abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 februari 2012 @ 13:14:47 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107475815

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

B-) Challenges 2012:

Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!

Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test

Deze OP vind je hier

Bij deze. Ik weet niet of het mijn taak is een nieuwe te openen maar dat hoor ik nog wel.
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:18:00 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107475901
@ Swets: kun je ook het IP-adres zien van mensen die de stats aanpassen?
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 februari 2012 @ 13:29:28 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107476226
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:18 schreef Viking84 het volgende:
@ Swets: kun je ook het IP-adres zien van mensen die de stats aanpassen?
Dat zou kunnen, maar sla ik nu niet op. En wat zouden we met die info moeten?
pi_107479046
Tight aangeschaft :D

Niet een speciaal winterding, heb het altijd al snel warm tijdens het lopen van mezelf en volgens die verkoper bij Running Centre was een speciaal wintertight voor die paar extreem koude dagen per jaar dan niet echt eenn nuttige toevoeging :P

Veel mooie spulletjes gezien verder maar kost ook allemaal geld he ... met mezelf de afspraak gemaakt om maximaal 1 a 2 keer per halfjaar een leuke uitbreiding op mijn running gear te doen als het mogelijk is. Ben in oktober begonnen met alleen goede schoenen, nu dan een tight erbij. Wil niet te snel te veel aanschaffen en heb het voorlopig ook helemaal niet nodig.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_107481541
Ik moet nog heel veel moed verzamelen, maar ik wil na mijn werk toch 5km gaan lopen.
Op dit moment lijkt me dat prima te doen in de zon, maar als ik om 18:00u ga wordt het al donker en lijkt het vast nog veel kouder....

Maar goed, nu heb ik het gezegd, dus nu moet ik :Y
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:15:17 #6
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107482127
ik ben net begonnen met het runinfo hardloopschema beginners halve marathon (maandag j.l.)
over 4 maanden zou ik zover moeten zijn...

heb nu 2 dagen achtereen gelopen (vanavond zou ik eigenlijk moeten, maar heb andere verplichtingen) en ga nu stuk van de spierpijn :')

Had tot maandag al 5 maanden niet gelopen! Maar de eerste stap (45 minuten rustig tempo) ging voor mn gevoel wel best goed :-)

SPOILER
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:18:41 #7
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107482269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:59 schreef GlenHighland het volgende:
Ik moet nog heel veel moed verzamelen, maar ik wil na mijn werk toch 5km gaan lopen.
Op dit moment lijkt me dat prima te doen in de zon, maar als ik om 18:00u ga wordt het al donker en lijkt het vast nog veel kouder....

Maar goed, nu heb ik het gezegd, dus nu moet ik :Y
winddicht inpakken, warm wordt je vanzelf ;-)
Ecosia
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:26:58 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107482615
Ik heb geen ballen aan mijn kont, dus ze kunnen er ook niet afvriezen. :')
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_107482791
Verdorie, die voet wil maar niet herstellen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:15:42 #10
38396 mazaru
pi_107484442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:31 schreef datisstom het volgende:
:')
Ik moest stiekem even lachen.
pi_107485053
quote:
2s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:15 schreef mazaru het volgende:

[..]

:')
Ik moest stiekem even lachen.
Was al vanaf de eerste keer lopen dus.
  woensdag 1 februari 2012 @ 17:42:58 #12
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_107485485
Ik snap nu waarom ik last heb van mijn knie. Ik loop te snel en te hard, ondanks dat ik een beginner programma volg. Ik liep 6 kilometer in 48 minuten (5 min hardlopen, 1 min wandelen, maal 8). Ik raak nooit buiten adem dus ik dacht ik ga langzaam genoeg. Toch niet blijkbaar. Ik zit dus op week 6, drie lessen per week... de eerste les is dan zwaar, daarna twee lessen die wat makkelijker zijn. Dus bij die eerste les krijg ik last, daarna herstel ik me bij de andere twee lessen. Maar dan ga ik zeker weer te snel bij week 7, 8. Dan herhaal ik die blessure.

Maar goed ik weet nu wel waarom ik last heb. Dat ik niet bij de arts hoef te komen en dat die dan zegt dat mijn knie gewoon slecht is en dat ik niet moet lopen of zo. Nachtmerrie scenario voor mij. :{ Is ook zeer onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:36:45 #13
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_107487408
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:42 schreef Wii-Style het volgende:
Ik snap nu waarom ik last heb van mijn knie. Ik loop te snel en te hard, ondanks dat ik een beginner programma volg. Ik liep 6 kilometer in 48 minuten (5 min hardlopen, 1 min wandelen, maal 8). Ik raak nooit buiten adem dus ik dacht ik ga langzaam genoeg. Toch niet blijkbaar. Ik zit dus op week 6, drie lessen per week... de eerste les is dan zwaar, daarna twee lessen die wat makkelijker zijn. Dus bij die eerste les krijg ik last, daarna herstel ik me bij de andere twee lessen. Maar dan ga ik zeker weer te snel bij week 7, 8. Dan herhaal ik die blessure.

Maar goed ik weet nu wel waarom ik last heb. Dat ik niet bij de arts hoef te komen en dat die dan zegt dat mijn knie gewoon slecht is en dat ik niet moet lopen of zo. Nachtmerrie scenario voor mij. :{ Is ook zeer onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit.
Zo'n (verstelbare) knieband kopen bij de Trekpleister. Deed voor mij wonderen!
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:49:48 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107487916
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar sla ik nu niet op. En wat zouden we met die info moeten?
Doorspelen naar een admin die er miss een gepaste actie op kan ondernemen? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107488744
Thuis gekomen, niet nadenken, meteen hardloopspullen aan en gaan.
En ik heb er geen spijt van, wat een heerlijk rondje van 5km. De kou viel me eigenlijk nog best mee.

En als beloning zomaar tweede op het leaderboard :)
pi_107495822
Volgende keer toch maar wel handschoentjes aan. Ze werden pas weer warm na 3,5 km. :P
Verder viel de kou mee, behalve even de harde wind op de brug.

Tip tegen de snerpende wind in het gezicht: wangen insmeren met vet. Had ik ook op mijn oren moeten doen.
pi_107495871
Ik doe mijn hardloopsessies deze week toch maar op de loopband in de (lekker warme) sportschool.... ik weet het, ben een mietje
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_107496583
Maar houden jullie dan de loopband ook zo lang bezet? Als ik echt mijn training bij wil houden, moet ik een uur op de band staan en dat vind ik wat asociaal. :@
Ik ga komende week ook niet meer buiten lopen omdat het vanaf vrijdag gaat sneeuwen en glad wordt. Binnen lopen vind ik niet echt een uitdaging, en veel te kort. Maar ik ga wel meer andere sporten doen, houd ik in ieder geval mijn basisconditie op peil.
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:38:24 #19
38396 mazaru
pi_107496853
Ik wou morgen met de hond gaan, maar de hond is niet lekker. En ik kan het niet opbrengen om alleen te gaan.
Dat wordt dus hooguit een beetje wandelen. :@
Misschien ga ik vrijdag wel even op de loopband bij de fysio, heb ik toch een beetje het idee dat ik wat gedaan heb.
pi_107497575
HIj heeft groot gelijk, die hond. Lekker binnen blijven!
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:56:51 #21
38396 mazaru
pi_107497856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:51 schreef bloodymary1 het volgende:
HIj heeft groot gelijk, die hond. Lekker binnen blijven!
Als zelfs de hond het te koud vind, dan is het koud hoor :Y
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 februari 2012 @ 22:05:03 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107498328
Ik ga morgenavond wel weer gewoon buiten de eer hoog houden. Mietjes :P
pi_107498601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Jep, ik ook. Gisterenochtend was het ook te doen met een stevige oostenwind en gevoelstemperaturen van -13. Dan overleef ik het morgenavond ook wel. Gisteren heb ik er toch nog bijna 7 km in 39 minuten uit weten te persen. Maar wellicht wilde ik gewoon snel thuis zijn door de kou.

Respect in ieder geval voor een ieder die blijft lopen. Laat de rest van Nederland maar met hun dikke, luie reet op de bank zitten met de thermostaat voluit, wij zorgen wel voor het doorzettingsvermogen. 8-)
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:13:53 #24
38396 mazaru
pi_107498869
quote:
Je hebt nou eenmaal renpaarden en sierpaarden. :P
SPOILER
pi_107499356
quote:
Ik heb het vanavond gedaan en ik vond het ook prima te doen.
En het lekkere gevoel na afloop maakt het helemaal af :s)
pi_107508490
Vanmorgen rond 8 uur vertrokken voor deel 1 van mijn loop, uurtje later deed ik deel 2 (moest naar de tandarts dus t leek me een goed idee om t lopen ermee te combineren).

terugweg wind tegen (NO) en dat was KOUD! Zeker t stuk door open weilanden :D

Verder viel t mij mee, je moet je wel goed aankleden en alles wat onbedekt is is enorm koud maar ja bivakmutsen mogen niet meer he? :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 2 februari 2012 @ 10:19:00 #27
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_107508772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:07 schreef DarkElf het volgende:

Verder viel t mij mee, je moet je wel goed aankleden en alles wat onbedekt is is enorm koud maar ja bivakmutsen mogen niet meer he? :P
:D
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_107508968
Over 2,5 week is het carnaval dan mag het wel.... _O-
pi_107509391
Sinds ik ben wezen hardlopen en daarna mijn handen niet meer voelde ben ik helaas niet meer wezen hardlopen, dat is sinds zaterdag... wanneer stijgen die temperaturen weer? Ik durf het met deze temperaturen echt niet aan...
pi_107509424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:41 schreef ejvdb het volgende:
Sinds ik ben wezen hardlopen en daarna mijn handen niet meer voelde ben ik helaas niet meer wezen hardlopen, dat is sinds zaterdag... wanneer stijgen die temperaturen weer? Ik durf het met deze temperaturen echt niet aan...
als je je warm genoeg aankleed, en vergeet vooral geen handschoenen dan loop je jezelf toch warm? Daarna bij thuiskomst kleren uit, jezelf opwrijven met een droge handdoek (stimuleert doorbloeding en is goed voor je spieren) een warme douche nemen, en iets warms drinken :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107509500
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:42 schreef DarkElf het volgende:

[..]

als je je warm genoeg aankleed, en vergeet vooral geen handschoenen dan loop je jezelf toch warm? Daarna bij thuiskomst kleren uit, jezelf opwrijven met een droge handdoek (stimuleert doorbloeding en is goed voor je spieren) een warme douche nemen, en iets warms drinken :)
We zullen het binnenkort weer is proberen, ik loop alleen savonds en zit nu elke avodn ook in het ziekenhuis. Overdag kan ik het echt niet.... Bedankt voor de tips:)
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:31:33 #32
150363 Wii-Style
pi_107510823
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 10:07 schreef DarkElf het volgende:
Hier heb ik nooit van gehoord. Mag je voor sporten niks aan dat je gezicht volledig bedekt?
pi_107511350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef Wii-Style het volgende:

[..]

Hier heb ik nooit van gehoord. Mag je voor sporten niks aan dat je gezicht volledig bedekt?
Boerkaverbod, geldt ook voor integraal helmen en bivakmutsen :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107511450
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:31 schreef datisstom het volgende:
joh
pi_107512937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Boerkaverbod, geldt ook voor integraal helmen en bivakmutsen :P
het verbod is nog niet ingegaan :P
pi_107513027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:42 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

het verbod is nog niet ingegaan :P
sowieso was t een grapje ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107513042
wel grappig: t lopen in de kou eist meer van me dus ik heb ook veel meer honger! :D

*volkorenpannenkoek wegwerkt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_107513060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:46 schreef DarkElf het volgende:

[..]

sowieso was t een grapje ;)
pi_107513971
Net een rondje gelopen. Als ik me niet vergis een PR. Kreeg alleen mijn ademhaling niet lekker onder controle. Bleef hijgen als het paard van Sinterklaas. :(
De kou viel mee maar handschoenen en een hoofdband of muts zijn nu echt essentieel.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:33:56 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_107514588
ik ben helaas al vanaf zaterdag geveld door een klierontsteking..... ik heb zo een behoefte om te lopen maar het is gewoon nog niet verstandig irritant!
pi_107515656
zonet weer 6km gelopen. zo nu en dan loop ik in het zonnetje en dan is het toch wel warm :)
loop nu niet meer tijd. probeer nu zo nu en dan een interval te doen en 6-7km te lopen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 14:11:24 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107515735
Ik probeer vandaag weer een uurtje eerder naar huis te gaan om toch nog bij daglicht te lopen.
pi_107515862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik probeer vandaag weer een uurtje eerder naar huis te gaan om toch nog bij daglicht te lopen.
Paar dagen geleden ook gedaan. Was wel zo prettig. En je kunt net wat beter zien of het ergens glad is.
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:51:29 #44
365386 Bladzwaard
Vrijgevochten ziel
pi_107516874
Gvd, vanaf maart last van een shinsplint. Maar laatste 2 maanden ging een stuk beter, paar keer 30-40 minuten kunnen lopen zonder al te veel last. En nu maandag mijn achillespees afgescheurd...
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:00:22 #45
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107517199
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:51 schreef Bladzwaard het volgende:
Gvd, vanaf maart last van een shinsplint. Maar laatste 2 maanden ging een stuk beter, paar keer 30-40 minuten kunnen lopen zonder al te veel last. En nu maandag mijn achillespees afgescheurd...
shinsplint gaat ook niet vanzelf over. Zeker niet door hem te blijven belasten.
- ga naar eensport fysio
- laat je daarna door een hardloopwinkel adviseren voer de juiste schoenen
- geef het nog 5 weken rust voordat je weer gaat lopen
Ecosia
pi_107517280
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:00 schreef Jumparound het volgende:

shinsplint gaat ook niet vanzelf over. Zeker niet door hem te blijven belasten.
- ga naar eensport fysio
- laat je daarna door een hardloopwinkel adviseren voer de juiste schoenen
- geef het nog 5 weken rust voordat je weer gaat lopen
ik denk dat je met een afgescheurde achillespees ook niks anders kan doen dan rusten hoor 8)7
pi_107517429
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zag net je FoBo en ik begrijp wel je naam nu. :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:07:05 #48
365386 Bladzwaard
Vrijgevochten ziel
pi_107517458
En ik had dus voor die shinsplint al rust genomen van maart tot oktober, en daarna heel langzaam opgebouwd. Fysio-advies heb ik wel gehad, maar behandeling was niet mogelijk aangezien ik een groot deel van het jaar in Afrika woon.
  donderdag 2 februari 2012 @ 15:14:16 #49
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107517738
en goede schoenen?

Bij mij werd de shinsplint veroorzaakt door een ontstoken scheenbeenvlies. De reden dat dat ontstoken was kwam door een pees die er overheen bewoog. Dit kwam weer door enkels die tever naar binnen doorzakte.

Uiteindelijk kreeg ik schoenen met een hardere hak zodat mijn enkel niet meer doorboog...

anyway, succes en sterkte...
Ecosia
pi_107518294
Ik ben een mietje, ik vind het veel te koud. Misschien geven de nieuwe schoenen me meer moed om te gaan lopen dit weekend.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:13:38 #51
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107519780
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:51 schreef Bladzwaard het volgende:
Veel sterkte en succes met revalideren. Gescheurde achillespees is niet niks.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:31:15 #52
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_107520480
Gevoelstemperatuur van -10,1 en Swets stapt net de deur uit voor z'n rondje..

En dat voor iemand die een jaar geleden het bankhangen nog tot ware kunst had verheven _O_ _O_
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_107520935
Ik kan je verzekeren, heerlijk loopweer hier in Noord-Friesland *O*

Droog, niet al te veel wind (al issie tegen nog wel kut), en met muts en handschoenen valt het met de kou ook wel mee.

Even mijn nieuwe tight ingelopen, 7.48 km in 40:34. 1 minuutje gewandeld toen ik rond kilometer 4 stuk ging, maar na dat minuutje er toch doorheen geduwd. Weliswaar met de laatste 3,5 kilometer op een tempo dat per kilometer een 25 seconden langzamer lag dan de eerste 4 maar een kniesoor die daarop let :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:47:22 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_107521077
Ik heb zelf morgenochtend op de planning om te lopen :)
Als het een beetje meezit is het dan iets minder koud, en staat er iets minder wind (zoals de voorspellingen zeggen iig). MOrgenmiddag gaat het sneeuwen, dus dan lopen lijkt me niks ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:48:01 #55
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107521101
hmm, morgen sneeuw... misschien vanavond dan maar de volgende training ipv morgen.
Vorig jaar vond ik lopen in de sneeuw niet echt tof :(
Ecosia
pi_107521478
Toch is het wel een heel idyllisch beeld, lopen in de vallende sneeuwvlokjes met niets dan stilte om je heen :D

Anyway, ik ben klaar voor mn eerste prestatieloopje ooit. Zondag 8km in Apeldoorn lopen, ben heel erg benieuwd ...
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:09:27 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107521940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:57 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Toch is het wel een heel idyllisch beeld, lopen in de vallende sneeuwvlokjes met niets dan stilte om je heen :D

Anyway, ik ben klaar voor mn eerste prestatieloopje ooit. Zondag 8km in Apeldoorn lopen, ben heel erg benieuwd ...
klopt, en het vrolijke gekraak van eerder genoemde sneeuwvlokjes
maar de stilte wordt meestal onderbroken door een hartgrondige vloek vanwege slecht begaanbare fietspaden, spekgladde stoepjes en in winterslaap verkerende automobilisten :{
Ecosia
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 17:19:54 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107522367
5.59KM in 32:30. Geen bijzondere tijd, geen bijzondere afstand, maar gewoon applaus voor mezelf dat ik uberhaupt naar buiten ben gegaan.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:27:33 #59
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107522657
idd, niet veel lopers doen je dat na.
Ecosia
pi_107525009
Was lekker lopen met -6 moet ik zeggen.

Heb vandaag een wintertight gekocht en een wintershirt (net iets dikker dan het normale spul dus) en daarboven m'n reguliere hardloopjas, handschoenen en het ging perfect. Heerlijk op tempo gelopen, moet even kijken in m'n schema wat ik had moeten lopen, maar volgens mij komt dat wel overeen. Ben gewoon naar buiten gegaan en had voor mezelf het idee, ik ga gewoon lekker een stukje lopen en genieten. Which I did. Prachtig landschap, bevroren vaarten, mensen op het ijs, het geluid van het schelpenpad onder je schoenen, een ondergaande zon. Lovely!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_107525150
Was het maar +6, ik heb ook weer zin om te gaan!
pi_107525249
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:32 schreef slacker_nl het volgende:
Was lekker lopen met -6 moet ik zeggen.

Heb vandaag een wintertight gekocht en een wintershirt (net iets dikker dan het normale spul dus) en daarboven m'n reguliere hardloopjas, handschoenen en het ging perfect. Heerlijk op tempo gelopen, moet even kijken in m'n schema wat ik had moeten lopen, maar volgens mij komt dat wel overeen. Ben gewoon naar buiten gegaan en had voor mezelf het idee, ik ga gewoon lekker een stukje lopen en genieten. Which I did. Prachtig landschap, bevroren vaarten, mensen op het ijs, het geluid van het schelpenpad onder je schoenen, een ondergaande zon. Lovely!
:Y
Helaas is m'n voet nog steeds niet hersteld, en morgen heb ik met school gym dus dan wordt het allemaal nog erger. }:|
pi_107525474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:39 schreef datisstom het volgende:

[..]

:Y
Helaas is m'n voet nog steeds niet hersteld, en morgen heb ik met school gym dus dan wordt het allemaal nog erger. }:|
Wat is er met je poot gebeurd?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_107525522
Niks, vanaf de eerste keer lopen deed het al pijn (beide voeten), maar dat heb ik 2 weken genegeerd. Deze week toch maar eens rust genomen, maar tevergeefs.
pi_107525571
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 17:09 schreef Jumparound het volgende:

[..]

klopt, en het vrolijke gekraak van eerder genoemde sneeuwvlokjes
maar de stilte wordt meestal onderbroken door een hartgrondige vloek vanwege slecht begaanbare fietspaden, spekgladde stoepjes en in winterslaap verkerende automobilisten :{
Op vers gevallen sneeuw is het prima lopen
pi_107525611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:47 schreef datisstom het volgende:
Niks, vanaf de eerste keer lopen deed het al pijn (beide voeten), maar dat heb ik 2 weken genegeerd. Deze week toch maar eens rust genomen, maar tevergeefs.
Owkee, maar wat doet er pijn aan dan? Want pijnlijke voeten lijken me vooral bij hardlopen een probleem. Met normaal lopen nergens last van?
pi_107525786
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Owkee, maar wat doet er pijn aan dan? Want pijnlijke voeten lijken me vooral bij hardlopen een probleem. Met normaal lopen nergens last van?
Ergens bij de enkel doet het pijn, na een paar meter lopen al. Bij normaal wandelen heb ik er geen last van.
pi_107525897
http://www.voorkomblessur(...)1C3FC12577C900336F61

En even een huisarts/fysio/sportarts opzoeken lijkt me. En morgen niet gaan gymen.
pi_107526210
Bedankt voor de link, maar je begrijpt dat ik niet dat schema kan afronden in 8 weken, want dan is de Venloop al geweest.

En gymen moet wel, de sportleraar heeft natuurlijk al veel te vaak hetzelfe smoesje gehoord.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:12:27 #70
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107526591
Dan schrijf je toch even een briefje?

Vandaag de derde les van Evy gelopen. Lekker even een half uurtje hardgelopen, en echt superkoud was het ook niet (al zorgde ik er wel voor dat ik in de zon liep in plaats van de schaduw :P). Morgen helaas een rustdag, maar zaterdag weer lekker les vier lopen :).

Ik kan echt met geen mogelijkheid wachten dat ik tien kilometer kan lopen, dat lijkt me echt helemaal fantastisch :D. Werd vandaag ook aangestaard of ik wel niet helemaal goed was om met dit weer te gaan hardlopen.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_107527183
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:04 schreef datisstom het volgende:
Bedankt voor de link, maar je begrijpt dat ik niet dat schema kan afronden in 8 weken, want dan is de Venloop al geweest.

En gymen moet wel, de sportleraar heeft natuurlijk al veel te vaak hetzelfe smoesje gehoord.
De link is geen schema? Maar spierversterkende oefeningen.. Verder mag je het lekker uitzoeken. Je hebt in twee topics behoorlijk hoog van de toren lopen blazen en nu zit je stil. Ik hoor nog net geen "I told you so" of toch wel?!
pi_107527323
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:25 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

De link is geen schema? Maar spierversterkende oefeningen.. Verder mag je het lekker uitzoeken. Je hebt in twee topics behoorlijk hoog van de toren lopen blazen en nu zit je stil. Ik hoor nog net geen "I told you so" of toch wel?!
:?

Er staat een schema bij, ik nam aan dat je bedoelde dat ik die moet volgen.

:N
pi_107527450
Ow, niet eens gezien, maar die kan je perfect uitvoeren. Dat jou wedstrijd eerder is betekend niet dat je het schema niet hoeft te volgen, enkel dat je het moet aanpassen naar jou wensen. Als je wedstrijd over 8 weken is en het schema 10 weken duurt, dan ga je toch 2 wkn minder trainen, of zie ik dat verkeerd?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 19:33:30 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107527576
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:12 schreef Finland. het volgende:

Ik kan echt met geen mogelijkheid wachten dat ik tien kilometer kan lopen, dat lijkt me echt helemaal fantastisch :D.
10KM is echt ver... en saai :P
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:42:41 #75
150363 Wii-Style
pi_107528012
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:25 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten nu eenmaal een blessure zelf meemaken voordat ze begrijpen dat je voor blessures moet uitkijken. Ik kan het weten wat ik was zo'n mens. :) ( :').............. ;( )

*)
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:45:43 #76
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_107528153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gewoon een mooie route uitzoeken ;) Als je op een gegeven moment een goed tempo hebt is het heerlijk.
pi_107528194
quote:
Echt ni!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 19:49:23 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107528337
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:45 schreef Slickk het volgende:

[..]

Gewoon een mooie route uitzoeken ;) Als je op een gegeven moment een goed tempo hebt is het heerlijk.
Ow ja, als je lekker op je cruisesnelheid kan lopen is het heerlijk.
  donderdag 2 februari 2012 @ 19:53:21 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107528547
quote:

[..]

Beide niet mee eens :P. Loop eerst maar eens 15 km, dat is pas ver :P.

* Viking84 wacht op halve-marathonloperts :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_107528713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Beide niet mee eens :P. Loop eerst maar eens 15 km, dat is pas ver :P.

* Viking84 wacht op halve-marathonloperts :P.
U riep? :P
pi_107530114
quote:

[..]

dan woon je in een saaie omgeving ;)

gewoon een leuke route uitstippelen en niet te vaak hetzelfde lopen.
je route andersom lopen geeft ook al nieuwe inzichten trouwens :D

nog een idee wat ik zelf wel lekker vind: gewoon gaan lopen en maar zien waar je uitkomt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:21:05 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_107530217
Ik loop altijd dezelfde 10+ km _O-. Maar 10 km is het fijnste rondje, als het meer wordt, moet ik er irritante stukjes bijplakken.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:22:36 #83
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_107530312
De mogelijkheid om eindeloze kilometers door de duinen te maken O+

Nu mn rug nog in orde krijgen :{
F means you're fucked
pi_107530497
ik woon midden in de stad :') het is een kunst om een route vinden zonder verkeerslichten
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:26:49 #85
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_107530550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:25 schreef Ranja_Ranja het volgende:
ik woon midden in de stad :') het is een kunst om een route vinden zonder verkeerslichten
Ik woon ook in de stad ja, maar na 2 km ben ik vrij :P
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 20:30:17 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107530760
Ik heb nog mazzel met een park en autovrije sportvelden achter mijn huis. 5KM kan ik stoplichtloos en oversteekloos lopen. 10KM heb ik 3 oversteekjes.

En dan heb ik nog een vakantiehuisje op de veluwe waar ik een prachtig 5KM rondje heb, maar 10KM is ook daar lastig.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:36:59 #87
38396 mazaru
pi_107531166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb nog mazzel met een park en autovrije sportvelden achter mijn huis. 5KM kan ik stoplichtloos en oversteekloos lopen. 10KM heb ik 3 oversteekjes.

En dan heb ik nog een vakantiehuisje op de veluwe waar ik een prachtig 5KM rondje heb, maar 10KM is ook daar lastig.
2x5 is ook 10 :+
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:42:56 #88
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_107531482
ik woon in bussum en kan eigenlijk alle kanten op zonder stoplichten. Het het merendeel zijn fietspaden die ook gestrooid worden :) je moet met dit weer wel oppassen op de hei, daar kan het veradelijk glad zijn ;-)
Ecosia
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:51:36 #89
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107531929
Woonwijkje hier, en vlakbij een strook van een paar honderd meter wat gras is met bomen en een schelpenpad. Vrij stil.
Een rondje maken kan met een hele dikke 3km, wat dan stoplichtloos en 'grote weg'-loos is, gewoon een zooi zijwegen wat niet druk is.
Daarbuiten voor een groot ommetje maken, is het direct een stuk drukker en vooral lawaaiieriger met vrachtverkeer en veel auto's. En al die uitlaatgassen maken daar rennen ook niet heel geweldig, vooral niet als het mistig is of windstil zoals nu.
How can I make this topic about me?
pi_107531990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:

schollebos??
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 20:55:32 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107532131
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:52 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

schollebos??
:D Ja, kom je uit de buurt??
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 20:57:17 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107532232
quote:
2s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:36 schreef mazaru het volgende:

[..]

2x5 is ook 10 :+
Ja maar dat vind ik zo demotiverend, 2 keer hetzelfde rondje :{
pi_107532418
Wat dat betreft heb ik hier in Almere geluk, je kan zo 21 km lopen zonder een verkeerslicht tegen te komen of dubbele rondjes te lopen. Overal heb je voorrang op auto's. Gaat leuk worden in Amsterdam. Al zit ik dan in de buurt van Sloterpark en Spaarnwoude..
pi_107532432
quote:
11s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Ja, kom je uit de buurt??
voordat ik student was woonde ik aan het eind vd bermweg ;)
had toen ook nog niet het hardloopvirus te pakken ;(
pi_107532788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja maar dat vind ik zo demotiverend, 2 keer hetzelfde rondje :{
Bij mij werkt dat wel, want dan kan ik zien of ik het tweede rondje net zo constant loop.

Hier in de Ooijpolder heb ik echt een paradijs aan lange routes. Ik kan allerlei lussen maken varierend van 7,5 tot 18 km (maar zo ver ben ik nog niet). http://www.gmap-pedometer.com/?r=5255094

Ben ik nu nog de enige die rent in een gewoon hardloopshirt met lange mouwen? Ik krijg het zo snel warm als ik loop. :{
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2012 @ 21:08:45 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_107532895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:00 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

voordat ik student was woonde ik aan het eind vd bermweg ;)
had toen ook nog niet het hardloopvirus te pakken ;(
:D klein wereldje.

Dan herken je m'n 10KM en 5KM rondje wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 03-02-2012 12:45:03 ]
pi_107535809
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D klein wereldje.

Dan herken je m'n 10KM en 5KM rondje wel.
jup
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:57:26 #98
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107536171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:07 schreef wyccie het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat wel, want dan kan ik zien of ik het tweede rondje net zo constant loop.

Hier in de Ooijpolder heb ik echt een paradijs aan lange routes. Ik kan allerlei lussen maken varierend van 7,5 tot 18 km (maar zo ver ben ik nog niet). http://www.gmap-pedometer.com/?r=5255094

Ben ik nu nog de enige die rent in een gewoon hardloopshirt met lange mouwen? Ik krijg het zo snel warm als ik loop. :{
Hiero dik ingepakt met het hele pakket van dubbele t-shirt eronder, muts sjaal en handschoenen.
Vooral bij de wandelstukjes slaat de kou snel toe en krijg je het ongemerkt toch erg koud. Beter te warm dan te koud krijgen, lijkt me.
How can I make this topic about me?
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:00:54 #99
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_107536394
Net even een rondje van 10 kilometer uitgetekend. Die wil ik dan wel hardlopen tegen de tijd dat ik zover ben!
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:58:25 #100
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_107542380
Tja, Noord-Friesland hier ...

Oftewel, na 200m ben ik hier het dorp uit op het fietspad op, en vanaf daar kan ik eindeloze rondes maken terwijl ik dan amper verkeer tegenkom.

Richting zeedijk, richting de terp van het dorp verderop, 'gewoon' een ronde om het dorp heen, kan vrijwel allemaal zonder de autoweg over te steken of enig verkeer van betekenis te zien. Ik woon uberhaupt kilometer of 8 van de dichtstbijzijnde stoplichten vandaag bv, het meeste waar ik op moet letten is landbouwverkeer dat enorm breed uitwaaierd :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')