abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:51:24 #1
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107435296

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime is de Japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn "Junjou Romantica" en "Gravitation"

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC rondvragen, een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Winter 2012

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #17
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

Animees
Nederlandstalig blog met reviews over lopende animeseries en (soms) meer!

Anime News Network (ANN)
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

Animeinfo.com
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

Anidb.net
De anime-database.

Anime Planet
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

My Anime List (MAL)
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake. 8)7
Bakakame 8-)
Qunix :)
Xaryna
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond O+
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap

Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!

[ Bericht 0% gewijzigd door .Cake. op 31-01-2012 12:05:10 ]
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
  dinsdag 31 januari 2012 @ 11:51:51 #2
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107435310
Psst, het volgende deel in deze reeks is mijn 100e.

*O*
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_107435436
Mijn nieuwe laptop doet het and hij is cool *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_107435502
De Koran erkent het bestaan van geesten (zoals die uit Aladin, ze lijken meer op natuurgeesten dan overleden mensen) dus ik denk dat Harry Potter, Pokémon en andere populaire onzin niet vreselijk ontvangen is of zal worden door aanhangers daarvan.

Chin-chan werd en wordt nog steeds in Japan gemaakt, maar de vertaling die wij op tv te zien kregen is een vertaling van de amerikaanse lokalisatie.

De claim dat men op video anime met fansubs gezien zou hebben vind ik romantisch.

Xaryna's laptop is kewl en Cake is bijna 100.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_107436094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
De Koran erkent het bestaan van geesten (zoals die uit Aladin, ze lijken meer op natuurgeesten dan overleden mensen) dus ik denk dat Harry Potter, Pokémon en andere populaire onzin niet vreselijk ontvangen is of zal worden door aanhangers daarvan.

Chin-chan werd en wordt nog steeds in Japan gemaakt, maar de vertaling die wij op tv te zien kregen is een vertaling van de amerikaanse lokalisatie.

De claim dat men op video anime met fansubs gezien zou hebben vind ik romantisch.

Xaryna's laptop is kewl en Cake is bijna 100.
:)

Chin-chan heeft een briljante nederlandse vertaling! Heb 2 dvd's daarvan liggen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:49 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Wacht, Boes is anime? :o
-O-
pi_107436308
Boes is een anime. Net als vele andere ja. :Y
pi_107436348
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:23 schreef Qunix het volgende:
Boes is een anime. Net als vele andere ja. :Y
Bijna alles wat in de eighties aan tekenfilms te zien was in Nederland kwam uit Japan, inderdaad. Al die zoetsappige eo-series. O+
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_107436384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Bijna alles wat in de eighties aan tekenfilms te zien was in Nederland kwam uit Japan, inderdaad. Al die zoetsappige eo-series. O+
Alfred J Kwak zoetsappig? :P
pi_107436682
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:25 schreef Qunix het volgende:

[..]

Alfred J Kwak zoetsappig? :P
Dat was wel heel erg einde van de eighties... Ik doel meer op series als Alleen op de Wereld, De Familie Robinson, Heidi, Maja de Bij, Jodi en het Hertenjong, Vrouwtje Theelepel, Nils Holgersson, etc. Ik kan me helemaal geen uitgesproken Amerikaanse tekenfilms herinneren uit die tijd.

Ik geloof dat alleen RTL 4 (RTL Véronique in '89) enkele Amerikaanse titels had.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_107436922
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:34 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat was wel heel erg einde van de eighties... Ik doel meer op series als Alleen op de Wereld, De Familie Robinson, Heidi, Maja de Bij, Jodi en het Hertenjong, Vrouwtje Theelepel, Nils Holgersson, etc. Ik kan me helemaal geen uitgesproken Amerikaanse tekenfilms herinneren uit die tijd.

Ik geloof dat alleen RTL 4 (RTL Véronique in '89) enkele Amerikaanse titels had.
Transformers? He-Man? Ghostbusters?

Zo kan ik er nog een paar noemen. Ik ben wel anime fan, maar een paar van die amerikaanse series kan ik me nog wel herinneren. Ga je schamen!!
pi_107437551
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:42 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Zo kan ik er nog een paar noemen. Ik ben wel anime fan, maar een paar van die amerikaanse series kan ik me nog wel herinneren. Ga je schamen!!
Een groot deel van de transformers-series komt uit Japan.
Maar die andere series kan ik me inderdaad niet meer herinneren :@
pi_107437645
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Xaryna het volgende:
^O^
pi_107437723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 09:36 schreef outcast_within het volgende:
Usagi drop. Zo eindigde de manga
something seems to be missing here.....
pi_107437754
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:42 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Transformers is van orgine Japans, He-man en ghostbusters deden me weinig qua anime, ik keek meer naar de Thundercats war tevens ook een amerikaanse productie is. :)

Trouwens, Jordy, tof je weer eens hier te zien O+
pi_107437779
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:03 schreef mschol het volgende:

[..]

something seems to be missing here.....
Was een reactie op mijn spoilervraag van usagi drop. :)
pi_107437811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Xaryna het volgende:
*O*
pi_107437923
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:03 schreef blessed19 het volgende:

Trouwens, Jordy, tof je weer eens hier te zien O+
Ik wip soms nog wel even langs. Maar het tempo ligt te hoog om deze reeks echt te volgen. :)
pi_107438014
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik wip soms nog wel even langs. Maar het tempo ligt te hoog om deze reeks echt te volgen. :)
Ken het probleem... ;(

Kijk je nog wel wat recente series? Ben wel benieuwd. :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:10:49 #19
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107438020
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze gaan wel hard de laatste tijd ja. Als je even een dagje niet kijkt kan je soms zomaar 3 of 4 pagina's verder zitten.
ANIMEES.
- Scamp
pi_107438036
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:04 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Was een reactie op mijn spoilervraag van usagi drop. :)
oh oke :P
pi_107438434
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:10 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ken het probleem... ;(

Kijk je nog wel wat recente series? Ben wel benieuwd. :)
nah, niet echt. Ik kijk liever films. 2uur is geen probleem, maar het is tegenwoordig een stuk lastiger om dus een serie van zo'n 9 uur af te kijken. Daar komt de klad in. Het meest recent waren gundam 00 en beide GITS-SAC series. :@
  dinsdag 31 januari 2012 @ 13:28:38 #22
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107438606
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:23 schreef Jordy-B het volgende:
Het meest recent waren gundam 00 en beide GITS-SAC series. :@
Doe je het iig goed ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_107439135
Gundam 00 was zeer vermakelijk, Setsuna was een vette character, maar de beste overall anime character blijft voor mij toch wel Yagami light en Kira yamato!
pi_107439470
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:28 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Doe je het iig goed ;)
Ja, ik heb dan ook bewust verzwegen dat ik ook 30-sai no Hoken Taiiku gezien heb... Hoewel die wel intens grappig is.
pi_107439839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:45 schreef De_Ilias het volgende:
Gundam 00 was zeer vermakelijk, Setsuna was een vette character, maar de beste overall anime character blijft voor mij toch wel Yagami light en Kira yamato!
Setsuna is inderdaad heel vet! Gundam 00 vond ik heel vermakelijk. :)
pi_107443703

I SEE WHAT YOU DID THERE!
pi_107447127
Ik zat in de les de laatste episode van Air te kijken. Loopt iemand langs die even alt+f4 drukt, net op de helft.

Kijk hem zo dus wel af. ;(
  dinsdag 31 januari 2012 @ 17:37:58 #28
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107447519
Another #4 op Animees!

DAAAMN! :X
ANIMEES.
- Scamp
pi_107447731
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef robin007bond het volgende:
Ik zat in de les de laatste episode van Air te kijken. Loopt iemand langs die even alt+f4 drukt, net op de helft.

Nee toch :'(
pi_107447844
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:44 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Nee toch :'(
Ik hoop niet dat het emotionele effect nu verpest is. ;(

Na het avondeten ga ik er rustig voor zitten. Kijk ik de episode natuurlijk wel weer vanaf het begin.
pi_107449667
Air afgekeken. O+

Het einde was erg mooi en droevig, maar ik ging niet genoeg op in de serie om te kunnen huilen. De eerste ~6 episodes waren gewoon best slecht, waardoor veel mensen niet aan het best leuke verhaal zijn toegekomen.

Krijgt van mij een 7.
pi_107450614
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef robin007bond het volgende:

})
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:30:05 #33
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107451424
Another 04 gezien, de sfeer bevalt me echt steeds beter :P en weer zo een einde O+
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_107452853
Chavez, weet je nog dat jij gaud typte? Ik had net iets soortgelijks, ben al de hele dag aan 't studeren en ik denk dat het daardoor kwam. Ik typte net veest ipv feest :')

Je bent dus niet alleen! :P
pi_107453089
Hallo allemaal!
Na me een tijdje niet met manga/animé bezig te zijn geweest wil ik weer wat gaan kijken.
Welke series raden jullie me aan?
Ik wil het liefst een serie kijken die (nog) niet uit honderden afleveringen bestaat.
Wat ik echt een topserie vond was Death Note.
De meer Gundam achtige series lijken me ook best tof.

Iemand suggesties? :)
pi_107453186
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:05 schreef Operc het volgende:

Neon Genesis Evangelion
http://en.wikipedia.org/wiki/Neon_Genesis_Evangelion_%28anime%29
pi_107453301
Die stond al op mijn lijst ja, even kijken of het wat is :)
pi_107453397
quote:
Hallo allemaal!
Na me een tijdje niet met manga/animé bezig te zijn geweest wil ik weer wat gaan kijken.
Ik wil het liefst een serie kijken die (nog) niet uit honderden afleveringen bestaat.

Gundam SEED/Destiny/00/Stargazer zijn tof, Dan heb je Fafner in the azure (soukyo no fafner) ook zeer goede serie. Dan heb je Raxpehon (ingewikkeld maar ook erg leuk), dan heb je uiteraard Code Geass (gundam achtig en heeft ook death note elementen)
pi_107453525
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:12 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Gundam SEED/Destiny/00/Stargazer zijn tof, Dan heb je Fafner in the azure (soukyo no fafner) ook zeer goede serie. Dan heb je Raxpehon (ingewikkeld maar ook erg leuk), dan heb je uiteraard Code Geass (gundam achtig en heeft ook death note elementen)
Zijn deze allemaal in de Gundam sferen of meer DN? (behalve Code Geass dan.)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:15:34 #40
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107453611
quote:
als zwaar gundam fan heb ik een schurft hekel aan neon genesis evangelion!

quote:
Hallo allemaal!

gundam unicorn *O*
Last exile (alleen het eerste seizoen niet fam )
Full metal alchemist brotherhood
pi_107453744
Kijk je hebt Gundam (en daar heb je veel soorten series van).

Dus je hebt:

Gundam SEED
Gundam SEED Destiny (2e seizoen)

dan heb je:

Gundam 00 (heeft ook 2 seizoenen met een film)

Dan heb je:

Gundam SEED Stargazer (side story van 3 episode's dat zich afspeelt in de SEED tijdperk)

dan heb je:

Gundam Unicorn (imo 1van de beste ongoing anime op dit moment, en dit is een 6 episode anime met elke episode meer dan een uur kijkplezier, elk halfjaar word er een nieuwe episode gelaunched en op dit moment zitten ze op episode 4)

Dan heb je Soukyo no fafner, dit is ook een Mecha anime met veel drama en actie, het lijkt imo wel op Gundam SEED.

Dit is Allemaal Mecha/Gundam style, Code geass is ook mecha maar heeft veel DN elementen erin zitten.
pi_107453938
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

[..]

gundam unicorn *O*
Last exile (alleen het eerste seizoen niet fam )
Full metal alchemist brotherhood
FMA Brotherhood, was dat een vervolg op FMA of volgde deze juist de manga? Want van de manga heb ik alles gelezen op de laatste 4 na en dat was super tof :Y
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:22:40 #43
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107454012
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef Bakakame het volgende:
Chavez, weet je nog dat jij gaud typte? Ik had net iets soortgelijks, ben al de hele dag aan 't studeren en ik denk dat het daardoor kwam. Ik typte net veest ipv feest :')

Je bent dus niet alleen! :P
Alweer een topic verder en men herinnert me er nog steeds aan :'(

Maar over welk veest had je het?
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_107454089
Btw. de echte gundam fans hier, eve een inhoudelijk onderwerp betreft SEED.

Een aantal punten die ik dus minder vindt, Kira en Lacus zijn dus duidelijk de helden of de Goodside. Ik vond ze op zich goede characters met goede development, maar ik vond eerlijk gezegd Gillbert ook een goede gast die op zich ook het juiste deed. Voorbeeld, het was erg dom van Cagalli om een alliance aan te gaan de Earth Forces, ik denk dat Cagalli heel dom heeft gehandeld en dat zij zelf de reden is geweest dat Gillbert alle recht heeft gekregen om Orb aan te vallen.
pi_107454242
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

hekprgioaerngaengo

Neon Genesis Evangelion is erg goed! De laatste 2 episodes waren verwarrend, maar End of Evangelion maakt dat weer helemaal goed O+

Het had ook wat filosofisch vond ik. Heerlijke serie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2012 20:27:52 ]
pi_107454372
Wat ook een hele aparte anime is, en werkelijk fascinerend is, is de anime genaamd:

Ergo Proxy

Ook hele mooie style!
pi_107455065
Gundam Unicorn klinkt interessant.
Die zet ik in me to-watch lijstje voor wanneer alle afleveringen uit zijn.

Over OVA's gesproken. Met Hellsing Ultimate heb ik ook besloten te wachten tot alle afleveringen uit zijn. Maar die lijkt ook nooit te eindigen zeg.
pi_107456453
quote:
Hallo allemaal!

Persoonlijk vond ik Steins;Gate een van de betere series van de afgelopen tijd, kijk ook eens of die wat voor je is ;)
De hoofdpersoon, Okabe Rintarou, wordt ingesproken door de seiyuu die ook Yagami Light deed

Verder als je van Gundam houdt: probeer Gundam 00, maar dan zonder de film ;)
Tevens wordt Setsuna F Seiei, een van de hoofdpersonen in Gundam 00, weer door dezelfde seiyuu als Light en Okabe ingesproken.

FMA:Brotherhood volgt de manga, terwijl FMA daar halverwege vanaf week.
Als je genoot van de manga en het niet erg of zelfs leuk vindt om het verhaal nu eens geanimeerd te zien raad ik die ten zeerste aan. Ik heb de manga niet gelezen en vond het verhaal fantastisch, maar dat kan natuurlijk anders zijn als je geen zin hebt het hele verhaal nog een keer mee te krijgen.
Edit: Verder is er vorig seizoen een nieuwe Gundam begonnen: Gundam AGE. Hij is nogal kiddy getekend, maar schijnt toch best de moeite waard te zijn! Misschien leuk om een lopende serie op te pikken ;)
Daarnaast is er dit seizoen nog een mecha begonnen, waarvan de robots door Nissan zijn ontworpen: Rinne no Lagrange

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:22 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Alweer een topic verder en men herinnert me er nog steeds aan :'(

Maar over welk veest had je het?
Ja hier kom je nooit meer vanaf, jij bent van nu af aan Golden Boy :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:41 schreef lelouch het volgende:
Gundam Unicorn klinkt interessant.
Die zet ik in me to-watch lijstje voor wanneer alle afleveringen uit zijn.

Over OVA's gesproken. Met Hellsing Ultimate heb ik ook besloten te wachten tot alle afleveringen uit zijn. Maar die lijkt ook nooit te eindigen zeg.
Bij Hellsing Ultimate duurt het inderdaad ellenlang voor er een nieuwe OVA uit is. Heb 1 t/m 5 volgens mij achter elkaar gekeken, maar daarna heb ik moeten wachten en nu ben ik het verhaal om eerlijk te zijn grotendeels kwijt. Misschien als het af is toch maar weer even alles opnieuw kijken ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Bakakame op 31-01-2012 21:25:46 ]
pi_107458073
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:45 schreef robin007bond het volgende:
Air afgekeken. O+

Het einde was erg mooi en droevig, maar ik ging niet genoeg op in de serie om te kunnen huilen. De eerste ~6 episodes waren gewoon best slecht, waardoor veel mensen niet aan het best leuke verhaal zijn toegekomen.

Krijgt van mij een 7.
:'(

Angel Beats was trouwens mooi O+
Bij episode 10 moest ik bijna huilen tot mijn broer riep dat we gingen eten :(
Nu nog de special eps kijken, maar de stroom ligt er uit :(
pi_107458256
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Sorry. Ik vond het over het algemeen toch een goede serie, maar huilen lukte me gewoon niet. :P

Angel Beats is _O_ :'( :D O+
pi_107458448
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef Klipnap het volgende:

[..]

*bakabt aanslingert*

Eerste aflevering van Usagi drop gezien. Vind de tekenstijl erg tof, afkijken dus :)
pi_107458461
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Sorry. Ik vond het over het algemeen toch een goede serie, maar huilen lukte me gewoon niet. :P

Angel Beats is _O_ :'( :D O+
Een half jaar geleden zag ik een mooie wallpaper van Tenshi. Nu heb ik eindelijk ontdekt wie dat meisje op mijn wallpaper nu is :P
pi_107458642
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:50 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Een half jaar geleden zag ik een mooie wallpaper van Tenshi. Nu heb ik eindelijk ontdekt wie dat meisje op mijn wallpaper nu is :P
Wallbase.cc is de beste wallpapersite ooit!

Angel Beats volgde ik al toen het werd uitgezonden. Elke week weer wachten :(
pi_107458820
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen of in het Engels Rurouni Kenshin: Trust and Betrayal is erg mooi.

Net de eerste episode gezien. Wat een art en muziek zeg _O_

Het verhaal kan ik nog weinig over zeggen, maar het was zeker interessant en weet me ook nieuwsgierig te houden.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:07:54 #55
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107459301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 20:21 schreef Operc het volgende:

[..]

FMA Brotherhood, was dat een vervolg op FMA of volgde deze juist de manga? Want van de manga heb ik alles gelezen op de laatste 4 na en dat was super tof :Y
FMA brotherhood is echt de manga :P en ja het einde is inderdaad net een beetje jammer ^^
Maar de gewone FMA was al goed, deze was beter :7
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:09:31 #56
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107459384
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 21:57 schreef robin007bond het volgende:
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen of in het Engels Rurouni Kenshin: Trust and Betrayal is erg mooi.

Net de eerste episode gezien. Wat een art en muziek zeg _O_

Het verhaal kan ik nog weinig over zeggen, maar het was zeker interessant en weet me ook nieuwsgierig te houden.
is zijn zwaard nog steeds aan de verkeerde kant geslepen? :P
pi_107459408
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:09 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

is zijn zwaard nog steeds aan de verkeerde kant geslepen? :P
Heb ik niet op gelet! :@
pi_107460440
Special A is klaar : hoewel wel leuk, issie toch wel redelijk standaard (zoals verwacht..)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:30:25 #59
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107460560
zonet "hoshi wo ou kodomo" gezien :) en ik was aangenaam verrast door deze film! :D Na pasgeleden ook nog the borrowers gezien te hebben ben ik weer into films!

Weet iemand of er nog redelijk recent leuke zijn uitgekomen?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:32:39 #60
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107460652
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef Frag_adder het volgende:
zonet "hoshi wo ou kodomo" gezien :) en ik was aangenaam verrast door deze film! :D Na pasgeleden ook nog the borrowers gezien te hebben ben ik weer into films!

Ik heb Tokyo Godfathers klaarstaan, weet niet hoe recent die is maar hij schijnt wel goed te zijn.

En Summer Wars :)
ANIMEES.
- Scamp
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:34:34 #61
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107460736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:32 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Ik heb Tokyo Godfathers klaarstaan, weet niet hoe recent die is maar hij schijnt wel goed te zijn.

En Summer Wars :)
summer wars heb ik op dvd maar is ook alweer een paar jaar oud :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:36:22 #62
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_107460818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef Frag_adder het volgende:

Bungaku Shoujo.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_107460881
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:36 schreef wdn het volgende:

[..]

Bungaku Shoujo.
die was best leuk :Y
  dinsdag 31 januari 2012 @ 22:37:42 #64
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_107460889
en Ichigo's nieuwe outfit ziet er goed uit. Wel wat kort dat zwaard :)
pi_107462916
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:37 schreef wdn het volgende:
en Ichigo's nieuwe outfit ziet er goed uit. Wel wat kort dat zwaard :)
je volgt bleach nog steeds?

is Hanasaku Iroha wat?
  woensdag 1 februari 2012 @ 00:32:14 #66
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107465842
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef mschol het volgende:
is Hanasaku Iroha wat?
ja, zeker een van mijn favorieten van vorig jaar
ANIMEES.
- Scamp
pi_107465890
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:32 schreef .Cake. het volgende:

[..]

ja, zeker een van mijn favorieten van vorig jaar
oke dan.. die dan maar gaan kijken straks na de eerste ep van R-15 (die begint trouwens weer erg apart......)
pi_107466067
quote:

[..]

is Hanasaku Iroha wat?
Alleen aflevering 1 en de laatste aflevering. Het is het allemaal net niet vond ik. Maar slice of life is misschien niet mijn genre.
  woensdag 1 februari 2012 @ 00:58:52 #69
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107466646
Ano Natsu de Matteru O+

Leuke serie! Niet origineel, wel goed uitgevoerd!
ANIMEES.
- Scamp
pi_107466769
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:58 schreef .Cake. het volgende:
Ano Natsu de Matteru O+

Leuke serie! Niet origineel, wel goed uitgevoerd!
O+ O+
Moet de nieuwste aflevering nog zien, maar elke keer als ik het kijk krijg ik zo'n warm fuzzy feeling inside! *O* O+
  woensdag 1 februari 2012 @ 01:28:11 #71
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107467170
quote:
17s.gif Op woensdag 1 februari 2012 01:03 schreef Bakakame het volgende:

[..]

O+ O+
Moet de nieuwste aflevering nog zien, maar elke keer als ik het kijk krijg ik zo'n warm fuzzy feeling inside! *O* O+
Precies dat ja! :)

Daily lives of High School Bros was ook weer ouderwets goed! Heb me kapot gelachen! (toegegeven, heb een paar biertjes op maar he, leuk is leuk!)

EDIT: En de nieuwe Gundam AGE is nog beter dan de vorige als ik dit zo bekijk! Asume is sowieso 3 jaar ouder dan Flit was in zijn arc, dus dat is al iets minder kiddo en iets realistischer :P

[ Bericht 11% gewijzigd door .Cake. op 01-02-2012 01:54:04 ]
ANIMEES.
- Scamp
pi_107467446
Bij wat Aarbei zei moet gezegd worden dat je de eerste aflevering alleen kunt kijken en beschouwen als een OVA terwijl de laatste aflevering alleen iets betekent als je het merendeel van de serie gezien hebt.
  woensdag 1 februari 2012 @ 08:10:44 #73
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107468532
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 00:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen aflevering 1 en de laatste aflevering. Het is het allemaal net niet vond ik. Maar slice of life is misschien niet mijn genre.
Klinkt uitnodigend om die serie te gaan kijken! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107468623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 01:28 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Precies dat ja! :)

Daily lives of High School Bros was ook weer ouderwets goed! Heb me kapot gelachen! (toegegeven, heb een paar biertjes op maar he, leuk is leuk!)

EDIT: En de nieuwe Gundam AGE is nog beter dan de vorige als ik dit zo bekijk! Asume is sowieso 3 jaar ouder dan Flit was in zijn arc, dus dat is al iets minder kiddo en iets realistischer :P
Het gaat over vliegende robots... :P
pi_107469177
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

FMA brotherhood is echt de manga :P en ja het einde is inderdaad net een beetje jammer ^^
quote:
FMA:Brotherhood volgt de manga, terwijl FMA daar halverwege vanaf week.
Arakawa wist nog niet zo goed welke kant ze met haar manga opwilde, dus daarom vroeg ze BONES (dat de anime bouwde) veel fillers te gebruiken en het tweede seizoen zelfs een complete plot te verzinnen. Toen Arakawa eindelijk klaar was, mocht BONES zich aan FMA Brotherhood wagen (heb het altijd leuk gevonden dat de seiyuu's voor Ed en Al hetzelfde bleven en dat mijn all-time favorite Shinjiro Miki (Initial D / Weiss / Gundam 00) Roy Mustang insprak *O* )
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_107471073
quote:

[..]

is Hanasaku Iroha wat?
Ah, die moet ik nog afkijken. Ik ben blijven steken bij ep 19 omdat de subber ermee ophield en nou moet ik alles opnieuw downloaden van een andere subber. ;(
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:35:49 #77
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107472675
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:32 schreef .Cake. het volgende:
Satoshi Kon, daar kun je niet mee fout gaan wat mij betreft.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:06:15 #78
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107473685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 08:20 schreef Jordy-B het volgende:
Het gaat over vliegende robots... :P
Iets realistischer... ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 09:07 schreef Sabata het volgende:
Arakawa wist nog niet zo goed welke kant ze met haar manga opwilde, dus daarom vroeg ze BONES (dat de anime bouwde) veel fillers te gebruiken en het tweede seizoen zelfs een complete plot te verzinnen. Toen Arakawa eindelijk klaar was, mocht BONES zich aan FMA Brotherhood wagen (heb het altijd leuk gevonden dat de seiyuu's voor Ed en Al hetzelfde bleven en dat mijn all-time favorite Shinjiro Miki (Initial D / Weiss / Gundam 00) Roy Mustang insprak *O* )
Heb je het over Arakawa under the bridge? Want dat is van SHAFT als ik het goed heb, en jonger dan FMA:B.
ANIMEES.
- Scamp
pi_107473887
quote:

[..]

niet alle slice of life zijn mijn ding.. ik merk het wel..
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:22:48 #80
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107474256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 22:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dat is zeer discutabel. Er zijn veel mensen die bij het instappen zullen zeggen dat Brotherhood veel te hard gaat, en zelfs een chaotisch plot heeft. Gebeurtenissen die in de eerste serie meerdere afleveringen nodig hadden worden in Brotherhood in een enkele aflevering gepropt.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  woensdag 1 februari 2012 @ 12:54:52 #81
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107475209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:22 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Dat is zeer discutabel. Er zijn veel mensen die bij het instappen zullen zeggen dat Brotherhood veel te hard gaat, en zelfs een chaotisch plot heeft. Gebeurtenissen die in de eerste serie meerdere afleveringen nodig hadden worden in Brotherhood in een enkele aflevering gepropt.
Ik had het geluk dat mijn broertje FMA al gezien had toen ik aan FMA:B begon. Hij kon mij dus goed uitleggen wat er in die eerste afleveringen allemaal gebeurde en dat dit in FMA veel meer tijd kreeg om verteld te worden. Eigenlijk zou iedereen dus zoiets moeten hebben, dan heb je het beste van twee werelden ;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_107475262
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 01:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
Bij wat Aarbei zei moet gezegd worden dat je de eerste aflevering alleen kunt kijken en beschouwen als een OVA terwijl de laatste aflevering alleen iets betekent als je het merendeel van de serie gezien hebt.
SoL O+
pi_107475700
Ik weet dat dit niet het juiste topic is, maar ik kan het echt nergens vinden.

Een aziatische film, Serbuan maut a.k.a. The Raid. Ik zag daar een trailer van op youtube, maar kan hem nergens vinden. Heeft iemand van jullie een idee?

EDIT:

23 maart dus... Wachten dan maar. ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door blessed19 op 01-02-2012 13:21:34 ]
pi_107476011
pi_107477270
Net op mijn bureau gegooid van de collega's die naar Tokyo zijn geweest *O*

Shounen JUMP van deze week.
  woensdag 1 februari 2012 @ 14:18:59 #87
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107477939
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Qunix het volgende:

[ afbeelding ]

^O^
ANIMEES.
- Scamp
pi_107479129
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:57 schreef blessed19 het volgende:

[..]

[..]

SoL O+
SoL?
pi_107479257
quote:

[ afbeelding ]

Toffe collega's! :)
pi_107479281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:50 schreef mschol het volgende:

[..]

SoL?
Gerne afkortingen! *O*
  woensdag 1 februari 2012 @ 15:08:00 #91
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107479727
Daily Lives of High School Bros #4 staat op Animees! Goed voor in je koffiepauze!

;)
ANIMEES.
- Scamp
pi_107482746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:53 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Toffe collega's! :)
Ik heb ze geholpen met basis Japans en hoe ze het beste vanaf het vliegveld naar Shibuya konden gaan.
pi_107484371
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:30 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik heb ze geholpen met basis Japans en hoe ze het beste vanaf het vliegveld naar Shibuya konden gaan.
All they need to know... :')

Oh, en Rippongi uiteraard. ;)
pi_107484399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 15:08 schreef .Cake. het volgende:
Daily Lives of High School Bros #4 staat op Animees! Goed voor in je koffiepauze!

;)
Goeie shit, vind het tof dat je er nog steeds mee bezig bent! Heb je eigenlijk al wat meer response?
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:08:53 #95
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107486439
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:14 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Goeie shit, vind het tof dat je er nog steeds mee bezig bent! Heb je eigenlijk al wat meer response?
Bedankt, het is ook best tof om mee bezig te zijn! Nog niet veel meer response, meer van hetzelfde zou ik zeggen. Als ik google analytics mag geloven hebben we ongeveer 15 unieke lezers :P
ANIMEES.
- Scamp
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:46:00 #96
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107487744
quote:

[ afbeelding ]

kan jij die lezen dan? :D
pi_107487823
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:46 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

kan jij die lezen dan? :D
Nope :D

Maar kan het wel leren. De ideale lesboek eigenlijk :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 18:47:50 #98
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107487827
maar wel vet uiteraard!
pi_107487868
s'life > SoL zoals A'dam > AMS
Als afkortingen voor Slice of Life en Amsterdam.

Hahasaku Iroha is geen beste drama serie, en geen geweldige romance (behalve als je alleen naar de yuri subtext kijkt en al het andere negeert), maar soms is het wel verbazend grappig, melancholiek en bovenal geloofwaardig.

De tekenaar annex schrijfster van FMA heet Arakawa.

Het is discutabel dat de FMA anime fillers beter zijn dan Naruto of Soul Eater fillers. Niet dat ook maar iets verandert aan de opstartproblemen die brotherhood heeft.

Ik vind de veranderingen aan fok niet zo leuk. :'(
pi_107487907
Naruto loopt ver vooruit :o

Wel jammer dat ik keihard gespoild word natuurlijk......

Er zijn ook een hoop manga die ik niet ken, misschien in de toekomst dat daar een anime van komt :o
Eentje ziet er goed uit met veel skeletten en bloed.
pi_107487941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 18:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

Hahasaku Iroha is geen beste drama serie, en geen geweldige romance (behalve als je alleen naar de yuri subtext kijkt en al het andere negeert), maar soms is het wel verbazend grappig, melancholiek en bovenal geloofwaardig.

Het is discutabel dat de FMA anime fillers beter zijn dan Naruto of Soul Eater fillers. Niet dat ook maar iets verandert aan de opstartproblemen die brotherhood heeft.

Kan je uitzetten. In settings ergens een vinkje over "klassiek quote weergaven"
pi_107488409
quote:

Autist! :*

Maar ik dnek dat ik die toch maar ga kijken, de komende weken zit ik toch nog thuis opgesloten. ;(
pi_107488484
quote:

Dit is ook echt een tyfusverandering. Wat je hierdoor krijgt is dat FOK! veel meer posts krijgt, omdat het multi-quoten minder vaak gedaan zal worden :')
pi_107489344
quote:

[ afbeelding ]

Ik heb #9 gekregen en hier is #8 te downloaden: magnet:?xt=urn:btih:2W7TBAYWGRV5N4VYZAYSCVBMXBW4TWKS
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:22:26 #105
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107489448
quote:

Ik vind de FMA fillers inderdaad stukken beter. Volgensmij hebben ze zelfs het hele einde erbij moeten verzinen en zelfs dat vond ik leuk gedaan Maar vergeet nie dat het grootste verschil, en de grootste doodsteek bij fillers is, is dat er tijdens fillers niets blijvends mag gebeuren, terwijl ze bij FMA die vrijheid wel kregen en zelfs een eigen einde mochten maken!

Ik vind die quote pop up trouwens RETE IRRITANT
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:56:21 #107
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107491264
quote:
je bent een schatje! :*
pi_107491466
Jeuj 2 pagina;s van Bakuman gelezen en ik snap het _O-

SPOILER: zelfs voor de manga lezers is dit een grote spoiler
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107492126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 14:54 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Gerne afkortingen! *O*
8)7 stupid me...

nadat mijn poging om J Edgar te kijken gestrand is (defecte projector in Den haag buitenhof :')) ga ik nu maar R-15 afkijken.. (tis beetje jammer dat er zoveel gecensureerd wordt dat je soms gewoon witte/blanco shots hebt)
pi_107496554
Wat ben ik blij dat ik de beschrijving van Gushinogwat-sama Nimoya-kun eens goed heb doorgelezen voor het downloaden _O-
Harem is wel leuk op zijn tijd, maar echt niet mijn genre _O-
pi_107496999
009 RE:CYBORG

Ziet er goed uit! Kenji Kamiyama, maker van Ghost In The Shell, Eden Of The East en Blood: The Last Vampire. Was ook een hulp bij Akira. Hij is toch wel een grootheid in de anime industrie.
pi_107497293
quote:
14s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:41 schreef Qunix het volgende:
009 RE:CYBORG

Ziet er goed uit! Kenji Kamiyama, maker van Ghost In The Shell, Eden Of The East en Blood: The Last Vampire. Was ook een hulp bij Akira. Hij is toch wel een grootheid in de anime industrie.
Veelbelovend!

Ano Hana is heel leuk! Alleen zijn die verbasteringen best vreemd. WcDonald's, Nokémon :')
pi_107497319
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:32 schreef Klipnap het volgende:
Wat ben ik blij dat ik de beschrijving van Gushinogwat-sama Nimoya-kun eens goed heb doorgelezen voor het downloaden _O-
Harem is wel leuk op zijn tijd, maar echt niet mijn genre _O-
Harems kan ik wel waarderen, mits er genoeg humor in zit om het gebrek aan verhaal te compenseren.

Infinite Stratos _O_
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:05:01 #114
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107498324
quote:
De CG trekt me niet echt aan, maar ik ben toch nieuwsgierig wat voor een verbetering dit op het origineel is.
- Paul von Oberstein
pi_107498812

OLDIES O+

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 22:13:24 ]
pi_107500402
Hanasake Iro begint wel leuk.. maar ik vraag mij af of ik het leuk blijf vinden voor 26 afleveringen..
pi_107500415
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:06 schreef .Cake. het volgende:

Heb je het over Arakawa under the bridge? Want dat is van SHAFT als ik het goed heb, en jonger dan FMA:B.
Nee Cake, Ik had het over Hiromu Arakawa, schrijfster en tekenaarster van de FMA Manga.
Ik zie dat het ook al over het gerushte begin van FMA-B ging hier, aangezien ik FMA-A (zoals ik het maar ben gaan noemen) al had gezien vond ik dat niet zo heel erg. Het eerste seizoen had wel fillers maar bleef de manga nog redelijk volgen. Alleen het overslaan van "De Treinkaping" van Bard en zijn groep revolutionairen in FMA-B vond ik jammer.
pi_107500522
quote:
kan die afbeeldingen nooit zien ipv met hotlinking
pi_107500610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:40 schreef mschol het volgende:
Hanasake Iro begint wel leuk.. maar ik vraag mij af of ik het leuk blijf vinden voor 26 afleveringen..
Het is soms wel een beetje langdradig.
Balut!
:P
pi_107500692
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:44 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Het is soms wel een beetje langdradig.
Balut!
:P
:D
ik merk et wel :s)
pi_107501844
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:42 schreef redboyke het volgende:

[..]

kan die afbeeldingen nooit zien ipv met hotlinking
Copy/Paste het dan gewoon :P
pi_107502189
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Copy/Paste het dan gewoon :P
ah ok het werkte thx

zit nu aan aflevering 118 van one piece vind het wel iets beter geworden maar zal niet echt naruto overtreffen vind ik daar zijn de battles te mager voor en het lijkt wel precies of iedereen zo'n stuk fruit heeft gegeten
pi_107502224
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:21 schreef redboyke het volgende:

[..]

ah ok het werkte thx

zit nu aan aflevering 118 van one piece vind het wel iets beter geworden maar zal niet echt naruto overtreffen vind ik daar zijn de battles te mager voor en het lijkt wel precies of iedereen zo'n stuk fruit heeft gegeten
ik kan mij inmiddels steeds minder en minder tot hele lange serie;s zetten

zowel naruto en bleach wil ik eigenlijk best volgen..
maar: A) errug lang
B) veel fillers
C) geen einde

en die laatste geeft voor mij momenteel de doorslag om ze niette volgen -O-
pi_107502870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ik kan mij inmiddels steeds minder en minder tot hele lange serie;s zetten

zowel naruto en bleach wil ik eigenlijk best volgen..
maar: A) errug lang
B) veel fillers
C) geen einde

en die laatste geeft voor mij momenteel de doorslag om ze niette volgen -O-
ik kijk graag de ene aflevering na de andere en dan is zo'n lange serie wel leuk.
bij die korte series heb ik meer het gevoel dat het einde er te vroeg opgeplakt is of gewoon niet is over nagedacht over het verhaal.

vroeger keek ik bleach maar dan ben ik gestopt omdat ik het verhaal verwarrend vond op den duur en nietmeer kon volgen erdoor en dan ben ik naruto begonnen. naruto heeft misschien wel veel fillers maar daar heb je ook meer eem verhaal over wie, wie is en heb je ook het gevoel dat iedereen meetelt omdat je van iedereen wel een geschiedenis krijgt van hoe die ninja ofzo is geworden of war hun droom is. dat vind ik bij bleach dus niet het geval

bij one piece en naruto weet je ook het doel van de hoofdpersonage terwijl ik dat bij bleach eigenlijk niet weet
bij naruto heb ik wel paar ween momenten gehad dat de tranen echt over mijn wangen vlogen
ik voel ook meer voor die serie omdat ik weet hoe het is om gepest te worden enzo en ik weet hoe Naruto zich voelt. ook de muziek van naruto is altijd hetzelfde bij treurige momenten dat als je het al hoort dat je weet dat er iets droevig zal komen en de muziek al je al droevig maakt voor je het ziet.

wow mijn weinige on topic posts :P
pi_107503755
Bleach heeft zijn hoogtepunt bereikt toen Aizen werd verslagen, daarna is het een kant opgegaan waarin de serie zichzelf echt slecht heeft gedaan, het zit op een totale dieptepunt waarin ik deze serie gewoon ga droppen! Dit is gewoon onzin geworden, Ichigo die gaat trainen in een playstation pocket ofzo, is toch onzin? En dat Fullbringer gebeuren, wat een onzin. Chad die opeens belangrijk is geworden? Innou die niet meer zo preuts is? Ichida die zo zwak is als weet ik nog niet? Ichigo zonder Zengutsa? Zonder bankai?

Het concept van Bleach is totaal weggevaagd!!
  donderdag 2 februari 2012 @ 02:28:20 #127
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107505751

Bleach kijk je toch alleen maar voor deze geniale mafketel (oftewel wandelende deus ex machina), verder is en blijft het een mongolide DBZ-kloon met zwaardjes en 3000 plotholes in één arc.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 2 februari 2012 @ 03:32:27 #128
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_107505920
Naruto manga helemaal bij gelezen omdat ik in het buiteland zit online met mijn 8kbps verbinding via mobiel aangesloten op laptop en daardoor geen anime kan kijken :')
pi_107506998
Kan het eigenlijk niet beter zeggen dan redboyke: Naruto en One Piece zijn weliswaar langlopend maar werken naar een doel. Bleach werd op een gegeven moment verwarrender dan Lost en die filler-crap maakte het nog erger. Bleach eruit, Fairy Tail erin.

Ben nu ook aan Until Death do us part begonnen: origineel idee om een toekomstvoorspellende scholiere te combineren met een blinde zwaardvechter en een support-nerd in een gepantserde bus. "Blind Fury" on steroids.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sabata op 02-02-2012 10:50:26 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 12:08:38 #130
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107511988
Kijkt hier iemand Gintama? Schijnt ook redelijk langlopende serie te zijn. Is het leuk?
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 2 februari 2012 @ 14:16:26 #131
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107515876
ANIMEES.
- Scamp
pi_107520701
Naruto is EPIC met zijn nieuwe chakra, Naruto begint eindelijk steeds beter te worden in de Anime!
pi_107520802
Hanasaka iroha is nog steeds leuk :D
ookal heb ik een vaag vermoeden van het einde...

[ Bericht 5% gewijzigd door mschol op 02-02-2012 20:44:54 ]
pi_107524379
quote:
Apart deuntje, aparte serie, en behoorlijk verslavend. Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer ik er ook C&C elementen in begin te zien.
pi_107534290
Ik keek net Nogizaka Haruka no Himitsu, over een meisje dat verbergt dat ze otaku is. Maar wat hebben Japanners eigenlijk tegen Otaku's? In die serie deden ze vermoeden dat iedereen op school dan een hekel aan je heeft en je haatbrieven stuurt :?
pi_107534942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:37 schreef De_Ilias het volgende:
Naruto is EPIC met zijn nieuwe chakra, Naruto begint eindelijk steeds beter te worden in de Anime!
Like a boss.

En Sasuke's reactie:

SPOILER
pi_107537854
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:29 schreef Klipnap het volgende:
Ik keek net Nogizaka Haruka no Himitsu, over een meisje dat verbergt dat ze otaku is. Maar wat hebben Japanners eigenlijk tegen Otaku's? In die serie deden ze vermoeden dat iedereen op school dan een hekel aan je heeft en je haatbrieven stuurt :?
Het wordt beschouwd als het zijn van een nerd. Daar is het 't best mee te vergelijken denk ik. Dit zul je ook in Ore no Imouto zien.

Daarnaast leven veel otaku's bijna heel hun leven bij hun ouders, zonder werk, waardoor ze vaak als uitzuigers worden gezien :P
pi_107538350
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het wordt beschouwd als het zijn van een nerd. Daar is het 't best mee te vergelijken denk ik. Dit zul je ook in Ore no Imouto zien.

Daarnaast leven veel otaku's bijna heel hun leven bij hun ouders, zonder werk, waardoor ze vaak als uitzuigers worden gezien :P
Ah :P sneu eigenlijk. Al is er niets mis met strips lezen en anime kijken natuurlijk.
pi_107538686
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:31 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Ah :P sneu eigenlijk. Al is er niets mis met strips lezen en anime kijken natuurlijk.
Ik snap niet dat die ouders die mensen niet gewoon dwingen te werken, of anders te stoppen met financiële steun :P

Maar het schijnt iets met de familiecultuur te zijn. Best sneu, inderdaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2012 22:40:42 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:52:22 #141
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107542130
Otaku = Japanse versie van een basement dweller. Niet iedere manga-liefhebber is automatisch een otaku, anders zou ongeveer het halve land dat zijn. Zeker gezien de arbeidscultuur daar wordt het zijn van een kansloze nerd die de hele dag op hentai fapt en niets toevoegt aan de maatschappij inderdaad nogal verafschuwd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parasite_single

Dit gaat niet specifiek om otaku's, maar zoals je ziet wonen veel Japanners om financiële redenen op late leeftijd nog bij hun ouders. Als dat dan gecombineerd wordt met een luie levensstijl (dus geen initiatief om uit die situatie te komen) en een obsessieve liefhebberij voor anime, dan ben je een otaku.

Zo heb ik het tenminste begrepen. ;)
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107543727
Gewoon een Nerd die te lui is om te werken en graag anime/manga kijkt/leest.

Hier heb je ook een goede otaku anime,

welcome to the NHK, en die is Wreed en grappig!!!

Als je echt wilt lachen moet je deze anime gezien hebben!
  vrijdag 3 februari 2012 @ 01:58:29 #144
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_107544981
...En dat kan dus alleen in Japan, een stuk voice synthesizer software met een mangafiguurtje als mascotte, meer niet, en dat geeft á la Gorillaz een optreden als hologram voor duizenden uitzinnige gasten met glowsticks.

Wat is deze. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_107545067
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 01:58 schreef Kriegel het volgende:
...En dat kan dus alleen in Japan, een stuk voice synthesizer software met een mangafiguurtje als mascotte, meer niet, en dat geeft á la Gorillaz een optreden als hologram voor duizenden uitzinnige gasten met glowsticks.

Wat is deze. :')
pi_107545099
godver de godver..

zit ik vol spanning naar Hanasaku Iroha te kijken.,.

wil ik de laatste episode opstarten, zit die godver niet in de map en lijk ik em nergens te hebben liggen :(

mja serie is leuk, het slice of life wordt mij op sommige momenten net eff te.. maar aan de andere kant: er zitten ook stukken tussen die ze, als ze het echt een slice of life hadden willen maken, er prima uitgelaten konden worden.

laatste ep wordt binnengehengeld.. en daar gebeurd (vermoedelijk, maar ik verwacht geen plottwists meer nu)wat ik aan het begin al dacht.. en tja.. dan vind ik de serie niet genoeg in huis hebben (als geheel) om echt een brandmerk achter te laten :P

[ Bericht 50% gewijzigd door mschol op 03-02-2012 02:24:39 ]
pi_107545795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 02:16 schreef mschol het volgende:
godver de godver..

zit ik vol spanning naar Hanasaku Iroha te kijken.,.

wil ik de laatste episode opstarten, zit die godver niet in de map en lijk ik em nergens te hebben liggen :(

mja serie is leuk, het slice of life wordt mij op sommige momenten net eff te.. maar aan de andere kant: er zitten ook stukken tussen die ze, als ze het echt een slice of life hadden willen maken, er prima uitgelaten konden worden.

laatste ep wordt binnengehengeld.. en daar gebeurd (vermoedelijk, maar ik verwacht geen plottwists meer nu)wat ik aan het begin al dacht.. en tja.. dan vind ik de serie niet genoeg in huis hebben (als geheel) om echt een brandmerk achter te laten :P
Shine, balut! :(
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:07:18 #148
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107546067
Ach Mschol dit soort dingen gebeuren, ik ben wel eens vergeten de laatste 2 afleveringen van een serie te downloaden (dus tot en met 24 ipv 26) en toen vroeg ik me af waarom het einde zo raar was :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 07:34 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Shine, balut! :(
Que?
pi_107548186
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:07 schreef Frag_adder het volgende:
Ach Mschol dit soort dingen gebeuren, ik ben wel eens vergeten de laatste 2 afleveringen van een serie te downloaden (dus tot en met 24 ipv 26) en toen vroeg ik me af waarom het einde zo raar was :')
hehe, mja ik wist dat ik 26 afleveringen moest kijken, en toen het dus stopte bij 25 was ik niet zo blij :D
serie is iig klaar en mja.. had stiekem op een ova met timeskip ofzo gehoopt :+
quote:
[..]

Que?
dat vraag ik mij ook een beetje af ja...
pi_107548225
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:07 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Que?
Dat is een karakter in de anime die dat zegt?

"Ga dood, nogiets..." Balut ben ik vergeten.
pi_107548251
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:23 schreef Qunix het volgende:

[..]

Dat is een karakter in de anime die dat zegt?

"Ga dood, nogiets..." Balut ben ik vergeten.
shine = ga dood? hmm die heb ik niet voorbij zien komen :')

balut was iets smelly en stinky ofzo :+
pi_107548374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:24 schreef mschol het volgende:

[..]

Shinu of shine is juist...

私意ね
死ね
pi_107549009
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:28 schreef Qunix het volgende:

[..]

Shinu of shine is juist...

私意ね
死ね
ah. oke :) dan kan ik em ook beter plaatsen...
pi_107550924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:24 schreef mschol het volgende:

[..]

Dit is een andere shine:

De balut is een delicatesse in Zuidoost-Azië en met name in de Filipijnen en Vietnam. Een balut-ei is een bevrucht eendenei met een bijna volledig ontwikkelde embryo, die wordt gekookt. Men zegt dat het eten van een balut-ei de geslachtsdrift opwekt.
pi_107551079
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:51 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Dit is een andere shine:

[ afbeelding ]

De balut is een delicatesse in Zuidoost-Azië en met name in de Filipijnen en Vietnam. Een balut-ei is een bevrucht eendenei met een bijna volledig ontwikkelde embryo, die wordt gekookt. Men zegt dat het eten van een balut-ei de geslachtsdrift opwekt.
hmm okay..
pi_107552885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:43 schreef De_Ilias het volgende:
Onzin.
quote:
Hier heb je ook een goede otaku anime,

welcome to the NHK, en die is Wreed en grappig!!!
Satou is mensenschuw niet lui.
quote:
Als je echt wilt lachen moet je deze anime gezien hebben!
Alhoewel Welcome to the NHK oprecht grappig is op sommige momenten, is 'ie ook verdomde tragisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Repelsteeltju op 03-02-2012 13:00:33 ]
  vrijdag 3 februari 2012 @ 13:25:15 #157
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107554412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:43 schreef De_Ilias het volgende:
Wel even erger dan dat, hoor. Een paar simpele en leesbare feitjes op een rij die hopelijk wat verduidelijking brengen:

• Een veel voorkomende fout is 'otakus'. Het woord 'otaku' is bruikbaar als enkelvoud en meervoud.
• Tevens wordt het uitgesproken als een modus/staat: Iemand 'is' otaku, niet 'is een' otaku.
• Otaku zijn per definitie niet per sé anime/manga fan. Nader toegelicht bij [2].
• Otaku zijn mensen met een ongezonde obsessie.
• Deze obsessie zorgt er voor dat ze een ongezond leven er op na houden, zowel sociaal als hygiënisch. [1]
• De obsessie kan van alles zijn, veel voorkomende obsessies bij otaku zijn treinen, anime, games en militair materieel. [2]
• In Japan wordt er neergekeken op otaku door deze reden. [1]
- Paul von Oberstein
pi_107555913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:25 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Wel even erger dan dat, hoor. Een paar simpele en leesbare feitjes op een rij die hopelijk wat verduidelijking brengen:

• Een veel voorkomende fout is 'otakus'. Het woord 'otaku' is bruikbaar als enkelvoud en meervoud.
Het woord 'pagina' is ook bruikbaar als enkelvoud en meervoud dat maakt 'pagina's' nog niet incorrect.
quote:
• Deze obsessie zorgt er voor dat ze een ongezond leven er op na houden, zowel sociaal als hygiënisch.
Is dat definitief?
quote:
• De obsessie kan van alles zijn, veel voorkomende obsessies bij otaku zijn treinen, anime, games en militair materieel.
Animéisten zijn over het algemeen van mening dat 'animé' buiten Japan alleen gebruikt behoort te worden om tekenfilms van Japanse makelij aan te duiden in plaats van alle tekenfilms zoals in Japan. Het is niet ongebruikelijk dat leen woorden in een andere taal iets geheel anders betekenen dan de oorspronkelijke taal en dat ze later via een andere taal weer terugkomen met een iets andere spelling/uitspraak en een iets andere betekenis. Dat accepteren is veel makkelijker dan ingaan tegen het onbegrip van het internet. :)
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:47:30 #159
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107558008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:58 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het woord 'pagina' is ook bruikbaar als enkelvoud en meervoud dat maakt 'pagina's' nog niet incorrect.
In dit geval wel, het is te relateren aan het tweede puntje.

quote:

[..]

Is dat definitief?
Jazeker, al zullen er altijd uitzonderingen zijn, otaku zijn de fans met een obsessie waar het 'normale' leven voor moet wijken.

quote:

[..]

Animéisten zijn over het algemeen van mening dat 'animé' buiten Japan alleen gebruikt behoort te worden om tekenfilms van Japanse makelij aan te duiden in plaats van alle tekenfilms zoals in Japan. Het is niet ongebruikelijk dat leen woorden in een andere taal iets geheel anders betekenen dan de oorspronkelijke taal en dat ze later via een andere taal weer terugkomen met een iets andere spelling/uitspraak en een iets andere betekenis. Dat accepteren is veel makkelijker dan ingaan tegen het onbegrip van het internet. :)
Dat zal op FOK! dan wel zo zijn. Op de plekken waar ik rond zwerf heeft dit algemene bekendheid. Beter nog, de trein otaku genieten even grote bekendheid omdat hun aanwezigheid in het nieuws daar redelijk gelijk ligt aan dat van anime otaku.
- Paul von Oberstein
pi_107558417
Treinen spotten vind ik eigenlijk wel de ergste hobby die je kan hebben :P
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:01:07 #161
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107558544
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 14:57 schreef robin007bond het volgende:
Treinen spotten vind ik eigenlijk wel de ergste hobby die je kan hebben :P
Mja, het kan erger. Asc heeft op de laatste meet verteld dat hij iemand kende die alle stationbordjes verzamelde (op foto dan) en dat ie ze van Nederland allemaal al gezien heeft. Hij is nu geloof ik bezig met Duitsland...

Ach, ieder zijn meug. Er zijn ook zat mensen die onze hobby verschrikkelijk vinden, dus ja, echt oordelen kan niemand over de hobby van een ander. Vind ik iig.
ANIMEES.
- Scamp
pi_107558681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:01 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Mja, het kan erger. Asc heeft op de laatste meet verteld dat hij iemand kende die alle stationbordjes verzamelde (op foto dan) en dat ie ze van Nederland allemaal al gezien heeft. Hij is nu geloof ik bezig met Duitsland...

Ach, ieder zijn meug. Er zijn ook zat mensen die onze hobby verschrikkelijk vinden, dus ja, echt oordelen kan niemand over de hobby van een ander. Vind ik iig.
Ach ja, je hebt wel gradaties in hoeverre een hobby past bij een bepaald profiel.
pi_107559140
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:01 schreef .Cake. het volgende:

[..]

als het is wie ik denk dat het is: die heeft ook al vrijwel alle bordjes van de RER in parijs :o :X
pi_107559294
postzegels sparen :D

Btw, ik ben begonnen met guilty crown, zo slecht is het ook nog niet.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 15:44:19 #165
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107560055
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:05 schreef robin007bond het volgende:
Ach ja, je hebt wel gradaties in hoeverre een hobby past bij een bepaald profiel.
Profiel? Als in: leeftijd, baan, uiterlijk, opleiding? Zo ja, dan: niet mee eens.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:20:34 #166
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107561289
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:22 schreef De_Ilias het volgende:
postzegels sparen :D

Btw, ik ben begonnen met guilty crown, zo slecht is het ook nog niet.
Het probleem met Guilty Crown is dat het ondergegaan is aan zijn eigen hype. Daarom valt het een beetje tegen. Plus het verhaal en de hoofdpersonen (m.u.v. Gai) zijn niet echt interessant. Of duidelijk.

Het lijkt nu wel wat beter te worden, maar het is denk ik niet genoeg om de serie nog de hoogte in te schieten.Het is echt heel jammer, want de muziek en de artwork enzo zijn allemaal heel goed, alleen het plot is beetje niet lekker uit de verf gekomen.
ANIMEES.
- Scamp
  vrijdag 3 februari 2012 @ 16:36:39 #167
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107561870
Lang leve de NS! :(
ANIMEES.
- Scamp
pi_107562323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:44 schreef Weakling het volgende:

[..]

Profiel? Als in: leeftijd, baan, uiterlijk, opleiding? Zo ja, dan: niet mee eens.
Profiel als in stereotypen :P
pi_107562690
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:20 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Het probleem met Guilty Crown is dat het ondergegaan is aan zijn eigen hype. Daarom valt het een beetje tegen. Plus het verhaal en de hoofdpersonen (m.u.v. Gai) zijn niet echt interessant. Of duidelijk.

Het lijkt nu wel wat beter te worden, maar het is denk ik niet genoeg om de serie nog de hoogte in te schieten.Het is echt heel jammer, want de muziek en de artwork enzo zijn allemaal heel goed, alleen het plot is beetje niet lekker uit de verf gekomen.
Ik heb net phase 11 gezien en ik begin denk te begrijpen wat je bedoelt, ik vond het begin van de serie interessant en spannend, nu begint dat minder te worden, ik vind shu best irritant eigenlijk. Als het verhaal meer om Gai zou draaien dan was het beter geweest.

ps; Ben ik de enige die dat "japanse" engels zo irritant en beschamend vind? :D
pi_107562911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:02 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik heb net phase 11 gezien en ik begin denk te begrijpen wat je bedoelt, ik vond het begin van de serie interessant en spannend, nu begint dat minder te worden, ik vind shu best irritant eigenlijk. Als het verhaal meer om Gai zou draaien dan was het beter geweest.

ik vind het vooral grappig klinken :')

wel irritant vind ik de punten waar er een engels woord tussen een hele japanse zin wordt geflikkerd..
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:06:24 #171
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107564473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 17:02 schreef De_Ilias het volgende:

Ah, het favoriete "Engrish"! Ja, het is redelijk irritant, maar je went er aan want het komt in zo'n beetje elke animeserie wel voor. Erger is het als ze een in potentie goede OP verneuken dankzij het Engrish.

Zoals:
ANIMEES.
- Scamp
pi_107564768
Haha true het komt vaak voor, bijna elke anime wel.

Wat ook een grappige is, in gundam 00 Allelujah bij zijn launch:

"i have control" Dat is gewoon grappig en dom te gelijk xD

pi_107567053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:17 schreef De_Ilias het volgende:

Edit:

Oke ik heb episode 15 gezien van guilty crown, nu begint Shu meer op een man te lijken :D. Deze ep was wel E P I C !!!
pi_107571611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 18:17 schreef De_Ilias het volgende:

Deze ook :')
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:18:54 #175
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107576161
quote:
:|W
ANIMEES.
- Scamp
pi_107576770
quote:
Hier ook, maar deze is niet erg. Gewoon omdat Okabe zo cool is.

pi_107576898
Sleepsub, ben je daar? Danny zoekt fansubbers: klik.
Lijkt me wel interessant. Als ik Japans kan....
pi_107576920
Oh! Black Rock Shooter #1 gepost!
pi_107576991
quote:
_O_
  vrijdag 3 februari 2012 @ 22:39:31 #180
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107577165
Heb net de HotD OVA gezien. Oh mijn god! Ik was het heel eventjes vergeten...
ANIMEES.
- Scamp
pi_107577229
* mschol moet opzoek naar een leuke anime om te kijken...

sinds Clannad AS blijf ik bij de anime die ik daarna gezien heb zitten met zo'n -O- "was dat het" -O- gevoel
pi_107577605
Mschol, wat voor soort anime wil je zien? Ik kan je misschien goede adviseren :P

btw, die engrish van steinsgate was grappig xD
pi_107578135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:48 schreef De_Ilias het volgende:
Mschol, wat voor soort anime wil je zien? Ik kan je misschien goede adviseren :P
ik heb net de eerste eps van Maken ki en ef - a tale of memories gezien en beide (lijk) ik nu niet echt zin in te hebben...
dus welke soort is een beetje mijn probleem denk ik :P

Tussen nu en laatste episode clannad AS heb ik de volgende series gezien:
Hanasaku Iroha
R-15
Aishiteruze Baby (re-run)

Usagi Drop
Itazura na Kiss
pi_107578218
quote:
:')
de smilie die er bij past.. moet ik nou huilen of lachen.. :X
pi_107578888
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 22:59 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb net de eerste eps van Maken ki en ef - a tale of memories gezien en beide (lijk) ik nu niet echt zin in te hebben...
dus welke soort is een beetje mijn probleem denk ik :P

Tussen nu en laatste episode clannad AS heb ik de volgende series gezien:
Hanasaku Iroha
R-15
Aishiteruze Baby (re-run)

Usagi Drop
Itazura na Kiss
Heb je suzuka gezien? Misschien vind je dat wel leuk.
pi_107580329
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 16:36 schreef .Cake. het volgende:
Lang leve de NS! :(
Ik was van plan om om half 4 de trein vanuit Utrecht te pakken richting Enschede. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven, bij een vriendin gegeten en maar terug naar Delft gegaan. Vertrek Utrecht: 9 uur, aankomsttijd Delft: 11 uur.

Ik heb dus eigenlijk 7.5u reistijd gehad en ben niet eens op m'n bestemming. Morgen maar opnieuw proberen.

Maar ik begrijp het wel, dit is de eerste keer in 100 jaar dat er sneeuw valt, dan kan dat gebeuren }:|
pi_107580418
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:12 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Heb je suzuka gezien? Misschien vind je dat wel leuk.
yup, jaren terug al eens gezien, wellicht probeer ik daar wel een re-run van :)
pi_107580657
Heb je Berserk al gezien? Zo nee, die moet je gezien hebben!

Btw, ik begin nu aan Gintama, hij staat op nr. 1 bij MAL, hopelijk is het wat.
  zaterdag 4 februari 2012 @ 00:28:24 #190
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107582684
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:44 schreef De_Ilias het volgende:

Let me know, las daar laatst ook al iets over, schijnt wel grappig te zijn!

En mschol, heb je RAINBOW al gezien? Is een goeie!
ANIMEES.
- Scamp
pi_107582815
Ano Hana niet te vergeten!
pi_107582892
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:31 schreef robin007bond het volgende:
Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai
die dus.. :+
hmm
op de Plan to watch lijst zodat ik em niet vergeet...
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:28 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Let me know, las daar laatst ook al iets over, schijnt wel grappig te zijn!

En mschol, heb je RAINBOW al gezien? Is een goeie!
ik kan rainbow niet vinden op MAL? ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:44 schreef De_Ilias het volgende:

Berserk trekt mij niet helemaal wat betreft genre, maar ik zal em overwegen :)

-edit-
bedenk mij net dat ik ook Cross Game nog heb liggen (die scoort behoorlijk bij MAL lijst)
  zaterdag 4 februari 2012 @ 00:53:39 #193
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107583757
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:33 schreef mschol het volgende:
ik kan rainbow niet vinden op MAL? ;(
Dit is de volledige titel van RAINBOW:
http://myanimelist.net/an(...)Rokubou_no_Shichinin

Ano Hana is leuk! Alleen jammer dat ze er niet meer afleveringen van hebben gemaakt, zijn een paar verhaallijnen slecht of gewoon niet uitgewerkt.
ANIMEES.
- Scamp
pi_107584952
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 00:31 schreef robin007bond het volgende:
Maar veel-te-lange-naam die neer komt op vergeet-mij-nietje is een melodrama, in de offensiefste zin van van het woord.
pi_107592898
quote:
Je kan ze hier allemaal bekijken: http://www.crunchyroll.com/culture-japan
pi_107597271
Joepie, ns! -O- En dan ben ik ook nog eens de batterij van mn laptop vergeten, dus geen anime in de trein ;(
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:07:53 #197
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107597688
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 15:55 schreef Bakakame het volgende:
Joepie, ns! -O- En dan ben ik ook nog eens de batterij van mn laptop vergeten, dus geen anime in de trein ;(
Ik heb het al opgegeven voor dit weekend om uberhaupt nog ergens te komen met de trein...
ANIMEES.
- Scamp
pi_107598161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:07 schreef .Cake. het volgende:

[..]

Ik heb het al opgegeven voor dit weekend om uberhaupt nog ergens te komen met de trein...
Vader is jarig, dus wel zo leuk als ik even langs ga :P
Nu hopen dat ik maandag weer in delft kom..
pi_107598229
quote:
retards

edit: Anime kijken is leuk, maar om jezelf tot dit niveau te verlagen? :)
  zaterdag 4 februari 2012 @ 16:48:13 #201
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107598873
quote:
dit is de hoofdveroorzaker van oogtyfus en gehooraids in nederland!
pi_107599231
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

dit is de hoofdveroorzaker van oogtyfus en gehooraids in nederland!
omg die closeup van dat 2de filmpje was echt te walgelijk.
pi_107599693
Black★Rock Shooter (TV) #1 was tof :Y
  zaterdag 4 februari 2012 @ 17:13:08 #204
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107599728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 16:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

dit is de hoofdveroorzaker van oogtyfus en gehooraids in nederland, punt!
Even gefixed voor je.

Wat een bende, vies gewoon. Ik krijg weer flashbacks van de conventies waar ik geweest ben :{.
- Paul von Oberstein
pi_107601959
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:13 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Even gefixed voor je.

Wat een bende, vies gewoon. Ik krijg weer flashbacks van de conventies waar ik geweest ben :{.
Er waren zeker aparte types, maar over het algemeen zijn de mensen op cons in Nederland normaler dan de retards in deze filmpjes.
pi_107602204
22 Februari, de speciale episode van Steins;Gate!

Met promo!
pi_107602313
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:30 schreef robin007bond het volgende:

Met promo!
Woooo!
2 episodes!
  zaterdag 4 februari 2012 @ 18:39:01 #209
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107602526
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Er waren zeker aparte types, maar over het algemeen zijn de mensen op cons in Nederland normaler dan de retards in deze filmpjes.
Normaler tot in hoeverre? Ik heb ze dingen zien doen in het openbaar die gelijkwaardig zijn aan filmpje #3.
- Paul von Oberstein
pi_107604075
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:39 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Normaler tot in hoeverre? Ik heb ze dingen zien doen in het openbaar die gelijkwaardig zijn aan filmpje #3.
Dan heb ik dat (godzijdank) gemist.
pi_107604448
Er lopen altijd wel debielen bij, maar er zijn ook zat normale mensen als je goed kijkt in dit filmpje:

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2012 19:40:03 ]
  zaterdag 4 februari 2012 @ 19:48:58 #212
302147 Koito91
The Observer of the Sky
pi_107604775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:39 schreef robin007bond het volgende:
Er lopen altijd wel debielen bij, maar er zijn ook zat normale mensen als je goed kijkt in dit filmpje:

Damn, net op de laatste seconden zie ik mij daar staan op de achtergrond
pi_107604938
Waarom vinden die Aziaten al die kleine anime figuren zo belangrijk? Ik kijk die Asian anime festival en ik zie ze er echt foto's van maken etc.. Waarom is dat zo bijzonder?
pi_107605029
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:52 schreef De_Ilias het volgende:
Waarom vinden die Aziaten al die kleine anime figuren zo belangrijk? Ik kijk die Asian anime festival en ik zie ze er echt foto's van maken etc.. Waarom is dat zo bijzonder?
De aaibaarheidsfactor speelt een grote rol dunkt me :P
pi_107605996
quote:
Kawaii!! Kawaii!!!
:r
pi_107608338
quote:
Ieder zo zijn ding denk ik.... Ik ben gek op vuurwerk :)
pi_107608445
klopt, ik denk dat hun cultuur ook daar een belangrijke rol inspeelt, komt bij ons vreemd over maar dat is bij een ander dan weer doodnormaal.
pi_107611974

Ontsporing bij de metro in Amsterdam hoor je na een uur nog niets en sta je in het donker. Daar hebben ze het snel onder controle zo te zien.
pi_107613704
-O- Crossgane begint wel weer gezellig zeg, pff.. -O-

en dan heb ik het nog niet eens over de inspiratieloze animatie's
  zaterdag 4 februari 2012 @ 23:55:51 #220
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_107614249
Bedoel je crossgame ? _O_ O+ :9~
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_107614438
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:55 schreef gniffie het volgende:
Bedoel je crossgame ? _O_ O+ :9~
Cross Game
die om precies te zijn :+

al enige tijd terug gedownload omdattie mij wel aardig leek (nog steeds overigens) maar dat begin was wel vrij verrassend eigenlijk :')

SPOILER
pi_107614907

quote:
14s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 17:12 schreef Qunix het volgende:
Black★Rock Shooter (TV) #1 was tof :Y
Misschien komt het omdat ik de afgelopen week iets tussen de 50 en 70 afleveringen van Heldensagen vom Kosmosinsel heb gezien. Misschien komt het omdat het bedtijd is. Ik weet het niet. Maar ik zou durven zweren dat toen ik :
voor het eerst zag er een stilframe van Reinhard von Lohengramm inzat bij bij de 38e seconde.
pi_107616869
Het einde van episode 12 van Steinsgate, dan zit je echt evetjes van "WTF?"
SPOILER

[ Bericht 44% gewijzigd door De_Ilias op 05-02-2012 01:41:52 ]
  zondag 5 februari 2012 @ 01:20:50 #224
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107617023
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 18:30 schreef robin007bond het volgende:

Met promo!
zolang dr maar veel christina in zit!
  zondag 5 februari 2012 @ 01:26:31 #225
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107617160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:39 schreef robin007bond het volgende:

Zal de temperatuur wel zijn. Tsunacon is ook erg klein trouwens. Bij bijv. chibicon was het erg warm buiten en de bezoekers kropen zowat over het plafond.
- Paul von Oberstein
  zondag 5 februari 2012 @ 01:29:10 #226
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107617231
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
Misschien komt het omdat ik de afgelopen week iets tussen de 50 en 70 afleveringen van Heldensagen vom Kosmosinsel heb gezien. Misschien komt het omdat het bedtijd is. Ik weet het niet. Maar ik zou durven zweren dat toen ik :
[video]
voor het eerst zag er een stilframe van Reinhard von Lohengramm inzat bij bij de 38e seconde.
Jezus te paard, jij gaat ook hard! Voor mij was het de eerste keer ook 16 episodes per dag :') Ben zeer benieuwd naar je beoordeling hierna.

(post edits zijn ineens stuk hier?)
- Paul von Oberstein
pi_107617382
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 01:15 schreef De_Ilias het volgende:
Het einde van episode 12 van Steinsgate, dan zit je echt evetjes van "WTF?" Mayuri die een kogel vangt.
Spoiler tags kun je doen met [sp0iler][/sp0iler].

De '0' veranderen in een 'o'. Je krijgt dan dit:

SPOILER
Er zijn namelijk mensen die Steins;Gate nog niet gekeken hebben :P
pi_107617571
Hehe wist ik niet, ik heb het aangepast. Oke ik ga nu episode 14 kijken mijn vraag is de volgende,

SPOILER
pi_107617588
Ik ben LoGH een beetje uit het oog verloren. Zal er gewoon weer aan moeten wennen
pi_107618048
waar kan ik one piece 301 tot nu downloaden? of tot 400
pi_107618906
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 02:08 schreef redboyke het volgende:
waar kan ik one piece 301 tot nu downloaden? of tot 400
http://www.nakama-fansubs.com/

http://yonkoufansubs.com/
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_107619795
Oke, steinsGate helemaal afgekeken, wat was dat een geweldige anime! :)
pi_107620781
El psy congroo!
  zondag 5 februari 2012 @ 11:08:53 #234
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_107621608
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 06:28 schreef De_Ilias het volgende:
vond je het begin niet zwaar om door te komen? :P

CHristina! O+
  zondag 5 februari 2012 @ 11:09:06 #235
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_107621614
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 06:28 schreef De_Ilias het volgende:
Echt he! Nu snap ik eindelijk de hype eromheen.
pi_107624931
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 11:09 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Echt he! Nu snap ik eindelijk de hype eromheen.
Mooi!

Speel je trouwens nog steeds Fate/Stay Night of zijn visual novels echt niet je ding? :P
  zondag 5 februari 2012 @ 13:40:26 #237
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_107626428
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:05 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mooi!

Speel je trouwens nog steeds Fate/Stay Night of zijn visual novels echt niet je ding? :P
:@
pi_107627625
Begin was inderdaad beetje geduld hebben, want het was nog niet zo duidelijk waar het allemaal om ging, de personages waren ook niet zo duidelijk, het werd pas echt serieus bij dat geval op het einde van episode 12, van daar tot het einde van de serie was het gewoon serieus en veel slikken. :'(
  zondag 5 februari 2012 @ 16:40:24 #239
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107635209
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 19:48 schreef SleepSub het volgende:
Damn, net op de laatste seconden zie ik mij daar staan op de achtergrond [ afbeelding ]
Die kale security dude?
quote:
Mijn liefde voor anime, wat doe je?!

[ Bericht 57% gewijzigd door .Cake. op 05-02-2012 17:50:11 ]
ANIMEES.
- Scamp
  zondag 5 februari 2012 @ 18:16:41 #240
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_107639164
The Borrower Arrietty gezien. Eindelijk een film van Ghibli die ik wel goed vind. :P
Chocoladetaartjes.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:18:52 #241
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_107639259
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:16 schreef Xaryna het volgende:
The Borrower Arrietty gezien. Eindelijk een film van Ghibli die ik wel goed vind. :P
Gewaagde mening * hexje pakt popcorn en wacht af
  zondag 5 februari 2012 @ 18:19:23 #242
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_107639277
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:18 schreef hexje het volgende:

[..]

Gewaagde mening * hexje pakt popcorn en wacht af
Ik heb al vaker Ghibli geschopt hier, levert altijd leuke discussies op. :Y)
Chocoladetaartjes.
  zondag 5 februari 2012 @ 18:23:28 #243
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107639424
K-k-k-koud!

Straks maar ff in bad stappen denk ik, daarna de badjas en sloffen aan en met een dekentje om me heen en een kopje thee verderkijken. Hopelijk heeft mijn kachel er tegen die tijd weer zin in!
ANIMEES.
- Scamp
pi_107639465
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 18:23 schreef .Cake. het volgende:
K-k-k-koud!

Straks maar ff in bad stappen denk ik, daarna de badjas en sloffen aan en met een dekentje om me heen en een kopje thee verderkijken. Hopelijk heeft mijn kachel er tegen die tijd weer zin in!
koud? wel fris ja :P

Crossgame is verrassend intressant... inmiddels @ ep 24 :@
pi_107641680
fathomlessblue twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 19:06:12 @drmchsr0 Man, Madoka's really hard to do. This is the best I could come up with: http://t.co/KvTHCaYJ reageer retweet

Ik kan niet wachten op de batch van Thermae Romae, dan heb ik eindelijk iets om boven 'hoe zouden de historici over mij denken als ik dood ben' te prioriteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Repelsteeltju op 05-02-2012 19:29:41 ]
pi_107641866

tu tu ruuuuu Myushi dess ^O^
pi_107642838
Steins;Gate weer populair hier? :P
pi_107643254
ooit anders geweest dan?
pi_107643792
Al die tijd lag er zo'n goede serie voor me neus, steinsgate is voor mij de beste serie van 2010 en hoger.

Edit: Kan iemand me nog een goede anime aanraden? Ik heb gister Gintama episode 1 gezien, ik vond het eerlijk gezegd typisch Japanse humor, soms kreeg ik wel een glimlach maar daar bleef het bij, niet echt een serie voor mij. Een comedy zoals FMP fumoffu is wel welkom :D Sousuke is gewoon de grappigste anime char imo.

[ Bericht 66% gewijzigd door De_Ilias op 05-02-2012 20:11:25 ]
pi_107644180
Puella Magi Madoka Magica al gezien?
  zondag 5 februari 2012 @ 20:11:36 #251
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_107644195
Onlangs Hajime no Ippo + new challenger gekeken. Goed bevallen! :)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_107644211
Sport anime :r

Giant Killing gaat over management niet de sport
pi_107644308
Hajime no ippo is echt wel 1 van de beste sport animes die er zijn, die Dempsey roll is meesterwerk!
pi_107644970
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
Sport anime :r
  zondag 5 februari 2012 @ 20:33:33 #255
239447 Samael
pi_107645514
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:13 schreef De_Ilias het volgende:
Hajime no ippo is echt wel 1 van de beste sport animes die er zijn, die Dempsey roll is meesterwerk!
Hopen dat er een 3e seizoen gaat komen O-)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_107645777
Ik volg de manga van HNI ook al een tijdje; al deed de laatste match van Ippo tegen Kojima me wel erg veel aan Dragon Ball denken, zolang als ze mekaar alleen maar aan stonden te staren. Het is ook leuk dat ze er gedragingen van echte boksers in verwerken (Ippo is gebaseerd op Tyson en Manabu gebruikt in het laatste chapter een Ali-shuffle)
pi_107645983
pi_107646047
quote:
4s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:11 schreef Samael het volgende:
Onlangs Hajime no Ippo + new challenger gekeken. Goed bevallen! :)
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:33 schreef Samael het volgende:

[..]

Hopen dat er een 3e seizoen gaat komen O-)
Die gaat komen!
Normaal vind ik sport anime ook geen fuck aan, maar Hajime No Ippo is zooooo goed. De enige sport anime die ik leuk vind.
pi_107646117
Slam dunk.
pi_107646144
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:43 schreef outcast_within het volgende:
Slam dunk.
Heb ik geprobeerd.
pi_107646261
quote:
3s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:44 schreef Qunix het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd.
:')
Saki
pi_107646328
giant killing schijnt ook goed te zijn. Maar om nu een anime over voetbal te gaan kijken.
  zondag 5 februari 2012 @ 21:09:33 #263
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_107647576
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:47 schreef outcast_within het volgende:
giant killing schijnt ook goed te zijn. Maar om nu een anime over voetbal te gaan kijken.
Sport en anime :')
De standaard honkbal-episodes zijn al tenenkrommend :')
pi_107647609
quote:
dat dacht ik ook over een anime over kunstschaatsen en honkbal... :+
pi_107647747
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:40 schreef Klipnap het volgende:

[..]

:@
Hoeft ook niet. Doe lekker wat je zelf leuk vindt :P
pi_107647770
quote:
Sport hebben mensen al genoeg mee te maken in real life.

quote:
_O-

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2012 21:13:33 ]
pi_107648007
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 19:26 schreef De_Ilias het volgende:

tu tu ruuuuu Myushi dess ^O^
  zondag 5 februari 2012 @ 21:16:00 #268
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_107648392
quote:
_O- :9~ 8)7 ;(

quote:
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 20:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
Giant Killing gaat over management niet de sport
pi_107649069

Btw er zijn wel goede sport anime, wat dachten jullie van Prince of Tennis? Of Wildstriker? Initial D, Capeta? Imo goede sport anime, maar hajime no ippo vind ik echt de beste sport anime, wie die nog niet heeft gezien moet het snel kijken!!!
  zondag 5 februari 2012 @ 21:36:09 #271
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107649542
ANIMEES.
- Scamp
  zondag 5 februari 2012 @ 21:36:21 #272
239447 Samael
pi_107649552
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:30 schreef De_Ilias het volgende:

Btw er zijn wel goede sport anime, wat dachten jullie van Prince of Tennis? Of Wildstriker? Initial D, Capeta? Imo goede sport anime, maar hajime no ippo vind ik echt de beste sport anime, wie die nog niet heeft gezien moet het snel kijken!!!
Heb die andere niet gezien maar Hajime No Ippo heeft me positief erg verrast. Ook toffe OST _O_
pi_107649841
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:36 schreef .Cake. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_107650584
quote:
Initial D
Met deze is het voor mij ooit begonnen, al was ik na één aflevering al bijna afgeknapt (waren die verschrikkelijke dubs van Tokiopop :r ) Gelukkig kreeg ik een versie met subs te pakken zonder die stomme hiphopsoundtrack. De eurobeats uit het origineel heb ik nog steeds ergens op een cd-tje staan dat ik wel eens bij fitness afdraai.

[ranting]En WAAR BLIJFT VERDIKKEME INITIAL D FIFTH STAGE!!!![/ranting]

Niko - night of Fire (takumi vs Tohru)

Mijn favoriet: De battle met de Cappuccino
pi_107650950
Komt er een 5e seizoen dan? Ik vond het 4e seizoen echt slecht, 1e en 2e seizoen waren echt sterk, goede development van Takumi en een tuning op zijn hachirokoe. Oud maar leuk.
pi_107651391
Om eerlijk te zeggen; ik heb geen flauw idee. Wat ik begrepen heb was het de bedoeling de huidige manga-arc eerst af te ronden voor er naar een vijfde seizoen gekeken werd.
pi_107652787
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:36 schreef .Cake. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Yes, John Titor Connor. :o
pi_107653993

Schaamteloze yuri. En twitter op zijn allervermakelijkst! :@
  zondag 5 februari 2012 @ 22:37:12 #279
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_107654187
Ore no Imouto O+
Ben nu Nana aan het downloaden. Ik ben ooit bij episode 2 afgehaakt, heb er wel spijt van. Maar het downloaden van 47 episodes gaat wel erg traag }:|
pi_107654353
:') :')
pi_107654527
NANA wat was dat lang geleden zeg. Ik vond het een beetje op BECK lijken.
pi_107654560
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:37 schreef Klipnap het volgende:
Ore no Imouto O+
Ben nu Nana aan het downloaden. Ik ben ooit bij episode 2 afgehaakt, heb er wel spijt van. Maar het downloaden van 47 episodes gaat wel erg traag }:|
lang? :')
pi_107655889
lang?
  zondag 5 februari 2012 @ 23:34:23 #284
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_107656571
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2012 01:44 schreef robin007bond het volgende:
Ik ben LoGH een beetje uit het oog verloren. Zal er gewoon weer aan moeten wennen
Ik had het weekend aan een project moeten besteden. Enfin, 32 episodes verder, zit nu alweer bij episode 60... Het is dan ook dik 2 jaar geleden dat ik dit voor het laatst gezien heb, en ik ben ook zo weer aangeslagen zoals je ziet. Ik hou weinig vrije tijd over zo.
- Paul von Oberstein
pi_107656739
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:34 schreef Chavez_ het volgende:

[..]

Ik had het weekend aan een project moeten besteden. Enfin, 32 episodes verder, zit nu alweer bij episode 60... Het is dan ook dik 2 jaar geleden dat ik dit voor het laatst gezien heb, en ik ben ook zo weer aangeslagen zoals je ziet. Ik hou weinig vrije tijd over zo.
Ik ben ook erg aangeslagen, maar als ik eenmaal iets anders doe dan verliest het helaas mijn aandacht, ondanks dat het een van de beste series is.
pi_107656927
ben op stoom vandaag.. 31 afleveringen van Cross game gezien (van 0:00 t/m nu)
pi_107657066
UPDATE: Ben bij aflevering 77, ik prioriteer het Über alles (als in alle anime die ik nu volg), vermoed dat Yang Wenli zich bij mijn favoriete personages zal voegen, vind het over het algemeen verdomd vermakelijk.
  maandag 6 februari 2012 @ 00:04:26 #288
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_107657678
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:43 schreef mschol het volgende:
W.
T.
F.
:').
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 6 februari 2012 @ 00:05:16 #289
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_107657706
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 21:30 schreef De_Ilias het volgende:

One Outs imo ook.
pi_107657714
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 00:04 schreef Zeroku het volgende:

[..]

W.
T.
F.
:').
ik noem het een goeie zondagsbesteding.. :+

(daarnaast heb ik bij series die ik goed vind sneller dat ik echt een marathon ervan maak)
das bij deze wel gelukt..
  maandag 6 februari 2012 @ 00:07:45 #291
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_107657793
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 00:05 schreef mschol het volgende:

[..]

ik noem het een goeie zondagsbesteding.. :+

(daarnaast heb ik bij series die ik goed vind sneller dat ik echt een marathon ervan maak)
das bij deze wel gelukt..
Ja nouja, als ik een keer veel Anime kijk dan zijn het er echt hooguit 10, dat duurt me al lang genoeg :P.
pi_107657927
quote:
7s.gif Op maandag 6 februari 2012 00:07 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ja nouja, als ik een keer veel Anime kijk dan zijn het er echt hooguit 10, dat duurt me al lang genoeg :P.
mja.. 31 op 1 dag is dan ook wel erg extreem, ook voor mij..
maar vind het best een leuke serie en bleef een "oeh, wat komt er nu" gevoel hebben bij het einde van elke episode :D
pi_107662134
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 00:12 schreef mschol het volgende:

[..]

mja.. 31 op 1 dag is dan ook wel erg extreem, ook voor mij..
maar vind het best een leuke serie en bleef een "oeh, wat komt er nu" gevoel hebben bij het einde van elke episode :D
Al vierkante ogen? :o
pi_107662845
quote:
20 op een dag is toch echt mijn maximum. :P
pi_107665388
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 07:28 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Al vierkante ogen? :o
*kijkt in spiegel..

nee, wel rechthoekig...
breedbeeld :7
  maandag 6 februari 2012 @ 10:48:09 #296
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_107665473
quote:
Netjes *O*
  maandag 6 februari 2012 @ 10:53:02 #297
27648 Weakling
available in strong mint
pi_107665626
quote:
*raapt kaak op van de vloer
  maandag 6 februari 2012 @ 11:09:10 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_107666055
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:53 schreef Weakling het volgende:

[..]

*raapt kaak op van de vloer
Kom op zeg. Heb je dat nooit gedaan?

Bleach eerste arc zet ik geregeld op en dan in 1x alles kijken. Of Elfenlied alle 13 eps in 1 sessie.
Heb de dvd's niet voor niks gekocht ;)

Gisteren de eerste 3 of 4 hoofdstukken van Final Fantasy 13-2 gedaan. Stond 12 uur op de teller _O-
  maandag 6 februari 2012 @ 11:21:45 #299
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107666342
Ik heb vaak een serie in een marathon bekeken, maar nog nooit van 00:00 tot de volgende ochtend.

Een serie van 13 afleveringen zou ik nog wel trekken, maar 32... respect!
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 6 februari 2012 @ 11:22:10 #300
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107666353
lekker
ANIMEES.
- Scamp
  maandag 6 februari 2012 @ 11:22:20 #301
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_107666359
lapo hunten
want
ANIMEES.
- Scamp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')