quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
De Koran erkent het bestaan van geesten (zoals die uit Aladin, ze lijken meer op natuurgeesten dan overleden mensen) dus ik denk dat Harry Potter, Pokémon en andere populaire onzin niet vreselijk ontvangen is of zal worden door aanhangers daarvan.
Chin-chan werd en wordt nog steeds in Japan gemaakt, maar de vertaling die wij op tv te zien kregen is een vertaling van de amerikaanse lokalisatie.
De claim dat men op video anime met fansubs gezien zou hebben vind ik romantisch.
Xaryna's laptop is kewl en Cake is bijna 100.
quote:
Bijna alles wat in de eighties aan tekenfilms te zien was in Nederland kwam uit Japan, inderdaad. Al die zoetsappige eo-series.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:23 schreef Qunix het volgende:
Boes is een anime. Net als vele andere ja.
Alfred J Kwak zoetsappig?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:24 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bijna alles wat in de eighties aan tekenfilms te zien was in Nederland kwam uit Japan, inderdaad. Al die zoetsappige eo-series.
Dat was wel heel erg einde van de eighties... Ik doel meer op series als Alleen op de Wereld, De Familie Robinson, Heidi, Maja de Bij, Jodi en het Hertenjong, Vrouwtje Theelepel, Nils Holgersson, etc. Ik kan me helemaal geen uitgesproken Amerikaanse tekenfilms herinneren uit die tijd.quote:
Transformers? He-Man? Ghostbusters?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat was wel heel erg einde van de eighties... Ik doel meer op series als Alleen op de Wereld, De Familie Robinson, Heidi, Maja de Bij, Jodi en het Hertenjong, Vrouwtje Theelepel, Nils Holgersson, etc. Ik kan me helemaal geen uitgesproken Amerikaanse tekenfilms herinneren uit die tijd.
Ik geloof dat alleen RTL 4 (RTL Véronique in '89) enkele Amerikaanse titels had.
Een groot deel van de transformers-series komt uit Japan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:42 schreef MakuMaku het volgende:
[..]
Transformers? He-Man? Ghostbusters?
Zo kan ik er nog een paar noemen. Ik ben wel anime fan, maar een paar van die amerikaanse series kan ik me nog wel herinneren. Ga je schamen!!
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Xaryna het volgende:
Mijn nieuwe laptop doet het and hij is cool
something seems to be missing here.....quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:36 schreef outcast_within het volgende:
Usagi drop. Zo eindigde de manga
Transformers is van orgine Japans, He-man en ghostbusters deden me weinig qua anime, ik keek meer naar de Thundercats war tevens ook een amerikaanse productie is.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:42 schreef MakuMaku het volgende:
[..]
Transformers? He-Man? Ghostbusters?
Zo kan ik er nog een paar noemen. Ik ben wel anime fan, maar een paar van die amerikaanse series kan ik me nog wel herinneren. Ga je schamen!!
Was een reactie op mijn spoilervraag van usagi drop.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:03 schreef mschol het volgende:
[..]
something seems to be missing here.....
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:55 schreef Xaryna het volgende:
Mijn nieuwe laptop doet het and hij is cool
Ik wip soms nog wel even langs. Maar het tempo ligt te hoog om deze reeks echt te volgen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:03 schreef blessed19 het volgende:
Trouwens, Jordy, tof je weer eens hier te zien
Ken het probleem...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik wip soms nog wel even langs. Maar het tempo ligt te hoog om deze reeks echt te volgen.
Ze gaan wel hard de laatste tijd ja. Als je even een dagje niet kijkt kan je soms zomaar 3 of 4 pagina's verder zitten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik wip soms nog wel even langs. Maar het tempo ligt te hoog om deze reeks echt te volgen.
oh okequote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Was een reactie op mijn spoilervraag van usagi drop.
nah, niet echt. Ik kijk liever films. 2uur is geen probleem, maar het is tegenwoordig een stuk lastiger om dus een serie van zo'n 9 uur af te kijken. Daar komt de klad in. Het meest recent waren gundam 00 en beide GITS-SAC series.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ken het probleem...
Kijk je nog wel wat recente series? Ben wel benieuwd.
Doe je het iig goedquote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:23 schreef Jordy-B het volgende:
Het meest recent waren gundam 00 en beide GITS-SAC series.
Ja, ik heb dan ook bewust verzwegen dat ik ook 30-sai no Hoken Taiiku gezien heb... Hoewel die wel intens grappig is.quote:
Setsuna is inderdaad heel vet! Gundam 00 vond ik heel vermakelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:45 schreef De_Ilias het volgende:
Gundam 00 was zeer vermakelijk, Setsuna was een vette character, maar de beste overall anime character blijft voor mij toch wel Yagami light en Kira yamato!
Nee tochquote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef robin007bond het volgende:
Ik zat in de les de laatste episode van Air te kijken. Loopt iemand langs die even alt+f4 drukt, net op de helft.
Kijk hem zo dus wel af.
Ik hoop niet dat het emotionele effect nu verpest is.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:25 schreef robin007bond het volgende:
Ik zat in de les de laatste episode van Air te kijken. Loopt iemand langs die even alt+f4 drukt, net op de helft.
Kijk hem zo dus wel af.
Neon Genesis Evangelionquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:05 schreef Operc het volgende:
De meer Gundam achtige series lijken me ook best tof.
Iemand suggesties?
Gundam SEED/Destiny/00/Stargazer zijn tof, Dan heb je Fafner in the azure (soukyo no fafner) ook zeer goede serie. Dan heb je Raxpehon (ingewikkeld maar ook erg leuk), dan heb je uiteraard Code Geass (gundam achtig en heeft ook death note elementen)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:05 schreef Operc het volgende:
Hallo allemaal!
Na me een tijdje niet met manga/animé bezig te zijn geweest wil ik weer wat gaan kijken.
Welke series raden jullie me aan?
Ik wil het liefst een serie kijken die (nog) niet uit honderden afleveringen bestaat.
Wat ik echt een topserie vond was Death Note.
Iemand suggesties?
Zijn deze allemaal in de Gundam sferen of meer DN? (behalve Code Geass dan.)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:12 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Gundam SEED/Destiny/00/Stargazer zijn tof, Dan heb je Fafner in the azure (soukyo no fafner) ook zeer goede serie. Dan heb je Raxpehon (ingewikkeld maar ook erg leuk), dan heb je uiteraard Code Geass (gundam achtig en heeft ook death note elementen)
als zwaar gundam fan heb ik een schurft hekel aan neon genesis evangelion!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:07 schreef Qunix het volgende:
[..]
Neon Genesis Evangelion
http://en.wikipedia.org/wiki/Neon_Genesis_Evangelion_%28anime%29
gundam unicornquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:05 schreef Operc het volgende:
Hallo allemaal!
Na me een tijdje niet met manga/animé bezig te zijn geweest wil ik weer wat gaan kijken.
Ik wil het liefst een serie kijken die (nog) niet uit honderden afleveringen bestaat.
Iemand suggesties?
FMA Brotherhood, was dat een vervolg op FMA of volgde deze juist de manga? Want van de manga heb ik alles gelezen op de laatste 4 na en dat was super tofquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
als zwaar gundam fan heb ik een schurft hekel aan neon genesis evangelion!
[..]
gundam unicorn![]()
Last exile (alleen het eerste seizoen niet fam )
Full metal alchemist brotherhood
Alweer een topic verder en men herinnert me er nog steeds aanquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:01 schreef Bakakame het volgende:
Chavez, weet je nog dat jij gaud typte? Ik had net iets soortgelijks, ben al de hele dag aan 't studeren en ik denk dat het daardoor kwam. Ik typte net veest ipv feest
Je bent dus niet alleen!
hekprgioaerngaengoquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:15 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
als zwaar gundam fan heb ik een schurft hekel aan neon genesis evangelion!
Persoonlijk vond ik Steins;Gate een van de betere series van de afgelopen tijd, kijk ook eens of die wat voor je isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:05 schreef Operc het volgende:
Hallo allemaal!
Iemand suggesties?
Ja hier kom je nooit meer vanaf, jij bent van nu af aan Golden Boyquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:22 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Alweer een topic verder en men herinnert me er nog steeds aan
Maar over welk veest had je het?
Bij Hellsing Ultimate duurt het inderdaad ellenlang voor er een nieuwe OVA uit is. Heb 1 t/m 5 volgens mij achter elkaar gekeken, maar daarna heb ik moeten wachten en nu ben ik het verhaal om eerlijk te zijn grotendeels kwijt. Misschien als het af is toch maar weer even alles opnieuw kijkenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:41 schreef lelouch het volgende:
Gundam Unicorn klinkt interessant.
Die zet ik in me to-watch lijstje voor wanneer alle afleveringen uit zijn.
Over OVA's gesproken. Met Hellsing Ultimate heb ik ook besloten te wachten tot alle afleveringen uit zijn. Maar die lijkt ook nooit te eindigen zeg.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:45 schreef robin007bond het volgende:
Air afgekeken.
Het einde was erg mooi en droevig, maar ik ging niet genoeg op in de serie om te kunnen huilen. De eerste ~6 episodes waren gewoon best slecht, waardoor veel mensen niet aan het best leuke verhaal zijn toegekomen.
Krijgt van mij een 7.
Sorry. Ik vond het over het algemeen toch een goede serie, maar huilen lukte me gewoon niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Angel Beats was trouwens mooi
Bij episode 10 moest ik bijna huilen tot mijn broer riep dat we gingen eten
Nu nog de special eps kijken, maar de stroom ligt er uit
*bakabt aanslingert*quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Angel Beats was trouwens mooi
Bij episode 10 moest ik bijna huilen tot mijn broer riep dat we gingen eten
Nu nog de special eps kijken, maar de stroom ligt er uit
Een half jaar geleden zag ik een mooie wallpaper van Tenshi. Nu heb ik eindelijk ontdekt wie dat meisje op mijn wallpaper nu isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Sorry. Ik vond het over het algemeen toch een goede serie, maar huilen lukte me gewoon niet.![]()
Angel Beats is![]()
![]()
![]()
Wallbase.cc is de beste wallpapersite ooit!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:50 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Een half jaar geleden zag ik een mooie wallpaper van Tenshi. Nu heb ik eindelijk ontdekt wie dat meisje op mijn wallpaper nu is
FMA brotherhood is echt de mangaquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:21 schreef Operc het volgende:
[..]
FMA Brotherhood, was dat een vervolg op FMA of volgde deze juist de manga? Want van de manga heb ik alles gelezen op de laatste 4 na en dat was super tof
is zijn zwaard nog steeds aan de verkeerde kant geslepen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:57 schreef robin007bond het volgende:
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen of in het Engels Rurouni Kenshin: Trust and Betrayal is erg mooi.
Net de eerste episode gezien. Wat een art en muziek zeg![]()
Het verhaal kan ik nog weinig over zeggen, maar het was zeker interessant en weet me ook nieuwsgierig te houden.
Heb ik niet op gelet!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:09 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
is zijn zwaard nog steeds aan de verkeerde kant geslepen?
Ik heb Tokyo Godfathers klaarstaan, weet niet hoe recent die is maar hij schijnt wel goed te zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef Frag_adder het volgende:
zonet "hoshi wo ou kodomo" gezienen ik was aangenaam verrast door deze film!
Na pasgeleden ook nog the borrowers gezien te hebben ben ik weer into films!
Weet iemand of er nog redelijk recent leuke zijn uitgekomen?
summer wars heb ik op dvd maar is ook alweer een paar jaar oudquote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:32 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Ik heb Tokyo Godfathers klaarstaan, weet niet hoe recent die is maar hij schijnt wel goed te zijn.
En Summer Wars
Bungaku Shoujo.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:30 schreef Frag_adder het volgende:
zonet "hoshi wo ou kodomo" gezienen ik was aangenaam verrast door deze film!
Na pasgeleden ook nog the borrowers gezien te hebben ben ik weer into films!
Weet iemand of er nog redelijk recent leuke zijn uitgekomen?
je volgt bleach nog steeds?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:37 schreef wdn het volgende:
en Ichigo's nieuwe outfit ziet er goed uit. Wel wat kort dat zwaard
ja, zeker een van mijn favorieten van vorig jaarquote:
oke dan.. die dan maar gaan kijken straks na de eerste ep van R-15 (die begint trouwens weer erg apart......)quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:32 schreef .Cake. het volgende:
[..]
ja, zeker een van mijn favorieten van vorig jaar
Alleen aflevering 1 en de laatste aflevering. Het is het allemaal net niet vond ik. Maar slice of life is misschien niet mijn genre.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef mschol het volgende:
[..]
je volgt bleach nog steeds?
is Hanasaku Iroha wat?
quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:58 schreef .Cake. het volgende:
Ano Natsu de Matteru![]()
Leuke serie! Niet origineel, wel goed uitgevoerd!
Precies dat ja!quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:03 schreef Bakakame het volgende:
[..]![]()
Moet de nieuwste aflevering nog zien, maar elke keer als ik het kijk krijg ik zo'n warm fuzzy feeling inside!![]()
Klinkt uitnodigend om die serie te gaan kijken!quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen aflevering 1 en de laatste aflevering. Het is het allemaal net niet vond ik. Maar slice of life is misschien niet mijn genre.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Het gaat over vliegende robots...quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:28 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Precies dat ja!![]()
Daily lives of High School Bros was ook weer ouderwets goed! Heb me kapot gelachen! (toegegeven, heb een paar biertjes op maar he, leuk is leuk!)
EDIT: En de nieuwe Gundam AGE is nog beter dan de vorige als ik dit zo bekijk! Asume is sowieso 3 jaar ouder dan Flit was in zijn arc, dus dat is al iets minder kiddo en iets realistischer
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
FMA brotherhood is echt de mangaen ja het einde is inderdaad net een beetje jammer ^^
Maar de gewone FMA was al goed, deze was beter
Arakawa wist nog niet zo goed welke kant ze met haar manga opwilde, dus daarom vroeg ze BONES (dat de anime bouwde) veel fillers te gebruiken en het tweede seizoen zelfs een complete plot te verzinnen. Toen Arakawa eindelijk klaar was, mocht BONES zich aan FMA Brotherhood wagen (heb het altijd leuk gevonden dat de seiyuu's voor Ed en Al hetzelfde bleven en dat mijn all-time favorite Shinjiro Miki (Initial D / Weiss / Gundam 00) Roy Mustang insprakquote:FMA:Brotherhood volgt de manga, terwijl FMA daar halverwege vanaf week.
Ah, die moet ik nog afkijken. Ik ben blijven steken bij ep 19 omdat de subber ermee ophield en nou moet ik alles opnieuw downloaden van een andere subber.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef mschol het volgende:
[..]
je volgt bleach nog steeds?
is Hanasaku Iroha wat?
Satoshi Kon, daar kun je niet mee fout gaan wat mij betreft.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:32 schreef .Cake. het volgende:
Ik heb Tokyo Godfathers klaarstaan, weet niet hoe recent die is maar hij schijnt wel goed te zijn.
Iets realistischer...quote:
Heb je het over Arakawa under the bridge? Want dat is van SHAFT als ik het goed heb, en jonger dan FMA:B.quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:07 schreef Sabata het volgende:
Arakawa wist nog niet zo goed welke kant ze met haar manga opwilde, dus daarom vroeg ze BONES (dat de anime bouwde) veel fillers te gebruiken en het tweede seizoen zelfs een complete plot te verzinnen. Toen Arakawa eindelijk klaar was, mocht BONES zich aan FMA Brotherhood wagen (heb het altijd leuk gevonden dat de seiyuu's voor Ed en Al hetzelfde bleven en dat mijn all-time favorite Shinjiro Miki (Initial D / Weiss / Gundam 00) Roy Mustang insprak)
niet alle slice of life zijn mijn ding.. ik merk het wel..quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen aflevering 1 en de laatste aflevering. Het is het allemaal net niet vond ik. Maar slice of life is misschien niet mijn genre.
Dat is zeer discutabel. Er zijn veel mensen die bij het instappen zullen zeggen dat Brotherhood veel te hard gaat, en zelfs een chaotisch plot heeft. Gebeurtenissen die in de eerste serie meerdere afleveringen nodig hadden worden in Brotherhood in een enkele aflevering gepropt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:07 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
FMA brotherhood is echt de mangaen ja het einde is inderdaad net een beetje jammer ^^
Maar de gewone FMA was al goed, deze was beter
Ik had het geluk dat mijn broertje FMA al gezien had toen ik aan FMA:B begon. Hij kon mij dus goed uitleggen wat er in die eerste afleveringen allemaal gebeurde en dat dit in FMA veel meer tijd kreeg om verteld te worden. Eigenlijk zou iedereen dus zoiets moeten hebben, dan heb je het beste van twee wereldenquote:Op woensdag 1 februari 2012 12:22 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Dat is zeer discutabel. Er zijn veel mensen die bij het instappen zullen zeggen dat Brotherhood veel te hard gaat, en zelfs een chaotisch plot heeft. Gebeurtenissen die in de eerste serie meerdere afleveringen nodig hadden worden in Brotherhood in een enkele aflevering gepropt.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
SoLquote:Op woensdag 1 februari 2012 01:52 schreef Repelsteeltju het volgende:
Bij wat Aarbei zei moet gezegd worden dat je de eerste aflevering alleen kunt kijken en beschouwen als een OVA terwijl de laatste aflevering alleen iets betekent als je het merendeel van de serie gezien hebt.
quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Qunix het volgende:
Net op mijn bureau gegooid van de collega's die naar Tokyo zijn geweest
[ afbeelding ]
Shounen JUMP van deze week.
Toffe collega's!quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ze geholpen met basis Japans en hoe ze het beste vanaf het vliegveld naar Shibuya konden gaan.quote:
All they need to know...quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:30 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik heb ze geholpen met basis Japans en hoe ze het beste vanaf het vliegveld naar Shibuya konden gaan.
Goeie shit, vind het tof dat je er nog steeds mee bezig bent! Heb je eigenlijk al wat meer response?quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:08 schreef .Cake. het volgende:
Daily Lives of High School Bros #4 staat op Animees! Goed voor in je koffiepauze!
Bedankt, het is ook best tof om mee bezig te zijn! Nog niet veel meer response, meer van hetzelfde zou ik zeggen. Als ik google analytics mag geloven hebben we ongeveer 15 unieke lezersquote:Op woensdag 1 februari 2012 17:14 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Goeie shit, vind het tof dat je er nog steeds mee bezig bent! Heb je eigenlijk al wat meer response?
kan jij die lezen dan?quote:Op woensdag 1 februari 2012 13:59 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |