rechtsonderin staat het armoe is het wel,quote:
prima te doen zo lang het ook overdag blijft vriezen. De sneeuwlaag vriest uiteindelijk kapot of slijt gewoon af.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:19 schreef Selestha het volgende:
Hoe is het nu met het fietsen? Erg glad of wel te doen?
Ik moet normaal al 30 min naar mn wijk fietsen, dus ik zie n beetje op tegen dinsdag
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als je gewoon op een beetje doorgaand fietspad fietst, merk je er weinig van. In de kleine zijstraatjes is het wel oppassen.
Oké gelukkig dus eigenlijk is het juist goed voor me dan dat het maandag weer gaat sneeuwenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
prima te doen zo lang het ook overdag blijft vriezen. De sneeuwlaag vriest uiteindelijk kapot of slijt gewoon af.
Jij weerquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rechtsonderin staat het armoe is het wel,
ze besparen een paar k euro.s ,kunnen ze
beter nu uitdelen ivm kou
Woon jij toevallig in Zeik bij Duurstede of Zeik aan Zee?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Inderdaad, armoede is dat. En dan iedereen min of meer 'verplicht' willen latenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat is mijns inziens hetzelfde..quote:Op zondag 5 februari 2012 12:48 schreef Jetfly het volgende:
Vraagje dames en heren, wat is nou echt het verschil tussen postvoorbereider en sorteerder? Wat is zwaarder werk? Welk zouden jullie kiezen?
Ach officieel mag het niet, maar ik heb mijn vriendin ook wel eens meegenomen op een zaterdag. 5 flats achter elkaar. Ik de post, zij de hah.quote:Op zondag 5 februari 2012 01:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Heb jij 'zomaar' iemand meegenomen, of is dat ook een PostNL-er?
Nee, een familielid die zelf niet bij PostNL werkt, maar persé wilde meehelpen!quote:Op zondag 5 februari 2012 01:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Heb jij 'zomaar' iemand meegenomen, of is dat ook een PostNL-er?
Da's wel lief natuurlijkquote:Op zondag 5 februari 2012 17:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nee, een familielid die zelf niet bij PostNL werkt, maar persé wilde meehelpen!
Chill. Ik zou er ook geen nee tegen zeggen (mits diegene een beetje doorlooptquote:Op zondag 5 februari 2012 17:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Nee, een familielid die zelf niet bij PostNL werkt, maar persé wilde meehelpen!
Zeker weten? Volgens mij voorbereiden toch wel wat anders dan sorteren?:P.quote:
Is niet zwaarquote:Op zondag 5 februari 2012 18:06 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Zeker weten? Volgens mij voorbereiden toch wel wat anders dan sorteren?:P.
Daarnaast, is het sorteren écht heel zwaar? Ik ben nu soort van vakkenvuller in een supermarkt.. vergelijkbaar oid?
Oké mooi.. Kan ik het met iets vergelijken ofzo? Ligt de werkdruk hoog?quote:
Voorbereiden=sorterenquote:Op zondag 5 februari 2012 18:06 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Zeker weten? Volgens mij voorbereiden toch wel wat anders dan sorteren?:P.
Daarnaast, is het sorteren écht heel zwaar? Ik ben nu soort van vakkenvuller in een supermarkt.. vergelijkbaar oid?
Volgens mij bedoeld postnl met sorteren, in een sorteercentrum. Maar het is er allemaal niet duidelijker op geworden met al die nieuwe functies.quote:
Is het iets Fries misschien?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
Jep! Wat is overigens precies een tantezegger Poesopstokje?
Hier zeggen we het ook hoor in het noord-hollandse amsterdam.quote:Op zondag 5 februari 2012 20:10 schreef Poesopstokje het volgende:
Is het iets Fries misschien?![]()
Een tante zegger = iemand die mij tante noemt. In dit geval het neefje van mijn man. Neefje is zoon van mijn man zijn zus
Oh gelukkig. Gebeurt me nét iets te vaak dat ik woorden gebruik die de rest van NL niet kentquote:Op zondag 5 februari 2012 20:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier zeggen we het ook hoor in het noord-hollandse amsterdam.
Zal echt weinig voorstellenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Gebeurt me nét iets te vaak dat ik woorden gebruik die de rest van NL niet kent
Zojuist gehoord dat er maandagavond weer wat sneeuw valt in het noord-westen, ben benieuwd!
Noorderlands.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:06 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Gebeurt me nét iets te vaak dat ik woorden gebruik die de rest van NL niet kent
Miggen en neefkes inderdaadquote:Op zondag 5 februari 2012 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Noorderlands.
Net zoals de mug en het neefje ipv vlieg en mug
Hedde gy kei goe gezienquote:Op zondag 5 februari 2012 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Noorderlands.
Net zoals de mug en het neefje ipv vlieg en mug
het absolute midden van de provinciequote:Op zondag 5 februari 2012 21:16 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Miggen en neefkes inderdaadFrysk
![]()
Helemaal offtopic, maar uit welk gedeelte kom jij? Zit ook nog wel verschil in taal, dialecten enzo..
Akkrum e.o.?quote:Op zondag 5 februari 2012 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het absolute midden van de provincie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
Ik ken die streek voor de rest niet, heb het moeten googlenquote:
quote:Op zondag 5 februari 2012 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wellicht weten jullie dit, maar... als je plakband over nog niet gebruikte postzegels plakt.. Komt de brief dan wel gewoon aan of kan het dan niet gelezen worden?Knip ze uit en gebruik lijm? Ik denk dat plakband wordt gezien als fraude?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm.. even op zoek naar een prittstift..quote:Op zondag 5 februari 2012 22:55 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Knip ze uit en gebruik lijm? Ik denk dat plakband wordt gezien als fraude?
Die letter maakt me niet uit. Toch één pot nat daarquote:Op zondag 5 februari 2012 21:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Correctie; StellingwArfs.. Dat niet alleen, ze spreken gewoon géén Fries.. Of dat of Nederlands. Pff, ik wil terug naar Drachten!
thanksquote:Op maandag 6 februari 2012 17:56 schreef Drassss het volgende:
[..]Succes, alleen voorbereiden of ook bestellen?
wat houdt bestellen dan inquote:
ojaquote:
Alleen zaterdagmedewerkerquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat is dit? Iedereen ingesneeuwd??
Vandaag weer relaxed dagje gehad, 3 uurtjes bezig. Had me wel flink vergist in de temperatuur; had m'n muts thuis gelaten omdat ik het vorige week zo warm had met dat ding op. Nou hij was vandaag écht wel nodig!
Er kwam nog een oudere mevrouw op mij af, ze vroeg zich af of wij een verwarming op de fiets hadden, ze zag een snoertje (mijn spin die de tas op de pakjedrager hield) uit mijn fietstas komen.Schattig.
Jullie nog wat beleefd?
ik werk binnenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Vandaag weer relaxed dagje gehad, 3 uurtjes bezig. Had me wel flink vergist in de temperatuur; had m'n muts thuis gelaten omdat ik het vorige week zo warm had met dat ding op. Nou hij was vandaag écht wel nodig!
Er kwam nog een oudere mevrouw op mij af, ze vroeg zich af of wij een verwarming op de fiets hadden, ze zag een snoertje (mijn spin die de tas op de pakjedrager hield) uit mijn fietstas komen.Schattig.
Jullie nog wat beleefd?
Daar had ik het gisteren nog over met mijn TC. Hij was heel simpel. Indien fout gezet, dit aan hem melden en de post (geen rouwkaarten) mee terugnemen. Moeten ze het maar goed zetten was zijn antwoord. Anders blijf ik terugrijden.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:48 schreef Herfstblad het volgende:
O jawel, ik had wel wat. Een straat in mijn wijk was compleet fout gesorteerd. Normaal beginnen ze bij 21 en eindigen ze bij 23. Nu begonnen ze bij 2 en lag de rest door elkaar. En daarna kon ik alles van 21 tm 24 nog eens af. Grr!
Nou ja, ik was nog in die straat en moest een stukje terug met HAH.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar had ik het gisteren nog over met mijn TC. Hij was heel simpel. Indien fout gezet, dit aan hem melden en de post (geen rouwkaarten) mee terugnemen. Moeten ze het maar goed zetten was zijn antwoord. Anders blijf ik terugrijden.
Oh dat heb ik haast elke zaterdag wel met een straat. Elke keer wel een andere straat. Mega-irritant.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:48 schreef Herfstblad het volgende:
O jawel, ik had wel wat. Een straat in mijn wijk was compleet fout gesorteerd. Normaal beginnen ze bij 21 en eindigen ze bij 23. Nu begonnen ze bij 2 en lag de rest door elkaar. En daarna kon ik alles van 21 tm 24 nog eens af. Grr!
4 uur bezig geweestquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:57 schreef Poesopstokje het volgende:
Jullie nog wat beleefd?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
4 uur bezig geweestMn hele wijk was glad en niet te fietsen, dus álles gelopen. Ben kapot
![]()
Wel een lief kopje thee en plak koek gehad op de helft van mn wijk van n aardig oud vrouwtje![]()
Gelukkig morgen weer even bijkomen met de dal dag..
Dat geintje kostte mij ook minstens een half uur extra. En een helemaal verkrampte rug van het moeilijk lopenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
4 uur bezig geweestMn hele wijk was glad en niet te fietsen, dus álles gelopen. Ben kapot
![]()
Wel een lief kopje thee en plak koek gehad op de helft van mn wijk van n aardig oud vrouwtje![]()
Gelukkig morgen weer even bijkomen met de dal dag..
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:12 schreef Peterselieman het volgende:
Gladheid? Heb er werkelijk niets van gemerkt. Alleen dat de sneeuw na al die dagen nog steeds poeder was en gemakkelijk losliet
Dat dus!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:18 schreef lololo het volgende:
Hier was het op veel stoepen al half overgegaan in ijsvorm.
Ik was zelfs sneller dan normaalquote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik liep vandaag ook als een bejaarde.
Op zulke dagen ga ik mij niet haasten voor die paar minuten tijdwinst
Lekker hoor, eerder klaar.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:40 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik was zelfs sneller dan normaalHeb gewoon 3uren opgeschreven hoor, ze bekiek'n 't maar!
Wij kregen nu een nieuwsbrief toegestuurd dat we teveel tijd schreven, met name op de daldagen. Volgens de manager zou je iedere wijk op een daldag in 60% van de tijd moeten kunnen die je er op een piekdag voor krijgt. Het probleem is echter dat er op piekdagen GEEN extra tijd voor de wijken staat, maar nog steeds de gewone oude gemiddelde tijd + evt tijd voor het hah. Nu loop ik een wijk waar 3 uur voor staat (uitgestrekte wijk met stuk buitengebied met boerderijen, woonboten, tuinderijen en permanent bewoonde campings), maar zeker op dinsdag ben je daar al gauw 3,5 uur zoet mee. En op een daldag zou ik 'm in 1.45 uur moeten lopen, maar dat is echt onmogelijk. Het is gewoon een hele uitgestrekte wijk, zelfs al zou ik met lege tassen de lanen op en neer rijden, dan nog zou ik meer dan een uur bezig zijn. Maar dat schijnt er bij het management niet in te willen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Lekker hoor, eerder klaar.
Ja, ik schrijf gewoon de uren op die voor de wijk staan
quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:39 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja sorry hoor maar PostNL heeft gewoon echt het domste voorbeeld ooit kunnen nemen.
Een brief naar het buitenland: PORTUGAL. Schrijf je zowel in NL als in EN identiek. Gebruik dan BELGIUM of BELGIE.
Bij ons is het vanaf deze week zo dat ze met een officieel model gaan werken. Dan krijg je dus altijd de tijd die er voor staat. Dan zeggen ze erbij "als je sneller bent heb je dus geluk, als je langzamer bent loop je dus in eigen tijd"quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij kregen nu een nieuwsbrief toegestuurd dat we teveel tijd schreven, met name op de daldagen. Volgens de manager zou je iedere wijk op een daldag in 60% van de tijd moeten kunnen die je er op een piekdag voor krijgt. Het probleem is echter dat er op piekdagen GEEN extra tijd voor de wijken staat, maar nog steeds de gewone oude gemiddelde tijd + evt tijd voor het hah. Nu loop ik een wijk waar 3 uur voor staat (uitgestrekte wijk met stuk buitengebied met boerderijen, woonboten, tuinderijen en permanent bewoonde campings), maar zeker op dinsdag ben je daar al gauw 3,5 uur zoet mee. En op een daldag zou ik 'm in 1.45 uur moeten lopen, maar dat is echt onmogelijk. Het is gewoon een hele uitgestrekte wijk, zelfs al zou ik met lege tassen de lanen op en neer rijden, dan nog zou ik meer dan een uur bezig zijn. Maar dat schijnt er bij het management niet in te willen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik tot op heden altijd de door mij gedeclareerde uren betaald krijg, maar het zit me toch dwars.
Ja ben ik met je eens, sowieso vind ik losse post die maar ergens in mn tas gepropt wordt vaak heel vervelend want dan ligt nummer 1 opeens bij nummer 210 en kan je weer terug. Gebeurd vaak zat.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waar ik altijd zo'n hekel aan heb is dat ze een zak vol met pakketjes gooien, in plaats van in de bundels te gooien. Sommige pakketjes kunnen makkelijk in een bundel.
Het gebeurt regelmatig dat belangrijke enveloppen of boekjes later nog opduiken en dan worden ze nog meegegeven.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, en soms zijn het niet eens pakketjes, maar gewoon losse enveloppen /magazines.. die kunnen makkelijk in een bundel worden verwerkt.. maar goed.. het zal wel een reden hebben..
Ja, dat is irritant.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, en soms zijn het niet eens pakketjes, maar gewoon losse enveloppen /magazines.. die kunnen makkelijk in een bundel worden verwerkt.. maar goed.. het zal wel een reden hebben..
aan het geschreeuw te horen zullen dat er wel veel zijnquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:52 schreef Snoepje5 het volgende:
Vraag me af hoeveel retouren zalando dagelijks krijgt..
Iedere dag zie ik hier wel 2 á 3 pakjes zalando liggen bij het postkantoor.
Oh nee das onhandig en veel te grootquote:Op woensdag 8 februari 2012 16:52 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ja, dat is irritant.
Maar ik heb vaak van die dozen die o.a. Bol gebruikt en die wil ik niet in mijn bundel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |