abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 09:39:17 #91
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107392842
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 03:13 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.
Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen. ;)

En qua afkortingen en uitdrukkingen, tsja, er doen ook mensen mee zonder enige vorm van militaire achtergrond dus je moet het niet te onbegrijpelijk maken.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 30 januari 2012 @ 15:38:12 #92
168777 Rave_NL
pi_107403294
OP aangepast, creds voor de banner zijn voor Lompehork! ^O^
pi_107408697
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen. ;)

En qua afkortingen en uitdrukkingen, tsja, er doen ook mensen mee zonder enige vorm van militaire achtergrond dus je moet het niet te onbegrijpelijk maken.
Ben bezich met mijn battle plan, en gebruik waar mogelijk de NATO uitdrukkingen en afkortingen. Kan heelas geen mooi kaartje maken, maar zal volgende keer een kaart met legende toevoegen.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:03:53 #94
168777 Rave_NL
pi_107410757
Ik stel voor om te beginnen met het uitpluizen van de verschillende plannen.
Om te beginnen met hoogvlieger:
1) Waarom kies je er voor om je marksmansectie geïsoleerd naast de vijandelijke MSR neer te leggen?
2) Bedoel je met "een team van Bravo" dezelfde samenstelling als het team van Alfa? Namelijk de maghelper met panzerfaust en 1 loawteam? Zoja, als je daarnaast de magschutter achterlaat, hoe concreet is het dan dat je een bekende versterkte positie met veel kleine kamers probeert veilig te stellen?
3) Waarom laat je 1 team van 6 man 2 objecten doorzoeken, waarvan de eerste een bekende versterkte positie? En laat je dit object los op het moment dat je naar het radiostation gaat?
4) Waarom kies je ervoor om door te stoten naar de N-zijde van het dorp en daar een derde bekende versterkte positie in te nemen met wederom 1 groep?
  maandag 30 januari 2012 @ 19:14:32 #95
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_107411123
Vooral de positie van het SLA team bij hoogvlieger vind ik opmerkelijk. Het team heeft zo compleet geen zicht op wat er aan de zuid zijde van het hospitaal gebeurd, waar ik de grootste kans verwacht dat de rebellen het vuur openen op de groepen die in aanval zijn.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:19:10 #96
168777 Rave_NL
pi_107411276
Esses:

1) Wie heeft de beveiliging van de school op het moment dat je twee geweergroepen er naar toe laat sluipen (en dus eigenlijk sitting duck zijn bij compromitatie?)
2) Kun je de veiligheid garanderen van team geel en de marksmansectie als zij plaats nemen naast een gebouw waar niet uit te sluiten valt dat er EN zich bevindt?
3) Waarom maak je geen gebruik van de marksman tot het moment dat het hotel gezuiverd is?
4) Van een schaal van 1 tot 10, hoe hoog vind jij de prio van het zelf uitzenden van boodschappen via het radiostation?
  maandag 30 januari 2012 @ 19:28:42 #97
168777 Rave_NL
pi_107411690
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef Schild het volgende:
Vooral de positie van het SLA team bij hoogvlieger vind ik opmerkelijk. Het team heeft zo compleet geen zicht op wat er aan de zuid zijde van het hospitaal gebeurd, waar ik de grootste kans verwacht dat de rebellen het vuur openen op de groepen die in aanval zijn.
Niet alleen de zuid-zijde van het hotel, maar ook van de fabriek, de loods, het huis ernaast en het noordelijke dorpshuis.
Daarnaast is idd de zuid-zijde van het hospitaal ongedekt, en laat je een geweergroep over een weg zonder zicht- of vuurdekking oprukken richting dat hospitaal. De enige vorm van dekking die je had, de magsectie van groep C in de N-O hoek van de school, laat je hun in principe prima vuurpositie loslaten om een vuurpositie te kiezen dicht in de buurt van het hospitaal, met de loop riching de weg waar de minste dreiging vandaan komt.

Één schutter in het hospitaal kan voor een nachtmerrie zorgen voor ze uberhaupt bij het hospitaal aankomen.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:30:22 #98
168777 Rave_NL
pi_107411771
En note aan zelf: voortaan bij een plattegrond de huizen nummeren, zodat je je niet in allerlei wazige constructies hoeft te wringen om een huis te beschrijven. :')
  maandag 30 januari 2012 @ 19:36:53 #99
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107412077
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:
zonder enige vorm van militaire achtergrond
*Meldt zich
  maandag 30 januari 2012 @ 19:45:53 #100
319525 Schild
pi_107412478
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Rave_NL het volgende:
En note aan zelf: voortaan bij een plattegrond de huizen nummeren, zodat je je niet in allerlei wazige constructies hoeft te wringen om een huis te beschrijven. :')
^O^ Goed punt inderdaad, misschien dat bijvoorbeeld de wegen een vast nummer/cijfer krijgen, en eventuele markante punten ook al voorzien zijn van nummer/cijfer. Is toch wat makkelijk en duidelijker om dan een weg te benoemen (zowel hier als in je eigen plan).
pi_107412677
Organiek bewapend....dat is mét rookgranaten én handgranaten?
  maandag 30 januari 2012 @ 20:03:46 #102
168777 Rave_NL
pi_107413431
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:49 schreef Coehoorn het volgende:
Organiek bewapend....dat is mét rookgranaten én handgranaten?
Correct. Tevens heeft elke geweergroep de beschikking over 40mm granaten via de onderloopse granaatwerper (UGL).

En voor de eckte eckte heeft iedereen ook nog de beschikking over een buck-knife.

[ Bericht 17% gewijzigd door Rave_NL op 30-01-2012 20:10:12 ]
  maandag 30 januari 2012 @ 20:33:44 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107414871
Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Latrine, zitten er in de gebouwen schijthuizen?
Trekt dat dorp alle prik van powerstation oost?
Loopt/ rijdt de vijand patrouilles?
Zijn die burgers op onze hand?
pi_107415023
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:33 schreef AchJa het volgende:
Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Slimme vragen, hadden we eigenlijk allemaal eerst moeten stellen :P.
pi_107415645
quote:
BVT ( O, T, V, EM ) en daarna een verkenningsplan?
  maandag 30 januari 2012 @ 20:57:07 #106
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107416009
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:19 schreef Rave_NL het volgende:
Esses:

1) Wie heeft de beveiliging van de school op het moment dat je twee geweergroepen er naar toe laat sluipen (en dus eigenlijk sitting duck zijn bij compromitatie?)
2) Kun je de veiligheid garanderen van team geel en de marksmansectie als zij plaats nemen naast een gebouw waar niet uit te sluiten valt dat er EN zich bevindt?
3) Waarom maak je geen gebruik van de marksman tot het moment dat het hotel gezuiverd is?
4) Van een schaal van 1 tot 10, hoe hoog vind jij de prio van het zelf uitzenden van boodschappen via het radiostation?
1
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 30 januari 2012 @ 20:59:56 #107
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107416170
@sine, plaatjes plz. Het is nu gibberish op de late avond.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_107416703
quote:
De tunnel verloopt van zuidelijk van het office gebouw naar het politie gebouw en split zich daarna op naar het postkantoor en naar het stadhuis. Er gaat ook een tunnel van het postkantoor naar het stadhuis en een van het stadhuis naar het ziekenhuis. Daarom laat ik in mijn plan ook de TIC en C1 positie nemen in het postkantoor. Buiten dat ze daar de CO met ogen kunnen voorzien kunnen ze een eventuele aanvoer/afvoer door EN voorkomen.

Alhoewel er geen volledige METT-T gegeven is, is uit de briefing op te maken dat het slecht weer is en ondersteuning uit de lucht niet mogelijk is. Ga er dan ook van uit dat er met bewolking te rekenen is, maar sluit en klare lucht boven AO niet uit, net zo min als een volle maan. Daarom ook mijn aannadering tot de school over de zuid oostelijke kant (bosgebied).

Ja er is vanuit te gaan dat er in de gebouwen schijthuizen zitten. Zou slecht zijn als iedereen in het dorp naar een centraal schijtpunt moet.

Het powerstation is voor de operatie in eerste instantie niet van belang, daar de opdracht is het schoolgebouw, de radiostation en de townhouse (oost) ingenomen moeten worden. Daarom probeer ik deze ook te issoleren met de twee MAG teams. Enkel nadat de rest van het dorp gezuivert is en de radio in werking gezet (moet) worden is elektriciteit van belang.

Met patrouilles moet men natuurlijk altijd rekenen. Daarom laat ik TIC en C1 een ruime omtrekking maken en geef ze (voor + 500m ook 5 uur de tijd.

Er vanuit gaande dat de burgers langere tijd met EN tesamen in het dorp hebben verbracht mag men op eventuele steun van de burgerbevolking rekenen.
pi_107416733
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:59 schreef Esses het volgende:
@sine, plaatjes plz. Het is nu gibberish op de late avond.
Sorry maar ik kan op het moment geen plaatje(s) plaatsen.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:46:58 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 30 januari 2012 @ 23:12:14 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_107423568
Erwin, ik heb je reactie in TDG verwijderd. Dat hoort in de SC variant. Dit topic dus. Let er even op :)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 30 januari 2012 @ 23:18:17 #112
168777 Rave_NL
pi_107423923
Allereerst zou ik nog even willen zeggen dat een van de punten van een TDG is dat je beslissingen moet kunnen maken aan de hand van onvolledige informatie. Meestal wordt er bewust informatie weggelaten om de creativiteit te stimuleren.
Als het plan valt of staat met een bewolkte maanloze nacht, je teams op de startlijn liggen en plots de volle maan door de wolken heen komt ben je de pisang.
Het mooie is dat je uit de kleine beetjes informatie die je krijgt je geen grote risico's kan lopen of dingen je niet 100% kan weten, en daarop moet anticiperen.

Toch zal ik je vragen proberen te beantwoorden met de informatie die in het scenario staat, en ja, mijn aannames aan de hand van die informatie.

quote:
1) Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Zoals Sine al zei: De tunnel verloopt van zuidelijk van het office gebouw naar het politie gebouw en split zich daarna op naar het postkantoor en naar het stadhuis. Er gaat ook een tunnel van het postkantoor naar het stadhuis en een van het stadhuis naar het ziekenhuis.

Echter, of ze vrij toegankelijk zijn is onbekend.

quote:
2) Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Mijn fout is dat ik de moonstate niet genoemd heb. Echter, het feit dat er niet gevlogen kan worden zegt genoeg over de staat van het weer zoals Sine al zei.

quote:
Er staat niet voor niets een latrine in het dorp. Het zou een aardig zekere aanname zijn om te stellen dat de bevolking niet rijk genoeg is om elk huis op centrale riolering aan te sluiten. Voor de grotere gebouwen, zoals een hotel of een ziekenhuis, zou je dit wel kunnen verwachten.

quote:
Onbekend, maar het gebrek aan hoogspanningsmasten doet het vermoeden.

quote:
Onbekend.

quote:
Het dorp ligt aan de rand van de invloedssfeer van die factie, en de bevolking is aan het verhongeren. Het feit dat ze al ondergedoken zitten in de kelders van het ziekenhuis doet vermoeden dat ze zich zo veel mogelijk buiten het gevecht willen houden. Desalniettemin wordt er niet uitgesloten dat de bevolking kan worden gedwongen te vechten.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:28:03 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 12:13:19 #114
25603 FeEsTbBt
You're not paranoid, Ever
pi_107436003
En ik maar denken dat ik superslim was, omdat ik bedacht had om snachts aan te vallen.. en toen kwam ik bij het eind van de casus :p

Edit: Wow, een hele hoop mensen hebben ook tijdsplanningen enzo opgenomen in hun oplossingen! ik zou niet eens weten hoe ik dat in zou moeten schatten!

@Sine: Unieke aanpak, klinkt als iemand met af heel veel fantasie, of heel veel ervaring ;)

@Lightning: Je streeft je doelen wel voorbij, maar misschien komt dat omdat je ervaring hebt met dit soort dingen! Neem je nu geen taken over van de andere eenheden waarmee je samenwerkt tho?

[ Bericht 37% gewijzigd door FeEsTbBt op 31-01-2012 12:34:05 ]
Do You See The Darkness? Embrace It ! | People that call themselves freaks are probably more normal than most people i know...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:36:58 #115
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107449398
Feestbbt, ervaring @sine ;)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:18:33 #116
319525 Schild
pi_107450898
@Feestbbt;
Even snel je plan doorgenomen en ziet er wel goed uit (na mijn mening). Je houdt 't allemaal redelijk compact en safe.
Zoals al een keer door Rave is gezegd is het binnenvallen van de school met één geweergroep niet aan te raden (grote school, meerdere verdiepingen).
Verder heb ik mijn twijfels over de oost-zuide van het hotel. Vanuit die zijde zal het meeste vuur komen richting school/radio/townhouse, ik vraag me af of MAG-team groen dan genoeg zicht heeft op de oost zijde van hotel.
Waarom bijvoorbeeld niet MAG-team blauw iets meer richting noorden laten gaan, en dan tussen school en radiostation door het vuur kunnen openen op oost-zijde hotel.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 19:35:26 #117
25603 FeEsTbBt
You're not paranoid, Ever
pi_107451629
@esses: Thnx ;)

@Schild: Ja goed punt over de school in ieder geval. Blauw zou best wat hoger mogen gaan, in eerste instantie wilde ik m later omhoog verplaatsen, maar heb ik besloten dat niet te doen.

Ik denk dat ik wapengroep groen in 2 delen zou opsplitsen (1 op de positie waar ze nu zitten en 1 op de positie van wapengroep blauw) en de wapengroep blauw met rood en de smjr mee sturen vanaf het begin :)

@all: Ik heb een paar keer mensen gezien die zichzelf (de peletonsleider) meesturen de school binnen. Ik heb er bewust voor gekozen om de peletonsleider achter te houden zodat deze het overzicht kan bewaren en niet verdrinkt in direct contact terwijl hij belangrijke beslissingen moet nemen. Daarom had ik de smjr mee gestuurd, zodat er toch een (ik ga er vanuit) ervaren leider het aanvalsteam leidt :)
Wat vinden jullie hierover?
Do You See The Darkness? Embrace It ! | People that call themselves freaks are probably more normal than most people i know...
pi_107454774
Wat mij opvalt is dat de meeste te veel willen doen met te weinig man, en er daardoor zwakte stellingen komen. Ik heb bv. 1C (2 LOAW schutters + 1 LOAW helper) aan mijn TIC (marksman team) toegevoegd, omdat zonder deze de positie of de alternate positie te gemakkelijk door de vijand (EN) zou kunnen worden geneutraliseerd. Verder kan 1C indien positie in het postkantoor (BM1) word ingenomen eventuele aan en/of afvoer van EN stoppen bij de tunnels tussen het politie gebouw (BM9) en het stadhuis (BM2) als wel tussen BM1 en BM2. Verder heb ik mijn MAG groepen (D1 + D2) zo opgesteld dat ik de in te nemen gebouwen kan issoleren (tegen voorstoten en/of uitbraken). Verder kan D1 of D2 indien nodig de technical uitschakelen. Mijn grootste zwakte punt is D1 omdat deze vanuit de bovenste verdieping van het hotel (BM6) eventueel onder vuur genomen zou kunnen worden (huis BM5 bied deels vuurdekking). Hierdoor hou ik alle andere spelers vrij om eerst de school (BW5), en daarna het radio station (BW4) en oostelijke townhouse (BW3) te zuiveren. Na innamen van BW3, BW4 en BW5 kan ik dan indien nodig D1 altijd nog een tactische verplaatsing laten maken, zodat een issolatie verder gegarandeerd is, en de positie gehouden kan worden totdat de rest van het dorp de zusterpeletoons kan worden gezuiverd van EN.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 20:54:06 #119
319525 Schild
pi_107455716
Is ff doorbijten bij het verhaal van Sine, maar als je hem eenmaal doorhebt een prima plan, waarbij niks aan het toeval wordt overgelaten. :)
pi_107459373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:13 schreef FeEsTbBt het volgende:

@Lightning: Je streeft je doelen wel voorbij, maar misschien komt dat omdat je ervaring hebt met dit soort dingen! Neem je nu geen taken over van de andere eenheden waarmee je samenwerkt tho?
Schijnbaar heb ik te snel de opdracht doorgelezen, of had de alcohol teveel invloed. Ik dacht dat het de bedoeling was dat heel het dorp vermeesterd werd. Daar is mijn plan dus ook op gemaakt. Blijkt dat zusterpelotons dat gaan doen. Tja, daar heb ik totaal overheen gelezen. Ook over dat oosterlijk huis, totaal overheen gelezen.
Volgende keer beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')