Correct. Tevens heeft elke geweergroep de beschikking over 40mm granaten via de onderloopse granaatwerper (UGL).quote:Op maandag 30 januari 2012 19:49 schreef Coehoorn het volgende:
Organiek bewapend....dat is mét rookgranaten én handgranaten?
Slimme vragen, hadden we eigenlijk allemaal eerst moeten stellenquote:Op maandag 30 januari 2012 20:33 schreef AchJa het volgende:
Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Latrine, zitten er in de gebouwen schijthuizen?
Trekt dat dorp alle prik van powerstation oost?
Loopt/ rijdt de vijand patrouilles?
Zijn die burgers op onze hand?
BVT ( O, T, V, EM ) en daarna een verkenningsplan?quote:Op maandag 30 januari 2012 20:33 schreef AchJa het volgende:
Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Latrine, zitten er in de gebouwen schijthuizen?
Trekt dat dorp alle prik van powerstation oost?
Loopt/ rijdt de vijand patrouilles?
Zijn die burgers op onze hand?
1quote:Op maandag 30 januari 2012 19:19 schreef Rave_NL het volgende:
Esses:
1) Wie heeft de beveiliging van de school op het moment dat je twee geweergroepen er naar toe laat sluipen (en dus eigenlijk sitting duck zijn bij compromitatie?)
2) Kun je de veiligheid garanderen van team geel en de marksmansectie als zij plaats nemen naast een gebouw waar niet uit te sluiten valt dat er EN zich bevindt?
3) Waarom maak je geen gebruik van de marksman tot het moment dat het hotel gezuiverd is?
4) Van een schaal van 1 tot 10, hoe hoog vind jij de prio van het zelf uitzenden van boodschappen via het radiostation?
De tunnel verloopt van zuidelijk van het office gebouw naar het politie gebouw en split zich daarna op naar het postkantoor en naar het stadhuis. Er gaat ook een tunnel van het postkantoor naar het stadhuis en een van het stadhuis naar het ziekenhuis. Daarom laat ik in mijn plan ook de TIC en C1 positie nemen in het postkantoor. Buiten dat ze daar de CO met ogen kunnen voorzien kunnen ze een eventuele aanvoer/afvoer door EN voorkomen.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:33 schreef AchJa het volgende:
Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Latrine, zitten er in de gebouwen schijthuizen?
Trekt dat dorp alle prik van powerstation oost?
Loopt/ rijdt de vijand patrouilles?
Zijn die burgers op onze hand?
Sorry maar ik kan op het moment geen plaatje(s) plaatsen.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:59 schreef Esses het volgende:
@sine, plaatjes plz. Het is nu gibberish op de late avond.
Zoals Sine al zei: De tunnel verloopt van zuidelijk van het office gebouw naar het politie gebouw en split zich daarna op naar het postkantoor en naar het stadhuis. Er gaat ook een tunnel van het postkantoor naar het stadhuis en een van het stadhuis naar het ziekenhuis.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:33 schreef AchJa het volgende:
1) Hoe loopt die tunnel en is die vrij toegankelijk, loopt die door tot in de kelders van het ziekenhuis?
Mijn fout is dat ik de moonstate niet genoemd heb. Echter, het feit dat er niet gevlogen kan worden zegt genoeg over de staat van het weer zoals Sine al zei.quote:2) Hoe is het weer feitelijk, ja slecht, is dat regen, mist, laaghangende bewolking?
Er staat niet voor niets een latrine in het dorp. Het zou een aardig zekere aanname zijn om te stellen dat de bevolking niet rijk genoeg is om elk huis op centrale riolering aan te sluiten. Voor de grotere gebouwen, zoals een hotel of een ziekenhuis, zou je dit wel kunnen verwachten.quote:Latrine, zitten er in de gebouwen schijthuizen?
Onbekend, maar het gebrek aan hoogspanningsmasten doet het vermoeden.quote:Trekt dat dorp alle prik van powerstation oost?
Onbekend.quote:Loopt/ rijdt de vijand patrouilles?
Het dorp ligt aan de rand van de invloedssfeer van die factie, en de bevolking is aan het verhongeren. Het feit dat ze al ondergedoken zitten in de kelders van het ziekenhuis doet vermoeden dat ze zich zo veel mogelijk buiten het gevecht willen houden. Desalniettemin wordt er niet uitgesloten dat de bevolking kan worden gedwongen te vechten.quote:Zijn die burgers op onze hand?
Schijnbaar heb ik te snel de opdracht doorgelezen, of had de alcohol teveel invloed. Ik dacht dat het de bedoeling was dat heel het dorp vermeesterd werd. Daar is mijn plan dus ook op gemaakt. Blijkt dat zusterpelotons dat gaan doen. Tja, daar heb ik totaal overheen gelezen. Ook over dat oosterlijk huis, totaal overheen gelezen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:13 schreef FeEsTbBt het volgende:
@Lightning: Je streeft je doelen wel voorbij, maar misschien komt dat omdat je ervaring hebt met dit soort dingen! Neem je nu geen taken over van de andere eenheden waarmee je samenwerkt tho?
Dus wat je eigenlijk zegt Sine, is met je (relatief) statische posities in de vorm van de mags moet je zo veel mogelijk gevaarlijk terrein afdekken om zo je doel te isoleren, om vervolgens deze zo veilig mogelijk in te nemen? mag ik dit zo algemeen maken of is dit niet zo gemakkelijk te generaliseren?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:36 schreef Sine_Pari het volgende:
Wat mij opvalt is dat de meeste te veel willen doen met te weinig man, en er daardoor zwakte stellingen komen. Ik heb bv. 1C (2 LOAW schutters + 1 LOAW helper) aan mijn TIC (marksman team) toegevoegd, omdat zonder deze de positie of de alternate positie te gemakkelijk door de vijand (EN) zou kunnen worden geneutraliseerd. Verder kan 1C indien positie in het postkantoor (BM1) word ingenomen eventuele aan en/of afvoer van EN stoppen bij de tunnels tussen het politie gebouw (BM9) en het stadhuis (BM2) als wel tussen BM1 en BM2. Verder heb ik mijn MAG groepen (D1 + D2) zo opgesteld dat ik de in te nemen gebouwen kan issoleren (tegen voorstoten en/of uitbraken). Verder kan D1 of D2 indien nodig de technical uitschakelen. Mijn grootste zwakte punt is D1 omdat deze vanuit de bovenste verdieping van het hotel (BM6) eventueel onder vuur genomen zou kunnen worden (huis BM5 bied deels vuurdekking). Hierdoor hou ik alle andere spelers vrij om eerst de school (BW5), en daarna het radio station (BW4) en oostelijke townhouse (BW3) te zuiveren. Na innamen van BW3, BW4 en BW5 kan ik dan indien nodig D1 altijd nog een tactische verplaatsing laten maken, zodat een issolatie verder gegarandeerd is, en de positie gehouden kan worden totdat de rest van het dorp de zusterpeletoons kan worden gezuiverd van EN.
Haha, ik vond je stuk desalniettemin leuk om te lezen hoor ^^quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:09 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Schijnbaar heb ik te snel de opdracht doorgelezen, of had de alcohol teveel invloed. Ik dacht dat het de bedoeling was dat heel het dorp vermeesterd werd. Daar is mijn plan dus ook op gemaakt. Blijkt dat zusterpelotons dat gaan doen. Tja, daar heb ik totaal overheen gelezen. Ook over dat oosterlijk huis, totaal overheen gelezen.
Volgende keer beter.
Ja het eerste wat je bij een opdracht als deze wil bereijken is het issoleren van het object/de objecten. Anders kan je niet voorkomen dat vijandelijke troepen voorrukken (blijven), en/of dat vijandelijke troepen die je in het object/de objecten kan neutraliseren zich bij een hoofd troep voegen/zich buiten het object/de objecten reorganizeren en zich tegen je eigen troepen wenden. Als dit eenmaal bereikt is, kan men daarna door gebruik van "surprise, speed, and violence of action" de doelen in Military Operations on Urban Terrain (MOUT) en/of in Close Quarters Combat (CQB) bereiken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:12 schreef FeEsTbBt het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt Sine, is met je (relatief) statische posities in de vorm van de mags moet je zo veel mogelijk gevaarlijk terrein afdekken om zo je doel te isoleren, om vervolgens deze zo veilig mogelijk in te nemen? mag ik dit zo algemeen maken of is dit niet zo gemakkelijk te generaliseren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |