abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2012 @ 21:49:50 #76
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107379351
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef Rave_NL het volgende:
Esses, om even terug te komen. Ik zeg niet dat de mijne dé manier is, maar bij mij is elk pand waar een entry plaatsvind compleet geisoleerd. Vervolgens vind ik 12 man om een huis van 2 verdiepingen te zuiveren net verantwoord. Daarnaast hou ik mijn club compact, en door overlappende vuursectoren is de kans dat de vijaard onderkend en aangegrepen wordt optimaal.

Als jij met 6 man het hotel wilt zuiveren is dat een concrete optie, waar ik niet voor zou kiezen aangezien je 3 verdiepingen met 6 man moet zuiveren en 2 zijdes niet kan zien, waardoor elementen vanuit bijv. de bank of de winkel het pand kunnen binnendringen in ruimtes die jou 6 man al veilig achtte, met alle gevolgen van dien.
Ik zou het risico niet nemen.

Het hotel is een ideale positie voor de vijand, en hun die positie ontzeggen heeft een hoge prio, maar niet als dat zou betekenen dat ik voor mij onaanvaardbare risico's zou moeten nemen, en het buiten mijn oorspronkelijke opdracht valt.
Je hebt gelijk dat ik inderdaad de onderste verdieping niet afdoende kan beveiligen. Daar zijn dan inderdaad te weinig mensen voor.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 29 januari 2012 @ 21:52:08 #77
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_107379492
En op welk moment wordt de school eigenlijk binnengevallen? :P
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 29 januari 2012 @ 21:54:36 #78
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107379634
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:52 schreef Rave_NL het volgende:
En op welk moment wordt de school eigenlijk binnengevallen? :P
een onrealistische 5 minuten eerder. Die had wel iets langer gemogen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  zondag 29 januari 2012 @ 21:58:43 #79
168777 Rave_NL
pi_107379892
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:54 schreef Esses het volgende:

[..]

een onrealistische 5 minuten eerder. Die had wel iets langer gemogen.
Nee omdat je ze er wel naar toe laat vertrekken, maar even verderop het pand al gezuiverd is.. ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 21:59:19 #80
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107379928
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:58 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Nee omdat je ze er wel naar toe laat vertrekken, maar even verderop het pand al gezuiverd is.. ;)
Oh :P foutje ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 22:00:58 #81
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_107380023
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen. :P
  zondag 29 januari 2012 @ 22:02:17 #82
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107380102
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen. :P
Dat is toch hip :P
pi_107380278
Iemand nog commentaar op die van mij :P ?
  zondag 29 januari 2012 @ 22:08:14 #84
168777 Rave_NL
pi_107380485
quote:
True. Staat genoteerd.
Maar soms moet je iemand eerst aan laten kloten eer ze het belang ergens van in zien. ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 22:12:35 #85
211797 Esses
Splendide mendax
pi_107380777
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:08 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

True. Staat genoteerd.
Maar soms moet je iemand eerst aan laten kloten eer ze het belang ergens van in zien. ;)
Nu heb je dus gekloot, en nu zie je het belang in ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 22:16:44 #86
168777 Rave_NL
pi_107381009
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Na even vlug doorgelezen te hebben vrees ik dat je te veel wilt doen met te weinig man en zo te veel speling overlaat voor de vijand om uit te buiten.

Ik zou sowieso niet al mijn vuursteun op de school concentreren, waardoor je geen overzicht meer hebt in het gebied. Daarnaast zou ik, zeker in dit stadium, liever te veel zorgen maken over mogelijke vijandlocaties dan te weinig. Je kunt niet uitsluiten dat ze zich ergens bevinden waar jij ze niet verwacht. ;)
  zondag 29 januari 2012 @ 22:19:27 #87
319525 Schild
pi_107381151
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Vind dat je een beetje teveel uitgaat van geen zekerheden. Bijv. dat ze geen nachtzichtapp. hebben, dat de schutters zo slecht zijn dat ze vanuit het hospital geen hit maken, dat de weerstand in het radio station nihil is etc.
Verwacht het onverwachtte. :P

Verder vind ik dat je het SLA team een beetje buiten spel zet. De schutter samen met de spotter kunnen ook heel goed vijandelijke bewegingen opmerken en doorgeven..

Ook puntje van Rave, dat je met één groep volgens mij een gebouw wilt zuiveren.
pi_107381307
Ik heb net een beknopte bevelsuitgifte voor een klein insurgencie scenario op papier gezet. Misschien voor de volgende TDG opdracht.
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 29 januari 2012 @ 22:30:35 #89
168777 Rave_NL
pi_107381845
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:21 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik heb net een beknopte bevelsuitgifte voor een klein insurgencie scenario op papier gezet. Misschien voor de volgende TDG opdracht.
Ik vind dat we eerst de aanpakken van iedereen los moeten behandelen, zodat ze er niet voor Jan lul de energie in steken. ;)
pi_107390498
quote:
We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.
  maandag 30 januari 2012 @ 09:39:17 #91
168777 Rave_NL
pi_107392842
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 03:13 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.
Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen. ;)

En qua afkortingen en uitdrukkingen, tsja, er doen ook mensen mee zonder enige vorm van militaire achtergrond dus je moet het niet te onbegrijpelijk maken.
  maandag 30 januari 2012 @ 15:38:12 #92
168777 Rave_NL
pi_107403294
OP aangepast, creds voor de banner zijn voor Lompehork! ^O^
pi_107408697
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen. ;)

En qua afkortingen en uitdrukkingen, tsja, er doen ook mensen mee zonder enige vorm van militaire achtergrond dus je moet het niet te onbegrijpelijk maken.
Ben bezich met mijn battle plan, en gebruik waar mogelijk de NATO uitdrukkingen en afkortingen. Kan heelas geen mooi kaartje maken, maar zal volgende keer een kaart met legende toevoegen.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:03:53 #94
168777 Rave_NL
pi_107410757
Ik stel voor om te beginnen met het uitpluizen van de verschillende plannen.
Om te beginnen met hoogvlieger:
1) Waarom kies je er voor om je marksmansectie geïsoleerd naast de vijandelijke MSR neer te leggen?
2) Bedoel je met "een team van Bravo" dezelfde samenstelling als het team van Alfa? Namelijk de maghelper met panzerfaust en 1 loawteam? Zoja, als je daarnaast de magschutter achterlaat, hoe concreet is het dan dat je een bekende versterkte positie met veel kleine kamers probeert veilig te stellen?
3) Waarom laat je 1 team van 6 man 2 objecten doorzoeken, waarvan de eerste een bekende versterkte positie? En laat je dit object los op het moment dat je naar het radiostation gaat?
4) Waarom kies je ervoor om door te stoten naar de N-zijde van het dorp en daar een derde bekende versterkte positie in te nemen met wederom 1 groep?
  maandag 30 januari 2012 @ 19:14:32 #95
319525 Schild
pi_107411123
Vooral de positie van het SLA team bij hoogvlieger vind ik opmerkelijk. Het team heeft zo compleet geen zicht op wat er aan de zuid zijde van het hospitaal gebeurd, waar ik de grootste kans verwacht dat de rebellen het vuur openen op de groepen die in aanval zijn.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:19:10 #96
168777 Rave_NL
pi_107411276
Esses:

1) Wie heeft de beveiliging van de school op het moment dat je twee geweergroepen er naar toe laat sluipen (en dus eigenlijk sitting duck zijn bij compromitatie?)
2) Kun je de veiligheid garanderen van team geel en de marksmansectie als zij plaats nemen naast een gebouw waar niet uit te sluiten valt dat er EN zich bevindt?
3) Waarom maak je geen gebruik van de marksman tot het moment dat het hotel gezuiverd is?
4) Van een schaal van 1 tot 10, hoe hoog vind jij de prio van het zelf uitzenden van boodschappen via het radiostation?
  maandag 30 januari 2012 @ 19:28:42 #97
168777 Rave_NL
pi_107411690
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef Schild het volgende:
Vooral de positie van het SLA team bij hoogvlieger vind ik opmerkelijk. Het team heeft zo compleet geen zicht op wat er aan de zuid zijde van het hospitaal gebeurd, waar ik de grootste kans verwacht dat de rebellen het vuur openen op de groepen die in aanval zijn.
Niet alleen de zuid-zijde van het hotel, maar ook van de fabriek, de loods, het huis ernaast en het noordelijke dorpshuis.
Daarnaast is idd de zuid-zijde van het hospitaal ongedekt, en laat je een geweergroep over een weg zonder zicht- of vuurdekking oprukken richting dat hospitaal. De enige vorm van dekking die je had, de magsectie van groep C in de N-O hoek van de school, laat je hun in principe prima vuurpositie loslaten om een vuurpositie te kiezen dicht in de buurt van het hospitaal, met de loop riching de weg waar de minste dreiging vandaan komt.

Één schutter in het hospitaal kan voor een nachtmerrie zorgen voor ze uberhaupt bij het hospitaal aankomen.
  maandag 30 januari 2012 @ 19:30:22 #98
168777 Rave_NL
pi_107411771
En note aan zelf: voortaan bij een plattegrond de huizen nummeren, zodat je je niet in allerlei wazige constructies hoeft te wringen om een huis te beschrijven. :')
  maandag 30 januari 2012 @ 19:36:53 #99
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_107412077
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:
zonder enige vorm van militaire achtergrond
*Meldt zich
  maandag 30 januari 2012 @ 19:45:53 #100
319525 Schild
pi_107412478
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Rave_NL het volgende:
En note aan zelf: voortaan bij een plattegrond de huizen nummeren, zodat je je niet in allerlei wazige constructies hoeft te wringen om een huis te beschrijven. :')
^O^ Goed punt inderdaad, misschien dat bijvoorbeeld de wegen een vast nummer/cijfer krijgen, en eventuele markante punten ook al voorzien zijn van nummer/cijfer. Is toch wat makkelijk en duidelijker om dan een weg te benoemen (zowel hier als in je eigen plan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')