Je hebt gelijk dat ik inderdaad de onderste verdieping niet afdoende kan beveiligen. Daar zijn dan inderdaad te weinig mensen voor.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:47 schreef Rave_NL het volgende:
Esses, om even terug te komen. Ik zeg niet dat de mijne dé manier is, maar bij mij is elk pand waar een entry plaatsvind compleet geisoleerd. Vervolgens vind ik 12 man om een huis van 2 verdiepingen te zuiveren net verantwoord. Daarnaast hou ik mijn club compact, en door overlappende vuursectoren is de kans dat de vijaard onderkend en aangegrepen wordt optimaal.
Als jij met 6 man het hotel wilt zuiveren is dat een concrete optie, waar ik niet voor zou kiezen aangezien je 3 verdiepingen met 6 man moet zuiveren en 2 zijdes niet kan zien, waardoor elementen vanuit bijv. de bank of de winkel het pand kunnen binnendringen in ruimtes die jou 6 man al veilig achtte, met alle gevolgen van dien.
Ik zou het risico niet nemen.
Het hotel is een ideale positie voor de vijand, en hun die positie ontzeggen heeft een hoge prio, maar niet als dat zou betekenen dat ik voor mij onaanvaardbare risico's zou moeten nemen, en het buiten mijn oorspronkelijke opdracht valt.
een onrealistische 5 minuten eerder. Die had wel iets langer gemogen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:52 schreef Rave_NL het volgende:
En op welk moment wordt de school eigenlijk binnengevallen?
Nee omdat je ze er wel naar toe laat vertrekken, maar even verderop het pand al gezuiverd is..quote:Op zondag 29 januari 2012 21:54 schreef Esses het volgende:
[..]
een onrealistische 5 minuten eerder. Die had wel iets langer gemogen.
Ohquote:Op zondag 29 januari 2012 21:58 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee omdat je ze er wel naar toe laat vertrekken, maar even verderop het pand al gezuiverd is..
Dat is toch hipquote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen.
True. Staat genoteerd.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Misschien handig om in het vervolg bij de tekeningen wat regels te maken m.b.t. kleuren en evt symbolen voor bepaalde eenheden. Nu heeft iedereen er z'n beetje zijn eigen Picasso van gemaakt incl. kruimelsporen waar eenheden hebben gelopen.
Nu heb je dus gekloot, en nu zie je het belang inquote:Op zondag 29 januari 2012 22:08 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
True. Staat genoteerd.
Maar soms moet je iemand eerst aan laten kloten eer ze het belang ergens van in zien.
Na even vlug doorgelezen te hebben vrees ik dat je te veel wilt doen met te weinig man en zo te veel speling overlaat voor de vijand om uit te buiten.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand nog commentaar op die van mij?
Vind dat je een beetje teveel uitgaat van geen zekerheden. Bijv. dat ze geen nachtzichtapp. hebben, dat de schutters zo slecht zijn dat ze vanuit het hospital geen hit maken, dat de weerstand in het radio station nihil is etc.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:04 schreef samthegreat5 het volgende:
Iemand nog commentaar op die van mij?
Ik vind dat we eerst de aanpakken van iedereen los moeten behandelen, zodat ze er niet voor Jan lul de energie in steken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:21 schreef hoogvlieger het volgende:
Ik heb net een beknopte bevelsuitgifte voor een klein insurgencie scenario op papier gezet. Misschien voor de volgende TDG opdracht.
We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:00 schreef Schild het volgende:
Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen.quote:Op maandag 30 januari 2012 03:13 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
We kunnen toch gewoon de NATO symbolen, afkortingen en uitdrukkingen gebruiken? BV. rechthoek met een stip for squad/crew (met een diagonal kruis er in INF), pijltjes voor wapens (met punt voor machinegun/automatic weapon, met punt en staart voor antitank gun, met circle for howitzer, etc) etc. CFL voor coordinated fire line, FEBA for forward edge of the battle field, etc. Follow and support force, target of opportunity, etc. Weet teminste iedereen wat er bedoeld word.
Ben bezich met mijn battle plan, en gebruik waar mogelijk de NATO uitdrukkingen en afkortingen. Kan heelas geen mooi kaartje maken, maar zal volgende keer een kaart met legende toevoegen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Volgende keer zal er een legenda bij komen met symbolen.
En qua afkortingen en uitdrukkingen, tsja, er doen ook mensen mee zonder enige vorm van militaire achtergrond dus je moet het niet te onbegrijpelijk maken.
Niet alleen de zuid-zijde van het hotel, maar ook van de fabriek, de loods, het huis ernaast en het noordelijke dorpshuis.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:14 schreef Schild het volgende:
Vooral de positie van het SLA team bij hoogvlieger vind ik opmerkelijk. Het team heeft zo compleet geen zicht op wat er aan de zuid zijde van het hospitaal gebeurd, waar ik de grootste kans verwacht dat de rebellen het vuur openen op de groepen die in aanval zijn.
*Meldt zichquote:Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef Rave_NL het volgende:
zonder enige vorm van militaire achtergrond
quote:Op maandag 30 januari 2012 19:30 schreef Rave_NL het volgende:
En note aan zelf: voortaan bij een plattegrond de huizen nummeren, zodat je je niet in allerlei wazige constructies hoeft te wringen om een huis te beschrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |