Echte kerels kunnen alles en zijn overal bekwaam in.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:54 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Verbale kracht is veel belangrijker dan fysiek, maar uiteraard helpt het wel.
En het is leuk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:11 schreef Picchia het volgende:
Met twee broers leer je wel dat een gevecht heel constructief kan werken.
Ik win niet meer van mijn broertje.quote:
Techniek > kracht. Gewoon oefenen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:21 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik win niet meer van mijn broertje.
Met een lesbisch zusje leer je de overtreffende trap van het feminisme.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:11 schreef Picchia het volgende:
Met twee broers leer je wel dat een gevecht heel constructief kan werken.
Die stelling kan ik niet met mijn constateringen onderbouwen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Babyboomers gaan echt vaak op vakantie.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:24 schreef GSbrder het volgende:
En dan nog zeuren dat ze twee jaartjes langer door moeten werken, ondanks dat men al een jaar of 4-6 langer over hun onafgemaakte studie mochten doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:24 schreef GSbrder het volgende:
Babyboomers maken de fout door te denken dat zij voor de opbouw hebben gezorgd, terwijl dat hun ouders zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:28 schreef Disana het volgende:
Vorige week zat een babyboomer met twee auto's en meer dan twee vakanties per jaar op tv te klagen dat hij die vakanties niet meer helemaal naar wens kan invullen nu er iets van zijn pensioen af gaat.
Voordat de Euro in zuid-europa werd ingevoerd was het idd afgezien van de kosten van de vliegreis wel te doen, tegenwoordig is het een luxe-probleem.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:30 schreef Mutant01 het volgende:
Laten we wel wezen, op vakantie gaan kost niet zo heel veel geld.
Inderdaad. Om de een of andere reden denken circa-zestigers dat zij meer recht op een goede ouderdom hebben dan anderen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Babyboomers maken de fout door te denken dat zij voor de opbouw hebben gezorgd, terwijl dat hun ouders zijn.
Iedereen denkt meer recht te hebben op iets dan anderen, het is menselijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad. Om de een of andere reden denken circa-zestigers dat zij meer recht op een goede ouderdom hebben dan anderen.
Dat wel, tegelijkertijd hebben veel babyboomers bijgedragen aan verdere ontwikkeling.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Babyboomers maken de fout door te denken dat zij voor de opbouw hebben gezorgd, terwijl dat hun ouders zijn.
Gewoon niet binnen Europa op vakantie gaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voordat de Euro in zuid-europa werd ingevoerd was het idd afgezien van de kosten van de vliegreis wel te doen, tegenwoordig is het een luxe-probleem.
En hebben ze lang niet allemaal gestudeerd (dat was nogal een luxe indertijd). Velen zijn gewoon vroeg begonnen met werken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:33 schreef waht het volgende:
[..]
Dat wel, tegelijkertijd hebben veel babyboomers bijgedragen aan verdere ontwikkeling.
Als je langer dan een week gaat is dat wel de beste oplossing,zodra het korter dan een week is is het de moeite niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gewoon niet binnen Europa op vakantie gaan.
Welke leeftijdsgroep zie jij dan als babyboomers? Dat zijn wat mij betreft de mensen die nu in de zestig zijn. En die mensen hebben juist alle kans en tijd gehad te studeren, en bovendien lagen destijds de banen nog voor het oprapen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
En hebben ze lang niet allemaal gestudeerd (dat was nogal een luxe indertijd). Velen zijn gewoon vroeg begonnen met werken.
Het is ook niet alsof degenen die wel gestudeerd hebben daarna niets meer hebben bijgedragen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
En hebben ze lang niet allemaal gestudeerd (dat was nogal een luxe indertijd). Velen zijn gewoon vroeg begonnen met werken.
Diezelfde velen hebben ook jarenlang de meest uitgebreide mogelijkheden gehad om zich verder te ontwikkelen dmv overheidssubsidies en als het even niet lukte kunnen genieten van royale uitkeringen, waar men zelfs geld van opzij kon leggen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
En tegenwoordig kost vliegen geen drol meerquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voordat de Euro in zuid-europa werd ingevoerd was het idd afgezien van de kosten van de vliegreis wel te doen, tegenwoordig is het een luxe-probleem.
Jezusquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:28 schreef Disana het volgende:
Vorige week zat een babyboomer met twee auto's en meer dan twee vakanties per jaar op tv te klagen dat hij die vakanties niet meer helemaal naar wens kan invullen nu er iets van zijn pensioen af gaat.
Ik tel er acht bij de archetypes die er in mijn ouderlijk huis rondlopen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Die stelling kan ik niet met mijn constateringen onderbouwen.
De EO vind conservatief rechts ook erg belangrijk, aangezien ze anders de Gelredome niet meer vol krijgen bij een jongerendag.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het was in een programma van de EO
State of the Unionquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:48 schreef Zeeland het volgende:
Help me a.u.b. even. Hoe heet de jaarlijkse speech van de Amerikaanse president?
Blabla state of union.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:48 schreef Zeeland het volgende:
Help me a.u.b. even. Hoe heet de jaarlijkse speech van de Amerikaanse president?
Dat moet een leuk feestje zijn.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik tel er acht bij de archetypes die er in mijn ouderlijk huis rondlopen.
Judo heb ik ook gedaan tot ik ontdekte dat voetbal veel leuker was.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:49 schreef Picchia het volgende:
Toen ik klein was deed ik Judo, maar ik had er eigenlijk nooit aan gedacht om dat in de praktijk toe te passen. Maar volgens mij werkt het prima.
Als je Pro-wrestler wilt worden kun je maar beter een beetje judo geleerd hebben, scheelt iig in blessures aangezien je weet hoe je moet vallen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:49 schreef Picchia het volgende:
Toen ik klein was deed ik Judo, maar ik had er eigenlijk nooit aan gedacht om dat in de praktijk toe te passen. Maar volgens mij werkt het prima.
maar das karate.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:51 schreef Tem het volgende:
Ik kan alleen de kraanvogel...dat is genoeg.
Ongetwijfeld, als ik de foto's terugzie.quote:
Mja, bij Krav leren we om juist niet zo hoog te schoppen. Als je tegen een worstelaar of iets vecht pakt hij je been en ben je de sjaak.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:51 schreef Tem het volgende:
Ik kan alleen de kraanvogel...dat is genoeg.
Geboren tussen '46 en pakweg '55.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Welke leeftijdsgroep zie jij dan als babyboomers? Dat zijn wat mij betreft de mensen die nu in de zestig zijn. En die mensen hebben juist alle kans en tijd gehad te studeren, en bovendien lagen destijds de banen nog voor het oprapen.
Ook datquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:38 schreef waht het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof degenen die wel gestudeerd hebben daarna niets meer hebben bijgedragen.
Ik weet niet hoeveel studenten er toen waren, maar er waren toen ook veel minder Nederlanders en juist toen werd studeren zeer toegankelijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geboren tussen '46 en pakweg '55.
In die periode was studeren toch best wel bijzonder hoor. In 1968 (het topjaar wat dat betreft) waren er ongeveer 80.000 studenten, nu zijn er zo rond de 600.000.
Als ik in mijn eigen omgeving kijk (pa is '47 en ma van '48, dus met hen en mijn ooms en tantes heb ik nog wel een flink aantal babyboomers ter referentie) dan was studeren in die gezinnen ook nogal een zeldzaamheid.
Wat veel meer voor kwam was dat mensen gelijk na de Mulo of HBS gingen werken via hun werk een opleiding volgden.
Maar werk was er volop inderdaad (nu ook trouwens)
Inderdaad, studeren was nog geen vereiste om een goede baan te krijgen met doorgroeimogelijkheden. Nu kan dat nog steeds wel maar moeilijker dan bij de babyboom generatie.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
In die periode was studeren toch best wel bijzonder hoor. In 1968 (het topjaar wat dat betreft) waren er ongeveer 80.000 studenten, nu zijn er zo rond de 600.000.
Als ik in mijn eigen omgeving kijk (pa is '47 en ma van '48, dus met hen en mijn ooms en tantes heb ik nog wel een flink aantal babyboomers ter referentie) dan was studeren in die gezinnen ook nogal een zeldzaamheid.
Wat veel meer voor kwam was dat mensen gelijk na de Mulo of HBS gingen werken via hun werk een opleiding volgden.
Een derde minder Nederlanders en 85% minder studenten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel studenten er toen waren, maar er waren toen ook veel minder Nederlanders en juist toen werd studeren zeer toegankelijk.
Dat klopt ook weerquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad, studeren was nog geen vereiste om een goede baan te krijgen met doorgroeimogelijkheden. Nu kan dat nog steeds wel maar moeilijker dan bij de babyboom generatie.
Oké. Maar feit blijft dat sommige babyboomers zich erop laten voorstaan het land opgebouwd te hebben en daarom recht op een goede ouderdom hebben. En dat is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een derde minder Nederlanders en 85% minder studenten.
Dat ze geen recht hebben op een goed ouderdom?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké. Maar feit blijft dat sommige babyboomers zich erop laten voorstaan het land opgebouwd te hebben en daarom recht op een goede ouderdom hebben. En dat is gewoon niet waar.
Dat zij het land hebben opgebouwd. Dat waren hun ouders. Babyboomers hebben net zo hard gewerkt als de generaties na hen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat ze geen recht hebben op een goed ouderdom?
Velen hebben er dan ook een flinke bijdrage aan geleverd. Dat ze ook wat in moeten leveren nu het minder gaat is ook logisch maar het is niet alsof ze het kwaad zelf zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Oké. Maar feit blijft dat sommige babyboomers zich erop laten voorstaan het land opgebouwd te hebben en daarom recht op een goede ouderdom hebben. En dat is gewoon niet waar.
Het aantal jaren dat m'n pa heeft gewerkt ga ik ondanks zijn pre-pensioen niet halen hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat zij het land hebben opgebouwd. Dat waren hun ouders. Babyboomers hebben net zo hard gewerkt als de generaties na hen.
Dat ze minder oog hebben voor de toekomst van hun nakomelingen is wel een gegeven.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Velen hebben er dan ook een flinke bijdrage aan geleverd. Dat ze ook wat in moeten leveren nu het minder gaat is ook logisch maar het is niet alsof ze het kwaad zelf zijn
Als je kijkt naar zaken als de HRA of de AOW leeftijd blijven het toch altijd de babyboomers die veranderingen op die punten tegenwerken, en die babyboomers gebruiken in die gevallen onterecht het opbouw argument.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:02 schreef Tem het volgende:
Al begrijp ik dat hele babyboom gebash van tegenwoordig niet zo om eerlijk te zijn.
Ook die stelling zou ik niet zo hard durven te maken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat ze minder oog hebben voor de toekomst van hun nakomelingen is wel een gegeven.
Same here, mijn vader werkt al meer dan veertig jaar 6 dagen in de week alleen nu het laatste jaar voor zijn pensioen doet hij wat rustiger aan.....5 dagen in de week.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het aantal jaren dat m'n pa heeft gewerkt ga ik ondanks zijn pre-pensioen niet halen hoor.
Dus wie is er dan in het nadeel. Jij toch?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het aantal jaren dat m'n pa heeft gewerkt ga ik ondanks zijn pre-pensioen niet halen hoor.
Omdat ik minder jaren ga werken dan m'n vader (en z'n meeste generatiegenoten) heeft gedaan?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus wie is er dan in het nadeel. Jij toch?
En dat je dus minder pensioen gaat opbouwenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat ik minder jaren ga werken dan m'n vader (en z'n meeste generatiegenoten) heeft gedaan?
Tegen de tijd dat ik daar aan toe benquote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:08 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat je dus minder pensioen gaat opbouwen
Jullie blijven met jullie ouders schermen. Ik zie het grote plaatje, en dat is er een van een generatie die profiteerde van de wederopbouw, de mogelijkheden die het leven bood en het grote aanbod aan banen en carrieremogelijkheden. Velen zitten nog steeds op het pluche terwijl hun (klein)kinderen van hun leven geen vaste baan meer zullen hebben.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat ik minder jaren ga werken dan m'n vader (en z'n meeste generatiegenoten) heeft gedaan?
Daar kun je niet zo zeker van zijn, al helemaal niet omdat de schulden die je (groot-)ouders gemaakt hebben door een of andere regering teniet gedaan moet worden als de gasbel leeg is en het goedkoper is om in een poolse haven te lozen dan in rotterdam.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
De HBS was destijds hoger dan nu het HBO.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou jij het anders gedaan hebben?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 17:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Jullie blijven met jullie ouders schermen. Ik zie het grote plaatje, en dat is er een van een generatie die profiteerde van de wederopbouw, de mogelijkheden die het leven bood en het grote aanbod aan banen en carrieremogelijkheden. Velen zitten nog steeds op het pluche terwijl hun (klein)kinderen van hun leven geen vaste baan meer zullen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |