quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:44 schreef RobinOok het volgende:
Of nog belachelijker, ik ken mensen die koken water in een fluitketel! Dat soort mensen verdienen het niet om thee te drinken hoor!
Fluitketelsquote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik behoor tot het uitstervend ras dat nog een fluitketelgebruikt
Vind het gefluit zo gezellig, veel beter dan dat geborrel van een waterkoker
* Pietverdriet geeft RobinOok een roosjequote:
De hardheid waar jij het over hebt is me nog nooit opgevallen. Bovendien zitten die zaadjes ook gewoon in de meeste kant- en klare sambals.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:08 schreef RobinOok het volgende:
Wat zou er wèl lekker aan zijn dan? Het zijn harde stukjes. Wat is er lekker aan harde stukjes in je eten?
Irritant inderdaad, op het moment dat het water begint te koken, gaat ie meteen uit...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:44 schreef Pietverdriet het volgende:
bovendien kan een waterkoker het water niet echt doorkoken, dan krijg je zo een kalkfilm in je thee
Als je de pepers gewoon tijdens het koken in het eten doet, zijn ze ook niet meer hard. Althans, ik ervaar dat niet zo en ik heb ook nooit iemand daarover over klagen. Bovendien vind ik ze rauw ook niet hard trouwens.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:08 schreef RobinOok het volgende:
De zaadjes in de sambal zijn geweld. Dat is al heel wat anders dan verse zaadjes.
Ik vind gewoon de hele peper lekker inclusief de zaadjes/zaadlijsten, en daarom echt zonde om weg te gooien.quote:Maar jij vindt die zaadjes dus het lekkerste van de sambal?
Dat is geen opvoeden Joi, maar dat is van iemand een endorfinejunk maken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Mijn 100% Nederlandse vriend heb ik in 2 maanden tijd toch al behoorlijk opgevoed wat betreft het eten van pepers (rawit). De eerste dagen kreeg hij het moeilijk weg.
Maar pas waren ze bijna op, dus deed ik er wat zuiniger mee. Toen miste hij ze wel en hij is toen zelf snel naar de winkel gegaan om nieuwe te kopen, dus het gaat de goeie kant op.
[..]
In de posts boven je hebben we het over Spaanse en rawit pepers.
Goeie manier om iemand aan je te binden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:24 schreef Staal het volgende:
Dat is geen opvoeden Joi, maar dat is van iemand een endorfinejunk maken.
Serieus, dit vind ik zo erg. Dit vind ik serieus de grofste uit deze hele reeks.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
-Mensen die té makkelijk zijn met eten.. ja dat kan ook.
''Wat wil je eten?''
''Doe maar iets. Als het maar eetbaar is''
*Schuift al het eten naar binnen*
''Vond je het lekker?''
''Als het niet te vreten was had ik dat wel gezegd''
En dat áltijd..Meestal zegt ie ook gewoon niets.
Ik hoor van anderen dat ik goed kan koken, dus daar ligt het niet aan.. Maar mn vriend houdt niet van eten.
Sowieso het woord 'vreten'...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:33 schreef Staal het volgende:
Serieus, dit vind ik zo erg. Dit vind ik serieus de grofste uit deze hele reeks.
Als je na zo'n opmerking een deegroller in iemands nek legt dan moet je toch wel vrijspraak krijgen van een rechter lijkt me.
Ik heb dat zelf ook lange tijd gedaan. Zelfs een broodje kaas daar moest nog een dikke laag sambal op. Ben daar op een gegeven moment wel mee gestopt. Maar ik begrijp dus wel waarom jij de zaden gewoon gebruikt vanwege die pittigheid, waarom zou je dat weggooien. En Robin snap ik dus weer omdat er inmiddels allemaal verschillende soorten pepers verkrijgbaar zijn en die kun je gebruiken voor de specifieke smaak van het vruchtvlees en niet zo zeer voor de "brand". Voor allebei is wat te zeggen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Goeie manier om iemand aan je te binden.![]()
Hij eet tegenwoordig 's middags bij zijn brood al pepers.
Nou, maar de smaak van de pepers proef ik ook wel. Ik vind bijvoorbeeld Madame Jeanette heel anders smaken dan rawit.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:38 schreef Staal het volgende:
Ik heb dat zelf ook lange tijd gedaan. Zelfs een broodje kaas daar moest nog een dikke laag sambal op. Ben daar op een gegeven moment wel mee gestopt. Maar ik begrijp dus wel waarom jij de zaden gewoon gebruikt vanwege die pittigheid, waarom zou je dat weggooien. En Robin snap ik dus weer omdat er inmiddels allemaal verschillende soorten pepers verkrijgbaar zijn en die kun je gebruiken voor de specifieke smaak van het vruchtvlees en niet zo zeer voor de "brand". Voor allebei is wat te zeggen.
Ik laat de zaadjes ook altijd zitten. En ik heb nog nooit last gehad van hard zaad in mn etenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:08 schreef RobinOok het volgende:
De zaadjes in de sambal zijn geweld. Dat is al heel wat anders dan verse zaadjes.
Maar jij vindt die zaadjes dus het lekkerste van de sambal?
Ik zou zo'n vierkant bakje hondenvoer op een bord kieperen en daar een takje peterselie opleggen en het hem voorzetten. Zie, daar is je "vreten".quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:35 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Sowieso het woord 'vreten'...
Je ken je ook aanstellen. Het uitmaken omdat iemand zijn waarderen voor zijn eten op een onorthodoxe manier laat blijven gaat wel erg fur.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou zo'n vierkant bakje hondenvoer op een bord kieperen en daar een takje peterselie opleggen en het hem voorzetten. Zie, daar is je "vreten".
Hoop van harte dat Selestha het overdreef want het zou voor mij echt een reden zijn om een relatie te verbreken. Ik vind het wel zo onbeschoft.
Ik weet niet waar het aan ligt maar je schrijft het nogal eigenaardig op.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik laat de zaadjes ook altijd zitten. En ik heb nog nooit last gehad van hard zaad in mn eten
Ik begrijp dat jij je daar niets bij kunt voorstellen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je ken je ook aanstellen. Het uitmaken omdat iemand zijn waarderen voor zijn eten op een onorthodoxe manier laat blijven gaat wel erg fur.
Mwah, iemand die zulk grof en ordinair taalgebruik hanteert is voor mij sowieso al een reden om er geen relatie mee te beginnen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:46 schreef HostiMeister het volgende:
Je ken je ook aanstellen. Het uitmaken omdat iemand zijn waarderen voor zijn eten op een onorthodoxe manier laat blijven gaat wel erg fur.
Eh, ik overdreef niet. Hij zegt dat echt. Moet er wel bij zetten dat het geen serieuze relatie is, maar meer een friend with benefits. Als romantische partner neem ik hem dus niet ál te serieus.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou zo'n vierkant bakje hondenvoer op een bord kieperen en daar een takje peterselie opleggen en het hem voorzetten. Zie, daar is je "vreten".
Hoop van harte dat Selestha het overdreef want het zou voor mij echt een reden zijn om een relatie te verbreken. Ik vind het wel zo onbeschoft.
Goed om te horen. Zie je namelijk vaak in CUL posten dus kon het ook echt niet rijmen dat je het serieus iedere avond met zo'n figuur aan tafel zou uithouden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:52 schreef Selestha het volgende:
[..]
Eh, ik overdreef niet. Hij zegt dat echt. Moet er wel bij zetten dat het geen serieuze relatie is, maar meer een friend with benefits. Als romantische partner neem ik hem dus niet ál te serieus.
Een partner waar ik serieus een diepgaandere relatie mee wil, moet sowieso mijn liefde voor eten delen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
nu is zelfs de manier waarop iemand over eten praat als erger-factor in de keukengewoontes aangemeld
Ik word steeds blijer dat ik me niet erger, wat zullen jullie moe zijn na een gemiddelde dag al dat geërger.
Wat impliceer je daar dan mee, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:49 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij je daar niets bij kunt voorstellen.
Dus als jij vier uur staat te koken en je krijgt als reactie 'och, t'is te vreten', dan ben jij tevreden met het antwoord?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
nu is zelfs de manier waarop iemand over eten praat als erger-factor in de keukengewoontes aangemeld
Ik word steeds blijer dat ik me niet erger, wat zullen jullie moe zijn na een gemiddelde dag al dat geërger.
ik gebruik wel altijd andrelonquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:03 schreef Staal het volgende:
[..].
Ik begin me zelfs aan jou te ergeren dat jij in ieder deel benadrukt dat jij je echt nooit ergert.
Hoe kun je je nu helemaal nooit ergens aan ergeren? Er moet verdorie toch wel iets zijn?
Je doet me denken aan die vrouw met die prachtige krullen uit de laatste reclame van Andrelon.
Dan ga ik ervan uit dat het te eten is en dat was de bedoelingquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus als jij vier uur staat te koken en je krijgt als reactie 'och, t'is te vreten', dan ben jij tevreden met het antwoord?
Nee hoor, ik erger me eigenlijk zelden in de keuken, dat komt omdat ik mijn eetpartners goed africht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vermoed sowieso dat als jíj 4 hele uren staat te koken, dat dat komt omdat het eten gigantisch aan het mislukken is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan ga ik ervan uit dat het te eten is en dat was de bedoeling
daar verkijk je je op, heb best wel eens lekkere sudderlappen gemaakt die lang op staan (te bluppen) ik vind koken erg leuk en wil daar best wel de tijd voor nemenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik erger me eigenlijk zelden in de keuken, dat komt omdat ik mijn eetpartners goed africht.
[..]
Ik vermoed sowieso dat als jíj 4 hele uren staat te koken, dat dat komt omdat het eten gigantisch aan het mislukken is.
En dan zou je je niet ergeren als een of andere vlerk het vuur ongevraagd hoger of lager gaat zetten?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
daar verkijk je je op, heb best wel eens lekkere sudderlappen gemaakt die lang op staan (te bluppen) ik vind koken erg leuk en wil daar best wel de tijd voor nemen
Ah, dit is dus een uitnodiging voor een sudderlappen-keurmeeting bij Bosbeetle.quote:Maarja met al die kritische blikken hier zal al het eten wat ik kook wel als mislukt bestempeld worden
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
En dan zou je je niet ergeren als een of andere vlerk het vuur ongevraagd hoger of lager gaat zetten?
[..]
Ah, dit is dus een uitnodiging voor een sudderlappen-keurmeeting bij Bosbeetle.
Maar als jij dan vraagt: ''Vond je het lekker?''quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan ga ik ervan uit dat het te eten is en dat was de bedoeling
Vergeet niet sudderlappen gebruiken die niet bij de derde volle maan van het jaar geoogst zijn door magische elfjes. Iets ander kan namelijk echt niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]nee dat durf ik niet, allemaal ergerende mensen over de vloer, die me gaan vervloeken omdat ik ergens een flesje maggie in de kast heb staan, de vlammetjes af en toe onder mijn pan vandaan komen, ik mijn paprika niet goed snijd, en me niet aan de keuken etiquette houd.
Ik zeik nooit bij een ander.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]nee dat durf ik niet, allemaal ergerende mensen over de vloer, die me gaan vervloeken omdat ik ergens een flesje maggie in de kast heb staan, de vlammetjes af en toe onder mijn pan vandaan komen, ik mijn paprika niet goed snijd, en me niet aan de keuken etiquette houd.
Ik vraag dan ook nooit "vond je het lekker" ik vraag altijd "is het een beetje te eten" en dan krijg ik meestal wel een ja terug.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Maar als jij dan vraagt: ''Vond je het lekker?''
Is het toch wel leuk om als antwoord te krijgen "Beetletje, ik heb lekker gegeten of "nou, je zou dit of dat kunnen toevoegen of weglaten".
Maar nee dit krijg je als antwoord terwijl jij je best hebt gedaan: ''Als het niet te vreten was had ik dat wel gezegd'' .
het oogsten van een sudderlapquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vergeet niet sudderlappen gebruiken die niet bij de derde volle maan van het jaar geoogst zijn door magische elfjes. Iets ander kan namelijk echt niet.
Dan kun je het lang ophoudenquote:
Dan heb je fatsoenlijke gasten. Want een grauw : ''Als het niet te vreten was had ik dat wel gezegd'' is echt niet leuk om te ontvangen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vraag dan ook nooit "vond je het lekker" ik vraag altijd "is het een beetje te eten" en dan krijg ik meestal wel een ja terug.
Doet me denken aan het kweekvlees van de toekomst.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vergeet niet sudderlappen gebruiken die niet bij de derde volle maan van het jaar geoogst zijn door magische elfjes. Iets ander kan namelijk echt niet.
Van mij mag ie dat zeggen, maar 't zou wel meteen de laatste keer zijn dat ik voor 'm gekookt had. Daar ben ik vrij makkelijk in.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan heb je fatsoenlijke gasten. Want een grauw : ''Als het niet te vreten was had ik dat wel gezegd'' is echt niet leuk om te ontvangen.
Ja, ik weet zelf wel of ik lekker gekookt heb. En nee, ik hoef geen uitgebreide bedankjes. Maar je kunt ook gewoon "lekker" zeggen ipv "prima binnen te houden". Of van mijn part "niet lekker" als je het niet lekker vond. Nogmaals, ik vind het prima hoor, als dat jou manier van uitdrukken is. Maar mij ontneemt het de lust om ooit nog eens voor je te koken. Wat ik zelf geen enkel probleem vindt. Dus waar lullen we over?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
sodeju als je zelf vind dat je lekker gekookt hebt is het toch genoeg
Ik ben ook nooit zo uitgebreid ofzo in mijn bedankjes als ik bij iemand gegeten heb, dan blijft het ook wel bij "was lekker" of "prima binnen te houden" Je kunt toch ook wel zien aan de 'gulzigheid' waarmee er gegeten wordt of het okay gevonden wordt.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, ik weet zelf wel of ik lekker gekookt heb. En nee, ik hoef geen uitgebreide bedankjes. Maar je kunt ook gewoon "lekker" zeggen ipv "prima binnen te houden". Of van mijn part "niet lekker" als je het niet lekker vond. Nogmaals, ik vind het prima hoor, als dat jou manier van uitdrukken is. Maar mij ontneemt het de lust om ooit nog eens voor je te koken. Wat ik zelf geen enkel probleem vindt. Dus waar lullen we over?
Als je iemand na een potje neuken vraagt hoe het was en hij zegt "ach, ik ben klaargekomen" is de kans ook vrij klein dat dat nog eens gaat gebeuren. Lijkt me vrij normaal.
Ik zit te snikken van de lach hier om die opmerking van Robin.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja dan toch een ergernis van mijn kant maar niet echt over keuken gewoonten, maar ik heb een vriend die als we uit eten gaan altijd commentaar heeft op het bedienend personeel, hij vind altijd wel iets niet netjes, iets verkeerd geserveerd, iets niet goed gebakken, ergens te weinig van iets opzitten etc etc. En als hij het dan meld dan zegt hij het ook nog met een soort air over zich zo van "jullie zijn bedienend personeel, en ik sta in rang boven jullie"ik kan altijd wel door de grond zakken als hij dat doet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |