abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107210292
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:02 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal eerlijk :) Ik heb sorry gezegd.
Maar er zit wel een kern van waarheid in.
pi_107210509
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar er zit wel een kern van waarheid in.
Wat bedoeld wordt is toch: Als je je zelfs al geen normale vriendschap kunt onderhouden, hoe moet je dan uberhaupt een liefdesrelatie kunnen onderhouden...
pi_107210512
Ik zal vast niet de enige zijn Benzin. En dat jij sorry zegt, veranderd dat iets aan de situatie?
pi_107210547
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 10:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat bedoeld wordt is toch: Als je je zelfs al geen normale vriendschap kunt onderhouden, hoe moet je dan uberhaupt een liefdesrelatie kunnen onderhouden...
Nee, gewoon wat er staat.
  woensdag 25 januari 2012 @ 11:02:53 #65
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107211014
Benzin en een aantal andere met hem denken dat een relatie de oplossing is voor alles.

Feit is dat het niet zo is. Die problemen
Moet je eerst zelf oplossen, als je al geen normale vrienden kan onderhouden, geen beslissinge durft te nemen, zelf niks onderneemd gaat een vriendin dat echt niet verranderen.

Sterker nog, jij zal dan als saai, zwak en kansloos gevonden worden.

Kan je nog zo slim en lief zijn. Maar met dat alleen ga je het niet redden tijdens bv een etentje.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_107212057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:09 schreef usedtoknow het volgende:
Mannen zijn raar.
_O- Ik moest lachen. :D
pi_107212636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:02 schreef ook_gek het volgende:
Benzin en een aantal andere met hem denken dat een relatie de oplossing is voor alles.

Feit is dat het niet zo is. Die problemen
Moet je eerst zelf oplossen, als je al geen normale vrienden kan onderhouden, geen beslissinge durft te nemen, zelf niks onderneemd gaat een vriendin dat echt niet verranderen.

Sterker nog, jij zal dan als saai, zwak en kansloos gevonden worden.

Kan je nog zo slim en lief zijn. Maar met dat alleen ga je het niet redden tijdens bv een etentje.
belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.
Hope is the first step on the road to dissapointment
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:06:53 #68
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107213134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien. Anderzijds is het helemaal waar dat je met dat zelfmedelijden nog meer je eigen glazen ingooit. Maar dan komen we weer op het onderwerp van de vicieuze cirkel.
Maar als je maar blijft hangen van ik ben lief en slim kom je niet veel verder.

Kijk eens naar je zelf. Waarom moet een vrouwe precies jou uit alle andere mannen pikken? Wat maakt jou speciaal?

Lief en slim is niet een goede reden.

Als je al geen gesprek kan beginnen of vast houden ben je al snel niet meer belangrijk, mist er humer is de intresse in veel gevallen al snel weg.

Op dat moment heb jij niks te bieden. En zal je afvallen als mogelijk vriend / relatie matriaal.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_107213375
Gesloopt :(
pi_107214232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:52 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Je plaatst het buiten jezelf. Alsof het allemaal niet jouw schuld is dat je nog single bent. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Wat ook_gek zegt, je moet wel iets te bieden hebben, en in jouw verhaal lees ik alleen maar een soort desinteresse en hopeloosheid. Dat trekt sowieso niemand aan.

Ik snap dat je er niet op zit te wachten dat de oplossing voor jouw probleem gewoon bij jezelf ligt, maar zo is het wel.
pi_107214581
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je plaatst het buiten jezelf. Alsof het allemaal niet jouw schuld is dat je nog single bent. Zo werkt het natuurlijk niet in de praktijk. Wat ook_gek zegt, je moet wel iets te bieden hebben, en in jouw verhaal lees ik alleen maar een soort desinteresse en hopeloosheid. Dat trekt sowieso niemand aan.

Ik snap dat je er niet op zit te wachten dat de oplossing voor jouw probleem gewoon bij jezelf ligt, maar zo is het wel.
leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:59:11 #72
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107214732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

leg eens uit, waar lees je dat precies? Ik geef volgens mij nergens aan wie zijn schuld het is. Alleen het feit dat als het op een bepaalde manier niet lukt, of door je eigen gedrag of van buitenaf, dat het ontzettend je beeld kan beinvloeden.
Oke doen we het anders. Waarom moet een vrouw precies jou kiezen uit 30man?
Wat heb jij een vrouw te bieden?

Maar ik wil ook weten welke "problemen" je tegen komt qua sociaal gedrag en mee draaien in de maatschappij?
pi_107215107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:53 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Er is in dezen ook geen 'schuld', want het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar we kennen jouw probleem en door wat jij zegt en de woordkeuze impliceer je wat mij betreft dat het jou niet lukt, op de één of andere manier.

Wat de meeste mensen waarschijnlijk hebben gedaan is zich er niet meer druk over maken. Daarmee zijn ze gestopt 'slachtoffer' te spelen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 13:21:05 #74
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107215445
Wat me vaak opvalt is dat wanneer versieren niet zo goed gaat de persoon in kwestie op een 1 of andere manier faalt in bv sociaal gedrag, comunicatie met als gevolg een laag zelfbeeld.

Het krijgen van een vriendin zien ze als een oplossing voor alles. En ze vinden het raar dat vrouwen niet voor hun kiezen. Want ze zijn trouw, lief, doen alles voor ze.

Vaak vergeten ze het stukje interactie, communiceren, passie, inisatief en een eigen mening.

Veel van de struikel blokken hebben ze zelf in de hand. Maar ipv zelf dat geen op te lossen gaan ze wijzen naar anderen.
pi_107215698
"belangrijkste is 1 keer die bevestiging krijgen dat het überhaupt kan. Ook al is het maar een korte relatie, als die oprecht is geweest gaat dat ontzettend helpen. Ik zie dat ook in mijn omgeving. Verstokte onvrijwillige vrijgezellen die 1 keer die speld in de hooiberg vinden en dat daarna het balletje gaat rollen. Het draait allemaal om dat geloof en zelfvertrouwen. Het is echt niet te onderschatten hoe het iemands eigenwaarde kan ondermijnen. Dat is iets wat mensen in relaties niet zo goed meer doorhebben en het maakt het iets te makkelijk om het meteen maar weer op zelfmedelijden te gooien"

Dat is heel begrijpelijk en dat heb ik vorige keer ook toegegeven. Wat ik niet snap, als je je op je kamer verstopt, overal nee tegen zegt, omdat je niet uit je comfort zone komt, alle sociale verzoeken wijs je af. Dan komt er een meisje langs die zegt, ik wil je vriendinnetje worden, en opeens stap je uit je comfortzone en ben je sociaal en heb je een giga vriendenkring?
Dat gaat erbij mij niet in.
En andersom, waarom zou een meisje jaren geduld hebben tot iemand opeens een stapje durft te nemen? Wat maakt die persoon dan zo bijzonder? Dan liggen de prioriteitehn verkeerd
pi_107216828
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:59 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Oke doen we het anders. Waarom moet een vrouw precies jou kiezen uit 30man?
Wat heb jij een vrouw te bieden?

Maar ik wil ook weten welke "problemen" je tegen komt qua sociaal gedrag en mee draaien in de maatschappij?
nu ben je me aan het verwarren met andere posters hier. Problemen met meedraaien in de maatschappij? Nou, nee hoor. Durf er heel veel geld op in te zetten als je mij tegenkomt in RL dat het allemaal niet zo opvalt van wat ik hier schrijf. Op het valk van sociaal leven en werk/vrije tijd heb ik weinig te klagen, ik onderneem genoeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is in dezen ook geen 'schuld', want het hoeft helemaal geen probleem te zijn. Maar we kennen jouw probleem en door wat jij zegt en de woordkeuze impliceer je wat mij betreft dat het jou niet lukt, op de één of andere manier.

Wat de meeste mensen waarschijnlijk hebben gedaan is zich er niet meer druk over maken. Daarmee zijn ze gestopt 'slachtoffer' te spelen.
Hier geef ik je helemaal gelijk in, ik laat het ontzettend mijn leven bepalen en duw mezelf zo wel die slachtofferrol in. Daar moet ik wat aan doen maar ik kan me wel heel goed inleven in andere mensen die zeggen dat een vriendin wel heel erg kan gaan helpen om deze kronkel te kunnen doorbreken.
pi_107217058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:02 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

Hier geef ik je helemaal gelijk in, ik laat het ontzettend mijn leven bepalen en duw mezelf zo wel die slachtofferrol in. Daar moet ik wat aan doen maar ik kan me wel heel goed inleven in andere mensen die zeggen dat een vriendin wel heel erg kan gaan helpen om deze kronkel te kunnen doorbreken.
Vriendinnen komen niet uit de lucht vallen, die kronkel weerhoudt ze er waarschijnlijk gewoon van om iets met jou te beginnen of je zelfs maar interessant te vinden.

Wat mij betreft ligt de sleutel bij het stoppen met piekeren over hoe mooi het zou zijn om een vriendin te hebben. Zo iemand moet een aanvulling op je geluk zijn, niet een voorwaarde om gelukkig te zijn. Je komt niet heel gelukkig over, je bent hooguit 'tevreden'. Als je niet gelukkig kunt zijn met wie je nu bent en wat je nu doet dan is dat je eerste prioriteit om aan te werken.

Werk eerst eens aan de randvoorwaarden, dan zal je zien dat je ook gelukkig kunt zijn zonder vriendin en dan komen die vanzelf. Zo werkt het voor al die andere 'verstokte vrijgezellen' ook.
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:34:49 #78
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107217881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:02 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

nu ben je me aan het verwarren met andere posters hier. Problemen met meedraaien in de maatschappij? Nou, nee hoor. Durf er heel veel geld op in te zetten als je mij tegenkomt in RL dat het allemaal niet zo opvalt van wat ik hier schrijf. Op het valk van sociaal leven en werk/vrije tijd heb ik weinig te klagen, ik onderneem genoeg.

Ik heb niet actief mee gelezen, dus weet niet waar het probleem zit.

Maar goed, waarom moeten vrouwen jou uit 30 mannen kiezen?

En waarom gaat het versieren volgens jou niet goed?
pi_107218167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:

Dan komt er een meisje langs die zegt, ik wil je vriendinnetje worden, en opeens stap je uit je comfortzone en ben je sociaal en heb je een giga vriendenkring?
Je kan niet geloven dat het wel eens zou kunnen helpen?
Drama means nothing, it's part of the game.
pi_107218181
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:34 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ik heb niet actief mee gelezen, dus weet niet waar het probleem zit.

Maar goed, waarom moeten vrouwen jou uit 30 mannen kiezen?

En waarom gaat het versieren volgens jou niet goed?
Ik kan niet de switch maken van vriendschappelijk contact naar relatie-materiaal. Het allergrootste probleem is mijn gebrek aan initiatief en assertiviteit op dit gebied. En dat wordt weer grotendeels ingegeven door mijn hele summiere ervaring mbt tot relaties wat mijn onzekerheid en het niet kunnen geloven dat er een meisje echt is geïnteresseerd ontzettend
vergroot.
pi_107218265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:44 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Ik denk dat zei bedoeld dat dat vooral niet het uitgangspunt moet zijn :P
pi_107218281
Je kan niet geloven dat het wel eens zou kunnen helpen

Jezus, is alles zwart en wit bij jou?
pi_107218313
Voor de a..slechte lezers hier:

Een vriendin is een stapje/hulp voor het grotere doel, maar niet een wondermiddel dat gewone vrienden niet voor elkaar kunnen krijgen
pi_107218339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:44 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

er worden ook twee zaken door elkaar heen gehaald. Zij heeft gelijk dat niemand komt aanwaaien. Daarvoor moet je actie ondernemen en zo nodig aan jezelf gaan werken. Alleen denk ik dat een relatie wel een positieve duw in de rug kan zijn.

Waarom tonen veel onderzoeken dan aan dat mensen in een relatie over het algemeen gelukkiger zijn, stabieler in het leven staan en ouder worden?
  woensdag 25 januari 2012 @ 14:54:48 #85
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107218469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:44 schreef Bittere_Bal het volgende:

het niet kunnen geloven dat er een meisje echt is geïnteresseerd ontzettend
vergroot.
Dus daar komt de vraag weer, waarom
Zou een vrouw jou kiezen?
pi_107218520
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:54 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dus daar komt de vraag weer, waarom
Zou een vrouw jou kiezen?
omdat ik op uiterlijk en innerlijk vlak absoluut niet onderdoe voor de gemiddelde man die wel een relatie heeft.
  woensdag 25 januari 2012 @ 15:00:24 #87
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_107218627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef Bittere_Bal het volgende:

Waarom tonen veel onderzoeken dan aan dat mensen in een relatie over het algemeen gelukkiger zijn, stabieler in het leven staan en ouder worden?
Dat gaat over "normaal" functionerende mensen.

Dus geen minderwaardigheids probleem, extreme onzekerheid enz.

Een partner moet een leuke extra zijn in je leven. Geen doel of een oplossing voor wat dan ook.

Zorg eerst eens dat je het prima naar je zin hebt in je leven zonder vrouw.

Tuurlijk zijn er altijd momenten dat je een partner mist. Dat is niks geks. Maar dat is zelden. En niet constant. Als dat wel het geval is klopt er iets niet.
pi_107218634
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:50 schreef Bittere_Bal het volgende:

[..]

er worden ook twee zaken door elkaar heen gehaald. Zij heeft gelijk dat niemand komt aanwaaien. Daarvoor moet je actie ondernemen en zo nodig aan jezelf gaan werken. Alleen denk ik dat een relatie wel een positieve duw in de rug kan zijn.

Maar goed dat is zo logisch als wat natuurlijk. Met z'n tweeën houd je elkaar over het algemeen meer in balans dan als je alles zelf moet doen.
pi_107218675
Mystikvm zegt zinnige dingen.
pi_107218685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 14:48 schreef Cassandra87 het volgende:
Je kan niet geloven dat het wel eens zou kunnen helpen

Jezus, is alles zwart en wit bij jou?
Kom op je onderschat de kracht van een vrouw in een mans leven.
pi_107218798
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:02 schreef Halcon het volgende:
Mystikvm zegt zinnige dingen.
Dat sowieso. Hij weet het daarnaast ook nog helder te formuleren met enige vorm van nuance. Zijn gedachtes zijn niet helemaal mijn gedachtes maar hij komt een heel eind.
pi_107218817
Nee ik onderschat niets. Als je al te bang bent om met vrienden wat te doen, wat is dan hét wondermiddel dat een vriendin wel voor elkaar krijgt? Je moet ergens beginnen.

Ik weet dondersgoed hoe een relatie voor een omschakeling kan zorgen, maar het maakt je geen 180 graden ander mens. Die groei moet je zelf al persoonlijk inzetten, of er voor open staan
pi_107219196
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:21 schreef ook_gek het volgende:
Wat me vaak opvalt is dat wanneer versieren niet zo goed gaat de persoon in kwestie op een 1 of andere manier faalt in bv sociaal gedrag, comunicatie met als gevolg een laag zelfbeeld.

Het krijgen van een vriendin zien ze als een oplossing voor alles. En ze vinden het raar dat vrouwen niet voor hun kiezen. Want ze zijn trouw, lief, doen alles voor ze.

Vaak vergeten ze het stukje interactie, communiceren, passie, initiatief en een eigen mening.

Veel van de struikel blokken hebben ze zelf in de hand. Maar ipv zelf dat geen op te lossen gaan ze wijzen naar anderen.
Het omgekeerde is net zo waar. Zodra iemand aangeeft te falen in sociaal contact stel jij dat zijn omgeving daarin zeer selectief is en gewoon eisen stelt. Daarmee wijs je zelf ook naar een ander die flexibel moet zijn en zich moet aanpassen tot hij voldoet. Zo'n eisende omgeving overdrijft ook en biedt weinig aanknopingspunten. Kortom, je maakt er een zwart-wit tegenstelling van.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is heel begrijpelijk en dat heb ik vorige keer ook toegegeven. Wat ik niet snap, als je je op je kamer verstopt, overal nee tegen zegt, omdat je niet uit je comfort zone komt, alle sociale verzoeken wijs je af. Dan komt er een meisje langs die zegt, ik wil je vriendinnetje worden, en opeens stap je uit je comfortzone en ben je sociaal en heb je een giga vriendenkring?
En andersom, waarom zou een meisje jaren geduld hebben tot iemand opeens een stapje durft te nemen? Wat maakt die persoon dan zo bijzonder? Dan liggen de prioriteitehn verkeerd
Net zoals iemand, die in een bedrijf gaat werken en er te weinig van weet/snapt om productief te kunnen zijn, in een paar jaar tijd stukken capabeler wordt.

Als je eerst sociaalvaardig moet zijn om met mensen te kunnen omgaan, dan moet je dus eerst sociale vaardigheden leren zonder met mensen om te gaan. Dit soort dingen kunnen dus niet in een stappenplan worden gegoten, zonder dat er een kip-en-ei probleem ontstaat. Iedereen zal zelf wat moeten proberen en iedereen zal wat van anderen moeten accepteren.
The view from nowhere.
pi_107219232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:06 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik weet dondersgoed hoe een relatie voor een omschakeling kan zorgen, maar het maakt je geen 180 graden ander mens. Die groei moet je zelf al persoonlijk inzetten, of er voor open staan
Het is geen verplichting om een 180 graden te maken hoor.
pi_107219251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 11:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O- Ik moest lachen. :D
What's next? 'Mannen... je kan nog beter komkommers kweken..'

:')
pi_107219368
Nee maar waar reageer je dan in hemelsnaam op? Ik kan niet quoten of editten en raak er van in de war.

Mijn punt is gewoon heel simpel; Iemand die met een goede vriendin nog niet eens een kop koffie durft te drinken, zal dat niet ineens wel durven met zijn droomvrouw bij wijze van.

En deelnemer, iemand in een fabriek wordt toch ook door schade en schande wijs?

Maar goed, als mensen willen geloven dat een relatie gerust iemand kunnen helpen, en dat iemand niet eerst een vriendenkring hoeft te hebben, so be it.
Let wel, ik heb het niet over iemand die weinig vrienden heeft en daardoor sociaal wat minder handig is. Ik heb het over mensen die hun kamer niet durven te verlaten, alle aanbiedingen afslaan, thuis blijven, etc.
pi_107219559
Het bewijst maar weer eens... Op die kut datingsites krijg je vaak het verzoek tot seks dat wijs ik af zoek ik niet nu heb ik vandaag zonder liegen al 3 keer het verzoek afgewezen of ik mezelf dan maar voor geld wil laten uitwonen.

Lekker ego strelend NOT! :')

Ik doe gewoon iets verkeerd of het is mijn uitstraling ik weet niet meer hoor :(
pi_107219635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:31 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Het bewijst maar weer eens... Op die kut datingsites krijg je vaak het verzoek tot seks dat wijs ik af zoek ik niet nu heb ik vandaag zonder liegen al 3 keer het verzoek afgewezen of ik mezelf dan maar voor geld wil laten uitwonen.

Lekker ego strelend NOT! :')

Ik doe gewoon iets verkeerd of het is mijn uitstraling ik weet niet meer hoor :(
Datingsite-ervaringen topic #167 Thuisdaters en mee-eters

?
pi_107219672
quote:
Nee, Het gaat om versieren en ik zoek juist geen seks en daar loopt het iedere keer op vast :')
pi_107219919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:09 schreef usedtoknow het volgende:

[..]

Jammer. Ik woon ook bij mijn ouders maar ik heb echt bekrompen en degelijke ouders die dit willen zien: studie (liefst universiteit maar heb ik geen zin in want dan zal ik iets moeten doen) > vriend > trouwen/samenwonen > kinderen. Nu had ik een corpsbal als vriend en over hem waren mijn ouders erg te spreken. Ik vond hem maar weinig aan. Saai. Niet spannend. Te aardig. Niet ondernemend en veel te serieus. Hij kon er niet tegen als ik experimenteerde met drugs of als ik alleen al dans met jongens. Heb jij een vriend?

Ik heb precies hetzelfde. En als ik eens heenging deed ik toch niets. Ik praatte maar wat met studiegenoten, dit resulteerde in een avond stappen of ergens iets drinken maar het blijft oppervlakkig. Mijn slb-er heb ik wel een goede band mee en hij heeft mij wel goed geholpen, that's it.

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb erg veel te ontdekken in het leven en dat wil ik nu doen. ''Levens''doelen heb ik vooralsnog ook niet. Is dat raar? Ik vroeg aan mijn slb-er of het raar was. Hij meende van niet. Mijn probleem is dat ik 1. veel en veel teveel nadenk > belemmert mijn functioneren in het leven. 2. Ik ben raar > maakt het nog iets gecompliceerder. 3. Ik heb rare dromen en ik wil rare dingen doen en niet de dingen dien die moeten > het is niet wat de mens om mij heen van mij verwacht.
Wat is belangrijker, het alledaagse leven of spanning en sensatie? Als je alleen spanning en sensatie zoekt, dan krijg je eerder het tegenovergestelde: leegte en oppervlakkigheid. Alleen door structureel ergens mee aan de slag te gaan bouw je iets op. Experimenteren kan geen geen 'full-time job' zijn, want alles wordt alledaags. Maar expirimenteren is wel leuk en belangrijk (om je horizon te verbreden en jezelf en je mogelijkheden te leren kennen).

quote:
Ik heb alle contacten met mannen verwijderd want met jongens schiet ik niet zoveel op. Ik denk dat ik een nieuw nummer ga nemen omdat er mannen zijn die meer willen > een relatie en mij nu lastig vallen omdat ik bijvoorbeeld eens heb gezoend. Mannen zijn raar.
Hier kijk je teveel door je eigen bril. Een mooi meisje is voor een man aantrekkelijker om naar te kijken dan de Grand Canyon. Maar dat kan jij niet zien.
The view from nowhere.
pi_107220324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:25 schreef Cassandra87 het volgende:
En deelnemer, iemand in een fabriek wordt toch ook door schade en schande wijs?
In een fabriek wordt je geholpen om productief te worden. In een relatie ook. De som is groter dan de delen optellen.

quote:
Maar goed, als mensen willen geloven dat een relatie gerust iemand kunnen helpen, en dat iemand niet eerst een vriendenkring hoeft te hebben, so be it.
Let wel, ik heb het niet over iemand die weinig vrienden heeft en daardoor sociaal wat minder handig is. Ik heb het over mensen die hun kamer niet durven te verlaten, alle aanbiedingen afslaan, thuis blijven, etc.
Die zouden eerst een handje geholpen moeten worden, zoals jij en Halcon doen. Of een wederzijdse liefdesrelatie wonderen doet, hangt ervan af of de relatie een antwoord is op het probleem dat iemand heeft.
The view from nowhere.
pi_107220611

[ Bericht 100% gewijzigd door Cassandra87 op 25-01-2012 16:03:13 ]
pi_107220697
Een partner is niet de oplossing voor al je problemen kan ook gewoon niet tenzij een Psychologe aan de haak slaat die jou een leuk projectje vind :N
pi_107220771
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:04 schreef Ayumu2.0 het volgende:

Een partner is niet de oplossing voor al je problemen kan ook gewoon niet tenzij een Psychologe aan de haak slaat die jou een leuk projectje vind :N
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs als je ook wat kunt bieden aan die andere persoon.
pi_107220784
Ik draaf een beetje door, lijkt wel een persoonlijke aanval en zo is het absoluut niet bedoeld.
Vandaar mijn edit. Ongeacht wat mijn mening ook is, ik gun benzin uiteraard wel zo'n droommeisje die zijn problemen wegneemt :*
Al hoop ik wel dat hij wat realistischer wordt
pi_107220837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:06 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs als je ook wat kunt bieden aan die andere persoon.
In sommige gevallen twijfel ik hard of dat mogelijk is.
pi_107220895
Maar wat heeft een passief persoon dan te bieden?
Lief, en goed, en trouw, ja zo ken ik er nog 100en.
pi_107220927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik draaf een beetje door, lijkt wel een persoonlijke aanval en zo is het absoluut niet bedoeld.
Vandaar mijn edit. Ongeacht wat mijn mening ook is, ik gun benzin uiteraard wel zo'n droommeisje die zijn problemen wegneemt :*
Al hoop ik wel dat hij wat realistischer wordt
Benzin formuleringen getuigen van naiviteit. Hij kan zich geen voorstelling maken van een relatie en versimpeld het tot een toestand van geluk. In de posten van Benzin lees ik een angst voor afwijzing, die hem passief maakt, waardoor hij sociaal geisoleerd raakt.
The view from nowhere.
pi_107220955
Ik heb meisje G een sms gestuurd... of ze toch nog een keer mee wilt naar de film... en dat ik mijn indruk van vorige keer ongedaan wil krijgen.
Ik hoop dat ze ja zegt... ik weet dat het me gaat lukken als ik de kans krijg.

Verder komt meisje V vrijdag bij mij slapen, het is weer uit met haar vriend.
pi_107220958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Wel 3 punten met wat ik zoek alleen als dat alles is, Tja dan zou ik me er niet aan kunnen binden.
pi_107220965
quote:
Teveel aanbod verziekt de markt.
The view from nowhere.
pi_107220974
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:12 schreef richard_prf het volgende:
Ik heb meisje G een sms gestuurd... of ze toch nog een keer mee wilt naar de film... en dat ik mijn indruk van vorige keer ongedaan wil krijgen.

Dus als ik het goed begrijp ben je met 2 meiden bezig?
pi_107220981
quote:
Ik heb afgelopen weekend ontdekt dat ik heel goed brownies kan maken..... dus brownies ook nog.
pi_107221057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:12 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen weekend ontdekt dat ik heel goed brownies kan maken..... dus brownies ook nog.
Oh wow ik kan in ene quoten hier! *O*
Sorry, ik ken jullie allebei persoonlijk niet goed uiteraard, maar het gaat mij om naiviteit. Ik ga ervanuit dat jij echt wel meer te bieden hebt. En benzin ook, alleen moet er wel aan gewerkt worden
pi_107221084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:12 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

_O-

Ik weet ook niet zo goed wat ik kan bieden hoor, maar volgens mij moet je je daar niet al te zeer op focussen, maar gewoon proberen je situatie te verbeteren.
En als ik dan zie dat benzin sociale uitnodigingen naast zich neer legt, vind ik dat erg jammer.
pi_107221176
trouwens kevin ik ben wel gek op brownies, mijn hart heb je al gewonnen. Daten? O+
pi_107221191
quote:

Wat moet er zoal nog meer geboden worden?
pi_107221214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:12 schreef richard_prf het volgende:

Ik vind dat je deze stap hebt genomen een hele goede, en probeer niet te lang te blijven zitten met wat gebeurd is maar maak er een leuke dag van, gewoon genieten van de film zonder geanalyseer over van alles . Gewoon leuk samenzijn.
pi_107221335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:17 schreef DigitalGirl het volgende:

[..]

Wat moet er zoal nog meer geboden worden?
Iemand die initiatief neemt is al een hele goede. En initiatief merk je bij mensen die dingen doen die ondernemen dingen en dat is juist belangrijk in een relatie.
Een boel vrouwen willen geen zoutzak die niets onderneemt alleen maar klaagt over zijn problemen en van jou verwacht dat je het oplost.
pi_107221560
quote:
17s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:15 schreef debeterebob het volgende:

[..]

_O-

Ik weet ook niet zo goed wat ik kan bieden hoor, maar volgens mij moet je je daar niet al te zeer op focussen, maar gewoon proberen je situatie te verbeteren.
En als ik dan zie dat benzin sociale uitnodigingen naast zich neer legt, vind ik dat erg jammer.
Nou wie weet misschien kan die wel heel goed koken en er is niets sexier voor een vrouw dan een man die met plezier kookt . Ik denk wel dat een stukje zelfontplooiing zoals hobbies juist goed is voor je want je krijgt een goed zelfbeeld door de dingen die je doet , daardoor word je ook iniatiefrijker en juist dan word je ook makkelijker benaderbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')