abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2012 @ 08:27:06 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107168523
quote:
Kabinet overweegt lagere kilometervergoeding

Laatste update: 24 januari 2012 07:17 info
AMSTERDAM - Het kabinet overweegt de onbelaste kilometervergoeding van maximaal negentien cent te verlagen om de files aan te pakken.

Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) en minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) laten uitzoeken wat de effecten zijn als de maximaal onbelaste vergoeding wordt verlaagd naar twaalf of dertien cent per kilometer, schrijft het Nederlands Dagblad dinsdag.
De ANWB vreest volgens de krant dat dit de gemiddelde werknemer die met de auto naar zijn werk gaat vierhonderd euro per jaar gaat kosten.
De organisatie gaat dan uit van een werknemer die 29 kilometer van zijn werk woont en 45 weken per jaar werkt. De maatregel levert de staat volgens ANWB-directeur Guido van Woerkom anderhalf miljard euro op.
Voorstellen
Maandag bracht het ministerie van Financiën een bericht naar buiten waarin staat dat de voorstellen van een werkgroep om files te bestrijden worden bekeken.
Daarin wordt onder meer gewezen op een variabele kostenvergoeding voor zakelijke rijders met een auto van de zaak en een 'persoonlijk mobiliteitsbudget' voor werknemers zonder auto van de zaak.
Dat het verlagen van de kilometervergoeding ook wordt overwogen, stond er echter niet in.
http://www.nu.nl/economie(...)metervergoeding.html

Leuk dekmanteltje, file bestrijden.
pi_107168567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:27 schreef betyar het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/economie(...)metervergoeding.html

Leuk dekmanteltje, file bestrijden.
Ik hoorde het net op de radio. Ik dacht dat de ANWB zo pro-automobilist was?
I´m back.
pi_107168626
Die 19ct per kilometer hobbelde al een beetje achter de feiten aan. Daarbij is uit de stijging van de benzineprijs al gebleken dat je de kosten vrij fors kunt opschroeven zonder dat er iets aan de files verandert.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 08:37:32 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107168660
Gewoon mooi gelul om de schatkist te vullen dus. Stel rovers zijn het.
The truth was in here.
pi_107168701
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:37 schreef Bastard het volgende:
Gewoon mooi gelul om de schatkist te vullen dus. Stel rovers zijn het.
Nee, op deze manier kan Nederland zijn triple A status behouden.... ;).
I´m back.
pi_107168867
Wat denken ze nou echt, dat al die mensen die 'gemiddeld' 29 kilometer van hun werk wonen dat voor hun lol doen, om die vergoeding op te strijken? En dat wanneer de vergoeding naar beneden gaat dat ze dan de fiets pakken of verhuizen? Voor die 400 euro per jaar? :')

Gierig kutland zijn we aan t worden.
pi_107168917
Fikse daling wel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_107168925
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:49 schreef kikoooooo het volgende:
Wat denken ze nou echt, dat al die mensen die 'gemiddeld' 29 kilometer van hun werk wonen dat voor hun lol doen, om die vergoeding op te strijken? En dat wanneer de vergoeding naar beneden gaat dat ze dan de fiets pakken of verhuizen? Voor die 400 euro per jaar? :')

Ueberhaupt al dat ze zouden denken dat je zou gaan verhuizen, kunnen ze gerust 400 euro per maand aftrekken van je loon, dan nog kun je niet verhuizen. Want er zijn geen huizen.
I´m back.
pi_107168976
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ueberhaupt al dat ze zouden denken dat je zou gaan verhuizen, kunnen ze gerust 400 euro per maand aftrekken van je loon, dan nog kun je niet verhuizen. Want er zijn geen huizen.
en al waren er huizen: zie je eigen huis maar eens te verkopen en een hypotheek op een nieuw huis te krijgen....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_107169001
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:55 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en al waren er huizen: zie je eigen huis maar eens te verkopen en een hypotheek op een nieuw huis te krijgen....
Een hypotheek krijg je zo hoor :). Alleen moet je niet boven je stand willen wonen...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:00:09 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_107169052
Nog lager? Ik vind die 19 cent nou ook al niet echt een vetpot. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:00:13 #12
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_107169055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik dacht dat files bestrijden door auto rijden duurder te maken een linkse hobby was.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_107169056
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:55 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Ook dat nog idd.
Ga je huren sta je 10 jaar op een wachtlijst. Behalve in Oost-Groningen, maar dat is een beetje heel veel langer rijden naar je werk...
I´m back.
pi_107169073
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:00 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ik dacht dat files bestrijden door auto rijden duurder te maken een linkse hobby was.
Ja, dat is bij deze dus veranderd... :{.
I´m back.
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2012 @ 09:01:36 #15
230491 Zith
pls tip
pi_107169087
Met de tendens van steeds mee bedrijven om zich in de randstad te vestigen moeten de werknemers dus of zich blauw betalen aan rijkosten, of aan de dure randstad huur.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:01:39 #16
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107169089
Maar wel 130 km/u. :{ :{
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:05:36 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_107169140
En natuurlijk treft dit weer de lage- en middeninkomens, want de mensen die 2x modaal ontvangen hebben allemaal een leaseauto.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_107169178
¤400 p.p. per maand minder in de economie. Hoe dit 1,5 mrd op gaat leveren, is me dan ook een raadsel. :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_107169191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:01 schreef betyar het volgende:
Maar wel 130 km/u. :{ :{
Rutte bedankt!
Rutte bedankt!
Rutte Rutte Rutte bedankt! :).
:{.
I´m back.
pi_107169202
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef mstx het volgende:
En natuurlijk treft dit weer de lage- en middeninkomens, want de mensen die 2x modaal ontvangen hebben allemaal een leaseauto.
over goedkope retoriek gesproken.
pi_107169215
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:08 schreef Five_Horizons het volgende:
¤400 p.p. per maand minder in de economie. Hoe dit 1,5 mrd op gaat leveren, is me dan ook een raadsel. :')
p/j hè, dus ongeveer 33 euro p/m.
I´m back.
pi_107169226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

p/j hè, dus ongeveer 33 euro p/m.
Misschien moet ik beter lezen :')

Maar dan nog vraag ik me af hoe dit zoveel geld gaat opleveren.
pi_107169232
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

quote:

[..]

Minder files.
I´m back.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:15:26 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107169285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uit de zin die begint met "De ANWB vreest dat...." haal ik niet dat het een plan van de ANWB is, of dat ze het er mee eens zouden zijn.

Maar het is natuurlijk van de zotte, alsof mensen zomaar even dichter bij hun werk zouden kunnen gaan wonen, of met het OV zouden kunnen gaan, en die 19 ct is al niet kostendekkend.
Een leaseauto wordt daarmee dus een nog interessantere arbeidsvoorwaarde dat het al was, en het interesseert leaserijders geen bal hoeveel brandstof ze gebruiken en of ze in de file staan, het is toch al betaald.

Ze pakken dus vooral de werknemer die geen leaseauto zal kunnen krijgen, en zich toch al blauw betaalt aan z'n eigen auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107169311
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Minder files.
Die gaan er niet komen, aangezien mensen niet voor hun plezier in de file staan. Als 10% van de automobilisten uit de auto stappen, zijn de files waarschijnlijk grotendeels opgelost, maar kan het OV het niet aan. Daarnaast is deze voor velen gewoonweg geen optie.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:18:13 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107169323
quote:

[..]

Als de werkgevers wel die 19 ct blijven betalen dan wordt 1/3 daarvan volgens dit plan belast... En dan vangt de overheid dus zo'n 2 a 3 ct per km.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107169327
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die gaan er niet komen, aangezien mensen niet voor hun plezier in de file staan. Als 10% van de automobilisten uit de auto stappen, zijn de files waarschijnlijk grotendeels opgelost, maar kan het OV het niet aan. Daarnaast is deze voor velen gewoonweg geen optie.
je hebt gelijk in wat je schrijft, maar in de praktijk is het tegenwoordig wel zo dat je alleen nog maar een leaseauto krijgt als je echt serieus veel voor je werk onderweg bent.
pi_107169328
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uit de zin die begint met "De ANWB vreest dat...." haal ik niet dat het een plan van de ANWB is, of dat ze het er mee eens zouden zijn.

Maar het is natuurlijk van de zotte, alsof mensen zomaar even dichter bij hun werk zouden kunnen gaan wonen, of met het OV zouden kunnen gaan, en die 19 ct is al niet kostendekkend.
Een leaseauto wordt daarmee dus een nog interessantere arbeidsvoorwaarde dat het al was, en het interesseert leaserijders geen bal hoeveel brandstof ze gebruiken en of ze in de file staan, het is toch al betaald.

Ze pakken dus vooral de werknemer die geen leaseauto zal kunnen krijgen, en zich toch al blauw betaalt aan z'n eigen auto.
Misschien heb ik het niet goed op de radio gehoord, maar Van Woerkum wijst de regering er wel dunnetjes op dat dit maar liefst 1 ½ miljard euro oplevert. Dat is veel op, wat willen ze extra bezuinigen 6 miljard?
Hoef je al niet meer na te denken over afbouw HRA...
I´m back.
pi_107169334
Die 19 cent is al veel te weinig en is ook nog eens al jarenlang hetzelfde. Inflatiecorrectie? Neuhh..
Verhuizen zit er voor veel mensen nu niet in, dan kan je beter die onbelaste kilometervergoeding opschroeven zodat mensen worden geprikkeld om alsnog werk te vinden ook al is dat wat verder van huis.

De files zijn sowieso al enorm minder.

quote:
AMSTERDAM - De filezwaarte is dit jaar met 27 procent gedaald ten opzichte van het gemiddelde van de afgelopen vijf jaar.
Bron
pi_107169381
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:18 schreef Wokkel het volgende:
Die 19 cent is al veel te weinig en is ook nog eens al jarenlang hetzelfde. Inflatiecorrectie? Neuhh..
Verhuizen zit er voor veel mensen nu niet in, dan kan je beter die onbelaste kilometervergoeding opschroeven zodat mensen worden geprikkeld om alsnog werk te vinden ook al is dat wat verder van huis.

De files zijn sowieso al enorm minder.

[..]

Bron
Ze petsen zichzelf op hun borst dat ze zoveel wegen hebben aangelegd (vorig kabinet dan), kijk eens naar de A2?
I´m back.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:21:34 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_107169394
quote:
Alsof leaserijders gratis rijden! :D

Als ik 4 jaar in een lease auto rij (Oké, 5 jaar. Het is 20% bijtelling op mijn auto.) heb ik hem 2 keer betaald. 1 x aan de lease maatschappij en 1 x aan de belastingdienst. Dat ik er privé minder last van heb is wat anders. Hoewel ik 'schrikbarend' weinig over hou van mijn bruto salaris.

Bovendien wordt er ook gespeeld met ideeen om leaserijders verder aan te pakken met bijvoorbeeld een kikometer afhankelijke bijtelling. Dus die blijven ook niet ongespaard.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:22:10 #32
116015 SicSicSics
pi_107169400
Bovendien is de kilometer vergoeding een gunst, geen recht. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:24:09 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107169424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien heb ik het niet goed op de radio gehoord, maar Van Woerkum wijst de regering er wel dunnetjes op dat dit maar liefst 1  miljard euro oplevert. Dat is veel op, wat willen ze extra bezuinigen 6 miljard?
Hoef je al niet meer na te denken over afbouw HRA...
Dat van Woerkom bij het bekend worden van het plan op de radio zegt dat het de overheid zoveel oplevert is wat mij betreft niet meer dan zijn conclusie dat het daarom gebeurt, en niet zoals het ministerie van verkeer financiën (!!) claimt om de files te verminderen.

Ministerie zegt files, ANWB zegt kassa, waardoor ze het file-excuus van het ministerie gelijk onderuit halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:24:12 #34
116015 SicSicSics
pi_107169426
Én het gaat ook nog eens om de belastingvrije kilometer vergoeding. Het staat verder iedereen vrij om een hogere vergoeding uit te onderhandelen! :D
Fine, fuck you then!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:24:46 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107169435
Hoeveel Ambtenaren gaat de overheid eigenlijk wegbezuinigen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:25:58 #36
116015 SicSicSics
pi_107169453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel Ambtenaren gaat de overheid eigenlijk wegbezuinigen?
Kunnen ze mooi beginnen met die knurft slimme onderhandelaar uit Utrecht die zijn bijtelling gebruteerd op zijn salaris kreeg.
Fine, fuck you then!
pi_107169480
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
Én het gaat ook nog eens om de belastingvrije kilometer vergoeding. Het staat verder iedereen vrij om een hogere vergoeding uit te onderhandelen! :D
Ja, en dat gaat dan ook gebeuren dus.
Overigens gaat het niet om die 33 euro gemiddeld, het gaat er wel om dat je die auto nodig hebt, omdat er geen alternatief is. Als ik persoonlijk een redelijk alternatief voor handen zou hebben om op mijn werk te komen, zou ik zelfs mijn auto de deur uit doen, denk ik. Je bent met dit soort ideeën dus aangeschoten wild.
I´m back.
pi_107169492
Ik sta nooit in de file. Tenzij je een rij achter een trekker een file noemt. En die weg wordt niet aangepast (zodat de 45km karretjes en trekkers er niet meer overheen hoeven) want daar is geen geld voor. En dan zou ik nog meer moeten gaan betalen voor die weg?
pi_107169514
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voor wat betreft zakelijke kilometers, waar het in dit topic over gaat, rijden leaserijders inderdaad gratis.

De baas betaalt immers alle kosten voor het apparaat, net zoals hij alle kosten betaalt voor je burostoel op kantoor en het beeldscherm waar je achter zit.
pi_107169520
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat van Woerkom bij het bekend worden van het plan op de radio zegt dat het de overheid zoveel oplevert is wat mij betreft niet meer dan zijn conclusie dat het daarom gebeurt, en niet zoals het ministerie van verkeer financiën (!!) claimt om de files te verminderen.

Ministerie zegt files, ANWB zegt kassa, waardoor ze het file-excuus van het ministerie gelijk onderuit halen.
Die laatste zin begrijp ik even niet.... kan aan het vroege uur liggen, kom net uit mijn nachtdienst ook...
Overigens dacht ik dat Van Woerkum in de werkgroep zat, maar dat heb ik misschien niet goed begrepen dus uit dat radio 1 verhaaltje...
I´m back.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:30:11 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107169536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:21 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als ik 4 jaar in een lease auto rij (Oké, 5 jaar. Het is 20% bijtelling op mijn auto.) heb ik hem 2 keer betaald. 1 x aan de lease maatschappij en 1 x aan de belastingdienst. Dat ik er privé minder last van heb is wat anders. Hoewel ik 'schrikbarend' weinig over hou van mijn bruto salaris.

Bovendien wordt er ook gespeeld met ideeen om leaserijders verder aan te pakken met bijvoorbeeld een kikometer afhankelijke bijtelling. Dus die blijven ook niet ongespaard.
Ik zeg niet dat het gratis is, ik zeg dat het goedkoper is, en er staan hier zowel een eigen auto als een leaseauto voor de deur, dus ik heb redelijk wat inzicht in de werkelijke kosten.
Maar van wat de leaseauto kost zou ik niet net zo'n nieuwe auto kunnen rijden en onderhouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107169550
quote:

[..]

Aan de andere kant, de invoering van volledige vergoeding van OV abonnementen hier op de zaak, deed toch een aantal mensen van de eigen auto overstappen op het OV voor het woon-werk verkeer. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:30:43 #43
116015 SicSicSics
pi_107169553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:29 schreef Wokkel het volgende:
Voor wat betreft zakelijke kilometers, waar het in dit topic over gaat, rijden leaserijders inderdaad gratis.

De baas betaalt immers alle kosten voor het apparaat, net zoals hij alle kosten betaalt voor je burostoel op kantoor en het beeldscherm waar je achter zit.
Daar heb je een punt, maar daar staat tegenover dat je voor alleen woon - werk verkeer eigenlijk geen leaseauto meer krijgt.
Fine, fuck you then!
pi_107169564
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het gratis is, ik zeg dat het goedkoper is, en er staan hier zowel een eigen auto als een leaseauto voor de deur, dus ik heb redelijk wat inzicht in de werkelijke kosten.
Maar van wat de leaseauto kost zou ik niet net zo'n nieuwe auto kunnen rijden en onderhouden.
Je kunt gewoon uitrekenen wat een auto kost, bij mij ligt dat op 600/700 euro per maand, zonder benzine...
I´m back.
pi_107169591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Aan de andere kant, de invoering van volledige vergoeding van OV abonnementen hier op de zaak, deed toch een aantal mensen van de eigen auto overstappen op het OV voor het woon-werk verkeer. ;)
Jij denkt dat je in onze 24-uurs economie overal en altijd kan komen met het OV?
I´m back.
pi_107169599
..

[ Bericht 99% gewijzigd door CafeRoker op 24-01-2012 09:36:02 (oorspronkelijk bericht anders gelezen) ]
pi_107169611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar daar staat tegenover dat je voor alleen woon - werk verkeer eigenlijk geen leaseauto meer krijgt.
Hoezo staat dat ertegenover?

Iemand met een prive auto heeft ook niet uitsluitend woon-kantoor verkeer. Ik gok er zo maar op dat 80% van de leaserijders elke dag naar 1 punt rijden en vervolgens weer naar huis, net zoals mensen met een prive auto.

Het gaat om zakelijke kilometers, ongeacht waarheen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:33:29 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_107169612
Waarom geen bijtelling op de OV jaarkaart?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:34:34 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107169631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die laatste zin begrijp ik even niet.... kan aan het vroege uur liggen, kom net uit mijn nachtdienst ook...
Overigens dacht ik dat Van Woerkum in de werkgroep zat, maar dat heb ik misschien niet goed begrepen dus uit dat radio 1 verhaaltje...
Ik lees in de OP nergens dat de ANWB bij de werkgroep betrokken zou zijn.
Ik zie alleen een reactie van de ANWB op de plannen zoals die bekend zijn gemaakt.

Maar het meest opvallende is toch wel dat het ministerie van financiën een filebestrijdende maatregel zou uitvoeren, dan weet je dat het daar niet om gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:34:41 #50
116015 SicSicSics
pi_107169639
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:30 schreef Leandra het volgende:
Excuus. Daar heb je gelijk in! Ik zou ook nooit in mijn huidige auto kunnen blijven rijden. Hoewel dat meer met de aanschafwaarde (= drempel) te maken heeft dan met de werkelijke kosten die ik op zou moeten brengen.
Fine, fuck you then!
pi_107169685
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de werkgevers wel die 19 ct blijven betalen dan wordt 1/3 daarvan volgens dit plan belast... En dan vangt de overheid dus zo'n 2 a 3 ct per km.
Die dan ook niet de economie ingaan en daar er dus ook weer vanaf gaan (BTW, IB voor werknemers van ondernemers, enz. enz.). Da's hetzelfde als zeggen dat het afschaffen van de HRA 12 mrd oplevert.
pi_107169693
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik lees in de OP nergens dat de ANWB bij de werkgroep betrokken zou zijn.
Ik zie alleen een reactie van de ANWB op de plannen zoals die bekend zijn gemaakt.
Ik dacht dat ik dat kon concluderen adhv wat ik op radio 1 hoorde...
quote:
Maar het meest opvallende is toch wel dat het ministerie van financiën een filebestrijdende maatregel zou uitvoeren, dan weet je dat het daar niet om gaat.
Ja, uiteraard, dat is de enige conclusie die houdbaar is... de files gaan ze niet oplossen, en trouwens daarvan zeggen ze dat dat al verminderd is door al dat nieuwe asfalt... (overigens hier in de periferie heb je nauwelijks last van files...)
I´m back.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:38:20 #53
116015 SicSicSics
pi_107169713
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:33 schreef Wokkel het volgende:
Hoezo staat dat ertegenover?

Iemand met een prive auto heeft ook niet uitsluitend woon-kantoor verkeer. Ik gok er zo maar op dat 80% van de leaserijders elke dag naar 1 punt rijden en vervolgens weer naar huis, net zoals mensen met een prive auto.

Het gaat om zakelijke kilometers, ongeacht waarheen.
Dan zeg ik dat je gek bijzonder vriendelijk bent als je voor je baas heel Nederland door kart voor de (of mindder dan de) maximale belastingvrije kilometervergoeding. Je bent niet verplicht om máár 12 cent te ontvangen...
Fine, fuck you then!
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:41:24 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107169769
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die dan ook niet de economie ingaan en daar er dus ook weer vanaf gaan (BTW, IB voor werknemers van ondernemers, enz. enz.). Da's hetzelfde als zeggen dat het afschaffen van de HRA 12 mrd oplevert.
Ik kan zo niet beoordelen of dat effect meegenomen is, 1,5 miljard is veel als het van die 2 a 3 ct per km moet komen, maar volgens mij worden er ook heel veel vergoede kms gemaakt.

Maar de kans is groot dat Den Haag denkt dat we dat geld allemaal in een sok stoppen om het vervolgens op vakantie in Griekenland uit te geven, en dan wordt er idd geen belasting over betaald, nergens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107169796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan zeg ik dat je gek bijzonder vriendelijk bent als je voor je baas heel Nederland door kart voor de (of mindder dan de) maximale belastingvrije kilometervergoeding. Je bent niet verplicht om máár 12 cent te ontvangen...
In complete bedrijfstakken gaat het niet om heel Nederland doorkarren maar gewoon van huis naar kantoor en weer terug.

Je bent inderdaad niet verplicht om maar 12 cent te ontvangen, maar het gedeelte erboven is wel een extra kostenpost ivm de inkomstenbelasting.

Het gaat erom dat leaserijders gratis de zakelijke kilometers kunnen maken waar prive-auto rijders er flink bij inschieten.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:45:15 #56
116015 SicSicSics
pi_107169859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:42 schreef Wokkel het volgende:
In complete bedrijfstakken gaat het niet om heel Nederland doorkarren maar gewoon van huis naar kantoor en weer terug.

Je bent inderdaad niet verplicht om maar 12 cent te ontvangen, maar het gedeelte erboven is wel een extra kostenpost ivm de inkomstenbelasting.
Een kwestie van onderhandelen dus.

quote:
Het gaat erom dat leaserijders gratis de zakelijke kilometers kunnen maken waar prive-auto rijders er flink bij inschieten.
Maar een leaserijder, het gros ervan in ieder geval, rijdt niet alleen van kantoor naar huis en weer terug. De tijden dat je daar een auto voor kreeg zijn ver achter ons.
Fine, fuck you then!
pi_107169921
De melkkoe van de regering, de auto.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_107169975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Een kwestie van onderhandelen dus.
Een ZZP-er die zijn prive kilometers declareert kan bijvoorbeeld weinig onderhandelen.

quote:
Maar een leaserijder, het gros ervan in ieder geval, rijdt niet alleen van kantoor naar huis en weer terug. De tijden dat je daar een auto voor kreeg zijn ver achter ons.
Dat betwijfel ik, genoeg mensen die ik ken die elke dag naar het kantoor (van de klant) rijden en daar 8 uur per dag vertoeven.
Trouwens, zakelijke kilometers zijn zakelijke kilometers. Het maakt niet uit waar je heen rijdt, het is vreemd dat een zakelijke rijder wordt ontzien waar een prive rijder er flink bij inschiet.
pi_107170074
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 08:49 schreef kikoooooo het volgende:

Misschien wordt carpoolen dan weer interessant want je maakt mij niet wijs dat al die mensen die alleen in de auto zitten die mobiliteit ook voor hun werk nodig hebben.
De meeste mensen zitten toch gewoon 8 uur per dag in hetzelfde gebouw samen met nog een aantl collega's die ook nog eens in hun buurt wonen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_107170131
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:53 schreef Deetch het volgende:

[..]

Misschien wordt carpoolen dan weer interessant want je maakt mij niet wijs dat al die mensen die alleen in de auto zitten die mobiliteit ook voor hun werk nodig hebben.
De meeste mensen zitten toch gewoon 8 uur per dag in hetzelfde gebouw samen met nog een aantl collega's die ook nog eens in hun buurt wonen.
Ik carpool al ruim 2 jaar, met zijn vieren, worden we straks per auto voor 133 euro aangeslagen... ;).
I´m back.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 09:55:32 #61
116015 SicSicSics
pi_107170137
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:49 schreef Wokkel het volgende:
Een ZZP-er die zijn prive kilometers declareert kan bijvoorbeeld weinig onderhandelen.
Een ZZP-er kan veel creatiever boekhouden dan een gewone werknemer en is veel flexibeler met wat hij kan doen op dit gebied. En misschien veranderd dit wel de (vooralsnog redelijk algemene) stelregel dat als je veel privé rijdt je een auto van de zaak moeten nemen en als je veel zakelijk rijdt je beter een auto privé kan rijden.

Dit kan je accountant wel voor je uitzoeken.

quote:
Dat betwijfel ik, genoeg mensen die ik ken die elke dag naar het kantoor (van de klant) rijden en daar 8 uur per dag vertoeven.
Trouwens, zakelijke kilometers zijn zakelijke kilometers. Het maakt niet uit waar je heen rijdt, het is vreemd dat een zakelijke rijder wordt ontzien waar een prive rijder er flink bij inschiet.
Je hoeft er dus niet per sé bij in te schieten als privé rijder. En het kantoor van een klant is wat anders dan elke dag hetzelfde kantoor.
Fine, fuck you then!
pi_107170159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je in onze 24-uurs economie overal en altijd kan komen met het OV?
Dat zeg ik toch nergens? Ik geef alleen maar aan dat het niet zo zwart/wit is als sommige mensen claimen. Bij sommige mensen is er helaas een onrealistische koudwatervrees als het gaat over het overstappen van een auto naar het OV, welke wordt gevoed door onderbuik gevoelens en meningen van anderen. De grappen over blaadjes werden weer veel en vaak gehoord afgelopen herfst, terwijl de treinen nog nooit zo veel op tijd hebben gereden volgens de cijfers.. ;)

Is laatst nog onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat de gemiddelde woon-werk automobilist de benodigde tijd voor het OV voor hetzelfde traject, fors overschatte.

Dat doet niks af aan het feit dat er ook een grote groep is die idd geen valide OV alternatief heeft, maar er is een grijs gebied, en die mensen zouden hierdoor misschien wél die overstap kunnen maken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107170399
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? Ik geef alleen maar aan dat het niet zo zwart/wit is als sommige mensen claimen. Bij sommige mensen is er helaas een onrealistische koudwatervrees als het gaat over het overstappen van een auto naar het OV, welke wordt gevoed door onderbuik gevoelens en meningen van anderen. De grappen over blaadjes werden weer veel en vaak gehoord afgelopen herfst, terwijl de treinen nog nooit zo veel op tijd hebben gereden volgens de cijfers.. ;)

Is laatst nog onderzoek naar gedaan, en daaruit bleek dat de gemiddelde woon-werk automobilist de benodigde tijd voor het OV voor hetzelfde traject, fors overschatte.

Dat doet niks af aan het feit dat er ook een grote groep is die idd geen valide OV alternatief heeft, maar er is een grijs gebied, en die mensen zouden hierdoor misschien wél die overstap kunnen maken.
Tuurlijk waar het kan okee, alleen in een 24 uurs economie, zal dat voor veel mensen dus geen optie zijn. Verhuizen is ook geen optie, het enige is dan door blijven rijden naar je werk, alleen tegen hogere kosten, uiteindelijk dus lastenverzwaring. Maar wees dan zo eerlijk om dat te zeggen of verhoog gewoon de IB oid.
I´m back.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:19:56 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107170766
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]

De gemiddelde automobilist kan het dan wel overschatten, maar ik weet toch heel zeker dat het voor mij vanuit Schubbekutteveen met het OV nooit net zo snel als met de auto zal zijn, maar vrijwel altijd minimaal 2 maal zo lang zal duren.

Het is idd een aardig alternatief als je in de randstad zit, maar buiten de randstad wordt het al snel een ander verhaal.

Wat mij betreft mogen ze bedrijven ook meer stimuleren buiten de randstad te gaan zitten, want het slaat werkelijk nergens op dat ze allemaal op een kluitje moeten zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:24:51 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107170871
quote:
Er zijn nog voldoende leaserijders bij wie die auto gewoon onderdeel van de arbeidsvoorwaarden is, die hebben hem echt niet nodig voor die ene keer per week dat ze naar een klant moeten, maar die hebben hem gewoon omdat het bij hun kaderfunctie past.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107170880
Het is gewoon een ordinaire lastenverhoging. Klaar. En het maakt werken nog minder aantrekkelijk. Slecht plan dus.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_107170901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

De gemiddelde automobilist kan het dan wel overschatten, maar ik weet toch heel zeker dat het voor mij vanuit Schubbekutteveen met het OV nooit net zo snel als met de auto zal zijn, maar vrijwel altijd minimaal 2 maal zo lang zal duren.

Het is idd een aardig alternatief als je in de randstad zit, maar buiten de randstad wordt het al snel een ander verhaal.

Wat mij betreft mogen ze bedrijven ook meer stimuleren buiten de randstad te gaan zitten, want het slaat werkelijk nergens op dat ze allemaal op een kluitje moeten zitten.
Ach, hier zijn er bijvoorbeeld collega's die na het invoeren van die volledige OV vergoeding ineens wél vanuit Almelo naar Deventer konden komen met de trein, terwijl dat vroeger geen enkele optie kon zijn volgens hun. ;)

Overigens moet ik wel zeggen dat mijn werkgever een duidelijk beleid hierover voert, en oa de bedrijfslocaties laat afhangen van de bereikbaarheid per ov.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:28:55 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107170978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ach, hier zijn er bijvoorbeeld collega's die na het invoeren van die volledige OV vergoeding ineens wél vanuit Almelo naar Deventer konden komen met de trein, terwijl dat vroeger geen enkele optie kon zijn volgens hun. ;)

Overigens moet ik wel zeggen dat mijn werkgever een duidelijk beleid hierover voert, en oa de bedrijfslocaties laat afhangen van de bereikbaarheid per ov.
Schubbekutteveen is geen dorp met een station, en helemaal niet met een intercitystation, je moet vanuit Schubbekutteveen naar een dorp met een station, daarvandaan moet je naar een ander station wat wel aangesloten is op de rest van de wereld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:33:52 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_107171126
quote:
Mwah, hoeveel mensen werken bij een detacheringsbureau?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_107171209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Schubbekutteveen is geen dorp met een station, en helemaal niet met een intercitystation, je moet vanuit Schubbekutteveen naar een dorp met een station, daarvandaan moet je naar een ander station wat wel aangesloten is op de rest van de wereld.
Yep, en mijn collega uit schubbelulveen, gaat met de fiets naar het station, stapt over, en pakt dan nog een keer de trein. Scheelt, als je de standaard files op de A1 hiero meerekent, zo goed als niks met de auto qua tijd.

Er is in mijn ogen een groep waar het OV in de huidige vorm nooit een valide alternatief zal zijn, waar jij ook op doelt gok ik, een groep bij wie met wat stimulering/financiële dwang de ogen open gaan, en een groep die al overstag zijn.

Vraag is natuurlijk hoe groot die middelste groep is.. ;) Ik persoonlijk denk nog best wel groot.
pi_107171562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:25 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon een ordinaire lastenverhoging. Klaar. En het maakt werken nog minder aantrekkelijk. Slecht plan dus.
Dit dus, maar noem het dan ook zo, en gooi er niet tegenaan dat daardoor de files worden opgelost.
Meer asfalt dat lost de files op, vindt rechts.
I´m back.
pi_107171764
De vraag is ook in hoeverre de kilometervergoeding nodig is. Waarom moet de overheid een bijdrage leveren aan de reiskosten van een werknemer?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:56:10 #73
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107171784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:55 schreef nikk het volgende:
De vraag is ook in hoeverre de kilometervergoeding nodig is. Waarom moet de overheid een bijdrage leveren aan de reiskosten van een werknemer?
Omdat het anders voor de werkgever te duur wordt. Alsof de overheid de werknemer wat kan schelen.
pi_107171791
quote:
Dat zijn verwervingskosten hè.
I´m back.
pi_107171834
We kunnen ook met zijn alleen een weekje stoppen met werken hoor, kijken hoe de overheid dat vindt. :D.
I´m back.
pi_107171945
quote:
De overheid levert geen bijdrage, de overheid heft een belasting op een onkostenvergoeding waarbij de overheid notabene zelf nog bepaalt vanaf welk bedrag die heffing ingaat.

Als jij kosten maakt voor je baas krijg je ze toch netto vergoed? Behalve als je die kosten met de auto maakt, dan komt de overheid met de grijpgrage vingertjes geld afpikken.
pi_107171997
quote:
Het is geen bijdrage van de overheid (tenzij je bij de overheid werkt, maar dan handelt die overheid als werkgever).

Het zijn kosten die je maakt om loon te verwerven. Het is volstrekt logisch dat je die kosten in mindering mag brengen op je loon ten behoeve van de berekening van hetgeen waarover je inkomstenbelasting af zou mogen dragen. Het is al een schande dat het zo beperkt is als 19 ct per kilometer, aangezien er vrijwel geen auto is die je daarvoor kan rijden. Maar goed, zo zijn er meer kosten die niet (volledig) in aftrek gebracht kunnen worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:20:34 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107172660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
We kunnen ook met zijn alleen een weekje stoppen met werken hoor, kijken hoe de overheid dat vindt. :D.
Of een weekje stoppen met autorijden.... files opgelost, en de schatkist ook.

Maar ja, dat soort plannen worden altijd getorpedeerd door de leasebakkenkaste.... die zie je ook bij Hart van Nederland voor de camera zeggen dat de brandstofprijsverhoging ze niets kan schelen, de baas betaalt toch.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107172714
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of een weekje stoppen met autorijden.... files opgelost, en de schatkist ook.
Ach, uiteindelijk krijg je de Nederlander natuurlijk nooit mee met dit soort acties.
I´m back.
pi_107173474
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De overheid levert geen bijdrage, de overheid heft een belasting op een onkostenvergoeding waarbij de overheid notabene zelf nog bepaalt vanaf welk bedrag die heffing ingaat.

Als jij kosten maakt voor je baas krijg je ze toch netto vergoed? Behalve als je die kosten met de auto maakt, dan komt de overheid met de grijpgrage vingertjes geld afpikken.
Dat is het juist het punt. Waarom is het logisch dat reiskosten worden vergoed? Wanneer reiskosten onderdeel is van het loon, waarom zou de overheid daar dan geen belasting over mogen heffen. Wat maakt reiskosten zo bijzonder ten opzichte van andere kosten die je moet maken om te kunnen werken? Ik snap de praktische kanten ervan wel, maar ik beschouw het niet als een bepaald recht.
pi_107173584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is het juist het punt. Waarom is het logisch dat reiskosten worden vergoed? Wanneer reiskosten onderdeel is van het loon, waarom zou de overheid daar dan geen belasting over mogen heffen. Wat maakt reiskosten zo bijzonder ten opzichte van andere kosten die je moet maken om te kunnen werken? Ik snap de praktische kanten ervan wel, maar ik beschouw het niet als een bepaald recht.
Het is geen loon. Het is een vergoeding van de kosten die je maakt om dat loon te verwerven. Als ik naar het gemeentehuis moet om een VOG op te halen, krijg ik die kosten onbelast vergoed. (om maar een voorbeeld te geven).
  dinsdag 24 januari 2012 @ 11:55:19 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107173679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Als Karel en Jan allebei voor Pieterse en zn werken, en Karel woont 30 km van z'n werk terwijl Jan bij Pieterse en zn om de hoek woont en naar z'n werk kan lopen, dan zouden Karel en Jan dus een verschillend loon krijgen terwijl ze hetzelfde werk doen.

Karel moet met de auto om naar z'n werk te gaan, Jan kan lopen, de km-vergoeding is puur om te zorgen dat Karel op z'n werk kan komen, het is simpelweg geen inkomen, anders zou Karel meer verdienen dan Jan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107173825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:55 schreef Leandra het volgende:

Als Karel en Jan allebei voor Pieterse en zn werken, en Karel woont 30 km van z'n werk terwijl Jan bij Pieterse en zn om de hoek woont en naar z'n werk kan lopen, dan zouden Karel en Jan dus een verschillend loon krijgen terwijl ze hetzelfde werk doen.

Karel moet met de auto om naar z'n werk te gaan, Jan kan lopen, de km-vergoeding is puur om te zorgen dat Karel op z'n werk kan komen, het is simpelweg geen inkomen, anders zou Karel meer verdienen dan Jan.
Nou ja, als Karel een heel zuinig autootje rijdt wat-ie zelf onderhoudt, dan is dat laatste wel zo. Als je echt je best doet, kun je nog steeds geld overhouden na 19 ct/km.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:07:20 #84
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107174112
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nou ja, als Karel een heel zuinig autootje rijdt wat-ie zelf onderhoudt, dan is dat laatste wel zo. Als je echt je best doet, kun je nog steeds geld overhouden na 19 ct/km.
Wat doe je aan de afschrijving?
pi_107174460
Als dit grapje nu ingevoerd wordt gaat me dat dus 3400 euro kosten per jaar... Lekker is dat. Terwijl die 19 cent al niet kostendekkend is bij een jonge auto (laat staan een nieuwe). Ja, als ik een oud barrel van 500 euro koop wel, maar daar kun je bij de klant toch niet mee aankomen (als je dat al lukt, want je staat vaker stil dan rijden waarschijnlijk).

Maar ik ga er dus echt niet minder om rijden. Ik moet voor mijn werk vaak (aantal keer per week) naar bouwprojecten op locatie. Dit kan in de binnenstad zijn of ergens in de polder. En dan moet ik ook nog inspectiegereedschap ed meenemen. Succes met het OV.
pi_107174517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:07 schreef betyar het volgende:
Wat doe je aan de afschrijving?
Dat bedoel ik dus met je best doen om binnen die 19 ct te rijden, je moet dan een oud brikje rijden wat je zelf onderhoudt, maar het kan wel.
pi_107174699
Eerder zou hij zoals in Duitsland naar 30 cent moeten :') die 19 cent is al bedroevend weinig.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:28:05 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_107174845
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met je best doen om binnen die 19 ct te rijden, je moet dan een oud brikje rijden wat je zelf onderhoudt, maar het kan wel.
Vooral aanmoedigen, hoe werk je de economie naar de knoppen..... :') :')
pi_107175209
gaat lekker met Rutte.
Wat me trouwens op valt is dat er nauwelijks meer allochtonen/marokkanen nieuws is. heeft verder niks met dit topic te maken, maar het valt wel op.
Ik zou bijna overwegen om PVDA te gaan stemmen de volgende keer.
pi_107176711
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap de argumentatie wel. Ik snap alleen niet waarom reiskosten als variabele vergoed moet worden. Alsof reiskosten de enige kosten zijn om loon te verwerven.
pi_107176756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik snap de argumentatie wel. Ik snap alleen niet waarom reiskosten als variabele vergoed moet worden. Alsof reiskosten de enige kosten zijn om loon te verwerven.
Wat zijn andere kosten dan, die ook belast worden :?
pi_107177289
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:28 schreef betyar het volgende:
Vooral aanmoedigen, hoe werk je de economie naar de knoppen..... :') :')
Alsof die al niet naar de knoppen is. :').
Misschien moeten mensen af van het idee dat het een recht is een auto te rijden, die natuurlijk nieuw moet zijn omdat klanten anders een verkeerd beeld van je krijgen en waar al je kinderen in kunnen, want die moet je met de auto vervoeren, enz.
Soms mag en kan het best wat minder.
pi_107177311
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat zijn andere kosten dan, die ook belast worden :?
Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Ik bedoelde meer dat ik het vreemd vind dat reiskosten apart vergoed wordt door de werkgever. En dat deze vervolgens weer apart belast en (deels) atrekbaar is. Waarom vergoeden we voedsel niet apart? Je zal toch moeten eten om te kunnen werken. En tja, Karel heeft nu net wat meer nodig dan Jan omdat hij drie koppen groter is. Maar misschien is dat off topic.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:46:08 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107177613
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Moet je dat wel kunnen, en niet al naar het boekje van de auto hoeven grijpen om uit te zoeken hoe de motorkap open moet.
Maar dat geldt natuurlijk voor alles; als Jan kan tegelen en Karel de tegelzetter moet betalen dan kan Jan voor peanuts zijn huis tot een paleisje maken, en Karel moet voor iedere klus weer een vakman inschakelen.

Feit is dat die 19 ct per km vrijwel nooit kostendekkend is, zeker niet als je een auto wilt hebben die het ook doet als je weg wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107177765
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Ik bedoelde meer dat ik het vreemd vind dat reiskosten apart vergoed wordt door de werkgever. En dat deze vervolgens weer apart belast en (deels) atrekbaar is. Waarom vergoeden we voedsel niet apart? Je zal toch moeten eten om te kunnen werken. En tja, Karel heeft nu net wat meer nodig dan Jan omdat hij drie koppen groter is. Maar misschien is dat off topic.
Reiskosten zijn niet aftrekbaar. :)

Een werkgever kan ook kiezen om reiskosten simpelweg niet te betalen, maar een hoger loon te geven. De overheid heeft in eerste instantie bedacht dat het aantrekkelijker is om bedrijven een belastingvrije reiskostenvergoeding te laten betalen, zodat de kosten die een werknemer maakt, vergoed worden, anders komt hij wellicht niet werken. Voedsel hebben we allemaal nodig, reiskosten niet in gelijke mate, over het algemeen.
pi_107178915
Nog iemand hier die oprecht verbaasd is? Dit is hoe rechts beleid werkt in de praktijk. De gewone man wordt genaaid en mag tientallen tot honderden euro's inleveren, omdat het kabinet vertikt om luxe als de hypotheekrenteaftrek zelfs maar in te dammen.

Een paar jaar terug, toen Wouter Bos minister van financiën was, reden hele volksstammen met van die stickers op hun auto. Maar let op: nu blijft het stil. De huidige regering heft dezelfde accijnzen als de vorige en doet daar zelfs nog een schepje bovenop.

De autorijder is weer eens de ideale melkkoe. En dan alles onder het hypocriete mom van filebestrijding. Files staan 's ochtends en 's avonds, wanneer mensen naar hun werk rijden en wanneer ze naar huis gaan. Woon- en werkverkeer, dat doorgaans niet onder de zakelijke kilometers valt.

Zakelijke kilometers maak je (bijvoorbeeld) wanneer je overdag naar een afspraak rijdt. Stel dat ik om 10.00 uur vertrek van kantoor, voor een afspraak elders om 11.00 uur, dan zijn de files allang opgelost. Maar nee, inleveren moeten we.

En de man die 60.000 euro per jaar verdient en in een dikke BMW rijdt, merkt daar niet zo gek veel van. Maar de gewone man, de werkende met een modaal inkomen, voelt het harder. Rechts beleid ten voeten uit. Maar niet klagen, we hebben deze idioten zelf aan de macht geholpen door ze 49,55 procent van de stemmen te geven.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:24:46 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107179041
Nou, ik ben wel oprecht verbaasd dat het ministerie van Financiën met een (financiële) oplossing van het fileprobleem denkt te kunnen komen...

Zo zout hadden we het tot nu toe nog niet gegeten.
Wellicht moet dat ministerie zich ook even op de wachtlijsten in de zorg storten, en op het asielzoekersprobleem, eigenlijk is alles wel op te lossen door het ministerie van Financiën.
Hef de rest maar op, zelfs Algemene Zaken mag onder Jan Kees de Jager vallen.
Hup, Mark uit het torentje en Jan Kees erin.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107179254
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 14:24 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik ben wel oprecht verbaasd dat het ministerie van Financiën met een (financiële) oplossing van het fileprobleem denkt te kunnen komen...
Werken moet lonen, vinden de rechtse partijen (en nog terecht ook). Maar noodzakelijk vervoer rondom het werk moet worden bestraft. Openbaar Vervoer is peperduur, de brandstofprijzen behoren tot de hoogste ter wereld, over de aanschaf van veel auto's betaal je flinke BPM en de maatregelen om energiezuinige auto's te stimuleren, worden in rap tempo afgebouwd.

Je wordt als autorijdende werknemer genaaid waar je bij staat. Bovendien is deze maatregel niet eens bedoeld om het fileprobleem aan te pakken, maar is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring voor mensen die hun auto nodig hebben om hun werk (goed) te kunnen doen.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 14:47:23 #99
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_107179871
Waar ik woon zijn nauwelijks files en ik heb collega's die op 80-90 km wonen.
Zelf woon ik op 6 km.
Dus voor mij heeft het alleen fiscale ruimte woon werk.
Die zal flink dalen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_107180633
Ik begrijp niet als ze 6 miljard nodig hebben waarom ze dan nog zo moeilijk doen. Zeg dan gewoon 6 Miljard gedeeld door 17 miljoen is 353. Even iedereen 353 overmaken naar Den Haag en klaar. Is toch veel makkelijker en eerlijker?
pi_107180988
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet als ze 6 miljard nodig hebben waarom ze dan nog zo moeilijk doen. Zeg dan gewoon 6 Miljard gedeeld door 17 miljoen is 353. Even iedereen 353 overmaken naar Den Haag en klaar. Is toch veel makkelijker en eerlijker?
Not sure if....
  dinsdag 24 januari 2012 @ 15:27:08 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107181238
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, en de bijstandsmoeder met 3 kinderen heeft ook zo even ¤ 1.412,= liggen...

Voor de alleenstaande 4 keer modaal verdiener zal het idd geen enkel probleem zijn, maar een heel groot deel van de rest van NL kan niet eens zonder z'n HRA een maand fatsoenlijk overbruggen, laat staan dat ze zo even 3 maanden HRA moeten ophoesten.

Maar goed.... 6 maanden HRA laten vervallen zou het probleem dus ook in 1 klap oplossen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107182295
Plan is niet aan de orde. Topic kan dus feitelijk op slot.

quote:
Kilometervergoeding niet aangepast
DEN HAAG - Het kabinet heeft geen plan om de onbelaste kilometervergoeding te verlagen van 19 naar 12 cent. Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) zei dat dinsdag in de Tweede Kamer.

D66 verwijt het kabinet kiezersbedrog omdat de lasten voor de automobilist omhoog zouden gaan bij een verlaging van de kilometervergoeding.

Weekers ontkende dat hij daarvoor plannen heeft. Wel kijkt een ambtelijke werkgroep naar manieren om via de belastingen de files op de Nederlandse wegen terug te dringen. Weekers beloofde dat de hardwerkende Nederlander niet zal worden gepakt.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)-niet-aangepast.html
pi_107182297
Het was meer een beetje sarcastisch bedoeld hoor. Nu zitten ze zich allemaal in bochten te wringen om dingen te verzinnen en de klappen komen uiteindelijk meestal toch bij dezelfden terecht.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:22:29 #105
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_107187296
Het is een zaak van werkgever en werknemer hoeveel kilometervergoeding, if any, er wordt uitbetaald. Dat dit gedeeltelijk als onbelast inkomen gezien wordt is een gunst, niet meer en niet minder. Wel een wonderbaarlijk plan uit een CDA/VVD-koker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 24 januari 2012 @ 18:41:46 #106
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_107187989
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

quote:
Wel kijkt een ambtelijke werkgroep naar manieren om via de belastingen de files op de Nederlandse wegen terug te dringen.
Echt weer een typisch Nederlandse oplossing. :')
Is er een probleem? Maak het onbetaalbaar: probleem opgelost! ^O^
👾
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:11:35 #107
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107189085
Vlgs mij is 19 cnt >20 jaar geleden ofoz afgesproken en nu de brandstofprijzen vertigvoudigd zijn en het eigenlijk niet meer toereikend is zouden ze het op 12 cnt terug willen brengen...
En we vinden het allemaal prima als het gebeurt natuurlijk, dat is het mooie ervan.
The truth was in here.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:28:42 #108
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_107189829
Lost dit de files op zoals ook de vrije marktwerking onder tandartsen de tarieven heeft doen dalen? :')

Juist ja. Allemaal drogredenen. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_107189902
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En jij gelooft dat?
  dinsdag 24 januari 2012 @ 19:31:53 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_107189983
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Lost dit de files op zoals ook de vrije marktwerking onder tandartsen de tarieven heeft doen dalen? :')

Euh er word niet gevraagd om zelf conclusies te trekken he :D
The truth was in here.
pi_107190142
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 19:28 schreef BansheeBoy het volgende:

Welke marktwerking? Je bedoelt het vrijgeven van tarieven? Dat is geen marktwerking.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_107194015
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Het is een zaak van werkgever en werknemer hoeveel kilometervergoeding, if any, er wordt uitbetaald. Dat dit gedeeltelijk als onbelast inkomen gezien wordt is een gunst, niet meer en niet minder. Wel een wonderbaarlijk plan uit een CDA/VVD-koker.
Maar het wordt wel door de meeste werkgevers als maatstaf gehanteerd. Als ze meer betalen en het wordt belast kost dat hen ook extra geld omdat er dan ook premies over betaald moeten worden die niet ingehouden worden op het loon.

Verder is dit ook het bedrag dat door ondernemers afgetrokken mag worden als autokosten voor zakelijke ritten met een prive-auto.
pi_107194689
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ben voor. Ben het werknemertje pesten onderhand wel zat. Net m'n spaarloon kwijt en als je denkt dat je alles hebt gehad vinden ze weer wat om aad werknaat te naaien.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:04:48 #114
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_107194876
Ja, laat mensen maar dichter bij hun werk gaan wonen. Althans, dat mag best gestimuleerd worden. Ik ben het eens met de minister.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_107194929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:04 schreef Zeeland het volgende:
Ja, laat mensen maar dichter bij hun werk gaan wonen. Althans, dat mag best gestimuleerd worden. Ik ben het eens met de minister.
Troll
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:07:57 #116
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_107195046
Die hele onbelaste kilometervergoeding moet er gewoon uit. Loon in natura moet je gewoon belasten.
pi_107195122
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
Die hele onbelaste kilometervergoeding moet er gewoon uit. Loon in natura moet je gewoon belasten.
Ov ook natuurlijk
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:28:27 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107196189
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 21:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
De auto van de zaak er dan ook maar uit neem ik aan?!
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 januari 2012 @ 21:29:59 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107196278
quote:
Nou maar hopen dat Henk en Ingrid allebei in dezelfde stad werken, kunnen ze daar tenminste gaan wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107206162
quote:
En klanten, die mag je dan ook alleen maar nemen in je eigen stad of dorp?
pi_107206928
File bestrijden, ok. Wat kost file de overheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')