http://www.nu.nl/economie(...)metervergoeding.htmlquote:Kabinet overweegt lagere kilometervergoeding
Laatste update: 24 januari 2012 07:17 info
AMSTERDAM - Het kabinet overweegt de onbelaste kilometervergoeding van maximaal negentien cent te verlagen om de files aan te pakken.
Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) en minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) laten uitzoeken wat de effecten zijn als de maximaal onbelaste vergoeding wordt verlaagd naar twaalf of dertien cent per kilometer, schrijft het Nederlands Dagblad dinsdag.
De ANWB vreest volgens de krant dat dit de gemiddelde werknemer die met de auto naar zijn werk gaat vierhonderd euro per jaar gaat kosten.
De organisatie gaat dan uit van een werknemer die 29 kilometer van zijn werk woont en 45 weken per jaar werkt. De maatregel levert de staat volgens ANWB-directeur Guido van Woerkom anderhalf miljard euro op.
Voorstellen
Maandag bracht het ministerie van Financiën een bericht naar buiten waarin staat dat de voorstellen van een werkgroep om files te bestrijden worden bekeken.
Daarin wordt onder meer gewezen op een variabele kostenvergoeding voor zakelijke rijders met een auto van de zaak en een 'persoonlijk mobiliteitsbudget' voor werknemers zonder auto van de zaak.
Dat het verlagen van de kilometervergoeding ook wordt overwogen, stond er echter niet in.
Ik hoorde het net op de radio. Ik dacht dat de ANWB zo pro-automobilist was?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:27 schreef betyar het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)metervergoeding.html
Leuk dekmanteltje, file bestrijden.
Nee, op deze manier kan Nederland zijn triple A status behouden....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:37 schreef Bastard het volgende:
Gewoon mooi gelul om de schatkist te vullen dus. Stel rovers zijn het.
Ueberhaupt al dat ze zouden denken dat je zou gaan verhuizen, kunnen ze gerust 400 euro per maand aftrekken van je loon, dan nog kun je niet verhuizen. Want er zijn geen huizen.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:49 schreef kikoooooo het volgende:
Wat denken ze nou echt, dat al die mensen die 'gemiddeld' 29 kilometer van hun werk wonen dat voor hun lol doen, om die vergoeding op te strijken? En dat wanneer de vergoeding naar beneden gaat dat ze dan de fiets pakken of verhuizen? Voor die 400 euro per jaar?
Gierig kutland zijn we aan t worden.
en al waren er huizen: zie je eigen huis maar eens te verkopen en een hypotheek op een nieuw huis te krijgen....quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ueberhaupt al dat ze zouden denken dat je zou gaan verhuizen, kunnen ze gerust 400 euro per maand aftrekken van je loon, dan nog kun je niet verhuizen. Want er zijn geen huizen.
Een hypotheek krijg je zo hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:55 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en al waren er huizen: zie je eigen huis maar eens te verkopen en een hypotheek op een nieuw huis te krijgen....
Ik dacht dat files bestrijden door auto rijden duurder te maken een linkse hobby was.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoorde het net op de radio. Ik dacht dat de ANWB zo pro-automobilist was?
Ook dat nog idd.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:55 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en al waren er huizen: zie je eigen huis maar eens te verkopen en een hypotheek op een nieuw huis te krijgen....
Ja, dat is bij deze dus veranderd...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:00 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik dacht dat files bestrijden door auto rijden duurder te maken een linkse hobby was.
over goedkope retoriek gesproken.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:05 schreef mstx het volgende:
En natuurlijk treft dit weer de lage- en middeninkomens, want de mensen die 2x modaal ontvangen hebben allemaal een leaseauto.
p/j hè, dus ongeveer 33 euro p/m.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:08 schreef Five_Horizons het volgende:
¤400 p.p. per maand minder in de economie. Hoe dit 1,5 mrd op gaat leveren, is me dan ook een raadsel.
Misschien moet ik beter lezenquote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien moet ik beter lezen
Maar dan nog vraag ik me af hoe dit zoveel geld gaat opleveren.
Minder files.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 09:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien moet ik beter lezen
Maar dan nog vraag ik me af hoe dit zoveel geld gaat opleveren.
Uit de zin die begint met "De ANWB vreest dat...." haal ik niet dat het een plan van de ANWB is, of dat ze het er mee eens zouden zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 08:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoorde het net op de radio. Ik dacht dat de ANWB zo pro-automobilist was?
Die gaan er niet komen, aangezien mensen niet voor hun plezier in de file staan. Als 10% van de automobilisten uit de auto stappen, zijn de files waarschijnlijk grotendeels opgelost, maar kan het OV het niet aan. Daarnaast is deze voor velen gewoonweg geen optie.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |