Niets. Het is een winkel waar je naar toe kan gaan.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:57 schreef Iwanius het volgende:
tja, Applestore in Amsterdam. Ik weet nou niet wat ik ermee aan moet.
Thanks! Had ook al iets gevonden in een scherm. Maar niet makkelijker op geworden, maar goed!quote:Op zondag 22 januari 2012 20:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Niet meer centraal, maar rechtsklikken op het dockicoon van een programma geeft je de optie.
Een Store is heel wat beter dan wat er tot nu toe er is. Eindelijk geen reseller, maar een dealer!!quote:Op maandag 23 januari 2012 12:57 schreef Iwanius het volgende:
We hebben al zoveel mogelijkheden om een Apple computer/spul te kopen en daarbij weten we nou wel langzamerhand hoe de gemiddelde Applestore eruit ziet.![]()
Ik hoop wel dat men de EU/NL regels inzake consumentenrechten nu beter respecteert ipv te negeren.
Het voordeel van een officiële Applestore is toch wel de service. Zo kunnen er vaak ter plekke reparaties uitgevoerd worden en zijn er losse onderdelen op voorraat.quote:Op maandag 23 januari 2012 12:57 schreef Iwanius het volgende:
We hebben al zoveel mogelijkheden om een Apple computer/spul te kopen en daarbij weten we nou wel langzamerhand hoe de gemiddelde Applestore eruit ziet.![]()
Ik hoop wel dat men de EU/NL regels inzake consumentenrechten nu beter respecteert ipv te negeren.
Ja, ik. Gerucht gaat dat dit jaar de iMac een redesign krijgt, daar wacht ik op. Hopelijk is dat de eerstvolgende update.quote:Op maandag 23 januari 2012 19:32 schreef LeNick het volgende:
http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
Kan echt niet wachtenZodra die geüpdatet is koop ik de 27''. Nog 8 dagen voor het gemiddelde, nog 15 dagen om de reeks voort te zetten op 280 dagen. Die lijst overigens, zijn dat de dagen na aankondiging of na begin verkoop?
Want hoe lang zit er dan meestal tussen aankondiging en verkoop? Is het nou meestal dan de eerste weken uitverkocht zoals met de iPad etc?
Iemand anders die ook aan het wachten is?
Klopt, ik hoop het ookquote:Op maandag 23 januari 2012 19:44 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Ja, ik. Gerucht gaat dat dit jaar de iMac een redesign krijgt, daar wacht ik op. Hopelijk is dat de eerstvolgende update.
Zal de 27" geen 30" worden?quote:Op maandag 23 januari 2012 19:52 schreef LeNick het volgende:
[..]
Klopt, ik hoop het ookOok de 27''?
Vanmiddag gelezen op het forum van MacRumors dat die kans zeer klein is, vanwege de resoluties die dan lastig worden.. weet niet of dat waar is maar klonk wel logisch.quote:
Waarom zouden resoluties lastig worden? Mijn 27 is scherper dan alles wat ik in het verleden had.quote:Op maandag 23 januari 2012 20:57 schreef LeNick het volgende:
[..]
Vanmiddag gelezen op het forum van MacRumors dat die kans zeer klein is, vanwege de resoluties die dan lastig worden.. weet niet of dat waar is maar klonk wel logisch.
quote:and imac 32' wont happen, the reason they discontinued 30' cinema display is because they thought its too big, if you want bigger, you can have 2 cinema displays, hence thunderbolt, more people will buy 27' than 30' for a computer, and thats all that matters, don't you think?
quote:For everyone looking for a 24 and 30 inch model, i dont really see that happening. The resolutions would be hard to make since there is no 16:9 resolution that fits between the 27"s 2560 by 1440 and the 21"s 1920 by 1080. So hoping for a 24" model seems out of the question unless they try and revert to 16:10 again and give it a 1920 by 1200 res, but i dont think they are going to do that.
Heb er zelf niet echt verstand van, maar klonk wel logisch, vooral die middelste quote.quote:Why? 21" is perfect size for the 1080p resolution and 27" is the perfect size for the 1440p resolution; the resolutions won't change any time soon and increasing the display size results in blockier pixels. Going back to 24" or u to 30" would be reducing the quality of the screen, and I don't want that. And Apple won't go back to 16:10 aspect ratio.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik rook iets vreemd en toen zag ik dat het rubber weg smolt.. Ik dus op internet rondkijken of dit vaker voorkwam en ja, ik stuitte op dit berichthttp://www.onemorething.n(...)-mag-worden-geruild/quote:“U merkt mogelijk dat het witte isolatiemateriaal aan het magnetische einde van de MagSafe-adapter begint stuk·te gaan. Als u de kabel blijft gebruiken, kan deze verkleuren en het gevormde rubber vervormd raken.”
Deze opbeurende woorden zijn te vinden op Apple’s website. Er wordt mee gereageerd op klachten over beschadigde MagSafe-adapters van de MacBook en MacBook Pro. De isolatie van de kabel kan beschadigd raken, waardoor de metalen kern bloot komt te liggen.
Maar geen nood, wanneer je met je kapotte adapter naar een erkende Apple service provider gaat, kun je zonder omhaal je oude adapter omruilen voor een spik-splinter-nieuwe. Zelfs al is de garantietermijn verstreken. Voorwaarde is dat ‘ie stuk is en dat er geen vermoeden bestaat dat het om moedwil of onzorgvuldig gebruik gaat.
De geplaagde adapters zouden zijn geleverd bij de MacBook (13-Inch eind 2006), MacBook (13-Inch), MacBook Pro (15-Inch Glossy), MacBook Pro (17-Inch).
Dit is het bericht van Apple http://support.apple.com/kb/TS1713?viewlocale=nl_NL
Maar mijn macbook heb ik vorig jaar 2dehands gekocht op marktplaats, maar ik heb de bon wel.
Kan ik nu gewoon een apple service store binnen stappen en iets claimen?
quote:Op maandag 23 januari 2012 22:10 schreef Nevermind.. het volgende:
Ik heb een macbook uit 2006 en sinds gister is mijn adapterkabel gewoon doorgebrand.Apple kijkt meestal op serienummer of je ergens recht op hebt. Dus je kan het altijd proberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik rook iets vreemd en toen zag ik dat het rubber weg smolt.. Ik dus op internet rondkijken of dit vaker voorkwam en ja, ik stuitte op dit bericht
[..]
http://www.onemorething.n(...)-mag-worden-geruild/
Dit is het bericht van Apple http://support.apple.com/kb/TS1713?viewlocale=nl_NL
Maar mijn macbook heb ik vorig jaar 2dehands gekocht op marktplaats, maar ik heb de bon wel.
Gewoon rond de zomer weer eentje toch? Tussen juli en september ofzo zal er wel een nieuwe verschijnen lijkt mij.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef TwyLight het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat Apple binnen nu en een half jaar een nieuwe iPhone uitbrengt jongens?
De helft van een helft.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef TwyLight het volgende:
Hoe groot achten jullie de kans dat Apple binnen nu en een half jaar een nieuwe iPhone uitbrengt jongens?
0%quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef TwyLight het volgende:
Ik acht de kans dat Apple binnen nu en een jaar een nieuwe iPhone uitbrengt bijzonder groot. Ik zou dus even wachten. Je wilt natuurlijk niet met verouderde hardware zitten, die stopt met werken zodra het nieuwe model er is.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:15 schreef TwyLight het volgende:
Inderdaadquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat Apple binnen nu en een jaar een nieuwe iPhone uitbrengt bijzonder groot. Ik zou dus even wachten. Je wilt natuurlijk niet met verouderde hardware zitten, die stopt met werken zodra het nieuwe model er is.
Binnen een jaar ja, niet binnen een half jaarquote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:49 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik acht de kans dat Apple binnen nu en een jaar een nieuwe iPhone uitbrengt bijzonder groot. Ik zou dus even wachten. Je wilt natuurlijk niet met verouderde hardware zitten, die stopt met werken zodra het nieuwe model er is.
Ik denk in oktober.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon rond de zomer weer eentje toch? Tussen juli en september ofzo zal er wel een nieuwe verschijnen lijkt mij.
Klopt, maar elke week is er wel iemand die vraagt of er binnen -arbitraire tijdsspanne- een nieuw model uitkomt, en of ze moeten wachten. Ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 13:12 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Binnen een jaar ja, niet binnen een half jaar
Dus je bent geen student/docent?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:05 schreef LeNick het volgende:
Een vraagje over die studentenkorting. Je hebt in principe 3 keuzes volgens mij
1) de gewone edu store van Apple
2) de link van slim.nl
3) de link uit de OP van TU Delft (of een andere school, maar Delft lijkt erg goedkoop)
Prijzen van een 27'' iMac bij,
1) ¤1550
2) ¤1517
3) ¤1450
Nu lijkt mij optie 1 het meest veiligst wat betreft controle en 3 het minst veilig. Of kan iemand zeggen dat link 3 ook gewoon te doen is (natuurlijk heb ik dat het liefst)?
Wat is de consequentie als ze erachter komen? Alleen annuleren van koop of ook aangifte ivm fraude?En kan dat alleen VOORDAT ze leveren of is er ook een mogelijkheid dat ze controleren zodra je het product al hebt?
Wat nou als je wel student bent, maar niet aan de TUDelft?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:07 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dus je bent geen student/docent?
Dan heb je er gewoonweg geen recht op en moet je het ook niet proberen.
.... wtf?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat nou als je wel student bent, maar niet aan de TUDelft?
Nou, als je de link in de OP volgt (die van de TUDelft), zie je dat de prijs aanzienlijk scheelt tov bijvoorbeeld de korting van het Saxion (voorbeeld). Dus... wel student, niet aan de TUDelft.quote:
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Er gebeurt of niets of je wordt uitgeleverd aan de VS en mag 15 jaar in de cel met Bubba. Geen tussenweg.
Blijkbaar heeft de TU een aparte regeling getroffen met Apple. En als je als student niet studeert op de TU heb je gewoon geen recht op die regeling.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, als je de link in de OP volgt (die van de TUDelft), zie je dat de prijs aanzienlijk scheelt tov bijvoorbeeld de korting van het Saxion (voorbeeld). Dus... wel student, niet aan de TUDelft.
Fuck SLIM. Ik heb een leraren account gehad bij Surfspot. De leraren krijgen ook meer korting dan de leerlingen. Beetje vreemd imo.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:13 schreef Wootism het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de TU een aparte regeling getroffen met Apple. En als je als student niet studeert op de TU heb je gewoon geen recht op die regeling.
Ik ben al blij zat met SLIM.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 23 januari 2012 22:10 schreef Nevermind.. het volgende:
Ik heb een macbook uit 2006 en sinds gister is mijn adapterkabel gewoon doorgebrand.UPDATE:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik rook iets vreemd en toen zag ik dat het rubber weg smolt.. Ik dus op internet rondkijken of dit vaker voorkwam en ja, ik stuitte op dit bericht
[..]
http://www.onemorething.n(...)-mag-worden-geruild/
Apple gebeld en ik krijg een nieuwe
Zometeen even naar de iCentre
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:20 schreef Nevermind.. het volgende:
[..]
UPDATE:
Apple gebeld en ik krijg een nieuwe
Zometeen even naar de iCentre
Precies hetzelfde, valt namelijk onder een veiligheidsmaatregelquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:32 schreef Junkie het volgende:
[..]Netjes!
Je zou dezelfde situatie hebben maar dan een Acer hebben, wat zullen die doen met een 6 jaar oud model.
Zolang het vwa zich er niet mee bemoeit...quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:33 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, valt namelijk onder een veiligheidsmaatregel
Jep, net opgestuurd door iCentre. ICentre deed wel een beetje achterdochtigquote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:32 schreef Junkie het volgende:
[..]Netjes!
Je zou dezelfde situatie hebben maar dan een Acer hebben, wat zullen die doen met een 6 jaar oud model.
quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die kwartaalcijfers van Apple![]()
![]()
![]()
.
100.000.000.000 dollar in kas.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:22 schreef wolferl het volgende:
Even advies van de kenners hier. Ik kan een iMac G5 2.1Ghz 20" scherm uit 2005 kopen voor 250 euro.
A. is dit een beetje schappelijke prijs voor dit model?
Geen idee, maar kijk eens rond op http://www.tweedehandsmac.nl/ voor een indicatie van de prijzen (en stel die iets naar beneden bij
B. is hij qua snelheid vergelijkbaar met een standaard laptop uit 2009, merk HP Pavilon.
Nee, niet eens bijna. 4 jaar is een eeuwigheid in computerland. Je kunt er ook niet de nieuwste software op draaien, daar heb je een Intel Mac voor nodig.
C. zijn er nog bijzonderheden met dit model, want ik las dat er koelings problemen waren met dit model. geen idee
D. of kan ik beter een maandje doorsparen voor een goede tweedehands mac air?
Een MacBook air is een volkomen ander apparaat. Misschien moet je eerst eens kijken wat voor soort computer je wilt en daarna pas wat voor Mac daarbij past
alvast bedankt, een newbie in Apple land.
hoax, zon groot kasboxje heeft niemandquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die kwartaalcijfers van Apple![]()
![]()
![]()
.
100.000.000.000 dollar in kas.
Bedankt voor je adequate reactie. Wat betreft mijn wensen, ik ben graag mobiel. Ik speel nooit games en gebruik het voornamelijk voor gemiddeld video bewerking.quote:
Blauwtant???quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef remlof het volgende:
Wtf, waarom kan ik geen contact leggen via bluetooth tussen m'n iPhone en m'n MacBook Air?
Ik wou alleen even een foto overzetten, maar dat heb ik uiteindelijk maar via iTunes gedaan.
Als ik het vanaf m'n iPhone probeer krijg ik:
[ afbeelding ]
En vanaf de MacBook dit:
[ afbeelding ]
Ook viel m'n audiostream via wifi steeds weg op de MacBook terwijl ik probeerde te connecten.
Zit de wifi bluetooth in de weg ofzo?
Eh nee, ik ging onder OSX gewoon naar BT > Browse device, dat heeft toch weinig met de instellingen van m'n macbook te maken?quote:
of emailenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja, aaiwolk had ook nog gekund, niet aan gedacht
Omdat een iPhone alleen BT voor toetsenborden, headsetjes en dat soort meuk ondersteunt. Niet voor bestandsoverdrachten.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:55 schreef remlof het volgende:
Wtf, waarom kan ik geen contact leggen via bluetooth tussen m'n iPhone en m'n MacBook Air?
Ik wou alleen even een foto overzetten, maar dat heb ik uiteindelijk maar via iTunes gedaan.
Als ik het vanaf m'n iPhone probeer krijg ik:
[ afbeelding ]
En vanaf de MacBook dit:
[ afbeelding ]
Ook viel m'n audiostream via wifi steeds weg op de MacBook terwijl ik probeerde te connecten.
Zit de wifi bluetooth in de weg ofzo?
Aan de ene kant zeg ik 100% doen, aan de andere kant zeg ik niet doen. Althans, dat ligt eraan hoe belangrijk jij het vindt om (veel) meer dan 64gb te kunnen gebruiken. Mijn ervaring is dat een ext. HDD met een laptop erg onhandig is en je in de praktijk weinig gebruikt (maar dat is persoonlijk, kan zijn dat er mensen zijn die hun laptop wel altijd op dezelfde plek hebben, ik eigenlijk nooit in huis).quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:10 schreef JochemP het volgende:
Zijn er hier mensen die de MBA 11" 64GB SSD als enige computer gebruiken? Ik heb nu een Windows-laptop maar voor de studie wil ik die compleet vervangen voor een lichter model. Ik ben nogal verliefd op de MacBooks maar ik kan het simpelweg niet betalenDe enige die ik wel kan betalen is de goedkoopste editie met de BTW-actie van de MediaMarkt. Maar dan betaal je ¤800 euro voor een laptop met maar 64 gigabyte geheugen. Daar passen dus nooit al mijn films en muziek op. Maar toch vind ik hem zo mooi
![]()
Hoe zijn de ervaringen van mensen die deze als hoofdcomputer gebruiken? Is het te doen met evt. een extra harde schijf? Hoe is de snelheid? Doorsparen is geen optie omdat ik hem redelijk binnenkort nodig heb.
Wtf? Dat kan mijn ouwe aftandse Nokia zelfs. Waarom heeft een iPhone dan überhaupt bluetooth?quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:00 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Omdat een iPhone alleen BT voor toetsenborden, headsetjes en dat soort meuk ondersteunt. Niet voor bestandsoverdrachten.
Voor toetsenborden, headsetjes en dat soort meuk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Wtf? Dat kan mijn ouwe aftandse Nokia zelfs. Waarom heeft een iPhone dan überhaupt bluetooth?
Dat zijn nou net de dingen die ik nooit gebruikquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Voor toetsenborden, headsetjes en dat soort meuk.
Geen toetsenbord?quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de dingen die ik nooit gebruik
Welkom in 2007. De iPhone wordt een flop want je kunt niet bij de accu, hij heeft geen toetsenbord en je kunt geen bestanden versturen via bluetooth. Oh, en je hebt niet eens een file browser en geen multitasking!quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Wtf? Dat kan mijn ouwe aftandse Nokia zelfs. Waarom heeft een iPhone dan überhaupt bluetooth?
Ik klaag niet, was alleen een klein beetje verbaasd.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:42 schreef TC03 het volgende:
Godsamme, zijn er nog steeds mensen die niet weten dat de iPhone geen bestandsoverdracht via bluetooth ondersteunt?Tevens: waarom zou je dat in godsnaam willen? Je hebt tegenwoordig talloze manieren om foto's door te sturen: Facebook, mail, Whatsapp, iMessage, waarom zoiets aftands als bluetooth daarvoor gebruiken?
Remlof, nog een nieuwtje: de iPhone ondersteunt geen Flash.En muziek moet via iTunes erop gezet worden en niet via drag & drop.
Zo, ga nu maar heel verbaasd en verontwaardigd klagen.
![]()
Bluetooth omdat het makkelijker is. Nog zoiets debiels, je kan via bluetooth niet communiceren tussen je ipad en iphone. Maarja, wat weet ik van wat ik makkelijker vindt af, apple weet dat!!quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:42 schreef TC03 het volgende:
Godsamme, zijn er nog steeds mensen die niet weten dat de iPhone geen bestandsoverdracht via bluetooth ondersteunt?Tevens: waarom zou je dat in godsnaam willen? Je hebt tegenwoordig talloze manieren om foto's door te sturen: Facebook, mail, Whatsapp, iMessage, waarom zoiets aftands als bluetooth daarvoor gebruiken?
Daar heb je iTunes en iCloud voor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
Bijv foto's sturen? Of muziek oid?
Gewoon erg maf en dat weet iedereen op een paar blinden na
Hoe is dat "nog zoiets debiels"? Dat is hetzelfde als bestandsoverdracht. Bovendien weet niet iedereen dat, het zou me verbazen als uberhaupt 10% van smartphonebezitters weet dat je bestanden kunt versturen via bluetooth. Bovendien is het nogal lastig zonder file manager, en is bluetooth nog traag ook. En als laatste gaan platenmaatschappijen meteen over de zeik als je hun muziekbestanden kunt delen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:16 schreef opgebaarde het volgende:
Bijv foto's sturen? Of muziek oid?
Gewoon erg maf en dat weet iedereen op een paar blinden na
Wut?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bluetooth omdat het makkelijker is.
Ik heb ook nog Dropbox, dat had ik ook kunnen gebruikenquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar heb je iTunes en iCloud voor.
Ik gebruik het in de auto voor handsfree bellen of muziek afspelen. Dat werkt prima namelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de dingen die ik nooit gebruik
Omdat het handig is. Ik stond een keer naast iemand, had het over een liedje en die persoon had dat liedje op de telefoon. "Wacht, ik bluetooth het wel even naar je toe". Ja, niet dus.quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:42 schreef TC03 het volgende:
Straks? STRAKS?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:25 schreef Scrummie het volgende:
Macbook Air is zojuist binnen gekomen \o/. Straks maar even uitpakken
Nooit van dropbox gehoord zeker?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:36 schreef Breuls het volgende:
[..]
Omdat het handig is. Ik stond een keer naast iemand, had het over een liedje en die persoon had dat liedje op de telefoon. "Wacht, ik bluetooth het wel even naar je toe". Ja, niet dus.
Da's gewoon jammer.
Die heb je niet op een Nokia uit het begin van de eeuw. Bluetooth wel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nooit van dropbox gehoord zeker?
Ik gebruik m'n bedrade oordoppen in de auto sinds ze m'n radio hebben geriptquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:35 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik gebruik het in de auto voor handsfree bellen of muziek afspelen. Dat werkt prima namelijk.
Niet iedereen is een freak.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Straks? STRAKS?
Toen ik mijn Macbook binnenkreeg stond ik midden in mijn kamer, in mijn onderbroek, de verpakking open te trekken! Hoe kan je daar nu mee wachten?
Het vreemde is ook dat je vanuit OSX wel gewoon de "Browse Device" optie hebt in het Bluetooth menu, vandaar dat ik dacht dat ik zo een foto van m'n iPhone kon plukken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Goed, er zijn alternatieven, maar bluetooth transfer is gewoon rete handig en eenvoudig. Met dropbox moet je weer een shared folder hebben, anderen erop in laten loggen of een account doorgeven, etc.
Vind het ook wel een gemis dat apple het niet gewoon support. Desnoods sluit je DRM materiaal uit van BT transfer.
Zo heb ik op mijn zakelijke PC geen itunes, maar wel bluetooth. ff een fotootje overbeamen is handig als mezelf mailen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Het vreemde is ook dat je vanuit OSX wel gewoon de "Browse Device" optie hebt in het Bluetooth menu, vandaar dat ik dacht dat ik zo een foto van m'n iPhone kon plukken.
hoe dan? zonder fysieke verbinding?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Foto van je PC naar je iPhone? Want andersom gaat gewoon zonder iTunes.
Mijn handen jeuken ook hoor, maar op werk, en hij is hier wel binnen gekomen en word straks ook mijn werkstation, maar eerst moeten er dingen afquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Straks? STRAKS?
Toen ik mijn Macbook binnenkreeg stond ik midden in mijn kamer, in mijn onderbroek, de verpakking open te trekken! Hoe kan je daar nu mee wachten?
Eh, Dropbox?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
hoe dan? zonder fysieke verbinding?
iTunes werkt ook via wifi tegenwoordigquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja dat zei je er niet bij, en zonder fysieke verbinding heb je ook weinig aan iTunes toch?
Zonder externe tools. Dropbox is awesome en een redelijke oplossing voor het probleem, maar dat neemt niet weg dat je dus zoiets nodig hebt om de bluetooth-tekortkoming te verhelpen.quote:
Ja die nieuwerwetse luchtfietserij van de jeugd van tegenwoordig werkt niet op mijn 3G hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:28 schreef remlof het volgende:
[..]
iTunes werkt ook via wifi tegenwoordig
Geen reviews, geen waarderingen, geen screenshots, links naar de website van de ontwikkelaar komen op een reclame/spam-site uit. Shady shit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:42 schreef athlonkmf het volgende:
als je echt zo graag bluetooth wilt gebruiken: http://itunes.apple.com/n(...)fer/id466732246?mt=8
Voor foto's niet, die trek je er direct vanaf. Wel met kabeltje. En sinds wanneer is iets vervangen met een beter alternatief een tekortkoming?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Zonder externe tools. Dropbox is awesome en een redelijke oplossing voor het probleem, maar dat neemt niet weg dat je dus zoiets nodig hebt om de bluetooth-tekortkoming te verhelpen.
Lekker je privé fotos weer bij een bedrijf op de server!quote:
Ik ben niet zo'n viespeuk die prive porno schiet. Bovendien gebruik ik gewoon een kabeltje om foto's van m'n iPhone te halen. Is sneller, makkelijker en betrouwbaarder.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lekker je privé fotos weer bij een bedrijf op de server!
Omdat het gewoon handig is. Je weetz: gebruikersbeleving!quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:17 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n viespeuk die prive porno schiet. Bovendien gebruik ik gewoon een kabeltje om foto's van m'n iPhone te halen. Is sneller, makkelijker en betrouwbaarder.
Ik snap dan ook niet waarom iedereen hier zo over BT loopt te janken.
Wat is er zo handig aan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat het gewoon handig is. Je weetz: gebruikersbeleving!
als je betaalt hebt voor je muziekbestand en je wilt het verplaatsen naar een ander apparaat wat je in bezit hebt via bluetooth is dat gewoon legaal hoorquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:20 schreef drbarisart het volgende:
Natuurlijk kan je met een iPhone geen muziekbestanden bluetoothen, dat gaat Apple echt niet kunnen maken tegenover de platenmaatschappijen. Het is niet eens legaal.
Foto's valt nog wat voor te zeggen, maar dat doe je tegenwoordig toch via iMessage/WhatsApp/Facebook/Twitter/etc? Veel makkelijker dan bluetooth en diegene hoeft niet eens in de buurt te zijn.
Op dat andere apparaat wordt dat muziekbestand dan vanzelf gedownload door iCloudquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:21 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
als je betaalt hebt voor je muziekbestand en je wilt het verplaatsen naar een ander apparaat wat je in bezit hebt via bluetooth is dat gewoon legaal hoor
En wat als ik die muziek geeoon gekocht heb of op cd heb? Dan kan het niet, waarom? En hoe zit het met foto's? Prima dat bluetooth traag is, ik wil het en het is gewoon niet vreemd maar het mag niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe is dat "nog zoiets debiels"? Dat is hetzelfde als bestandsoverdracht. Bovendien weet niet iedereen dat, het zou me verbazen als uberhaupt 10% van smartphonebezitters weet dat je bestanden kunt versturen via bluetooth. Bovendien is het nogal lastig zonder file manager, en is bluetooth nog traag ook. En als laatste gaan platenmaatschappijen meteen over de zeik als je hun muziekbestanden kunt delen.
Leuke feature hoor, maar hij staat ergens achteraan het rijtje aan dingen die de iPhone ontbeert.
Ja, en hoe moest ik dat een paar maanden geleden doen? Via mijn computer inderdaad en niet gewoon draadloos.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daar heb je iTunes en iCloud voor.
Weet ik, dat gebruik ik ook. Maar Jij gaf aan dat het illegaal is en daar is totaal geen sprake van.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:23 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Op dat andere apparaat wordt dat muziekbestand dan vanzelf gedownload door iCloud
In mijn fucking BB kon ik nog gewoon foto -> contextual menu -> transmit. En de hele meuk ging verder automatischquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat is er zo handig aan?
Bluetooth aanzetten => zoeken naar apparaten => verbinding maken => bestand opzoeken => bestand kopieren => wachten
of:
kabeltje erin => iPhone openen => foto's selecteren en slepen
Wow, wat is Bluetooth handig, zeg
maar je kan die gejatte bestanden toch ook gewoon op je iphone, ipad, ipod zetten, alleen niet onderling omdat...?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:20 schreef drbarisart het volgende:
Natuurlijk kan je met een iPhone geen muziekbestanden bluetoothen, dat gaat Apple echt niet kunnen maken tegenover de platenmaatschappijen. Het is niet eens legaal.
Ik wil een lading foto's van mijn iphone op de ipad zetten, dat moet met 1 van die alternatieven en dat is makkelijker? Ik heb geen twitter (als dat een alternatief zou zijn) en geen facebook. Dus stuk voor stuk sturen (waarbij ik meerdere handelingen per foto moet doen). Plus, ik moet wifi hebben terwijl er bleutooth is. Maarja, waarom zou ik zelfstandig proberen na te denken...quote:Foto's valt nog wat voor te zeggen, maar dat doe je tegenwoordig toch via iMessage/WhatsApp/Facebook/Twitter/etc? Veel makkelijker dan bluetooth en diegene hoeft niet eens in de buurt te zijn.
Dan zou ik geen galaxy nemen, die zie ik bij mijn collega's om me heen om de haverklap volledig crashen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
maar je kan die gejatte bestanden toch ook gewoon op je iphone, ipad, ipod zetten, alleen niet onderling omdat...?
[..]
Ik wil een lading foto's van mijn iphone op de ipad zetten, dat moet met 1 van die alternatieven en dat is makkelijker? Ik heb geen twitter (als dat een alternatief zou zijn) en geen facebook. Dus stuk voor stuk sturen (waarbij ik meerdere handelingen per foto moet doen). Plus, ik moet wifi hebben terwijl er bleutooth is. Maarja, waarom zou ik zelfstandig proberen na te denken...
Zie sowieso weinig meerwaarde meer in de huidige iphone tov de androids, wordt ook getikt van apps (zoals safari) die continu crashen op zowel mijn iphone als ipad
Het is illegaal als dat andere apparaat niet in jouw bezit is. Maar als het wel in jouw bezit is, doet iCloud het al voor je. Er is dus geen reden voor Apple om het te implementeren want het enige wat het mogelijk maakt is het illegaal delen van muziek.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:43 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Weet ik, dat gebruik ik ook. Maar Jij gaf aan dat het illegaal is en daar is totaal geen sprake van.
'Gejatte' bestanden zijn gewoon legaal. Het delen van muziek is niet legaal.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
maar je kan die gejatte bestanden toch ook gewoon op je iphone, ipad, ipod zetten, alleen niet onderling omdat...?
Foto's gaan ook via iCloud.quote:[..]
Ik wil een lading foto's van mijn iphone op de ipad zetten, dat moet met 1 van die alternatieven en dat is makkelijker? Ik heb geen twitter (als dat een alternatief zou zijn) en geen facebook. Dus stuk voor stuk sturen (waarbij ik meerdere handelingen per foto moet doen). Plus, ik moet wifi hebben terwijl er bleutooth is. Maarja, waarom zou ik zelfstandig proberen na te denken...
Zie sowieso weinig meerwaarde meer in de huidige iphone tov de androids, wordt ook getikt van apps (zoals safari) die continu crashen op zowel mijn iphone als ipad
Delen is niet legaal? Ook niet als het gratis is, ik het gekocht heb of nog erger helemaal zelf gemaakt heb, Huhquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:56 schreef drbarisart het volgende:
[..]
'Gejatte' bestanden zijn gewoon legaal. Het delen van muziek is niet legaal.
[..]
Foto's gaan ook via iCloud.
Het fijne weet ik er niet van, zou je moeten vragen aan een jurist.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Delen is niet legaal? Ook niet als het gratis is, ik het gekocht heb of nog erger helemaal zelf gemaakt heb, Huh
Foto's die je op 1 van je devices maakt komen bij de anderen in de Photo Stream terecht.quote:Ik zit nu in icloud te kijken en heb bij beide een reserve kopie van vandaag maar niet op beide dezelfde foto's. Wat vergeet ik te doen?
dat dusquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Straks? STRAKS?
ik hing al bij kabeltje zoeken....quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat is er zo handig aan?
Bluetooth aanzetten => zoeken naar apparaten => verbinding maken => bestand opzoeken => bestand kopieren => wachten
of:
Een kabeltje gebruiken als het ook draadloos zou moeten kunnen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat is er zo handig aan?
of:
Knap. Al een half jaar in bezit. Nog nooit gecrasht.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan zou ik geen galaxy nemen, die zie ik bij mijn collega's om me heen om de haverklap volledig crashen.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat is er zo handig aan?
of:
Tja en zo zullen hier de meeste zeggen dat ze al jaren een iphone in bezit hebben die nooit crashed.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Knap. Al een half jaar in bezit. Nog nooit gecrasht.
Ja echt he, onderling tussen twee toestellen communiceren in deze tijd, zelfs tussen twee iphones van 2 verschillende personen... Ik snap het niet maar gelukkig vinden veel iGebruikers het net geen probleem en bijna fijn.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Een kabeltje gebruiken als het ook draadloos zou moeten kunnen?
Een kabeltje gebruiken tussen een iPhone en een Nokia?
Ik ga niet met sarcastische smilies smijten, want dat gebeurt hier al genoeg, maar probeer je eens in te beelden dat er tussen verschillende gebruikers verschillende voorkeuren voor het gebruik van hun telefoon zijn. Er gaat een wereld voor je open.
Maar voor wat? Voor alles wat ik kan bedenken is er een beter werkend alternatiefquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja echt he, onderling tussen twee toestellen communiceren in deze tijd, zelfs tussen twee iphones van 2 verschillende personen... Ik snap het niet maar gelukkig vinden veel iGebruikers het net geen probleem en bijna fijn.
Ok klein voorbeeldje van tijdje terug: met een paar vrinden aan het BBQ-en en wat foto's gemaakt. Die wilden we gelijk delen maar dat ging helaas niet want ik kon ze niet naar de iPhones blauwtanden. En vanwege de crappy internetverbinding ging mailen ook niet. En ook al had ik ze kunnen mailen, het waren nogal veel foto's en video's dus daar gaat dan gelijk je databundel.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:34 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Maar voor wat? Voor alles wat ik kan bedenken is er een beter werkend alternatief
Ehm oke. Maar bluetooth is in dat geval toch ook onhandig? Ten eerste is het traag, dus als je veel foto's en video's wil versturen ben je wel een tijdje bezig. Ten tweede kan je naar mijn weten niet naar meerdere personen tegelijk bluetoothen, dus dan duurt het nóg langer en zit je dus de hele tijd met verschillende telefoons te verbinden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ok klein voorbeeldje van tijdje terug: met een paar vrinden aan het BBQ-en en wat foto's gemaakt. Die wilden we gelijk delen maar dat ging helaas niet want ik kon ze niet naar de iPhones blauwtanden. En vanwege de crappy internetverbinding ging mailen ook niet. En ook al had ik ze kunnen mailen, het waren nogal veel foto's en video's dus daar gaat dan gelijk je databundel.
Dan doe je dat toch via je je laptop?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:15 schreef Slickk het volgende:
Stel, ik heb 35 foto's op m'n iPhone staan en die wil ik zo snel mogelijk in een privégroep op Facebook zetten, hoe doe ik dat dan?
Ik heb ze gisteren maar één voor één geupload bij 'Foto delen' bij die groep, maar 35 keer die handeling was toch wel naar. Hoe doe ik dat het snelst? Ik wil ze eigenlijk gewoon op mijn laptop hebben en dan hop, in één keer een mapje uploaden.
Wat houdt je tegenquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:15 schreef Slickk het volgende:
Ik wil ze eigenlijk gewoon op mijn laptop hebben en dan hop, in één keer een mapje uploaden.
In dat gevalquote:
Mja via iPhoto vind ik geen probleem op zich, zat alleen te zoeken hoe dat het beste kon. Het is ook meer dat die Facebook iOS app nogal hard faalt, zoveel functionaliteit ontbreekt ten opzichte van de browser en dat is gewoon irritant.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hoeft niet via iPhoto, kan ook via Fotolader (Image Capture).
En iPhone gebruikers hebben geen photostream?quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:35 schreef FUFR het volgende:
mijn fantastische GALAXY (eet dat) doet automagisch gewoon alles naar photobucket sturen.
zo heb ik altijd een kopie elders.
Nadeel: hij stuurt ook alle whatsapp foto's enzo door.
Kunnen wij de pas genomen foto's naar onze maat die ook een iphone bezit sturen? Is gewoon een nadeel aan ios, valt gewoon echt niet te ontkennenquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En iPhone gebruikers hebben geen photostream?
ik ben na de 3g gestopt met de iphone, veel te fragiel of ik te lomp, you choosequote:Op donderdag 26 januari 2012 15:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En iPhone gebruikers hebben geen photostream?
Qua hard-of software? Zelf was mijn laatste ook een 3G, maar deze werd helaas te traag om werkbaar te houden na de update naar iOS 4. Qua hardware eigenlijk nooit problemen gehad.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:48 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik ben na de 3g gestopt met de iphone, veel te fragiel of ik te lomp, you choose
Er bestaat dingen als e-mail/iMessage/WhatsAppquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kunnen wij de pas genomen foto's naar onze maat die ook een iphone bezit sturen? Is gewoon een nadeel aan ios, valt gewoon echt niet te ontkennen
qua hardware. vallen kost geld.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:53 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Qua hard-of software? Zelf was mijn laatste ook een 3G, maar deze werd helaas te traag om werkbaar te houden na de update naar iOS 4. Qua hardware eigenlijk nooit problemen gehad.
Hehe, tsja, daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Dan had je qua kosten beter een verzekering af kunnen sluiten op je telefoon of het kunnen gooien op je inboedelverzekering, met een beetje mazzel wordt dat vergoed.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
qua hardware. vallen kost geld.
ik heb mijn g. nu al heel vaak laten vallen: geen probleem.
maar 3x in 5 maanden tijd een nieuw glas in de iphone laten zetten werd een dure hobby
Hoe krijg je t voor elkaarquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
maar 3x in 5 maanden tijd een nieuw glas in de iphone laten zetten werd een dure hobby
Oja, je hebt helemaal gelijk, en dan vergat ik nog ekkes dat we 20 jaren geleden nog niet eens iets hadden als gsm's. Stom van me. Sorry, het spijt mequote:Op donderdag 26 januari 2012 15:56 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Er bestaat dingen als e-mail/iMessage/WhatsApp
nou, kijk zo!quote:
Ik heb het nu 2 keer laten fixen amar dat glas is een stuk slechter dan het origineelquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:58 schreef FUFR het volgende:
[..]
?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:56 schreef Saninl het volgende:
Even een vraagje hoor.
Je hebt een iPod Nano, en in die omschrijving staat al Nike+ opgenomen
(http://www.apple.com/nl/ipodnano/features.html)
Dan heb je vervolgens een pagina waarna je wordt gelinkt vanaf de iPod Nano pagina, richting Nike+
(http://www.apple.com/nl/ipod/nike/) En daar staat weer een extra iets wat je erbij kan kopen? Wat heb je daar dan nog extra aan?
Ja dat kunnen wij. Ooit van Bump gehoord?quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kunnen wij de pas genomen foto's naar onze maat die ook een iphone bezit sturen? Is gewoon een nadeel aan ios, valt gewoon echt niet te ontkennen
Je kunt natuurlijk ook gewoon Ace for Facebook installeren. Is een gratis alternatief, en daarmee kun je wel meerdere foto's in een keer selecteren en uploaden vanaf je iPhone.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:35 schreef Slickk het volgende:
[..]
Mja via iPhoto vind ik geen probleem op zich, zat alleen te zoeken hoe dat het beste kon. Het is ook meer dat die Facebook iOS app nogal hard faalt, zoveel functionaliteit ontbreekt ten opzichte van de browser en dat is gewoon irritant.
Nope, thanks.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja dat kunnen wij. Ooit van Bump gehoord?
E-mail, Whatsapp of iMessage gaat nog altijd veel sneller...quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Top applicatie voor 'even snel een foto delen'.
Nee, niet altijd. En whatsapp zuigt wat delen van foto's betreft.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
E-mail, Whatsapp of iMessage gaat nog altijd veel sneller...
Wanneer niet dan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, niet altijd. En whatsapp zuigt wat delen van foto's betreft.
Wanneer je mobiele dataverbinding even niet meewerkt bijvoorbeeld. Sowieso is direct delen sneller dan uploaden, versturen en op een ander toestel weer downloaden.quote:
Maar Bump werkt toch ook gewoon via een dataverbinding? Hoezo werkt Bump wel als je mobiele dataverbinding niet meewerkt?quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wanneer je mobiele dataverbinding even niet meewerkt bijvoorbeeld. Sowieso is direct delen sneller dan uploaden, versturen en op een ander toestel weer downloaden.
Bump is via bluetoothquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar Bump werkt toch ook gewoon via een dataverbinding? Hoezo werkt Bump wel als je mobiele dataverbinding niet meewerkt?
Man met een druk leven zijn. Je weetz.quote:
Tja en als apple (en samsung en HTC en linksys en vele andere die producten bij foxconn laten fabriceren) weggaan hebben ze geen slechte werkomstandigheden maar géén werkomstandigheden meer. En kunnen ze op het platteland weer omkomen van de honger.quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Leesvoer:
In China, Human Costs Are Built Into an iPad
Nee.quote:
quote:Do I need network connection for Bump to work?
Yes, you need a solid connection to the internet so Bump will be able to communicate with our servers. If you have a clear network connection 3G/4G/Edge will work, otherwise you can connect to Wifi.
Die sensor bestond al voor de oude iPod nano's. De nieuwe hebben een bewegingssensor ingebouwd, maar ik weet niet of dat even nauwkeurig is als een losse sensor in je schoen.quote:
Door een druk leven laat je je phone vallen? Wat?quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Man met een druk leven zijn. Je weetz.
Dat dacht ik ook. Het is dan ook al meer dan een jaar geleden dat ik het voor het laatst gebruikt heb.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:13 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Oh raar, dacht altijd dat het via BT ging
Die ondankbare arbeiders mogen blij zijn dat we alleen slechte arbeidsomstandigheden geven en alle verplichte overuren afpakken. Weinig te klagen die luiquote:Op donderdag 26 januari 2012 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja en als apple (en samsung en HTC en linksys en vele andere die producten bij foxconn laten fabriceren) weggaan hebben ze geen slechte werkomstandigheden maar géén werkomstandigheden meer. En kunnen ze op het platteland weer omkomen van de honger.
Relativeren blijft moeilijkquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die ondankbare arbeiders mogen blij zijn dat we alleen slechte arbeidsomstandigheden geven en alle verplichte overuren afpakken. Weinig te klagen die lui
Bumpen? Mailen? WhatsApp-en?quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee, het gaat jou erom dat je wat te zeiken hebt. Het maakt niet uit dat er talloze workarounds zijn voor de 'tekortkoming'. Het maakt ook niet uit dat bijna al deze workarounds zowel sneller als makkelijker zijn. Nee, jij moet en zal via bluetooth je foto doorsturen. En als dat niet kan, is het een faal van iOS.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:15 schreef opgebaarde het volgende:
Gaat mij er om dat je zo alles kan goed praten. Of zoals jij nu doet, stempel drukken
Mail jij maar gigabytes aan fotos.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:14 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Bumpen? Mailen? WhatsApp-en?
Edit: wat ben ik toch een spuit11
Jij hebt gelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, het gaat jou erom dat je wat te zeiken hebt. Het maakt niet uit dat er talloze workarounds zijn voor de 'tekortkoming'. Het maakt ook niet uit dat bijna al deze workarounds zowel sneller als makkelijker zijn. Nee, jij moet en zal via bluetooth je foto doorsturen. En als dat niet kan, is het een faal van iOS.
En dan proberen wij dingen recht te praten omdat we je op je onterechte koppigheid wijzen..?
Maar een GB aan foto's via Bluetooth delen is wel handig? Seriously? Je doet niet eens je best meer, he?quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mail jij maar gigabytes aan fotos.
En Whatsapp verkleint fotos.
Waar zeg ik dat iOS perfect is? Kun je niet ergens anders gaan spelen?quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij hebt gelijk.
iOs is perfect!
Apple is perfect!
Er is niets wat ontbreekt!
Heil Apple!
Sieg Apple!
Dat stelde ik ook al voor ja.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat iOS perfect is? Kun je niet ergens anders gaan spelen?
Ja geen probleem. Duurt even maar A: het werkt B: kost geen data dus geen geld C: houd de originele resolutie intakt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Maar een GB aan foto's via Bluetooth delen is wel handig? Seriously? Je doet niet eens je best meer, he?
Ach, vroeger was het wel cool omdat er geen andere mogelijkheid was om een fotootje te versturen. Nu kan je Whatsappen/iMessage/Bump/e-mail/iCloud gebruiken. Allemaal veel makkelijker dan bluetooth en dat gedoe met pairen voor dat ene fotootje. Ik vind het niet zo'n issue aangezien er veel makkelijkere en snellere alternatieven zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja geen probleem. Duurt even maar A: het werkt B: kost geen data dus geen geld C: houd de originele resolutie intakt.
Nee het is niet makkelijker de handeling is exact hetzelfde. Alleen het werkt alleen als je een goede i-net verbinding hebt + die verkleinen de boel vaak EN het gaat van je MB-hoeveelheid af.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ach, vroeger was het wel cool omdat er geen andere mogelijkheid was om een fotootje te versturen. Nu kan je Whatsappen/iMessage/Bump/e-mail/iCloud gebruiken. Allemaal veel makkelijker dan bluetooth en dat gedoe met pairen voor dat ene fotootje. Ik vind het niet zo'n issue aangezien er veel makkelijkere en snellere alternatieven zijn.
De handeling is niet exact hetzelfde, omdat je moet pairen met bluetooth. Ook moet je nog eens bij elkaar in de buurt zijn. Daarnaast is een "goede internetverbinding" nou ook weer niet zo bijzonder, we zitten niet in Azië waar alles met 5kB/s gaat. Niet alle alternatieven verkleinen trouwens. Ik snap niet waarom je hierzo over zeurt, er zijn legio mogelijkheden om sneller en makkelijker een fotootje te versturen dan via bluetooth.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee het is niet makkelijker de handeling is exact hetzelfde. Alleen het werkt alleen als je een goede i-net verbinding hebt + die verkleinen de boel vaak EN het gaat van je MB-hoeveelheid af.
Maar goed, ik verwacht niet dat profeten ook maar iets toe zullen geven dat NIET perfect is aan hun religie, dus soit.
Wacht even, je gooit nu meerdere onderwerpen door elkaar.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, het gaat jou erom dat je wat te zeiken hebt. Het maakt niet uit dat er talloze workarounds zijn voor de 'tekortkoming'. Het maakt ook niet uit dat bijna al deze workarounds zowel sneller als makkelijker zijn. Nee, jij moet en zal via bluetooth je foto doorsturen. En als dat niet kan, is het een faal van iOS.
En dan proberen wij dingen recht te praten omdat we je op je onterechte koppigheid wijzen..?
Carkits, headsets. Ik gebruik het in mijn auto om muziek in stereo te streamen én te bedienen zonder kabeltje, werkt fantastischquote:Op donderdag 26 januari 2012 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
Waarom zit heel dat BT er sowieso op? Apparaat als de trackpad doet het niet eens fatsoenlijk(sorry)
True truequote:Op donderdag 26 januari 2012 23:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Carkits, headsets. Ik gebruik het in mijn auto om muziek in stereo te streamen én te bedienen zonder kabeltje, werkt fantastisch.
Ik gebruik bluetooth soms voor tethering. Buiten dat staat het vrijwel permanent uit. Ik zou het dan ook niet missen als het er niet in zat.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:40 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom zit heel dat BT er sowieso op? Apparaat als de trackpad doet het niet eens fatsoenlijk(sorry)
Ik snap (nu) dat BT niet de oplossing is maar soms was dat wel handig geweest. Zoals even een paar foto's sturen naar mijn ma haar telefoon (geen iphone en geen inet) of afgelopen wintersport op de piste. Ja opgebaarde heeft geen internet in Oostenrijk en Frankrijk, sorry paupert for lifequote:Op donderdag 26 januari 2012 23:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
De handeling is niet exact hetzelfde, omdat je moet pairen met bluetooth. Ook moet je nog eens bij elkaar in de buurt zijn. Daarnaast is een "goede internetverbinding" nou ook weer niet zo bijzonder, we zitten niet in Azië waar alles met 5kB/s gaat. Niet alle alternatieven verkleinen trouwens. Ik snap niet waarom je hierzo over zeurt, er zijn legio mogelijkheden om sneller en makkelijker een fotootje te versturen dan via bluetooth.
Het zou wel handig zijn als het zou kunnen, maar ik mis het niet omdat er 9/10 keer makkelijkere en snellere alternatieven voorhanden zijn.
Dat zijn uitzonderingen. In dat soort gevallen is het inderdaad makkelijk als het zou kunnen. In 99,99% van de andere gevallen is mailen 10x handiger en sneller.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik snap (nu) dat BT niet de oplossing is maar soms was dat wel handig geweest. Zoals even een paar foto's sturen naar mijn ma haar telefoon (geen iphone en geen inet) of afgelopen wintersport op de piste. Ja opgebaarde heeft geen internet in Oostenrijk en Frankrijk, sorry paupert for life
jup via imessagequote:Op donderdag 26 januari 2012 15:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik gebruik Bump nog weleens hiervoor..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:20 schreef Junkie het volgende:
Tussen iPhones zijn er genoeg opties, lijkt mij.
- iPhone tip: Select multiple photos to share or to delete (iOS)
- Photo Sender (iOS App)
- DiskAid (Windows)
- PhoneView (OSX)
- Bluetooth Photo Share (iOS App)
Naar een andere telefoon als de iPhone blijft het wel lastig.
Dat is het mooie van Apple! Je hoeft zelf niet meer na te denken, maar Steve Jobs deed dat voor je. Nu doet die andere koekenbakker dat.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:24 schreef Breuls het volgende:
[..]
Een kabeltje gebruiken als het ook draadloos zou moeten kunnen?
Een kabeltje gebruiken tussen een iPhone en een Nokia?
Ik ga niet met sarcastische smilies smijten, want dat gebeurt hier al genoeg, maar probeer je eens in te beelden dat er tussen verschillende gebruikers verschillende voorkeuren voor het gebruik van hun telefoon zijn. Er gaat een wereld voor je open.
Hoeveel opties heb je nodig als je e-mail hebt? Wat is er mis mee?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:20 schreef Junkie het volgende:
Tussen iPhones zijn er genoeg opties, lijkt mij.
- iPhone tip: Select multiple photos to share or to delete (iOS)
- Photo Sender (iOS App)
- DiskAid (Windows)
- PhoneView (OSX)
- Bluetooth Photo Share (iOS App)
Naar een andere telefoon als de iPhone blijft het wel lastig.
Vind ik ook irritant. Ik gebruik daarom steeds vaker Facebook Messenger, daar is wel een desktopapplicatie van.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:23 schreef Tijn het volgende:
Kent iemand een chat-applicatie voor OS X die zowel Google Talk/Chat als Skype ondersteunt?
En waarom is er geen desktop applicatie van Whatsapp?
Om een website op je Mac te maken samen met Typo3 kan je MAMP gebruiken. Maar met een website op je Mac kan je niet testen wat de SEO doet omdat de zoekmachine je niet kan vinden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:48 schreef w00h00 het volgende:
Ik wil een beetje experimenteren om een website icm zoekmachineoptimalisatie te maken op mijn Mac. Op me werk gebruik ik wel het CMS systeem Typo3, maar namelijk aan de "Front end", dus het aanpassen van teksten/foto's e.d. niet zo spannend dus.
Aangezien ik me er toch verder in wil verdiepen wil toch een stapje verder en vraag ik me af welk programma jullie mij adviseren? Het is belangrijk dat het programma en de manier van website bouwen "toekomst" heeft en een goede "leerschool" is om kennis te maken met het bouwen van een website icm zoekmachineoptimalisatie zonder allemaal programmeerwerk .
Adium, daar zit wel Google Talk/Chat bij en vele andere maar Skype ben ik bang van niet. Heb er ook nog niet eerder van gehoord, dat Skype er ook bij zit eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:23 schreef Tijn het volgende:
Kent iemand een chat-applicatie voor OS X die zowel Google Talk/Chat als Skype ondersteunt?
En waarom is er geen desktop applicatie van Whatsapp?
Nee.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:04 schreef Renesite het volgende:
Verwachtingen voor een nieuwe iPhone binnen nu en 4 maanden?
Waarom geen 5?quote:
Omdat die pas over 10 maanden uitkomtquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom geen 5?
Waarom heeft Vodafone geen iphone 5
I was just kiddin'quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat die pas over 10 maanden uitkomt?
Dan zou ik die 165 doekoe in mijn zak steken. En bij saturn issie 600. Net gebeldquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:36 schreef Renesite het volgende:
4s... 120 euro bijbetalen bij een tweejarig abonnement...
120
+ 42,50 * 24 + 120 = 1140
600 euro voor de 4s in de winkel = 540 over.
- 15 = 525 - 15*24 = 360
165 euro over. Zit je bij simyo tweejarig met een iPhone 4s.
Aight...
[..]
I was just kiddin'
Moet ik wel 4 maanden wachten - moet verlengen. Stom dat ik die berekening maakt. Anders zit ik 1 juni dus.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan zou ik die 165 doekoe in mijn zak steken. En bij saturn issie 600. Net gebeld
Maar als je die 4 maanden uitzit.. heb je dan niet EN meer belminuten en geld over?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Moet ik wel 4 maanden wachten - moet verlengen. Stom dat ik die berekening maakt. Anders zit ik 1 juni dus.
Ik denk dat ik eens ruig doe en een eenjarige kies
Dan gaat pas 1 juni mijn nieuwe abonnement in..quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar als je die 4 maanden uitzit.. heb je dan niet EN meer belminuten en geld over?
Ja, dat snap ikquote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dan gaat pas 1 juni mijn nieuwe abonnement in..
Hmmhmm...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik
Maar heb je wel geld over en meer belminutenJa, zelf weten hoor
Ik vind het zonder abonnement wel erg veel, 600 euro.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:47 schreef Qwea het volgende:
Want, je kan niet je iphone los kopen en je simkaart erin rammen? / knippen?
okequote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik vind het zonder abonnement wel erg veel, 600 euro.
Die berekening van je is niet compleet. Je vergeet dat een 4s over een jaar nog steeds 250-300 euro waard is. Een niet-iPhone heeft een veel lagere restwaarde. Ik verkoop nu een SII van amoer een half jaar oud voor 245 terwijl een iPhone 4 (van 1,5 jaar oud?) ook nog te verkopen is voor 275.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:36 schreef Renesite het volgende:
4s... 120 euro bijbetalen bij een tweejarig abonnement...
120
+ 42,50 * 24 + 120 = 1140
600 euro voor de 4s in de winkel = 540 over.
- 15 = 525 - 15*24 = 360
165 euro over. Zit je bij simyo tweejarig met een iPhone 4s.
Aight...
[..]
I was just kiddin'
Ja...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Die berekening van je is niet compleet. Je vergeet dat een 4s over een jaar nog steeds 250-300 euro waard is. Een niet-iPhone heeft een veel lagere restwaarde. Ik verkoop nu een SII van amoer een half jaar oud voor 245 terwijl een iPhone 4 (van 1,5 jaar oud?) ook nog te verkopen is voor 275.
Klopt, er zijn verschillende apps om dat bij te houden.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:38 schreef Qwea het volgende:
Zeg, iphone, heeft die in de store een GRATIS app waar ik belminuten en data en sms kan bijhouden? Heb nu bv op android call meter NG.
En whatsapp is ook gewoon gratis toch?
Mooi en mooi!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:14 schreef Slickk het volgende:
[..]
Klopt, er zijn verschillende apps om dat bij te houden.
Whatsapp kost ¤0,80 ofzo, niks dus.
Jep, 4 naar boven is de multitaskbar omhoog krijgen. Best handig en maak er vaak gebruik van i.p.v de home button.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 21:18 schreef Dimens het volgende:
Iemand wel eens opgevallen dat je met de iPad 2 ook met 4 vingers de app Kunt wisselen of kunt verkleinen?
Nou, uurtje per dag internet, facebook, whatsapp. Is 500mb dan wél voldoende?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:18 schreef Citizen.Erased het volgende:
500mb internet is voor de bovengemiddelde gebruiker voldoende. Wat gerbruik je waardoor je zoveel 3G dataverkeer hebt?
Meer dan voldoende.quote:Op zondag 29 januari 2012 19:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou, uurtje per dag internet, facebook, whatsapp. Is 500mb dan wél voldoende?
Bron?quote:Op zondag 29 januari 2012 19:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
pand voor applestore in rotterdam is al aangekocht
Denk het niet. Die had ik ook al gevonden. Ik zag er 2 staan, echt op de website van ben. Zit me al kapot te googlen, kan godsamme niets meer vindenquote:Op zondag 29 januari 2012 20:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Deze?
http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/apps/my-t-mobile-app
Inderdaad, ik blijf eigenlijk altijd wel onder de 300mb, 500mb is meer dan voldoende dus.quote:
quote:Op zondag 29 januari 2012 20:33 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb geen geluid meer uit m'n luidspreker, als ik muziek of een filmpje aanzet staat er ook geen volume besturing in beeld. Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Hij deed het voor vorige week nog prima. Heb al geprobeerd om de software te herstellen maar dit heeft niet geholpen.
Anyone?
Staat nog in verbinding met een airport / apple TV waarover hij draadloos zijn geluid kwijt wil.quote:Op maandag 30 januari 2012 15:11 schreef -Menn0- het volgende:
Het rare is dat hij met bellen wel op luidspreker kan....
de verkoper van het pandquote:
nooit bij stil gestaan, had op mijn G. ook zo'n tooltje..quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een iPhone heeft een lcd-scherm, en die is of aan of uit. Een zwart scherm met 1 witte pixel verbruikt evenveel stroom als volledig wit scherm. Bijzonder slecht idee dus.
Volgens mij zijn die tooltjes er niet eens voor iPhone om de eerder genoemde reden. Dat is alleen op een amoled scherm interessant.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:50 schreef FUFR het volgende:
[..]
nooit bij stil gestaan, had op mijn G. ook zo'n tooltje..
'niet doen dus' adviseren?
Heb ik beide niet...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:33 schreef jackson het volgende:
[..]
Staat nog in verbinding met een airport / apple TV waarover hij draadloos zijn geluid kwijt wil.
ik ken hem niequote:Op dinsdag 31 januari 2012 17:43 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zou hij zeker fijn vinden dat je dat post
apple support geen DLNA. Dus vanuit iTunes ga je niet rechtstreeks over twonky streamen. Binnenkort is er wel een DLNA app te verwachten in de Mac store die dit mogelijk maakt.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:29 schreef Nashje het volgende:
Iemand hier bekend met TwonkyMediaServer?
M'n schoonpa gebruikt dit om vanaf z'n iMac te streamen naar de PC. Maar nu zou ie graag iTunes en iPhoto willen streamen. Iemand enige ervaring hiermee? Dacht zelf dat hiervoor plugins moeten worden geinstalleerd, maar kan deze nergens vinden...
Maar valt er binnen Twonky niet een plugin te configureren die het mogelijk maakt om de hele bibliotheek van iTunes te streamen naar de TV?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
apple support geen DLNA. Dus vanuit iTunes ga je niet rechtstreeks over twonky streamen. Binnenkort is er wel een DLNA app te verwachten in de Mac store die dit mogelijk maakt.
Wij (de familie) willen het ook aan mijn oma geven...maar dat kan toch nooit goed gaan?quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:05 schreef SuperKaasNacho het volgende:
Net de iPad van mijn opa(81) aan hem geintroduceerd. Wat een blije man. Profiteur oma is ook blij geloof ik.
Kijk es naar het programma Whatsize. Erg handig om grootte per map te zien.quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik heb opnieuw een klein vraagje tussendoor omtrent mijn Macbook.
Ik wi namelijk wat opruimen, en dus wil ik weten welke mappen het grootst zijn.
In "Finder" kan ik bovenaan "Arrange"->"Size" doen, en dan toont hij alle mappen van 100 MB tot 10 GB, van 1MB tot 100MB allemaal apart.... maar nog steeds niet wat de echte Size is. Onder "Size" staat gewoon "--".Wat is daar nou het nut van? Waarom toont hij niet gewoon hoe groot die map dan is? Moet ik nou werkelijk overal "Get info" gaan doen?
Het is meer zoiets:quote:Op donderdag 2 februari 2012 11:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gebroken ... ?
Aan elkaar knopen![]()
Iig als t ergens midden in t snoer is kan dt gewoon, mooi de draadjes in elkaar draaien en tape dr omheen
Ik heb net de update uitgevoerd op m'n iMac & die's nu redelijk fucked... Alle programma's crashen en er is een CUI probleem. Komt wel vaker voor las ik. Probleem schijnt niet voor te komen bij de combo update (hier te downloaden), maar enkel bij de Software Update versie.quote:
Je mag de mijne ook voor 750, enige verschil is 2,8 GHz ipv 2,66 en er is een maand geleden een nieuw scherm in gegaan (net op vervaldatum AppleCare) ivm bleeding, scherm dus als nieuw.quote:Op donderdag 2 februari 2012 18:48 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jullie kunnen me zo vlak voordat het topic sluit vast wel even helpen. Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke tweedehands iMac en kwam het volgende tegen:
alu iMac late 2009
24" scherm
Core2duo 2.66 GHz
4 GB RAM
1 TB HD
OSX Lion 10.7
En dat voor 750 euro. Is dit een goede deal of kan ik beter verder zoeken?
Bizar man. Apple moet dit echt snel fixen! Alhoewel dat nog wel lastig zal zijn. Ik denk dat de reden is waarom Apple het nu zo doet is omdat Apple zeker moet zijn dat jouw telefoonnummer ook echt jouw telefoonnummer is. Er moet dus een harde koppeling zijn met de simkaart.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
http://gizmodo.com/588059(...)tal-strangers-iphone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |