quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:23 schreef dikkebroekzak het volgende:
ik win altijd. En winnen betekent:
win·nen won, h gewonnen 1 als prijs of loon krijgen: de eerste prijs ~; terrein ~ vorderen 2 in een strijd zegevieren 3 inzamelen, m.n. van delfstoffen: zand ~ 4 toenemen in: in (of: aan) duidelijkheid ~
Misschien deels. Maar de hoofdaanklacht is dat hij eraf stapte. En dat is niet toegestaan. Dat had ie niet moeten doen in de eerste plaats. A big no-no.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou het probleem niet eerder zijn dat hij orders van de kustwacht (oid?) terug aan boord te gaan compleet lijkt te negeren?
hij is sowieso verantwoordelijk voor zijn passagiers
Ik zou zeggen, dat het goedkoper zou zijn om het te repareren dan een nieuw schipquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:20 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
wat?
[..]
Ik heb begrepen dat het schip naar alle waarschijnlijkheid total loss is. Het gaat dan naar de sloop en zou qua materiaal ongeveer 50 miljoen waard zijn.
Heb er ook geen verstand van, maar zo'n scheur repareren lijkt me nogal een duur grapje. Denk ook dat door het op de kant liggen het hele schip verbuigt. Het hele interieur is ook aangetast door het zeewater. Denk niet dat het schip in oorspronkelijk staat herstellen zou eenvoudig isquote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, dat het goedkoper zou zijn om het te repareren dan een nieuw schip. Maar als ze geen geld willen uitgeven is de sloop de enige keus ofc.
Het eigen risico (25 mln) en de derving van inkomsten. De beurskoers van Carnival is overigens gekelderd, ik las verhalen dat de hoofdaandeelhouder in één klap 500 mln op papier armer is geworden...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:24 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
dat is ook dan waarschijnlijk het enige wat de kapitein goed heeft gedaan. Als het schip enkele tientallen meters meer naar zee was gekapseisd was het volledig onder water verdwenen en waren er beduidend meer slachtoffers gevallen.\
vraag me overigens wel af waar dat bedrag van 90 miljoen vandaan komt
Er zal een verschil zijn tussen totale schade en de schade voor Carnival/Costa Cruises.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:59 schreef ddx het volgende:
Gisteren bij nieuwsuur kwamen ze op zo'n 800 of 900 miljoen aan schade.
(Berging is ook niet gratis bijvoorbeeld)
Lijkt me stug, waar heb je dit gelezen? Costa wil immers het schip weer herbruiken werd verteld op de persconferentiequote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het schip gaat waarschijnlijk in meerdere stukken gezaagd worden. Zo´n gigantisch apparaat trek je niet ff van die rotsen af.
Een of andere vent van een bergingsbedrijf vertelde dit bij Nieuwsuur. Gisteren of eergisteren dacht ik.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:21 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Lijkt me stug, waar heb je dit gelezen? Costa wil immers het schip weer herbruiken werd verteld op de persconferentie
Ik heb iets gelezen of gehoord over het schip weer overeind te helpen met luchtkussens. Maar of dat klopt???
Smit bemoeit zich er tegenaan, dan komt het wel goed lijkt me. Taklift zoveel en gaan met het circus.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef opgebaarde het volgende:
Vanmiddag werd nog verklaard dat het nog wel even duurt voordat men weet hoe dit aan te pakken en dat eerst de te dikke olie weggepompt moet worden. Wat jullie aan het doen zijn is wel erg komisch
Kruip jij maar weer terug in je kist.... het zijn namelijk niet mijn woorden:quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef opgebaarde het volgende:
Vanmiddag werd nog verklaard dat het nog wel even duurt voordat men weet hoe dit aan te pakken en dat eerst de te dikke olie weggepompt moet worden. Wat jullie aan het doen zijn is wel erg komisch
Die kerel zat overigens niet bij Nieuwsuur. Kan goed zijn dat ie er naast zit, maar we gaan het wel zien. Die olie zal er eerst uit moeten ja.quote:Costa Concordia rijp voor de schroot
DEN HAAG - Het cruiseschip Costa Concordia, dat afgelopen weekend kapseisde voor de kust van Toscane, zal hoogstwaarschijnlijk nooit meer varen.
‘De schade is zo groot dat er niets ander opzit dan het 290 meter lange gevaarte in stukken te zagen en af te voeren naar de schroot’, zegt Bas Jan Faber, technisch directeur van maritiem ingenieursbureau C-Job. ‘De waterschade is enorm. Alleen al de motoren moeten als verloren worden beschouwd vanwege aantasting door zeewater. Zo’n schip is niet gebouwd ...
http://www.nd.nl/artikele(...)rijp-voor-de-schroot
Helaas ... voor de rest van het artikel moet een astronomisch bedrag worden betaald.
Fixedquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:58 schreef tim2308 het volgende:
Voor wie Italiaans kan lezen (en een facebook account heeft): de Facebook groepen van Costa crewmembers https://www.facebook.com/groups/8911528894/
Nee jonge die zat allang aan de capuccino in het dorp kijkend naar de tv beelden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef livelink het volgende:
Is die kapitein nou uiteindelijk weer terug aan boord gegaan vraag ik me af.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 23:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee jonge die zat allang aan de capuccino in het dorp kijkend naar de tv beelden.
Verschillende bronnen vragen zich af of de kapitein dat inderdaad heeft gedaan of dat het schip onbestuurbaar werd. Als je een gat in een schip hebt aan de linkerkant en daar stroomt water naarbinnen, dan maakt dat schip automatisch een bocht naar links....quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:24 schreef Beardslasher het volgende:
[..]
dat is ook dan waarschijnlijk het enige wat de kapitein goed heeft gedaan.
nee gewoonquote:Op woensdag 18 januari 2012 07:08 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Verschillende bronnen vragen zich af of de kapitein dat inderdaad heeft gedaan of dat het schip onbestuurbaar werd. Als je een gat in een schip hebt aan de linkerkant en daar stroomt water naarbinnen, dan maakt dat schip automatisch een bocht naar links....
Jep. Het schip ligt ook gekanteld naar de kust toe.quote:Op woensdag 18 januari 2012 07:08 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Verschillende bronnen vragen zich af of de kapitein dat inderdaad heeft gedaan of dat het schip onbestuurbaar werd. Als je een gat in een schip hebt aan de linkerkant en daar stroomt water naarbinnen, dan maakt dat schip automatisch een bocht naar links....
quote:Met ''een briljante manoeuvre'' zou het de kapitein zijn gelukt het schip naar de kust te sturen. Onderzoekers spraken deze lezing tegen. Volgens hen waren de machinekamers ondergelopen en had Schettino geen controle meer over de Costa Concordia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |