abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:27:06 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106925546
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:23 schreef dikkebroekzak het volgende:

ik win altijd. En winnen betekent:

 win·nen won, h gewonnen 1 als prijs of loon krijgen: de eerste prijs ~; terrein ~ vorderen 2 in een strijd zegevieren 3 inzamelen, m.n. van delfstoffen: zand ~ 4 toenemen in: in (of: aan) duidelijkheid ~

^O^
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:27:10 #177
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106925550
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou het probleem niet eerder zijn dat hij orders van de kustwacht (oid?) terug aan boord te gaan compleet lijkt te negeren?

hij is sowieso verantwoordelijk voor zijn passagiers
Misschien deels. Maar de hoofdaanklacht is dat hij eraf stapte. En dat is niet toegestaan. Dat had ie niet moeten doen in de eerste plaats. A big no-no.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  Moderator dinsdag 17 januari 2012 @ 20:33:03 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_106925825
nee hij had niet tegen die rotsen aan moeten varen in de eerste plaats ... het schip verlaten lijkt me een minder serieus vergrijp als maal dood door schuld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:34:20 #179
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_106925899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:20 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

wat?

[..]

Ik heb begrepen dat het schip naar alle waarschijnlijkheid total loss is. Het gaat dan naar de sloop en zou qua materiaal ongeveer 50 miljoen waard zijn.
Ik zou zeggen, dat het goedkoper zou zijn om het te repareren dan een nieuw schip :P. Maar als ze geen geld willen uitgeven is de sloop de enige keus ofc.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_106926119
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:34 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, dat het goedkoper zou zijn om het te repareren dan een nieuw schip :P. Maar als ze geen geld willen uitgeven is de sloop de enige keus ofc.
Heb er ook geen verstand van, maar zo'n scheur repareren lijkt me nogal een duur grapje. Denk ook dat door het op de kant liggen het hele schip verbuigt. Het hele interieur is ook aangetast door het zeewater. Denk niet dat het schip in oorspronkelijk staat herstellen zou eenvoudig is
pi_106926546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:24 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

dat is ook dan waarschijnlijk het enige wat de kapitein goed heeft gedaan. Als het schip enkele tientallen meters meer naar zee was gekapseisd was het volledig onder water verdwenen en waren er beduidend meer slachtoffers gevallen.\

vraag me overigens wel af waar dat bedrag van 90 miljoen vandaan komt
Het eigen risico (25 mln) en de derving van inkomsten. De beurskoers van Carnival is overigens gekelderd, ik las verhalen dat de hoofdaandeelhouder in één klap 500 mln op papier armer is geworden...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106926918
http://www.morningstar.nl(...)-en-resultaat-r.aspx

die 90 miljoen zijn inderdaad de onmiddelijke financiële schade. Ben benieuwd in hoeverre de verzekering uitbetaalt aan Carnival. Financiële schade kan nog redelijk oplopen lijkt me. Schip van een miljoen of 500 en nog 4000 fikse schadeclaims. Plus nog al het imagoverlies en weet ik het wat
pi_106927140
Gisteren bij nieuwsuur kwamen ze op zo'n 800 of 900 miljoen aan schade.
(Berging is ook niet gratis bijvoorbeeld)
pi_106927280
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:59 schreef ddx het volgende:
Gisteren bij nieuwsuur kwamen ze op zo'n 800 of 900 miljoen aan schade.
(Berging is ook niet gratis bijvoorbeeld)
Er zal een verschil zijn tussen totale schade en de schade voor Carnival/Costa Cruises.

Maar de grote vraag gaat worden: betaalt de verzekeraar (danwel het consortium van verzekeraars) uit als de kapitein zo'n blunder heeft gemaakt als hij heeft gedaan (immers: als je je auto dronken bestuurd, ben je ook ongedekt)

[ Bericht 0% gewijzigd door tim2308 op 17-01-2012 21:01:46 (typo) ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:07:22 #186
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_106927627
Vooruitlopend op de zaken: kan die captain voor 20 jaar de bak ingaan?
pi_106927829
Hij heeft nu huisarrest, lijkt me niet dat ze dat doen met iemand waarvan ze verwachten dat hij 20 jaar de cel in gaat. Voor het verlaten van een schip in nood staat overigens 12 jaar in italie volgens de Italiaanse media.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106928145
Het schip gaat waarschijnlijk in meerdere stukken gezaagd worden. Zo´n gigantisch apparaat trek je niet ff van die rotsen af.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 21:16:16 ]
pi_106928449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het schip gaat waarschijnlijk in meerdere stukken gezaagd worden. Zo´n gigantisch apparaat trek je niet ff van die rotsen af.
Lijkt me stug, waar heb je dit gelezen? Costa wil immers het schip weer herbruiken werd verteld op de persconferentie

Ik heb iets gelezen of gehoord over het schip weer overeind te helpen met luchtkussens. Maar of dat klopt???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106928685
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:21 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Lijkt me stug, waar heb je dit gelezen? Costa wil immers het schip weer herbruiken werd verteld op de persconferentie

Ik heb iets gelezen of gehoord over het schip weer overeind te helpen met luchtkussens. Maar of dat klopt???
Een of andere vent van een bergingsbedrijf vertelde dit bij Nieuwsuur. Gisteren of eergisteren dacht ik.
pi_106928811
Vanmiddag werd nog verklaard dat het nog wel even duurt voordat men weet hoe dit aan te pakken en dat eerst de te dikke olie weggepompt moet worden. Wat jullie aan het doen zijn is wel erg komisch
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:31:49 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_106928979
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef opgebaarde het volgende:
Vanmiddag werd nog verklaard dat het nog wel even duurt voordat men weet hoe dit aan te pakken en dat eerst de te dikke olie weggepompt moet worden. Wat jullie aan het doen zijn is wel erg komisch
Smit bemoeit zich er tegenaan, dan komt het wel goed lijkt me. Taklift zoveel en gaan met het circus.
pi_106929650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:28 schreef opgebaarde het volgende:
Vanmiddag werd nog verklaard dat het nog wel even duurt voordat men weet hoe dit aan te pakken en dat eerst de te dikke olie weggepompt moet worden. Wat jullie aan het doen zijn is wel erg komisch
Kruip jij maar weer terug in je kist.... het zijn namelijk niet mijn woorden:

quote:
Costa Concordia rijp voor de schroot

DEN HAAG - Het cruiseschip Costa Concordia, dat afgelopen weekend kapseisde voor de kust van Toscane, zal hoogstwaarschijnlijk nooit meer varen.

‘De schade is zo groot dat er niets ander opzit dan het 290 meter lange gevaarte in stukken te zagen en af te voeren naar de schroot’, zegt Bas Jan Faber, technisch directeur van maritiem ingenieursbureau C-Job. ‘De waterschade is enorm. Alleen al de motoren moeten als verloren worden beschouwd vanwege aantasting door zeewater. Zo’n schip is niet gebouwd ...

http://www.nd.nl/artikele(...)rijp-voor-de-schroot

Helaas ... voor de rest van het artikel moet een astronomisch bedrag worden betaald.
Die kerel zat overigens niet bij Nieuwsuur. Kan goed zijn dat ie er naast zit, maar we gaan het wel zien. Die olie zal er eerst uit moeten ja.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 22:17:46 ]
pi_106930490
Voor wie Italiaans kan lezen: de Facebook groepen van Costa crewmembers https://www.facebook.com/groups/8911528894/
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_106930604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:58 schreef tim2308 het volgende:
Voor wie Italiaans kan lezen (en een facebook account heeft ;) ): de Facebook groepen van Costa crewmembers https://www.facebook.com/groups/8911528894/
Fixed :)

Heb het nieuwsuur item toch maar ff opgezocht. Vanaf 14:20 Hans van Rooij (Voorheen Directeur Bergingsbedrijf Smit Salvage, nu adviseur scheepvaart en bergingsbranche) aan het woord over de berging:

http://nieuwsuur.nl/uitzending/2012-01-16

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 22:16:16 ]
pi_106935229
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:02 schreef livelink het volgende:
Is die kapitein nou uiteindelijk weer terug aan boord gegaan vraag ik me af.
Nee jonge die zat allang aan de capuccino in het dorp kijkend naar de tv beelden.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:57:55 #197
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106936064
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nee jonge die zat allang aan de capuccino in het dorp kijkend naar de tv beelden.
_O-

al is het triest natuurljk voor de passagiers :X
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106939539
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:24 schreef Beardslasher het volgende:

[..]

dat is ook dan waarschijnlijk het enige wat de kapitein goed heeft gedaan.
Verschillende bronnen vragen zich af of de kapitein dat inderdaad heeft gedaan of dat het schip onbestuurbaar werd. Als je een gat in een schip hebt aan de linkerkant en daar stroomt water naarbinnen, dan maakt dat schip automatisch een bocht naar links....
  woensdag 18 januari 2012 @ 07:11:04 #199
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106939544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 07:08 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Verschillende bronnen vragen zich af of de kapitein dat inderdaad heeft gedaan of dat het schip onbestuurbaar werd. Als je een gat in een schip hebt aan de linkerkant en daar stroomt water naarbinnen, dan maakt dat schip automatisch een bocht naar links....
nee gewoon
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106939878
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 07:08 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Verschillende bronnen vragen zich af of de kapitein dat inderdaad heeft gedaan of dat het schip onbestuurbaar werd. Als je een gat in een schip hebt aan de linkerkant en daar stroomt water naarbinnen, dan maakt dat schip automatisch een bocht naar links....
Jep. Het schip ligt ook gekanteld naar de kust toe.
quote:
Met ''een briljante manoeuvre'' zou het de kapitein zijn gelukt het schip naar de kust te sturen. Onderzoekers spraken deze lezing tegen. Volgens hen waren de machinekamers ondergelopen en had Schettino geen controle meer over de Costa Concordia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')