Ik leverde mijn kofferbak in voor een langere neus met inhoudquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:08 schreef fathank het volgende:
3 compact.
Kon je de kofferbak niet meer betalen.
Het gaat er om dat de combinatie van koppel, vermogen en max toerental hoog isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:43 schreef Kriegel het volgende:
Koppel is weldegelijk handig om te hebben, je brengt gewicht makkelijker in beweging, het maakt dat je (bij zeer sportief rijden alias racen) niet constant tegen redline hoeft te zitten om je vermogen fatsoenlijk aan te spreken. En in iets alledaagser situaties maakt het natuurlijk het nodige verschil in schakellui kunnen rijden of niet.
Da's een 4-deurs rocketquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Das geen pocket rocket meer, das een complete sedan man!
Als jij 0-100 in 9 seconden een rocket vind, dan is jouw defintie van rocket een beetje misplaatst...quote:
Geen idee over de 0-100 tijd, maar in mijn beleving was ie behoorlijk vlotquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als jij 0-100 in 9 seconden een rocket vind, dan is jouw defintie van rocket een beetje misplaatst...
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef D. het volgende:
[..]
Geen idee over de 0-100 tijd, maar in mijn beleving was ie behoorlijk vlot
Ik heb het gelezen, maar was me er niet van bewust dat ie zo 'traag' wasquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
er is wel een 1.8 turbo van de mazda 323, zelf 2 soorten...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden...
En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht...
En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...
We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had 8,2 seconden nodig, en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden. Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
Het ging me in dat stukje natuurlijk om de 2.0, dat er wel in 1.8T was, had ik ook al gezien.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:22 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
er is wel een 1.8 turbo van de mazda 323, zelf 2 soorten...
de gt-x en de gt-r, de gt-r was de dikste, en ook de snelste.. iets van 210pk, 4wd en redelijk uniek,... zijn ooit 2500 van gebouwd in 1992 ofzo..
[ afbeelding ]
filmpje, auto is iets gemodificeerd.
Voor zover ik heb kunnen vinden, heeft alleen de Uno Turbo niet echt een snellere opvolger gekregen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar goed, het is vooral een gevoelskwestie dat die kleine auto's zo razendsnel zijn. De meeste moderne varianten zijn gewoon een stuk sneller (uitzonderingen daar gelaten).
Er staat er 1-tje te koop in Friesland. Helaas zonder foto's:quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef silenthill het volgende:
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?
Tenminste, zie ze echt nooit meer
Maar wel lekker haaks door de bocht. Dat doen weinig FWD'tjes hem na.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
Een VTEC begint bij ongeveer 3500 toeren te leven. De naald gaat dan alleen nog wel even door tot 8000 rpm. Het resultaat van aan de wielen is koppel*motortoerental gerudeceerd door een bij de situatie passende versnellingsbak (in feite vertragingsbak...)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef Kriegel het volgende:
Allicht. Ik bedoel meer dat een auto met een veel hoger piekvermogen dan normaal ten opzichte van het koppel gebruikelijk is (zoals een VTEC motor) enorm hoogtoerig gereden moet worden om hetzelfde te bereiken. Laag in de toeren is ie dan gewoon doods.
Volgens mij had Conflict ooit zo een Uno turbo of was dat een gewone?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef silenthill het volgende:
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?
Tenminste, zie ze echt nooit meer
HONDA:quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:57 schreef silenthill het volgende:
Mijn neef had er eentje, die klap in je rug boven de 3500 toeren en dan als toppunt die V-Tec.
Heerlijk.
De vraag in de OP is "Wat zijn de huidige Pocket Rockets?". Goed, 10 jaar oud is inderdaad niet helemaal meer 'huidig', maar op zich is het wel een relatief moderne pittige compacte auto. Moderner dan sommige andere modelletjes die ik hier langs zie komen in het topic.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die auto is nog geen 10 jaar oud, ik denk dat je het topic niet helemaal snapt. En met een gewicht van 1335 niet echt licht te noemem...
Onder de 1000 Kg zijn ze zo goed als uitgestorvenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:44 schreef Cybje het volgende:
[..]
De vraag in de OP is "Wat zijn de huidige Pocket Rockets?". Goed, 10 jaar oud is inderdaad niet helemaal meer 'huidig', maar op zich is het wel een relatief moderne pittige compacte auto. Moderner dan sommige andere modelletjes die ik hier langs zie komen in het topic.
Maar je hebt gelijk, 1335 kg is niet heel licht. Alhoewel het ook niet echt zwaar is natuurlijk.
Ja klopt, dat is wel heel jammer. De Lotus Elise is wel onder de 1000 kg natuurlijk, maar dat is weer meer een serieuze sportauto. Het leuke aan die kleine lichte auto'tjes is ook het hoge speelgoedgehalte dat het eigenlijk heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:28 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Onder de 1000 Kg zijn ze zo goed als uitgestorven![]()
Kwam er maar een Aygo met een 2 liter blok, die net als de Renault Clio Williams drastisch was aangepast om er een perfect "bommetje" van de maken. Maar nee, het verbuik en milieu gaan tegenwoordig voor....
En nu weer on-topicquote:Op zondag 15 januari 2012 10:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Je kan natuurlijk ook een goed gemotoriseerde moderne hatchback lichter maken.
Verwijder;
Elektrische spiegelverstelling, raambediening, stoelverstelling.
Airco, Achterbank, Isolatiemateriaal, reservewiel, (airbags voor de hardcore versie)
Maak de kofferruimte leeg !!! (je ziet zoveel volk dat de auto als een opslagplaats gebruikt)
Zet er een kleinere/lichtere high performance accu in.
Demonteer radio/cd-speler/speakers/versterkers/navigatie/dvd-spelers/lcd-schermen.
Zo kan je met gemak 150 kilo !! gewicht verminderen.
Dat haalt echt zeer veel uit vooral met de sprint naar 100 maar ook bij het remmen.
Een weekendje voorzichtig demonteren en je hebt een hot hatch ipv een suffe slak![]()
Wat is er niet on topic aan?quote:
Ja alleen maar stickers, want de normale Clio RS (de clio 200 die ik poste) is PRECIES hetzelfde alleen zonder al die blije blauwe stickers.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ehhm alleen stickers ?
2 liter 16 klepper met sport-onderstel
Ben je dikke Clio's aan het posten, laat je de v6 achterwege...quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef invine het volgende:
Hoezo zijn de clio's niet genoemd
[ afbeelding ]
Clio 16v
[ afbeelding ]
Clio Williams
[ afbeelding ]
Clio 172
[ afbeelding ]
Clio 182
[ afbeelding ]
Clio 197
[ afbeelding ]
Clio 200
En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
Ik mis ze.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef invine het volgende:
Hoezo zijn de clio's niet genoemd
[ afbeelding ]
Clio 16v
[ afbeelding ]
Clio Williams
[ afbeelding ]
Clio 172
[ afbeelding ]
Clio 182
[ afbeelding ]
Clio 197
[ afbeelding ]
Clio 200
En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
Owja ik wist dat ik iets vergeten was, maar die v6 is wel moeilijk zwaar..quote:Op zondag 15 januari 2012 11:18 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ben je dikke Clio's aan het posten, laat je de v6 achterwege...
Bij deze dan, de echte Clio pocket-rocket:
[ afbeelding ]
Met z'n 1375kg wel behoorlijk wat overgewicht...
Dit is dus juist wel een originele G40, zeer zeldzame van de eerste series.quote:Op zondag 15 januari 2012 08:15 schreef VENTOVICE het volgende:
..da's dus geen originele G40...
Allereerst was de VW Golf GTI de allereerste 'hot hatch', die alles heeft aangewakkerd; ook dit topic, dus !De latere Polo G40 was een prima opvolger, qua vermogen/gewicht
De originele G40 is gebasseerd op het Polo II F type, gemaakt van ca. 1990 tot 1994
De G40 werd geïntroduceerd in 1991 en had
83 kW/ 113 pK bij 6.000 rpm en een koppel van 142 Nm bij 3.600 rpm.
Het totaal-gewicht was slechts 805 kg !!!
Ik heb hem het liefste zó; als Polo Genesis G40 met mooie speciale bekleding en paars-metallic lak op 13" BBS "Hockenheim"
[ afbeelding ]
Voor de show natuurlijk andere BBS-'en (lees: groter, breder, duurder...) en wat lager: KLAAR!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...maar dit was ook alweer 19 jaar geleden....
Dan kan ik mijn Alfa 75 V6 ook in het rijtje gooien, iets boven de 1300 kg ivb zwaardere motor en Amerikaanse bumpers. Acceleratie: onbekend ivb verkorte versnellingsbak.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:36 schreef Cybje het volgende:
Als die Civic van 1300 kg is toegestaan, dan is de Alfa 147 GTA ook gewoon toegestaan!
Dat valt toch wel mee?quote:Op zondag 15 januari 2012 12:16 schreef blup het volgende:
[..]
Ik mis ze.![]()
Mijn oude RSi. (1.8 8v 110pk)
[ afbeelding ]
Zelfde RSi is later voorzien van een F7P met een andere bak, ging gruwelijk hard..
Clio 16v
[ afbeelding ]
16v van 'n maat van me.
[ afbeelding ]
Ik ben naar een 5je gegaan, hij naar deze
[ afbeelding ]
Nog leuker.
Echt super vet, maar van al het onderhoud en gezeik wat het oplevert word je echt verdrietig van.
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).quote:Op zondag 15 januari 2012 08:52 schreef VENTOVICE het volgende:
...anno 2012: (back on-topic!!!)
Ik heb hem gevonden, hoor!
Ja, dìt zou ik óók wel willen:
Een Fiat Grande Punto Abarth, herstel: Punto Abarth Evo Esseesse (het is geen Fiat meer..) , dus mèt het EsseEsse-pakket...
De Abarth heeft standaard al 155 pK/ 5.500 rpm en 230 Nm/ 3.000 rpm uit een turbo-1.4 (!), maarrr... met het EsseEsse pakket komt daar nog wat bij en komt-ie op
180 pK/ 5.750 rpm en 272 Nm/ 3000 rpm (en nog maar eens vertellen: het is maar 1.400 cc, hè?!)
De top komt hiermee op 215 km/h.
EsseEsse staat voor 'SS' en dit is de afkorting van 'Super Sport'
Het pakket omvat (voor een slordige ¤ 6.000,- meerprijs) behalve de vermogens-upgrade, ook nog lagere bumpers, sideskirts, een achterspoiler en 17"-velgen.
Binnenin zitten ook wat extra metertjes, andere bekleding enzo.
Totaal komt dit op zo'n ¤ 25.000,-
TOPIC-INFO: het gewicht is 1.160 kg en de acceleratie is 0-100 in 7.7 seconden !!!
Pocket-rocket anno-nu of niet ???!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo een heb ik tien jaar geleden ook nog gehad!quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb nog zo'n pocket rocket.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tssss turbo's...niet eerlijkquote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.
Die punto is dus aardig traag.
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490.
Dan kan mijn auto er ook wel bij, die is maar zo'n 300kg zwaarderquote:Op zondag 15 januari 2012 18:03 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Dan kan ik mijn Alfa 75 V6 ook in het rijtje gooien, iets boven de 1300 kg ivb zwaardere motor en Amerikaanse bumpers. Acceleratie: onbekend ivb verkorte versnellingsbak.
Doet de DS3 Racing dan toch iets beter (behalve qua prijs danquote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.
Die punto is dus aardig traag.
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490.
Je hebt 'm ook in een minder schreeuwerig zwartquote:Op maandag 16 januari 2012 18:24 schreef FalleNk810i het volgende:
DS3 heeft alleen een design waarvan ikneigingen krijg
De Mini Coupé John Cooper Works heeft dan weer hetzelfde gewicht en acceleratie, maar de top ligt 3 km/h hoger (238 km/h).quote:Op maandag 16 januari 2012 18:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Doet de DS3 Racing dan toch iets beter (behalve qua prijs dan)
0-100 in 6.5 sec, 1140 KG
Dat ding is zelfs nog lelijker als een DS3quote:Op maandag 16 januari 2012 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Mini Coupé John Cooper Works heeft dan weer hetzelfde gewicht en acceleratie, maar de top ligt 3 km/h hoger (238 km/h).
Maar die is nog een klap duurder dan die DS3
Het was de allereerste 1.3 Twin Cam 16 klepper, afgeleid van de 1324 cc 'gewone' Swift. Het blok is aangepast naar 1298cc zodat de auto kon meedoen aan rally's in de klasse tot 1300cc.quote:Op maandag 16 januari 2012 14:12 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Zo een heb ik tien jaar geleden ook nog gehad!
Heerlijke wagen! Gewicht nog geen 750 kg en 101 pk!
Heel veel lol mee gehad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |