De vraag in de OP is "Wat zijn de huidige Pocket Rockets?". Goed, 10 jaar oud is inderdaad niet helemaal meer 'huidig', maar op zich is het wel een relatief moderne pittige compacte auto. Moderner dan sommige andere modelletjes die ik hier langs zie komen in het topic.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 09:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die auto is nog geen 10 jaar oud, ik denk dat je het topic niet helemaal snapt. En met een gewicht van 1335 niet echt licht te noemem...
Onder de 1000 Kg zijn ze zo goed als uitgestorvenquote:Op zaterdag 14 januari 2012 10:44 schreef Cybje het volgende:
[..]
De vraag in de OP is "Wat zijn de huidige Pocket Rockets?". Goed, 10 jaar oud is inderdaad niet helemaal meer 'huidig', maar op zich is het wel een relatief moderne pittige compacte auto. Moderner dan sommige andere modelletjes die ik hier langs zie komen in het topic.
Maar je hebt gelijk, 1335 kg is niet heel licht. Alhoewel het ook niet echt zwaar is natuurlijk.
Ja klopt, dat is wel heel jammer. De Lotus Elise is wel onder de 1000 kg natuurlijk, maar dat is weer meer een serieuze sportauto. Het leuke aan die kleine lichte auto'tjes is ook het hoge speelgoedgehalte dat het eigenlijk heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 11:28 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Onder de 1000 Kg zijn ze zo goed als uitgestorven![]()
Kwam er maar een Aygo met een 2 liter blok, die net als de Renault Clio Williams drastisch was aangepast om er een perfect "bommetje" van de maken. Maar nee, het verbuik en milieu gaan tegenwoordig voor....
En nu weer on-topicquote:Op zondag 15 januari 2012 10:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Je kan natuurlijk ook een goed gemotoriseerde moderne hatchback lichter maken.
Verwijder;
Elektrische spiegelverstelling, raambediening, stoelverstelling.
Airco, Achterbank, Isolatiemateriaal, reservewiel, (airbags voor de hardcore versie)
Maak de kofferruimte leeg !!! (je ziet zoveel volk dat de auto als een opslagplaats gebruikt)
Zet er een kleinere/lichtere high performance accu in.
Demonteer radio/cd-speler/speakers/versterkers/navigatie/dvd-spelers/lcd-schermen.
Zo kan je met gemak 150 kilo !! gewicht verminderen.
Dat haalt echt zeer veel uit vooral met de sprint naar 100 maar ook bij het remmen.
Een weekendje voorzichtig demonteren en je hebt een hot hatch ipv een suffe slak![]()
Wat is er niet on topic aan?quote:
Ja alleen maar stickers, want de normale Clio RS (de clio 200 die ik poste) is PRECIES hetzelfde alleen zonder al die blije blauwe stickers.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ehhm alleen stickers ?
2 liter 16 klepper met sport-onderstel
Ben je dikke Clio's aan het posten, laat je de v6 achterwege...quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef invine het volgende:
Hoezo zijn de clio's niet genoemd
[ afbeelding ]
Clio 16v
[ afbeelding ]
Clio Williams
[ afbeelding ]
Clio 172
[ afbeelding ]
Clio 182
[ afbeelding ]
Clio 197
[ afbeelding ]
Clio 200
En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
Ik mis ze.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef invine het volgende:
Hoezo zijn de clio's niet genoemd
[ afbeelding ]
Clio 16v
[ afbeelding ]
Clio Williams
[ afbeelding ]
Clio 172
[ afbeelding ]
Clio 182
[ afbeelding ]
Clio 197
[ afbeelding ]
Clio 200
En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |