abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2012 @ 10:44:23 #126
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106795765
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 09:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
Die auto is nog geen 10 jaar oud, ik denk dat je het topic niet helemaal snapt. En met een gewicht van 1335 niet echt licht te noemem...
De vraag in de OP is "Wat zijn de huidige Pocket Rockets?". Goed, 10 jaar oud is inderdaad niet helemaal meer 'huidig', maar op zich is het wel een relatief moderne pittige compacte auto. Moderner dan sommige andere modelletjes die ik hier langs zie komen in het topic.

Maar je hebt gelijk, 1335 kg is niet heel licht. Alhoewel het ook niet echt zwaar is natuurlijk.
Schaap
  zaterdag 14 januari 2012 @ 11:28:35 #127
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_106796462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 10:44 schreef Cybje het volgende:

[..]

De vraag in de OP is "Wat zijn de huidige Pocket Rockets?". Goed, 10 jaar oud is inderdaad niet helemaal meer 'huidig', maar op zich is het wel een relatief moderne pittige compacte auto. Moderner dan sommige andere modelletjes die ik hier langs zie komen in het topic.

Maar je hebt gelijk, 1335 kg is niet heel licht. Alhoewel het ook niet echt zwaar is natuurlijk.
Onder de 1000 Kg zijn ze zo goed als uitgestorven :'(
Kwam er maar een Aygo met een 2 liter blok, die net als de Renault Clio Williams drastisch was aangepast om er een perfect "bommetje" van de maken. Maar nee, het verbuik en milieu gaan tegenwoordig voor.... :r
  zaterdag 14 januari 2012 @ 11:38:47 #128
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106796657
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 11:28 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Onder de 1000 Kg zijn ze zo goed als uitgestorven :'(
Kwam er maar een Aygo met een 2 liter blok, die net als de Renault Clio Williams drastisch was aangepast om er een perfect "bommetje" van de maken. Maar nee, het verbuik en milieu gaan tegenwoordig voor.... :r
Ja klopt, dat is wel heel jammer. De Lotus Elise is wel onder de 1000 kg natuurlijk, maar dat is weer meer een serieuze sportauto. Het leuke aan die kleine lichte auto'tjes is ook het hoge speelgoedgehalte dat het eigenlijk heeft.
Schaap
pi_106808908
Deze vergelijking is eigenlijk niet eerlijk,

Maar in het buitenland had je genoeg Pocket Rockets.

In Amerika bijvoorbeeld, had de swift 1.0 liter er een turbo op. :P
Ook de Golf GTI MK2 werd daar met een supercharger ( Magnacharger ) geleverd. O+

Dan in Japan de oudere Suzuki Alto's, met Turbo, enzovoort.

Ik heb nooit begrepen, waarom er vroeger nooit moddellen met een supercharger geleverd zijn in Nederland. :'(

[ Bericht 2% gewijzigd door silenthill op 14-01-2012 19:04:17 ]
pi_106812214


:9~
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_106812510
Nice ^O^
  zondag 15 januari 2012 @ 08:15:34 #132
365454 VENTOVICE
Passat 35i variant KAMEI X1�
pi_106825622
..da's dus geen originele G40...

Allereerst was de VW Golf GTI de allereerste 'hot hatch', die alles heeft aangewakkerd; ook dit topic, dus ! ;) De latere Polo G40 was een prima opvolger, qua vermogen/gewicht

De originele G40 is gebasseerd op het Polo II F type, gemaakt van ca. 1990 tot 1994
De G40 werd geïntroduceerd in 1991 en had
83 kW/ 113 pK bij 6.000 rpm en een koppel van 142 Nm bij 3.600 rpm.
Het totaal-gewicht was slechts 805 kg !!!

Ik heb hem het liefste zó; als Polo Genesis G40 met mooie speciale bekleding en paars-metallic lak op 13" BBS "Hockenheim"



Voor de show natuurlijk andere BBS-'en (lees: groter, breder, duurder...) en wat lager: KLAAR!





...maar dit was ook alweer 19 jaar geleden....
  zondag 15 januari 2012 @ 08:52:18 #133
365454 VENTOVICE
Passat 35i variant KAMEI X1�
pi_106825693
...anno 2012: (back on-topic!!!)

Ik heb hem gevonden, hoor! ;)

Ja, dìt zou ik óók wel willen:
Een Fiat Grande Punto Abarth, herstel: Punto Abarth Evo Esseesse (het is geen Fiat meer..) , dus mèt het EsseEsse-pakket...
De Abarth heeft standaard al 155 pK/ 5.500 rpm en 230 Nm/ 3.000 rpm uit een turbo-1.4 (!), maarrr... met het EsseEsse pakket komt daar nog wat bij en komt-ie op
180 pK/ 5.750 rpm en 272 Nm/ 3000 rpm (en nog maar eens vertellen: het is maar 1.400 cc, hè?!)
De top komt hiermee op 215 km/h.

EsseEsse staat voor 'SS' en dit is de afkorting van 'Super Sport'
Het pakket omvat (voor een slordige ¤ 6.000,- meerprijs) behalve de vermogens-upgrade, ook nog lagere bumpers, sideskirts, een achterspoiler en 17"-velgen.
Binnenin zitten ook wat extra metertjes, andere bekleding enzo.
Totaal komt dit op zo'n ¤ 25.000,-

TOPIC-INFO: het gewicht is 1.160 kg en de acceleratie is 0-100 in 7.7 seconden !!!
Pocket-rocket anno-nu of niet ???!!!



pi_106825817
Die Abarth is wel erg sportief opgeklopt, ja :-) Maar als dat de specs van een pocket rocket zijn dan zijn er ietsje teveel 'standaard' auto's in die range:
Citroen DS3 1.6 THP 200 Racing (1140kg, 207pk, 275Nm, 235km/h, 6.5s)
Mini Cooper S John Cooper Works Chili (1115kg, 211pk, 280Nm, 238km/h, 6.5s)
Seat Ibiza SC 1.4 TSI Cupra Bocanegra (1147kg, 180pk, 250Nm, 225km/h, 7.2s)
Audi A1 1.4 TFSI 185pk (1165kg, 185pk, 250Nm, 227km/h, 6.9s)

En de enige die een beetje 'pocketrocket' achtig is, helaas, zijn de Citroen - omdat je daar 't vermogen totaal niet verwacht - en de Seat, omdat die een beetje opgeklopt is. De Mini en de A1 zijn net zo vlot, maar 't is gewoon niet bijzonder.
  zondag 15 januari 2012 @ 09:32:15 #135
365454 VENTOVICE
Passat 35i variant KAMEI X1�
pi_106825885
Als Honda-fan ook maar ff de Civic Type R, derde generatie bespreken: (2007-2010)

Europese versie:
2.0 16 V met iVtec, 148 kW/ 200 pK/7.800 rpm en 193 Nm/ 5.600 rpm
In de Japanse versie geldt zelfs:
165 kW/ 225 pK en 215 Nm/ 6.100 rpm

TOPIC-INFO: gewicht is ca. 1.300 kg (slik!) maar de acceleratie is 0-60 M/h in 6,4 sec (zelf omrekenen...



HISTORY:
2e generatie type R: (2001-2005):
2.0 16V iVtec met 147 kW/ 200 pK
TOPIC-INFO: gewicht is 1.270 kg, acceleratie 0-100 km/h in 6.8 sec. (facelift (2004) 6,6 sec.)



1e generatie type R: (1997-2000):
1.6 16V VTEC met 136 kW/ 185 pK
TOPIC-INFO: gewicht is 1.050 kg, acceleratie 0-100 km/h 6.8 sec.



DOET U MIJ DIE LAATSTE MAAR !!!

Zo, who's next ??? ...en dus ook on-topic blijven : pocket-rockets van nu of recent (zeg maar ná 2000 iig!!!) Googd luck ! ;)
  zondag 15 januari 2012 @ 09:36:43 #136
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106825910
Als die Civic van 1300 kg is toegestaan, dan is de Alfa 147 GTA ook gewoon toegestaan!
Schaap
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 09:38:10 #137
18653 crew  D.
pi_106825920
Ik denk dat ie alleen pocket is als ie in het A segment zit :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door D. op 15-01-2012 10:18:33 ]
  zondag 15 januari 2012 @ 10:02:05 #138
365454 VENTOVICE
Passat 35i variant KAMEI X1�
pi_106826096
...zoiets, ja...

Silenthill heeft het over klein, snel en onder de 1.000 kg; ik vertaal het naar deze tijd als:

Klein model, minder dan zeg maar 1.200 kg en iig een acceleratie onder de 8 seconden.
Correct me if I'm wrong, Silenthill ;)
pi_106826279
Je kan natuurlijk ook een goed gemotoriseerde moderne hatchback lichter maken.

Verwijder;

Elektrische spiegelverstelling, raambediening, stoelverstelling.
Airco, Achterbank, Isolatiemateriaal, reservewiel, (airbags voor de hardcore versie)

Maak de kofferruimte leeg !!! (je ziet zoveel volk dat de auto als een opslagplaats gebruikt 8)7 )

Zet er een kleinere/lichtere high performance accu in.

Demonteer radio/cd-speler/speakers/versterkers/navigatie/dvd-spelers/lcd-schermen.

Zo kan je met gemak 150 kilo !! gewicht verminderen.
Dat haalt echt zeer veel uit vooral met de sprint naar 100 maar ook bij het remmen.

Een weekendje voorzichtig demonteren en je hebt een hot hatch ipv een suffe slak ^O^ 8-)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  Moderator zondag 15 januari 2012 @ 10:25:29 #140
18653 crew  D.
pi_106826329
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Je kan natuurlijk ook een goed gemotoriseerde moderne hatchback lichter maken.

Verwijder;

Elektrische spiegelverstelling, raambediening, stoelverstelling.
Airco, Achterbank, Isolatiemateriaal, reservewiel, (airbags voor de hardcore versie)

Maak de kofferruimte leeg !!! (je ziet zoveel volk dat de auto als een opslagplaats gebruikt 8)7 )

Zet er een kleinere/lichtere high performance accu in.

Demonteer radio/cd-speler/speakers/versterkers/navigatie/dvd-spelers/lcd-schermen.

Zo kan je met gemak 150 kilo !! gewicht verminderen.
Dat haalt echt zeer veel uit vooral met de sprint naar 100 maar ook bij het remmen.

Een weekendje voorzichtig demonteren en je hebt een hot hatch ipv een suffe slak ^O^ 8-)
En nu weer on-topic 8-)
pi_106826387
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:25 schreef D. het volgende:

[..]

En nu weer on-topic 8-)
Wat is er niet on topic aan?

Je begrijpt de invloed van gewicht niet op acceleratie ?
En mijn hint richting autofabrikanten dat ze ook zo kaal mogelijke versies van hun automodellen zouden kunnen gaan leveren? goed voor het milieu minder belasting voor de koper/leaseklant.

Doe gewoon als lotus en gooi geen overbodige elektronica in auto's.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 15 januari 2012 @ 10:31:17 #142
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106826390
Wat misschien nog wel een beetje in de buurt komt, is de Opel Corsa OPC Nürburgring Edition. Weegt 1178 kg, is redelijk compact (maar geen A-segment...) en 0-100 km/u in 6,8 seconden.
Schaap
pi_106826548
Maar goed on topic :*

De Renault Clio Gordini RS

De auto is uitgerust met een Sport-onderstel en een 2,0-liter zestienkleppenmotor met 203 pk/ (149 kW)

Leeg rijklaar 1215 KG

Topsnelheid op het circuit (km/h) 225
0 - 100 km/h (s) 6,9
400 m (s) 14,9
1.000 m (s) 27,3

Wat kost dat? 29.990,00 euro

Wat graait jan cees de jagert


10.720,12 euro BPM en 3.076,70 euro BTW :(
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 15 januari 2012 @ 10:45:53 #144
182073 invine
blablabla etc.
pi_106826554
Hoezo zijn de clio's niet genoemd :(


Clio 16v

Clio Williams

Clio 172

Clio 182

Clio 197

Clio 200

En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_106826602
Ehhm alleen stickers ?

2 liter 16 klepper met sport-onderstel :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 15 januari 2012 @ 10:57:52 #146
182073 invine
blablabla etc.
pi_106826726
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:49 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Ehhm alleen stickers ?

2 liter 16 klepper met sport-onderstel :P
Ja alleen maar stickers, want de normale Clio RS (de clio 200 die ik poste) is PRECIES hetzelfde alleen zonder al die blije blauwe stickers.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_106827034
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef invine het volgende:
Hoezo zijn de clio's niet genoemd :(

[ afbeelding ]
Clio 16v
[ afbeelding ]
Clio Williams
[ afbeelding ]
Clio 172
[ afbeelding ]
Clio 182
[ afbeelding ]
Clio 197
[ afbeelding ]
Clio 200

En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
Ben je dikke Clio's aan het posten, laat je de v6 achterwege...
Bij deze dan, de echte Clio pocket-rocket:

Met z'n 1375kg wel behoorlijk wat overgewicht...
  zondag 15 januari 2012 @ 12:16:09 #148
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_106828195
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 10:45 schreef invine het volgende:
Hoezo zijn de clio's niet genoemd :(

[ afbeelding ]
Clio 16v
[ afbeelding ]
Clio Williams
[ afbeelding ]
Clio 172
[ afbeelding ]
Clio 182
[ afbeelding ]
Clio 197
[ afbeelding ]
Clio 200

En de gordini die hierboven genoemd wordt natuurlijk.. ook al is dat meer stickers
Ik mis ze. ^)
Mijn oude RSi. (1.8 8v 110pk)

Zelfde RSi is later voorzien van een F7P met een andere bak, ging gruwelijk hard. _O-.

Clio 16v


16v van 'n maat van me.


Ik ben naar een 5je gegaan, hij naar deze

Nog leuker.

Echt super vet, maar van al het onderhoud en gezeik wat het oplevert word je echt verdrietig van.
pi_106828315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:27 schreef D. het volgende:
nostagie O+

[ afbeelding ]
In Damwoude, bij Auto Postma, staat nog een rode 75 in de showroom, ook erg mooi.
  zondag 15 januari 2012 @ 12:46:47 #150
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_106829040
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')