Ik leverde mijn kofferbak in voor een langere neus met inhoudquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:08 schreef fathank het volgende:
3 compact.
Kon je de kofferbak niet meer betalen.
Het gaat er om dat de combinatie van koppel, vermogen en max toerental hoog isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:43 schreef Kriegel het volgende:
Koppel is weldegelijk handig om te hebben, je brengt gewicht makkelijker in beweging, het maakt dat je (bij zeer sportief rijden alias racen) niet constant tegen redline hoeft te zitten om je vermogen fatsoenlijk aan te spreken. En in iets alledaagser situaties maakt het natuurlijk het nodige verschil in schakellui kunnen rijden of niet.
Da's een 4-deurs rocketquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Das geen pocket rocket meer, das een complete sedan man!
Als jij 0-100 in 9 seconden een rocket vind, dan is jouw defintie van rocket een beetje misplaatst...quote:
Geen idee over de 0-100 tijd, maar in mijn beleving was ie behoorlijk vlotquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als jij 0-100 in 9 seconden een rocket vind, dan is jouw defintie van rocket een beetje misplaatst...
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef D. het volgende:
[..]
Geen idee over de 0-100 tijd, maar in mijn beleving was ie behoorlijk vlot
Ik heb het gelezen, maar was me er niet van bewust dat ie zo 'traag' wasquote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
er is wel een 1.8 turbo van de mazda 323, zelf 2 soorten...quote:Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden...
En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht...
En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...
We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had 8,2 seconden nodig, en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden. Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
Het ging me in dat stukje natuurlijk om de 2.0, dat er wel in 1.8T was, had ik ook al gezien.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:22 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
er is wel een 1.8 turbo van de mazda 323, zelf 2 soorten...
de gt-x en de gt-r, de gt-r was de dikste, en ook de snelste.. iets van 210pk, 4wd en redelijk uniek,... zijn ooit 2500 van gebouwd in 1992 ofzo..
[ afbeelding ]
filmpje, auto is iets gemodificeerd.
Voor zover ik heb kunnen vinden, heeft alleen de Uno Turbo niet echt een snellere opvolger gekregen.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar goed, het is vooral een gevoelskwestie dat die kleine auto's zo razendsnel zijn. De meeste moderne varianten zijn gewoon een stuk sneller (uitzonderingen daar gelaten).
Er staat er 1-tje te koop in Friesland. Helaas zonder foto's:quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef silenthill het volgende:
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?
Tenminste, zie ze echt nooit meer
Maar wel lekker haaks door de bocht. Dat doen weinig FWD'tjes hem na.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
Een VTEC begint bij ongeveer 3500 toeren te leven. De naald gaat dan alleen nog wel even door tot 8000 rpm. Het resultaat van aan de wielen is koppel*motortoerental gerudeceerd door een bij de situatie passende versnellingsbak (in feite vertragingsbak...)quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef Kriegel het volgende:
Allicht. Ik bedoel meer dat een auto met een veel hoger piekvermogen dan normaal ten opzichte van het koppel gebruikelijk is (zoals een VTEC motor) enorm hoogtoerig gereden moet worden om hetzelfde te bereiken. Laag in de toeren is ie dan gewoon doods.
Volgens mij had Conflict ooit zo een Uno turbo of was dat een gewone?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef silenthill het volgende:
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?
Tenminste, zie ze echt nooit meer
HONDA:quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:57 schreef silenthill het volgende:
Mijn neef had er eentje, die klap in je rug boven de 3500 toeren en dan als toppunt die V-Tec.
Heerlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |