abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:08:25 #101
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106767307
3 compact :').

Kon je de kofferbak niet meer betalen :?

;).
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_106767628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:08 schreef fathank het volgende:
3 compact :').

Kon je de kofferbak niet meer betalen :?

;).
Ik leverde mijn kofferbak in voor een langere neus met inhoud ;)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 17:43:07 #103
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106768632
Koppel is weldegelijk handig om te hebben, je brengt gewicht makkelijker in beweging, het maakt dat je (bij zeer sportief rijden alias racen) niet constant tegen redline hoeft te zitten om je vermogen fatsoenlijk aan te spreken. En in iets alledaagser situaties maakt het natuurlijk het nodige verschil in schakellui kunnen rijden of niet. ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door Kriegel op 13-01-2012 17:48:28 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106769228
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:43 schreef Kriegel het volgende:
Koppel is weldegelijk handig om te hebben, je brengt gewicht makkelijker in beweging, het maakt dat je (bij zeer sportief rijden alias racen) niet constant tegen redline hoeft te zitten om je vermogen fatsoenlijk aan te spreken. En in iets alledaagser situaties maakt het natuurlijk het nodige verschil in schakellui kunnen rijden of niet. ;)
Het gaat er om dat de combinatie van koppel, vermogen en max toerental hoog is :)
  vrijdag 13 januari 2012 @ 18:16:52 #105
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106769921
Allicht. Ik bedoel meer dat een auto met een veel hoger piekvermogen dan normaal ten opzichte van het koppel gebruikelijk is (zoals een VTEC motor) enorm hoogtoerig gereden moet worden om hetzelfde te bereiken. Laag in de toeren is ie dan gewoon doods.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 18:27:51 #106
18653 crew  D.
pi_106770409
nostagie O+

pi_106770671
Das geen pocket rocket meer, das een complete sedan man!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 18:40:30 #108
18653 crew  D.
pi_106770932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:34 schreef FalleNk810i het volgende:
Das geen pocket rocket meer, das een complete sedan man!
Da's een 4-deurs rocket :{w

:P
pi_106770966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:40 schreef D. het volgende:

[..]

Da's een 4-deurs rocket :{w

:P
Als jij 0-100 in 9 seconden een rocket vind, dan is jouw defintie van rocket een beetje misplaatst...
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 18:45:32 #110
18653 crew  D.
pi_106771131
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als jij 0-100 in 9 seconden een rocket vind, dan is jouw defintie van rocket een beetje misplaatst...
Geen idee over de 0-100 tijd, maar in mijn beleving was ie behoorlijk vlot :P
pi_106771186
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:45 schreef D. het volgende:

[..]

Geen idee over de 0-100 tijd, maar in mijn beleving was ie behoorlijk vlot :P
Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
  Moderator vrijdag 13 januari 2012 @ 18:51:49 #112
18653 crew  D.
pi_106771389
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
Ik heb het gelezen, maar was me er niet van bewust dat ie zo 'traag' was :P

Qua gewicht past ie er prima tussen :Y
pi_106772666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 07:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De standaard Mk5 en Mk6 GTi doen het toch echt in 6,9 seconden... :')

En om het nog erger voor je te maken, de eerste Mk1 GTi deed het toch echt in 9,1 seconden. De 1.6 GTi die daarna kwam, had er nog steeds 8,8 seconden voor nodig, en de 1.8 GTi heeft maar 2 PK meer, dus in minder dan 8,7 zal die het het niet doen. Geen enkele Mk1 doet het in minder dan acht... _O-

En er is geen 323 met 2 liter turbo (tenzij je de diesel versie bedoeld)? wel een 2.0 liter V6 blok, maar die heeft geen turbo en 9,4 seconden nodig. De Mazda 3 MPS heeft slechts 6,1 seconden nodig voor de 0-100 sprint, geen enkele 323 die dat haalt...

We gaan nog even door. De Charade GTi Turbo had 8,2 seconden nodig, en de Fiat Uno Turbo deed het in 8,3 seconden. Dus geen enkele auto uit je OP haalt de 100 in minder dan 8 seconden. Ik denk dat je teveel naar je gevoel kijkt, dan naar de daadwerkelijke snelheden.
er is wel een 1.8 turbo van de mazda 323, zelf 2 soorten...

de gt-x en de gt-r, de gt-r was de dikste, en ook de snelste.. iets van 210pk, 4wd en redelijk uniek,... zijn ooit 2500 van gebouwd in 1992 ofzo..



filmpje, auto is iets gemodificeerd.
pi_106773185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:22 schreef garnage-patrick het volgende:

[..]

er is wel een 1.8 turbo van de mazda 323, zelf 2 soorten...

de gt-x en de gt-r, de gt-r was de dikste, en ook de snelste.. iets van 210pk, 4wd en redelijk uniek,... zijn ooit 2500 van gebouwd in 1992 ofzo..

[ afbeelding ]

filmpje, auto is iets gemodificeerd.
Het ging me in dat stukje natuurlijk om de 2.0, dat er wel in 1.8T was, had ik ook al gezien. :)

De GTR is nooit in Nederland geleverd natuurlijk, dus die mag je niet helemaal meetellen. Die 1.8 GTX (166 PK, 216 Nm) heeft 7,8 seconden nodig van 0-100, maar dat is natuurlijk nog steeds een stuk trager dan 3 MPS.

De GTR zou de 0-100 in 6,5 seconden doen ongeveer. Dat zijn redelijke bommetjes inderdaad, maar toch blijft de 3 MPS nog steeds sneller.

Dus mijn standpunt blijft nog steeds staan:
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar goed, het is vooral een gevoelskwestie dat die kleine auto's zo razendsnel zijn. De meeste moderne varianten zijn gewoon een stuk sneller (uitzonderingen daar gelaten). :)
Voor zover ik heb kunnen vinden, heeft alleen de Uno Turbo niet echt een snellere opvolger gekregen.
pi_106774887
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?

Tenminste, zie ze echt nooit meer :'(
pi_106775279
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef silenthill het volgende:
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?

Tenminste, zie ze echt nooit meer :'(
Er staat er 1-tje te koop in Friesland. Helaas zonder foto's:
http://www.nederlandmobie(...)o-13-ieturbo/2109579

Ik lees trouwens net, dat de Uno in Brazilië gewoon nog gemaakt wordt (een vernieuwd model dus, niet het oude model). Het huidige topmodel is een 1.4 liter met 85 PK... :P

Het 2011 model:
pi_106775869
Hmmmzzz, ziet er niet eens zo slecht uit.
pi_106779014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, maar 'beleving' is geen realiteit. Heb je überhaupt een topic eens doorgelezen?
Maar wel lekker haaks door de bocht. Dat doen weinig FWD'tjes hem na. _O_
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_106782114
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:16 schreef Kriegel het volgende:
Allicht. Ik bedoel meer dat een auto met een veel hoger piekvermogen dan normaal ten opzichte van het koppel gebruikelijk is (zoals een VTEC motor) enorm hoogtoerig gereden moet worden om hetzelfde te bereiken. Laag in de toeren is ie dan gewoon doods.
Een VTEC begint bij ongeveer 3500 toeren te leven. De naald gaat dan alleen nog wel even door tot 8000 rpm. Het resultaat van aan de wielen is koppel*motortoerental gerudeceerd door een bij de situatie passende versnellingsbak (in feite vertragingsbak...)
150NM bij 2000 rpm levert exact hetzelfde resultaat als 100NM bij 3000 rpm wanneer de versnellingsbak in het tweede geval een 50% hogere reductie geeft tussen motortoerental en toerental van de aangedreven wielen.

Dat maakt gelijk duidelijk waarom een standaard diesel toch niet bloedsnel optrekt. Doordat een dieselblokje niet zo veel toeren aan kan, is de reductie van de versnellingsbak minder groot. Het hoge motorkoppel bij laag toerental (ten opzichte van ongeblazen benzinemotor) wordt hierdoor deels teniet gedaan.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:18:40 #120
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_106785451
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18386/toyota-iq-130g-mt-130-pk

Nieuwe pocket rocket? In ieder geval in de zin van dat ie in je broekzak past.

[edit] oh, maar honderd exemplaren. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_106789404
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:16 schreef silenthill het volgende:
Volgens mij vind(t) je in Nederland nooit meer een Fiat Uno Turbo. Zijn allemaal weggerot?

Tenminste, zie ze echt nooit meer :'(
Volgens mij had Conflict ooit zo een Uno turbo of was dat een gewone? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 09:08:54 #122
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106794875
De Alfa Romeo 147 GTA is een vrij compacte auto, maar toch echt heel erg snel! 0-100 km/u in 6,3 seconden en een topsnelheid van 246 km/u.

Maar goed, ook die is natuurlijk al lang niet nieuw meer.
Schaap
pi_106794989
Die auto is nog geen 10 jaar oud, ik denk dat je het topic niet helemaal snapt. En met een gewicht van 1335 niet echt licht te noemem...
  zaterdag 14 januari 2012 @ 10:02:22 #124
365454 VENTOVICE
Passat 35i variant KAMEI X1�
pi_106795270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:57 schreef silenthill het volgende:
Mijn neef had er eentje, die klap in je rug boven de 3500 toeren en dan als toppunt die V-Tec.

Heerlijk. :P
HONDA:
Ik ben (dus) 'de neef' en ex-bezitter van de genoemde CRX uit 1989. Helaas moest-ie al snel het loodje leggen door roest... en een lekke koppakking (...is door vorige eigenaar niet altijd goed warm gereden, denk ik..., helaas!)
Maar ik heb er goede herrinneringen aan en respect voor het merk HONDA door gekregen...

Vraag me niet naar de precieze specs, maar het reed lekkerrr... tot de 3 à 4000 rpm een vrij normale auto (en verbruik) en daarboven lekker opzwepend tot max 6.500 rpm, dacht ik.
De eerste types1.6 16V, zonder kat, hadden zo'n 130 Pk bij 850 kg, de latere zo'n 125 Pk.



De Vtec (ook slechts 1.6 16V) ging zelfs door tot 8.500 rpm en had ca.160 pk bij ca 900 kg.

Er zijn in de tuning-scene ook diverse CRX-en del sol, gemodificeerd met andere computers en turbo etc. met + 300 Pk;
herhaling: we hebben het hier nog steeds over een 1.600 cc !!!

off topic: de S2000 (2.0 16V) is ook een Vtec die doorgaat tot 10.00 rpm (!) met 240/250 Pk...
Hoort hier niet thuis, want weegt ca 1.250 kg...

MORAAL VAN DÌT VERHAAL:
Het mooie is dat de 'normale' versies van Honda hoge prestaties leveren met een atmosferische motor (zonder compressor/turbo voor drukvulling)

VOLKSWAGEN:
Zelf heb ik na de CRX ook nog een Corrado G60 gehad (1.8 8V, 118 kW/160 Pk, 1.113 kg)
Ook bij deze blééf je die duw in je rug voelen bij het klimmen van de toerentallen; door de compressor natuurlijk ! Maar goed een gewone 1.8 van VW heeft maar 90 Pk...
Helaas is de G-lader niet zo betrouwbaar; dus niet zo geschikt als een dagelijkse auto...







Nu rijd ik (dus) een 2.0 16V (100 kW/136 Pk, 1.140 kg) Corrado.
Minder spectaculair, maar soepelere motor; veel kracht over het hele toerenbereik vanaf 2.000 rpm
Bij beide Corrado's heb je er geen erg in dat ze + 1.100 kg wegen; maar de beleving zoals in de CRX, die heb je niet...







Net als kleine, lichte, potente autootjes, is de Corrado een uitstervend ras; heb je er één? Wees er dan verdomde zuinig mee!

Greetz Ventovice.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 10:39:44 #125
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_106795685


Ik heb zelf nog een zeer fraai exemplaar voor dagelijks gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')