abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2012 @ 12:52:12 #151
182073 invine
blablabla etc.
pi_106829222
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 11:18 schreef BRooster het volgende:

[..]

Ben je dikke Clio's aan het posten, laat je de v6 achterwege...
Bij deze dan, de echte Clio pocket-rocket:
[ afbeelding ]
Met z'n 1375kg wel behoorlijk wat overgewicht...
Owja ik wist dat ik iets vergeten was, maar die v6 is wel moeilijk zwaar..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 15 januari 2012 @ 12:53:02 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_106829251
De pocket rockets van vroeger hadden meer als 100pk en wogen <900kg.

Tegenwoordig zit je aan 1200kg, maar de vermogens zijn wel verdubbeld...!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_106829420
Tegenwoordig zijn de meesten dan ook sneller dan hun voorgangers ;)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 15 januari 2012 @ 13:14:34 #154
182073 invine
blablabla etc.
pi_106829926
Zwaarder, veiliger, sneller en over het algemeen beter.. maar bij sommige mis je wel echt het snelheidsgevoel!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 15 januari 2012 @ 16:04:09 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106834835
Hiero een 1986 911 met 231 PK, 285 Torqs en 1210 KG (veel zwaarder dan ik dacht :( ), geen stuurbekrachtiging
Totaal andere auto dan de 2001 330i combi met 231 PK, 300 Torqs en 1575 KG, wel stuurbekrachtiging.
De eerste is bijna een kart, de tweede is een auto. :)

Geef mij maar een oude Sud; 850 KG en ieder jaar lichter. :')
Bergaf. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106835222
Er zijn wel weer prachtige auto's genoemd.

Misschien moet je wel realistisch zijn en gewicht vandaag de dag, tussen de 1000 en 1200 kg als lichtgewicht noemen.

Een hele snelle auto zal er voor mij niet inzitten voorlopig. Gebruik de auto 7 dagen per week en ook woon\werk.

Met de huidige brandstofprijzen, wordt je daar niet vrolijk van. :'(
pi_106836742
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 08:15 schreef VENTOVICE het volgende:
..da's dus geen originele G40...

Allereerst was de VW Golf GTI de allereerste 'hot hatch', die alles heeft aangewakkerd; ook dit topic, dus ! ;) De latere Polo G40 was een prima opvolger, qua vermogen/gewicht

De originele G40 is gebasseerd op het Polo II F type, gemaakt van ca. 1990 tot 1994
De G40 werd geïntroduceerd in 1991 en had
83 kW/ 113 pK bij 6.000 rpm en een koppel van 142 Nm bij 3.600 rpm.
Het totaal-gewicht was slechts 805 kg !!!

Ik heb hem het liefste zó; als Polo Genesis G40 met mooie speciale bekleding en paars-metallic lak op 13" BBS "Hockenheim"

[ afbeelding ]

Voor de show natuurlijk andere BBS-'en (lees: groter, breder, duurder...) en wat lager: KLAAR!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

...maar dit was ook alweer 19 jaar geleden....
Dit is dus juist wel een originele G40, zeer zeldzame van de eerste series.

Lees maar: http://www.polog40.co.uk/article_polog40.php

Enne, BBS met zwarte harten, nee dank je :N

Oh, en de velgen op de foto van de dus WEL originele polo G40 zijn Hockenheim's de originele Polo 2F G40 velgens zijn BBS RA dacht ik.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_106838725
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 09:36 schreef Cybje het volgende:
Als die Civic van 1300 kg is toegestaan, dan is de Alfa 147 GTA ook gewoon toegestaan!
Dan kan ik mijn Alfa 75 V6 ook in het rijtje gooien, iets boven de 1300 kg ivb zwaardere motor en Amerikaanse bumpers. Acceleratie: onbekend ivb verkorte versnellingsbak.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  zondag 15 januari 2012 @ 18:09:49 #159
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_106838887
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:16 schreef blup het volgende:

[..]

Ik mis ze. ^)
Mijn oude RSi. (1.8 8v 110pk)
[ afbeelding ]
Zelfde RSi is later voorzien van een F7P met een andere bak, ging gruwelijk hard. _O-.

Clio 16v
[ afbeelding ]

16v van 'n maat van me.
[ afbeelding ]

Ik ben naar een 5je gegaan, hij naar deze
[ afbeelding ]
Nog leuker.

Echt super vet, maar van al het onderhoud en gezeik wat het oplevert word je echt verdrietig van.
Dat valt toch wel mee?
Mijn Williams uit 1995 heeft nu 215.000 Km gereden en dat zonder rare fratsen.
Ik moet nog zien hoe de auto's van tegenwoordig er over 17 jaar bij rijden. :Y
pi_106840061
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 08:52 schreef VENTOVICE het volgende:
...anno 2012: (back on-topic!!!)

Ik heb hem gevonden, hoor! ;)

Ja, dìt zou ik óók wel willen:
Een Fiat Grande Punto Abarth, herstel: Punto Abarth Evo Esseesse (het is geen Fiat meer..) , dus mèt het EsseEsse-pakket...
De Abarth heeft standaard al 155 pK/ 5.500 rpm en 230 Nm/ 3.000 rpm uit een turbo-1.4 (!), maarrr... met het EsseEsse pakket komt daar nog wat bij en komt-ie op
180 pK/ 5.750 rpm en 272 Nm/ 3000 rpm (en nog maar eens vertellen: het is maar 1.400 cc, hè?!)
De top komt hiermee op 215 km/h.

EsseEsse staat voor 'SS' en dit is de afkorting van 'Super Sport'
Het pakket omvat (voor een slordige ¤ 6.000,- meerprijs) behalve de vermogens-upgrade, ook nog lagere bumpers, sideskirts, een achterspoiler en 17"-velgen.
Binnenin zitten ook wat extra metertjes, andere bekleding enzo.
Totaal komt dit op zo'n ¤ 25.000,-

TOPIC-INFO: het gewicht is 1.160 kg en de acceleratie is 0-100 in 7.7 seconden !!!
Pocket-rocket anno-nu of niet ???!!!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.

Die punto is dus aardig traag. :P
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490. ;)
pi_106869006
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb nog zo'n pocket rocket. :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo een heb ik tien jaar geleden ook nog gehad!
Heerlijke wagen! Gewicht nog geen 750 kg en 101 pk!
Heel veel lol mee gehad!
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_106874659
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.

Die punto is dus aardig traag. :P
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490. ;)
Tssss turbo's...niet eerlijk :N
pi_106877581
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 16:39 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Tssss turbo's...niet eerlijk :N
Want die Abarth heeft geen turbo dan? ;)
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 18:04:04 #164
18653 crew  D.
pi_106877807
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:03 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Dan kan ik mijn Alfa 75 V6 ook in het rijtje gooien, iets boven de 1300 kg ivb zwaardere motor en Amerikaanse bumpers. Acceleratie: onbekend ivb verkorte versnellingsbak.
Dan kan mijn auto er ook wel bij, die is maar zo'n 300kg zwaarder :')
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 18:16:43 #165
145146 Andyy
pi_106878257
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.

Die punto is dus aardig traag. :P
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490. ;)
Doet de DS3 Racing dan toch iets beter (behalve qua prijs dan :P)
0-100 in 6.5 sec, 1140 KG
pi_106878517
DS3 heeft alleen een design waarvan ik :r neigingen krijg
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  FOK!fotograaf maandag 16 januari 2012 @ 18:44:36 #167
145146 Andyy
pi_106879256
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:24 schreef FalleNk810i het volgende:
DS3 heeft alleen een design waarvan ik :r neigingen krijg
Je hebt 'm ook in een minder schreeuwerig zwart :P
pi_106879528
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:16 schreef Andyy het volgende:

[..]

Doet de DS3 Racing dan toch iets beter (behalve qua prijs dan :P)
0-100 in 6.5 sec, 1140 KG
De Mini Coupé John Cooper Works heeft dan weer hetzelfde gewicht en acceleratie, maar de top ligt 3 km/h hoger (238 km/h). :P

Maar die is nog een klap duurder dan die DS3
pi_106992678
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

De Mini Coupé John Cooper Works heeft dan weer hetzelfde gewicht en acceleratie, maar de top ligt 3 km/h hoger (238 km/h). :P

Maar die is nog een klap duurder dan die DS3
Dat ding is zelfs nog lelijker als een DS3 :o
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_106997647
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 14:12 schreef SuzukiSwift het volgende:

[..]

Zo een heb ik tien jaar geleden ook nog gehad!
Heerlijke wagen! Gewicht nog geen 750 kg en 101 pk!
Heel veel lol mee gehad!
Het was de allereerste 1.3 Twin Cam 16 klepper, afgeleid van de 1324 cc 'gewone' Swift. Het blok is aangepast naar 1298cc zodat de auto kon meedoen aan rally's in de klasse tot 1300cc.
Daar was de auto zeer succesvol in.

De meeste Swift MK1's zijn verrot of in de autocross beland.

Ik heb overigens de zijramen vol geplakt met originele rally stickers uit de periode 1986 tot 1989 :)



abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')