Owja ik wist dat ik iets vergeten was, maar die v6 is wel moeilijk zwaar..quote:Op zondag 15 januari 2012 11:18 schreef BRooster het volgende:
[..]
Ben je dikke Clio's aan het posten, laat je de v6 achterwege...
Bij deze dan, de echte Clio pocket-rocket:
[ afbeelding ]
Met z'n 1375kg wel behoorlijk wat overgewicht...
Dit is dus juist wel een originele G40, zeer zeldzame van de eerste series.quote:Op zondag 15 januari 2012 08:15 schreef VENTOVICE het volgende:
..da's dus geen originele G40...
Allereerst was de VW Golf GTI de allereerste 'hot hatch', die alles heeft aangewakkerd; ook dit topic, dus !De latere Polo G40 was een prima opvolger, qua vermogen/gewicht
De originele G40 is gebasseerd op het Polo II F type, gemaakt van ca. 1990 tot 1994
De G40 werd geïntroduceerd in 1991 en had
83 kW/ 113 pK bij 6.000 rpm en een koppel van 142 Nm bij 3.600 rpm.
Het totaal-gewicht was slechts 805 kg !!!
Ik heb hem het liefste zó; als Polo Genesis G40 met mooie speciale bekleding en paars-metallic lak op 13" BBS "Hockenheim"
[ afbeelding ]
Voor de show natuurlijk andere BBS-'en (lees: groter, breder, duurder...) en wat lager: KLAAR!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
...maar dit was ook alweer 19 jaar geleden....
Dan kan ik mijn Alfa 75 V6 ook in het rijtje gooien, iets boven de 1300 kg ivb zwaardere motor en Amerikaanse bumpers. Acceleratie: onbekend ivb verkorte versnellingsbak.quote:Op zondag 15 januari 2012 09:36 schreef Cybje het volgende:
Als die Civic van 1300 kg is toegestaan, dan is de Alfa 147 GTA ook gewoon toegestaan!
Dat valt toch wel mee?quote:Op zondag 15 januari 2012 12:16 schreef blup het volgende:
[..]
Ik mis ze.![]()
Mijn oude RSi. (1.8 8v 110pk)
[ afbeelding ]
Zelfde RSi is later voorzien van een F7P met een andere bak, ging gruwelijk hard..
Clio 16v
[ afbeelding ]
16v van 'n maat van me.
[ afbeelding ]
Ik ben naar een 5je gegaan, hij naar deze
[ afbeelding ]
Nog leuker.
Echt super vet, maar van al het onderhoud en gezeik wat het oplevert word je echt verdrietig van.
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).quote:Op zondag 15 januari 2012 08:52 schreef VENTOVICE het volgende:
...anno 2012: (back on-topic!!!)
Ik heb hem gevonden, hoor!
Ja, dìt zou ik óók wel willen:
Een Fiat Grande Punto Abarth, herstel: Punto Abarth Evo Esseesse (het is geen Fiat meer..) , dus mèt het EsseEsse-pakket...
De Abarth heeft standaard al 155 pK/ 5.500 rpm en 230 Nm/ 3.000 rpm uit een turbo-1.4 (!), maarrr... met het EsseEsse pakket komt daar nog wat bij en komt-ie op
180 pK/ 5.750 rpm en 272 Nm/ 3000 rpm (en nog maar eens vertellen: het is maar 1.400 cc, hè?!)
De top komt hiermee op 215 km/h.
EsseEsse staat voor 'SS' en dit is de afkorting van 'Super Sport'
Het pakket omvat (voor een slordige ¤ 6.000,- meerprijs) behalve de vermogens-upgrade, ook nog lagere bumpers, sideskirts, een achterspoiler en 17"-velgen.
Binnenin zitten ook wat extra metertjes, andere bekleding enzo.
Totaal komt dit op zo'n ¤ 25.000,-
TOPIC-INFO: het gewicht is 1.160 kg en de acceleratie is 0-100 in 7.7 seconden !!!
Pocket-rocket anno-nu of niet ???!!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo een heb ik tien jaar geleden ook nog gehad!quote:Op donderdag 12 januari 2012 17:47 schreef pvdplanet het volgende:
Ik heb nog zo'n pocket rocket.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tssss turbo's...niet eerlijkquote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.
Die punto is dus aardig traag.
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490.
Dan kan mijn auto er ook wel bij, die is maar zo'n 300kg zwaarderquote:Op zondag 15 januari 2012 18:03 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Dan kan ik mijn Alfa 75 V6 ook in het rijtje gooien, iets boven de 1300 kg ivb zwaardere motor en Amerikaanse bumpers. Acceleratie: onbekend ivb verkorte versnellingsbak.
Doet de DS3 Racing dan toch iets beter (behalve qua prijs danquote:Op zondag 15 januari 2012 18:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volkswagen Polo 1.4 TSI GTi met 180 PK (250 Nm vanaf 2000 RPM).
0-100: 6,9 seconden.
Topsnelheid: 229 km/h.
Gewicht: 1169 kg.
Die punto is dus aardig traag.
En dan kost die Polo ook nog maar ¤ 23.490.
Je hebt 'm ook in een minder schreeuwerig zwartquote:Op maandag 16 januari 2012 18:24 schreef FalleNk810i het volgende:
DS3 heeft alleen een design waarvan ikneigingen krijg
De Mini Coupé John Cooper Works heeft dan weer hetzelfde gewicht en acceleratie, maar de top ligt 3 km/h hoger (238 km/h).quote:Op maandag 16 januari 2012 18:16 schreef Andyy het volgende:
[..]
Doet de DS3 Racing dan toch iets beter (behalve qua prijs dan)
0-100 in 6.5 sec, 1140 KG
Dat ding is zelfs nog lelijker als een DS3quote:Op maandag 16 januari 2012 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De Mini Coupé John Cooper Works heeft dan weer hetzelfde gewicht en acceleratie, maar de top ligt 3 km/h hoger (238 km/h).
Maar die is nog een klap duurder dan die DS3
Het was de allereerste 1.3 Twin Cam 16 klepper, afgeleid van de 1324 cc 'gewone' Swift. Het blok is aangepast naar 1298cc zodat de auto kon meedoen aan rally's in de klasse tot 1300cc.quote:Op maandag 16 januari 2012 14:12 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
Zo een heb ik tien jaar geleden ook nog gehad!
Heerlijke wagen! Gewicht nog geen 750 kg en 101 pk!
Heel veel lol mee gehad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |