abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106697714

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirgeam op 11-01-2012 21:02:06 (nieuwe bannertjes) ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:48:11 #2
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_106698110
Stoer.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_106698138
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen bij autoroutes gebruik ik muziek. Bij een normale loop vind ik het niet nodig, omdat er in de omgeving al genoeg gebeurt en ik zonder muziek dan sneller ben.
Hoe maakt muziek dat je langzamer bent?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 20:52:02 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106698394
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoe maakt muziek dat je langzamer bent?
ik ben er niet aan gewend, waardoor met muziek in de oren de concentratie iets minder is en ik iets minder snel door kan lopen. Ik ben een van de snellere lopers van ons kantoor namelijk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:52:12 #5
341900 Atmosphere82
pi_106698402
Ik heb letterlijk nog NOOIT muziek afgespeeld terwijl ik aan het bestellen was.
Lijkt me zeer afleidend!
pi_106698560
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben er niet aan gewend, waardoor met muziek in de oren de concentratie iets minder is en ik iets minder snel door kan lopen. Ik ben een van de snellere lopers van ons kantoor namelijk ;)
Aha,

ik vind het altijd wel een stimulans om harder door te lopen :P
Maar das persoonlijk.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_106699314
Met binnenstadwijken is muziek altijd fijn, scheelt weer een kwartier toeristen de weg wijzen :')

Ik heb dit lelijke ding maar met de vut gestuurd :P
pi_106699712
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:05 schreef Mirgeam het volgende:
Met binnenstadwijken is muziek altijd fijn, scheelt weer een kwartier toeristen de weg wijzen :')

Ik heb dit lelijke ding maar met de vut gestuurd :P
- Waar is het centrum?
- Waar is het museum?
- Waar is [insert straatnaam]?
- Waar zijn de parkeerbetaalautomaten?
- Waar blijft de post?

;(
pi_106699772
Muziek lijkt mij ook best afleidend :P

-Hoe werkt deze parkeerautomaat?
Die vraag kreeg ik van de week, maar ik kon de man geen antwoord geven, want ik heb geen auto.
pi_106699831
Is er de mogelijkheid postbezorger te worden als je niet kan fietsen?
pi_106699928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:19 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Hmm, en voor postbezorger moet je dan heel veel straten doen of word ermee rekening gehouden als je bijv. niet kan fietsen of iets dergelijks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:30 schreef pussywillow het volgende:
Nee, er wordt vanuit gegaan dat je kunt fietsen en over een fiets beschikt. Officieel moet je zelfs over een goede fiets beschikken, maar als je de barrels ziet waarmee sommigen post bezorgen wordt daar niet echt op gelet :P

Als je wijk dichtbij het depot is kun je 'm misschien wel met zo'n karretje lopen i.p.v. de fiets. Maar niet voor elke wijk werkt dat, als ik dat bijv. bij mijn wijk zou doen zou ik volgens mij de hele dag bezig zijn :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 21:19:12 #12
Maffe Fries
pi_106700212
Er zijn loopwijken, zeker wijken die dichtbij depots liggen kunnen prima lopend af worden gelegd, mits de huizen niet te ver uit elkaar staan
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:23:03 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106700480
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:13 schreef electrocrash het volgende:
Is er de mogelijkheid postbezorger te worden als je niet kan fietsen?
Ja hoor dat kan, in theorie.
Je hebt van die geweldige loopkarren waar je dan posttassen aan kunt hangen, moet er alleen wel een wijk in de buurt beschikbaar zijn natuurlijk en het depot niet te ver weg.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:07:29 #14
341900 Atmosphere82
pi_106703380
Die loopkarren rulen! Ik heb er ook twee keer mee gewerkt! ^O^
pi_106704526
Hier in de buurt zijn best veel wijken met een karretje. Ik loop vaker met een kar dan met de fiets :P
Bevalt mij ook beter :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:37:40 #16
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_106705183
quote:
Dan zal daar wel gruwelijk wat mis zijn gegaan. In regio waar ik werk was de sollicitaie al open eind 2010!
Dan is er dus geen uniforme regel. Op plaatsen waar ik dus werk is er amper meer plek. Deels opgevuld door subco's.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_106705197
Stomme vraag, en ik post 'm maar gewoon hier.

Namen schrijf ik als volgt: Dhr. of Mevr. J de Jonge wanneer de voornaam bijv. Jantien is.
Hoe schrijf je dit wanneer een voornaam een streepje ertussen heeft? Jan-Willem de Jonge.

Schrijf je dan Dhr. J-W. de Jonge?
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:39:09 #18
110987 ErwinRommel
pi_106705254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:

Namen schrijf ik als volgt: Dhr. of Mevr. J de Jonge wanneer de voornaam bijv. Jantien is.
Hoe schrijf je dit wanneer een voornaam een streepje ertussen heeft? Jan-Willem de Jonge.

Gewoon J.W de Jonge
pi_106706371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:

J. de Jonge
pi_106706485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan zal daar wel gruwelijk wat mis zijn gegaan. In regio waar ik werk was de sollicitaie al open eind 2010!
Dan is er dus geen uniforme regel. Op plaatsen waar ik dus werk is er amper meer plek. Deels opgevuld door subco's.
Sollicatie was misschien wel open maar die was maar korte termijn hoor. En hier waren er meer sollicitanten dan plaatsen, althans volgens het autobedrijf. Ondertussen word bijna 75% door subco's gereden lijkt het, dus dat was gewoon gelul. Plus de mensen die ze aangenomen hebben gaan volgens mij al binnen 5 jaar met pensioen :')
pi_106707430
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb letterlijk nog NOOIT muziek afgespeeld terwijl ik aan het bestellen was.
Lijkt me zeer afleidend!
Ik word juist gek zonder muziek :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106707510
Een postbode zonder muziek?
God, dat lijkt me toch echt saai.

Lekker de hele dag naar Qmusic luisteren en een beetje rond lopen, niet verkeerd toch. O+
pi_106713111
Leuke TT ;)

Ik kan me juist beter concentreren als ik muziek op heb, zonder zit ik al gauw in dagdromenland ;)
pi_106723416
Net die brief binnen gehad over Piekdal. Had gisteren gewerkt, en het was inderdaad wel zoooo weinig. Echt maar 1/3e (of zelfs 1/4e) van wat ik normaal op woensdag had voor die wijk. Vond 't altijd wel fijn om op woensdag en vrijdag te werken. Gewoon lekker doorwerken.. maar nu begint 't langzamerhand op maandag te lijken. :{

Zaterdag lijkt dus de drukste dag te worden. Op dinsdags werk ik nooit, maar daar zal 3 stuks HAH voortaan wel meer regel dan uitzondering zijn?

Ben zaterdag gelukkig vrij.. Dus voor mij geen Kampioen en Makro!

Over 't algemeen doe ik m'n wijken zonder muziek... Vooral als 't mooi weer is neem ik m'n MP3 speler niet mee, want dan zijn er genoeg mensen buiten :D
pi_106723417
Er is hier een speciale nieuwsbrief uitgegeven over Piek/Dal. Daaruit blijkt dat ze weer wat nieuws hebben verzonnen: "De Woensdagfabriek" :') Komt er grofweg op neer dat op woensdagen alles wat aanwezig is al geVOS't wordt en in gevallen waar de depottijd in gevaar dreigt te komen de niet 24-uurs post ook al wordt voorbereid. In sommige gevallen wordt ook voor de andere piekdagen vooruit gewerkt.
Ook leuk is dat ze vertellen dat het uitgangspunt was dat de dinsdag niet zwaarder mocht worden. Het grafiekje vertelt dat zaterdag nu de drukste dag van de week moet gaan worden qua volume. Benieuwd of we dan nog wel hanteerbare post krijgen.
pi_106723488
ik bestel nooit met muziek. Behalve in de auto dan. Bij mijn opleiding werd gezegd dat dat eigenlijk niet mocht, met een koptelefoon op. Ik heb er ook geen behoefte aan eigenlijk :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106723729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:55 schreef HetBrabandertje het volgende:
Er is hier een speciale nieuwsbrief uitgegeven over Piek/Dal. Daaruit blijkt dat ze weer wat nieuws hebben verzonnen: "De Woensdagfabriek" :') Komt er grofweg op neer dat op woensdagen alles wat aanwezig is al geVOS't wordt en in gevallen waar de depottijd in gevaar dreigt te komen de niet 24-uurs post ook al wordt voorbereid. In sommige gevallen wordt ook voor de andere piekdagen vooruit gewerkt.
Ook leuk is dat ze vertellen dat het uitgangspunt was dat de dinsdag niet zwaarder mocht worden. Het grafiekje vertelt dat zaterdag nu de drukste dag van de week moet gaan worden qua volume. Benieuwd of we dan nog wel hanteerbare post krijgen.
Dat vooruit werken wordt hier ook gedaan, op maandag en woensdag. Alle 48-uurs post die op dat moment al binnen is wordt gevost, en alle eerste wijken worden ingestraat.

Op zich een goed plan, ware het niet dat je dus op woensdag en maandag nu weer extra werk erbij hebt, waardoor ik over de hele week genomen geen enkele besparing zie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:26:42 #28
341900 Atmosphere82
pi_106724503
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik word juist gek zonder muziek :')
Ja, sommigen zeggen dat ook bij ons op de vestiging.
pi_106724544
Ik ben vandaag door de wind zo met fiets en al een grasveldje opgeblazen :')

Verder was het lekker druk met de Donald Duck, Libelle èn Kampioen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:31:57 #30
341900 Atmosphere82
pi_106724695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:27 schreef Selestha het volgende:
Ik ben vandaag door de wind zo met fiets en al een grasveldje opgeblazen :')

Verder was het lekker druk met de Donald Duck, Libelle èn Kampioen.
En je woont in Groot-Brittannië? :?
pi_106725801
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:31 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

En je woont in Groot-Brittannië? :?
Nope.

Maar niet iedereen hoeft te weten waar ik wèl woon, en als je het topic doorleest komt je er vanzelf achter waar dat is ;)
pi_106726758
Ben benieuwd naar de zaterdag dan.
Ik had 5 zakken vandaag,dus mijn wijk is gister gelukkig gelopen. :)

Nou ja, Selestha, beter een grasveld dan de sloot :P
pi_106728928
De zaterdag nog zwaarder? Dat is al haast niet te doen. Me wijk komt om 1 uur en meestal ben ik om half 5 klaar. Hoe de hemel gaan ze dat inpassen?

Vandaag wel een lekkere dag. Heb me eigen studiecertificaat mogen bezorgen (jeeej).

Vervolgens belde de postbode+. Of ik morgen even een certificaat bij postnl kom tekenen. En verassend en grappig, of ik dan mijn wijzigingen op georoute mee neem.

Mare als ik hem morgen ga zien ga ik hem toch even vragen naar retour stickers en geen gehoor stickers. Die dingen mis ik echt... Vandaag allemaal tinteling enveloppen die niet door de brievenbus pasten, maar dan ook nergens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106729080
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ben benieuwd naar de zaterdag dan.
Ik had 5 zakken vandaag,dus mijn wijk is gister gelukkig gelopen. :)

Nou ja, Selestha, beter een grasveld dan de sloot :P

Ja of de weg ofzo, het kan inderdaad erger ;)

Ik kreeg vandaag trouwens voor het eerst een klacht te horen over mijn wijk, maar dan net wèl over een adres waar ik zelden post voor heb.. Vraag me af of daar soms iets mis gaat met Sandd ofzo wat ik op mn bordje krijg :{
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:39:21 #35
341900 Atmosphere82
pi_106729166
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:04 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nope.

Maar niet iedereen hoeft te weten waar ik wèl woon, en als je het topic doorleest komt je er vanzelf achter waar dat is ;)
Hehe, op die manier.
pi_106731521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:30 schreef V__L_N het volgende:
De zaterdag nog zwaarder? Dat is al haast niet te doen. Me wijk komt om 1 uur en meestal ben ik om half 5 klaar. Hoe de hemel gaan ze dat inpassen?

Wijken opsplitsen. Poststijl natuurlijk: jouw wijk wordt in tweeën geknipt met als resultaat 2 wijken van 1:45 die om 1 uur op het depot staan. Die jij allebei mag bezorgen :+

Probleem op papier opgelost, in de praktijk niet :+
pi_106740208
Voor de ZDW-ers met een contract voor onbepaalde tijd hier die nog niet weten wat het aanbod precies gaat worden: 1ste aanbod, postbezorger op zaterdag met tijdelijk behoud van loon (het aantal maanden dat wordt aangevuld is gelijk aan het aantal jaren dat je bij het imperium gewerkt hebt.

2e aanbod CVL (alles schaal 1 behalve intern transport/HSM-machine, dat worden schaal 2 functies)
pi_106740558
Aanbod van niks, niet tekenen, dit mag helemaal niet natuurlijk.

CVL is te ver weg en geen werk op zaterdag en ik ga echt geen 6 uur lang post bezorgen op een zaterdag voor minder loon.

Kramerica,had jij al iets gehoord van de bond hierover??
pi_106741495

[ Bericht 100% gewijzigd door TokenW op 13-01-2012 01:40:02 ]
pi_106751808
?
pi_106754561
Iedereen klaar voor een rustig dagje werken?
Gisteren veel Kampioenen gehad weet iemand of het morgen Macro dag is?
pi_106755731
Ben zelfs al klaar. Stelde echt niks voor. Twee (kleine) wijken gezamelijk in nog niet eens één tas.

Morgen in ieder geval Makro, heb ze al zien liggen. Bij ons op kantoor liggen nog veel Kampioenen, die zullen morgen dan wel meegaan (is donderdag niet gebeurd).
pi_106759679
ik hoorde van een collega dat het morgen ontzettend rustig gaat zijn. Ik hoop het maar. Al een paar weken weinig HAH op zaterdag bij ons dus dat is neit verkeerd. Heb weer hetzelfde meisje in opleiding mee, denk ik :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106759692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:47 schreef TokenW het volgende:
Voor de ZDW-ers met een contract voor onbepaalde tijd hier die nog niet weten wat het aanbod precies gaat worden: 1ste aanbod, postbezorger op zaterdag met tijdelijk behoud van loon (het aantal maanden dat wordt aangevuld is gelijk aan het aantal jaren dat je bij het imperium gewerkt hebt.

2e aanbod CVL (alles schaal 1 behalve intern transport/HSM-machine, dat worden schaal 2 functies)
En voor hoeveel uur zijn die aanbiedingen precies? Want je hebt ook zaterdagwerkers met contracten van 6 of 7 uur. Zo lang lopen lijkt me geen optie, en is er wel 7 uur werk op zaterdag op zo'n CVL? En als je nu het CVL aanbod accepteert, wordt dan ook je loon aangevuld, want een zaterdagwerker verdient in de regel meer dan schaal 1.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_106761209
Ik had vandaag weer een deel van de kampioenen. :) Verder was er amper wat. Ook een stuk of 20 enveloppen voor 6 straten die door elkaar lagen. Alleen niet handig dat ze het pas in de laatste zak gedaan hadden, kon ik bij sommige huizen nog eens langs :P
Was een zeer rustig dagje verder.
pi_106761437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:55 schreef Troeta het volgende:
Aanbod van niks, niet tekenen, dit mag helemaal niet natuurlijk.

CVL is te ver weg en geen werk op zaterdag en ik ga echt geen 6 uur lang post bezorgen op een zaterdag voor minder loon.

Kramerica,had jij al iets gehoord van de bond hierover??
Nog niets gehoord, ik zal ze nog eens mailen. In principe wil ik mij flexibel opstellen, postbezorger worden is geen probleem, en ik ben zelfs bereid om naar Bleiswijk af te reizen, en desnoods nachtdiensten te draaien. Maar ik ga geen geld inleveren, ik heb al genoeg ingeleverd de afgelopen jaren, en mijn pensioen is ook al vergokt door de durfkapitalisten. Waarom heten die lui eigenlijk zo? Voor gokken met andermans geld is toch niet echt veel durf nodig! :(
pi_106763292
hoe ziet schaal 2 er eigenlijk uit? aangezien ik een zaterdagmedewerker ben die is opgeleid voor de HSM.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:09:47 #48
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106765049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:16 schreef kaars het volgende:
hoe ziet schaal 2 er eigenlijk uit? aangezien ik een zaterdagmedewerker ben die is opgeleid voor de HSM.
Op deze site vind je de CAO's: http://www.bvpp.nl/index.(...)ory&id=45&Itemid=100 Daar staan de schalen in.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106768341
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En voor hoeveel uur zijn die aanbiedingen precies? Want je hebt ook zaterdagwerkers met contracten van 6 of 7 uur. Zo lang lopen lijkt me geen optie, en is er wel 7 uur werk op zaterdag op zo'n CVL? En als je nu het CVL aanbod accepteert, wordt dan ook je loon aangevuld, want een zaterdagwerker verdient in de regel meer dan schaal 1.
De grootste PBZ-diensten worden 5 uur per dag. Bij het CVL is op zaterdag overdag geen werk, alleen in de nacht van vrijdag op zaterdag nog wel (tot +- 09:00 uur???) Naar mijn verwachting wordt op het CVL niks aangevuld. Het is wel mogelijk dat als je in een lagere schaal gaat werken dat je voor die uren je eigen (oorspronkelijke) schaal betaald krijgt, alleen overuren worden daarentegen met schaal 1 beloond en de TOT wordt mogelijk ook alleen over schaal 1 berekend.
pi_106770728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef sbientje het volgende:
ik hoorde van een collega dat het morgen ontzettend rustig gaat zijn. Ik hoop het maar. Al een paar weken weinig HAH op zaterdag bij ons dus dat is neit verkeerd. Heb weer hetzelfde meisje in opleiding mee, denk ik :)
Ik hoop dat het zaterdag rustig is.
pi_106770943
Had vorige week zaterdag de helft van alle kampioenen. Thuis echter nog geen kampioen gezien, dus vrees dat ik morgen de andere helft moet bezorgen... :P Maar waarom een week wachten met de even nummers? De woensdag en vrijdag had 't prima op gekund, die stellen echt niks meer voor....
pi_106771006
Ik had vorige week zowel enkele als dubbele kampioenen met een plasticje eromheen.
Die dubbele krengen waren dik.
pi_106771081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Had vorige week zaterdag de helft van alle kampioenen. Thuis echter nog geen kampioen gezien, dus vrees dat ik morgen de andere helft moet bezorgen... :P Maar waarom een week wachten met de even nummers? De woensdag en vrijdag had 't prima op gekund, die stellen echt niks meer voor....
Omdat daldag.
pi_106772062
Ik had vandaag wel Kampioenen op een daldag. :P
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:08:47 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106772106
Ik heb vanaf vorige week donderdag elke dag kampioenen rondgebracht. Gaat ook wel irriteren dat hoor.
Loesje
pi_106772845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:08 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb vanaf vorige week donderdag elke dag kampioenen rondgebracht. Gaat ook wel irriteren dat hoor.
Ja ik ook idd. En ook drie dagen libelle's en donald ducks.
pi_106773005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik ook idd. En ook drie dagen libelle's en donald ducks.
Gaan ze nou ook nog eens de 'piekpost' spreiden? _O-
pi_106774310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Gaan ze nou ook nog eens de 'piekpost' spreiden? _O-
Kennelijk wel, hier in ieder geval wel :{
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:18:12 #59
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_106774962
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:44 schreef lololo het volgende:

[..]

Omdat daldag.
daldagen zijn op maandag woensdag en vrijdag?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 januari 2012 @ 20:20:13 #60
Maffe Fries
pi_106775045
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:18 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

daldagen zijn op maandag woensdag en vrijdag?
jup.

Maandag was al triest, maar stelt nu nog minder voor dan enkele jaren geleden. Woensdag is bij ons zo te zien ook al triest, want de bezorger was binnen notime al weer weg. Vrijdag, dan zijn er nog wat boekjes, anders was er bij ons ook niets geweest.

Ben benieuwd naar morgen. Vraag me af of ik weer zo vroeg klaar ben als vorige week. Volgende week heb ik weer een autoroute en dan weet ik zeker dat ik niet vroeg klaar ben :P
pi_106776309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:35 schreef TokenW het volgende:

[..]

De grootste PBZ-diensten worden 5 uur per dag. Bij het CVL is op zaterdag overdag geen werk, alleen in de nacht van vrijdag op zaterdag nog wel (tot +- 09:00 uur???) Naar mijn verwachting wordt op het CVL niks aangevuld. Het is wel mogelijk dat als je in een lagere schaal gaat werken dat je voor die uren je eigen (oorspronkelijke) schaal betaald krijgt, alleen overuren worden daarentegen met schaal 1 beloond en de TOT wordt mogelijk ook alleen over schaal 1 berekend.
Hmm, en als je nu niet perse vast zit aan die zaterdag en ook op een ander moment zou kunnen werken? Vrijdagavond? Maandagochtend?
pi_106777145
Morgen even rustig als de afgelopen zaterdagen? Dan is het een mooi afscheid.
pi_106779983
Nieuwe tijd van de postbussen wordt 02.00 tot 05.45, alsof ze daar zaterdagwerkers voor gaan vinden :')
pi_106791471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmm, en als je nu niet perse vast zit aan die zaterdag en ook op een ander moment zou kunnen werken? Vrijdagavond? Maandagochtend?
Dat is ook een optie voor het bedrijf, maar pas vanaf het 2e aanbod.
pi_106794433
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:00 schreef thedude0 het volgende:
Morgen even rustig als de afgelopen zaterdagen? Dan is het een mooi afscheid.
Rustig? Mijn afgelopen zaterdag was niet rustig.. Ik hoop dat deze dat wel is :')
pi_106795571
Gisteren weer veel Kampioenen gehad. Ben benieuwd voor vandaag.
pi_106800361
Goed, dat was een rustig dagje ondanks 2 x HAH. Werd nog aangesproken door iemand van het hoofdkantoor van PostNL. Of het werk beviel en zo. :').

En diegene van het depot wist niet eens dat zijn depot per maandag buiten gebruik is. :o Hij hoorde het van een postbezorger.
pi_106800548
Zo, laatste dag zit erop, voor het hele vbg wel te verstaan. Toch raar (en naar) dat de boel (moet) sluiten, heb het wel naar m'n zin gehad de afgelopen jaren.
We waren nog niet klaar met machinedraaien of de mannen van de verhuisdienst begonnen de hsm al uit elkaar te schroeven :')

Nu nog even uitzoeken of ik het bedrijf juridisch leeg kan zuigen en dan maar eens iets nieuws zoeken :)
pi_106800717
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:14 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, laatste dag zit erop, voor het hele vbg wel te verstaan. Toch raar (en naar) dat de boel (moet) sluiten, heb het wel naar m'n zin gehad de afgelopen jaren.
We waren nog niet klaar met machinedraaien of de mannen van de verhuisdienst begonnen de hsm al uit elkaar te schroeven :')

Nu nog even uitzoeken of ik het bedrijf juridisch leeg kan zuigen en dan maar eens iets nieuws zoeken :)
Triest.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:28:03 #70
110987 ErwinRommel
pi_106800970
Er zijn nog plusminus 320 vacatures bij de pakketservice. Dus ik zou zeggen, solliciteer ;)
pi_106801994
Wat een heerlijk weer O+ Fijn dagje vandaag ondanks de HaH.
pi_106802454
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn nog plusminus 320 vacatures bij de pakketservice. Dus ik zou zeggen, solliciteer ;)
Had de autounit nog geprobeerd maar dat is vanwege wat vage contractredenen niet gelukt. Eigenlijk ben ik daar ook niet zo rauwig om. Een autodienstje op z'n tijd vond ik wel prima, maar het was toch niet echt m'n ding, ik heb mensen om me heen nodig zegmaar ;) Echt chauffeuren zag ik dus niet echt zitten, moet er ook niet aan denken om dat 8 / 10 uur per dag te doen..
pi_106802561
Worden er nog specifieke eisen gesteld om chauff te worden? Dat lijkt mij ook wel wat, om dat parttime te gaan doen.

Vandaag was érg rustig, slechts 1 tas post en 1 HaH (2x).
Stilte voor de storm? ;)

Fijn weekend allemaal!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 januari 2012 @ 15:57:26 #74
Maffe Fries
pi_106803352
Bij ons was het allerminst rustig. We hadden vandaag de 2e helft van de Kampioenen + de Makro, dus vele dikke bundels. Qua briefpost was het wel rustig. Heb een uur langer gesorteerd dan vorige week, maar dat komt ook omdat ik nu meer wijken heb gedaan.
pi_106803442
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons was het allerminst rustig. We hadden vandaag de 2e helft van de Kampioenen + de Makro, dus vele dikke bundels. Qua briefpost was het wel rustig. Heb een uur langer gesorteerd dan vorige week, maar dat komt ook omdat ik nu meer wijken heb gedaan.
Ja hier ook was een drukke dag, enorm dikke bundels en HaH. T was gelukkig wel heel fijn weer :)
pi_106803734
Supermachine voor post moet duizenden werknemers vervangen

En nog minder werk voor de mensen hier :{
pi_106804959
Las dat Ede en Houten vandaag sluiten en dat er voortaan ALLEEN maar postbezorgers werken vanuit die CVL. Zal mij benieuwen hoe lang 't duurt voordat er in het nieuws komt: ''wijken in Houten en Ede wekenlang zonder post door slechte planning/communicatie PostNL'' :P En ik zie het nog zo gebeuren ook, dat is het trieste :(
pi_106805285
Postbode gespietst op tuinhekje

Dat zal zeer hebben gedaan :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 januari 2012 @ 16:57:30 #79
Maffe Fries
pi_106805340
lekker ...

Als het even kan stap ik er ook overheen :P
pi_106805447
Autsj! pijnlijk!
Ik loop wel vaak tegen hekken aan. :')
pi_106805778
Pijnlijk! :X

Het gebeurd wel eens dat ik mijn knie tegen zo'n hekje stoot dan sta je wel even op 1 been.

Het was een rustige zaterdag wel elk huis C1000 reclame moeten doen. Het zal een dinsdag wel weer druk zijn qua post/reclame.

Ik loop altijd met muziek/podcasts zonder ga ik langzamer lopen (de muziek/podcast staat wel op een niveau dat ik de "buitenwereld" nog kan horen)
pi_106806511
Bijna geen post, niet eens HaH bij mijn twee wijken. Volgens mij nog nooit zo snel gegaan.
pi_106808039
2x HaH, Kampioenen en Makro maakten het nog tot een mooie hoeveelheid. Tassen waren best goed gevuld, maar het liep allemaal best lekker weg.

En die supermachine, ik hoop dat die minder fouten maakt dan de huidige sorteermachines, want daar word je soms niet goed van.
pi_106812638
Ik blijf lekker bij pakketten(en dan nog wel alleen depot) zitten... van de week eventjes 1000flyers hah verspreid... Jezus wat een k*t werk... Respect voor de bestellers hier!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:32:41 #85
341900 Atmosphere82
pi_106812682
Vandaag, bestellen in West-Brabant: lekker dunne bundels, twee onnozele flinterdunne foldertjes
(van C1000 en Fit4Free :') ) mee en weinig pakjes! ^O^
pi_106825921
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:55 schreef Selestha het volgende:
Postbode gespietst op tuinhekje

Dat zal zeer hebben gedaan :D
fototjes errbij http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/71513
pi_106826001
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:07 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat is ook een optie voor het bedrijf, maar pas vanaf het 2e aanbod.
Ik had begrepen dat wanneer je ook het 2e aanbod afsloeg je meteen overcompleet werd verklaard....
pi_106834877
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 09:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat wanneer je ook het 2e aanbod afsloeg je meteen overcompleet werd verklaard....
ja eigenlijk pure chantage
pi_106834999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Las dat Ede en Houten vandaag sluiten en dat er voortaan ALLEEN maar postbezorgers werken vanuit die CVL. Zal mij benieuwen hoe lang 't duurt voordat er in het nieuws komt: ''wijken in Houten en Ede wekenlang zonder post door slechte planning/communicatie PostNL'' :P En ik zie het nog zo gebeuren ook, dat is het trieste :(
Voor de oudere collega s is dit een triest gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de regering niet heeft ingegrepen.
Neerlands trots is in rook opgegaan.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:35:31 #90
341900 Atmosphere82
pi_106842320
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Voor de oudere collega s is dit een triest gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de regering niet heeft ingegrepen.
Neerlands trots is in rook opgegaan.
Ja, precies! Vorige minister van het CDA: 'We kunnen er niets aan doen...'
Nee, het zal niet... 8)7
pi_106862465
Het is helaas al normaal geworden dat post achtergehouden wordt omdat het geen 'dal/piekdag' is.... Zo is het al een paar keer voorgekomen dat vrienden in Belgie Nederlandse tijdschriften eerder ontvangen dan ik, terwijl ze op het zelfde moment worden verstuurd... (via PostNL). :( Zie trouwens ook 'gewone' brieven bij ons op het VBG wel eens een dag liggen, wat dan de zogenoemde '24u post' dient te zijn... 8)7

Zelfde als dat je 's morgens een brood bij de bakker koopt en er thuis achter komt dat het een brood van gisteren is en dus niet vers is...

Vraag me wel trouwens wel af wat er gebeurt als ze je VBG willen sluiten maar er niet voldoende postbezorgers voor alle wijken zijn... dan mogen ze de oude postbodes toch niet overcompleet verklaren? (Denk dat met de CVL's straks het één puinhoop wordt qua planning omdat de meeste postbezorgers hier het maar 1,5 maand 'uithouden'.)
pi_106865529
Ik denk dat Caparis er dan wel aan de bak komt. Kunnen ze ook nog subsidie vangen.
pi_106866113
quote:
13s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:13 schreef Deezertje het volgende:
Het is helaas al normaal geworden dat post achtergehouden wordt omdat het geen 'dal/piekdag' is.... Zo is het al een paar keer voorgekomen dat vrienden in Belgie Nederlandse tijdschriften eerder ontvangen dan ik, terwijl ze op het zelfde moment worden verstuurd... (via PostNL). :( Zie trouwens ook 'gewone' brieven bij ons op het VBG wel eens een dag liggen, wat dan de zogenoemde '24u post' dient te zijn... 8)7

Zelfde als dat je 's morgens een brood bij de bakker koopt en er thuis achter komt dat het een brood van gisteren is en dus niet vers is...

Vraag me wel trouwens wel af wat er gebeurt als ze je VBG willen sluiten maar er niet voldoende postbezorgers voor alle wijken zijn... dan mogen ze de oude postbodes toch niet overcompleet verklaren? (Denk dat met de CVL's straks het één puinhoop wordt qua planning omdat de meeste postbezorgers hier het maar 1,5 maand 'uithouden'.)
Animo voor PBZ'ers was/is hier vrij aardig maar niet voldoende zo ver ik weet. Op een gegeven moment werd er zelfs geflyerd in het centrum om mensen te werven.

Of er nu genoeg pbz'ers zijn durf ik niet meer te zeggen, maar ik weet wel dat de lokale sociale werkplaats is ingeschakeld één compleet viercijferig postcodegebied te bezorgen. Sta dus niet gek te kijken als de postbezorger morgen tegen je deur aan staat te pissen; of je uitscheldt en vloekt als je klaagt over foutieve bezorging ("ja dan bezorg ik toch gvd voortaan geen post meer!")
Geen geintje... :')
pi_106866174
Dan moet ik dus blij zijn met mijn eigen postbezorger die geen hoi kan zeggen, maar eigenlijk zelden fouten maakt :P
pi_106866515
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:31 schreef Herfstblad het volgende:
Dan moet ik dus blij zijn met mijn eigen postbezorger die geen hoi kan zeggen, maar eigenlijk zelden fouten maakt :P
Jep :')
Of je moet de postbode/voorbereider dankbaar zijn, wellicht dat die wél in staat is goed in te gooien en de machinepost te controleren. Dat laatste mag eigenlijk al niet meer, maar zal straks met de cvl's strenger worden nageleefd denk ik. En tegen die tijd; wat maakt het dan uit dat een brief van een wijk 100 km verderop ergens op de verkeerde plek zit, aangezien de postbezorger ook nog eens de eindverantwoordelijkheid heeft? :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 12:51:34 #96
Maffe Fries
pi_106866725
Het zou dan ook wel nuttig zijn als de machines naast postcode en huisnummer scannen op plaatsnaam. De niet kloppende brieven worden er dan even uitgehaald, waarna ze wel op de juiste plaats terechtkomen. Hoef je uiteindelijk ook minder met herstelpost te leuren.
pi_106866862
:P Nou ja, bij de vorige bezorger ging het weleens mis (andere straten vooral, maar dan en andere straat en ander huisnummer), dus ik denk dat deze wat scherper is.
Nu moet ik bekennen dat ik ook weleens de verkeerde straat bij mensen in de bus heb gegooid, maar die kwamen het meteen aan me geven. Sindsdien let ik scherper op.
En het scheelt dat ik een vaste wijk heb, dan weet je na een tijd wel dat op nummer 4 familie De Vries woont die de Donald Duck hebben of zoiets :P.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 12:59:35 #98
Maffe Fries
pi_106866971
bij looproutes en dergelijke kun je onderweg prima je post controleren, maar bij autoroutes gaat dat lastiger, omdat het tijdrovend is.
pi_106867266
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
bij looproutes en dergelijke kun je onderweg prima je post controleren, maar bij autoroutes gaat dat lastiger, omdat het tijdrovend is.
Zal toch moeten aangezien alle routes straks voorbereid worden door nitwits.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 13:14:41 #100
Maffe Fries
pi_106867389
Dat weet ik. Niet dat ik later dit jaar mee zal gaan naar het autobedrijf, maar ik weet dat er bij ons bij het sorteren enkele adressen zijn waar extra aandacht naar uit moet gaan. Bijvoorbeeld omdat ze bijna hetzelfde adres hebben, maar niet met elkaar overweg kunnen :P
pi_106867785
quote:
14s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat weet ik. Niet dat ik later dit jaar mee zal gaan naar het autobedrijf, maar ik weet dat er bij ons bij het sorteren enkele adressen zijn waar extra aandacht naar uit moet gaan. Bijvoorbeeld omdat ze bijna hetzelfde adres hebben, maar niet met elkaar overweg kunnen :P
wij hebben in de autoroutes een bedrijf dat voor de helft verhuurd is. 1 adres dus, maar 2 bussen (die ook nog echt 30 meter uit elkaar hangen). Die man van de ene helft heeft mijn collega's al een aantal keer verbaal bedreigd, dus nu doet helemaal niemand meer moeite. Alles voor dat bedrijf gaat in 1 bus..
pi_106868432
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
Ah ik vond dat altijd andersom. In zo'n autobak kon je het sneller doornemen dan lopend om alle obstakels heen, de bundel te controleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door carboni op 16-01-2012 13:57:58 ]
pi_106883509
quote:
13s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:13 schreef Deezertje het volgende:

Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere VBG's is, maar ik denk dat ze bij ons straks eerder te veel dan te weinig postbezorgers hebben door die piek/daldagen. Want op de daldagen zijn er simpelweg een stuk minder mensen nodig. Op de piekdagen komt er niet heel veel tijd bij, mensen die nu vooral op woensdagen en vrijdagen werkten zullen dan dus ook op andere dagen moeten gaan werken om aan hun uren te komen, dus wijken die er dan bijkomen doordat postbodes ze niet meer mogen doen zijn daarmee meteen weer bezet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 20:19:13 #104
Maffe Fries
pi_106883924
hier idem ja. Hierdoor ben ik als zaterdagwerker bij het bezorgen al bijna overbodig zo lijkt het.
pi_106884444
Hier gaat dat ook gebeuren, denk ik.
Ze zoeken hier nu nog 25 postbezorgers, maar ik denk dat ze straks teveel hebben op de daldagen. mijn tc belt me deze of volgende week toevallig hier over op (vaste loop of vaste uren), dus ik ben benieuwd.

:') Ik moet vanaf morgen naar een nieuw depot, maar zie het zo voor me dat ik naar het oude rijd.
pi_106886678
Ik krijg bijna wekelijks een 'wordt postbezorger-flyer' door de brievenbus..
pi_106888001
quote:
15s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik krijg bijna wekelijks een 'wordt postbezorger-flyer' door de brievenbus..
Dan zou ik die spelfout even melden.
pi_106888178
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:21 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Oeps :@
  maandag 16 januari 2012 @ 21:38:02 #109
341900 Atmosphere82
pi_106888971
Ik voorzie een ongekend drama dat door PostNL veroorzaakt zal worden, en een massale
overstap naar de nog matigere concurrenten... ;(
pi_106889803
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:21 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Welke spelfout? Het is goed Nederlands, want er worden meerdere mensen aangesproken. Het is wel een tikkeltje ouderwets. (Vergelijk bijvoorbeeld "Komt allen tesamen").
pi_106889871
Komt allen tezamen, jubelend van vreugde bij postnl.
pi_106891573
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Welke spelfout? Het is goed Nederlands, want er worden meerdere mensen aangesproken. Het is wel een tikkeltje ouderwets. (Vergelijk bijvoorbeeld "Komt allen tesamen").
klopt het is een samentrekking.
pi_106892204
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Achter de gebiedende wijs komt geen t meer en dus is het fout. Komt allen tezamen is een uitdrukking en daarom geen goede vergelijking :s)
pi_106892224
Wordt? Word?
pi_106896060
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 22:31 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Achter de gebiedende wijs komt geen t meer en dus is het fout. Komt allen tezamen is een uitdrukking en daarom geen goede vergelijking :s)
Sinds wanneer is dat? Als je in gebiedende wijs een groep aanspreekt mag er in principe een t achter hoewel het wel een beetje ouderwets is. "Komt allen tesamen" is geen uitdrukking, maar een kerstliedje, wat weliswaar ook ouderwets is, maar grammaticaal volkomen correct.

Net als "Weest paraat".
pi_106901460
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat? Als je in gebiedende wijs een groep aanspreekt mag er in principe een t achter hoewel het wel een beetje ouderwets is. "Komt allen tesamen" is geen uitdrukking, maar een kerstliedje, wat weliswaar ook ouderwets is, maar grammaticaal volkomen correct.

Net als "Weest paraat".
Het zal al een aardige tijd zijn, want ik weet niet beter :)
Komt allen tezamen is inderdaad geen uitdrukking maar een vaste combinatie.

linkje en linkje
pi_106902490
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 08:50 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Het zal al een aardige tijd zijn, want ik weet niet beter :)
Komt allen tezamen is inderdaad geen uitdrukking maar een vaste combinatie.

linkje en linkje
Interessant. Dat verhaal van Taaladvies draagt als datum 1997, dus ik vermoed dat het rond die tijd veranderd is. Ging toen niet ook de nieuwe spelling in?

Ik heb op school nog de spelling geleerd van 1947, en vlak voor het eindexamen werd de spelling veranderd (toen werd het ineens pannenkoek ipv pannekoek), maar mochten we nog in de oude spelling examen doen. Beide artikelen waarnaar jij verwijst geven ook aan dat de gebiedende wijs meervoud plus t verouderd is. ;(
pi_106903129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Interessant. Dat verhaal van Taaladvies draagt als datum 1997, dus ik vermoed dat het rond die tijd veranderd is. Ging toen niet ook de nieuwe spelling in?

Ik heb op school nog de spelling geleerd van 1947, en vlak voor het eindexamen werd de spelling veranderd (toen werd het ineens pannenkoek ipv pannekoek), maar mochten we nog in de oude spelling examen doen. Beide artikelen waarnaar jij verwijst geven ook aan dat de gebiedende wijs meervoud plus t verouderd is. ;(
'96 volgens wiki.
Vrijwel al mijn grammaticale kennis dateert van na dat jaar dus voor mij is het niet anders geweest. :)
pi_106903362
Ik maakte vaak expres taalfouten op bijzondere afschrijfpost e.d. Zo van "filiaal opgeheft", in de hoop dat een ander de betreffende brief ooit ziet en :') denkt... :')
pi_106913514
Bwuh, wat een dag.. Ben 3 uur bezig geweest, wat een vervelende kleine krengen van Veronica zaten er tussen de HaH zeg. Blij dat ik weer thuis ben.
pi_106914113
Over het algemeen bleven ze toch wel goed tussen de overige reclame zitten, bij mij althans. En het is nog altijd beter dan die acties die Veronica eerst hield: de Veronicagids als alternatieve HaH als men nog geen lid is.

Vond het best een lekker dagje eigenlijk, weinig post en hoewel 5x HaH was het wel lekker dun en toch goed te lopen. Had ook maar één wijk dus weer op tijd klaar.
pi_106914118
Ik vond de HAH best hanteerbaar.

Vanmorgen nog staan klooien bij het depot. Ik had een code gehad waarmee ik erin kon, maar niet hoe en wat. Uiteindelijk kwam ik er achter, maar heeft me 15 min gekost :'). Vorige depot had geen slot of codes.
pi_106914651
Het kan ook zijn dat het me zo zwaar viel omdat ik aan het afkicken ben van mijn caffeïneverslaving :D
pi_106915228
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef Selestha het volgende:
Het kan ook zijn dat het me zo zwaar viel omdat ik aan het afkicken ben van mijn caffeïneverslaving :D
Wat doe je jezelf dan ook aan... :N

c_/
pi_106916065
Soms schaam ik me wel om post te bezorgen die compleet kapot is, zoals tvgidsen. :(.

En Veronicagidsen als je nog niet lid bent? Dan is dit veel beter ja. :o
pi_106916131
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:34 schreef Herfstblad het volgende:
Soms schaam ik me wel om post te bezorgen die compleet kapot is, zoals tvgidsen. :(.
Ja dat.
Of Kampioenen met van die uitstekende omslagflapjes.. in combinatie met mijn lompheid is dat geen succes.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:36:08 #127
110987 ErwinRommel
pi_106916136
Wat een dag zeg, ik ben gebroken.
Om 07:30 een brengrit gedaan, en omdat er, heel vreemd, geen andere chauffeurs waren, die hadden andere "verplichtingen" kon ik ALLE steunpunten en depots brengen met zo een kleine kangoo. 10 rolccontainers vol. Ik snap nog steeds niet waar al die chauffeurs waren. Ik heb me letterlijk te tyfus getild. Bij aantal depots moet je ook nog flink wat lopen. En de posttassen waren ook weer ram vol :r

Uiteindelijk wel allemaal gelukt, TC van de postbezorgers vond me een held dat het me toch gelukt was. Die veer kan ik in elk geval in m'n aarsch stoppen :')

Dit was 1 keer, maar nooit weer.
M'n rug ;(
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:38:21 #128
341900 Atmosphere82
pi_106916219
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een dag zeg, ik ben gebroken.
Om 07:30 een brengrit gedaan, en omdat er, heel vreemd, geen andere chauffeurs waren, die hadden andere "verplichtingen" kon ik ALLE steunpunten en depots brengen met zo een kleine kangoo. 10 rolccontainers vol. Ik snap nog steeds niet waar al die chauffeurs waren. Ik heb me letterlijk te tyfus getild. Bij aantal depots moet je ook nog flink wat lopen. En de posttassen waren ook weer ram vol :r

Uiteindelijk wel allemaal gelukt, TC van de postbezorgers vond me een held dat het me toch gelukt was. Die veer kan ik in elk geval in m'n aarsch stoppen :')

Dit was 1 keer, maar nooit weer.
M'n rug ;(
Ja, op onze vestiging zijn ook altijd zo weinig chauffeurs te vinden af en toe! Vreemd...
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:39:06 #129
110987 ErwinRommel
pi_106916250
Frapante was, nadat ik alles had weggebracht kwamen er opeens in allerijl 3 chauffeurs naar de vestiging. Heb ze bedankt, werk was al gedaan. Wat een bedrijf zeg :D
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:39:56 #130
110987 ErwinRommel
pi_106916284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:38 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja, op onze vestiging zijn ook altijd zo weinig chauffeurs te vinden af en toe! Vreemd...
Ik snap het ook niet. Zal wel gevalletje zijn van miscommunikaasie :')
Normaal, elke dag dus, zijn er 4 chauffeurs, mij incluis, die depots en steunpunten rijden. Waar ze vandaag waren??? :?
pi_106916302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
miscommunikaasie :')
Das wel iets structureels dan.
pi_106916381
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja dat.
Of Kampioenen met van die uitstekende omslagflapjes.. in combinatie met mijn lompheid is dat geen succes.
Ja, die zijn ook fijn inderdaad.
Ik had een gids waar zowel de voor- als achterkant vanaf lag. :o.

En ik kom altijd alleen de postbode+ tegen bij het depot, zie nooit andere chauffeurs. :P
pi_106916614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet. Zal wel gevalletje zijn van miscommunikaasie :')
Normaal, elke dag dus, zijn er 4 chauffeurs, mij incluis, die depots en steunpunten rijden. Waar ze vandaag waren??? :?
en geen 100 boze gezichten die stonden te wachtten op hun post?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 16:51:58 #134
110987 ErwinRommel
pi_106916742
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:48 schreef tntster het volgende:

[..]

en geen 100 boze gezichten die stonden te wachtten op hun post?
Dat viel me dus mee. Enkel op1 depot stonden ze te wachten, maar na uitl;eg situatie hadden ze medelijden met me _O-
De rest was keurig op tijd weg.
Maar goed, ik ben dan ook poepgoed O-)
pi_106917027
Ik kwam trouwens de postbode van Sandd die een paar dezelfde straten loopt tegen, dat is iemand die geen Nederlands spreekt. Hij moest er op een nauw stukje langs dus ik vroeg of het paste met mijn fiets erbij zegt ie ''I don't speak Nederlands, you speak English?' :')

Nu snap ik dus waarom ik over dat stukje klachten krijg.. Ik krijg verder nooit ergens klachten over, behalve over één huis aan die straat.
pi_106917125
Jup, want iemand die niet Nederlands spreekt maak gelijk veel meer fouten.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:02:03 #137
110987 ErwinRommel
pi_106917142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:58 schreef Selestha het volgende:
Ik kwam trouwens de postbode van Sandd die een paar dezelfde straten loopt tegen, dat is iemand die geen nederlands spreekt. Hij moest er op een nauw stukje langs dus ik vroeg of het paste met mijn fiets erbij zegt ie ''I don't speak Nederlands, you speak English?' :')

Nu snap ik dus waarom ik over dat stukje klachten krijg..
Whahahaha, bij ons loopt er sinds vandaag een Peruaan die sinds vandaag in opleiding is en geen NL spreekt. kan het wel lezen zegt hij. Hij begon tegenover de TC van de postbezorgers al gelijk te reppen of hij dan en dan vakantie kon hebben :D
pi_106917149
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:01 schreef EdNoolk het volgende:
Jup, want iemand die niet Nederlands spreekt maak gelijk veel meer fouten.
Het lijkt me erg ingewikkeld als je alleen Engels spreekt ja. Dan nog kan je wel een adres en nummer lezen natuurlijk, maar het is wel opvallend.
pi_106917193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:02 schreef Selestha het volgende:

[..]

Het lijkt me erg ingewikkeld als je alleen Engels spreekt ja. Dan nog kan je wel een adres en nummer lezen natuurlijk, maar het is wel opvallend.
In eerste instantie zeg je dat postbezorgen je erg ingewikkeld lijkt als je alleen Engels spreekt en vervolgens geef je toe dat je dan nog steeds een adres en nummer kunt lezen. Meer is er niet nodig toch?
pi_106917343
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:03 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

In eerste instantie zeg je dat postbezorgen je erg ingewikkeld lijkt als je alleen Engels spreekt en vervolgens geef je toe dat je dan nog steeds een adres en nummer kunt lezen. Meer is er niet nodig toch?
Gefeliciteerd. Je hebt de prijs van ronde 1 gewonnen en mag nu door voor de teddybeer.
pi_106918964
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier in de buurt zijn best veel wijken met een karretje. Ik loop vaker met een kar dan met de fiets :P
Bevalt mij ook beter :Y
Waar haal je zo´n kar btw? Krijg je die van Post NL..?
zelfde als diginoob
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:16:05 #142
341900 Atmosphere82
pi_106919956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:49 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Waar haal je zo´n kar btw? Krijg je die van Post NL..?
Ja, die is alleen voor bepaalde wijken bestemd (tenminste op onze vestiging).
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:16:48 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106919989
Die veronica dingen waren zwaar irritant. Om de haverklap schuiven en vallen. Zaten ook veel dubbele tussen.

Als we het toch over vrij krijgen enzo hebben. Hoe doen jullie dat? Vraag je vrij en boek je dan meteen een vakantie? Of wacht je tot het goedgekeurd is, en hoe lang duurt dat dan?

En wanneer is de kans het kleinst of het grootst om vrij te krijgen?
Loesje
pi_106920162
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 15:48 schreef HetBrabandertje het volgende:
Over het algemeen bleven ze toch wel goed tussen de overige reclame zitten, bij mij althans. En het is nog altijd beter dan die acties die Veronica eerst hield: de Veronicagids als alternatieve HaH als men nog geen lid is.

Vond het best een lekker dagje eigenlijk, weinig post en hoewel 5x HaH was het wel lekker dun en toch goed te lopen. Had ook maar één wijk dus weer op tijd klaar.
Als je nog een paar nodig hebt,zijn ze in de wijk te vinden:)
pokkedingen
pi_106920226
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:16 schreef V__L_N het volgende:
Die veronica dingen waren zwaar irritant. Om de haverklap schuiven en vallen. Zaten ook veel dubbele tussen.

Als we het toch over vrij krijgen enzo hebben. Hoe doen jullie dat? Vraag je vrij en boek je dan meteen een vakantie? Of wacht je tot het goedgekeurd is, en hoe lang duurt dat dan?

als je een beetje flexibel bent (extra inzet) dan hoef je niet dat verlofformulier in te vullen,
dit doe ik al jaren op deze manier,veel vakantie heb ik afgelopen 10jaar niet opgenomen,zeg ik erbij.
pi_106920227
Volgens mij verschilt dat per teamcoach, we hadden eerst een teamcoach die eigenlijk nooit zei dat je verlof was goedgekeurd maar die het altijd hield op "als er zich geen bijzondere dingen voordoen dan .....", daarna hadden we een teamcoach die eigenlijk alle verlofaanvragen goedkeurde waardoor we soms ineens veel te weinig mensen hadden, en tegenwoordig kijken we gewoon hoeveel mensen er verder al verlof hebben op dat moment en kan het meestal wel binnen een paar dagen worden goedgekeurd of afgekeurd.
Heb je aan het eind van vorig jaar niet zo'n verloflijst hoeven in te leveren dan?
pi_106920319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:

Hij begon tegenover de TC van de postbezorgers al gelijk te reppen of hij dan en dan vakantie kon hebben :D
Heel verstandig, als je het niet gelijk doet heb je grote kans op gedoe, met verlof wat onder voorbehoud wordt goedgekeurd. Nieuwe mensen kunnen zeggen dat ze al geboekt hebben, waardoor het wel goed moet komen. Anders krijg je de TC aan de telefoon met de vraag waar je blijft in je bedachte vakantie.

@V_L_N: afhankelijk van de situatie. Als het verlofschema ingevuld moet worden in november voor het daaropvolgende jaar is het raadzaam te wachten met boeken tot het verlofschema akkoord is (duurt drie/vier weken). Dan kan ook niet meer moeilijk gedaan worden over je vrije dagen. Daarna is het erg afhankelijk van de TC hoe moeilijk/makkelijk het gaat. Ik zou adviseren in ieder geval als eerste vrij te vragen en daarna te boeken. Antwoord weet je normaal gesproken gelijk. Hoewel officieel niet gevraagd mag worden naar de reden van het verlof gebeurt het vaak wel en ik zou je verlofaanvraag dan wel kracht bijzetten door te zeggen dat je al geboekt hebt. Dan is men sneller geneigd de aanvraag goed te keuren. Anders loop je kans dat ze zeggen dat de aanvraag "onder voorbehoud" is goedgekeurd en mag je de dag van te voren bellen of je verlof definitief is goedgekeurd. Dat is met een vakantie toch wat link..
pi_106920399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:24 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Heel verstandig, als je het niet gelijk doet heb je grote kans op gedoe, met verlof wat onder voorbehoud wordt goedgekeurd. Nieuwe mensen kunnen zeggen dat ze al geboekt hebben, waardoor het wel goed moet komen. Anders krijg je de TC aan de telefoon met de vraag waar je blijft in je bedachte vakantie.

@V_L_N: afhankelijk van de situatie. Als het verlofschema ingevuld moet worden in november voor het daaropvolgende jaar is het raadzaam te wachten met boeken tot het verlofschema akkoord is (duurt drie/vier weken). Dan kan ook niet meer moeilijk gedaan worden over je vrije dagen. Daarna is het erg afhankelijk van de TC hoe moeilijk/makkelijk het gaat. Ik zou adviseren in ieder geval als eerste vrij te vragen en daarna te boeken. Antwoord weet je normaal gesproken gelijk. Hoewel officieel niet gevraagd mag worden naar de reden van het verlof gebeurt het vaak wel en ik zou je verlofaanvraag dan wel kracht bijzetten door te zeggen dat je al geboekt hebt. Dan is men sneller geneigd de aanvraag goed te keuren. Anders loop je kans dat ze zeggen dat de aanvraag "onder voorbehoud" is goedgekeurd en mag je de dag van te voren bellen of je verlof definitief is goedgekeurd. Dat is met een vakantie toch wat link..
de losse bezorgers kunnen sinds heden ook 2 weken onbet. verlof krijgen,
daar zullen ze vast niet moeilijk over doen.
heb je toch 6 weken :)
pi_106920409
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:16 schreef V__L_N het volgende:

Dat verschilt nogal, dat is duidelijk uit de bovenstaande reacties.

Ik heb toevallig vandaag mijn vrije dagen aangevraagd omdat ik nu net door mijn proeftijd ben. Mijn TC heeft al mijn vrije dagen die ik vroeg voor mijn opleiding goedgekeurd en ze voor mijn neus in zijn agenda gezet; nu heb ik nog 3 weken aan vakanties naar hem doorgemaild en die zou hij nog even bekijken.

Ik neem aan, dat het dus geregeld is..
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:33:29 #150
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106920623
Okee, duidelijk. Dan ga ik de postbode plus morgen gewoon even bellen met een aantal vrije dagen. Begin maart een weekje voor studie. In april ene dagje voor een trouwerij + juni trouwerij (dat zal toch wel gehonoreerd worden?) En dan vast voor september 3 weken (ja, want ik wil graag naar Letland en dat doe je niet voor een weekje).

In november werkte ik er nog niet dus verlof lijst heb ik niet gezien. Maar ben sinds 2 weken door me proeftijd heen en durf dus wel iets vooruit te denken (zelfs al valt september na me bepaalde tijd contract).
Loesje
pi_106920624
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:27 schreef Selestha het volgende:

[..]
Ik neem aan, dat het dus geregeld is..
Altijd een paar dagen voor je weg bent ze er even aan herinneren, ik ben twee keer in het buitenland gebeld, waar ik uithing :+
pi_106920707
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:33 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

Altijd een paar dagen voor je weg bent ze er even aan herinneren, ik ben twee keer in het buitenland gebeld, waar ik uithing :+
Ja dat soort dingen vermoedde ik ook al, was idd van plan om het steeds even van te voren te zeggen. Daarom heb ik het ook allemaal per email verstuurd; ondanks dat de TC vond dat ik het ook zo wel persoonlijk aan hem door kon geven, want dan heb ik extra ''bewijs'' dat het eerder is verzocht.
pi_106920753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:33 schreef V__L_N het volgende:
Okee, duidelijk. Dan ga ik de postbode plus morgen gewoon even bellen met een aantal vrije dagen. Begin maart een weekje voor studie. In april ene dagje voor een trouwerij + juni trouwerij (dat zal toch wel gehonoreerd worden?) En dan vast voor september 3 weken (ja, want ik wil graag naar Letland en dat doe je niet voor een weekje).

In november werkte ik er nog niet dus verlof lijst heb ik niet gezien. Maar ben sinds 2 weken door me proeftijd heen en durf dus wel iets vooruit te denken (zelfs al valt september na me bepaalde tijd contract).
De postbode plus? Moet je die nog bellen daarvoor dan? Mijn TC zei dat het genoeg was dat ik het aan hem heb gevraagd?

Verwarrend ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 18:40:51 #154
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106920873
Ik heb me TC pas 1x een minuutje gezien en hand geschud. Verder alles altijd met postbode plus geregeld. Dus vind dat de logische keuze.

Overigens heb ik die ook maar 2x kort gezien en 2x aan de telefoon gehad. En dat in 6 weken... Ik weet ook echt de helft van de tijd niet wat ik waarmee heen moet, of wat ik ergens mee doe. Mijn voorganger die me inwerkte ook niet, dus dat scheelt iets.

Bij postnl nemen ze de zin, ik houd niet van bazen, wel heel letterlijk ;)
Loesje
pi_106920950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:40 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb me TC pas 1x een minuutje gezien en hand geschud. Verder alles altijd met postbode plus geregeld. Dus vind dat de logische keuze.

Overigens heb ik die ook maar 2x kort gezien en 2x aan de telefoon gehad. En dat in 6 weken... Ik weet ook echt de helft van de tijd niet wat ik waarmee heen moet, of wat ik ergens mee doe. Mijn voorganger die me inwerkte ook niet, dus dat scheelt iets.

Bij postnl nemen ze de zin, ik houd niet van bazen, wel heel letterlijk ;)
Oh zo, ja ik heb juist alles wat ik te vragen had de afgelopen tijd aan de TC gevraagd. Ik heb juist nog nooit de postbode plus gebeld, ik zou het nummer zelfs moeten opzoeken :D
pi_106921091
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:33 schreef Mirgeam het volgende:

[..]

mooi he:) ook een keer gehad 12jr terug even verkeerd ingeboekt.
lekker in Phattaya,belt er een van de tpg toendertijd,gekke mensen
pi_106921948
Ik ken zowel mijn TC als mijn PB+ amper. :P. Kwam er pas 2 weken geleden achter wie die PB+ nou is. :')
pi_106922058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:36 schreef Selestha het volgende:

[..]

De postbode plus? Moet je die nog bellen daarvoor dan? Mijn TC zei dat het genoeg was dat ik het aan hem heb gevraagd?

Verwarrend ;)
Als ik vrij vraag moet dat zowel melden aan mijn tc als pb+
Tc gaat over het voorbereiden en de pb+ over uitvoering.
Aangezien ik allebei doe, moet ik het twee keer melden :')
pi_106922652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 17:03 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Precies, want ook voor een buitenlander is het verschil tussen Wassenaarseweg en Verlengde Wassenaarseweg gesneden koek. En dat je vragen van klanten niet kunt beantwoorden omdat je ze niet kunt verstaan (en het oranje zakboekje of kennisgevingen niet kunt lezen) is alleen maar tijdwinst. ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:51:46 #160
342418 VKV
Plausibel
pi_106923687
Bij ons lopen zowel PB+ als TC regelmatig over de werkvloer en staat hun deur altijd open voor vragen. Tevens bezoeken ze beide de depots van de postbezorgers zodat ook zij hun contactmomenten hebben. Wat dat betreft is het bij ons wel makkelijk dingen te regelen :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 januari 2012 @ 20:00:52 #161
Maffe Fries
pi_106924136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Precies, want ook voor een buitenlander is het verschil tussen Wassenaarseweg en Verlengde Wassenaarseweg gesneden koek. En dat je vragen van klanten niet kunt beantwoorden omdat je ze niet kunt verstaan (en het oranje zakboekje of kennisgevingen niet kunt lezen) is alleen maar tijdwinst. ;)
mja, enige kennis van wie er wonen is ook wel handig, want zo kun je foutjes in dat soort straten nog wat herstellen
pi_106930290
Ik weet niet wie het was die dat zei, van dat er andere mensen post voor bepaalde gemeente gaat bezorgen, maar ik heb het artikel erbij gevonden.
Aangezien ik op vakantie ben geweest, heb ik geen tijd gehad om het erop te zetten.

http://www.bndestem.nl/re(...)-Geertruidenberg.ece
pi_106933032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:54 schreef gridjuh het volgende:
Ik weet niet wie het was die dat zei, van dat er andere mensen post voor bepaalde gemeente gaat bezorgen, maar ik heb het artikel erbij gevonden.
Aangezien ik op vakantie ben geweest, heb ik geen tijd gehad om het erop te zetten.

http://www.bndestem.nl/re(...)-Geertruidenberg.ece
je weet dat je bedrijf naar de klote is als mensen blij zijn dat de bezorging wordt overgenomen door de sociale werkplaats _O-
pi_106934012
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef sbientje het volgende:

[..]

je weet dat je bedrijf naar de klote is als mensen blij zijn dat de bezorging wordt overgenomen door de sociale werkplaats _O-
en zeker de GO! want die gaan qua cashflow ook niet top :')
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_106934167
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:44 schreef sbientje het volgende:

[..]

Dat is hier niets nieuws. Veel post van de gemeente, maar ook van de schouwburg (en van de woningbouwvereniging) wordt hier door de sociale werkplaats bezorgd (Business Post). Daar ben ik niet echt blij mee, want ze lopen soms met voor honderden euro's aan theaterkaartjes. En het is natuurlijk ook oneerlijke concurrentie. Die mensen krijgen 20 brieven, en daar mogen ze de hele dag over doen om het te bezorgen. En dan krijgen ze nog een Piaggio Ape of een soort electrisch golfkarretje om lekker mee door de straten te tuffen! Dat is geen probleem, want er zit toch vette subsidie op. Dus worden wij als commercieel bedrijf met overheidssteun beconcurreerd! En als het erg glad is of er ligt sneeuw dan hoeven ze niet te lopen, en bieden ze de post vervolgens bij ons aan! :(
pi_106934323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 23:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

En als het erg glad is of er ligt sneeuw dan hoeven ze niet te lopen, en bieden ze de post vervolgens bij ons aan! :(
Dat klinkt een beetje als Sandd bij ons in de regio, maar dan dat ze te weinig mensen hebben om de post te bezorgen.
pi_106942266
weet iemand of de digitale loonstrookjes er al zijn? niet dat ik er nu wat aan heb, want ik kan toch niet kijken, maar ben gewoon benieuwd :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 11:33:18 #168
202348 Susi
Temple of Love
pi_106943794
Wanneer zullen we loon krijgen ? Vrijdag, zaterdag of volgende week pas ?
pi_106944814
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2012 11:33 schreef Susi het volgende:
Wanneer zullen we loon krijgen ? Vrijdag, zaterdag of volgende week pas ?
vrijdag nog niet denk ik..
pi_106945691
Kan best hoor vrijdag, gebeurt vaker.
Vooral in december en januari denken ze er nog wel eens na dat mensen wat krap zitten.

Maar goed, zo begaan is het bedrijf misschien niet meer, digitale loonstrookjes zijn er nog niet iig.
pi_106946143
Geen digitale loonstrook nog.

Ik ben inmiddels uit dienst. Maar krijg als het goed is deze maand mijn 90 verlofuren uitbetaald! *O* w/
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:08:09 #172
110987 ErwinRommel
pi_106971569
Vandaag een subco verrot gescholden :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2012 @ 23:11:05 #173
Maffe Fries
pi_106971747
wat had ie gedaan of juist niet gedaan?
  woensdag 18 januari 2012 @ 23:16:52 #174
110987 ErwinRommel
pi_106972075
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
wat had ie gedaan of juist niet gedaan?
Hij weigerde terug te gaan naar brievenbussen waar hij niet was geweest.
Daarna mijn TC gebelt, en met tegenzin ging hij toch maar ff die twee bussen lichten om het verder naar Nieuwegein te brengen _O-
Die zak is al een uitvreter, vaak "gemist", "te vroeg" of "te laat" op zijn scan uitdraai. Moet maar eens afgelopen zijn.
pi_106972942
Morgen Donald Ducks waar stiften bijzitten. Ben benieuwd :P

En sommige mensen... :{w
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 januari 2012 @ 23:35:02 #176
Maffe Fries
pi_106973164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hij weigerde terug te gaan naar brievenbussen waar hij niet was geweest.
Daarna mijn TC gebelt, en met tegenzin ging hij toch maar ff die twee bussen lichten om het verder naar Nieuwegein te brengen _O-
Die zak is al een uitvreter, vaak "gemist", "te vroeg" of "te laat" op zijn scan uitdraai. Moet maar eens afgelopen zijn.
Daar moet wel iets op te verzinnen zijn of niet?
pi_106979036
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:30 schreef Herfstblad het volgende:

Bedankt voor de spoiler -O-
pi_106980578
Digitale loonstrook is er.

Toch 30 euro per maand omhoog door de loonsverhoging voor pbz-ers. Mooi meegenomen :)
pi_106982390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:53 schreef Melleyn het volgende:
Digitale loonstrook is er.

Toch 30 euro per maand omhoog door de loonsverhoging voor pbz-ers. Mooi meegenomen :)
dat lijkt of het meer is,maar alles is omhoog gegaan qua prijs.
pi_106993758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:30 schreef Herfstblad het volgende:

En Veronicagidsen met een boodschappentas, en Plus Magazine, en de Opzij, en een of ander blaadje van een gehoorapparatenboer (pardon, audicien), dus we gingen weer met volle tassen de deur uit.

Omdat de vestigingsmanager had geconstateerd dat er erg veel uitloop was op de piekdagen (in de uitvoering, maar vooral in de voorbereiding) had hij in zijn oneindige wijsheid besloten dat er geen extra mensen meer ingezet mochten worden bij de voorbereiding, want dat kostte teveel geld. :?

Dus ik kreeg geen hulp vandaag, had daardoor mijn wijken 3 uur later af dan anders, dus konden de postbezorgers uren wachten. Dus nu had niet alleen ik uitloop, de postbezorgers op de depots ook.

Nee, echt een enorm slim besparingsplan van de VM :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:11:04 #181
341900 Atmosphere82
pi_106993940
Vandaag kreeg ik van mijn teamleider (die erg irritant bezig was aan de telefoon)
te horen dat er schijnbaar een reglement per post naar ons toe is gestuurd over
de verlofregeling. Nou, ik heb niets ontvangen!

Volgens hem kan men nog maar vier of vijf verlofdagen opnemen per jaar als
zaterdagmedewerker (op zaterdag).

Nu moest ik ineens op mijn verlof gaan besparen dat ik voor dit jaar had aangevraagd
(ik heb inclusief de zomervakantie tien zaterdagen vrij gevraagd).

Lekker dan! En vorig jaar in december kan het allemaal nog wel! :(

Wat zijn dit voor idiote toestanden???
pi_106994082
Je krijgt aan het begin van het jaar geloof ik 14 uur aan verlof, dat is inderdaad 4 a 5 dagen :D
Verder is het onzin natuurlijk, mits je genoeg verlofuren hebt.
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:18:51 #183
341900 Atmosphere82
pi_106994317
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:13 schreef Jesse_ het volgende:
Je krijgt aan het begin van het jaar geloof ik 14 uur aan verlof, dat is inderdaad 4 a 5 dagen :D
Zie je! Heb jij dan een reglement gehad? Ik laat alles gewoon zo staan, hij bekijkt het maar.
Hij moest het vanaf vandaag 'toevallig' ineens met de baas gaan bespreken...

Als ik niet bel hoor ik nooit of ik verlof heb op een zaterdag, ook al zoiets.

Zeg dan gewoon dat je personeelstekort hebt ofzo... Wat een geleuter allemaal...
pi_106994470
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:18 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Zie je! Heb jij dan een reglement gehad? Ik laat alles gewoon zo staan, hij bekijkt het maar.
Hij moest het vanaf vandaag 'toevallig' ineens met de baas gaan bespreken...

Als ik niet bel hoor ik nooit of ik verlof heb op een zaterdag, ook al zoiets.
Je moet ook niet vragen of je verlof hebt gekregen, dan geef je ze nog de kans om te zeggen dat het niet gelukt is.

Ik verwacht hier niet zulke fratsen, mijn baas is een normale vent :P
  donderdag 19 januari 2012 @ 16:30:08 #185
341900 Atmosphere82
pi_106994956
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:21 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Je moet ook niet vragen of je verlof hebt gekregen, dan geef je ze nog de kans om te zeggen dat het niet gelukt is.

Ik verwacht hier niet zulke fratsen, mijn baas is een normale vent :P
Goede tip!
pi_106995188
Ja,die Veronicagidsen met tassen waren vervelend.

Wij hebben stickers op dit depot liggen als een brief niet bezorgd kan worden. Kan deze dus in het vervolg zelf erop plakken. :). Handig. Hadden we op het vorige depot niet.
pi_106996114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:11 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vandaag kreeg ik van mijn teamleider (die erg irritant bezig was aan de telefoon)
te horen dat er schijnbaar een reglement per post naar ons toe is gestuurd over
de verlofregeling. Nou, ik heb niets ontvangen!

Volgens hem kan men nog maar vier of vijf verlofdagen opnemen per jaar als
zaterdagmedewerker (op zaterdag).

Nu moest ik ineens op mijn verlof gaan besparen dat ik voor dit jaar had aangevraagd
(ik heb inclusief de zomervakantie tien zaterdagen vrij gevraagd).

Lekker dan! En vorig jaar in december kan het allemaal nog wel! :(

Wat zijn dit voor idiote toestanden???
Volgens mij legt je VM het verkeerd uit. Je KRIJGT als zaterdagwerker 5 vrije zaterdagen per jaar, dat is zeg maar je basisverlof. Maar als je extra uren maakt, bouw je ook extra verlof op. Dus als je budget het toestaat mag je best meer dan 5 zaterdagen vrij nemen per jaar.
pi_106996922
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgens mij legt je VM het verkeerd uit. Je KRIJGT als zaterdagwerker 5 vrije zaterdagen per jaar, dat is zeg maar je basisverlof. Maar als je extra uren maakt, bouw je ook extra verlof op. Dus als je budget het toestaat mag je best meer dan 5 zaterdagen vrij nemen per jaar.
klopt zo heb ik nog veel uren openstaan. maar als ik vraag hoeveel het er zijn, kunnen ze het niet vinden.
pi_106997005
Even een vraagje,

Hoe zit het als je later bij het autobedrijf wil beginnen.
Heb pas sinds kort mijn rijbewijs, dus kon niet eerder solliciteren.
Onlangs gehoord dat mijn contract als zaterdagwerker niet verlengd word en ga niet tegen minimumloon exact hetzelfde werk uitvoeren als ik nu doe, lees als postbezorger verder.
pi_107001554
Kreeg een mailtje van de regiomanager dat we over een paar maanden moeten bezorgen vanuit 3 bundels. Zo uit mijn hoofd 24 uurspost, niet 24 uurspost en hah. Iedereen krijgt tegen die tijd ook weer nieuwe tassen met 3 tussenvakken. Klinkt weer als een onhandig, duur plan.
pi_107003177
Interessant, daar is de OR namelijk nog helemaal niet mee akkoord. Alleen in Houten en Ede wordt het nu als proef toegestaan, al is de OR verder zwaar tegen het plan.
pi_107003192
http://img13.imageshack.us/img13/2447/postvest.jpg (copy/paste deze link)
Geen grapje die tassen/vest :(
pi_107003574
:N Vind het maar een raar plan. Ziet er ook niet uit en het lijkt me totaal niet handig ook. Ik heb overigens andere buidels gezien op de vergadering.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 20:30:17 #194
Maffe Fries
pi_107003751
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:13 schreef Jesse_ het volgende:
uhuh. Ik heb voor dit jaar 21 uur aan verlof aangevraagd en dan nog komen er bij mij verlofuren bij :P
pi_107003777
De dag dat ik met zo'n vest moet lopen is ook gelijk mijn laatste :')

En dan zeggen ze doodleuk dat je ook nog de schoudertas kan nemen, ja hallo, ik ga nu al door m'n rug als ik hem op dinsdag draag met folders. En dan zou er nog een bundel met post bij moeten? :')
pi_107004087
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:19 schreef HetBrabandertje het volgende:
Interessant, daar is de OR namelijk nog helemaal niet mee akkoord. Alleen in Houten en Ede wordt het nu als proef toegestaan, al is de OR verder zwaar tegen het plan.
Ik geloof niet dat de OR nou zoveel slagkracht heeft dat ze dit soort initiatieven tegen kunnen houden. Misschien nog wat aanpassen maar ik vermoed dat het toch echt die kant op gaat.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 20:40:18 #197
Maffe Fries
pi_107004249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:30 schreef Melleyn het volgende:
De dag dat ik met zo'n vest moet lopen is ook gelijk mijn laatste :')

En dan zeggen ze doodleuk dat je ook nog de schoudertas kan nemen, ja hallo, ik ga nu al door m'n rug als ik hem op dinsdag draag met folders. En dan zou er nog een bundel met post bij moeten? :')
ik weiger ook om met zo'n ding te werken. Je bent per slot van rekening geen pakezel.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:36 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de OR nou zoveel slagkracht heeft dat ze dit soort initiatieven tegen kunnen houden. Misschien nog wat aanpassen maar ik vermoed dat het toch echt die kant op gaat.
Nee, de OR kan het ook niet meer tegenhouden, omdat het bedrijfsbeleid de OR te veel ondermijnt.
pi_107004688
Overigens stel ik mijn oordeel over dat vest uit totdat ik het zelf geprobeerd heb. Maar over het algemeen zijn de hulpmiddelen die de post ontwerpt niet zo geweldig :')
pi_107004716
Jongens dat postvest is allang afgeblazen, je heb nu de vakkentas. Net zo'n onding.
http://www.metafoormedia.nl/435/instructiefilm-2/
Zelfs de persoon in de film kan er niet mee omgaan, stoot bijna de fiets om en de plant :')
/edit
De postbuidel is er nog steeds :')
http://www.metafoormedia.nl/436/instructiefilm-3/
Ongelovelijk wat een kutding, volgens mij gaan wij nog wat meer horen over postbodes gespiesd aan tuinhekjes.
Je heb overigens nog meer filmpjes. Snap wel dat die managers dit allemaal erg mooi vinden, maar strookt totaal niet met de realiteit. Rolcontainers op de daarvoor afgesproken plaats? Je heb niet eens ruimte om je kont te keren in de meeste depots. Laat staan alle wijken in een vaste plaats in een kast :') Een teamleider die je komt opzoeken in je wijk :') :')
Oh en doodzondes worden legaal, post flikkeren in de brievenbus :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 20:57:05 #200
Maffe Fries
pi_107004941
als je die filmpjes ziet dan mogen ze voor iedere wijk wel de dubbele tijd geven, zo langzaam gaat het.
pi_107004988
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
als je die filmpjes ziet dan mogen ze voor iedere wijk wel de dubbele tijd geven, zo langzaam gaat het.
Haha, ja zelfs die jongen waggelt met de buidel. Overigens post sorteren tijdens het lopen is volgens mij ook iets wat nu niet mag (gevaarlijk enzo) maar ook al nodig is om de tijden te halen. Laat staan uit 3 bundels.

Maar ik snap nu waarom ze in die reclames zeggen postbezorger deel van je leven. Zelfs na onze postnl "carriere" mogen we als burger de fout bezorgde post gaan herstellen. Dit kan nooit kwaliteit opleven :')

Ook die CVL filmpjes indiceren een ramp in wording.
http://www.metafoormedia.nl/339/cvl/
Spraak sorteren en spraakvossen omdat de kennis verdwijnt. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 19-01-2012 21:04:24 ]
pi_107005153
Het mailtje wat ik kreeg ging inderdaad over de vakkentas (zie instructiefilmpje hierboven). Wat een gezeik om uit 2 bundels de post uit te zoeken per huis. Soms dan ook nog hah erbij. Snap niet wat ze hier mee willen gaan bereiken behalve dat de postbezorgers veel langer bezig zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 21:04:06 #203
Maffe Fries
pi_107005226
op straat heb je misschien wel 45 minuten langer nodig, terwijl het in het sorteercentrum 10 minuten extra kost om het er tussen te zetten.
pi_107005318
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
op straat heb je misschien wel 45 minuten langer nodig, terwijl het in het sorteercentrum 10 minuten extra kost om het er tussen te zetten.
Dit dus. Maar die postbezorgers kun je makkelijker uitknijpen, betaal je gewoon niet uit.
Maar teamcoaches die je aan gaan spreken tijdens het lopen en zelfs je bundel gaan doorbladeren. Das pas gruwelijk irritant. Zal ook wel een hele hoop rijden zijn maar ja, we zijn zogenaamd een ontzettend duurzaam bedrijf :')
Gelukkig zal ik dan al lang weg zijn voordat dit soort idioterie komt.
pi_107005331
Heb het mailtje er nog even bij gepakt. Per 14 juli 2012 gaan we werken met de vakkentas hier in het noord-oosten.
pi_107005382
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:06 schreef Blobje het volgende:
Heb het mailtje er nog even bij gepakt. Per 14 juli 2012 gaan we werken met de vakkentas hier in het noord-oosten.
Gelukkig was dit toch mijn laatste KNJ, ga niet terugkomen als postbezorger. Ze kunnen de schijt krijgen.
Zal wel weer postbezorgers kosten, gaten die ze opvullen met ontzettend gemotiveerde UWV dwangarbeiders.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 21:07:46 #207
Maffe Fries
pi_107005406
quote:
hoeven ze bij mij niet mee aan te komen. Niet bij de wijken die ik sorteer en niet bij de wijken die ik loop.
pi_107005772
Die postbuidel zal wel lekker warm zijn in de zomer btw en ideaal in de regen :')
Die kleding is ook lelijk zeg, lijken wel een stelletje zeilkakkers met zn allen.
pi_107005779
OMG. Die filmpjes!
Ik mag hopen dat je er wel wat tempo in krijgt, maar lijkt me toch dat je straks eerst minutenlang staat te klungelen voordat de wijk/straat ingaat (die je ook nog in minder tijd moet lopen ook!!) Nee, dan peer ik 'm toch echt wel hoor. _O- _O- :')
pi_107005845
Dat eerste filmpje :'). Jezus wat een irritant wijf, zó slecht gespeeld ook nog :'). Huilen dit.
pi_107005932
Ohja, en in dat vest/tas zie je het adres niet echt goed dus moet je élke keer kijken of er voor dat huis wel 24u post is of niet. Of alsnog met alle bundels gaan lopen (ik denk dat ik dat gewoon doe hoor...)
pi_107006007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:15 schreef carboni het volgende:
Die postbuidel zal wel lekker warm zijn in de zomer btw en ideaal in de regen :')
Die kleding is ook lelijk zeg, lijken wel een stelletje zeilkakkers met zn allen.
Dat wordt met regen gewoon papier mache :')
Verder ziet die tas er niet veel slechter uit dan de schoudertas nu (klein rotding), maar uit 3 bundels bezorgen is gewoon onhandig.

En met bundels lopen lijkt mij ook handiger eigenlijk. Maar ja, daar gaat dus nooit alles voor een straat inpassen op een piekdag als ik naar mijn straten kijk. :').
pi_107006230
quote:
Hmm ik val onder Centrum Arena volgens mij..... (midden). Mijn VBG sluit volgens mij ergens in maart/mei/juni dus zal me niks verbazen dat 't er dan ook bij ons is. 'gelukkig' loopt mijn contract in juli af en met al deze wijzigingen (en dan tegen het absurde tarief van een postbezorger ipv nu mijn zaterdagbesteller loon) ben ik dus definitief weg!

Hoe wil je dit trouwens allemaal aan 'Niet-Nederlanders' uitleggen, of mensen vanuit de sociale werkplaats? Die hebben vaak al moeite met één handeling, dus laat staan dat ze bij elk huis 3x moeten nadenken...
pi_107006628
http://www.metafoormedia.nl/345/bezorgen/
En zie hoeveel 'managers' er nog wegbuizinigd kunnen worden.
Sowieso, hoe willen ze dat wijkbezoek doen (áls ze het al doen) wanneer er bezorgers zijn die hun eigen tijd bepalen (je weet wel, daar werven ze postbezorgers mee!!!) en je ze dus niet tegenkomt in de wijk.... _O- _O- _O- Op papier werkt 't misschien wel, in de praktijk duidelijk niet.
pi_107006934
haha ik heb zo gelachen om die filmpjes, ammenooit niet dat ik daar mee ga lopen!

En ook zo'n realistisch beeld, kleine dunne HAH, bijna geen post, maar het gaat in het filmpje al 3x zo langzaam.
En bij een grote wijk kan je 10x heen en weer fietsen omdat je tassen vol zijn met niks.
En dat stuurtasje dan, zit je met zo'n ding van je werk steeds op je fiets..
pi_107007316
Maar feit dat deze filmpjes en tassen etc. er allemaal zijn geeft wel aan dat ze het wel degelijk van plan zijn. Hoorde ook in het filmpje dat de HAH tassen één dag van te voren al worden aangeleverd op het depot, maar pas mogen worden bezorgd op de piekdagen..... Hoe dom?!?! Als de HAH er dus al staat op de daldag (rustige dag) kan je dan toch beter bezorgen?! Dan heb je op de piekdag een iets wat rustigere dag..... Dat 't niet mag oke... maar het is toch veel slimmer om 't te spreiden? :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 21:52:48 #217
Maffe Fries
pi_107007723
ja, de HAH staat minimaal al een dag vantevoren op ons VBG, maar ja, bezorgdag is bezorgdag tegenwoordig.
pi_107008139
Die filmpjes _O- Ze verzinnen het wel allemaal hoor. Krijgen we telefoonkostenvergoeding voor alle keren dat we naar het Service Centrum moeten bellen? Stellingkasten voor tassen die (zoals vandaag) amper te tillen zijn? In de filmpjes gaan ze doodleuk met een halve tas post op pad, maar iedereen weet dat de gemiddelde wijk wel iets meer heeft dan dat. En ik wil al helemaal geen stuurtas, wat een ondingen zijn dat.

Ook leuk dat in het ene filmpje een man de bezorger is en in het volgende filmpje is hij ineens de klant.. :')
pi_107008275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:00 schreef Melleyn het volgende:
Die filmpjes _O- Ze verzinnen het wel allemaal hoor. Krijgen we telefoonkostenvergoeding voor alle keren dat we naar het Service Centrum moeten bellen? Stellingkasten voor tassen die (zoals vandaag) amper te tillen zijn? In de filmpjes gaan ze doodleuk met een halve tas post op pad, maar iedereen weet dat de gemiddelde wijk wel iets meer heeft dan dat. En ik wil al helemaal geen stuurtas, wat een ondingen zijn dat.

Ook leuk dat in het ene filmpje een man de bezorger is en in het volgende filmpje is hij ineens de klant.. :')
Nee, krijgen we niet :(.

En die filmpjes zijn te hilarisch :') Overigens had ik een paar al gezien op de vergadering. Toen zei een collega nog: "Dat lijkt de ideale wereld van de post." :').
pi_107008557
quote:
2s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik weiger ook om met zo'n ding te werken. Je bent per slot van rekening geen pakezel.

[..]

Nee, de OR kan het ook niet meer tegenhouden, omdat het bedrijfsbeleid de OR te veel ondermijnt.
de directie van Postnl heeft de OR al helemaal in z n zak,
daar heerst gewoon corruptie.
We hebben de koningin nog, er moet iemand zijn die dit kan stilzetten?
pi_107008713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:45 schreef Deezertje het volgende:
Maar feit dat deze filmpjes en tassen etc. er allemaal zijn geeft wel aan dat ze het wel degelijk van plan zijn. Hoorde ook in het filmpje dat de HAH tassen één dag van te voren al worden aangeleverd op het depot, maar pas mogen worden bezorgd op de piekdagen..... Hoe dom?!?! Als de HAH er dus al staat op de daldag (rustige dag) kan je dan toch beter bezorgen?! Dan heb je op de piekdag een iets wat rustigere dag..... Dat 't niet mag oke... maar het is toch veel slimmer om 't te spreiden? :)
Het mag niet omdat een klant opdracht geeft dat het op een bepaalde dag pas mag.
Zoals Gamma en Ah etc,die gaan ze echt niet tegenwerken,deze grote klanten.
Dat het er staat dan weten ze dat al veiliggesteld is.
Pure moderne slavernij
pi_107008866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:02 schreef Blobje het volgende:
Het mailtje wat ik kreeg ging inderdaad over de vakkentas (zie instructiefilmpje hierboven). Wat een gezeik om uit 2 bundels de post uit te zoeken per huis. Soms dan ook nog hah erbij. Snap niet wat ze hier mee willen gaan bereiken behalve dat de postbezorgers veel langer bezig zijn.
die extra tijd zullen ze zeer zeker niet vergoeden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 januari 2012 @ 22:19:02 #223
Maffe Fries
pi_107009113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de directie van Postnl heeft de OR al helemaal in z n zak,
daar heerst gewoon corruptie.
We hebben de koningin nog, er moet iemand zijn die dit kan stilzetten?
Gelukkig hebben wij nog geen vaste tijden in de voorbereiding, dat scheelt iig weer :P
pi_107009286
Zo ophaling10 dramaqueen much? :D
pi_107009409
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Hilarisch, die filmpjes. Wat gaat dat lopen ontzettend langzaam. Als dat hier de norm wordt kan ik beter nog het hele spul mee naar huis nemen, en dan alsnog alles tussen elkaar zetten.

En dan is het ook nog opvallend dat in beide filmpjes zowel de 48 uurs- als de 24 uurs post bestaat uit een bundeltje van 1 cm dik, die je tussen duim en wijsvinger kunt vasthouden. En dat terwijl op de piekdagen de bulk juist bestaat uit plaatwerk. Als je straks rondloopt met stapels TV-gidsen en tijdschriften sta je pas echt te stuntelen.
pi_107009706
Bij mij gaan die stripjes rond de HAH niet zo makkelijk los, zoals op het filmpje.
pi_107009721
:N :N :N

Dit had ik me niet voorgesteld toen ik in november begon..
Ik ben nu serieus weer aan het solliciteren, ik wil hier niet eens aan begínnen!

Het leek allemaal zo mooi, tot je het werkelijk meemaakt. En als ze hier in het Noorden serieus in juni/juli met die postvesten/buidels beginnen ben ik weg :{w
pi_107010887
Ik voorzie dat de postbezorging in het land gewoon een paar weken stil ligt omdat ze in juli alle vaste postbodes hebben ontslagen en ondertussen ook de postbezorgers er genoeg van hebben... :') _O- _O-
pi_107011004
Zowel de postbuidel als de vakkentas worden aan de postbezorgers mee gegeven. Zal een groot succes worden. :-D
pi_107011361
Ik ga straks geen 3 uur klooien voor omgerekend zo'n ¤7,50 (Als ik de voorgeschreven tijd krijg betaald dan hè) :{w

Het moet wel leuk blijven, voor mij is het al een beetje vrijwilligerswerk :N
pi_107011777
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bij mij gaan die stripjes rond de HAH niet zo makkelijk los, zoals op het filmpje.
pure propaganda die films op metafoor.
gelijk aan een periode van ongeveer 70jaar geleden
pi_107011898
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:30 schreef Poesopstokje het volgende:

Ik ben nu serieus weer aan het solliciteren, ik wil hier niet eens aan begínnen!

Het leek allemaal zo mooi, tot je het werkelijk meemaakt. En als ze hier in het Noorden serieus in juni/juli met die postvesten/buidels beginnen ben ik weg :{w
het werk is heel leuk zoals het 15jaar geleden was(werken vinden mensen niet erg )
maar zoals het sinds een jaar of 8 gaat, dat gaat hem niet worden.
Dat als je toendertijd om 530 de post binnenkreeg en de 1e wijk om 745/8uur rondhuppelde dat
waren nog eens tijden.
Extra werken niemand had er moeite mee,nu wel.
pi_107011944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:30 schreef Poesopstokje het volgende:

ik geef je helemaal gelijk
pi_107012750
Het is dat Post NL de ARBO-dienst ook al in hun macht lijkt te hebben, anders was dat nog een optie geweest om dit prachtige plan te blokkeren. Er zullen vast genoeg bezorgers uit gaan vallen met schouder- en rugklachten met dat kangoeroe-outfit.

Je kan het management in ieder geval de originaliteitsprijs geven voor hun ideeën over postbezorging, maar daar houdt het dan ook mee op. :X
pi_107013044
Heb me altijd al afgevraagd hoe het kan dat onze huidige schoudertas ooit is goedgekeurd door de arbo.
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:55:31 #236
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107013922
Die tassen zijn een ernstig hernia gevaar ook.

Mare ik heb geen fiets, maar een kar(en ik gebruik ook nu geen schoudertas). Dan moet je dus en een kar duwen en zo'n buidel voor hebben. Volgens mij ben ik dan voor 10 uur niet thuis.
Loesje
pi_107014002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:55 schreef V__L_N het volgende:
Die tassen zijn een ernstig hernia gevaar ook.

Mare ik heb geen fiets, maar een kar(en ik gebruik ook nu geen schoudertas). Dan moet je dus en een kar duwen en zo'n buidel voor hebben. Volgens mij ben ik dan voor 10 uur niet thuis.
Ik meen dat ze die karren in het nieuwe systeem in de ban hebben gedaan. Althans, op mijn VBG (die nu net is opgedoekt..) zijn ze weggehaald.
pi_107014962
Digitale loonstrook...

Kats een krappe 1000 euro ontvangen terwijl je al 3 maand niet hebt gewerkt bij TNT! :)

8% vakantie toeslag + 82 verlofuren! :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 00:37:55 #239
Maffe Fries
pi_107015548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:37 schreef Blobje het volgende:
Heb me altijd al afgevraagd hoe het kan dat onze huidige schoudertas ooit is goedgekeurd door de arbo.
och, dan kende je de rode zeker niet? Daar kon een keer zoveel in en dan sjouwde je je echt een breuk soms, maar voordeel was dat je minder vaak hoefde bij te laden en soms helemaal niet als het een klein wijkje betrof.
pi_107018491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:57 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik meen dat ze die karren in het nieuwe systeem in de ban hebben gedaan. Althans, op mijn VBG (die nu net is opgedoekt..) zijn ze weggehaald.
ik ben er hier sowieso al 2 tegen gekomen(in nwe situatie)
pi_107018708
Wij hebben een vet goede postbode.. als ie geen zin heeft slaat ie gewoon een dagje over :')

We hebben trouwens 4 januari nog een kerstkaartje gekregen.

Goed bezig daar ^O^
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_107019550
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 07:03 schreef GroenerDanGras het volgende:
Wij hebben een vet goede postbode.. als ie geen zin heeft slaat ie gewoon een dagje over :')

We hebben trouwens 4 januari nog een kerstkaartje gekregen.

Goed bezig daar ^O^
Heb je de postbode gevraagd naar zijn motivatie? Misschien is het een deeltijdwerker die niet elke dag werkt, of had hij wel gewerkt maar is er soms geen post voor jullie.

En vwb die kerstkaartjes: Als iedereen zijn kerstpost op tijd zou posten, voorzien van een duidelijk leesbaar, correct en volledig adres en postcode, in een dichtgeplakte (!!) envelop die aan de afmetingseisen voldoet (dus geen kaartjes van 5 bij 5 cm) dan zouden veel kerstkaarten een stuk sneller bezorgd worden! :Y
pi_107019637
Volgens mij kloppen mijn uren niet.. Heb nog geen 2 u overwerk. Lijkt wel of ze mijn vrije dag van mijn overiren hebben afgetrokken ofzo.. Moet ik dus even controleren morgen..
pi_107019661
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:11 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

pure propaganda die films op metafoor.
gelijk aan een periode van ongeveer 70jaar geleden
_O-
pi_107020175
Vergeten jullie niet dat ze sinds deze week hiermee al begonnen zijn in Ede/Houten. (24uurs+niet 24 uurs post) Ben benieuwd hoe het gaat. Helemaal omdat de meeste wijken worden voorbereid door nieuwe mensen met een opleiding van een paar uur.
pi_107020341
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:05 schreef sbientje het volgende:
Volgens mij kloppen mijn uren niet.. Heb nog geen 2 u overwerk. Lijkt wel of ze mijn vrije dag van mijn overiren hebben afgetrokken ofzo.. Moet ik dus even controleren morgen..
Zou ik zeker doen, dat geintje hebben ze mij ook al 2x geflikt. En op 2e Kerstdag zijn ze ook al mijn VOF (Verlof Op Feestdag) "vergeten". :(
pi_107020560
Ik denk ook dat de karren weggaan, teveel onderhoud.

Salaris is er iig!
pi_107021194
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:34 schreef Danx het volgende:
Vergeten jullie niet dat ze sinds deze week hiermee al begonnen zijn in Ede/Houten. (24uurs+niet 24 uurs post) Ben benieuwd hoe het gaat. Helemaal omdat de meeste wijken worden voorbereid door nieuwe mensen met een opleiding van een paar uur.
Klopt. Een (voormalig..) collega van mij heeft de hele week al geen post ontvangen, dus ook geen HAH. Bij mijzelf is het vooralsnog goedgegaan. Qua planning schijnt het lastig te zijn.
Ik heb een zo'n postbuidel omgehad en ik vond het maar niks. Heb er ook nog niemand serieus mee zien lopen trouwens. Ik vond hem te strak/stug, waardoor hij niet netjes om je lichaam heen wou zitten. Ik heb geen eens geprobeerd er een bundel post in te doen, maar dat lijkt me erg onhandig om de adressen te zien; en wat te denken van bukken/brievenbussen op de vloer?
Ben nu dus ontslagen; maar uit het beperkte contact dat ik nog heb met PBZ'ers viel me op dat ze de georoutes ook niet zoveel soeps vonden. Ik heb de georoutes allemaal zelf in kunnen zien en vanaf het kaartje leek het zo gek nog niet; de bij elkaar geselecteerde straten leken goed bij elkaar te passen (enigszins los van de postcodes dus, maar ook weer niet volledig). Maar wat blijkt, geo/tnt heeft het typische 'rondjes lopen' in de ban gedaan. Ze willen eigenlijk dat je lange einden gaat lopen met de fiets aan de hand...
Verder verdwijnt er ook een heel aantal depots hier. Van de 10 depots (ofzo?) verdwijnen er 3. De wijken waar die karretjes vooral werden gebruikt liggen nu dus op
800 / 1000 meter van het depot, wat natuurlijk te ver is om te lopen met je karretje, laat staan op piekdagen als je weet ik hoe vaak op en neer kan naar het depot :')

Sorry voor het chaotische verhaal, er is zoveel over te vertellen dat ik het spoor een beetje bijster raakte denk ik :')
pi_107021423
Mijn wijk was volgens mij ook een loopwijk, maar ze hebben het depot zo'n stuk verplaatst dat het ook geen loopwijk meer is.

Lange stukken lopen met de fiets aan de hand ga ik echt niet doen. Dat is pas irritant. Lange stukken lopen (en dan dus in een rondje) vind ik niet erg, op woensdag en vrijdag loop ik een hele lange straat vaak al in 2 keer (op didoza in 4 of 5 keer :P)

Ik voorzie bijna alleen maar problemen met die CVL's. Collega's hier waren trouwens ook erg kritisch of het allemaal wel goed gaat en zo.
pi_107021475
Foutje :') Ik wilde mijn post aanpassen in plaats van quoten.
pi_107021887
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zou ik zeker doen, dat geintje hebben ze mij ook al 2x geflikt. En op 2e Kerstdag zijn ze ook al mijn VOF (Verlof Op Feestdag) "vergeten". :(
ja dat is bij mij in de zomer ook al eerder gebeurd. TC zal eht wel goed bedoelen, uren sparen, maar ik heb veel te veel verlofuren en heb liever een wat hoger salaris! Baal er echt van, 1,5 overuur :N In de KNJ! Ik werk iedere week sowieso van 8 tot zeker 2 uur, dat zouden dus al 4 overuren sowieso meoten zijn. Aaargh ben in staat om er langs te rijden!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 10:58:47 #252
Maffe Fries
pi_107021978
Bij mij heeft het een keer binnenvallen bij de teamcoach destijds goed gewerkt. Kreeg er zonder moeite mijn tijd die ik tekort kwam bij.

En dat salaris over januari is bij mij meer dan verwacht :9
pi_107022027
ik wil ook salaris, ben nieuwsgierig. Schiet is op rabo :P
pi_107022047
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:58 schreef Peterselieman het volgende:
Bij mij heeft het een keer binnenvallen bij de teamcoach destijds goed gewerkt. Kreeg er zonder moeite mijn tijd die ik tekort kwam bij.

En dat salaris over januari is bij mij meer dan verwacht :9
heb normaal nooit problemen metm ijn uren, gelukkig, want daar heb ik zo'n hekel aan. Ik werk altijd hard en doe vaak wat extra's, dan heb ik echt geen zin om iedere maand gezever over mijn uren te hebben.. Gelukkig is dat dus ook meestal niet zo, maar nu wel en dat is maar stom
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 11:03:44 #255
Maffe Fries
pi_107022117
ik moet binnenkort mijn uren wel weer beter in de gaten houden, want mijn TC gaat vertrekken namelijk.
pi_107022548
De afgelopen tijd is het hier weer schering en inslag met uren die niet kloppen. Half uur te weinig, half uur teveel. Per saldo komt het meestal nog aardig in de richting maar ik word er wel heel erg moe van om het allemaal bij te houden....

Zodra bij ons binnenkort het autobedrijf van start gaat mogen we geen uren meer schrijven en krijgen we wat er voor de betreffende dienst staat, ben benieuwd :')
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:32:07 #257
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_107024702
Oh god ik zie net die instructiefilmpjes ... wat een gigantische faalactie zeg.
pi_107024993
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:24 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Klopt. Een (voormalig..) collega van mij heeft de hele week al geen post ontvangen, dus ook geen HAH. Bij mijzelf is het vooralsnog goedgegaan. Qua planning schijnt het lastig te zijn.
Ik heb een zo'n postbuidel omgehad en ik vond het maar niks. Heb er ook nog niemand serieus mee zien lopen trouwens. Ik vond hem te strak/stug, waardoor hij niet netjes om je lichaam heen wou zitten. Ik heb geen eens geprobeerd er een bundel post in te doen, maar dat lijkt me erg onhandig om de adressen te zien; en wat te denken van bukken/brievenbussen op de vloer?
Ben nu dus ontslagen; maar uit het beperkte contact dat ik nog heb met PBZ'ers viel me op dat ze de georoutes ook niet zoveel soeps vonden. Ik heb de georoutes allemaal zelf in kunnen zien en vanaf het kaartje leek het zo gek nog niet; de bij elkaar geselecteerde straten leken goed bij elkaar te passen (enigszins los van de postcodes dus, maar ook weer niet volledig). Maar wat blijkt, geo/tnt heeft het typische 'rondjes lopen' in de ban gedaan. Ze willen eigenlijk dat je lange einden gaat lopen met de fiets aan de hand...
Verder verdwijnt er ook een heel aantal depots hier. Van de 10 depots (ofzo?) verdwijnen er 3. De wijken waar die karretjes vooral werden gebruikt liggen nu dus op
800 / 1000 meter van het depot, wat natuurlijk te ver is om te lopen met je karretje, laat staan op piekdagen als je weet ik hoe vaak op en neer kan naar het depot :')

Sorry voor het chaotische verhaal, er is zoveel over te vertellen dat ik het spoor een beetje bijster raakte denk ik :')
met fiets rond,is vaak een prob als je nergens je fiets tegen een hek kan zetten.
nadeel georoute enorm oppervlak,met dito afgiftepunten,en enorm krappe tijden.
vroeger had je een redelijke marge ,deze is in een keer teniet gedaan.
2 wijken is eigenlijk al teveel van het goede.
pi_107025080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:01 schreef sbientje het volgende:

[..]

heb normaal nooit problemen metm ijn uren, gelukkig, want daar heb ik zo'n hekel aan. Ik werk altijd hard en doe vaak wat extra's, dan heb ik echt geen zin om iedere maand gezever over mijn uren te hebben.. Gelukkig is dat dus ook meestal niet zo, maar nu wel en dat is maar stom
bij zo n groot bedrijf met zoveel vraag naar inzet etc..
moet het juist meer dan kloppen wil je mensen nog gemotiveerd houden.
zelf zullen ze vast wel de zaakjes op orde hebben.
doodziek word je er van,
pi_107025916
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:45 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

bij zo n groot bedrijf met zoveel vraag naar inzet etc..
moet het juist meer dan kloppen wil je mensen nog gemotiveerd houden.
zelf zullen ze vast wel de zaakjes op orde hebben.
doodziek word je er van,
Jij bent gewoon Henk en Ingrid samengesmolten in één persoon of niet?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:23:38 #261
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_107026239
Zijn de uren die je nu uit betaald heb gekregen tot 1 januari?
Loesje
pi_107026460
Net even de instructiefilmpjes laten zien aan collega postbezorgers die ik tegenkwam op het depot. PostNL mag de komende tijd weer op zoek naar veel nieuwe postbezorgers.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 13:36:41 #263
Maffe Fries
pi_107026652
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:23 schreef V__L_N het volgende:
Zijn de uren die je nu uit betaald heb gekregen tot 1 januari?
tot en met 31 december ja.
pi_107027082
Hoe willen ze dat bij fietswijken gaan toepassen?
pi_107027229
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:12 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Jij bent gewoon Henk en Ingrid samengesmolten in één persoon of niet?
?
pi_107027470
We gaan met z'n allen staken ^O^
pi_107027873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:00 schreef Poesopstokje het volgende:
We gaan met z'n allen staken ^O^
als je de solidariteit onder de bezorgers kan stimuleren, en dan een kleine 20k
zal het wat worden.
het verloop is te groot om zoiets te stimuleren,en dat is wel jammer.
Van de week de nieuwe cao bekeken een giller is dat gewoon.
pi_107028110
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 13:52 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

?
Alleen maar negatieve dingen zien en de schuld aan het grote geld/privatisering toeschuiven :')
pi_107028126
Met de social media van tegenwoordig kun je heel wat voor elkaar krijgen ;)
pi_107028154
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:17 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Alleen maar negatieve dingen zien en de schuld aan het grote geld/privatisering toeschuiven :')
het is toch negatief?
of wil je zeggen als mensen voor 9,11 euro werken(slag in de rondte) positief is?
pi_107028199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

het is toch negatief?
of wil je zeggen als mensen voor 9,11 euro werken(slag in de rondte) positief is?
Ik vind het werk niet meer dan minimumloon waard.
pi_107028217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:17 schreef Poesopstokje het volgende:
Met de social media van tegenwoordig kun je heel wat voor elkaar krijgen ;)
dat is waar maar je moet het altijd netjes houden, als het bedrijf echt reeele schade
oploopt kunnen ze dat via een civiele procedure bij je verhalen.
Kritiek is niet erg,maar echt collectief opruien zonder toestemming (van een bond oid)is foute boel.
pi_107028339
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:20 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

ik heb eens even bij de Rabobank gekeken Michel maar dat is niet veel soeps(btw ik werk niet bij Postnl)
pi_107028403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik heb eens even bij de Rabobank gekeken Michel maar dat is niet veel soeps(btw ik werk niet bij Postnl)
Ik wel en ik verdien toch meer dan die 9.11 :P
pi_107028736
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:20 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

De werkzaamheden zelf niet nee, maar de verantwoordelijkheid die je als bezorger met je meedraagt rechtvaardigt mijn inziens wel een wat hoger loon dan minimumloon.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:36:02 #276
110987 ErwinRommel
pi_107028748
Wat een kut dingen van de Postcode Loterij vandaag zeg. Doosjes met koekblikken :')
pi_107029042
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:35 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

De werkzaamheden zelf niet nee, maar de verantwoordelijkheid die je als bezorger met je meedraagt rechtvaardigt mijn inziens wel een wat hoger loon dan minimumloon.
Omdat de inhoud van de boodschap die je bezorgt misschien belangrijker is dan die van een folderbezorger hoef je van mij niet meer te verdienen. Van beiden wordt toch verwacht dat ze netjes hun spul bezorgen.

Verantwoordelijkheid is wat mij betreft een vaak onterecht gebruikt argument voor een hogere beloning :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:51:23 #278
110987 ErwinRommel
pi_107029381
Echt, ik heb té véél hart voor de zaak :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 14:53:48 #279
Maffe Fries
pi_107029485
Hoe lang duurt een gemiddelde autoroute eigenlijk? Dat vraag ik me wel eens af omdat er bij ons routes zijn die inclusief aan en afvoerroute ruim 4,5 uren duren.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:55:15 #280
110987 ErwinRommel
pi_107029540
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:53 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe lang duurt een gemiddelde autoroute eigenlijk? Dat vraag ik me wel eens af omdat er bij ons routes zijn die inclusief aan en afvoerroute ruim 4,5 uren duren.
Dat is erg afhankelijk. De routes die ik rij variéren héél erg. de ene keer anderhalf uur voor een klein prutritje. De andere kan goed 5 tot wel 6 uur duren.
Hoezo?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 14:59:19 #281
Maffe Fries
pi_107029697
oh gewoon. Was eens benieuwd, omdat je met die lange routes gewoon echt op tijd de weg op moet wil je niet op de vestiging het licht uit moeten doen.
pi_107029752
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:35 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

En vergeet ook niet dat het werk fysiek behoorlijk zwaar is (zeker op de piekdagen), en dat er onder alle weersomstandigheden doorgewerkt moet worden, ook als dit gevaar voor lichamelijk letsel met zich mee brengt (bijv. door harde windstoten of ijzel). Dat in aanmerking genomen is EUR 9,11 inderdaad vrij karig. Zeker als je bedenkt dat die EUR 9,11 het absolute maximum is wat je verdient. Hoger kan het niet zijn, lager wel.....
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:01:54 #283
110987 ErwinRommel
pi_107029796
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
oh gewoon. Was eens benieuwd, omdat je met die lange routes gewoon echt op tijd de weg op moet wil je niet op de vestiging het licht uit moeten doen.
hahaha :)
Laat ik zo zeggen, voorafgaande aan de autobestelling heb ik ook nog eens een brengrit plus steunpunten rijden. Pas daarna kan je aan de autobestelling beginnen. Met name in de verre uitgestrekte gebieden zoals regio Gorinchem. Daar zijn de routes lang.
pi_107029902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hahaha :)
Laat ik zo zeggen, voorafgaande aan de autobestelling heb ik ook nog eens een brengrit plus steunpunten rijden. Pas daarna kan je aan de autobestelling beginnen. Met name in de verre uitgestrekte gebieden zoals regio Gorinchem. Daar zijn de routes lang.
Op zaterdag zijn er gelukkig geen haal/brengritten :)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:06:07 #285
110987 ErwinRommel
pi_107029998
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:03 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Op zaterdag zijn er gelukkig geen haal/brengritten :)
Dat klopt. Wel weer steunpunten ;)
Maar verder mbt die autobestellingen, er staat een x-aantal uren voor, laten we zeggen 6 uur totaal. Op den duur doe je die rit in 4 uur, incl HaH. Omdat je handigheid krijgt in de beste route. Hoe het gezet is is soms erg onlogisch, na verloop van tijd trek je je eigen plan.
En rijden? Je hebt heerlijk veel vrijheid :)
I love my job!! O+
pi_107030382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En vergeet ook niet dat het werk fysiek behoorlijk zwaar is (zeker op de piekdagen), en dat er onder alle weersomstandigheden doorgewerkt moet worden, ook als dit gevaar voor lichamelijk letsel met zich mee brengt (bijv. door harde windstoten of ijzel). Dat in aanmerking genomen is EUR 9,11 inderdaad vrij karig. Zeker als je bedenkt dat die EUR 9,11 het absolute maximum is wat je verdient. Hoger kan het niet zijn, lager wel.....
En mensen zoals ik doen het voor ¤5,60 :{

Niks mis met postbezorgen, erg leuk werk. Maar niet voor 6u per week en dinsdag al kapot zijn. En ik ga echt never nooit niet met die drie bundels werken, twee zijn soms al niet te doen.
pi_107030428
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat klopt. Wel weer steunpunten ;)
Maar verder mbt die autobestellingen, er staat een x-aantal uren voor, laten we zeggen 6 uur totaal. Op den duur doe je die rit in 4 uur, incl HaH. Omdat je handigheid krijgt in de beste route. Hoe het gezet is is soms erg onlogisch, na verloop van tijd trek je je eigen plan.
En rijden? Je hebt heerlijk veel vrijheid :)
I love my job!! O+
Inderdaad, voor mijn dienst staat bijna 6 uur en als ik haast hem doe ik hem in drie en een half :')
Maar daar heb ik niks aan aangezien hier uren geschreven worden :P
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:19:22 #288
110987 ErwinRommel
pi_107030618
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:15 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Inderdaad, voor mijn dienst staat bijna 6 uur en als ik haast hem doe ik hem in drie en een half :')
Als er bv 6 uur voor een rit staat, en ik rij hem in 4 uur, schrijf ik er toch 6 uur voor. Want dat staat ervoor.
Dat gaat in de toekomst wel veranderen, want men krijgt GPS kastjes in de auto, met beeldscherm met info erop. Dat is het laatste nieuws mbt uitrusting van de auto's van autobedrijf. Dus dan kun je nog maar de daadwerkelijk gewerkte uren schrijven :')
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:22:02 #289
202348 Susi
Temple of Love
pi_107030763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een kut dingen van de Postcode Loterij vandaag zeg. Doosjes met koekblikken :')
Nou, met recht. Bij ons hadden zo'n 8 wijken een tijd terug prijs met de postcodeloterij. Krijgen ze nu allemaal een pakje met daarin een doosje chocolaatjes en een gelukswens voor het aankomende jaar. Eén per lot, dus sommigen hadden ruim 400 doosjes voor een wijk, omdat veel mensen meerdere loten hebben.
Belachelijk, degeen die het heeft aangenomen van 'dat doen we wel even'.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:24:41 #290
110987 ErwinRommel
pi_107030899
quote:
18s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:22 schreef Susi het volgende:

[..]

Nou, met recht. Bij ons hadden zo'n 8 wijken een tijd terug prijs met de postcodeloterij. Krijgen ze nu allemaal een pakje met daarin een doosje chocolaatjes en een gelukswens voor het aankomende jaar. Eén per lot, dus sommigen hadden ruim 400 doosjes voor een wijk.
Het mag allemaal wat kosten. Op 1 depot waar ik normaal op een vrijdag 7 tassen post heen breng was het vandaag meer dan het dubbele vanwege die k*tkrengen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:25:54 #291
110987 ErwinRommel
pi_107030949
En vandaag ook veel Overtoom. Dikke pillen die niet in brievenbus passen. Veel geschreven dat ze het mogen afhalen bij een PAG >:)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 januari 2012 @ 15:35:49 #292
Maffe Fries
pi_107031295
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:15 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

zoveel marge zit er niet op onze routes hoor :P
pi_107031944
quote:
18s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:22 schreef Susi het volgende:

[..]

Nou, met recht. Bij ons hadden zo'n 8 wijken een tijd terug prijs met de postcodeloterij. Krijgen ze nu allemaal een pakje met daarin een doosje chocolaatjes en een gelukswens voor het aankomende jaar. Eén per lot, dus sommigen hadden ruim 400 doosjes voor een wijk, omdat veel mensen meerdere loten hebben.
Wij zijn vervoerder van buspakjes dus komt dat bij ons terecht. Ik vraag me alleen af of er wel nog wat op verdiend wordt door de post. Hier onlangs ook 3 pallets van die dingen weggewerkt. Kost per wijk gewoon uren extra.
pi_107032012
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zoveel marge zit er niet op onze routes hoor :P
Hier ook niet voor invoering van het autobedrijf
  vrijdag 20 januari 2012 @ 15:56:05 #295
110987 ErwinRommel
pi_107032105
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:53 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Hier ook niet voor invoering van het autobedrijf
Jij zit bij het autobedrijf?
pi_107032199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jij zit bij het autobedrijf?
Ja
pi_107032448
Die dingen met stroopwafels/chocolaatjes/wat anders zijn irritant ja. De vorige keer dat men hier gewonnen had, heeft Sandd ze gebracht hier, geloof ik. Of de pakketservice. Ik had ze gelukkig niet :D.

En gister een stomme actie: Ik plakte een sticker op een poststuk, maar vulde daarbij de postcode in van de geadresseerde ipv de afzender. Ja, dan zit ie de volgende dag weer in je bundel ja. 8)7
pi_107033405
Oh ja en wat ook een giller is.
Die jongen met de postbuidel flikkert zo even HAH in een stickeradres :')
pi_107033919
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:31 schreef carboni het volgende:
:D
Gaan ze er nou trouwens zo maar vanuit dat iedereen een fiets heeft waar je een stuurtas op kan zetten?
Voor alleen HAH is die buidel wel handiger dan een schoudertas denk ik.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 16:45:48 #300
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_107033950
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 16:31 schreef carboni het volgende:
Dat viel me ook al op ja. _O-
pi_107034225
Lapo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')