Hoe maakt muziek dat je langzamer bent?quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen bij autoroutes gebruik ik muziek. Bij een normale loop vind ik het niet nodig, omdat er in de omgeving al genoeg gebeurt en ik zonder muziek dan sneller ben.
ik ben er niet aan gewend, waardoor met muziek in de oren de concentratie iets minder is en ik iets minder snel door kan lopen. Ik ben een van de snellere lopers van ons kantoor namelijkquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoe maakt muziek dat je langzamer bent?
Aha,quote:Op woensdag 11 januari 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er niet aan gewend, waardoor met muziek in de oren de concentratie iets minder is en ik iets minder snel door kan lopen. Ik ben een van de snellere lopers van ons kantoor namelijk
- Waar is het centrum?quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:05 schreef Mirgeam het volgende:
Met binnenstadwijken is muziek altijd fijn, scheelt weer een kwartier toeristen de weg wijzen
Ik heb dit lelijke ding maar met de vut gestuurd
quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:19 schreef electrocrash het volgende:
[..]
Hmm, en voor postbezorger moet je dan heel veel straten doen of word ermee rekening gehouden als je bijv. niet kan fietsen of iets dergelijks.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:30 schreef pussywillow het volgende:
Nee, er wordt vanuit gegaan dat je kunt fietsen en over een fiets beschikt. Officieel moet je zelfs over een goede fiets beschikken, maar als je de barrels ziet waarmee sommigen post bezorgen wordt daar niet echt op gelet
Als je wijk dichtbij het depot is kun je 'm misschien wel met zo'n karretje lopen i.p.v. de fiets. Maar niet voor elke wijk werkt dat, als ik dat bijv. bij mijn wijk zou doen zou ik volgens mij de hele dag bezig zijn
Ja hoor dat kan, in theorie.quote:Op woensdag 11 januari 2012 21:13 schreef electrocrash het volgende:
Is er de mogelijkheid postbezorger te worden als je niet kan fietsen?
Dan zal daar wel gruwelijk wat mis zijn gegaan. In regio waar ik werk was de sollicitaie al open eind 2010!quote:
Gewoon J.W de Jongequote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Stomme vraag, en ik post 'm maar gewoon hier.
Namen schrijf ik als volgt: Dhr. of Mevr. J de Jonge wanneer de voornaam bijv. Jantien is.
Hoe schrijf je dit wanneer een voornaam een streepje ertussen heeft? Jan-Willem de Jonge.
Schrijf je dan Dhr. J-W. de Jonge?
J. de Jongequote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Stomme vraag, en ik post 'm maar gewoon hier.
Namen schrijf ik als volgt: Dhr. of Mevr. J de Jonge wanneer de voornaam bijv. Jantien is.
Hoe schrijf je dit wanneer een voornaam een streepje ertussen heeft? Jan-Willem de Jonge.
Schrijf je dan Dhr. J-W. de Jonge?
Sollicatie was misschien wel open maar die was maar korte termijn hoor. En hier waren er meer sollicitanten dan plaatsen, althans volgens het autobedrijf. Ondertussen word bijna 75% door subco's gereden lijkt het, dus dat was gewoon gelul. Plus de mensen die ze aangenomen hebben gaan volgens mij al binnen 5 jaar met pensioenquote:Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan zal daar wel gruwelijk wat mis zijn gegaan. In regio waar ik werk was de sollicitaie al open eind 2010!
Dan is er dus geen uniforme regel. Op plaatsen waar ik dus werk is er amper meer plek. Deels opgevuld door subco's.
Ik word juist gek zonder muziekquote:Op woensdag 11 januari 2012 20:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb letterlijk nog NOOIT muziek afgespeeld terwijl ik aan het bestellen was.
Lijkt me zeer afleidend!
Dat vooruit werken wordt hier ook gedaan, op maandag en woensdag. Alle 48-uurs post die op dat moment al binnen is wordt gevost, en alle eerste wijken worden ingestraat.quote:Op donderdag 12 januari 2012 14:55 schreef HetBrabandertje het volgende:
Er is hier een speciale nieuwsbrief uitgegeven over Piek/Dal. Daaruit blijkt dat ze weer wat nieuws hebben verzonnen: "De Woensdagfabriek"Komt er grofweg op neer dat op woensdagen alles wat aanwezig is al geVOS't wordt en in gevallen waar de depottijd in gevaar dreigt te komen de niet 24-uurs post ook al wordt voorbereid. In sommige gevallen wordt ook voor de andere piekdagen vooruit gewerkt.
Ook leuk is dat ze vertellen dat het uitgangspunt was dat de dinsdag niet zwaarder mocht worden. Het grafiekje vertelt dat zaterdag nu de drukste dag van de week moet gaan worden qua volume. Benieuwd of we dan nog wel hanteerbare post krijgen.
Ja, sommigen zeggen dat ook bij ons op de vestiging.quote:
En je woont in Groot-Brittannië?quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:27 schreef Selestha het volgende:
Ik ben vandaag door de wind zo met fiets en al een grasveldje opgeblazen![]()
Verder was het lekker druk met de Donald Duck, Libelle èn Kampioen.
Nope.quote:Op donderdag 12 januari 2012 15:31 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
En je woont in Groot-Brittannië?
Ja of de weg ofzo, het kan inderdaad ergerquote:Op donderdag 12 januari 2012 16:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ben benieuwd naar de zaterdag dan.
Ik had 5 zakken vandaag,dus mijn wijk is gister gelukkig gelopen.
Nou ja, Selestha, beter een grasveld dan de sloot
Hehe, op die manier.quote:Op donderdag 12 januari 2012 16:04 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nope.
Maar niet iedereen hoeft te weten waar ik wèl woon, en als je het topic doorleest komt je er vanzelf achter waar dat is
Wijken opsplitsen. Poststijl natuurlijk: jouw wijk wordt in tweeën geknipt met als resultaat 2 wijken van 1:45 die om 1 uur op het depot staan. Die jij allebei mag bezorgenquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:30 schreef V__L_N het volgende:
De zaterdag nog zwaarder? Dat is al haast niet te doen. Me wijk komt om 1 uur en meestal ben ik om half 5 klaar. Hoe de hemel gaan ze dat inpassen?
En voor hoeveel uur zijn die aanbiedingen precies? Want je hebt ook zaterdagwerkers met contracten van 6 of 7 uur. Zo lang lopen lijkt me geen optie, en is er wel 7 uur werk op zaterdag op zo'n CVL? En als je nu het CVL aanbod accepteert, wordt dan ook je loon aangevuld, want een zaterdagwerker verdient in de regel meer dan schaal 1.quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:47 schreef TokenW het volgende:
Voor de ZDW-ers met een contract voor onbepaalde tijd hier die nog niet weten wat het aanbod precies gaat worden: 1ste aanbod, postbezorger op zaterdag met tijdelijk behoud van loon (het aantal maanden dat wordt aangevuld is gelijk aan het aantal jaren dat je bij het imperium gewerkt hebt.
2e aanbod CVL (alles schaal 1 behalve intern transport/HSM-machine, dat worden schaal 2 functies)
Nog niets gehoord, ik zal ze nog eens mailen. In principe wil ik mij flexibel opstellen, postbezorger worden is geen probleem, en ik ben zelfs bereid om naar Bleiswijk af te reizen, en desnoods nachtdiensten te draaien. Maar ik ga geen geld inleveren, ik heb al genoeg ingeleverd de afgelopen jaren, en mijn pensioen is ook al vergokt door de durfkapitalisten. Waarom heten die lui eigenlijk zo? Voor gokken met andermans geld is toch niet echt veel durf nodig!quote:Op donderdag 12 januari 2012 21:55 schreef Troeta het volgende:
Aanbod van niks, niet tekenen, dit mag helemaal niet natuurlijk.
CVL is te ver weg en geen werk op zaterdag en ik ga echt geen 6 uur lang post bezorgen op een zaterdag voor minder loon.
Kramerica,had jij al iets gehoord van de bond hierover??
Op deze site vind je de CAO's: http://www.bvpp.nl/index.(...)ory&id=45&Itemid=100 Daar staan de schalen in.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 15:16 schreef kaars het volgende:
hoe ziet schaal 2 er eigenlijk uit? aangezien ik een zaterdagmedewerker ben die is opgeleid voor de HSM.
De grootste PBZ-diensten worden 5 uur per dag. Bij het CVL is op zaterdag overdag geen werk, alleen in de nacht van vrijdag op zaterdag nog wel (tot +- 09:00 uur???) Naar mijn verwachting wordt op het CVL niks aangevuld. Het is wel mogelijk dat als je in een lagere schaal gaat werken dat je voor die uren je eigen (oorspronkelijke) schaal betaald krijgt, alleen overuren worden daarentegen met schaal 1 beloond en de TOT wordt mogelijk ook alleen over schaal 1 berekend.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En voor hoeveel uur zijn die aanbiedingen precies? Want je hebt ook zaterdagwerkers met contracten van 6 of 7 uur. Zo lang lopen lijkt me geen optie, en is er wel 7 uur werk op zaterdag op zo'n CVL? En als je nu het CVL aanbod accepteert, wordt dan ook je loon aangevuld, want een zaterdagwerker verdient in de regel meer dan schaal 1.
Ik hoop dat het zaterdag rustig is.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef sbientje het volgende:
ik hoorde van een collega dat het morgen ontzettend rustig gaat zijn. Ik hoop het maar. Al een paar weken weinig HAH op zaterdag bij ons dus dat is neit verkeerd. Heb weer hetzelfde meisje in opleiding mee, denk ik
Omdat daldag.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Had vorige week zaterdag de helft van alle kampioenen. Thuis echter nog geen kampioen gezien, dus vrees dat ik morgen de andere helft moet bezorgen...Maar waarom een week wachten met de even nummers? De woensdag en vrijdag had 't prima op gekund, die stellen echt niks meer voor....
Ja ik ook idd. En ook drie dagen libelle's en donald ducks.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:08 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb vanaf vorige week donderdag elke dag kampioenen rondgebracht. Gaat ook wel irriteren dat hoor.
Gaan ze nou ook nog eens de 'piekpost' spreiden?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik ook idd. En ook drie dagen libelle's en donald ducks.
Kennelijk wel, hier in ieder geval welquote:Op vrijdag 13 januari 2012 19:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gaan ze nou ook nog eens de 'piekpost' spreiden?
daldagen zijn op maandag woensdag en vrijdag?quote:
jup.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:18 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
daldagen zijn op maandag woensdag en vrijdag?
Hmm, en als je nu niet perse vast zit aan die zaterdag en ook op een ander moment zou kunnen werken? Vrijdagavond? Maandagochtend?quote:Op vrijdag 13 januari 2012 17:35 schreef TokenW het volgende:
[..]
De grootste PBZ-diensten worden 5 uur per dag. Bij het CVL is op zaterdag overdag geen werk, alleen in de nacht van vrijdag op zaterdag nog wel (tot +- 09:00 uur???) Naar mijn verwachting wordt op het CVL niks aangevuld. Het is wel mogelijk dat als je in een lagere schaal gaat werken dat je voor die uren je eigen (oorspronkelijke) schaal betaald krijgt, alleen overuren worden daarentegen met schaal 1 beloond en de TOT wordt mogelijk ook alleen over schaal 1 berekend.
Dat is ook een optie voor het bedrijf, maar pas vanaf het 2e aanbod.quote:Op vrijdag 13 januari 2012 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hmm, en als je nu niet perse vast zit aan die zaterdag en ook op een ander moment zou kunnen werken? Vrijdagavond? Maandagochtend?
Rustig? Mijn afgelopen zaterdag was niet rustig.. Ik hoop dat deze dat wel isquote:Op vrijdag 13 januari 2012 21:00 schreef thedude0 het volgende:
Morgen even rustig als de afgelopen zaterdagen? Dan is het een mooi afscheid.
Triest.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:14 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, laatste dag zit erop, voor het hele vbg wel te verstaan. Toch raar (en naar) dat de boel (moet) sluiten, heb het wel naar m'n zin gehad de afgelopen jaren.
We waren nog niet klaar met machinedraaien of de mannen van de verhuisdienst begonnen de hsm al uit elkaar te schroeven
Nu nog even uitzoeken of ik het bedrijf juridisch leeg kan zuigen en dan maar eens iets nieuws zoeken
Had de autounit nog geprobeerd maar dat is vanwege wat vage contractredenen niet gelukt. Eigenlijk ben ik daar ook niet zo rauwig om. Een autodienstje op z'n tijd vond ik wel prima, maar het was toch niet echt m'n ding, ik heb mensen om me heen nodig zegmaarquote:Op zaterdag 14 januari 2012 14:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn nog plusminus 320 vacatures bij de pakketservice. Dus ik zou zeggen, solliciteer
Ja hier ook was een drukke dag, enorm dikke bundels en HaH. T was gelukkig wel heel fijn weerquote:Op zaterdag 14 januari 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons was het allerminst rustig. We hadden vandaag de 2e helft van de Kampioenen + de Makro, dus vele dikke bundels. Qua briefpost was het wel rustig. Heb een uur langer gesorteerd dan vorige week, maar dat komt ook omdat ik nu meer wijken heb gedaan.
fototjes errbij http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/71513quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:55 schreef Selestha het volgende:
Postbode gespietst op tuinhekje
Dat zal zeer hebben gedaan
Ik had begrepen dat wanneer je ook het 2e aanbod afsloeg je meteen overcompleet werd verklaard....quote:Op zaterdag 14 januari 2012 01:07 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat is ook een optie voor het bedrijf, maar pas vanaf het 2e aanbod.
ja eigenlijk pure chantagequote:Op zondag 15 januari 2012 09:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat wanneer je ook het 2e aanbod afsloeg je meteen overcompleet werd verklaard....
Voor de oudere collega s is dit een triest gebeuren.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Las dat Ede en Houten vandaag sluiten en dat er voortaan ALLEEN maar postbezorgers werken vanuit die CVL. Zal mij benieuwen hoe lang 't duurt voordat er in het nieuws komt: ''wijken in Houten en Ede wekenlang zonder post door slechte planning/communicatie PostNL''En ik zie het nog zo gebeuren ook, dat is het trieste
Ja, precies! Vorige minister van het CDA: 'We kunnen er niets aan doen...'quote:Op zondag 15 januari 2012 16:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Voor de oudere collega s is dit een triest gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de regering niet heeft ingegrepen.
Neerlands trots is in rook opgegaan.
Animo voor PBZ'ers was/is hier vrij aardig maar niet voldoende zo ver ik weet. Op een gegeven moment werd er zelfs geflyerd in het centrum om mensen te werven.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:13 schreef Deezertje het volgende:
Het is helaas al normaal geworden dat post achtergehouden wordt omdat het geen 'dal/piekdag' is.... Zo is het al een paar keer voorgekomen dat vrienden in Belgie Nederlandse tijdschriften eerder ontvangen dan ik, terwijl ze op het zelfde moment worden verstuurd... (via PostNL).Zie trouwens ook 'gewone' brieven bij ons op het VBG wel eens een dag liggen, wat dan de zogenoemde '24u post' dient te zijn...
![]()
Zelfde als dat je 's morgens een brood bij de bakker koopt en er thuis achter komt dat het een brood van gisteren is en dus niet vers is...
Vraag me wel trouwens wel af wat er gebeurt als ze je VBG willen sluiten maar er niet voldoende postbezorgers voor alle wijken zijn... dan mogen ze de oude postbodes toch niet overcompleet verklaren? (Denk dat met de CVL's straks het één puinhoop wordt qua planning omdat de meeste postbezorgers hier het maar 1,5 maand 'uithouden'.)
Jepquote:Op maandag 16 januari 2012 12:31 schreef Herfstblad het volgende:
Dan moet ik dus blij zijn met mijn eigen postbezorger die geen hoi kan zeggen, maar eigenlijk zelden fouten maakt
Zal toch moeten aangezien alle routes straks voorbereid worden door nitwits.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
bij looproutes en dergelijke kun je onderweg prima je post controleren, maar bij autoroutes gaat dat lastiger, omdat het tijdrovend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |