abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106697714

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirgeam op 11-01-2012 21:02:06 (nieuwe bannertjes) ]
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:48:11 #2
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_106698110
Stoer.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_106698138
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen bij autoroutes gebruik ik muziek. Bij een normale loop vind ik het niet nodig, omdat er in de omgeving al genoeg gebeurt en ik zonder muziek dan sneller ben.
Hoe maakt muziek dat je langzamer bent?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 20:52:02 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106698394
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoe maakt muziek dat je langzamer bent?
ik ben er niet aan gewend, waardoor met muziek in de oren de concentratie iets minder is en ik iets minder snel door kan lopen. Ik ben een van de snellere lopers van ons kantoor namelijk ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 januari 2012 @ 20:52:12 #5
341900 Atmosphere82
pi_106698402
Ik heb letterlijk nog NOOIT muziek afgespeeld terwijl ik aan het bestellen was.
Lijkt me zeer afleidend!
pi_106698560
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik ben er niet aan gewend, waardoor met muziek in de oren de concentratie iets minder is en ik iets minder snel door kan lopen. Ik ben een van de snellere lopers van ons kantoor namelijk ;)
Aha,

ik vind het altijd wel een stimulans om harder door te lopen :P
Maar das persoonlijk.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_106699314
Met binnenstadwijken is muziek altijd fijn, scheelt weer een kwartier toeristen de weg wijzen :')

Ik heb dit lelijke ding maar met de vut gestuurd :P
pi_106699712
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:05 schreef Mirgeam het volgende:
Met binnenstadwijken is muziek altijd fijn, scheelt weer een kwartier toeristen de weg wijzen :')

Ik heb dit lelijke ding maar met de vut gestuurd :P
- Waar is het centrum?
- Waar is het museum?
- Waar is [insert straatnaam]?
- Waar zijn de parkeerbetaalautomaten?
- Waar blijft de post?

;(
pi_106699772
Muziek lijkt mij ook best afleidend :P

-Hoe werkt deze parkeerautomaat?
Die vraag kreeg ik van de week, maar ik kon de man geen antwoord geven, want ik heb geen auto.
pi_106699831
Is er de mogelijkheid postbezorger te worden als je niet kan fietsen?
pi_106699928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:19 schreef electrocrash het volgende:

[..]

Hmm, en voor postbezorger moet je dan heel veel straten doen of word ermee rekening gehouden als je bijv. niet kan fietsen of iets dergelijks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:30 schreef pussywillow het volgende:
Nee, er wordt vanuit gegaan dat je kunt fietsen en over een fiets beschikt. Officieel moet je zelfs over een goede fiets beschikken, maar als je de barrels ziet waarmee sommigen post bezorgen wordt daar niet echt op gelet :P

Als je wijk dichtbij het depot is kun je 'm misschien wel met zo'n karretje lopen i.p.v. de fiets. Maar niet voor elke wijk werkt dat, als ik dat bijv. bij mijn wijk zou doen zou ik volgens mij de hele dag bezig zijn :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 januari 2012 @ 21:19:12 #12
Maffe Fries
pi_106700212
Er zijn loopwijken, zeker wijken die dichtbij depots liggen kunnen prima lopend af worden gelegd, mits de huizen niet te ver uit elkaar staan
  woensdag 11 januari 2012 @ 21:23:03 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_106700480
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 21:13 schreef electrocrash het volgende:
Is er de mogelijkheid postbezorger te worden als je niet kan fietsen?
Ja hoor dat kan, in theorie.
Je hebt van die geweldige loopkarren waar je dan posttassen aan kunt hangen, moet er alleen wel een wijk in de buurt beschikbaar zijn natuurlijk en het depot niet te ver weg.
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:07:29 #14
341900 Atmosphere82
pi_106703380
Die loopkarren rulen! Ik heb er ook twee keer mee gewerkt! ^O^
pi_106704526
Hier in de buurt zijn best veel wijken met een karretje. Ik loop vaker met een kar dan met de fiets :P
Bevalt mij ook beter :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:37:40 #16
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_106705183
quote:
Dan zal daar wel gruwelijk wat mis zijn gegaan. In regio waar ik werk was de sollicitaie al open eind 2010!
Dan is er dus geen uniforme regel. Op plaatsen waar ik dus werk is er amper meer plek. Deels opgevuld door subco's.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_106705197
Stomme vraag, en ik post 'm maar gewoon hier.

Namen schrijf ik als volgt: Dhr. of Mevr. J de Jonge wanneer de voornaam bijv. Jantien is.
Hoe schrijf je dit wanneer een voornaam een streepje ertussen heeft? Jan-Willem de Jonge.

Schrijf je dan Dhr. J-W. de Jonge?
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:39:09 #18
110987 ErwinRommel
pi_106705254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:

Namen schrijf ik als volgt: Dhr. of Mevr. J de Jonge wanneer de voornaam bijv. Jantien is.
Hoe schrijf je dit wanneer een voornaam een streepje ertussen heeft? Jan-Willem de Jonge.

Gewoon J.W de Jonge
pi_106706371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef Snoepje5 het volgende:

J. de Jonge
pi_106706485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 22:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan zal daar wel gruwelijk wat mis zijn gegaan. In regio waar ik werk was de sollicitaie al open eind 2010!
Dan is er dus geen uniforme regel. Op plaatsen waar ik dus werk is er amper meer plek. Deels opgevuld door subco's.
Sollicatie was misschien wel open maar die was maar korte termijn hoor. En hier waren er meer sollicitanten dan plaatsen, althans volgens het autobedrijf. Ondertussen word bijna 75% door subco's gereden lijkt het, dus dat was gewoon gelul. Plus de mensen die ze aangenomen hebben gaan volgens mij al binnen 5 jaar met pensioen :')
pi_106707430
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2012 20:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb letterlijk nog NOOIT muziek afgespeeld terwijl ik aan het bestellen was.
Lijkt me zeer afleidend!
Ik word juist gek zonder muziek :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_106707510
Een postbode zonder muziek?
God, dat lijkt me toch echt saai.

Lekker de hele dag naar Qmusic luisteren en een beetje rond lopen, niet verkeerd toch. O+
pi_106713111
Leuke TT ;)

Ik kan me juist beter concentreren als ik muziek op heb, zonder zit ik al gauw in dagdromenland ;)
pi_106723416
Net die brief binnen gehad over Piekdal. Had gisteren gewerkt, en het was inderdaad wel zoooo weinig. Echt maar 1/3e (of zelfs 1/4e) van wat ik normaal op woensdag had voor die wijk. Vond 't altijd wel fijn om op woensdag en vrijdag te werken. Gewoon lekker doorwerken.. maar nu begint 't langzamerhand op maandag te lijken. :{

Zaterdag lijkt dus de drukste dag te worden. Op dinsdags werk ik nooit, maar daar zal 3 stuks HAH voortaan wel meer regel dan uitzondering zijn?

Ben zaterdag gelukkig vrij.. Dus voor mij geen Kampioen en Makro!

Over 't algemeen doe ik m'n wijken zonder muziek... Vooral als 't mooi weer is neem ik m'n MP3 speler niet mee, want dan zijn er genoeg mensen buiten :D
pi_106723417
Er is hier een speciale nieuwsbrief uitgegeven over Piek/Dal. Daaruit blijkt dat ze weer wat nieuws hebben verzonnen: "De Woensdagfabriek" :') Komt er grofweg op neer dat op woensdagen alles wat aanwezig is al geVOS't wordt en in gevallen waar de depottijd in gevaar dreigt te komen de niet 24-uurs post ook al wordt voorbereid. In sommige gevallen wordt ook voor de andere piekdagen vooruit gewerkt.
Ook leuk is dat ze vertellen dat het uitgangspunt was dat de dinsdag niet zwaarder mocht worden. Het grafiekje vertelt dat zaterdag nu de drukste dag van de week moet gaan worden qua volume. Benieuwd of we dan nog wel hanteerbare post krijgen.
pi_106723488
ik bestel nooit met muziek. Behalve in de auto dan. Bij mijn opleiding werd gezegd dat dat eigenlijk niet mocht, met een koptelefoon op. Ik heb er ook geen behoefte aan eigenlijk :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106723729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 14:55 schreef HetBrabandertje het volgende:
Er is hier een speciale nieuwsbrief uitgegeven over Piek/Dal. Daaruit blijkt dat ze weer wat nieuws hebben verzonnen: "De Woensdagfabriek" :') Komt er grofweg op neer dat op woensdagen alles wat aanwezig is al geVOS't wordt en in gevallen waar de depottijd in gevaar dreigt te komen de niet 24-uurs post ook al wordt voorbereid. In sommige gevallen wordt ook voor de andere piekdagen vooruit gewerkt.
Ook leuk is dat ze vertellen dat het uitgangspunt was dat de dinsdag niet zwaarder mocht worden. Het grafiekje vertelt dat zaterdag nu de drukste dag van de week moet gaan worden qua volume. Benieuwd of we dan nog wel hanteerbare post krijgen.
Dat vooruit werken wordt hier ook gedaan, op maandag en woensdag. Alle 48-uurs post die op dat moment al binnen is wordt gevost, en alle eerste wijken worden ingestraat.

Op zich een goed plan, ware het niet dat je dus op woensdag en maandag nu weer extra werk erbij hebt, waardoor ik over de hele week genomen geen enkele besparing zie.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:26:42 #28
341900 Atmosphere82
pi_106724503
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik word juist gek zonder muziek :')
Ja, sommigen zeggen dat ook bij ons op de vestiging.
pi_106724544
Ik ben vandaag door de wind zo met fiets en al een grasveldje opgeblazen :')

Verder was het lekker druk met de Donald Duck, Libelle èn Kampioen.
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:31:57 #30
341900 Atmosphere82
pi_106724695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:27 schreef Selestha het volgende:
Ik ben vandaag door de wind zo met fiets en al een grasveldje opgeblazen :')

Verder was het lekker druk met de Donald Duck, Libelle èn Kampioen.
En je woont in Groot-Brittannië? :?
pi_106725801
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:31 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

En je woont in Groot-Brittannië? :?
Nope.

Maar niet iedereen hoeft te weten waar ik wèl woon, en als je het topic doorleest komt je er vanzelf achter waar dat is ;)
pi_106726758
Ben benieuwd naar de zaterdag dan.
Ik had 5 zakken vandaag,dus mijn wijk is gister gelukkig gelopen. :)

Nou ja, Selestha, beter een grasveld dan de sloot :P
pi_106728928
De zaterdag nog zwaarder? Dat is al haast niet te doen. Me wijk komt om 1 uur en meestal ben ik om half 5 klaar. Hoe de hemel gaan ze dat inpassen?

Vandaag wel een lekkere dag. Heb me eigen studiecertificaat mogen bezorgen (jeeej).

Vervolgens belde de postbode+. Of ik morgen even een certificaat bij postnl kom tekenen. En verassend en grappig, of ik dan mijn wijzigingen op georoute mee neem.

Mare als ik hem morgen ga zien ga ik hem toch even vragen naar retour stickers en geen gehoor stickers. Die dingen mis ik echt... Vandaag allemaal tinteling enveloppen die niet door de brievenbus pasten, maar dan ook nergens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106729080
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ben benieuwd naar de zaterdag dan.
Ik had 5 zakken vandaag,dus mijn wijk is gister gelukkig gelopen. :)

Nou ja, Selestha, beter een grasveld dan de sloot :P

Ja of de weg ofzo, het kan inderdaad erger ;)

Ik kreeg vandaag trouwens voor het eerst een klacht te horen over mijn wijk, maar dan net wèl over een adres waar ik zelden post voor heb.. Vraag me af of daar soms iets mis gaat met Sandd ofzo wat ik op mn bordje krijg :{
  donderdag 12 januari 2012 @ 17:39:21 #35
341900 Atmosphere82
pi_106729166
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 16:04 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nope.

Maar niet iedereen hoeft te weten waar ik wèl woon, en als je het topic doorleest komt je er vanzelf achter waar dat is ;)
Hehe, op die manier.
pi_106731521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:30 schreef V__L_N het volgende:
De zaterdag nog zwaarder? Dat is al haast niet te doen. Me wijk komt om 1 uur en meestal ben ik om half 5 klaar. Hoe de hemel gaan ze dat inpassen?

Wijken opsplitsen. Poststijl natuurlijk: jouw wijk wordt in tweeën geknipt met als resultaat 2 wijken van 1:45 die om 1 uur op het depot staan. Die jij allebei mag bezorgen :+

Probleem op papier opgelost, in de praktijk niet :+
pi_106740208
Voor de ZDW-ers met een contract voor onbepaalde tijd hier die nog niet weten wat het aanbod precies gaat worden: 1ste aanbod, postbezorger op zaterdag met tijdelijk behoud van loon (het aantal maanden dat wordt aangevuld is gelijk aan het aantal jaren dat je bij het imperium gewerkt hebt.

2e aanbod CVL (alles schaal 1 behalve intern transport/HSM-machine, dat worden schaal 2 functies)
pi_106740558
Aanbod van niks, niet tekenen, dit mag helemaal niet natuurlijk.

CVL is te ver weg en geen werk op zaterdag en ik ga echt geen 6 uur lang post bezorgen op een zaterdag voor minder loon.

Kramerica,had jij al iets gehoord van de bond hierover??
pi_106741495

[ Bericht 100% gewijzigd door TokenW op 13-01-2012 01:40:02 ]
pi_106751808
?
pi_106754561
Iedereen klaar voor een rustig dagje werken?
Gisteren veel Kampioenen gehad weet iemand of het morgen Macro dag is?
pi_106755731
Ben zelfs al klaar. Stelde echt niks voor. Twee (kleine) wijken gezamelijk in nog niet eens één tas.

Morgen in ieder geval Makro, heb ze al zien liggen. Bij ons op kantoor liggen nog veel Kampioenen, die zullen morgen dan wel meegaan (is donderdag niet gebeurd).
pi_106759679
ik hoorde van een collega dat het morgen ontzettend rustig gaat zijn. Ik hoop het maar. Al een paar weken weinig HAH op zaterdag bij ons dus dat is neit verkeerd. Heb weer hetzelfde meisje in opleiding mee, denk ik :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_106759692
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:47 schreef TokenW het volgende:
Voor de ZDW-ers met een contract voor onbepaalde tijd hier die nog niet weten wat het aanbod precies gaat worden: 1ste aanbod, postbezorger op zaterdag met tijdelijk behoud van loon (het aantal maanden dat wordt aangevuld is gelijk aan het aantal jaren dat je bij het imperium gewerkt hebt.

2e aanbod CVL (alles schaal 1 behalve intern transport/HSM-machine, dat worden schaal 2 functies)
En voor hoeveel uur zijn die aanbiedingen precies? Want je hebt ook zaterdagwerkers met contracten van 6 of 7 uur. Zo lang lopen lijkt me geen optie, en is er wel 7 uur werk op zaterdag op zo'n CVL? En als je nu het CVL aanbod accepteert, wordt dan ook je loon aangevuld, want een zaterdagwerker verdient in de regel meer dan schaal 1.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_106761209
Ik had vandaag weer een deel van de kampioenen. :) Verder was er amper wat. Ook een stuk of 20 enveloppen voor 6 straten die door elkaar lagen. Alleen niet handig dat ze het pas in de laatste zak gedaan hadden, kon ik bij sommige huizen nog eens langs :P
Was een zeer rustig dagje verder.
pi_106761437
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:55 schreef Troeta het volgende:
Aanbod van niks, niet tekenen, dit mag helemaal niet natuurlijk.

CVL is te ver weg en geen werk op zaterdag en ik ga echt geen 6 uur lang post bezorgen op een zaterdag voor minder loon.

Kramerica,had jij al iets gehoord van de bond hierover??
Nog niets gehoord, ik zal ze nog eens mailen. In principe wil ik mij flexibel opstellen, postbezorger worden is geen probleem, en ik ben zelfs bereid om naar Bleiswijk af te reizen, en desnoods nachtdiensten te draaien. Maar ik ga geen geld inleveren, ik heb al genoeg ingeleverd de afgelopen jaren, en mijn pensioen is ook al vergokt door de durfkapitalisten. Waarom heten die lui eigenlijk zo? Voor gokken met andermans geld is toch niet echt veel durf nodig! :(
pi_106763292
hoe ziet schaal 2 er eigenlijk uit? aangezien ik een zaterdagmedewerker ben die is opgeleid voor de HSM.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 16:09:47 #48
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106765049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 15:16 schreef kaars het volgende:
hoe ziet schaal 2 er eigenlijk uit? aangezien ik een zaterdagmedewerker ben die is opgeleid voor de HSM.
Op deze site vind je de CAO's: http://www.bvpp.nl/index.(...)ory&id=45&Itemid=100 Daar staan de schalen in.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_106768341
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En voor hoeveel uur zijn die aanbiedingen precies? Want je hebt ook zaterdagwerkers met contracten van 6 of 7 uur. Zo lang lopen lijkt me geen optie, en is er wel 7 uur werk op zaterdag op zo'n CVL? En als je nu het CVL aanbod accepteert, wordt dan ook je loon aangevuld, want een zaterdagwerker verdient in de regel meer dan schaal 1.
De grootste PBZ-diensten worden 5 uur per dag. Bij het CVL is op zaterdag overdag geen werk, alleen in de nacht van vrijdag op zaterdag nog wel (tot +- 09:00 uur???) Naar mijn verwachting wordt op het CVL niks aangevuld. Het is wel mogelijk dat als je in een lagere schaal gaat werken dat je voor die uren je eigen (oorspronkelijke) schaal betaald krijgt, alleen overuren worden daarentegen met schaal 1 beloond en de TOT wordt mogelijk ook alleen over schaal 1 berekend.
pi_106770728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:45 schreef sbientje het volgende:
ik hoorde van een collega dat het morgen ontzettend rustig gaat zijn. Ik hoop het maar. Al een paar weken weinig HAH op zaterdag bij ons dus dat is neit verkeerd. Heb weer hetzelfde meisje in opleiding mee, denk ik :)
Ik hoop dat het zaterdag rustig is.
pi_106770943
Had vorige week zaterdag de helft van alle kampioenen. Thuis echter nog geen kampioen gezien, dus vrees dat ik morgen de andere helft moet bezorgen... :P Maar waarom een week wachten met de even nummers? De woensdag en vrijdag had 't prima op gekund, die stellen echt niks meer voor....
pi_106771006
Ik had vorige week zowel enkele als dubbele kampioenen met een plasticje eromheen.
Die dubbele krengen waren dik.
pi_106771081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:40 schreef Deezertje het volgende:
Had vorige week zaterdag de helft van alle kampioenen. Thuis echter nog geen kampioen gezien, dus vrees dat ik morgen de andere helft moet bezorgen... :P Maar waarom een week wachten met de even nummers? De woensdag en vrijdag had 't prima op gekund, die stellen echt niks meer voor....
Omdat daldag.
pi_106772062
Ik had vandaag wel Kampioenen op een daldag. :P
  vrijdag 13 januari 2012 @ 19:08:47 #55
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_106772106
Ik heb vanaf vorige week donderdag elke dag kampioenen rondgebracht. Gaat ook wel irriteren dat hoor.
Loesje
pi_106772845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:08 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb vanaf vorige week donderdag elke dag kampioenen rondgebracht. Gaat ook wel irriteren dat hoor.
Ja ik ook idd. En ook drie dagen libelle's en donald ducks.
pi_106773005
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:26 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik ook idd. En ook drie dagen libelle's en donald ducks.
Gaan ze nou ook nog eens de 'piekpost' spreiden? _O-
pi_106774310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 19:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Gaan ze nou ook nog eens de 'piekpost' spreiden? _O-
Kennelijk wel, hier in ieder geval wel :{
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:18:12 #59
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_106774962
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 18:44 schreef lololo het volgende:

[..]

Omdat daldag.
daldagen zijn op maandag woensdag en vrijdag?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 januari 2012 @ 20:20:13 #60
Maffe Fries
pi_106775045
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:18 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

daldagen zijn op maandag woensdag en vrijdag?
jup.

Maandag was al triest, maar stelt nu nog minder voor dan enkele jaren geleden. Woensdag is bij ons zo te zien ook al triest, want de bezorger was binnen notime al weer weg. Vrijdag, dan zijn er nog wat boekjes, anders was er bij ons ook niets geweest.

Ben benieuwd naar morgen. Vraag me af of ik weer zo vroeg klaar ben als vorige week. Volgende week heb ik weer een autoroute en dan weet ik zeker dat ik niet vroeg klaar ben :P
pi_106776309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 17:35 schreef TokenW het volgende:

[..]

De grootste PBZ-diensten worden 5 uur per dag. Bij het CVL is op zaterdag overdag geen werk, alleen in de nacht van vrijdag op zaterdag nog wel (tot +- 09:00 uur???) Naar mijn verwachting wordt op het CVL niks aangevuld. Het is wel mogelijk dat als je in een lagere schaal gaat werken dat je voor die uren je eigen (oorspronkelijke) schaal betaald krijgt, alleen overuren worden daarentegen met schaal 1 beloond en de TOT wordt mogelijk ook alleen over schaal 1 berekend.
Hmm, en als je nu niet perse vast zit aan die zaterdag en ook op een ander moment zou kunnen werken? Vrijdagavond? Maandagochtend?
pi_106777145
Morgen even rustig als de afgelopen zaterdagen? Dan is het een mooi afscheid.
pi_106779983
Nieuwe tijd van de postbussen wordt 02.00 tot 05.45, alsof ze daar zaterdagwerkers voor gaan vinden :')
pi_106791471
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmm, en als je nu niet perse vast zit aan die zaterdag en ook op een ander moment zou kunnen werken? Vrijdagavond? Maandagochtend?
Dat is ook een optie voor het bedrijf, maar pas vanaf het 2e aanbod.
pi_106794433
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 21:00 schreef thedude0 het volgende:
Morgen even rustig als de afgelopen zaterdagen? Dan is het een mooi afscheid.
Rustig? Mijn afgelopen zaterdag was niet rustig.. Ik hoop dat deze dat wel is :')
pi_106795571
Gisteren weer veel Kampioenen gehad. Ben benieuwd voor vandaag.
pi_106800361
Goed, dat was een rustig dagje ondanks 2 x HAH. Werd nog aangesproken door iemand van het hoofdkantoor van PostNL. Of het werk beviel en zo. :').

En diegene van het depot wist niet eens dat zijn depot per maandag buiten gebruik is. :o Hij hoorde het van een postbezorger.
pi_106800548
Zo, laatste dag zit erop, voor het hele vbg wel te verstaan. Toch raar (en naar) dat de boel (moet) sluiten, heb het wel naar m'n zin gehad de afgelopen jaren.
We waren nog niet klaar met machinedraaien of de mannen van de verhuisdienst begonnen de hsm al uit elkaar te schroeven :')

Nu nog even uitzoeken of ik het bedrijf juridisch leeg kan zuigen en dan maar eens iets nieuws zoeken :)
pi_106800717
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:14 schreef gekkewiebel het volgende:
Zo, laatste dag zit erop, voor het hele vbg wel te verstaan. Toch raar (en naar) dat de boel (moet) sluiten, heb het wel naar m'n zin gehad de afgelopen jaren.
We waren nog niet klaar met machinedraaien of de mannen van de verhuisdienst begonnen de hsm al uit elkaar te schroeven :')

Nu nog even uitzoeken of ik het bedrijf juridisch leeg kan zuigen en dan maar eens iets nieuws zoeken :)
Triest.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 14:28:03 #70
110987 ErwinRommel
pi_106800970
Er zijn nog plusminus 320 vacatures bij de pakketservice. Dus ik zou zeggen, solliciteer ;)
pi_106801994
Wat een heerlijk weer O+ Fijn dagje vandaag ondanks de HaH.
pi_106802454
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Er zijn nog plusminus 320 vacatures bij de pakketservice. Dus ik zou zeggen, solliciteer ;)
Had de autounit nog geprobeerd maar dat is vanwege wat vage contractredenen niet gelukt. Eigenlijk ben ik daar ook niet zo rauwig om. Een autodienstje op z'n tijd vond ik wel prima, maar het was toch niet echt m'n ding, ik heb mensen om me heen nodig zegmaar ;) Echt chauffeuren zag ik dus niet echt zitten, moet er ook niet aan denken om dat 8 / 10 uur per dag te doen..
pi_106802561
Worden er nog specifieke eisen gesteld om chauff te worden? Dat lijkt mij ook wel wat, om dat parttime te gaan doen.

Vandaag was érg rustig, slechts 1 tas post en 1 HaH (2x).
Stilte voor de storm? ;)

Fijn weekend allemaal!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 januari 2012 @ 15:57:26 #74
Maffe Fries
pi_106803352
Bij ons was het allerminst rustig. We hadden vandaag de 2e helft van de Kampioenen + de Makro, dus vele dikke bundels. Qua briefpost was het wel rustig. Heb een uur langer gesorteerd dan vorige week, maar dat komt ook omdat ik nu meer wijken heb gedaan.
pi_106803442
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons was het allerminst rustig. We hadden vandaag de 2e helft van de Kampioenen + de Makro, dus vele dikke bundels. Qua briefpost was het wel rustig. Heb een uur langer gesorteerd dan vorige week, maar dat komt ook omdat ik nu meer wijken heb gedaan.
Ja hier ook was een drukke dag, enorm dikke bundels en HaH. T was gelukkig wel heel fijn weer :)
pi_106803734
Supermachine voor post moet duizenden werknemers vervangen

En nog minder werk voor de mensen hier :{
pi_106804959
Las dat Ede en Houten vandaag sluiten en dat er voortaan ALLEEN maar postbezorgers werken vanuit die CVL. Zal mij benieuwen hoe lang 't duurt voordat er in het nieuws komt: ''wijken in Houten en Ede wekenlang zonder post door slechte planning/communicatie PostNL'' :P En ik zie het nog zo gebeuren ook, dat is het trieste :(
pi_106805285
Postbode gespietst op tuinhekje

Dat zal zeer hebben gedaan :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 januari 2012 @ 16:57:30 #79
Maffe Fries
pi_106805340
lekker ...

Als het even kan stap ik er ook overheen :P
pi_106805447
Autsj! pijnlijk!
Ik loop wel vaak tegen hekken aan. :')
pi_106805778
Pijnlijk! :X

Het gebeurd wel eens dat ik mijn knie tegen zo'n hekje stoot dan sta je wel even op 1 been.

Het was een rustige zaterdag wel elk huis C1000 reclame moeten doen. Het zal een dinsdag wel weer druk zijn qua post/reclame.

Ik loop altijd met muziek/podcasts zonder ga ik langzamer lopen (de muziek/podcast staat wel op een niveau dat ik de "buitenwereld" nog kan horen)
pi_106806511
Bijna geen post, niet eens HaH bij mijn twee wijken. Volgens mij nog nooit zo snel gegaan.
pi_106808039
2x HaH, Kampioenen en Makro maakten het nog tot een mooie hoeveelheid. Tassen waren best goed gevuld, maar het liep allemaal best lekker weg.

En die supermachine, ik hoop dat die minder fouten maakt dan de huidige sorteermachines, want daar word je soms niet goed van.
pi_106812638
Ik blijf lekker bij pakketten(en dan nog wel alleen depot) zitten... van de week eventjes 1000flyers hah verspreid... Jezus wat een k*t werk... Respect voor de bestellers hier!
Als het doen niet deugt,is het laten beter.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 20:32:41 #85
341900 Atmosphere82
pi_106812682
Vandaag, bestellen in West-Brabant: lekker dunne bundels, twee onnozele flinterdunne foldertjes
(van C1000 en Fit4Free :') ) mee en weinig pakjes! ^O^
pi_106825921
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:55 schreef Selestha het volgende:
Postbode gespietst op tuinhekje

Dat zal zeer hebben gedaan :D
fototjes errbij http://www.brandweerspotters.nl/nieuws/71513
pi_106826001
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 01:07 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat is ook een optie voor het bedrijf, maar pas vanaf het 2e aanbod.
Ik had begrepen dat wanneer je ook het 2e aanbod afsloeg je meteen overcompleet werd verklaard....
pi_106834877
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 09:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat wanneer je ook het 2e aanbod afsloeg je meteen overcompleet werd verklaard....
ja eigenlijk pure chantage
pi_106834999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:45 schreef Deezertje het volgende:
Las dat Ede en Houten vandaag sluiten en dat er voortaan ALLEEN maar postbezorgers werken vanuit die CVL. Zal mij benieuwen hoe lang 't duurt voordat er in het nieuws komt: ''wijken in Houten en Ede wekenlang zonder post door slechte planning/communicatie PostNL'' :P En ik zie het nog zo gebeuren ook, dat is het trieste :(
Voor de oudere collega s is dit een triest gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de regering niet heeft ingegrepen.
Neerlands trots is in rook opgegaan.
  zondag 15 januari 2012 @ 19:35:31 #90
341900 Atmosphere82
pi_106842320
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:08 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Voor de oudere collega s is dit een triest gebeuren.
Snap nog steeds niet dat de regering niet heeft ingegrepen.
Neerlands trots is in rook opgegaan.
Ja, precies! Vorige minister van het CDA: 'We kunnen er niets aan doen...'
Nee, het zal niet... 8)7
pi_106862465
Het is helaas al normaal geworden dat post achtergehouden wordt omdat het geen 'dal/piekdag' is.... Zo is het al een paar keer voorgekomen dat vrienden in Belgie Nederlandse tijdschriften eerder ontvangen dan ik, terwijl ze op het zelfde moment worden verstuurd... (via PostNL). :( Zie trouwens ook 'gewone' brieven bij ons op het VBG wel eens een dag liggen, wat dan de zogenoemde '24u post' dient te zijn... 8)7

Zelfde als dat je 's morgens een brood bij de bakker koopt en er thuis achter komt dat het een brood van gisteren is en dus niet vers is...

Vraag me wel trouwens wel af wat er gebeurt als ze je VBG willen sluiten maar er niet voldoende postbezorgers voor alle wijken zijn... dan mogen ze de oude postbodes toch niet overcompleet verklaren? (Denk dat met de CVL's straks het één puinhoop wordt qua planning omdat de meeste postbezorgers hier het maar 1,5 maand 'uithouden'.)
pi_106865529
Ik denk dat Caparis er dan wel aan de bak komt. Kunnen ze ook nog subsidie vangen.
pi_106866113
quote:
13s.gif Op maandag 16 januari 2012 10:13 schreef Deezertje het volgende:
Het is helaas al normaal geworden dat post achtergehouden wordt omdat het geen 'dal/piekdag' is.... Zo is het al een paar keer voorgekomen dat vrienden in Belgie Nederlandse tijdschriften eerder ontvangen dan ik, terwijl ze op het zelfde moment worden verstuurd... (via PostNL). :( Zie trouwens ook 'gewone' brieven bij ons op het VBG wel eens een dag liggen, wat dan de zogenoemde '24u post' dient te zijn... 8)7

Zelfde als dat je 's morgens een brood bij de bakker koopt en er thuis achter komt dat het een brood van gisteren is en dus niet vers is...

Vraag me wel trouwens wel af wat er gebeurt als ze je VBG willen sluiten maar er niet voldoende postbezorgers voor alle wijken zijn... dan mogen ze de oude postbodes toch niet overcompleet verklaren? (Denk dat met de CVL's straks het één puinhoop wordt qua planning omdat de meeste postbezorgers hier het maar 1,5 maand 'uithouden'.)
Animo voor PBZ'ers was/is hier vrij aardig maar niet voldoende zo ver ik weet. Op een gegeven moment werd er zelfs geflyerd in het centrum om mensen te werven.

Of er nu genoeg pbz'ers zijn durf ik niet meer te zeggen, maar ik weet wel dat de lokale sociale werkplaats is ingeschakeld één compleet viercijferig postcodegebied te bezorgen. Sta dus niet gek te kijken als de postbezorger morgen tegen je deur aan staat te pissen; of je uitscheldt en vloekt als je klaagt over foutieve bezorging ("ja dan bezorg ik toch gvd voortaan geen post meer!")
Geen geintje... :')
pi_106866174
Dan moet ik dus blij zijn met mijn eigen postbezorger die geen hoi kan zeggen, maar eigenlijk zelden fouten maakt :P
pi_106866515
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:31 schreef Herfstblad het volgende:
Dan moet ik dus blij zijn met mijn eigen postbezorger die geen hoi kan zeggen, maar eigenlijk zelden fouten maakt :P
Jep :')
Of je moet de postbode/voorbereider dankbaar zijn, wellicht dat die wél in staat is goed in te gooien en de machinepost te controleren. Dat laatste mag eigenlijk al niet meer, maar zal straks met de cvl's strenger worden nageleefd denk ik. En tegen die tijd; wat maakt het dan uit dat een brief van een wijk 100 km verderop ergens op de verkeerde plek zit, aangezien de postbezorger ook nog eens de eindverantwoordelijkheid heeft? :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 12:51:34 #96
Maffe Fries
pi_106866725
Het zou dan ook wel nuttig zijn als de machines naast postcode en huisnummer scannen op plaatsnaam. De niet kloppende brieven worden er dan even uitgehaald, waarna ze wel op de juiste plaats terechtkomen. Hoef je uiteindelijk ook minder met herstelpost te leuren.
pi_106866862
:P Nou ja, bij de vorige bezorger ging het weleens mis (andere straten vooral, maar dan en andere straat en ander huisnummer), dus ik denk dat deze wat scherper is.
Nu moet ik bekennen dat ik ook weleens de verkeerde straat bij mensen in de bus heb gegooid, maar die kwamen het meteen aan me geven. Sindsdien let ik scherper op.
En het scheelt dat ik een vaste wijk heb, dan weet je na een tijd wel dat op nummer 4 familie De Vries woont die de Donald Duck hebben of zoiets :P.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 12:59:35 #98
Maffe Fries
pi_106866971
bij looproutes en dergelijke kun je onderweg prima je post controleren, maar bij autoroutes gaat dat lastiger, omdat het tijdrovend is.
pi_106867266
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
bij looproutes en dergelijke kun je onderweg prima je post controleren, maar bij autoroutes gaat dat lastiger, omdat het tijdrovend is.
Zal toch moeten aangezien alle routes straks voorbereid worden door nitwits.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 13:14:41 #100
Maffe Fries
pi_106867389
Dat weet ik. Niet dat ik later dit jaar mee zal gaan naar het autobedrijf, maar ik weet dat er bij ons bij het sorteren enkele adressen zijn waar extra aandacht naar uit moet gaan. Bijvoorbeeld omdat ze bijna hetzelfde adres hebben, maar niet met elkaar overweg kunnen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')