wij hebben in de autoroutes een bedrijf dat voor de helft verhuurd is. 1 adres dus, maar 2 bussen (die ook nog echt 30 meter uit elkaar hangen). Die man van de ene helft heeft mijn collega's al een aantal keer verbaal bedreigd, dus nu doet helemaal niemand meer moeite. Alles voor dat bedrijf gaat in 1 bus..quote:Op maandag 16 januari 2012 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat weet ik. Niet dat ik later dit jaar mee zal gaan naar het autobedrijf, maar ik weet dat er bij ons bij het sorteren enkele adressen zijn waar extra aandacht naar uit moet gaan. Bijvoorbeeld omdat ze bijna hetzelfde adres hebben, maar niet met elkaar overweg kunnen
Ah ik vond dat altijd andersom. In zo'n autobak kon je het sneller doornemen dan lopend om alle obstakels heen, de bundel te controleren.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:59 schreef Peterselieman het volgende:
bij looproutes en dergelijke kun je onderweg prima je post controleren, maar bij autoroutes gaat dat lastiger, omdat het tijdrovend is.
Ik weet natuurlijk niet hoe het op andere VBG's is, maar ik denk dat ze bij ons straks eerder te veel dan te weinig postbezorgers hebben door die piek/daldagen. Want op de daldagen zijn er simpelweg een stuk minder mensen nodig. Op de piekdagen komt er niet heel veel tijd bij, mensen die nu vooral op woensdagen en vrijdagen werkten zullen dan dus ook op andere dagen moeten gaan werken om aan hun uren te komen, dus wijken die er dan bijkomen doordat postbodes ze niet meer mogen doen zijn daarmee meteen weer bezet.quote:Op maandag 16 januari 2012 10:13 schreef Deezertje het volgende:
Vraag me wel trouwens wel af wat er gebeurt als ze je VBG willen sluiten maar er niet voldoende postbezorgers voor alle wijken zijn... dan mogen ze de oude postbodes toch niet overcompleet verklaren? (Denk dat met de CVL's straks het één puinhoop wordt qua planning omdat de meeste postbezorgers hier het maar 1,5 maand 'uithouden'.)
Dan zou ik die spelfout even melden.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik krijg bijna wekelijks een 'wordt postbezorger-flyer' door de brievenbus..
Oepsquote:Op maandag 16 januari 2012 21:21 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dan zou ik die spelfout even melden.
Welke spelfout? Het is goed Nederlands, want er worden meerdere mensen aangesproken. Het is wel een tikkeltje ouderwets. (Vergelijk bijvoorbeeld "Komt allen tesamen").quote:Op maandag 16 januari 2012 21:21 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dan zou ik die spelfout even melden.
klopt het is een samentrekking.quote:Op maandag 16 januari 2012 21:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Welke spelfout? Het is goed Nederlands, want er worden meerdere mensen aangesproken. Het is wel een tikkeltje ouderwets. (Vergelijk bijvoorbeeld "Komt allen tesamen").
Achter de gebiedende wijs komt geen t meer en dus is het fout. Komt allen tezamen is een uitdrukking en daarom geen goede vergelijkingquote:Op maandag 16 januari 2012 21:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Welke spelfout? Het is goed Nederlands, want er worden meerdere mensen aangesproken. Het is wel een tikkeltje ouderwets. (Vergelijk bijvoorbeeld "Komt allen tesamen").
Sinds wanneer is dat? Als je in gebiedende wijs een groep aanspreekt mag er in principe een t achter hoewel het wel een beetje ouderwets is. "Komt allen tesamen" is geen uitdrukking, maar een kerstliedje, wat weliswaar ook ouderwets is, maar grammaticaal volkomen correct.quote:Op maandag 16 januari 2012 22:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Achter de gebiedende wijs komt geen t meer en dus is het fout. Komt allen tezamen is een uitdrukking en daarom geen goede vergelijking
Het zal al een aardige tijd zijn, want ik weet niet beterquote:Op maandag 16 januari 2012 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat? Als je in gebiedende wijs een groep aanspreekt mag er in principe een t achter hoewel het wel een beetje ouderwets is. "Komt allen tesamen" is geen uitdrukking, maar een kerstliedje, wat weliswaar ook ouderwets is, maar grammaticaal volkomen correct.
Net als "Weest paraat".
Interessant. Dat verhaal van Taaladvies draagt als datum 1997, dus ik vermoed dat het rond die tijd veranderd is. Ging toen niet ook de nieuwe spelling in?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 08:50 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het zal al een aardige tijd zijn, want ik weet niet beter
Komt allen tezamen is inderdaad geen uitdrukking maar een vaste combinatie.
linkje en linkje
'96 volgens wiki.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Interessant. Dat verhaal van Taaladvies draagt als datum 1997, dus ik vermoed dat het rond die tijd veranderd is. Ging toen niet ook de nieuwe spelling in?
Ik heb op school nog de spelling geleerd van 1947, en vlak voor het eindexamen werd de spelling veranderd (toen werd het ineens pannenkoek ipv pannekoek), maar mochten we nog in de oude spelling examen doen. Beide artikelen waarnaar jij verwijst geven ook aan dat de gebiedende wijs meervoud plus t verouderd is.
Wat doe je jezelf dan ook aan...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef Selestha het volgende:
Het kan ook zijn dat het me zo zwaar viel omdat ik aan het afkicken ben van mijn caffeïneverslaving
Ja dat.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:34 schreef Herfstblad het volgende:
Soms schaam ik me wel om post te bezorgen die compleet kapot is, zoals tvgidsen..
Ja, op onze vestiging zijn ook altijd zo weinig chauffeurs te vinden af en toe! Vreemd...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een dag zeg, ik ben gebroken.
Om 07:30 een brengrit gedaan, en omdat er, heel vreemd, geen andere chauffeurs waren, die hadden andere "verplichtingen" kon ik ALLE steunpunten en depots brengen met zo een kleine kangoo. 10 rolccontainers vol. Ik snap nog steeds niet waar al die chauffeurs waren. Ik heb me letterlijk te tyfus getild. Bij aantal depots moet je ook nog flink wat lopen. En de posttassen waren ook weer ram vol![]()
Uiteindelijk wel allemaal gelukt, TC van de postbezorgers vond me een held dat het me toch gelukt was. Die veer kan ik in elk geval in m'n aarsch stoppen![]()
Dit was 1 keer, maar nooit weer.
M'n rug
Ik snap het ook niet. Zal wel gevalletje zijn van miscommunikaasiequote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, op onze vestiging zijn ook altijd zo weinig chauffeurs te vinden af en toe! Vreemd...
Das wel iets structureels dan.quote:
Ja, die zijn ook fijn inderdaad.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja dat.
Of Kampioenen met van die uitstekende omslagflapjes.. in combinatie met mijn lompheid is dat geen succes.
en geen 100 boze gezichten die stonden te wachtten op hun post?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Zal wel gevalletje zijn van miscommunikaasie
Normaal, elke dag dus, zijn er 4 chauffeurs, mij incluis, die depots en steunpunten rijden. Waar ze vandaag waren???![]()
Dat viel me dus mee. Enkel op1 depot stonden ze te wachten, maar na uitl;eg situatie hadden ze medelijden met mequote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:48 schreef tntster het volgende:
[..]
en geen 100 boze gezichten die stonden te wachtten op hun post?
Whahahaha, bij ons loopt er sinds vandaag een Peruaan die sinds vandaag in opleiding is en geen NL spreekt. kan het wel lezen zegt hij. Hij begon tegenover de TC van de postbezorgers al gelijk te reppen of hij dan en dan vakantie kon hebbenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:58 schreef Selestha het volgende:
Ik kwam trouwens de postbode van Sandd die een paar dezelfde straten loopt tegen, dat is iemand die geen nederlands spreekt. Hij moest er op een nauw stukje langs dus ik vroeg of het paste met mijn fiets erbij zegt ie ''I don't speak Nederlands, you speak English?'
Nu snap ik dus waarom ik over dat stukje klachten krijg..
Het lijkt me erg ingewikkeld als je alleen Engels spreekt ja. Dan nog kan je wel een adres en nummer lezen natuurlijk, maar het is wel opvallend.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:01 schreef EdNoolk het volgende:
Jup, want iemand die niet Nederlands spreekt maak gelijk veel meer fouten.
In eerste instantie zeg je dat postbezorgen je erg ingewikkeld lijkt als je alleen Engels spreekt en vervolgens geef je toe dat je dan nog steeds een adres en nummer kunt lezen. Meer is er niet nodig toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:02 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het lijkt me erg ingewikkeld als je alleen Engels spreekt ja. Dan nog kan je wel een adres en nummer lezen natuurlijk, maar het is wel opvallend.
Gefeliciteerd. Je hebt de prijs van ronde 1 gewonnen en mag nu door voor de teddybeer.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:03 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
In eerste instantie zeg je dat postbezorgen je erg ingewikkeld lijkt als je alleen Engels spreekt en vervolgens geef je toe dat je dan nog steeds een adres en nummer kunt lezen. Meer is er niet nodig toch?
Waar haal je zo´n kar btw? Krijg je die van Post NL..?quote:Op woensdag 11 januari 2012 22:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier in de buurt zijn best veel wijken met een karretje. Ik loop vaker met een kar dan met de fiets
Bevalt mij ook beter
Ja, die is alleen voor bepaalde wijken bestemd (tenminste op onze vestiging).quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:49 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Waar haal je zo´n kar btw? Krijg je die van Post NL..?
Als je nog een paar nodig hebt,zijn ze in de wijk te vinden:)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:48 schreef HetBrabandertje het volgende:
Over het algemeen bleven ze toch wel goed tussen de overige reclame zitten, bij mij althans. En het is nog altijd beter dan die acties die Veronica eerst hield: de Veronicagids als alternatieve HaH als men nog geen lid is.
Vond het best een lekker dagje eigenlijk, weinig post en hoewel 5x HaH was het wel lekker dun en toch goed te lopen. Had ook maar één wijk dus weer op tijd klaar.
als je een beetje flexibel bent (extra inzet) dan hoef je niet dat verlofformulier in te vullen,quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:16 schreef V__L_N het volgende:
Die veronica dingen waren zwaar irritant. Om de haverklap schuiven en vallen. Zaten ook veel dubbele tussen.
Als we het toch over vrij krijgen enzo hebben. Hoe doen jullie dat? Vraag je vrij en boek je dan meteen een vakantie? Of wacht je tot het goedgekeurd is, en hoe lang duurt dat dan?
En wanneer is de kans het kleinst of het grootst om vrij te krijgen?
Heel verstandig, als je het niet gelijk doet heb je grote kans op gedoe, met verlof wat onder voorbehoud wordt goedgekeurd. Nieuwe mensen kunnen zeggen dat ze al geboekt hebben, waardoor het wel goed moet komen. Anders krijg je de TC aan de telefoon met de vraag waar je blijft in je bedachte vakantie.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Hij begon tegenover de TC van de postbezorgers al gelijk te reppen of hij dan en dan vakantie kon hebben
de losse bezorgers kunnen sinds heden ook 2 weken onbet. verlof krijgen,quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:24 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Heel verstandig, als je het niet gelijk doet heb je grote kans op gedoe, met verlof wat onder voorbehoud wordt goedgekeurd. Nieuwe mensen kunnen zeggen dat ze al geboekt hebben, waardoor het wel goed moet komen. Anders krijg je de TC aan de telefoon met de vraag waar je blijft in je bedachte vakantie.
@V_L_N: afhankelijk van de situatie. Als het verlofschema ingevuld moet worden in november voor het daaropvolgende jaar is het raadzaam te wachten met boeken tot het verlofschema akkoord is (duurt drie/vier weken). Dan kan ook niet meer moeilijk gedaan worden over je vrije dagen. Daarna is het erg afhankelijk van de TC hoe moeilijk/makkelijk het gaat. Ik zou adviseren in ieder geval als eerste vrij te vragen en daarna te boeken. Antwoord weet je normaal gesproken gelijk. Hoewel officieel niet gevraagd mag worden naar de reden van het verlof gebeurt het vaak wel en ik zou je verlofaanvraag dan wel kracht bijzetten door te zeggen dat je al geboekt hebt. Dan is men sneller geneigd de aanvraag goed te keuren. Anders loop je kans dat ze zeggen dat de aanvraag "onder voorbehoud" is goedgekeurd en mag je de dag van te voren bellen of je verlof definitief is goedgekeurd. Dat is met een vakantie toch wat link..
Dat verschilt nogal, dat is duidelijk uit de bovenstaande reacties.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:16 schreef V__L_N het volgende:
Die veronica dingen waren zwaar irritant. Om de haverklap schuiven en vallen. Zaten ook veel dubbele tussen.
Als we het toch over vrij krijgen enzo hebben. Hoe doen jullie dat? Vraag je vrij en boek je dan meteen een vakantie? Of wacht je tot het goedgekeurd is, en hoe lang duurt dat dan?
En wanneer is de kans het kleinst of het grootst om vrij te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |