abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106951509
Veel grote bedrijven hebben zo'n online sollicitatie formulier, waar je je brief, cv e.d. kan uploaden. Bij een bepaald bedrijf heb ik de optie om op 'direct solliciteren' klikken, maar er staat ook dit in de vacature:

quote:
Meer informatie?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met S van de afdeling recruitment op telefoonnummer xx of stuur je curriculum vitae voorzien van motivatie naar xx@xx.com.
Wat zouden jullie doen? Brief en CV opsturen of toch via dat online uploadsysteem?
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:16:27 #152
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_106951620
Ik heb een hekel aan online formulieren en zou het via de mail doen.

Dan bepaal je ook zelf in welk formaat je e.e.a. verstuurd waardoor je zeker bent van de lay-out (pdf, word document, etc).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_106952309
Ik zou het om de reden die Janena noemt ook rechtstreeks mailen. Misschien val je daarmee ook nog wel iets meer op.
pi_106954517
Pff, de knop moet hier weer even om dat ik echt (gemotiveerd) op zoek moet naar werk. Ik hoef nog niet echt nodig, maar ik wil vooral weer iets te doen hebben. Maar dat is niet echt een goede motivatie :P :')
pi_106956084
Lieve mensjes. Het is cv (kleine letters en zonder punten).

Groetjes D.
pi_106956127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:32 schreef marcosta het volgende:

[..]

@ daboman ik weet dat ze bij mondominerals nog operators zoeken met doorgroei naar ploegleider.
5 ploegendienst en errug interresante arbeidsvoorden. zit alleen in amsterdam havengebied..dus wel auto nodig
Oh dit klinkt wel interessant, ga ik zeker even naar kijken. Dank je wel. Auto heb ik. Buiten de spitstijden kom ik hopelijk A'dam wel in.

Verder nog een andere uitnodiging gekregen vandaag.
pi_106960595
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 18-01-2012 19:33:39 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:18:22 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_106960660
:')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_106963451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:16 schreef Daboman het volgende:

[..]

Oh dit klinkt wel interessant, ga ik zeker even naar kijken. Dank je wel. Auto heb ik. Buiten de spitstijden kom ik hopelijk A'dam wel in.

Verder nog een andere uitnodiging gekregen vandaag.
ik heb er zelf ook gewerkt en een broer van mij is daar teamleider dus als je meer info wilt en/of een kruiwagen laat maar weten.
ik weet dat zij echt zitten te springen om normaal personeel en dat is rond amsterdam bijna niet te krijgen
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:49:20 #160
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_106964658
Rare eisen bij een vacature voor een software developer.

De ideale Software Developer in opleiding laat zich eenvoudig omschrijven:
• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde
• Je bent sterk analytisch onderlegd
• Je hebt de ambitie je te ontwikkelen als Software Developer
• Kennis van software is niet noodzakelijk maar geldt wel als een pré

woensdag 18 januari 2012 @ 20:53:00 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106964806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:

• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde

Klinkt eerder alsof ze een trainee zoeken die ze nog moeten omscholen :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106966188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:

Tja, zolang het maar WO is, waarom zeggen ze dat gewoon niet :')

http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a

:')_!!
pi_106980621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:37 schreef diginoob2 het volgende:
Net gebeld voor een vacature bij uitzendbureau, bleek nog open te staan (hoera, dacht ik).
Vraag ik: Hoeveel kans maak ik, want ik ben 24 en als jullie allemaal 16-jarigen hebben...
Zegt ze (ietwat verschrikt?) Nee zo werkt het bij ons niet.

Zei ik nou iets heel doms? Ik werd daarna mooi niet uitgenodigd voor een gesprek.
Wel ´s middags een bericht dat ze nu voldoende kandidaten hebben gevonden. :')
Ik vanmorgen weer gebeld, want de vacature stond open/er had nog niemand gesolliciteerd behalve ik/ik was toch zeker geschikt voor de baan, waarom ik dan niet uitgenodigd ben voor een gesprek.

´Nou de opdrachtgever bepaalt of de kandidaten goed aansluiten bij het profiel.´
En waarom sluit ik dan niet aan bij dat profiel?

Daar moest ik haar collega voor hebben die nu uiteraard net aan de telefoon zit en mij zal terugbellen. JAJA.
zelfde als diginoob
pi_106985455
Pfff, net terug van een tweede gesprek. Enkele medewerkers gesproken, dat ging prima. Toen een gesprek met de algemeen directeur... In het Engels! Daar had ik me dus niet op voorbereid. Probleem is dat ik me minder goed kan uitdrukken in die taal dan in het Nederlands. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, maar ik eerlijk gezegd zegt mijn gevoel wat anders.

Gelukkig morgen nog een sollicitatiegesprek. Na deze moet dat gesprek een eitje zijn.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:53:12 #165
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106987810
@Skinflint: was die directeur Engelstalig of was het een soort test?

Ikzelf kreeg zojuist van een detacheerbureau bericht dat ze me gaan voorstellen bij een organisatie voor een passende betrekking. Voordeel is dat die organisatie opereert in mijn doelgebied, nadeel is dat de betrekking voor slechts 28 uur per week is. :o
pi_106992917
Mag dit?

In de functie-eisen: "Een leeftijd van minimaal 28 jaar."
pi_106993114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:48 schreef gifkwal het volgende:
Mag dit?

In de functie-eisen: "Een leeftijd van minimaal 28 jaar."
Officieel niet. Leeftijdsdiscriminatie. Maar goed, ze kunnen het ook niet vermelden, en iedereen die jonger is bij voorbaat al afwijzen. Nu weet je al als je jonger bent dat je weinig tot geen kans maakt.
pi_106993150
Echt balen, het lijkt me een leuke functie en ik denk dat ik het ook heus allemaal wel kan :(
pi_106993251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:53 schreef gifkwal het volgende:
Echt balen, het lijkt me een leuke functie en ik denk dat ik het ook heus allemaal wel kan :(
Als je 27 bent zou ik wel reageren hoor :)
pi_106993350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:56 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Als je 27 bent zou ik wel reageren hoor :)
Ik ben 25, dus het heeft denk ik weinig zin. Ik denk er nog even over na of ik hier energie aan ga verspillen (want verspillen zal het waarschijnlijk wel zijn).
pi_106993491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:58 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik ben 25, dus het heeft denk ik weinig zin. Ik denk er nog even over na of ik hier energie aan ga verspillen (want verspillen zal het waarschijnlijk wel zijn).
Die keuze kun je het beste zelf maken :)
pi_106994392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:53 schreef MissionPhailed het volgende:
@Skinflint: was die directeur Engelstalig of was het een soort test?
De directeur was Engelstalig. Hij heet Fred, dus ik dacht: dat is een Nederlander. Bleek het een Engelsman te zijn die bijna geen Nederlands sprak. Of we het gesprek in het Engels konden doen. Mijn Engels is verder best okee (if not a bit rusty), maar wat betreft mezelf uitdrukken hou ik het korter dan in het Nederlands. Daarbij had ik ook niet zoveel vragen meer voor hem, omdat ik al anderhalf uur met verschillende medewerkers had zitten keuvelen over het werk...

Het bedrijf is erg geschikt voor me qua branche en de job is ook alleraardigst, maar het laatste gesprek had beter gekund mijns inziens. Bovendien begin ik een beetje kriegel te worden van al die eisen die men tegenwoordig stelt aan een toekomstig werknemer. Zelfs via een uitzendbureau zijn 2 a 3 gesprekken aan de orde van de dag, waar je vroeger na 1 gesprek al kon beginnen.

Ik zou nog een gesprek hebben vanmiddag, maar dat ging niet door omdat ze het toch op het laatste moment intern hebben weten op te lossen. Het gaat er om spannen in ieder geval.
pi_106996775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Die keuze kun je het beste zelf maken :)
Ik kijk even of ik vanavond nog energie over heb. Nu eerst even een andere brief afmaken :) Ik heb dit dilemma trouwens wel vaker, dat ik niet aan alle eisen voldoe (bijvoorbeeld het gevraagde minimum aantal jaren ervaring) en dat ik dan tóch graag een brief wil schrijven omdat ik het een toffe job vind en denk het wel te kunnen doen, maar ik word dan toch weer afgewezen en heb ik weer voor niks al die tijd en moeite erin gestoken. Maar ja, blijven proberen toch maar!
pi_106997102
Dan bel je toch even met het bedrijf?
pi_106999992
Nou ik heb net weer een afwijzing binnen, via een recruiter. Goed gesprek, fijn gevoel bij over gehouden maar hij past niet in het team, was de boodschap die ik doorkreeg. De recruiter vond dat ook wel belangrijk en zegt dat het niet aan mij heeft gelegen. Tsja, wat moet je ermee, was mijn gedachte.

Daarop heb ik even mijn frustratie geuit, want (bijna letterlijk inmiddels) 9 van de 10 keer word ik geschikt bevonden en krijg ik zo'n soort "zachte" reden. Echt serieus, ik zit nu op ongeveer 10 keer sinds ik werkzoekend ben, ik ben pas 2 keer niet uigenodigd en van die gesprekken ben ik 1 keer niet geschikt bevonden en dat was de eerste keer.

Morgen is mijn laatste werkdag, ik hoop niet dat ik door de werkloosheid het hoge sollicitatie-niveau verlies. Er komt een keer dat ik net even wel dat geluk heb. Verder ga ik misschien maar weer een hobby-project beginnen.
pi_107000239
Ja, die flauwelulreden heb ik nu ook een paar keer gehad. Toch trek je zoiets je persoonlijk aan, al zou je dat niet moeten doen.

Heb je gevraagd waarom je niet in het team zou passen volgens hun?
pi_107009446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:14 schreef skinflint het volgende:
Ja, die flauwelulreden heb ik nu ook een paar keer gehad. Toch trek je zoiets je persoonlijk aan, al zou je dat niet moeten doen.

Heb je gevraagd waarom je niet in het team zou passen volgens hun?
Heb het van tweede hand dus ik heb er niet naar gevraagd. Ik kijk liever naar waar m'n kansen wel liggen. De desbetreffende recruiter bood wel aan om mijn CV extra te verspreiden en een goed woordje te doen bij collega's. Dit biedt perspectief en perspectief is echt het fundament van mijn optimisme. Daaruit put ik de kracht om weerstand te bieden aan de afwijzing, om hem niet te persoonlijk op te vatten. Dat vond ik even belangrijker dan hoe de vork nou werkelijk in de steel zit.
pi_107013169
Uitgenodigd voor een gesprek! JEEEEEEEEEEJ! Overigens wel zo´n sollicitatiebijeenkomst waar meerdere mensen komen, maar vooruit.
zelfde als diginoob
pi_107014663
Ook aan het zoeken hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107023092
Over twee uur mijn laatste sollicitatiegesprek van deze week. Hopelijk ook de uitslag van mijn tweede gesprek van gisteren. Ik hoop dat die het wordt!
pi_107024327
succes
pi_107024455
Succes
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:50:34 #183
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_107025235
Succes.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:22:54 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107028282
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:39 schreef MissionPhailed het volgende:
En eerder vandaag was het kennismakingsgesprek. Verliep mijns inziens redelijk goed, alhoewel ik op een paar punten de plank mis neigde te slaan. Grote minpunt van deze organisatie is dat ze sinds kort geen reiskostenvergoeding meer betalen aan werknemers, wat in mijn geval met 170 km per dag aan woon-werk-verkeer een beetje zuur zou zijn. Dit zou ik tijdens eventuele salarisonderhandelingen kunnen 'doorberekenen', alhoewel het natuurlijk afwachten is hoe dat valt bij de organisatie. Komende vrijdag krijg ik telefonisch te horen of ik doorga naar de 2e ronde.
En zojuist telefonisch afgewezen. Nouja, met dagelijks 170 km woon-werk verkeer die niet vergoedt wordt kan ik hier niet écht rouwig om zijn. Volgens de gemeente was mijn presentatie zeer goed, maar heb ik te weinig werkervaring in de sector.

Opvallend is dat van de 6 overige kandidaten niemand de baan scoort. :+
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:23:07 #185
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107028294
Oja, succes Skinflint ... !
pi_107028604
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:22 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En zojuist telefonisch afgewezen. Nouja, met dagelijks 170 km woon-werk verkeer die niet vergoedt wordt kan ik hier niet écht rouwig om zijn. Volgens de gemeente was mijn presentatie zeer goed, maar heb ik te weinig werkervaring in de sector.

Opvallend is dat van de 6 overige kandidaten niemand de baan scoort. :+
Te weinig werkervaring? Bij overheid hebben ze toch van die riante opleidingsbudgetten? Komen ze toch zelf een keer van hun luie reet af om het je te leren. Ach 170 km is wel erg ver. Dan rij je ook heel veel werk voorbij.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:36:44 #187
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107028772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:32 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Te weinig werkervaring? Bij overheid hebben ze toch van die riante opleidingsbudgetten? Komen ze toch zelf een keer van hun luie reet af om het je te leren. Ach 170 km is wel erg ver. Dan rij je ook heel veel werk voorbij.
De vette jaren bij de overheid zijn ook voorbij, vrees ik :')
Wordt door een detacheerbureau nog wel bij een andere gemeente voorgesteld , kijken of dat iets wordt.
pi_107029619
Kan je als techneut eigenlijk om W&S/detacheeringsbureaus heen?

quote:
Type werkgever
Direct (37)
W&S (252)
Via nationalevacaturebank.nl als ik de overige opties instel op teckniek, wo e.d. Allemaal dezelfde bureaus, vage omschrijvingen, omdat ze niet willen dat je direct bij zo'n bedrijf solliciteert. Ik kan er echt zo weinig mee. :{
pi_107030131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 14:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

De vette jaren bij de overheid zijn ook voorbij, vrees ik :')
Wordt door een detacheerbureau nog wel bij een andere gemeente voorgesteld , kijken of dat iets wordt.
Ja klopt, bij overheid valt weinig meer te halen. Om wat voor functie gaat het?
pi_107030344
Ik dacht gut, laat ik mijn CV op monsterboard eens open zetten. (Software developer, oosten van het land, tevreden met huidige baan)

22 mailtjes in anderhalve dag. Hoe serieus zijn die wervingbureaus? De 1 heeft nog hogere gouden bergen dan de andere :') (Salarissen lopen van 200 euro onder mijn huidige salaris tot 1500 (!) er boven)
pi_107032114
Niet al te serieus nemen dat soort bureaus. De meesten willen alleen je cv in hun database zetten en daarna hoor je er nooit meer wat van.

Mijn gesprek vandaag ging erg goed. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik door ben naar de 2e ronde. :)
pi_107032232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:56 schreef skinflint het volgende:
Niet al te serieus nemen dat soort bureaus. De meesten willen alleen je cv in hun database zetten en daarna hoor je er nooit meer wat van.

Mijn gesprek vandaag ging erg goed. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik door ben naar de 2e ronde. :)
80% van de emails heeft een gerichte vacature er in staan, 50% nog redelijk in de buurt ook...

Of is de IT gewoon een goede sector nog?
pi_107035809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:59 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

80% van de emails heeft een gerichte vacature er in staan, 50% nog redelijk in de buurt ook...

Of is de IT gewoon een goede sector nog?
Het is niet gezegd dat die vacature nog open staat hoor. Voor hetzelfde geld zijn er al genoeg kandidaten die op gesprek mogen. ;)
pi_107037008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:13 schreef Wijnbo het volgende:
Ik dacht gut, laat ik mijn CV op monsterboard eens open zetten. (Software developer, oosten van het land, tevreden met huidige baan)

22 mailtjes in anderhalve dag. Hoe serieus zijn die wervingbureaus? De 1 heeft nog hogere gouden bergen dan de andere :') (Salarissen lopen van 200 euro onder mijn huidige salaris tot 1500 (!) er boven)
Ik had laatst een gesprek met een recruiter die suggereerde dat ik me een beetje om zou scholen richting software service support medewerker in de ICT (en eventueel door te leren naar developer etc) omdat je dan hier goud waard bent*. Volgens hem dan. Zoiets was de strekking in elk geval, ik heb het niet helemaal goed onthouden. Dus wat ik ervan begrepen heb, zit je wel goed in jouw sector :s).
*Hij suggereerde het overigens niet alleen maar omdat het daar goed banen vinden is, maar omdat ie uit het gesprek opmaakte dat zoiets wel bij me past en het wel zou kunnen met mijn denkniveau ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door hetzusjevan op 20-01-2012 18:31:26 ]
pi_107037306
Oeps. Quote ipv edit.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 18:52:21 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107037948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 15:09 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Ja klopt, bij overheid valt weinig meer te halen. Om wat voor functie gaat het?
Informatiebeheerder (zowel fysiek als digitaal). Maar 't wordt tijd voor een opleiding van betekenis denk ik ... !
pi_107038968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 18:21 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik had laatst een gesprek met een recruiter die suggereerde dat ik me een beetje om zou scholen richting software service support medewerker in de ICT (en eventueel door te leren naar developer etc) omdat je dan hier goud waard bent*. Volgens hem dan.
Mwah, die banen zijn best dunbezaaid. Of het moet een outbound functie zijn, dat zoeken ze wel regelmatig; mensen die op pad gaan en echt met kabels en dergelijke klooien. Maar als je binnen wil blijven en op één plek moet je iets als ict-beheerder gaan doen. Die vacatures kom ik heel vaak tegen.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 19:24:36 #198
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_107039049
in de ICT vragen ze vaak heel specifieke kennis, waardoor er maar een paar sollicitanten echt gekwalificeerd zijn. Eigenlijk is dat vrij achterlijk, het zijn ook maar tools die onderling uitwisselbaar zijn.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_107061140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 19:22 schreef skinflint het volgende:

[..]

Mwah, die banen zijn best dunbezaaid. Of het moet een outbound functie zijn, dat zoeken ze wel regelmatig; mensen die op pad gaan en echt met kabels en dergelijke klooien. Maar als je binnen wil blijven en op één plek moet je iets als ict-beheerder gaan doen. Die vacatures kom ik heel vaak tegen.
volgens mij heeft hij het niet over systeembeheerders functies maar werk in de ict op hoger nivo
en daar is genoeg werk op software gebied als programmeur/developer te vinden.
pi_107061298
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 11:10 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

volgens mij heeft hij het niet over systeembeheerders functies maar werk in de ict op hoger nivo
en daar is genoeg werk op software gebied als programmeur/developer te vinden.
Hij heeft het duidelijk over service support medewerkers. Daar valt ontwikkeling van software niet onder. Wel klantenservice en outbound support (naar de klant toe dus).
pi_107073390
Ik zie dat men een vacature waarvoor ik na een gesprek was afgekeurd weer online heeft gezet... Ik was het niet geworden vanwege de teamsamenstelling. Ik denk dat ik van de week maar eens contact op ga nemen om te vragen hoe dit nou precies zit.
pi_107080386
Hebben jullie trouwens nog handige tips mbt Twitter? Welke personen/accounts zijn handig om te volgen tijdens de banenzoektocht?
pi_107080521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:26 schreef gifkwal het volgende:
Hebben jullie trouwens nog handige tips mbt Twitter? Welke personen/accounts zijn handig om te volgen tijdens de banenzoektocht?
Zou dat dan echt werken? Ik heb altijd het idee dat mensen jou moeten gaan volgen en niet andersom...
pi_107080622
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:30 schreef Devv het volgende:

[..]

Zou dat dan echt werken? Ik heb altijd het idee dat mensen jou moeten gaan volgen en niet andersom...
Dat moet ik nog ondervinden, maar het is toch een handige manier om eventuele vacatures of andere ontwikkelingen automatisch binnen te krijgen?
pi_107086958
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 22:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dat moet ik nog ondervinden, maar het is toch een handige manier om eventuele vacatures of andere ontwikkelingen automatisch binnen te krijgen?
Ik vraag mij alleen af of bedrijven vacatures/HR via social media laten lopen. Nederlandse bedrijven zijn over het algemeen nog niet echt bedreven in social media.
pi_107087096
Vooral recruiters van W&S bureau's werven via Twitter en Facebook. Bedrijven doen het nog via vacaturesites zoals Monsterboard en hun eigen site.
pi_107111915
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:46 schreef Devv het volgende:

[..]

Ik vraag mij alleen af of bedrijven vacatures/HR via social media laten lopen. Nederlandse bedrijven zijn over het algemeen nog niet echt bedreven in social media.
Er zullen er vast een paar zijn. Ik ken ze alleen nog niet.
pi_107115493
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:54 schreef skinflint het volgende:
Vooral recruiters van W&S bureau's werven via Twitter en Facebook. Bedrijven doen het nog via vacaturesites zoals Monsterboard en hun eigen site.
Recruiters :r
pi_107115826
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 01:46 schreef Devv het volgende:

[..]

Op Linkedin gebeurt het dagelijks ;)
pi_107116551
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:25 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Op Twitter trouwens ook wel hoor, een aantal bedrijven dat ik volg zie ik regelmatig een vacature posten. Maar ik ben meer op zoek naar een soort account dat helemaal op vacatures/werk/werkzoekenden gericht is, met nieuwtjes en info en vacatures of zo... als dat dus bestaat? Iemand?
  zondag 22 januari 2012 @ 21:49:49 #211
20758 Stringer
You have a nice day
pi_107117503
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:34 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Op Twitter trouwens ook wel hoor, een aantal bedrijven dat ik volg zie ik regelmatig een vacature posten. Maar ik ben meer op zoek naar een soort account dat helemaal op vacatures/werk/werkzoekenden gericht is, met nieuwtjes en info en vacatures of zo... als dat dus bestaat? Iemand?
Ik had hiermee wel goede ervaringen . Hebben ook een twitter account geloof ik. Snel aanbod van vacatures via social media, was handig toen ik nog werkzoekende was (2 maanden geleden)
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_107117818
Bedankt, ik ga het eens uitproberen!
pi_107124568
Jobbird is volgens de statistieken de beste vacaturesite, maar ik merk er niks van. Ik heb nog geen enkel aanbod via die site gehad, terwijl ik via Monsterboard deze week al iets van 15 mensen aan de telefoon heb gehad nav mijn cv.
pi_107125431
Jobbird is nieuw en heeft een super groot marketing budget, daarom zijn ze zoveel op tv en op de radio en is het momenteel even één van de grootste (bestbezochte) vacaturesites. Dat zegt nog niet meteen iets over de kwaliteit, dat moet denk ik op den duur nog gaan blijken. Waar zijn die statistieken te vinden die zeggen dat het de beste vacaturesite is? Tot nu toe is het namelijk alleen Jobbird zelf die ik dat heb horen zeggen :P

Maar goed, kwantiteit gaat ook niet altijd boven kwaliteit... van veel mensen hoor ik dat de contacten naar aanleiding van CV's Monsterboard vaak niet meer zijn dan pogingen van recruiters om nieuwe kandidaten in het bestand te krijgen in plaats van echte carrièrekansen voor de werkzoeker. Wat zijn jouw ervaringen met de contacten die je via Monster hebt opgedaan?
pi_107126547
Recruitmentmatters.nl heeft elke week zo'n grafiekje van de beste vacaturesites. Ik geloof dat ik begin januari op deze site zag waarin Jobbird als beste naar voren kwam.
pi_107128317
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:25 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Dat zijn vaak recruiters/headhunters die zeggen namens een bedrijf te handelen. Die moet je volgens mij juist niet achter je aan hebben.
pi_107134277
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 01:11 schreef skinflint het volgende:
Recruitmentmatters.nl heeft elke week zo'n grafiekje van de beste vacaturesites. Ik geloof dat ik begin januari op deze site zag waarin Jobbird als beste naar voren kwam.
Naar mijn idee zijn dat niet de beste vacaturesites (qua kwaliteit) maar de best bezochte (kwantiteit dus). Het klopt dat Jobbird in korte tijd enorm is gegroeid maar dat komt volgens mij gewoon door hun enorme marketingbudget (al die reclames ineens op tv en zo) en heeft niet per se iets te maken met hoe goed ze zijn, vanuit het perspectief van de werkzoeker gezien.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 06:34 schreef Devv het volgende:

[..]

Dat zijn vaak recruiters/headhunters die zeggen namens een bedrijf te handelen. Die moet je volgens mij juist niet achter je aan hebben.
Ik zie vaak genoeg vacatures direct van bedrijven zelf hoor, en natuurlijk via mijn eigen contacten die op LinkedIn laten weten wanneer in hun bedrijf een vacature vrij komt.
pi_107135679
* Meld zich. Ik ben vandaag begonnen met een zoektocht naar werk om de periode tussen twee studies te overbruggen. Over een week mag ik bij een bedrijf op kennismakingsgesprek en krijg ik een rondleiding, hopelijk wordt het wat.
pi_107140443
Hebben jullie ook zo'n hekel aan uitzendbureaus trouwens? Ik heb soms echt het idee dat er alleen maar domme mensen werken :') Als kandidaat moet je zowat perfect zijn, maar wat je dan af en toe voor vragen krijgt...
Het geeft mij altijd weinig vertrouwen, als ik bij een intakegesprek zit. Maar ja, ze schijnen werk te hebben, dus je moet bijna wel.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:40:33 #220
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107140688
Zojuist telefonisch te horen gekregen dat ik donderdag weer 'n gesprek heb bij een overheidsorganisatie hier in de buurt. Het is voor een betrekking binnen mijn doelsector maar met een mager wekelijks urenaantal (28) en of er groeimogelijkheden zijn is natuurlijk de vraag. Ik zie overigens wel reëele kansen in die organisatie.
pi_107142730
Net weer een gesprek gehad. Het was niet zo eenvoudig, omdat ik een erg zwak punt had, het is namelijk eenzelfde soort functie als waar m'n contract niet voor wordt verlengd. Maar ik bleef er heilig in geloven dat ik het wel zou kunnen en dat ik gewoon de omstandigheden niet mee had. Er waren genoeg voorbeelden voorhanden waar dit uit blijkt. Door dit op de juiste manier te vertellen heb ik wel begrip gekweekt. En het lijkt er zowaar op dat ik me onderscheiden heb van de rest op het gebied van de regelgeving en dat ik die serieus neem. Zo ook op het gebied kritiek ontvangen. Regelgeving is in mijn branch erg belangrijk, dus ik denk dat ik wel kans maak dat ik het word.
pi_107142788
Ik heb aanstaande donderdag ook weer een sollicitatiegesprek staan. Jammer genoeg nog niks mogen vernemen van de gesprekken die ik vorige week heb gevoerd.
  maandag 23 januari 2012 @ 17:20:24 #223
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_107144430
Ik heb maandag een gesprek in mijn geboortestad. Alleen woon ik inmiddels aan de andere kant van het land...Maar het is iets!! Het is op ruim anderhalf uur OV reisafstand. Alleen als ik verderop in het jaar ga verhuizen, wordt de reisafstand langer...Dan moet ik 20 minuten fietsen naar het station (of een stoptrein pakken richting een IC station).

Ik ben aan het gesprek gekomen door mijn eigen netwerk. Oud studiegenoten werken daar en die vertelden me dat ze op een andere afdeling op zoek waren naar iemand en al een of ander bureau hadden ingeschakeld. Toch vroegen ze me of ik geïnteresseerd was en of ze mijn gegevens mochten doorgeven. :s) :s) :s)
pi_107144751
Zojuist een afwijzing binnen voor één van de drie gesprekken van vorige week. Ze voelden geen klik en ik zou niet in het team passen. Een beetje teleurstellend, want ik was positief over de functie en het gesprek. Ach ja, fuck 'em. Their loss.
pi_107144932
Hier ook weer afwijzing binnen. Zonde, want het leek me echt zo'n gave functie! Ik kreeg te horen dat ze voor iemand hadden gekozen die meer ervaring had.

*mompelt iets over hoe je in vredesnaam ervaring moet opdoen als niemand iemand wil aannemen zonder/met weinig ervaring*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')