abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106951509
Veel grote bedrijven hebben zo'n online sollicitatie formulier, waar je je brief, cv e.d. kan uploaden. Bij een bepaald bedrijf heb ik de optie om op 'direct solliciteren' klikken, maar er staat ook dit in de vacature:

quote:
Meer informatie?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met S van de afdeling recruitment op telefoonnummer xx of stuur je curriculum vitae voorzien van motivatie naar xx@xx.com.
Wat zouden jullie doen? Brief en CV opsturen of toch via dat online uploadsysteem?
  woensdag 18 januari 2012 @ 15:16:27 #152
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_106951620
Ik heb een hekel aan online formulieren en zou het via de mail doen.

Dan bepaal je ook zelf in welk formaat je e.e.a. verstuurd waardoor je zeker bent van de lay-out (pdf, word document, etc).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_106952309
Ik zou het om de reden die Janena noemt ook rechtstreeks mailen. Misschien val je daarmee ook nog wel iets meer op.
pi_106954517
Pff, de knop moet hier weer even om dat ik echt (gemotiveerd) op zoek moet naar werk. Ik hoef nog niet echt nodig, maar ik wil vooral weer iets te doen hebben. Maar dat is niet echt een goede motivatie :P :')
pi_106956084
Lieve mensjes. Het is cv (kleine letters en zonder punten).

Groetjes D.
pi_106956127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:32 schreef marcosta het volgende:

[..]

@ daboman ik weet dat ze bij mondominerals nog operators zoeken met doorgroei naar ploegleider.
5 ploegendienst en errug interresante arbeidsvoorden. zit alleen in amsterdam havengebied..dus wel auto nodig
Oh dit klinkt wel interessant, ga ik zeker even naar kijken. Dank je wel. Auto heb ik. Buiten de spitstijden kom ik hopelijk A'dam wel in.

Verder nog een andere uitnodiging gekregen vandaag.
pi_106960595
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 18-01-2012 19:33:39 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:18:22 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_106960660
:')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_106963451
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:16 schreef Daboman het volgende:

[..]

Oh dit klinkt wel interessant, ga ik zeker even naar kijken. Dank je wel. Auto heb ik. Buiten de spitstijden kom ik hopelijk A'dam wel in.

Verder nog een andere uitnodiging gekregen vandaag.
ik heb er zelf ook gewerkt en een broer van mij is daar teamleider dus als je meer info wilt en/of een kruiwagen laat maar weten.
ik weet dat zij echt zitten te springen om normaal personeel en dat is rond amsterdam bijna niet te krijgen
  woensdag 18 januari 2012 @ 20:49:20 #160
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_106964658
Rare eisen bij een vacature voor een software developer.

De ideale Software Developer in opleiding laat zich eenvoudig omschrijven:
• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde
• Je bent sterk analytisch onderlegd
• Je hebt de ambitie je te ontwikkelen als Software Developer
• Kennis van software is niet noodzakelijk maar geldt wel als een pré

woensdag 18 januari 2012 @ 20:53:00 #161
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106964806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:

• Je hebt een academische opleiding, bijvoorbeeld Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde of Sterrenkunde

Klinkt eerder alsof ze een trainee zoeken die ze nog moeten omscholen :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106966188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 20:49 schreef Hi_flyer het volgende:

Tja, zolang het maar WO is, waarom zeggen ze dat gewoon niet :')

http://www.google.nl/sear(...)ial&client=firefox-a

:')_!!
pi_106980621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:37 schreef diginoob2 het volgende:
Net gebeld voor een vacature bij uitzendbureau, bleek nog open te staan (hoera, dacht ik).
Vraag ik: Hoeveel kans maak ik, want ik ben 24 en als jullie allemaal 16-jarigen hebben...
Zegt ze (ietwat verschrikt?) Nee zo werkt het bij ons niet.

Zei ik nou iets heel doms? Ik werd daarna mooi niet uitgenodigd voor een gesprek.
Wel ´s middags een bericht dat ze nu voldoende kandidaten hebben gevonden. :')
Ik vanmorgen weer gebeld, want de vacature stond open/er had nog niemand gesolliciteerd behalve ik/ik was toch zeker geschikt voor de baan, waarom ik dan niet uitgenodigd ben voor een gesprek.

´Nou de opdrachtgever bepaalt of de kandidaten goed aansluiten bij het profiel.´
En waarom sluit ik dan niet aan bij dat profiel?

Daar moest ik haar collega voor hebben die nu uiteraard net aan de telefoon zit en mij zal terugbellen. JAJA.
zelfde als diginoob
pi_106985455
Pfff, net terug van een tweede gesprek. Enkele medewerkers gesproken, dat ging prima. Toen een gesprek met de algemeen directeur... In het Engels! Daar had ik me dus niet op voorbereid. Probleem is dat ik me minder goed kan uitdrukken in die taal dan in het Nederlands. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan, maar ik eerlijk gezegd zegt mijn gevoel wat anders.

Gelukkig morgen nog een sollicitatiegesprek. Na deze moet dat gesprek een eitje zijn.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:53:12 #165
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_106987810
@Skinflint: was die directeur Engelstalig of was het een soort test?

Ikzelf kreeg zojuist van een detacheerbureau bericht dat ze me gaan voorstellen bij een organisatie voor een passende betrekking. Voordeel is dat die organisatie opereert in mijn doelgebied, nadeel is dat de betrekking voor slechts 28 uur per week is. :o
pi_106992917
Mag dit?

In de functie-eisen: "Een leeftijd van minimaal 28 jaar."
pi_106993114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:48 schreef gifkwal het volgende:
Mag dit?

In de functie-eisen: "Een leeftijd van minimaal 28 jaar."
Officieel niet. Leeftijdsdiscriminatie. Maar goed, ze kunnen het ook niet vermelden, en iedereen die jonger is bij voorbaat al afwijzen. Nu weet je al als je jonger bent dat je weinig tot geen kans maakt.
pi_106993150
Echt balen, het lijkt me een leuke functie en ik denk dat ik het ook heus allemaal wel kan :(
pi_106993251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:53 schreef gifkwal het volgende:
Echt balen, het lijkt me een leuke functie en ik denk dat ik het ook heus allemaal wel kan :(
Als je 27 bent zou ik wel reageren hoor :)
pi_106993350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:56 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Als je 27 bent zou ik wel reageren hoor :)
Ik ben 25, dus het heeft denk ik weinig zin. Ik denk er nog even over na of ik hier energie aan ga verspillen (want verspillen zal het waarschijnlijk wel zijn).
pi_106993491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:58 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik ben 25, dus het heeft denk ik weinig zin. Ik denk er nog even over na of ik hier energie aan ga verspillen (want verspillen zal het waarschijnlijk wel zijn).
Die keuze kun je het beste zelf maken :)
pi_106994392
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:53 schreef MissionPhailed het volgende:
@Skinflint: was die directeur Engelstalig of was het een soort test?
De directeur was Engelstalig. Hij heet Fred, dus ik dacht: dat is een Nederlander. Bleek het een Engelsman te zijn die bijna geen Nederlands sprak. Of we het gesprek in het Engels konden doen. Mijn Engels is verder best okee (if not a bit rusty), maar wat betreft mezelf uitdrukken hou ik het korter dan in het Nederlands. Daarbij had ik ook niet zoveel vragen meer voor hem, omdat ik al anderhalf uur met verschillende medewerkers had zitten keuvelen over het werk...

Het bedrijf is erg geschikt voor me qua branche en de job is ook alleraardigst, maar het laatste gesprek had beter gekund mijns inziens. Bovendien begin ik een beetje kriegel te worden van al die eisen die men tegenwoordig stelt aan een toekomstig werknemer. Zelfs via een uitzendbureau zijn 2 a 3 gesprekken aan de orde van de dag, waar je vroeger na 1 gesprek al kon beginnen.

Ik zou nog een gesprek hebben vanmiddag, maar dat ging niet door omdat ze het toch op het laatste moment intern hebben weten op te lossen. Het gaat er om spannen in ieder geval.
pi_106996775
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:01 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Die keuze kun je het beste zelf maken :)
Ik kijk even of ik vanavond nog energie over heb. Nu eerst even een andere brief afmaken :) Ik heb dit dilemma trouwens wel vaker, dat ik niet aan alle eisen voldoe (bijvoorbeeld het gevraagde minimum aantal jaren ervaring) en dat ik dan tóch graag een brief wil schrijven omdat ik het een toffe job vind en denk het wel te kunnen doen, maar ik word dan toch weer afgewezen en heb ik weer voor niks al die tijd en moeite erin gestoken. Maar ja, blijven proberen toch maar!
pi_106997102
Dan bel je toch even met het bedrijf?
pi_106999992
Nou ik heb net weer een afwijzing binnen, via een recruiter. Goed gesprek, fijn gevoel bij over gehouden maar hij past niet in het team, was de boodschap die ik doorkreeg. De recruiter vond dat ook wel belangrijk en zegt dat het niet aan mij heeft gelegen. Tsja, wat moet je ermee, was mijn gedachte.

Daarop heb ik even mijn frustratie geuit, want (bijna letterlijk inmiddels) 9 van de 10 keer word ik geschikt bevonden en krijg ik zo'n soort "zachte" reden. Echt serieus, ik zit nu op ongeveer 10 keer sinds ik werkzoekend ben, ik ben pas 2 keer niet uigenodigd en van die gesprekken ben ik 1 keer niet geschikt bevonden en dat was de eerste keer.

Morgen is mijn laatste werkdag, ik hoop niet dat ik door de werkloosheid het hoge sollicitatie-niveau verlies. Er komt een keer dat ik net even wel dat geluk heb. Verder ga ik misschien maar weer een hobby-project beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')