abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106886249
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:54 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Tja, ik heb meer van Mr. Mackey over drugs geleerd dan dat ik vanuit school erover ben voorgelicht, dus ik vond het in deze wel goed om hem aan te halen. Maar er is dus een stijging te zien in voorlichtingen over verschillende onderwerpen op scholen, denkt u dat dit zich ook door zal trekken naar wiet en andere drugsvoorlichting?
Ik heb ooit is vernomen dat er expres geen voorlichting is zodat je niet op het idee wordt gebracht om eraan te beginnen. Klopt dit?
:)
  maandag 16 januari 2012 @ 20:57:24 #106
364970 NickKivits
Auteur Het Grote Nederwietboek
pi_106886298
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:42 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
wat zijn nou precies de voor en nadelen, dus wat daarin is precies bewezen. Uiteraard zullen deze effecten sterker zijn naar hoe meer je rookt.
Dus wat de effecten van wiet roken of de korte en lange termijn zijn. De nadelen en misschien ook wel voordelen.
Daar heb ik een hele mooie lijst van in mijn boek staan. Op korte termijn is een voordeel aan gebruik bijvoorbeeld dat je je ontspannen voelt, dat je lacherig wordt en dat je het leven een stuk leuker gaat vinden. Op langere termijn kan het (te) veel gebruiken van wiet bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je geheugen minder goed werkt. Net als dat bij teveel alcoholgebruik het geval is.
Freelance journalist en auteur. Meer informatie: www.nick-kivits.nl
pi_106886301
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:38 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Cannabis roken is niet per definitie slecht voor je. Als je het met mate doet tenminste. Het is wel waar dat er bij het roken van cannabis teer vrijkomt, wat slecht voor je is (daarom is inademen ook beter voor je). Alcohol en tabak zijn ook ongezond, maar daar is dan weer geen taboe op.

Ik ben voor omdat ik vind dat de schade die het roken van cannabis toebrengt niet bijzonder groot is. Dat is in ieder geval nooit met zekerheid aangetoond. Daarnaast vind ik dat mensen gewoon vrij zouden moeten zijn in wat ze doen, zolang ze anderen er maar niet mee tot last zijn.
oke, het is wel zo dat drank algemeen geaccepteerd is, drugs niet terwijl alcohol eigenlijk ook een drug/zou kunnen zijn. Het verschil zit hem denk ik dan ook in dat tabak geen ''effecten zoals high/stoned worden' met zich mee brengt en wiet wel. Wat heb je daarop te zeggen?
  maandag 16 januari 2012 @ 20:58:01 #108
364970 NickKivits
pi_106886347
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Ik vraag me dit af..
Na meer wiet wordt ik langer stoned niet meer.
Wat bedoel je precies? Ik snap je vraag niet helemaal.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:59:20 #109
364970 NickKivits
pi_106886421
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:48 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Maar er worden tegelijk wel kamervragen gesteld over de hoofddoek die de koningin op had in de moskee...

Ik vind het een beetje dubbel.

Maar, zoals iemand anders al eerder vroeg: denkt u dat er dan vanuit middelbare scholen genoeg wordt voorgelicht over cannabis?
Ja, dat hoofddoekgezeur. Dan denk ik: ga je met iets nuttigs bezighouden. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal.

Ik had de vraag over voorlichting op middelbare scholen al beantwoord. In het kort: er wordt nauwelijks aandacht aan besteed en dat moet veel meer. Wat dat betreft ben ik blij met televisieprogramma's als Spuiten & Slikken, die zulke onderwerpen wel op een eerlijke manier behandelen.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:00:22 #110
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106886506
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:56 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:

[..]

Ik heb ooit is vernomen dat er expres geen voorlichting is zodat je niet op het idee wordt gebracht om eraan te beginnen. Klopt dit?
Ik zou dan denken dat zeker met pubers, omdat er zo weinig over verteld wordt, behalve dat het slecht is, we het juist een keer willen proberen, omdat experimenteren veel voorkomt in de puber-fase van je leven. Bent u het daarmee eens en waarom wel/niet?
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  maandag 16 januari 2012 @ 21:01:02 #111
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106886540
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:59 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Ja, dat hoofddoekgezeur. Dan denk ik: ga je met iets nuttigs bezighouden. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal.

Ik had de vraag over voorlichting op middelbare scholen al beantwoord. In het kort: er wordt nauwelijks aandacht aan besteed en dat moet veel meer. Wat dat betreft ben ik blij met televisieprogramma's als Spuiten & Slikken, die zulke onderwerpen wel op een eerlijke manier behandelen.
Ja ik las het net een minuut nadat ik mijn reactie getikt had.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:01:13 #112
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_106886552
Ohja, nog een vraag :P.

Hoe kijkt u tegen de bevoorrading van coffeeshops aan? Het is duidelijk dat de huidige manier zo onlogisch is als het maar zijn kan, maar wat lijkt u de oplossing?

Is het volgens u het slimste dat de coffeeshops autarkisch worden, d.w.z. ieder zorgt voor zijn/haar eigen bevoorrading of ziet u liever een grote kas o.i.d. waar op grote schaal wordt verbouwd en dat het dan zo verspreid wordt via de verschillende coffeeshops?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 16 januari 2012 @ 21:02:01 #113
364970 NickKivits
pi_106886604
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:51 schreef dawg het volgende:
wat is het meest schokkende/verbazende/opmerkelijkste omtrent de cannabiswereld wat je bent tegengekomen toen je met je boek bezig was? :)
Ik heb met mensen uit alle lagen van de bevolking gesproken. Van huismoeders die een extra zakcentje wilden verdienen en op zolder wat plantjes hielden, tot gedoodverfde stoners en van lobbyisten en politici tot groothandelaars en dealers. In een gesprek met een dealer in een geluiddichte kelder werd door een dealer op een gegeven moment een pistool tevoorschijn gehaald. 'Gewoon om te laten zien dat ik een echte zware jongen ben.' Ik moest het overigens niet zien als dreigement en het gesprek verliep verder erg relaxt. Nadat ik tenminste aangegeven had de man in kwestie niet met naam en toenaam te noemen. Iets wat ik sowieso al niet van plan was.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:02:29 #114
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_106886636
Is een waterpijp meer schadelijk ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:03:02 #115
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106886672
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat is toch inademen? Dat was minder schadelijk volgens een eerdere post.
pi_106886674
Denk je dat er op termijn gemeentes zullen zijn die mogelijkheden bieden voor nieuwe coffeeshops of is dat zeer onwaarschijnlijk? Ik zie zelf in een nabijgelegen gemeente dat daar zeer zeker behoefte aan is, daar wordt momenteel de jeugd van wiet, en wie weet wat nog meer, voorzien door een lokale drugsbus.
celebrate your money
  maandag 16 januari 2012 @ 21:03:15 #117
364970 NickKivits
pi_106886684
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:51 schreef Tism het volgende:

[..]

Welke papiersoort is er voor uw boek gebruikt, op wat voor papier is het bedrukt, en als dat geen Cannapapier is, waarom niet?.. :)
Leuke vraag! Ik wilde het heel graag op henneppapier laten drukken. Maar volgens de uitgever was dat te duur. Dan zou het boek nog duurder worden en dat zou de verkoop kunnen schaden. Ik heb ook het idee geopperd er cannabiszaadjes bij te doen, maar daarbij heerste dan weer de angst dat boekhandels het boek daardoor zouden weren...
pi_106886712
Wat denkt u eigenlijk over de ''hard drugs''

ik ben van mening door wat ik in mijn omgeving zie is dat de stap naar harddrugs toch wel kleiner wordt door het gebruik van wiet. Toch wel vaak op een experimentele en een veilige manier..maar toch.
pi_106886727
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Ik heb met mensen uit alle lagen van de bevolking gesproken. Van huismoeders die een extra zakcentje wilden verdienen en op zolder wat plantjes hielden, tot gedoodverfde stoners en van lobbyisten en politici tot groothandelaars en dealers. In een gesprek met een dealer in een geluiddichte kelder werd door een dealer op een gegeven moment een pistool tevoorschijn gehaald. 'Gewoon om te laten zien dat ik een echte zware jongen ben.' Ik moest het overigens niet zien als dreigement en het gesprek verliep verder erg relaxt. Nadat ik tenminste aangegeven had de man in kwestie niet met naam en toenaam te noemen. Iets wat ik sowieso al niet van plan was.
geen opstelten die opbiechtte ook weleens stiekem een jointje op te steken? :P

pistolen etc had ik wel verwacht in bepaalde kringen eerlijk gezegd.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:04:27 #120
268260 Dr.Mikey
pi_106886748
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:58 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Ik snap je vraag niet helemaal.
Of ja na 3 joints nou,echt meer stonend bent dan bij 1 ?
Ik ben langer stoned maar nietlheviger.
R.I.P DTS.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:04:33 #121
364970 NickKivits
pi_106886755
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef Kamigot het volgende:
Soms lijkt het wel dat het niet veel uitmaakt wat en hoeveel dat je rookt (ik rook altijd puur en meestal haze). Meestal is als ik rook het sterkste effect na ongeveer 5 tot 10 minuten en blijft ongeveer een uurtje hangen, daarna ebt het langzaam weg. Als ik daarna "bijrook" dan heeft dat meestal maar een miniem effect. Maakt nu alleen het THC gehalte uit hoe sterk dat wiet is, of spelen andere stoffen ook een grote rol ?
Als je meteen achter elkaar doorstoomt, neemt het effect soms af inderdaad. THC is belangrijk, maar ook CBN en CBT spelen een belangrijke rol.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:04:59 #122
364970 NickKivits
pi_106886783
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:54 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Tja, ik heb meer van Mr. Mackey over drugs geleerd dan dat ik vanuit school erover ben voorgelicht, dus ik vond het in deze wel goed om hem aan te halen. Maar er is dus een stijging te zien in voorlichtingen over verschillende onderwerpen op scholen, denkt u dat dit zich ook door zal trekken naar wiet en andere drugsvoorlichting?
Ik hoop het!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:05:58 #123
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_106886852
Hoe verliep de totstandkoming van dit boek t.o.v. het Heineken-dossier? Heeft u deze keer meer moeite moeten doen om contacten te leggen of ging het juist makkelijker?

U begeeft zich nu, na de Heineken-ontvoering, voor de tweede keer toch tussen het wat louchere volk. Bent u nooit bang dat er echt iets met u gebeurd?
  maandag 16 januari 2012 @ 21:07:23 #124
364970 NickKivits
pi_106886963
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:55 schreef Zeroku het volgende:
Vanwaar die fascinatie voor wiet?

Wat hoopt u daarnaast met uw boek te bereiken? Denk u dat uw boek voor minder 'ongelukken' zorgt met wiet?

Wat vindt u verder van het beleid in Helmond. Daar is onlangs een coffeeshop geopend, daar zijn verschillende aanslagen opgepleegd. De coffeeshop is vervolgens weer gesloten, de burgemeester is na herhaaldelijke bedreigingen opgestapt en nu adviseert de politie de gemeente om doodleuk nog twee coffeeshops te openen.
Ik hoop dat mijn boek ervoor zorgt dat mensen verantwoordelijk met wiet omgaan en dat het leidt tot een betere discussie rondom cannabis. Daar komt mijn fascinatie voor wiet ook vandaan: er wordt zoveel over geroepen, maar er is zo weinig echt onderzoek waarover gepubliceerd wordt.

De situatie in Helmond is te erg voor woorden. De verantwoordelijken achter de aanslagen en alles wat daarbij komt horen in de gevangenis. Dat zijn harde criminelen. Zij zitten in de wiet, maar dat wil niet zeggen dat andere coffeeshops die geopend zouden worden dat ook zitten. Al is het wel een beetje provocerend.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:08:23 #125
364970 NickKivits
pi_106887030
Jongens, ik blijf niet meer heel lang. Ik heb om half 10 een andere afspraak en met Fok is afgesproken dat ik tot 9 uur vragen zou beantwoorden. Ik wil de openstaande vragen nog wel beantwoorden hoor. En eventuele andere vragen ook nog, maar dat doe ik dan wat later op de avond. Goed? Ik ga snel verder met de nog openstaande vragen :-).
  maandag 16 januari 2012 @ 21:08:48 #126
364970 NickKivits
pi_106887062
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:56 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:

[..]

Dat is dus zo'n conspiracy theory waar ik al over sprak net :-).
  maandag 16 januari 2012 @ 21:09:29 #127
364970 NickKivits
pi_106887101
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 20:57 schreef FirefoxNB het volgende:

[..]

oke, het is wel zo dat drank algemeen geaccepteerd is, drugs niet terwijl alcohol eigenlijk ook een drug/zou kunnen zijn. Het verschil zit hem denk ik dan ook in dat tabak geen ''effecten zoals high/stoned worden' met zich mee brengt en wiet wel. Wat heb je daarop te zeggen?
Daar zou het verschil best wel eens in kunnen zitten inderdaad.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:10:26 #128
268260 Dr.Mikey
pi_106887158
Wat vind jij van wiet roken in openbare ruimtes als je het thuis niet kan doen ?
Bijvoorbeeld speeltuintjes.
R.I.P DTS.
pi_106887181
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef NickKivits het volgende:
Jongens, ik blijf niet meer heel lang. Ik heb om half 10 een andere afspraak en met Fok is afgesproken dat ik tot 9 uur vragen zou beantwoorden. Ik wil de openstaande vragen nog wel beantwoorden hoor. En eventuele andere vragen ook nog, maar dat doe ik dan wat later op de avond. Goed? Ik ga snel verder met de nog openstaande vragen :-).
In ieder geval heel erg bedankt voor je tijd en het beantwoorden van onze vragen O+
Succes met de verkoop van het boek!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 januari 2012 @ 21:10:56 #130
364970 NickKivits
pi_106887189
quote:
5s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:00 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ik zou dan denken dat zeker met pubers, omdat er zo weinig over verteld wordt, behalve dat het slecht is, we het juist een keer willen proberen, omdat experimenteren veel voorkomt in de puber-fase van je leven. Bent u het daarmee eens en waarom wel/niet?
Pubers zullen altijd experimenteren. Dat hoort bij die fase in het leven. Goede voorlichting kan ze juist helpen verantwoordelijk om te gaan met dat experimenteren. Als je het verbiedt, willen overigens doorgaans meer mensen het proberen. Zoals in de VS het geval is.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:11:52 #131
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106887251
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In ieder geval heel erg bedankt voor je tijd en het beantwoorden van onze vragen O+
Dit ja :)
  maandag 16 januari 2012 @ 21:11:57 #132
364970 NickKivits
pi_106887261
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:01 schreef Zeroku het volgende:
Ohja, nog een vraag :P.

Hoe kijkt u tegen de bevoorrading van coffeeshops aan? Het is duidelijk dat de huidige manier zo onlogisch is als het maar zijn kan, maar wat lijkt u de oplossing?

Is het volgens u het slimste dat de coffeeshops autarkisch worden, d.w.z. ieder zorgt voor zijn/haar eigen bevoorrading of ziet u liever een grote kas o.i.d. waar op grote schaal wordt verbouwd en dat het dan zo verspreid wordt via de verschillende coffeeshops?
Bevoorrading zou denk ik het beste kunnen gaan via een netwerk van gelegaliseerde en gecontroleerde kwekers. De grote kas heeft mijn voorkeur. Maar thuis kweken van je eigen voorraad (niet voor verkoop) vind ik een nog beter plan.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:12:09 #133
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_106887272
quote:

[..]

Dit inderdaad, _O_.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:12:25 #134
268260 Dr.Mikey
pi_106887290
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:08 schreef NickKivits het volgende:
Oke bedankt ben erg benieuwd naar je boek.
R.I.P DTS.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:12:32 #135
364970 NickKivits
pi_106887298
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
Meer schadelijk dan wat? Roken via een waterpijp is niet schadelijker dan gewoon roken, in mijn mening en ervaring.
pi_106887303
quote:

[..]

+1.
pi_106887333
Bedankt voor het beantwoorden.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:13:41 #138
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_106887394
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:11 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Bevoorrading zou denk ik het beste kunnen gaan via een netwerk van gelegaliseerde en gecontroleerde kwekers. De grote kas heeft mijn voorkeur. Maar thuis kweken van je eigen voorraad (niet voor verkoop) vind ik een nog beter plan.
Denkt u dat de politiek dit idee misschien wel met je deelt, maar dat ze het zo wel goed vinden? Dat zij helemaal geen zin in controle op kwekers hebben en allerlei teams moeten oprichten om deze controlers uit te voeren en om te kijken of iemand een gelegaliseerde kweker moet worden etc.?
  maandag 16 januari 2012 @ 21:13:46 #139
268260 Dr.Mikey
pi_106887401
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:12 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Meer schadelijk dan wat? Roken via een waterpijp is niet schadelijker dan gewoon roken, in mijn mening en ervaring.
Dan gewoon joints roken.
R.I.P DTS.
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 21:14:49 #140
42184 crew  DaMart
pi_106887476
Beste Nick, we willen je graag enorm bedanken voor je bijdrage hier vanavond. Het was zowel interessant als prettig om te lezen en dat belooft wat voor je boek. We hopen natuurlijk dat je nog even blijft, maar we willen je in ieder geval alvast (nogmaals) bedanken voor je bijdrage :).
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:15:09 #141
364970 NickKivits
pi_106887504
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef leRomein het volgende:
Denk je dat er op termijn gemeentes zullen zijn die mogelijkheden bieden voor nieuwe coffeeshops of is dat zeer onwaarschijnlijk? Ik zie zelf in een nabijgelegen gemeente dat daar zeer zeker behoefte aan is, daar wordt momenteel de jeugd van wiet, en wie weet wat nog meer, voorzien door een lokale drugsbus.
Ik vrees dat dat inderdaad niet snel zal gaan gebeuren. De regels voor nieuwe coffeeshops worden juist steeds strenger (verder weg van scholen, et cetera) en daardoor is het moeilijk nieuwe coffeeshops te openen. Daarnaast heerst de algemene consensus dat er al teveel coffeeshops zijn. Iets dat in sommige gebieden ook wel klopt. Aan de andere kant krijg je dan inderdaad drugstaxi's of drugsbussen die in de schaduwen handelen. Daar is helemaal geen zicht op. Vandaar dat legaliseren en verspreid vanuit een instantie ook zo'n goed idee is. Als je dat doet kun je alles wat er daarnaast illegaal op straat gebeurt harder bestraffen.
pi_106887529
Bedankt voor je tijd en succes met de verkoop. Ik had nog 1 vraagje, vanaf wanneer werd voor het eerst cannabis gebruikt in Nederland ?
  maandag 16 januari 2012 @ 21:16:24 #143
364970 NickKivits
pi_106887603
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:03 schreef Pino07 het volgende:
Wat denkt u eigenlijk over de ''hard drugs''

ik ben van mening door wat ik in mijn omgeving zie is dat de stap naar harddrugs toch wel kleiner wordt door het gebruik van wiet. Toch wel vaak op een experimentele en een veilige manier..maar toch.
Over hard drugs heb ik geen goed woord over. Maar dat komt ook omdat iemand in mijn naaste omgeving jaren lang verslaafd is geweest aan cocaïne en daar veel mensen verdriet mee gedaan heeft. Daarnaast heeft de persoon in kwestie daar nu zelf nog last van.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:17:03 #144
364970 NickKivits
pi_106887652
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:04 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Of ja na 3 joints nou,echt meer stonend bent dan bij 1 ?
Ik ben langer stoned maar nietlheviger.
Je kunt er wel wat heviger stoned van worden, maar het heeft vooral effect op de duur van je roes inderdaad.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:17:21 #145
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106887675
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:15 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat inderdaad niet snel zal gaan gebeuren. De regels voor nieuwe coffeeshops worden juist steeds strenger (verder weg van scholen, et cetera) en daardoor is het moeilijk nieuwe coffeeshops te openen. Daarnaast heerst de algemene consensus dat er al teveel coffeeshops zijn. Iets dat in sommige gebieden ook wel klopt. Aan de andere kant krijg je dan inderdaad drugstaxi's of drugsbussen die in de schaduwen handelen. Daar is helemaal geen zicht op. Vandaar dat legaliseren en verspreid vanuit een instantie ook zo'n goed idee is. Als je dat doet kun je alles wat er daarnaast illegaal op straat gebeurt harder bestraffen.
Maar, de mening van sommigen bestaat dat de overheid de wiet niet goedkoper aan kan bieden dan de wiet die in de illegale handel zit. Wat vindt u hiervan, en denkt u dat dit waar is?
  maandag 16 januari 2012 @ 21:17:25 #146
268260 Dr.Mikey
pi_106887678
Mooie actie Fok!
R.I.P DTS.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:18:38 #147
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106887772
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:17 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mooie actie Fok!
Dit ja.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:19:23 #148
364970 NickKivits
pi_106887828
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:05 schreef Zeroku het volgende:
Hoe verliep de totstandkoming van dit boek t.o.v. het Heineken-dossier? Heeft u deze keer meer moeite moeten doen om contacten te leggen of ging het juist makkelijker?

U begeeft zich nu, na de Heineken-ontvoering, voor de tweede keer toch tussen het wat louchere volk. Bent u nooit bang dat er echt iets met u gebeurd?
Veel meer moeite. Bij het Heineken-dossier kon ik putten uit de archieven van Panorama. En daar kon ik een groot deel van het boek op baseren. Daarnaast had ik bij 'Heineken' hulp van Sjerp Jaarsma, die echt ALLES weet van de ontvoering. Dit keer moest ik in een wereld duiken die ik eigenlijk nog niet goed kende.

Voor dat 'louchere volk' ben ik niet bang. Doorgaans hebben mensen in het criminele circuit een redelijk eergevoel. Als je ze met respect behandelt, doen ze je niet snel iets. Daarnaast zijn ze vaak slim genoeg om te weten dat als ze een journalist iets aan doen, ze snel in de problemen kunnen komen. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Bang ben ik daar niet voor. Het gaat zoals het gaat :-)
  maandag 16 januari 2012 @ 21:20:37 #149
364970 NickKivits
pi_106887915
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat vind jij van wiet roken in openbare ruimtes als je het thuis niet kan doen ?
Bijvoorbeeld speeltuintjes.
Speeltuintjes vind ik zeker geen plek om wiet te roken. Think of the children! Ik ben eigenlijk ook tegen gewoon roken in openbare ruimtes (niet fijn voor astma-patiënten) en buiten op straat.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:20:48 #150
364970 NickKivits
pi_106887928
quote:

[..]

Thnx!
pi_106887989
Inderdaad, tof dat je de moeite hebt genomen hier vragen te beantwoorden.
celebrate your money
  maandag 16 januari 2012 @ 21:22:26 #152
364970 NickKivits
pi_106888045
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:13 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Denkt u dat de politiek dit idee misschien wel met je deelt, maar dat ze het zo wel goed vinden? Dat zij helemaal geen zin in controle op kwekers hebben en allerlei teams moeten oprichten om deze controlers uit te voeren en om te kijken of iemand een gelegaliseerde kweker moet worden etc.?
Ze vinden het in ieder geval niet 'zo wel goed', heb ik het gevoel. De huidige situatie is voor de politiek misschien wel de slechts denkbare. Ze hebben nog steeds last van in hun nek hijgende buitenlanden omdat het nog semi-gedoogd wordt, maar in de tussentijd is ook het volk er niet blij mee omdat er geen echte oplossing is.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:22:45 #153
364970 NickKivits
pi_106888069
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:13 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dan gewoon joints roken.
Minder schadelijk, want je krijgt minder teer binnen.
  Moderator maandag 16 januari 2012 @ 21:23:49 #154
42184 crew  DaMart
pi_106888145
Vijf personen ontvangen binnenkort 'Het Grote Nederwietboek'. Nick kiest zelf welke vragenstellers het boek ontvangen. Zodra hij een keuze heeft gemaakt, zullen we dat natuurlijk in dit topic bekendmaken, dus houd het in de gaten!
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 16 januari 2012 @ 21:24:42 #155
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_106888199
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:22 schreef NickKivits het volgende:

[..]

Ze vinden het in ieder geval niet 'zo wel goed', heb ik het gevoel. De huidige situatie is voor de politiek misschien wel de slechts denkbare. Ze hebben nog steeds last van in hun nek hijgende buitenlanden omdat het nog semi-gedoogd wordt, maar in de tussentijd is ook het volk er niet blij mee omdat er geen echte oplossing is.
En begrijpelijk ook wat mij betreft, dat het volk er niet blij mee is :).

Hoe kijkt u aan tegen dat buitenlanden zich daarmee bemoeien? Grenslanden kunnen natuurlijk wel last hebben van het beleid i.v.m drugsrunners, maar vindt u dat Nederland zich iets aan moet trekken van de landen die vinden dat het beleid niet kan, maar die eigenlijk weinig met het beleid van doen hebben?
  maandag 16 januari 2012 @ 21:25:24 #156
364970 NickKivits
pi_106888250
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 21:15 schreef Kamigot het volgende:
Bedankt voor je tijd en succes met de verkoop. Ik had nog 1 vraagje, vanaf wanneer werd voor het eerst cannabis gebruikt in Nederland ?
Cannabis wordt in sommige delen van de wereld al meer dan 5000 jaar verbouwd. In Nederland werd het pas echt populair in de jaren 60 van de vorige eeuw. Daarvoor werd het al sporadisch gebruikt in de muziekscene, kunstwereld en door zeelui en in de negentiende eeuw werden er al experimenten mee gedaan. Maar het echte gebruik kwam na de Tweede Wereldoorlog op gang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')