Het heeft te maken met de soort wiet. In de regel zijn er twee verschillende typen wiet, maar door ze net wat anders te kweken (en vooral met elkaar te kruisen) krijg je een breed scala aan verschillende subsoorten, die allemaal net wat anders smaken. De een is ook sterker dan de ander. Bij je coffeeshop zouden ze je hier meer over moeten kunnen vertellen. Anders: naar een andere shop gaan. Een coffeeshophouder hoort je goede voorlichting te geven als je daarom vraagt. Het verschil in prijs komt ook deels door de beschikbaarheid overigens.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:36 schreef ivar92 het volgende:
wat zijn de belangrijkste verschillen tussen kant en klare joints? ik heb nog maar 1 x gebruikt, een kant en klare uit de shop, maar daar hadden ze meerdere soorten, ook verschillend in prijs.
heeft dat te maken met hoeveelheid wiet erdoorheen oid?
Tja, ik heb meer van Mr. Mackey over drugs geleerd dan dat ik vanuit school erover ben voorgelicht, dus ik vond het in deze wel goed om hem aan te halen. Maar er is dus een stijging te zien in voorlichtingen over verschillende onderwerpen op scholen, denkt u dat dit zich ook door zal trekken naar wiet en andere drugsvoorlichting?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:52 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Leuk dat je Mr. Mackey aanhaalt. Zijn uitspraak schijnt een persiflage te zijn op de drugsvoorlichting die ze op Amerikaanse scholen geven, heb ik eens gelezen. In mijn tijd (opa vertelt, ook al ben ik pas 28) hadden we niet eens voorlichting over alcohol. En de seksuele voorlichting die er was, was niet heel erg goed...
Ik heb ooit is vernomen dat er expres geen voorlichting is zodat je niet op het idee wordt gebracht om eraan te beginnen. Klopt dit?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:54 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Tja, ik heb meer van Mr. Mackey over drugs geleerd dan dat ik vanuit school erover ben voorgelicht, dus ik vond het in deze wel goed om hem aan te halen. Maar er is dus een stijging te zien in voorlichtingen over verschillende onderwerpen op scholen, denkt u dat dit zich ook door zal trekken naar wiet en andere drugsvoorlichting?
Daar heb ik een hele mooie lijst van in mijn boek staan. Op korte termijn is een voordeel aan gebruik bijvoorbeeld dat je je ontspannen voelt, dat je lacherig wordt en dat je het leven een stuk leuker gaat vinden. Op langere termijn kan het (te) veel gebruiken van wiet bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je geheugen minder goed werkt. Net als dat bij teveel alcoholgebruik het geval is.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:42 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
wat zijn nou precies de voor en nadelen, dus wat daarin is precies bewezen. Uiteraard zullen deze effecten sterker zijn naar hoe meer je rookt.
Dus wat de effecten van wiet roken of de korte en lange termijn zijn. De nadelen en misschien ook wel voordelen.
oke, het is wel zo dat drank algemeen geaccepteerd is, drugs niet terwijl alcohol eigenlijk ook een drug/zou kunnen zijn. Het verschil zit hem denk ik dan ook in dat tabak geen ''effecten zoals high/stoned worden' met zich mee brengt en wiet wel. Wat heb je daarop te zeggen?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:38 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Cannabis roken is niet per definitie slecht voor je. Als je het met mate doet tenminste. Het is wel waar dat er bij het roken van cannabis teer vrijkomt, wat slecht voor je is (daarom is inademen ook beter voor je). Alcohol en tabak zijn ook ongezond, maar daar is dan weer geen taboe op.
Ik ben voor omdat ik vind dat de schade die het roken van cannabis toebrengt niet bijzonder groot is. Dat is in ieder geval nooit met zekerheid aangetoond. Daarnaast vind ik dat mensen gewoon vrij zouden moeten zijn in wat ze doen, zolang ze anderen er maar niet mee tot last zijn.
Wat bedoel je precies? Ik snap je vraag niet helemaal.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:47 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ik vraag me dit af..
Na meer wiet wordt ik langer stoned niet meer.
Ja, dat hoofddoekgezeur. Dan denk ik: ga je met iets nuttigs bezighouden. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:48 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar er worden tegelijk wel kamervragen gesteld over de hoofddoek die de koningin op had in de moskee...
Ik vind het een beetje dubbel.
Maar, zoals iemand anders al eerder vroeg: denkt u dat er dan vanuit middelbare scholen genoeg wordt voorgelicht over cannabis?
Ik zou dan denken dat zeker met pubers, omdat er zo weinig over verteld wordt, behalve dat het slecht is, we het juist een keer willen proberen, omdat experimenteren veel voorkomt in de puber-fase van je leven. Bent u het daarmee eens en waarom wel/niet?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:56 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:
[..]
Ik heb ooit is vernomen dat er expres geen voorlichting is zodat je niet op het idee wordt gebracht om eraan te beginnen. Klopt dit?
Ja ik las het net een minuut nadat ik mijn reactie getikt had.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:59 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Ja, dat hoofddoekgezeur. Dan denk ik: ga je met iets nuttigs bezighouden. Maargoed, dat is weer een heel ander verhaal.
Ik had de vraag over voorlichting op middelbare scholen al beantwoord. In het kort: er wordt nauwelijks aandacht aan besteed en dat moet veel meer. Wat dat betreft ben ik blij met televisieprogramma's als Spuiten & Slikken, die zulke onderwerpen wel op een eerlijke manier behandelen.
Ik heb met mensen uit alle lagen van de bevolking gesproken. Van huismoeders die een extra zakcentje wilden verdienen en op zolder wat plantjes hielden, tot gedoodverfde stoners en van lobbyisten en politici tot groothandelaars en dealers. In een gesprek met een dealer in een geluiddichte kelder werd door een dealer op een gegeven moment een pistool tevoorschijn gehaald. 'Gewoon om te laten zien dat ik een echte zware jongen ben.' Ik moest het overigens niet zien als dreigement en het gesprek verliep verder erg relaxt. Nadat ik tenminste aangegeven had de man in kwestie niet met naam en toenaam te noemen. Iets wat ik sowieso al niet van plan was.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:51 schreef dawg het volgende:
wat is het meest schokkende/verbazende/opmerkelijkste omtrent de cannabiswereld wat je bent tegengekomen toen je met je boek bezig was?
Leuke vraag! Ik wilde het heel graag op henneppapier laten drukken. Maar volgens de uitgever was dat te duur. Dan zou het boek nog duurder worden en dat zou de verkoop kunnen schaden. Ik heb ook het idee geopperd er cannabiszaadjes bij te doen, maar daarbij heerste dan weer de angst dat boekhandels het boek daardoor zouden weren...quote:Op maandag 16 januari 2012 20:51 schreef Tism het volgende:
[..]
Welke papiersoort is er voor uw boek gebruikt, op wat voor papier is het bedrukt, en als dat geen Cannapapier is, waarom niet?..
geen opstelten die opbiechtte ook weleens stiekem een jointje op te steken?quote:Op maandag 16 januari 2012 21:02 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Ik heb met mensen uit alle lagen van de bevolking gesproken. Van huismoeders die een extra zakcentje wilden verdienen en op zolder wat plantjes hielden, tot gedoodverfde stoners en van lobbyisten en politici tot groothandelaars en dealers. In een gesprek met een dealer in een geluiddichte kelder werd door een dealer op een gegeven moment een pistool tevoorschijn gehaald. 'Gewoon om te laten zien dat ik een echte zware jongen ben.' Ik moest het overigens niet zien als dreigement en het gesprek verliep verder erg relaxt. Nadat ik tenminste aangegeven had de man in kwestie niet met naam en toenaam te noemen. Iets wat ik sowieso al niet van plan was.
Of ja na 3 joints nou,echt meer stonend bent dan bij 1 ?quote:Op maandag 16 januari 2012 20:58 schreef NickKivits het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Ik snap je vraag niet helemaal.
Als je meteen achter elkaar doorstoomt, neemt het effect soms af inderdaad. THC is belangrijk, maar ook CBN en CBT spelen een belangrijke rol.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:53 schreef Kamigot het volgende:
Soms lijkt het wel dat het niet veel uitmaakt wat en hoeveel dat je rookt (ik rook altijd puur en meestal haze). Meestal is als ik rook het sterkste effect na ongeveer 5 tot 10 minuten en blijft ongeveer een uurtje hangen, daarna ebt het langzaam weg. Als ik daarna "bijrook" dan heeft dat meestal maar een miniem effect. Maakt nu alleen het THC gehalte uit hoe sterk dat wiet is, of spelen andere stoffen ook een grote rol ?
Ik hoop het!quote:Op maandag 16 januari 2012 20:54 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Tja, ik heb meer van Mr. Mackey over drugs geleerd dan dat ik vanuit school erover ben voorgelicht, dus ik vond het in deze wel goed om hem aan te halen. Maar er is dus een stijging te zien in voorlichtingen over verschillende onderwerpen op scholen, denkt u dat dit zich ook door zal trekken naar wiet en andere drugsvoorlichting?
Ik hoop dat mijn boek ervoor zorgt dat mensen verantwoordelijk met wiet omgaan en dat het leidt tot een betere discussie rondom cannabis. Daar komt mijn fascinatie voor wiet ook vandaan: er wordt zoveel over geroepen, maar er is zo weinig echt onderzoek waarover gepubliceerd wordt.quote:Op maandag 16 januari 2012 20:55 schreef Zeroku het volgende:
Vanwaar die fascinatie voor wiet?
Wat hoopt u daarnaast met uw boek te bereiken? Denk u dat uw boek voor minder 'ongelukken' zorgt met wiet?
Wat vindt u verder van het beleid in Helmond. Daar is onlangs een coffeeshop geopend, daar zijn verschillende aanslagen opgepleegd. De coffeeshop is vervolgens weer gesloten, de burgemeester is na herhaaldelijke bedreigingen opgestapt en nu adviseert de politie de gemeente om doodleuk nog twee coffeeshops te openen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |