abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106653364

TERRA NOVA follows an ordinary family embarking on an incredible journey back in time to prehistoric Earth as a small part of a massive experiment to save the human race.
In the year 2149 the world is dying. The planet is overdeveloped, overcrowded and overpolluted. With the majority of plant and animal life extinct, devotion to science has brought mankind to the brink of destruction, but has also provided its only hope for salvation. Knowing there is no way to reverse the damage to the planet, a coalition of scientists has managed to open up a fracture in the space-time continuum, creating a portal to prehistoric Earth.

Production
The series is based on an idea by British writer Kelly Marcel. Alex Graves signed on to direct the pilot. Brannon Braga serves as showrunner.
The two-hour pilot was filmed in Australia over 26 days in late November to December 2010. The shoot was plagued by torrential rain and additional material had to be shot in 2011, with a total estimated cost between $10 to $20 million to be amortized over the season.
More than 250 sets were constructed. An episode takes eight to nine days to shoot, like most television dramas, but six weeks in post-production, twice the television average.
The average episode budget is about $4 million. Fox Entertainment president Kevin Reilly stated, "This thing is going to be huge. It's going to take an enormous production commitment."

Ratings
After numerous production delays, an initial investment of tens of millions of dollars and a relentless marketing campaign, Fox's prehistoric drama debuted Monday to an audience that were dino-lite.
Per preliminary Nielsen data from Fox, the two-hour drama for the family drama averaged 9 million viewers and a 3.0 rating with chompers under 50.
On the positive tip, that's about double what Fox drew with the nearly as hyped (albeit far less expensive) Lone Star, which debuted (and died) on Monday night a year ago this month.
Compared to expectations, the number, has to be considered a disappointment: ABC's Revenge and Pan Am, along with CBS's Person of Interest, all earned higher premiere week ratings among new dramas. bron

Deel 1: Terra Nova = Jurassic Park als TV-serie
Deel 2: Terra Nova #2 Dawson's Creek mét Dino's!
Deel 3: Terra Nova #3 Waar de serie steeds beter wordt!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_106653447
De grote vraag blijft vooralsnog of er een 2e seizoen gaat komen :)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:45:22 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_106653621
En of we meer van Skye zullen zien. ~O>

Nou ja, we hebben in feite alles al gezien in de eerste ep.

When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 19:46:09 #4
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106653673
Deze serie.
pi_106653745
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Deze serie.
Mwah.
pi_106674908
Al iets bekend over een 2e seizoen?
pi_106675129
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 19:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Deze serie.
:')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:23:27 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_106675339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:10 schreef _Flea_ het volgende:
Al iets bekend over een 2e seizoen?
Terra Nova Renewal: Season 2 Prospects Looking Good

Oh en:
Want to see a second season of Terra Nova?
Show you care by signing the Petition with your Twitter account. http://twitition.com/acjjh
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 11:37:03 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_106675763
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Terra Nova Renewal: Season 2 Prospects Looking Good

Oh en:
Want to see a second season of Terra Nova?
Show you care by signing the Petition with your Twitter account. http://twitition.com/acjjh

Getekend :7 of het wat helpt is een tweede...

Ik vind het toch wel leuk genoeg voor een tweede seizoen, zeker na de cliffhanger.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:38:45 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_106675820
Tof, nu volg ik je meteen :P
  Moderator woensdag 11 januari 2012 @ 11:49:20 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_106676135
quote:
6s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:38 schreef remlof het volgende:
Tof, nu volg ik je meteen :P
^O^ Ik zag het.
niet zo tof doen
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:57:20 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106689614
Sinds Jurassic Park kijk ik alles met dino's.

Zelfs dit soort http://www.imdb.com/title/tt1637728/ films

:P
pi_106689755
Jurassic Park _O_

Ik moet eigenlijk nodig de bluray hebben van de drie films.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_106692221
Jurrasic Park 1 & 2 _O_

Deel 3 was meer terra nova niveau.
Conscience do cost.
pi_106702834
Van mij mag er best een tweede seizoen komen :D.
pi_106708651
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 18:57 schreef ems. het volgende:
Jurrasic Park 1 & 2 _O_

Deel 3 was meer terra nova niveau.
3 was echt niet verkeerd. CGI was beter dan in Terra Nova.
pi_106709218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Dat zeker. Het was geen beste film, maar ook niet slecht. Sterer nog, door de effecten was het juist erg vermakelijk. Dat wat die film vermakelijk maakte doordat het erg goed was, is structureel kut in Terra Nova. Die vergelijking slaat dus nergens op aangezien het verhaal zich ook niet laat vergelijken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_106709734
God dit was serieus zo slecht, ik heb geen enkel anti-cliche kunnen ontdekken.
En het had zoveel potentie :(
Beneath the gold, bitter steel
pi_106714520
regelmatig een facepalm gedaan tijdens het kijken, maar toch uiteindelijk wel vermakelijk genoeg om elke week die 40 minuten aan te zien. Beetje het Prison Break effect
  Moderator donderdag 12 januari 2012 @ 09:46:44 #20
9859 crew  Karina
Woman
pi_106714567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 17:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Sinds Jurassic Park kijk ik alles met dino's.

Zelfs dit soort http://www.imdb.com/title/tt1637728/ films

:P
Oe ik ben gek op B-films, die ga ik kijken.
niet zo tof doen
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:48:29 #21
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_106714596
Wie geeft even een update van wat er allemaal is gebeurd vanaf de derde aflevering? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo slecht was als in het begin :P
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:37:14 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_106715536
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 09:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wie geeft even een update van wat er allemaal is gebeurd vanaf de derde aflevering? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo slecht was als in het begin :P
http://www.tv.com/shows/terra-nova/episodes/ :*
pi_106717402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

3 was zwaar kut. CGI was inderdaad beter dan Terra Nova :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 00:15 schreef Kenju het volgende:

[..]

Dat zeker. Het was geen beste film, maar ook niet slecht. Sterer nog, door de effecten was het juist erg vermakelijk. Dat wat die film vermakelijk maakte doordat het erg goed was, is structureel kut in Terra Nova. Die vergelijking slaat dus nergens op aangezien het verhaal zich ook niet laat vergelijken.
De effecten waren degelijk maar effecten maken een film/serie niet goed en daar kijk ik ook helemaal niet naar. Het saaie verhaaltje en de lege karakters laten zich echter wel degelijk vergelijken.
Conscience do cost.
pi_106720095
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 11:44 schreef ems. het volgende:

De effecten waren degelijk maar effecten maken een film/serie niet goed en daar kijk ik ook helemaal niet naar. Het saaie verhaaltje en de lege karakters laten zich echter wel degelijk vergelijken.
Tuurlijk maken de effecten niet een film. Maar ze kunnen wel veel compenseren. JP3 was vermakelijk, omdat de dinoactie in orde was. Terra Nova had ondanks het kutverhaal ook vermakelijk kunnen zijn met wat degelijke dinoactie. In 80 procent van de gevallen kwam het echter niet boven het label tergend uit door de combinatie van een zwak verhaal èn slechte effecten. Het is gewoonweg triest dat de effecten uit een film uit 1993 volledig de effecten uit TN wegvagen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_106720284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:11 schreef Kenju het volgende:

[..]

Tuurlijk maken de effecten niet een film. Maar ze kunnen wel veel compenseren. JP3 was vermakelijk, omdat de dinoactie in orde was.
Dat is jouw mening. Voor mij ligt het helaas niet zo simpel en de dinoactie vond ik erg saai. Dat het er degelijk uitziet doet me niet zoveel.
quote:
Terra Nova had ondanks het kutverhaal ook vermakelijk kunnen zijn met wat degelijke dinoactie.
Vermakelijker, misschien. Maar kwaliteit was het nooit geworden.
quote:
In 80 procent van de gevallen kwam het echter niet boven het label tergend uit door de combinatie van een zwak verhaal èn slechte effecten. Het is gewoonweg triest dat de effecten uit een film uit 1993 volledig de effecten uit TN wegvagen.
Dat zeker. Sowieso vind ik die oude effecten (modellen etc) er eigenlijk veel beter uitzien dan CGI. Tenzij de CGI van heel hoog niveau is vind ik het vaker de sfeer breken dan een film/serie interessanter maken.
Conscience do cost.
pi_106723458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 13:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Voor mij ligt het helaas niet zo simpel en de dinoactie vond ik erg saai. Dat het er degelijk uitziet doet me niet zoveel.
Laat a.u.b. duidelijkwezen dat ik het ook een kutfilm vond. Maar vanwege de effecten heb ik het wel uitgekeken. Zonder de effecten was er niets overgebleven. Die film heeft alleen maar bestaanswaarde door de effecten.

quote:
Vermakelijker, misschien. Maar kwaliteit was het nooit geworden.
Eens.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_106723872
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:24 schreef RanTheMan het volgende:
eigenlijk zegt onderstaande link precies wat ik denk.. Man waarom is Terra Nova soms toch zo tenenkrommend, maar ook weer interessant genoeg om te volgen...grrrrrrrr

http://www.tvguide.com/Ne(...)-Finale-1040970.aspx
Ben het wel eens met dat stukje. Te weinig gedaan met de setting en teveel familiedrama. Maarja, als je dan weer de reacties leest eronder.

quote:
I actually like the family

...

I like the family too, and for a change you can tolerate the children.

...

I like the family too!

...

Yeah, I agree, solid family too. Enjoy their interaction, it's one of the few nicely normal depictions of family life in haphazard surroundings on TV.

...

I like the Shannon family and especially the scenes with the teenagers. It shows how normal they are in the past (crazy!) world.

...

Amen! Its refreshing to see good kids on TV for once. They dont swear, act like thugs, and really aren't disrespectful. I think people do not relate to them, because they aren't use to good kids anymore.

...

I like the whole family and care about them all.

...

The show got better every week and the finale had me on the edge of my seat.

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_106723958
Wat gezeur ineens zeg :')

Ik vind de serie, ondanks dat het niet zo goed is als Lost (nee natuurlijk niet :') ) gewoon leuk om te kijken. :)
pi_106724217
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:12 schreef maurisioo het volgende:
Wat gezeur ineens zeg :')

ineens? :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_106724302
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:19 schreef Tim86 het volgende:

[..]

ineens? :')
Het was even positief, en zodra er een gaat klagen, klaagt de rest mee :')
pi_106728518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:12 schreef maurisioo het volgende:

Ik vind de serie, ondanks dat het niet zo goed is als Lost (nee natuurlijk niet :') ) gewoon leuk om te kijken. :)
Ik vind het wel een beetje lost-niveau :P
Conscience do cost.
pi_106729066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje lost-niveau :P
Dan heb je gewoon een slechte smaak
pi_106804052
mwoah, Het begin was inderdaad niet al te best. Het budget was/is er maar ze moesten er echt nog even inkomen. Tegen het eind was het gewoon uiterst vermakelijk en ik kijk daarom uit naar een 2de season mocht die er komen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_106804166
quote:
16s.gif Op donderdag 12 januari 2012 17:34 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon een slechte smaak
Zegt iemand die lost goed vond :P
Conscience do cost.
pi_107712766
Gister de pilot gezien, die vond ik zeer vermakelijk. De 3e en 4e ep waren echter stukken minder, dus twijfel nog of ik de rest moet gaan kijken..
  dinsdag 7 februari 2012 @ 14:24:27 #36
104871 remlof
Europees federalist
pi_107712847
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:21 schreef tompsv18 het volgende:
Gister de pilot gezien, die vond ik zeer vermakelijk. De 3e en 4e ep waren echter stukken minder, dus twijfel nog of ik de rest moet gaan kijken..
Gewoon doen, het wordt daarna weer steeds beter.
pi_107712854
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 14:21 schreef tompsv18 het volgende:
Als je de pilot goed vond kun je beter de rest van het seizoen ook maar gaan afkijken.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 15:48:46 #38
300718 Kenju
Say It!!??
pi_107716206
Wat een bullshit. Het is gewoon een tergend slechte serie met een goede pilot en een goede afsluiting van het seizoen met de laatste 2 afleveringen. Wanneer ze in S02 na het afsluiten van het einde van S01 weer vervallen in het oude niveau wat het grootste deel van de serie aangehouden is, oftewel een zwak, voorspelbare verhaallijn, stereotype karakters, goedkoope, ongeloofwaardige, slechte effecten, en daar bovenop nog het gegeven dat het gros van de inhoud vooral filler-materiaal is, stop ik met kijken.

Ik ga me niet weer door een heel seizoen worstelen, voor alleen maar een spectaculair einde. Spectaculair is dan ook nog eens relatief. Voor Terra Nova is het spectaculair. Maar een actiefilm van dergelijke aard scoort misschein een 6,5 op iMDb. Dan kijk ik in plaats daarval wel gewoon meteen een goede film die hoger scoort dan dat.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_107716685
Nog geen renewal of cacellation bericht?
pi_107717066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:48 schreef Kenju het volgende:
Wat een bullshit. Het is gewoon een tergend slechte serie met een goede pilot en een goede afsluiting van het seizoen met de laatste 2 afleveringen. Wanneer ze in S02 na het afsluiten van het einde van S01 weer vervallen in het oude niveau wat het grootste deel van de serie aangehouden is, oftewel een zwak, voorspelbare verhaallijn, stereotype karakters, goedkoope, ongeloofwaardige, slechte effecten, en daar bovenop nog het gegeven dat het gros van de inhoud vooral filler-materiaal is, stop ik met kijken.

Ik ga me niet weer door een heel seizoen worstelen, voor alleen maar een spectaculair einde. Spectaculair is dan ook nog eens relatief. Voor Terra Nova is het spectaculair. Maar een actiefilm van dergelijke aard scoort misschein een 6,5 op iMDb. Dan kijk ik in plaats daarval wel gewoon meteen een goede film die hoger scoort dan dat.
100% mee eens. Iemand die nu zich afvraagt om te kijken, zou ik het sowieso afraden. Als het nieuwe seizoen beter is, en het na 3 of 4 afleveringen na het afsluiten van het einde nog steeds interessant is, zou ik eventueel mijn standpunt in deze veranderen. Maar tot nu toe is het alles bij elkaar gewoon een slechte serie.
pi_107937265
Rare serie, een paar ep's die ik heb gekeken waren erg goed en bij anderen nam ik niet eens de moeite om het af te kijken. :P
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_107938850
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef wolfrolf het volgende:
Nog geen renewal of cacellation bericht?
Komt pas in mei. Het is de vraag hoe Fringe en Alcatraz zich houden denk ik.
pi_107939077
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:42 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Komt pas in mei. Het is de vraag hoe Fringe en Alcatraz zich houden denk ik.
Heb liever dat Fringe doorgaat eigenlijk, maar weet niet of die serie al bijna afgelopen is.
pi_107940424
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 18:47 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Heb liever dat Fringe doorgaat eigenlijk, maar weet niet of die serie al bijna afgelopen is.
Ik neem aan iedereen wel, behalve de halve zolen die niet kijken in Amerika..
Hopelijk blijft Fringe nog een jaartje op de vrijdag, met een laatste seizoen van 13 afleveringen, ratings zijn namelijk ontzettend slecht. Ik verwacht dat daarna dan Alcatraz of Terra Nova naar de vrijdag zal gaan (tenzij Alcatraz zijn koppie boven water kan houden in de ratings).
  Moderator maandag 13 februari 2012 @ 19:23:39 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_107940724
Ik wil nog wel een seizoen zien, op het eind werd het eindelijk spannend.
niet zo tof doen
pi_107961392
Laatst het seizoen gekeken. Pilot trok me wel, maar had het idee alsof tussen de pilot en de laatste twee afleveringen ik slechts naar fillers heb zitten kijken. En tóch blijven kijken natuurlijk :') Er zat een hoop potentie in, maar dat is er nooit uitgekomen. Oppervlakkig verhaal, met dito personages, en dan die familie :O

quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:23 schreef Karina het volgende:
Ik wil nog wel een seizoen zien, op het eind werd het eindelijk spannend.
Maar toch is het jammer dat er pas in de laatste aflevering iets noemenswaardig begint. Ik ben bang dat, mocht er een tweede seizoen komen, ze direct weer afglijden naar het niveau van het eerste seizoen.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_107966817
Ik zou ook wel graag een seizoen 2 zien.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_108453614
Zo, heb ook de seizoensfinale gezien, en hoewel deze inderdaad wat meer kwaliteit had dan andere afleveringen was het nog steeds gewoon te makkelijk en te slecht in sommige opzichten. ;

Shannon en Kara staan een paar meter van die zelfmoorddude af, Kara is dood en Jimbo komt er na een paar dagen coma met een tuut in de oren en verder zonder kleerscheuren vanaf.. wtf?

Hoe kregen ze die dino in die container? Door één spuitje?

Die invaders branden Terra Nova eerst af om er vervolgens zelf te gaan wonen?

Waarom überhaupt zo'n gewelddadig, concentratiekamp-achtig gedoe als die invaders alleen maar meteoric iron willen gaan minen. Kunnen ze niet gewoon zelf een kampje verderop bouwen en elkaar met rust laten? De enige reden voor het geweld was de haatgevoelens van Lucas jegens zijn vader?

Die onbezonnen actie van Shannon om in de kroeg Lucas een mep te geven en vervolgens bijna in zijn eentje een leger uit te schakelen, alleen om zijn zoon te redden?

Wat me ook nog steeds dwars zit is dat ze een manier hadden om de spion in TN op te sporen, door middel van die mega-libelle, en die kans in eerste instantie vanwege een stomme reden weg verknallen. Waarom kan die libelle daarna niet alsnog gebruikt worden? En waarom überhaupt dat moeilijke gedoe als ze je toch een mol bij de sixers hebt die eigenlijk niet echt een rol heeft gespeeld behalve de moeder van Skye op wonderbaarlijke manier naar TN terug te brengen.

Het klinkt misschien makkelijk om dit soort dingen op te sommen, maar dat heeft de serie aan zichzelf te danken. Het heeft valse verwachtingen geschept. Voor een serie met dino's hebben de dino's maar een te klein bijrolletje en de serie mist in zijn geheel spanning en geloofwaardigheid,en heeft een veel te hoog I-love-you-EO-gezemel-gehalte. Het kwam misschien meer tot zijn recht als het om 18h na villa achterwerk werd uitgezonden.
In the coolest little capital of the world
pi_108771794
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:03:30 #50
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108772124
Geen verrassing, de zoveelste in een rij ongeïnspireerde (dure) SciFi series.
pi_108772164
Mooi, hopen dat er iets goeds voor in de plaats komt.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:06:22 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_108772169
No surprise inderdaad, toch jammer.
pi_108772199
Alhoewel, ik ben stiekem toch wel benieuwd naar hele gebeuren omtrent het boegbeeld.. _O-
pi_108773572
Jammer, maar geen verrassing inderdaad. Maar misschien is er dus nog hoop volgens het bericht :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:08 schreef rgras het volgende:
Alhoewel, ik ben stiekem toch wel benieuwd naar hele gebeuren omtrent het boegbeeld.. _O-
Toen werd het eigenlijk pas echt interessant :')
pi_108777317
toch wel jammer, vond het wel steeds vermakelijk. De setting was in orde, als ze nu een fatsoenlijk verhaal zonder kinderen bedacht hadden...
pi_108777480
Kunnen ze gewoon niet het script van de komenede seizoen(en) (als ze dat al hebben) op internet zetten? Wil graag weten hoe het afloopt.
pi_108777615
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:28 schreef maurisioo het volgende:
Kunnen ze gewoon niet het script van de komenede seizoen(en) (als ze dat al hebben) op internet zetten? Wil graag weten hoe het afloopt.
Die zijn helemaal nog niet geschreven man :')
pi_108778249
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:31 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dit, maar wellicht dat de schrijvers wel ideeën hadden over hoe het verder zou gaan, dit kunnen ze natuurlijk wel op internet dumpen. Was toen ook het geval bij Jericho
pi_108778391
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:31 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Er is al een half jaar voorbij sinds seizoen 1 is afgelopen, dus kan best. Daarnaast hebben ze echt niet gedacht "he laten we ze in een dinowereld gooien het eerste seizoen en het tweede seizoen zien we wel, alleen even een spannende cliffhanger."
pi_108778696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Dit, maar wellicht dat de schrijvers wel ideeën hadden over hoe het verder zou gaan, dit kunnen ze natuurlijk wel op internet dumpen. Was toen ook het geval bij Jericho
Nee joh, tijdens het schrijven van het eerste seizoen wisten ze niet eens wat ze wilden :')
pi_108779287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Waarom is Jericho ook alweer gecanceld?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:24:18 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108779456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Er is al een half jaar voorbij sinds seizoen 1 is afgelopen, dus kan best. Daarnaast hebben ze echt niet gedacht "he laten we ze in een dinowereld gooien het eerste seizoen en het tweede seizoen zien we wel, alleen even een spannende cliffhanger."
Euhm.. jawel want je geeft in feite een samenvatting van het verloop van het eerste seizoen. :D

<Pilot><vulling><vulling><vulling><vulling><Oh shit.. we moeten een hint van de rode draad laten vallen><vulling><vulling><Season Finale Cliffhanger>
pi_108779894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:20 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Waarom is Jericho ook alweer gecanceld?
Om dezelfde reden waarom andere series worden gecanceld: lage kijkcijfers en marktaandeel.

Alhoewel er rondom het cancellen van Jericho allerlei complottheorieën hangen :D
pi_108786579
Mooi dat de serie geannuleerd is. Hoeven we ons ook niet meer af te vragen hoe het verder gelopen zou zijn.
pi_108786796
Gelukkig is deze helse serie geannuleerd, dat er in deze tijd nog zulke scfi series worden gemaakt bah!
pi_108786864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Euhm.. jawel want je geeft in feite een samenvatting van het verloop van het eerste seizoen. :D

<Pilot><vulling><vulling><vulling><vulling><Oh shit.. we moeten een hint van de rode draad laten vallen><vulling><vulling><Season Finale Cliffhanger>
tja, als je het zo bekijkt :P
pi_108786917
Trouwens waar ging al dat geld naar toe? Het kan echt niet allemaal gebruikt zijn voor de afgrijselijke CGI en zo beroemd zijn de acteurs ook weer niet.
pi_108787171
Jammer, ik vond toch best een aardige serie. Goed, het zat vol met cliché's, de CGI was om te huilen en zo strak werd er ook niet geacteerd, met het verhaal viel best wel mee te leven...

quote:
Terra Nova will likely end up the highest-rated cancelled show of the season. It averaged 10.1 million viewers and a 3.6 adult demo rating once you add in a week of DVR playback.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_108787229
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Om dezelfde reden waarom andere series worden gecanceld: lage kijkcijfers en marktaandeel.

Alhoewel er rondom het cancellen van Jericho allerlei complottheorieën hangen :D
Heel jammer. Vind het een betere serie dan Lost bv, en die staat ook best hoog op mijn lijstje.
pi_108787873
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef Doler12 het volgende:
Trouwens waar ging al dat geld naar toe? Het kan echt niet allemaal gebruikt zijn voor de afgrijselijke CGI en zo beroemd zijn de acteurs ook weer niet.
Dan heb jij geen idee hoe duur CGI is, daar gaat A heel veel tijd in zitten en B de bedrijven die dat doen hebben een uurtarief waar moszkovich jaloers op is.

Las trouwens dat ze Terra Nova wel nog proberen bij een andere zender te stallen, ook omdat de verkoop aan het buitenland fantastisch schijnt te lopen.
pi_108788245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:57 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Heel jammer. Vind het een betere serie dan Lost bv, en die staat ook best hoog op mijn lijstje.
Een betere serie dan Lost? :')
Terro Nova was een leuke serie om naar te kijken, maar Lost was echt 10x beter. Die had tenminste wel een goed, spannend en interessant verhaal. Daarnaast had die ook veel betere acteurs.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:52:24 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108789025
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef Doler12 het volgende:
Er is veel gefilmd op een gebouwde (buiten)set in Australië.
Dat is een stuk duurder dan een backlot ergens bij FOX studios.

De vergelijking hierboven met Lost is trouwens een belediging voor iedere Lost kijker.
pi_108789154
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:26 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Een betere serie dan Lost? :')
Terro Nova was een leuke serie om naar te kijken, maar Lost was echt 10x beter. Die had tenminste wel een goed, spannend en interessant verhaal. Daarnaast had die ook veel betere acteurs.
Kheb het over Jericho
pi_108793496
Ben benieuwd wat er terecht gaat komen van het "rondshoppen" met de serie bij andere zenders..
pi_108794779
Nou dat zat er dik in. Hopelijk wordt het 2e seizoen van Falling Skies beter, maar ik denk dat die net zo slecht gaat worden als de 1e.
pi_108794944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:52 schreef wolfrolf het volgende:
Ben benieuwd wat er terecht gaat komen van het "rondshoppen" met de serie bij andere zenders..
Niks.. Geen ander network zal het willen uitzenden en het zal te duur zijn voor cable.
pi_108796665
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:20 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Niks.. Geen ander network zal het willen uitzenden en het zal te duur zijn voor cable.
Hm. Misschien SyFy met een stuk kleiner budget
pi_108799356
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:52 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Hm. Misschien SyFy met een stuk kleiner budget
Dat is zo 1, 2, 3 ook de enige cable zender die ik kan bedenken idd, maar dan zal er flink gesneden moeten worden in de cast en het algehele budget. Kan me niet voorstellen dat Syfy of de showrunners daar aan willen beginnen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:53:30 #79
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_108800074
Was gewoon een kutserie. Zonde van het geld. Dat ze dat bedrag in een fatsoenlijke serie pompen. Heck, wat mij betreft gaan al die series die met een dik budget bezig konden maar ondertussen wanpresteerden dat budget aanwenden voor één goede serie. Maar goed, aangezien ze allemaal over verschillende stations verspreid zitten, zal dat wel niet gebeuren.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:03:32 #80
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_108838907
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Was gewoon een kutserie. Zonde van het geld. Dat ze dat bedrag in een fatsoenlijke serie pompen. Heck, wat mij betreft gaan al die series die met een dik budget bezig konden maar ondertussen wanpresteerden dat budget aanwenden voor één goede serie. Maar goed, aangezien ze allemaal over verschillende stations verspreid zitten, zal dat wel niet gebeuren.
Vond deze serie juist heel erg vernieuwend. Van mij hadden er nog vele seizoenen mogen komen maar helaas :(.

Hopen dat het lukt om ander netwerk te vinden die het wil uitzenden. Maar met het budget van 10miljoen per aflevering schat ik de kans klein :(
pi_108839344
Maar wanneer komt er een slotje op dit topic?
pi_108841428
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef FL_Freak het volgende:
Maar wanneer komt er een slotje op dit topic?
Wanneer PSV een goede club wordt

Deze reeks zal voor eeuwig blijven bestaan! *O*
Gewoon omdat het toch wel een grappige serie was om naar te kijken. :P
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:13:44 #83
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_108843269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:03 schreef Gesmoltenkaas het volgende:

[..]

Vond deze serie juist heel erg vernieuwend. Van mij hadden er nog vele seizoenen mogen komen maar helaas :(.

Hopen dat het lukt om ander netwerk te vinden die het wil uitzenden. Maar met het budget van 10miljoen per aflevering schat ik de kans klein :(
Vernieuwend? Alles wat ze doen is al meermaals gedaan. En het centrale thema van een oud-militair die zich eerst tot de inner cirkel van de leiding van de omgeving werkt, alles even oplost, een gezin heeft bestaande uit een dokter/wetenschapper als vrouw, slimme dochter, ietswat recalcitrante zoon, onschuldige jongste is echt zo oud als de weg naar Rome.
Er is niets, maar dan ook nìets vernieuwend aan deze kutserie m.i..

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat jij vernieuwend vind aan deze serie....
  maandag 12 maart 2012 @ 15:43:54 #84
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_109013350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Vernieuwend? Alles wat ze doen is al meermaals gedaan. En het centrale thema van een oud-militair die zich eerst tot de inner cirkel van de leiding van de omgeving werkt, alles even oplost, een gezin heeft bestaande uit een dokter/wetenschapper als vrouw, slimme dochter, ietswat recalcitrante zoon, onschuldige jongste is echt zo oud als de weg naar Rome.
Er is niets, maar dan ook nìets vernieuwend aan deze kutserie m.i..

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat jij vernieuwend vind aan deze serie....
Ik kan me geen serie herinneren waarin ze terug in de tijd gaan in een alternatieve tijdlijn en daar vervolgens een nieuw bestaan op willen bouwen. Uiteraard de standaard dingetjes zoals hierboven zijn inderdaad niet erg vernieuwend maar ik vond de serie wel vernieuwend wat betreft het verhaal en setting.
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 maart 2012 @ 15:47:45 #85
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_109013461
Uiteindelijk blijft het gewoon een serie over een gezin die in een vreemde situatie terechtkomt. Die situaties verschillen per serie. Terra Nova was niet vernieuwend en ook niet verrassend. Het leek meer op de Star Trek-kolonisatie serie (die uiteindelijk DS9 werd).
  maandag 12 maart 2012 @ 16:28:16 #86
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_109014963
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:43 schreef Gesmoltenkaas het volgende:

[..]

Ik kan me geen serie herinneren waarin ze terug in de tijd gaan in een alternatieve tijdlijn en daar vervolgens een nieuw bestaan op willen bouwen. Uiteraard de standaard dingetjes zoals hierboven zijn inderdaad niet erg vernieuwend maar ik vond de serie wel vernieuwend wat betreft het verhaal en setting.
Tsja, als je het specifiek gaat bekijken, dan is iedere serie vernieuwend. Feit is dat de verhaalmotieven zeer bekend zijn en de afgelopen twintig jaar in meerder bekende series en films ook centraal hebben gestaan, en in de meeste gevallen ook veel beter gedaan zijn.
pi_109014997
Het had zo mooi kunnen worden deze serie.. Jammer dat het een soap moest worden.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:05:46 #88
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_112206783
Er is nog hoop :)
Geruchten van een overname steken de kop op....
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:09:27 #89
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112206924
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:29 schreef HyperViper het volgende:
Het had zo mooi kunnen worden deze serie.. Jammer dat het een soap moest worden.
^^ Dat. Geldt voor heel veel series tegenwoordig, dat soap/drama-effect hoeft echt niet.
censuur :O
pi_112207195
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
No shit?
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:18:16 #91
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112207266
wat was dit slecht hee
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112207425
quote:
Haha niet met hetzelfde budget denk ik :D
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Moderator woensdag 30 mei 2012 @ 11:28:20 #93
9859 crew  Karina
Woman
pi_112207717
quote:
:) Van mij mogen ze nog even doorgaan, op het laatst werd het spannend.
niet zo tof doen
pi_112207772
quote:
Wat is jouw bron?
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:32:14 #95
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_112207899
quote:
99s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:28 schreef Karina het volgende:

[..]

:) Van mij mogen ze nog even doorgaan, op het laatst werd het spannend.
Heb in 3 avonden het hele 1e seizoen gekeken en ik hoop echt dat ze de serie voort kunnen zetten...
Ze kunnen er nog zoveel instoppen met de badlands en de phoenix groep...
En ik denk dat het budget wel omlaag kan want ze hoeven niet in elke aflevering CGI te gebruiken....

De serie deed me trouwens een beetje denken aan: A town called Eureka meets Lost meets Jurassic Park meets Stargate....

Heel veel potentie in ieder geval !

quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:29 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat is jouw bron?
http://screenrant.com/terra-nova-canceled-season-2-aco-157895/
pi_112208100
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

Heb in 3 avonden het hele 1e seizoen gekeken en ik hoop echt dat ze de serie voort kunnen zetten...
En ik denk dat het budget wel omlaag kan want ze hoeven niet in elke aflevering CGI te gebruiken....

De serie deed me trouwens een beetje denken aan: A town called Eureka meets Lost meets Jurassic Park meets Stargate....

[..]

Hmm maar dat was wel bekend ja, is ook iets van maart :). Ik wil het nog wel eens zien :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_112208274
Idd nieuws uit maart.

TN is dood & begraven.
pi_112208952
Laat ze alsjeblieft geen geld meer weggooien naar dit wanproduct van een serie O+
Conscience do cost.
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:13:39 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_112209572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:57 schreef ems. het volgende:
Laat ze alsjeblieft geen geld meer weggooien naar dit wanproduct van een serie O+
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:15:47 #100
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112209643
Wel jammer eigenlijk, want het werd de laatste aflevering pas echt interessant. (Begin was ook gaaf, maar tussenin was het gewoon veel bagger-episodes.)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:17:56 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_112209728
Nou ja, Falling Skies begint 18 juni weer :P
pi_112210522
quote:
6s.gif Op woensdag 30 mei 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Nou ja, Falling Skies begint 18 juni weer :P
Dat is pas een bazenserie ;(
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:04:06 #103
300718 Kenju
Say It!!??
pi_112216842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

[..]

Wanneer je het in één keer door kijkt, onthoud je de centrale verhaalelementen natuurlijk beter. De meesten hebben hier een keer per week kunnen kijken, en dan kun je het zoetsappige met slechte effecten beklede, stereotypische geboom niet negeren. Het was gewoon een slechte serie die al bij de 3e aflevering met fillers begon. Al het budget lijkt gezeten te hebben in het begin en het einde, en verhaaltechnisch was alleen het thema redelijk interessant, maar de uitwerking totaal niet.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:19:48 #104
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_112217628
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:04 schreef Kenju het volgende:

[..]

Wanneer je het in één keer door kijkt, onthoud je de centrale verhaalelementen natuurlijk beter. De meesten hebben hier een keer per week kunnen kijken, en dan kun je het zoetsappige met slechte effecten beklede, stereotypische geboom niet negeren. Het was gewoon een slechte serie die al bij de 3e aflevering met fillers begon. Al het budget lijkt gezeten te hebben in het begin en het einde, en verhaaltechnisch was alleen het thema redelijk interessant, maar de uitwerking totaal niet.
Ben ik het niet mee eens....

Ik heb me zeer goed vermaakt met de serie....
Ik wilde steeds weer doorkijken...

Na stargate, Stargate atlantis en Dr. Who was het weer eens een echt leuke serie vond ik....
  woensdag 30 mei 2012 @ 17:28:10 #105
66083 Platina
78th Element
pi_112225007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:19 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

Na stargate, Stargate atlantis en Dr. Who was het weer eens een echt leuke serie vond ik....
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....
pi_112225282
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Platina het volgende:

[..]

:').

Denk eerder dat het probleem is, dat ze overal al aan het opscheppen waren over hoe goed het wel niet ging worden, en dan krijg je dit.

Alcatraz heeft eigenlijk precies hetzelfde gehad, en daar is S2 ook nog niet zeker van (nja dat ik weet dan :D)
pi_112225545
Ik heb alleen de eerste vijf of zes afleveringen met veel pijn en moeite gekeken. Het was gewoon zo verschrikkelijk slecht dat ik 't nog knap vind dat het een heel seizoen heeft geduurd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_112225986
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb alleen de eerste vijf of zes afleveringen met veel pijn en moeite gekeken. Het was gewoon zo verschrikkelijk slecht dat ik 't nog knap vind dat het een heel seizoen heeft geduurd.
Petje af. Halverwege de 2e aflevering bedacht ik me opeens dat ik wel gek moest zijn om deze drama verder te kijken :P
Conscience do cost.
  woensdag 30 mei 2012 @ 19:07:13 #109
300718 Kenju
Say It!!??
pi_112229149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:19 schreef Dopekoe het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat wanneer je het in één keer kijkt, die tergende elementen van de serie gewoon minder zijn, omdat je makkelijker de centrale elementen als handvatten kan vastpakken als een centraal verhaal. Ik heb de serie vanaf het begin iedere week gekeken, en dan mis je die centrale elementen regelmatig. Behalve de zwakke spoilers en het gebrek aan de frequentie waarmee er iets met de centrale verhaallijn wordt gedaan, ga je je dan ook ergeren aan alle andere zaken.

Stargate was zoveel beter. Al werd het bij Atlantis op een gegeven moment ook erg vervelend. maar dan nog was dat beter dan Terra Nova. Zeker kwa effecten en ook de actie.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:39:51 #110
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_112253407
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:34 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Alcatraz heeft eigenlijk precies hetzelfde gehad, en daar is S2 ook nog niet zeker van (nja dat ik weet dan :D)
dat is eveneens gecancelled

ze hadden gewoon wat fatsoenlijke schrijvers van HBO of Showtime op Terra Nova moeten zetten, dan was het wel goed gekomen met de kwaliteit ipv al die clichés die zich opstapelde en het oninteressant drama dat pijn deed aan de ogen
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:02:11 #111
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_112253921
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Platina het volgende:

[..]

Wellicht, maar goed dat smaken verschillen....
Er zijn ook mensen die 24 leuk vinden maar dat vind ik dan bijvoorbeeld helemaal niets...

Er komen bijna geen leuke nieuwe (SciFi-achtige series uit en daarom vond ik ook Terra Nova een verlichting...
pi_112255477
Van de week is de eerst aflevering Continuum in Amerika uitgezonden. Dat zag er wel goed uit. Meteen ook veel informatie over wat er allemaal aan de hand is.

Gaat over een groepje terroristen/vrijheidsstrijders die ter dood veroordeeld zijn in het jaar 2077 maar terug in de tijd ontsnappen naar 2012. Helaas voor hun komt er per ongeluk ook een agente mee die ze gaat proberen op te sporen. Zij heeft het voordeel dat ze oogimplantaten heeft waarmee ze bijvoorbeeld in kan zoomen en infrarood kan zien. Ook heeft ze een bodysuit die kogelwerend is en nog wat leuke SF dingen kan.

De terroristen beginnen meteen een oorlog tegen de politie om aan wapens te komen, en zo hun zaak voort te kunnen zetten. Of vroegtijdig te beginnen.
Ergens in de toekomst gaan alle grote landen failliet en nemen grote bedrijven de wereldregering over. Hier strijdt de groepering Liber8 tegen.

Ik had meteen zin in de tweede aflevering.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_112255579
Klinkt interessant! Zal binnenkort eens een gokje wagen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:31:06 #114
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112256659
Ik heb hem niet gezien, maar is een Canadese serie.
Dus de kans dat hij gecancelled wordt lijkt me kleiner dan bij Amerikaanse series :D
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:04:47 #115
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112257886
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:55 schreef Salamander het volgende:
Van de week is de eerst aflevering Continuum in Amerika uitgezonden. Dat zag er wel goed uit. Meteen ook veel informatie over wat er allemaal aan de hand is.

Gaat over een groepje terroristen/vrijheidsstrijders die ter dood veroordeeld zijn in het jaar 2077 maar terug in de tijd ontsnappen naar 2012. Helaas voor hun komt er per ongeluk ook een agente mee die ze gaat proberen op te sporen. Zij heeft het voordeel dat ze oogimplantaten heeft waarmee ze bijvoorbeeld in kan zoomen en infrarood kan zien. Ook heeft ze een bodysuit die kogelwerend is en nog wat leuke SF dingen kan.

De terroristen beginnen meteen een oorlog tegen de politie om aan wapens te komen, en zo hun zaak voort te kunnen zetten. Of vroegtijdig te beginnen.
Ergens in de toekomst gaan alle grote landen failliet en nemen grote bedrijven de wereldregering over. Hier strijdt de groepering Liber8 tegen.

Ik heb de pilot ook gekeken, er zat een goed tempo in. Al ging het al bijna té snel ;-) (Met die situatie op het politiebureau.)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_112268080
Klinkt goed, dat continuum. Maar eens aangluren dus. :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:08:03 #117
300718 Kenju
Say It!!??
pi_112268425
Zag het inderdaad ook. Scoort erg hoog p imdb. Ga het ook een kans geven, maar wil wel een soort van aanloop hebben, en wacht dus tot de eerste 4 afleveringen er zijn.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:10:08 #118
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_112268522
Ik dacht dat het heel cheesy zou worden. Maar ik ga het ook maar eens downloaden.
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:17:12 #119
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_112268861
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:08 schreef Kenju het volgende:
Zag het inderdaad ook. Scoort erg hoog p imdb.
IMDB is geen graadmeter voor series; hoog fanboy gehalte. :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 16:18:52 #120
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_112268939
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Mwa, als er genoeg stemmen zijn dan valt dat meestal wel mee.
pi_112269839
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:39 schreef planethugo het volgende:

ze hadden gewoon wat fatsoenlijke schrijvers van HBO of Showtime op Terra Nova moeten zetten, dan was het wel goed gekomen met de kwaliteit ipv al die clichés die zich opstapelde en het oninteressant drama dat pijn deed aan de ogen
True that.
pi_112273506
quote:

[..]

Het is wel degelijk een graadmeter dus, mede dankzij de fanboys :P

Maar dat betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn verder. Dexter scoort ook redelijk hoog ondanks dat ik die serie middelmatig at best vind.
Conscience do cost.
  donderdag 31 mei 2012 @ 18:11:00 #123
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_112273657
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn verder. Dexter scoort ook redelijk hoog ondanks dat ik die serie middelmatig at best vind.
Series krijgen over het algemeen sowieso hoge cijfers vind ik, vergeleken met films. Dus gewoon 1 punt eraf halen. :P
pi_112277420
quote:

[..]

Ik vind Dexter wel goed, maar dat heb je sowieso wel met IMDB. Films in verschillende segmenten lopen ook meer gevaar op overwaardering, zeker op de korte termijn. Dat zag je ook bij die Transformers-rommel in het begin.

En op nog triestere manier die rommel uit Turkije die door nationalisten de top 250 ingestemd wordt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:04:22 #125
300718 Kenju
Say It!!??
pi_112278620
quote:

[..]

Mwah, in de regel vind ik het altijd wel een goede weergave van de werkelijkheid hoor. Bij films is het wel eens wat anders, maar voor series is het gewoon in orde. Al hoeft een hoge rating natuurlijk niet te betekenen dat het ook leuk is. Verder wordt namate een serie langer loopt, de rating amper beïnvloed, waardoor series als Prison Break, gewoon hoog blijven staan. Maar dan nog, het is zonde wanneer je de eerste twee seizoenen van PB niet ziet. Dus derhalve blijft het iets waar je van uit kan gaan.
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:

[..]

True that.
Je kunt je afvragen in hoeverre dat überhaupt een optie was, Misschien zijn ze wel gevraagd en zeiden ze dat ze het een kansloos project vonden en er dus geen zin in hadden. Het is niet zo dat de effecten of de acteurs wel geweldig waren, dus er was kwa productie wel meer mis met die serie.
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2012 18:11 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Series krijgen over het algemeen sowieso hoge cijfers vind ik, vergeleken met films. Dus gewoon 1 punt eraf halen. :P
Klopt deels wel. Maar ik zie het niet echt als een waardering van welke de beste is, maar meer of iets wel of geen aanrader is. Verder moeten we niet vergeten dat we de afgelopen jaren wel erg verwend zijn. Al die achten zijn echt wel terecht. Er zijn gewoon een hoop goede series. Een beetje onzin om het af te waarderen omdat de norm tegenwoordig zo hoog ligt.
quote:

[..]

Dexter is gewoon een fantastische serie. En die mening deel ik met velen. Er zijn maar weinig mensen die het kijken die het niet goed vinden. Het afgelopen seizoen was wat minder in termen van schrijfwerk, maar nog altijd vermakelijk. Alles wat daarvoor was, was gewoon super en staat op hetzelfde niveau als de Heroes, 24's, Prison Break, Lost (de vier andere grote series die niet echt genre specifiek zijn en dus bij een zeer groot, breed publiek wisten te scoren) in hun beste seizoenen. Misschien niet zo spannend, maar dat maakt het niet minder goed.

Laten we deze discussie trouwens voortzetten in het algemene series topic....

[ Bericht 1% gewijzigd door Kenju op 31-05-2012 20:10:08 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_112293515
IMDB gebruiken voor het cijfer mbt series is compleet waardeloos idd. Octopus Paul zou beter advies kunnen geven. Zelfs compleet troep scoort nog een voldoende en een degelijke serie zit qua cijfer al snel op hetzelfde niveau als een absolute topfilm. Gaat helemaal nergens over.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_112334275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:55 schreef Salamander het volgende:

ik vond het wel tenenkrommend acteerwerk en denk ook niet dat ik hem verder ga kijken.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:12:29 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112334291
Zo blij dat dit gecanceled is, anders had ik weer moeten kijken :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_114425528
Vanavond op RTL 5, om half 9. :') _O-
pi_114425856
Terecht, wat een grap was dit
Veni, vidi, vodka.
pi_114425995
Ik vind het toch leuk dat ze deze rommel zo breed aan het adverteren zijn op tv terwijl ze weten dat het na het eerste seizoen al is afgelopen :P
Conscience do cost.
  donderdag 19 juli 2012 @ 19:39:52 #132
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_114428063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef ems. het volgende:
Ik vind het toch leuk dat ze deze rommel zo breed aan het adverteren zijn op tv terwijl ze weten dat het na het eerste seizoen al is afgelopen :P
Tsja, hetzelfde zou je kunnen zeggen over de originele productie-partij. Hoe dan ook, waarschijnlijk heeft RTL er weinig voor hoeven betalen, en proberen ze met de dikke promoties de reclame zo prijzig mogelijk te verkopen en zo erop te verdienen.
pi_114432341
hadden ze niet bij deze serie een waterpistool zwart geverfd dat een ver geavanceerd wapen moest voorstellen?
:9

enigste goede aan deze serie is de muziek, jammer dat ze hetzelfde riedeltje steeds blijven herhalen..
Ze smelten de kazen!
pi_114432973
Hilarische hoe die idioten ook gelijk de flora en fauna ook afmaakte. Zogenaamd was toch al het leven weg op aarde? Moet je eens denken hoeveel geld ze konden verdienen aan biotechnologie, aah fucked. Een kilo hout kon waarschijnlijk al tientallen miljoen opleveren, maar nee ijzer was belangrijker dat stikt er van op Aarde en in de ruimte. Maar ja de doelgroep van de serie was ook huisvrouw Miep en haar gezin.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 20:59 schreef Stickertje het volgende:
hadden ze niet bij deze serie een waterpistool zwart geverfd dat een ver geavanceerd wapen moest voorstellen?
:9

enigste goede aan deze serie is de muziek, jammer dat ze hetzelfde riedeltje steeds blijven herhalen..
Vergeet de Vis niet ooooooow de Vis! :'(
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:48:54 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114459894
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:38 schreef DJKoster het volgende:
Vanavond op RTL 5, om half 9. :') _O-
Zomer-zendtijd-vulling.
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 14:19:43 #136
9859 crew  Karina
Woman
pi_114461156
En de kijkcijfers vielen blijkbaar niet tegen (al vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zoveel):

quote:
De Amerikaanse serie Terra Nova is donderdag met bovengemiddelde cijfers van start gegaan op RTL 5. De dubbele aflevering was goed voor 350.000 en 466.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De in Australië opgenomen serie werd mede geproduceerd door de beroemde Steven Spielberg. De serie was zelfs voor Amerikaanse begrippen kostbaar om op te nemen. De kijkcijfers compenseerden de hoge kosten niet en daarom stopte de reeks al na één seizoen.
Bron
niet zo tof doen
pi_114461638
De eerste aflevering scoort over het algemeen beter dan de rest. Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers van aflevering 2+
Conscience do cost.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 18:23:23 #138
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_114470662
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:31 schreef ems. het volgende:
De eerste aflevering scoort over het algemeen beter dan de rest. Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers van aflevering 2+
Het slot is ook best aardig. Het is ook overduidelijk dat dat afleveringen zijn waar alles in is gegaan. Derest is prut.
pi_114470845
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 18:23 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Het slot is ook best aardig. Het is ook overduidelijk dat dat afleveringen zijn waar alles in is gegaan. Derest is prut.
Dat was ook een beetje mijn probleem. De eerste aflevering was mwa, maar wist in ieder geval nog een beetje mijn interesse te wekken. Aflevering 2 heb ik halverwege afgezet en sindsdien niet meer naar de serie omgekeken :P
Conscience do cost.
pi_114472090
1e twee afleveringen gezien op RTL5, ben nog niet onder de indruk... Als dit zo doorgaat snap ik wel dat het geannuleerd is.

Iemand op twitter zei dat het een "soap" uitstraling heeft i.p.v. een actieserie, ben ik het wel mee eens.

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Zomer-zendtijd-vulling.
Dat doen ze altijd bij RTL, series opkopen die in US gefaald zijn hier de zomer mee opvullen :) Ach, is er tenminste iets te zien ;)
pi_114984246
Gisteravond de laatste aflevering van het seizoen gezien en ik vond het vermakelijk. Uiteraard, zoals iedereen ook zegt, is de CGI niet echt goed maar over het algemeen is het prima. Ik hoop op seizoen 2 eigenlijk....
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  donderdag 2 augustus 2012 @ 09:00:23 #142
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_114984365
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:10 schreef Doler12 het volgende:
Vergeet de Vis niet ooooooow de Vis! :'(
Beste CGI tot nu toe :')
  Public Relations / Redactie Film donderdag 2 augustus 2012 @ 09:06:48 #143
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_114984478
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:51 schreef TheClown1 het volgende:
Gisteravond de laatste aflevering van het seizoen gezien en ik vond het vermakelijk. Uiteraard, zoals iedereen ook zegt, is de CGI niet echt goed maar over het algemeen is het prima. Ik hoop op seizoen 2 eigenlijk....
Zie TT....
pi_114984497
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:06 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Zie TT....
Ja ik heb het gelezen maar toch, ik blijf hopen....
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_114986356
Dan mag je blijven hopen, FOX heeft geprobeerd om de serie te verkopen aan Netflix maar dat is niet doorgegaan en verder heeft niemand zich gemeld. Over en uit dus.

Prima zomerserie omdat er verder niets op tv is, maar in het reguliere seizoen zou ik er niet naar gekeken hebben..
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:31:48 #146
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_114986417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:51 schreef TheClown1 het volgende:
De CGI maakt me nog niet heel erg uit, maar de flinterdunne verhaaltjes en het slechte acteren wel.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:32:26 #147
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_114986451
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:30 schreef Kremers het volgende:
Dan mag je blijven hopen, FOX heeft geprobeerd om de serie te verkopen aan Netflix maar dat is niet doorgegaan en verder heeft niemand zich gemeld. Over en uit dus.

Prima zomerserie omdat er verder niets op tv is, maar in het reguliere seizoen zou ik er niet naar gekeken hebben..
En voor een zomerserie: kijk Continuum.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:40:58 #148
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114986728
quote:
99s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:32 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

En voor een zomerserie: kijk Continuum.
Suits _O_
pi_114992638
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:30 schreef Kremers het volgende:

Ik vind het ook geen prima zomerserie. Als ik geweten had dat het gewoon het hele seizoen zo klote zou zijn, had ik het nooit gekeken. Een hele hoop veel betere series zal ik nooit kijken, omdat het me gewoon niet trekt. Terra Nova verdient derhalve die kijkers niet. Dit soort projecten moet gewoon keihard doodbloeden, zodat producenten en schrijvers nooit met dit soort troep komen.
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Suits _O_
Suits is een prima serie, maar loopt natuurlijk al effe. Als zomerserie kun je op deze manier alle goede series wel noemen die nu lopen. Daar hoort een Breaking Bad of Damages ook bij, die toch wel een paar klassen boven Suits staan. En dan heb je ook nog series als Burn Notice en White Collar die ongeveer van gelijk niveau zijn.

Terra Nova hoort gewoon niet bij de series die het kijken waard zijn.

In de categorie leuke nieuwe hersenloze zomerserie zou ik ook Common Law noemen. Goed voorbeeld van hoe beperkt acteer- en schrijftalent toch een leuke serie kan maken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115155051
Ik heb net de laatste aflevering van Terra Nova gezien. Ik vond het in het algemeen een goede serie.
- goede acteurs (in het bijzonder Stephen Lang)
- goede karakters (op een enkele uitzondering na)
- goede muziek
- interessante verhaallijnen.
- prachtige decors en mooie visuele effecten
- goede sfeer

Je kan zien dat het een ambitieus project was. Paar minpuntjes:
- hier en daar werd wel erg veel een loopje genomen met de waarheid. Zo werd in de pilot de maan als plat afgebeeld op het moment dat ze vanaf het maandoppervlak de aarde lieten zien.
- slordige editing, veel teveel veel te bruuske overgangen van het ene plaatje van een acteur of actrice naar het volgende plaatje. In elke serie en film heb je dat probleem maar meestal moet je er op letten om het te zien, nu was het een paar keer overduidelijk zonder er op te letten.

Al met al een goede serie die naar mijn mening te weinig krediet krijgt. Misschien omdat mensen te hoge verwachtingen hadden gezien het immens hoge budget en enkele grote namen die achter het project zaten (Spielberg). Ik zou het mooi vinden als er een tweede seizoen komt met hetzelfde budget. Gelukkig vormde het eerste seizoen een mooi geheel, er is geen dringende open vraag - klein spoilertje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik begrijp echt niet waarom veel mensen zo negatief zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-08-2012 21:10:27 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:15:40 #151
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_115155936
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:19 schreef Karina het volgende:
En de kijkcijfers vielen blijkbaar niet tegen (al vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zoveel):

[..]

Logisch, want op zich was de promo natuurlijk wel intressant en iets wat je wel eens wilt kijken.

Aflevering 2 zal inderdaad minder zijn, zoals ems. al zei.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_115155973
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 14:19 schreef Karina het volgende:

[..]

Dat hangt ook sterk van het seizoen, de concurrentie en de omroep af. Het is dus moeilijk om hier een uitspraak over te doen maar ik vind het wat weinig als je weet dat goed scorende programma's van de publieke omroep (DWDD bijvoorbeeld) meer kijkers trekken.
Verder speelt misschien ook nog wel mee dat je zo'n serie gemakkelijk en snel kan downloaden?
#NoDAPL
pi_115156071
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:15 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Logisch, want op zich was de promo natuurlijk wel intressant en iets wat je wel eens wilt kijken.

Ach, de exposéfase is vaak wat saaier maar het is wel nodig om de karakters goed te introduceren zodat het later interessanter wordt. Voor iedereen van jullie die de laatste afleveringen nog niet heeft gezien, ik raad zeker aan om te kijken. Ze zijn interessant. Het einde is specatculair.
#NoDAPL
  Moderator zondag 5 augustus 2012 @ 21:18:03 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_115156078
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:15 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

De promo was niets mis mee, maar je weet (neem ik aan) dat het gecancelled is, dan zou ik eigenlijk al niet meer kijken.
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hangt ook sterk van het seizoen, de concurrentie en de omroep af. Het is dus moeilijk om hier een uitspraak over te doen maar ik vind het wat weinig als je weet dat goed scorende programma's van de publieke omroep (DWDD bijvoorbeeld) meer kijkers trekken.
Verder speelt misschien ook nog wel mee dat je zo'n serie gemakkelijk en snel kan downloaden?
Tuurlijk speelt dat zeker mee, de meeste mensen die het wilde kijken hebben het al lang gezien.

En nog even ingaande op de laatste opmerking van Bram in de post hiervoor: daarom vond ik het jammer dat het was gecancelled, op het eind werd het interessant. Deed me een beetje aan Planet of the Apes denken.
niet zo tof doen
pi_115156165
Dat was een beetje een retorische vraag. ;)

quote:
En nog even ingaande op de laatste opmerking van Bram in de post hiervoor: daarom vond ik het jammer dat het was gecancelled, op het eind werd het interessant. Deed me een beetje aan Planet of the Apes denken.
Dat is volgens mij dan ook het dilemma. Met een sterke opbouw krijg je een des te interessanter verhaal na die opbouw maar tegen die tijd zijn mensen al ontevreden, zonder die opbouw komt het minder op gang maar mensen zijn direct tevreden. Deze serie verdient het om nu de vruchten te plukken van die investering maar dat zal helaas niet gaan gebeuren, als TN een volgende seizoen krijgt bij een andere omroep dan gaat het sowieso een veel lager budget krijgen. Dat moeten we ook niet willen. Ik ben blij dat ze dit experiment (een serie maken met het budget en de ambitie die ze bij A-films hebben) hebben aangedurfd. Liever alleen dit eerste seizoen dan geen seizoen. Het is voor mij zeker de moeite waard geweest.
#NoDAPL
  Moderator zondag 5 augustus 2012 @ 21:19:53 #156
9859 crew  Karina
Woman
pi_115156185
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat was een beetje een retorische vraag. ;)
OK maar wel waar ;)
niet zo tof doen
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:42:51 #157
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115157598
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb net de laatste aflevering van Terra Nova gezien. Ik vond het in het algemeen een goede serie.
- goede acteurs (in het bijzonder Stephen Lang)
Ik vond ze werkelijk niets bijzonders.
quote:
- goede karakters (op een enkele uitzondering na)
Totaal niet origineel. De slimme dochter, ebelse zoon, van zelfvertrouwen overlopende ex-politieagent/militair, vrouw als dokter, slimme tienerdochter, onschuldige jongste die de werkelijkheid niet altijd begrijpt, etc.
quote:
- goede muziek
Mwa, niet echt de norm ontspringend
quote:
- interessante verhaallijnen.
Totaal niet mee eens. Afgezien van de eerste en laatste twee afleveringen was bijna alles een filler, met om de zoveel afleveringen zo hier en daar een momentje dat over een doorlopend verhaal ging.
quote:
- prachtige decors en mooie visuele effecten
decor zag er prima uit. de visuele effecten waren ronduit ruk.
quote:
- goede sfeer
Ik vond het helemaal niets. Zeer typisch, verre van origineel.

quote:
Al met al een goede serie die naar mijn mening te weinig krediet krijgt.
Heb je de oude topics een beetje doorgelezen? De kritiek was gewoon terecht, en Terra Nova is een zeer zwakke serie. Ik heb weinig series gezien waarvan het zo terecht is dat deze gecancelled wordt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:45:40 #158
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_115157775
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach, de exposéfase is vaak wat saaier maar het is wel nodig om de karakters goed te introduceren zodat het later interessanter wordt. Voor iedereen van jullie die de laatste afleveringen nog niet heeft gezien, ik raad zeker aan om te kijken. Ze zijn interessant. Het einde is specatculair.
Ik heb de hele eerste seizoen al een half jaar geleden gezien. Het einde was zeker goed, en zat genoeg stof in voor een 2de seizoen.

quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:18 schreef Karina het volgende:

[..]

De promo was niets mis mee, maar je weet (neem ik aan) dat het gecancelled is, dan zou ik eigenlijk al niet meer kijken.

[..]

Tuurlijk speelt dat zeker mee, de meeste mensen die het wilde kijken hebben het al lang gezien.

De kijkcijfers waren toch hoger dan verwacht? Daarom zei ik ook dat de promo interessant was dat er daarom veel mensen gekeken hebben bij de eerste aflevering.

Weet dat hij gecanceld is, maar er zijn genoeg mensen die nu voor het eerst in aanraking komen met deze serie en helemaal niet weten dat het al gestopt is. Er is een hele grote groep mensen die wel op internet zit maar niks qua series ofzo bijhoudt.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  Moderator zondag 5 augustus 2012 @ 21:48:12 #159
9859 crew  Karina
Woman
pi_115157909
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:45 schreef RubenSosa het volgende:

De kijkcijfers waren toch hoger dan verwacht? Daarom zei ik ook dat de promo interessant was dat er daarom veel mensen gekeken hebben bij de eerste aflevering.
Wat ik eerder postte: ik vond het helemaal niet zo hoog, maar ik heb geen idee wat series normaliter scoren.
quote:
Weet dat hij gecanceld is, maar er zijn genoeg mensen die nu voor het eerst in aanraking komen met deze serie en helemaal niet weten dat het al gestopt is. Er is een hele grote groep mensen die wel op internet zit maar niks qua series ofzo bijhoudt.
Ja daar heb je gelijk in. Eerlijk gezegd zou ik me dan wel een beetje bekocht voelen, wat ik ook had toen ik de laatste aflevering had gezien.
niet zo tof doen
pi_115161419
quote:
Heb je de oude topics een beetje doorgelezen? De kritiek was gewoon terecht, en Terra Nova is een zeer zwakke serie. Ik heb weinig series gezien waarvan het zo terecht is dat deze gecancelled wordt.
En een van de weinige projecten waarbij Spielberg zich ervoor moet schamen dat zijn naam eraan is verbonden.
pi_115161499
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:42 schreef Kenju het volgende:
Ik vond ze werkelijk niets bijzonders.
Bijzonder gaat wat ver (dan denk ik aan een briljante acteur als Hugh Laurie die duidelijk bijna in zijn eentje een serie kan dragen) maar het was gewoon degelijk. Niets mis mee.

quote:
Totaal niet origineel. De slimme dochter, ebelse zoon, van zelfvertrouwen overlopende ex-politieagent/militair, vrouw als dokter, slimme tienerdochter, onschuldige jongste die de werkelijkheid niet altijd begrijpt, etc.
Ik ben het met je eens dat de verhoudingen binnen dat gezin (slimme vrouwen, rebelse mannen) wat cliché waren, dat begint een afgezaagd verhaaltje te worden in Amerikaanse films en series. Nog niet zo erg als de Ivy Poison (leaves of three, let it be) maar het scheelt weinig.
Ik had wel sympathie voor de karakters dus het werkte wel, bij mij in ieder geval.

quote:
Mwa, niet echt de norm ontspringend
Dat ben ik niet met je eens. Het haalde misschien niet het niveau van Lost maar het was beter dan bij de meeste series. Ik heb het over de muziek tijdens de afleveringen, niet bij de opening of iets dergelijks. Maar goed, het is ook maar net waar je van houdt. Bij Alias bijv. (fantastische eerste twee seizoenen) was de muziek meesterlijk maar het waren wel allemaal bestaande nummers die werden gedraaid, ze hadden echter wel steeds de nummers uitgezocht die qua sfeer naadloos aansloten bij het verhaal. Dat is weer en ander uiterste maar ook erg leuk en interessant, en veel goedkoper (JJ ging flink over het budget heen door al die stunts). ;)

quote:
Totaal niet mee eens. Afgezien van de eerste en laatste twee afleveringen was bijna alles een filler, met om de zoveel afleveringen zo hier en daar een momentje dat over een doorlopend verhaal ging.
Ik vond de afleveringen in het midden ook wat saaier (met name 3 en 4), de eerste twee afleveringen en de laatste 3 of 4 afleveringen waren top. Ik begrijp heel goed waarom je een hekel hebt aan fillers, ik heb daar zelf ook meestal een hekel aan omdat ik het in het algemeen interessanter vind wanneer een verhaallijn wordt gevolgd. Ik denk ook vaak "fuck de incidentele kijkers" (eeuwig dilemma in verband met de reclame-inkomsten). Anderzijds is het toch niet zo vreemd dat ze een paar afleveringen lang wilden demonstreren hoe gevaarlijk het is om midden in de prehistorische jungle te wonen (ziektes, dieren) en hoe belanrijk die nederzetting is?
Ik begreep dat sommige schrijvers werden ontslagen dus blijkbaar hadden meer mensen de mening dat die fillers op zichzelf niet voldoende interessant waren.

quote:
decor zag er prima uit. de visuele effecten waren ronduit ruk.
Ik vond die poort en de omgeving daarvan in de twee-entwintigste eeuw toch best wel mooi.

quote:
Ik vond het helemaal niets. Zeer typisch, verre van origineel.
De mensen die de aarde hebben verpest, het krijgen van een nieuwe kans 48 miljoen jaar geleden in een andere tijdslijn, een privaat bedrijf wat die planeet wil opofferen om in de twee-entwintigste eeuw luxe te kunnen leven op een stervende planeet, ...
Dat vind ik een interessante verhaallijn.

quote:
Heb je de oude topics een beetje doorgelezen?
Nee, ik reageer liever eerst onbeïnvloed.

quote:
De kritiek was gewoon terecht, en Terra Nova is een zeer zwakke serie. Ik heb weinig series gezien waarvan het zo terecht is dat deze gecancelled wordt.
Ik bestrijd niet dat het op onderdelen beter kon maar het was naar mijn mening niet zo zwak als dat sommigen vertellen, ik heb de indruk dat op de een of andere manier de serie vogelvrij werd verklaard en dat nu een hoop mensen zoeken naar punten om het af te zeiken. Er zijn natuurlijk meer goede series die onterecht zijn stopgezet, ik denk dan bijvoorbeeld aan Dollhouse wat zeker een vervolg verdiende. Er zijn ook slechtere series die veel meer seizoenen hebben gehaald. Gek genoeg blijken juist die series die erg formulaïsch (afgeleid van het Engelse formulaic) zijn lang te draaien. Denk bijvoorbeeld aan CSI. Geef mij dan maar eens een serie waarbij ze wat risico durven te nemen.
#NoDAPL
pi_115162436
quote:
Ik bestrijd niet dat het op onderdelen beter kon maar het was naar mijn mening niet zo zwak als dat sommigen vertellen, ik heb de indruk dat op de een of andere manier de serie vogelvrij werd verklaard en dat nu een hoop mensen zoeken naar punten om het af te zeiken. Er zijn natuurlijk meer goede series die onterecht zijn stopgezet, ik denk dan bijvoorbeeld aan Dollhouse wat zeker een vervolg verdiende. Er zijn ook slechtere series die veel meer seizoenen hebben gehaald. Gek genoeg blijken juist die series die erg formulaïsch (afgeleid van het Engelse formulaic) zijn lang te draaien. Denk bijvoorbeeld aan CSI. Geef mij dan maar eens een serie waarbij ze wat risico durven te nemen.
Zo'n beetje alle standaard networks gaan over op het elke-aflevering-een-los-verhaal-concept.
Doorlopende en tevens succesvolle series als Lost, Prison Break en 24 zijn op die zenders bijna niet meer te vinden en floppen steeds vaker (The Event, FlashForward, Terra Nova)

Voor series met risico moet je niet meer bij een Fox, NBC of CBS zijn, maar HBO, Showtime en AMC.

Breaking Bad, Game Of Thrones, Dexter, Mad Men, Boardwalk Empire.
Totaal verschillende series die allemaal op hun eigen manier en in het genre gewoon goed zijn
Kijk een willekeurige aflevering van een van deze series en je ziet: acteurs, verhaal, dialogen, decors, muziek; alles is beter.
Seizoenen zijn korter (vaak tussen de 8 en 15 afleveringen), maar daardoor geen fillers en constante spanning en kwaliteit.
pi_115169003
Van Boardwalk Empire heb ik het eerste seizoen gezien, het tweede seizoen heb ik dus die ga ik ook zeker nog eens bekijken. Een geweldige serie!
Van Games of Thrones heb ik het eerste seizoen, ik heb er nog niet naar gekeken (enkel de opening van de eerste aflevering, duidelijk erg spectaculair) maar ik ga dat zeker binnenkort doen.
Dexter vind ik aardig maar niet spectaculair, Mad Men ken ik nog niet.
#NoDAPL
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:32:55 #164
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115203824
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bijzonder gaat wat ver (dan denk ik aan een briljante acteur als Hugh Laurie die duidelijk bijna in zijn eentje een serie kan dragen) maar het was gewoon degelijk. Niets mis mee.
Die kerel met dat grijze haar, al die tieners en politieagent/vader kwamen gewoon ontzettend nep over. Van die acteurs die je normaal geproken alleen maar in van die direct-to-tv B-films ziet die alleen op de late avond als tijdsopvulling worden uitgezonden.

quote:
Dat ben ik niet met je eens. Het haalde misschien niet het niveau van Lost maar het was beter dan bij de meeste series. Ik heb het over de muziek tijdens de afleveringen, niet bij de opening of iets dergelijks. Maar goed, het is ook maar net waar je van houdt. Bij Alias bijv. (fantastische eerste twee seizoenen) was de muziek meesterlijk maar het waren wel allemaal bestaande nummers die werden gedraaid, ze hadden echter wel steeds de nummers uitgezocht die qua sfeer naadloos aansloten bij het verhaal. Dat is weer en ander uiterste maar ook erg leuk en interessant, en veel goedkoper (JJ ging flink over het budget heen door al die stunts). ;)
Bestaande nummers maakt niet uit. Het gaat om de sfeer en hoe ze uitgekozen worden. Bij Alias is dat inderdaad erg goed gedaan. Lost ook en zelfs Sons of Anarchy wordt het wel aardig gedaan. Bij Terra Nova viel het me niet eens op.

quote:
Ik vond die poort en de omgeving daarvan in de twee-entwintigste eeuw toch best wel mooi.
Dat zag er inderdaad netjes uit. Maar dat was ook vooral in de eerste twee en laatste twee afleveringen. Tussendoor kwam dat niet terug. En de effecten waar het vooral om moet gaan, zijn die dino's, en die zagen er gewoon crap uit. Bijna 20 jaar geleden hebben we Jurassic Park gezien, iets later Godzilla. Zagen er beiden veel beter uit. De CGI is gewoon ontzettend slecht gedaan.

quote:
De mensen die de aarde hebben verpest, het krijgen van een nieuwe kans 48 miljoen jaar geleden in een andere tijdslijn, een privaat bedrijf wat die planeet wil opofferen om in de twee-entwintigste eeuw luxe te kunnen leven op een stervende planeet, ...
Dat vind ik een interessante verhaallijn.
Het ligt er aan hoe het vorm wordt gegeven. Het 'de aarde is verpest in de toekomst'-scenario is al tientallen keren gedaan.
Het teruggaan in de tijd voor een nieuw begin is wel redelijk niet. Maar de verhaalmotieven die gebruikt worden om een verhaal te vertellen zijn zeer clichematig. Vergeet ook niet dat dat overliggende verhaal feitelijk alleen in de eerste twee en de laatste twee afleveringen duidelijk naar voren komen.
quote:
Nee, ik reageer liever eerst onbeïnvloed.
Het gaat erom dat in die topics de argumenten tegen deze serie uitgebreid gegeven zijn.

quote:
Denk bijvoorbeeld aan CSI. Geef mij dan maar eens een serie waarbij ze wat risico durven te nemen.
BIj Terra Nova nemen ze totaal geen risico. Het was een slechte 13 in een dozijn serie waar door het seizoen heen weinig interessants gebeurt, en we niets zien wat niet al vele malen eerder is gedaan, zij het in een anders jasje gezien het decor.

Het succes achter CSI is dat het wel steeds redelijk geschreven afleveringen zijn waarin een bepaalde ontwikkeling zit, en daarnaast super goed geproduceerd is. Afleveringen staan op zich, en hebben dus niets met fillers te maken.

Terra Nova deed alsof het een doorlopende serie zou worden, wat het niet bleek te zijn. Alles was filler. En wanneer je het al losse afleveringen bekijkt, is het gewoon een zeer oninteressante serie. Wat TN interessant maakte, was juist de missie van het teruggaan in de tijd. Maar daar werd gewoon te weinig mee gedaan. CSI is geen simpele serie met een gebrek aan schrijftalent en budget. Terra Nova wel. Er zit misschien het nodige budget in het decor, maar dat alleen kan een serie niet dragen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115207435
quote:
Die kerel met dat grijze haar, al die tieners en politieagent/vader kwamen gewoon ontzettend nep over.
Die commander vind ik best een interessante acteur, misschien is hij wat eenzijdig maar dat geldt voor verreweg de meeste acteurs die je in series ziet. Dat gold bijvoorbeeld ook voor de broers in Prison Break, toch keken veel mensen graag naar die Lincoln Burrows.
Lost zat ook vol met eenzijdige acteurs, verschillende eenzijdige acteurs gecombineerd kan echter best een leuk effect geven.
Die middelste dochter en Sky vond ik ook wel aardig. Voor de vader had ik een ander iemand in gedachte die ik geknipt vind voor deze rol: Colin Ferguson.

quote:
En de effecten waar het vooral om moet gaan, zijn die dino's, en die zagen er gewoon crap uit. Bijna 20 jaar geleden hebben we Jurassic Park gezien, iets later Godzilla. Zagen er beiden veel beter uit. De CGI is gewoon ontzettend slecht gedaan.
In Jurassic Park zagen de Dino's er echter uit, dat ben ik met je eens. Ik weet echter niet of dat dat een eerlijke vergelijking is gezien het verschil in budget en het feit dat heel het doel van JP was om dino's af te beelden. Ja, de hardware en software zijn sterk verbeterd maar het blijft verdomd lastig om met CGI levende wezens realistisch af te beelden.

quote:
Het succes achter CSI is dat het wel steeds redelijk geschreven afleveringen zijn waarin een bepaalde ontwikkeling zit, en daarnaast super goed geproduceerd is. Afleveringen staan op zich, en hebben dus niets met fillers te maken.
Daar zit wat in.

quote:
Terra Nova deed alsof het een doorlopende serie zou worden, wat het niet bleek te zijn.
Niet over het hele seizoen nee, in het begin en aan het einde zag je echter wel de potentie die de serie heeft. Ik zie graag een tweede seizoen als ze voldoende budget krijgen. Ik vrees echter dat het niet gaat gebeuren.
#NoDAPL
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:53:24 #166
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115287133
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die commander vind ik best een interessante acteur, misschien is hij wat eenzijdig maar dat geldt voor verreweg de meeste acteurs die je in series ziet. Dat gold bijvoorbeeld ook voor de broers in Prison Break, toch keken veel mensen graag naar die Lincoln Burrows.
Lost zat ook vol met eenzijdige acteurs, verschillende eenzijdige acteurs gecombineerd kan echter best een leuk effect geven.
Die middelste dochter en Sky vond ik ook wel aardig. Voor de vader had ik een ander iemand in gedachte die ik geknipt vind voor deze rol: Colin Ferguson.
De vergelijking met Prison Break en Lost vind ik nergens op slaan, als ik eerlijk ben. Eenzijdig vond ik ze ook niet echt. Niet zo eenzijdig als de TN-characters. Die middelste dochter vond je interessant zeg je. Hoe vaak zien we dat wel niet, de slimme middelste dochter? Modern Family en the Simpsons schieten mij al te binnen. De doet verder niets, en ontwikkelt zich ook amper. Hetzelfde geldt voor alle andere characters uit die serie. Dat was in Lost wel anders, net als PB. Sowieso het idee van een architect die zich bewust laat veroordelen was gewoon erg origineel. Plus ging het in PB niet alleen om de characters, maar vooral om de gebeurtenissen. In TN gebeurt er bar weinig.

quote:
In Jurassic Park zagen de Dino's er echter uit, dat ben ik met je eens. Ik weet echter niet of dat dat een eerlijke vergelijking is gezien het verschil in budget en het feit dat heel het doel van JP was om dino's af te beelden. Ja, de hardware en software zijn sterk verbeterd maar het blijft verdomd lastig om met CGI levende wezens realistisch af te beelden.

Niet over het hele seizoen nee, in het begin en aan het einde zag je echter wel de potentie die de serie heeft. Ik zie graag een tweede seizoen als ze voldoende budget krijgen. Ik vrees echter dat het niet gaat gebeuren.
Je moet je ook bedenken dat het veel ouder is. Het budget dat tegenwoordig nodig is voor effecten, is minder. Het is een kwestie van goed kunnen omgaan met de suggestie. Zeker met CGI zijn ze hier helemaal verkeerd omgegaan. CGI wordt namelijk snel oud (zie bijv. LotR, de nieuwe Starwars films en eigenlijk ook JP zag er tegen de tijd dat het op TV kwam er al gedateerd uit). Wanneer het dan zo slecht is gedaan als in TN, ziet het er na een jaar of 2, 3 er al helemaal niet meer uit.

Het budget is gewoon te veel in de pilot en afsluiting gestoken. Dat was gewoon een fout. Een hoger budget komt er nooit, zeker niet voor een falende serie. Maar zelfs voor succesvolle series verhogen ze het budget nooit. Immers komt het geld pas binnen wanneer de serie verkocht is aan andere zenders.

'The Sixers' hadden nog iets interessants kunnen brengen (al is het idee wat bekend van o.m. Lost), maar daar hebben ze maar weinig mee gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kenju op 08-08-2012 13:59:47 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115290912
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef Kenju het volgende:

[..]

De vergelijking met Prison Break en Lost vind ik nergens op slaan, als ik eerlijk ben.
Je gaat me toch niet vertellen dat dat stuk voor stuk briljante acteurs waren die veel verschillende gemoedstoestanden goed konden portretteren en veel verschillende rollen konden spelen. Ik was een fan van beide series en ja, ze hadden ook acteurs die wel veelzijdig waren, maar ook bij dat soort series zijn de meeste acteurs vrij eenzijdig. Zeker voor die broers van Prison Break gold dat.
Ik heb het nu over de acteurs die one trick ponies zijn, niet over de karakters. Er zijn maar erg weinig acteurs die veel verschillende gemoedstoestanden overtuigend brengen.

quote:
Die middelste dochter vond je interessant zeg je. Hoe vaak zien we dat wel niet, de slimme middelste dochter? Modern Family en the Simpsons schieten mij al te binnen. De doet verder niets, en ontwikkelt zich ook amper.
Ik had het over het acteren, niet over het karakter. Die twee zaken staan volledig los van elkaar.

quote:
Hetzelfde geldt voor alle andere characters uit die serie. Dat was in Lost wel anders, net als PB.
Idem, ik had het over de acteurs, niet over de karakters. De mix van karakters was interessanter in Lost maar daar had ik het niet over.
Terzijde, het karakter Michael Scofield was geen architect. Hopelijk hebben de ondertitelaars dat er toch niet van gemaakt? Hij was een structural engineer.
quote:
Plus ging het in PB niet alleen om de characters, maar vooral om de gebeurtenissen.
Dat klopt, bij PB werd steeds een zeer hoge spanningsboog opgebouwd, dat was het succes van die serie. Het prachtige decor van een echte gevangenis hielp wellicht ook?
Bij PB was het erg jammer dat ze op zo'n kunstmatige manier de tweede helft van het eerste seizoen hadden gemaakt omdat ze oorspronkelijk de ontsnapping in de eerste helft van het seizoen hadden gepland. Tot daar was het perfect geschreven, vanaf daar werd het wat kunst- en vliegwerk.

quote:
In TN gebeurt er bar weinig.
Dat vind ik wel meevallen, het probleem is eerder dat datgene wat er gebeurt te weinig in verband staat met hetgeen in eerdere en latere afleveringen gebeurt. De eerste twee afleveringen waren, top de laatste paar afleveringen ook (sowieso de laatste 2 maar ik denk dat je de 2 afleveringen daarvoor ook mag meerekenen. Het probleem zat in het midden. De aflevering waarin ze ziek werden was voor mij het dieptepunt. De laatste afleveringen tonen aan dat ze de problemen die er waren hadden opgelost. Laat ze dus maar verder gaan onder de voorwaarde dat ze een voldoende groot budget krijgen. Ik weet niet of dat die 4 miljoen Dollar per aflevering nu zoveel is, wetende dat een aflevering van Friends vele jaren geleden al minstens zo'n 6 miljoen Dollar per aflevering kostte voor enkel de hoofdacteurs. Goed, de omzet was er ook naar.

quote:
Je moet je ook bedenken dat het veel ouder is. Het budget dat tegenwoordig nodig is voor effecten, is minder. Het is een kwestie van goed kunnen omgaan met de suggestie. Zeker met CGI zijn ze hier helemaal verkeerd omgegaan. CGI wordt namelijk snel oud (zie bijv. LotR, de nieuwe Starwars films en eigenlijk ook JP zag er tegen de tijd dat het op TV kwam er al gedateerd uit). Wanneer het dan zo slecht is gedaan als in TN, ziet het er na een jaar of 2, 3 er al helemaal niet meer uit.
Uiteraard. Daarnaast kan je je afvragen of dat oldschool soms niet beter werkt. Zelfs als dat beter werkt dan nog zouden ze voor CGI kiezen omdat het goedkoper is.
Misschien hebben ze zoveel geld besteed aan die poort zelf (eerste en laatste afleveringen) dat ze daarom niet meer genoeg geld hadden om de dino's op en top te maken. Of misschien was het probleem niet zo zeer het budget en het vakmanschap maar het schema. Ik weet niet hoeveel tijd er zat tussen het filmen (niet de pilot zelf!) en het uitzenden.

quote:
Immers komt het geld pas binnen wanneer de serie verkocht is aan andere zenders.
Ik weet het, ik vrees daarom ook voor het einde van deze serie.

quote:
'The Sixers' hadden nog iets interessants kunnen brengen (al is het idee wat bekend van o.m. Lost), maar daar hebben ze maar weinig mee gedaan.
Daar hadden ze inderdaad meer mee kunnen doen, misschien deden ze dat niet omdat het een familieshow was?
Ik had sowieso direct dat Lostgevoel bij heel de serie: mensen die ineens op een eiland vol gevaar met een kleine populatie moeten overleven en dat met twee kampen.
De meeste series borduren natuurlijk verder op wat er al was, net als de meeste muziek en andere kunstvormen. Slechts heel af en toe komt er een uniek concept. Lost was volgens mij zo'n uniek concept met functionele flashbacks (niet herhalen wat je al gezien hebt omdat het geld op is), zo'n grote cast en de combinatie van een onbewoond eiland (op zichzelf niet origineel, denk aan Robinson Cruise) en het mystieke.
Alias was vrij orgineel maar vooral vanwege de uitvoering, niet zo zeer vanwege het plot. Dankzij de uitvoering heeft het wel erg veel invloed gehad op series die daarna kwamen.
Hoeveel vernieuwende series kan jij nog noemen?
#NoDAPL
pi_115291301
Er zijn wat duidelijke aanwijzingen dat ze voor de middenafleveringen ofwel tijd ofwel geld tekort kwamen. Spijtig genoeg willen producenten en omroepen altijd op elke serie zoveel mogelijk winst maken. Waarom niet eens genoegen nemen met wat minder winst of zelfs een verliesje als het hiermee echt mooi wordt en je zodoende extra kijkers trekt? Nu lijkt mij House duidelijk de flagshipserie van FOX maar House is nu net in principe geen dure serie.
#NoDAPL
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:52:21 #169
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115298296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat dat stuk voor stuk briljante acteurs waren die veel verschillende gemoedstoestanden goed konden portretteren en veel verschillende rollen konden spelen. Ik was een fan van beide series en ja, ze hadden ook acteurs die wel veelzijdig waren, maar ook bij dat soort series zijn de meeste acteurs vrij eenzijdig. Zeker voor die broers van Prison Break gold dat.
Ik heb het nu over de acteurs die one trick ponies zijn, niet over de karakters. Er zijn maar erg weinig acteurs die veel verschillende gemoedstoestanden overtuigend brengen.
O, op die manier. Nee, dan geef ik je zeker gelijk. Het gebruiken van goede acteurs is ook meer iets van de latere jaren, na de periode van Heroes, Lost en PB. Daar werd inderdaad gebruik gemaakt van 'minderwaardige' acteurs. De betere acteurs waren destijds ook niet te porren voor series.

quote:
Terzijde, het karakter Michael Scofield was geen architect. Hopelijk hebben de ondertitelaars dat er toch niet van gemaakt? Hij was een structural engineer.
In America is er een generale naam voor, en heb je als architect verschillende richtingen, ook op engineersniveau. Structural engineering is er een van.

quote:
Dat vind ik wel meevallen, het probleem is eerder dat datgene wat er gebeurt te weinig in verband staat met hetgeen in eerdere en latere afleveringen gebeurt.
Klopt. Hoewel dat ook best interessant had kunnen zijn. Maar de manier waarop ze het nu deden had gewoon te weinig om het lijf. Het was veel te weinig om de serie te kunnen dragen.
quote:
wetende dat een aflevering van Friends vele jaren geleden al minstens zo'n 6 miljoen Dollar per aflevering kostte voor enkel de hoofdacteurs. Goed, de omzet was er ook naar.
Was natuurlijk niet vergelijkbaar, aangezien de acteurs inderdaad het salaris er keihard hadden bij onderhandeld. Dat konden ze, doordat ze die (ontzettend succesvolle) serie droegen. Met de serie zelf of hun acteerkwaliteiten had het niets te maken. Puur en alleen de situatie zoals die er toen was, waarin ze zo populair waren dat er maar twee mogelijkheden waren: akkoord gaan, of kappen met de serie. Het was ook maar een sitcom, geen scify-serie die veel duurder zijn om te maken, en uitgebreidere verhaallijnen nodig hebben (niet dat het makkelijker is om een leuke sitcom te schrijven, maar er is een reden dat er meer succesvolle sitvcoms dan scify-series zijn, en dat verschil wordt groter wanneer je de scify-series wegneemt die gebaseerd zijn op iets dat er al lag (boeken, comics, films, andere series, remakes).

quote:
Uiteraard. Daarnaast kan je je afvragen of dat oldschool soms niet beter werkt. Zelfs als dat beter werkt dan nog zouden ze voor CGI kiezen omdat het goedkoper is.
Klopt. Die poppen in de eerste Starwars-films blijven vandaag de dag veel beter overeind dan hun CGI-alternatieven van nu. En wanneer je kijkt naar de T-Rex in JP, is dat gewoon nog alijd vrij realistisch. Maar goed CGI kan wel. Dat bewezen ze in TN zelf notabene. Die T-Rex in de latere afleveringen zag er wel prima uit.

quote:
Misschien hebben ze zoveel geld besteed aan die poort zelf (eerste en laatste afleveringen) dat ze daarom niet meer genoeg geld hadden om de dino's op en top te maken.

Of misschien was het probleem niet zo zeer het budget en het vakmanschap maar het schema. Ik weet niet hoeveel tijd er zat tussen het filmen (niet de pilot zelf!) en het uitzenden.
Ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik vind dat het totaal plaatje van die afleveringen ook veel beter was. Het decor was ook beter en gevarieerder, het verhaal was spannender, etc. Ik denk dat daar ook gewoon andere schrijvers achter zaten. Zelfs binnen budgettaire beperkingen kan ik me niet voorstellen dat als je met zoiets aankomt in het begint, je daarna de boel opvult met dit soort troep. Of het waren schrijvers die gespecialiseerd waren in scify-actie die family-shit moeten maken.
Hoe dan ook, waar ze uiteindelijk mee kwamen was gewoon gemiddeld genomen een slechte serie.

quote:
Ik had sowieso direct dat Lostgevoel bij heel de serie: mensen die ineens op een eiland vol gevaar met een kleine populatie moeten overleven en dat met twee kampen.
Had ik ook. Waarbij ik opmerk dat de sixers niet eens echt bij het kamp van de mensen die met militair materieel uit de toekomst hoorden.

quote:
zo'n grote cast en de combinatie van een onbewoond eiland (op zichzelf niet origineel, denk aan Robinson Cruise) en het mystieke.
Robinson Cruise en Lost vergelijken omdat ze beiden op een 'onbewoond' eiland zich afspelen, vind ik te makkelijk. Lost had daarvoor teveel eigen zaken. Hoewel het Robinson Cruise-verhaal inderdaad wel de credits verdient van de eerste (naar mijn weten) die zich op een onbewoond eiland afspeeld. Maar daar houd ieder verschil ook op.

Heroes vergelijk je ook niet met Marvel comics. Je moet het niet te generaal nemen. Verhaalmotieven zullen altijd wel terugkomen. De manier waarmee je ermee omgaat, hoe je de motieven combineert, hoe je het in beeld brengt, etc. Dat is hoe je het verschil maakt. TN deed naar mijn mening te weinig om het interessant te houden voor een nieuw seizoen. Van alle series die ik gekeken heb die gecancelled is, vind ik het bij geen van ze zo terecht als bij TN.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')