Terra Nova Renewal: Season 2 Prospects Looking Goodquote:
Getekendquote:Op woensdag 11 januari 2012 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Terra Nova Renewal: Season 2 Prospects Looking Good
Oh en:
Want to see a second season of Terra Nova?
Show you care by signing the Petition with your Twitter account. http://twitition.com/acjjh
3 was echt niet verkeerd. CGI was beter dan in Terra Nova.quote:Op woensdag 11 januari 2012 18:57 schreef ems. het volgende:
Jurrasic Park 1 & 2![]()
Deel 3 was meer terra nova niveau.
Dat zeker. Het was geen beste film, maar ook niet slecht. Sterer nog, door de effecten was het juist erg vermakelijk. Dat wat die film vermakelijk maakte doordat het erg goed was, is structureel kut in Terra Nova. Die vergelijking slaat dus nergens op aangezien het verhaal zich ook niet laat vergelijken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
3 was echt niet verkeerd. CGI was beter dan in Terra Nova.
Oe ik ben gek op B-films, die ga ik kijken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 17:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Sinds Jurassic Park kijk ik alles met dino's.
Zelfs dit soort http://www.imdb.com/title/tt1637728/ films
http://www.tv.com/shows/terra-nova/episodes/quote:Op donderdag 12 januari 2012 09:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wie geeft even een update van wat er allemaal is gebeurd vanaf de derde aflevering? Ik ben benieuwd of het nog steeds zo slecht was als in het begin
3 was zwaar kut. CGI was inderdaad beter dan Terra Novaquote:Op woensdag 11 januari 2012 23:57 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
3 was echt niet verkeerd. CGI was beter dan in Terra Nova.
De effecten waren degelijk maar effecten maken een film/serie niet goed en daar kijk ik ook helemaal niet naar. Het saaie verhaaltje en de lege karakters laten zich echter wel degelijk vergelijken.quote:Op donderdag 12 januari 2012 00:15 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat zeker. Het was geen beste film, maar ook niet slecht. Sterer nog, door de effecten was het juist erg vermakelijk. Dat wat die film vermakelijk maakte doordat het erg goed was, is structureel kut in Terra Nova. Die vergelijking slaat dus nergens op aangezien het verhaal zich ook niet laat vergelijken.
Tuurlijk maken de effecten niet een film. Maar ze kunnen wel veel compenseren. JP3 was vermakelijk, omdat de dinoactie in orde was. Terra Nova had ondanks het kutverhaal ook vermakelijk kunnen zijn met wat degelijke dinoactie. In 80 procent van de gevallen kwam het echter niet boven het label tergend uit door de combinatie van een zwak verhaal èn slechte effecten. Het is gewoonweg triest dat de effecten uit een film uit 1993 volledig de effecten uit TN wegvagen.quote:Op donderdag 12 januari 2012 11:44 schreef ems. het volgende:
De effecten waren degelijk maar effecten maken een film/serie niet goed en daar kijk ik ook helemaal niet naar. Het saaie verhaaltje en de lege karakters laten zich echter wel degelijk vergelijken.
Dat is jouw mening. Voor mij ligt het helaas niet zo simpel en de dinoactie vond ik erg saai. Dat het er degelijk uitziet doet me niet zoveel.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:11 schreef Kenju het volgende:
[..]
Tuurlijk maken de effecten niet een film. Maar ze kunnen wel veel compenseren. JP3 was vermakelijk, omdat de dinoactie in orde was.
Vermakelijker, misschien. Maar kwaliteit was het nooit geworden.quote:Terra Nova had ondanks het kutverhaal ook vermakelijk kunnen zijn met wat degelijke dinoactie.
Dat zeker. Sowieso vind ik die oude effecten (modellen etc) er eigenlijk veel beter uitzien dan CGI. Tenzij de CGI van heel hoog niveau is vind ik het vaker de sfeer breken dan een film/serie interessanter maken.quote:In 80 procent van de gevallen kwam het echter niet boven het label tergend uit door de combinatie van een zwak verhaal èn slechte effecten. Het is gewoonweg triest dat de effecten uit een film uit 1993 volledig de effecten uit TN wegvagen.
Laat a.u.b. duidelijkwezen dat ik het ook een kutfilm vond. Maar vanwege de effecten heb ik het wel uitgekeken. Zonder de effecten was er niets overgebleven. Die film heeft alleen maar bestaanswaarde door de effecten.quote:Op donderdag 12 januari 2012 13:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Voor mij ligt het helaas niet zo simpel en de dinoactie vond ik erg saai. Dat het er degelijk uitziet doet me niet zoveel.
Eens.quote:Vermakelijker, misschien. Maar kwaliteit was het nooit geworden.
Ben het wel eens met dat stukje. Te weinig gedaan met de setting en teveel familiedrama. Maarja, als je dan weer de reacties leest eronder.quote:Op maandag 2 januari 2012 14:24 schreef RanTheMan het volgende:
eigenlijk zegt onderstaande link precies wat ik denk.. Man waarom is Terra Nova soms toch zo tenenkrommend, maar ook weer interessant genoeg om te volgen...grrrrrrrr
http://www.tvguide.com/Ne(...)-Finale-1040970.aspx
quote:I actually like the family
...
I like the family too, and for a change you can tolerate the children.
...
I like the family too!
...
Yeah, I agree, solid family too. Enjoy their interaction, it's one of the few nicely normal depictions of family life in haphazard surroundings on TV.
...
I like the Shannon family and especially the scenes with the teenagers. It shows how normal they are in the past (crazy!) world.
...
Amen! Its refreshing to see good kids on TV for once. They dont swear, act like thugs, and really aren't disrespectful. I think people do not relate to them, because they aren't use to good kids anymore.
...
I like the whole family and care about them all.
...
The show got better every week and the finale had me on the edge of my seat.
ineens?quote:
Ik vind het wel een beetje lost-niveauquote:Op donderdag 12 januari 2012 15:12 schreef maurisioo het volgende:
Ik vind de serie, ondanks dat het niet zo goed is als Lost (nee natuurlijk niet) gewoon leuk om te kijken.
Dan heb je gewoon een slechte smaakquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje lost-niveau
Zegt iemand die lost goed vondquote:Op donderdag 12 januari 2012 17:34 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon een slechte smaak
Gewoon doen, het wordt daarna weer steeds beter.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:21 schreef tompsv18 het volgende:
Gister de pilot gezien, die vond ik zeer vermakelijk. De 3e en 4e ep waren echter stukken minder, dus twijfel nog of ik de rest moet gaan kijken..
Als je de pilot goed vond kun je beter de rest van het seizoen ook maar gaan afkijken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:21 schreef tompsv18 het volgende:
Gister de pilot gezien, die vond ik zeer vermakelijk. De 3e en 4e ep waren echter stukken minder, dus twijfel nog of ik de rest moet gaan kijken..
100% mee eens. Iemand die nu zich afvraagt om te kijken, zou ik het sowieso afraden. Als het nieuwe seizoen beter is, en het na 3 of 4 afleveringen na het afsluiten van het einde nog steeds interessant is, zou ik eventueel mijn standpunt in deze veranderen. Maar tot nu toe is het alles bij elkaar gewoon een slechte serie.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 15:48 schreef Kenju het volgende:
Wat een bullshit. Het is gewoon een tergend slechte serie met een goede pilot en een goede afsluiting van het seizoen met de laatste 2 afleveringen. Wanneer ze in S02 na het afsluiten van het einde van S01 weer vervallen in het oude niveau wat het grootste deel van de serie aangehouden is, oftewel een zwak, voorspelbare verhaallijn, stereotype karakters, goedkoope, ongeloofwaardige, slechte effecten, en daar bovenop nog het gegeven dat het gros van de inhoud vooral filler-materiaal is, stop ik met kijken.
Ik ga me niet weer door een heel seizoen worstelen, voor alleen maar een spectaculair einde. Spectaculair is dan ook nog eens relatief. Voor Terra Nova is het spectaculair. Maar een actiefilm van dergelijke aard scoort misschein een 6,5 op iMDb. Dan kijk ik in plaats daarval wel gewoon meteen een goede film die hoger scoort dan dat.
Komt pas in mei. Het is de vraag hoe Fringe en Alcatraz zich houden denk ik.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:02 schreef wolfrolf het volgende:
Nog geen renewal of cacellation bericht?
Heb liever dat Fringe doorgaat eigenlijk, maar weet niet of die serie al bijna afgelopen is.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:42 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Komt pas in mei. Het is de vraag hoe Fringe en Alcatraz zich houden denk ik.
Ik neem aan iedereen wel, behalve de halve zolen die niet kijken in Amerika..quote:Op maandag 13 februari 2012 18:47 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Heb liever dat Fringe doorgaat eigenlijk, maar weet niet of die serie al bijna afgelopen is.
Maar toch is het jammer dat er pas in de laatste aflevering iets noemenswaardig begint. Ik ben bang dat, mocht er een tweede seizoen komen, ze direct weer afglijden naar het niveau van het eerste seizoen.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:23 schreef Karina het volgende:
Ik wil nog wel een seizoen zien, op het eind werd het eindelijk spannend.
Toen werd het eigenlijk pas echt interessantquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:08 schreef rgras het volgende:
Alhoewel, ik ben stiekem toch wel benieuwd naar hele gebeuren omtrent het boegbeeld..
Die zijn helemaal nog niet geschreven manquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:28 schreef maurisioo het volgende:
Kunnen ze gewoon niet het script van de komenede seizoen(en) (als ze dat al hebben) op internet zetten? Wil graag weten hoe het afloopt.
Dit, maar wellicht dat de schrijvers wel ideeën hadden over hoe het verder zou gaan, dit kunnen ze natuurlijk wel op internet dumpen. Was toen ook het geval bij Jerichoquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Die zijn helemaal nog niet geschreven man
Er is al een half jaar voorbij sinds seizoen 1 is afgelopen, dus kan best. Daarnaast hebben ze echt niet gedacht "he laten we ze in een dinowereld gooien het eerste seizoen en het tweede seizoen zien we wel, alleen even een spannende cliffhanger."quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Die zijn helemaal nog niet geschreven man
Nee joh, tijdens het schrijven van het eerste seizoen wisten ze niet eens wat ze wildenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit, maar wellicht dat de schrijvers wel ideeën hadden over hoe het verder zou gaan, dit kunnen ze natuurlijk wel op internet dumpen. Was toen ook het geval bij Jericho
Waarom is Jericho ook alweer gecanceld?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit, maar wellicht dat de schrijvers wel ideeën hadden over hoe het verder zou gaan, dit kunnen ze natuurlijk wel op internet dumpen. Was toen ook het geval bij Jericho
Euhm.. jawel want je geeft in feite een samenvatting van het verloop van het eerste seizoen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Er is al een half jaar voorbij sinds seizoen 1 is afgelopen, dus kan best. Daarnaast hebben ze echt niet gedacht "he laten we ze in een dinowereld gooien het eerste seizoen en het tweede seizoen zien we wel, alleen even een spannende cliffhanger."
Om dezelfde reden waarom andere series worden gecanceld: lage kijkcijfers en marktaandeel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:20 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Waarom is Jericho ook alweer gecanceld?
tja, als je het zo bekijktquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Euhm.. jawel want je geeft in feite een samenvatting van het verloop van het eerste seizoen.
<Pilot><vulling><vulling><vulling><vulling><Oh shit.. we moeten een hint van de rode draad laten vallen><vulling><vulling><Season Finale Cliffhanger>
quote:Terra Nova will likely end up the highest-rated cancelled show of the season. It averaged 10.1 million viewers and a 3.6 adult demo rating once you add in a week of DVR playback.
Heel jammer. Vind het een betere serie dan Lost bv, en die staat ook best hoog op mijn lijstje.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Om dezelfde reden waarom andere series worden gecanceld: lage kijkcijfers en marktaandeel.
Alhoewel er rondom het cancellen van Jericho allerlei complottheorieën hangen
Dan heb jij geen idee hoe duur CGI is, daar gaat A heel veel tijd in zitten en B de bedrijven die dat doen hebben een uurtarief waar moszkovich jaloers op is.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef Doler12 het volgende:
Trouwens waar ging al dat geld naar toe? Het kan echt niet allemaal gebruikt zijn voor de afgrijselijke CGI en zo beroemd zijn de acteurs ook weer niet.
Een betere serie dan Lost?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:57 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Heel jammer. Vind het een betere serie dan Lost bv, en die staat ook best hoog op mijn lijstje.
Er is veel gefilmd op een gebouwde (buiten)set in Australië.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef Doler12 het volgende:
Trouwens waar ging al dat geld naar toe? Het kan echt niet allemaal gebruikt zijn voor de afgrijselijke CGI en zo beroemd zijn de acteurs ook weer niet.
Kheb het over Jerichoquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:26 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Een betere serie dan Lost?
Terro Nova was een leuke serie om naar te kijken, maar Lost was echt 10x beter. Die had tenminste wel een goed, spannend en interessant verhaal. Daarnaast had die ook veel betere acteurs.
Niks.. Geen ander network zal het willen uitzenden en het zal te duur zijn voor cable.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:52 schreef wolfrolf het volgende:
Ben benieuwd wat er terecht gaat komen van het "rondshoppen" met de serie bij andere zenders..
Hm. Misschien SyFy met een stuk kleiner budgetquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:20 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Niks.. Geen ander network zal het willen uitzenden en het zal te duur zijn voor cable.
Dat is zo 1, 2, 3 ook de enige cable zender die ik kan bedenken idd, maar dan zal er flink gesneden moeten worden in de cast en het algehele budget. Kan me niet voorstellen dat Syfy of de showrunners daar aan willen beginnen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Hm. Misschien SyFy met een stuk kleiner budget
Vond deze serie juist heel erg vernieuwend. Van mij hadden er nog vele seizoenen mogen komen maar helaasquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Was gewoon een kutserie. Zonde van het geld. Dat ze dat bedrag in een fatsoenlijke serie pompen. Heck, wat mij betreft gaan al die series die met een dik budget bezig konden maar ondertussen wanpresteerden dat budget aanwenden voor één goede serie. Maar goed, aangezien ze allemaal over verschillende stations verspreid zitten, zal dat wel niet gebeuren.
Wanneer PSV een goede club wordtquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:11 schreef FL_Freak het volgende:
Maar wanneer komt er een slotje op dit topic?
Vernieuwend? Alles wat ze doen is al meermaals gedaan. En het centrale thema van een oud-militair die zich eerst tot de inner cirkel van de leiding van de omgeving werkt, alles even oplost, een gezin heeft bestaande uit een dokter/wetenschapper als vrouw, slimme dochter, ietswat recalcitrante zoon, onschuldige jongste is echt zo oud als de weg naar Rome.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:03 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
[..]
Vond deze serie juist heel erg vernieuwend. Van mij hadden er nog vele seizoenen mogen komen maar helaas.
Hopen dat het lukt om ander netwerk te vinden die het wil uitzenden. Maar met het budget van 10miljoen per aflevering schat ik de kans klein
Ik kan me geen serie herinneren waarin ze terug in de tijd gaan in een alternatieve tijdlijn en daar vervolgens een nieuw bestaan op willen bouwen. Uiteraard de standaard dingetjes zoals hierboven zijn inderdaad niet erg vernieuwend maar ik vond de serie wel vernieuwend wat betreft het verhaal en setting.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:13 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Vernieuwend? Alles wat ze doen is al meermaals gedaan. En het centrale thema van een oud-militair die zich eerst tot de inner cirkel van de leiding van de omgeving werkt, alles even oplost, een gezin heeft bestaande uit een dokter/wetenschapper als vrouw, slimme dochter, ietswat recalcitrante zoon, onschuldige jongste is echt zo oud als de weg naar Rome.
Er is niets, maar dan ook nìets vernieuwend aan deze kutserie m.i..
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar wat jij vernieuwend vind aan deze serie....
Tsja, als je het specifiek gaat bekijken, dan is iedere serie vernieuwend. Feit is dat de verhaalmotieven zeer bekend zijn en de afgelopen twintig jaar in meerder bekende series en films ook centraal hebben gestaan, en in de meeste gevallen ook veel beter gedaan zijn.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:43 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
[..]
Ik kan me geen serie herinneren waarin ze terug in de tijd gaan in een alternatieve tijdlijn en daar vervolgens een nieuw bestaan op willen bouwen. Uiteraard de standaard dingetjes zoals hierboven zijn inderdaad niet erg vernieuwend maar ik vond de serie wel vernieuwend wat betreft het verhaal en setting.
^^ Dat. Geldt voor heel veel series tegenwoordig, dat soap/drama-effect hoeft echt niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:29 schreef HyperViper het volgende:
Het had zo mooi kunnen worden deze serie.. Jammer dat het een soap moest worden.
No shit?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
Er is nog hoop
Geruchten van een overname steken de kop op....
Haha niet met hetzelfde budget denk ikquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
Er is nog hoop
quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
Er is nog hoop
Wat is jouw bron?quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Dopekoe het volgende:
Er is nog hoop
Heb in 3 avonden het hele 1e seizoen gekeken en ik hoop echt dat ze de serie voort kunnen zetten...quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:28 schreef Karina het volgende:
[..]Van mij mogen ze nog even doorgaan, op het laatst werd het spannend.
http://screenrant.com/terra-nova-canceled-season-2-aco-157895/quote:
Hmm maar dat was wel bekend ja, is ook iets van maartquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Heb in 3 avonden het hele 1e seizoen gekeken en ik hoop echt dat ze de serie voort kunnen zetten...
Ze kunnen er nog zoveel instoppen met de badlands en de phoenix groep...
En ik denk dat het budget wel omlaag kan want ze hoeven niet in elke aflevering CGI te gebruiken....
De serie deed me trouwens een beetje denken aan: A town called Eureka meets Lost meets Jurassic Park meets Stargate....
Heel veel potentie in ieder geval !
[..]
http://screenrant.com/terra-nova-canceled-season-2-aco-157895/
quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:57 schreef ems. het volgende:
Laat ze alsjeblieft geen geld meer weggooien naar dit wanproduct van een serie
Wanneer je het in één keer door kijkt, onthoud je de centrale verhaalelementen natuurlijk beter. De meesten hebben hier een keer per week kunnen kijken, en dan kun je het zoetsappige met slechte effecten beklede, stereotypische geboom niet negeren. Het was gewoon een slechte serie die al bij de 3e aflevering met fillers begon. Al het budget lijkt gezeten te hebben in het begin en het einde, en verhaaltechnisch was alleen het thema redelijk interessant, maar de uitwerking totaal niet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Heb in 3 avonden het hele 1e seizoen gekeken en ik hoop echt dat ze de serie voort kunnen zetten...
Ze kunnen er nog zoveel instoppen met de badlands en de phoenix groep...
En ik denk dat het budget wel omlaag kan want ze hoeven niet in elke aflevering CGI te gebruiken....
De serie deed me trouwens een beetje denken aan: A town called Eureka meets Lost meets Jurassic Park meets Stargate....
Heel veel potentie in ieder geval !
[..]
http://screenrant.com/terra-nova-canceled-season-2-aco-157895/
Ben ik het niet mee eens....quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wanneer je het in één keer door kijkt, onthoud je de centrale verhaalelementen natuurlijk beter. De meesten hebben hier een keer per week kunnen kijken, en dan kun je het zoetsappige met slechte effecten beklede, stereotypische geboom niet negeren. Het was gewoon een slechte serie die al bij de 3e aflevering met fillers begon. Al het budget lijkt gezeten te hebben in het begin en het einde, en verhaaltechnisch was alleen het thema redelijk interessant, maar de uitwerking totaal niet.
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:19 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens....
Ik heb me zeer goed vermaakt met de serie....
Ik wilde steeds weer doorkijken...
Na stargate, Stargate atlantis en Dr. Who was het weer eens een echt leuke serie vond ik....
quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....
Petje af. Halverwege de 2e aflevering bedacht ik me opeens dat ik wel gek moest zijn om deze drama verder te kijkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb alleen de eerste vijf of zes afleveringen met veel pijn en moeite gekeken. Het was gewoon zo verschrikkelijk slecht dat ik 't nog knap vind dat het een heel seizoen heeft geduurd.
Ik zeg alleen dat wanneer je het in één keer kijkt, die tergende elementen van de serie gewoon minder zijn, omdat je makkelijker de centrale elementen als handvatten kan vastpakken als een centraal verhaal. Ik heb de serie vanaf het begin iedere week gekeken, en dan mis je die centrale elementen regelmatig. Behalve de zwakke spoilers en het gebrek aan de frequentie waarmee er iets met de centrale verhaallijn wordt gedaan, ga je je dan ook ergeren aan alle andere zaken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:19 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens....
Ik heb me zeer goed vermaakt met de serie....
Ik wilde steeds weer doorkijken...
Na stargate, Stargate atlantis en Dr. Who was het weer eens een echt leuke serie vond ik....
dat is eveneens gecancelledquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:34 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Alcatraz heeft eigenlijk precies hetzelfde gehad, en daar is S2 ook nog niet zeker van (nja dat ik weet dan)
Wellicht, maar goed dat smaken verschillen....quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....
Ik heb de pilot ook gekeken, er zat een goed tempo in. Al ging het al bijna té snel ;-) (Met die situatie op het politiebureau.)quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:55 schreef Salamander het volgende:
Van de week is de eerst aflevering Continuum in Amerika uitgezonden. Dat zag er wel goed uit. Meteen ook veel informatie over wat er allemaal aan de hand is.
Gaat over een groepje terroristen/vrijheidsstrijders die ter dood veroordeeld zijn in het jaar 2077 maar terug in de tijd ontsnappen naar 2012. Helaas voor hun komt er per ongeluk ook een agente mee die ze gaat proberen op te sporen. Zij heeft het voordeel dat ze oogimplantaten heeft waarmee ze bijvoorbeeld in kan zoomen en infrarood kan zien. Ook heeft ze een bodysuit die kogelwerend is en nog wat leuke SF dingen kan.
De terroristen beginnen meteen een oorlog tegen de politie om aan wapens te komen, en zo hun zaak voort te kunnen zetten. Of vroegtijdig te beginnen.
Ergens in de toekomst gaan alle grote landen failliet en nemen grote bedrijven de wereldregering over. Hier strijdt de groepering Liber8 tegen.
Ik had meteen zin in de tweede aflevering.
IMDB is geen graadmeter voor series; hoog fanboy gehalte.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:08 schreef Kenju het volgende:
Zag het inderdaad ook. Scoort erg hoog p imdb.
Mwa, als er genoeg stemmen zijn dan valt dat meestal wel mee.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
IMDB is geen graadmeter voor series; hoog fanboy gehalte.
True that.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:39 schreef planethugo het volgende:
ze hadden gewoon wat fatsoenlijke schrijvers van HBO of Showtime op Terra Nova moeten zetten, dan was het wel goed gekomen met de kwaliteit ipv al die clichés die zich opstapelde en het oninteressant drama dat pijn deed aan de ogen
Het is wel degelijk een graadmeter dus, mede dankzij de fanboysquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Series krijgen over het algemeen sowieso hoge cijfers vind ik, vergeleken met films. Dus gewoon 1 punt eraf halen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een graadmeter dus, mede dankzij de fanboys
Maar dat betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn verder. Dexter scoort ook redelijk hoog ondanks dat ik die serie middelmatig at best vind.
Ik vind Dexter wel goed, maar dat heb je sowieso wel met IMDB. Films in verschillende segmenten lopen ook meer gevaar op overwaardering, zeker op de korte termijn. Dat zag je ook bij die Transformers-rommel in het begin.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn verder. Dexter scoort ook redelijk hoog ondanks dat ik die serie middelmatig at best vind.
Mwah, in de regel vind ik het altijd wel een goede weergave van de werkelijkheid hoor. Bij films is het wel eens wat anders, maar voor series is het gewoon in orde. Al hoeft een hoge rating natuurlijk niet te betekenen dat het ook leuk is. Verder wordt namate een serie langer loopt, de rating amper beïnvloed, waardoor series als Prison Break, gewoon hoog blijven staan. Maar dan nog, het is zonde wanneer je de eerste twee seizoenen van PB niet ziet. Dus derhalve blijft het iets waar je van uit kan gaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen in hoeverre dat überhaupt een optie was, Misschien zijn ze wel gevraagd en zeiden ze dat ze het een kansloos project vonden en er dus geen zin in hadden. Het is niet zo dat de effecten of de acteurs wel geweldig waren, dus er was kwa productie wel meer mis met die serie.quote:
Klopt deels wel. Maar ik zie het niet echt als een waardering van welke de beste is, maar meer of iets wel of geen aanrader is. Verder moeten we niet vergeten dat we de afgelopen jaren wel erg verwend zijn. Al die achten zijn echt wel terecht. Er zijn gewoon een hoop goede series. Een beetje onzin om het af te waarderen omdat de norm tegenwoordig zo hoog ligt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:11 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Series krijgen over het algemeen sowieso hoge cijfers vind ik, vergeleken met films. Dus gewoon 1 punt eraf halen.
Dexter is gewoon een fantastische serie. En die mening deel ik met velen. Er zijn maar weinig mensen die het kijken die het niet goed vinden. Het afgelopen seizoen was wat minder in termen van schrijfwerk, maar nog altijd vermakelijk. Alles wat daarvoor was, was gewoon super en staat op hetzelfde niveau als de Heroes, 24's, Prison Break, Lost (de vier andere grote series die niet echt genre specifiek zijn en dus bij een zeer groot, breed publiek wisten te scoren) in hun beste seizoenen. Misschien niet zo spannend, maar dat maakt het niet minder goed.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
ik vond het wel tenenkrommend acteerwerk en denk ook niet dat ik hem verder ga kijken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:55 schreef Salamander het volgende:
Van de week is de eerst aflevering Continuum in Amerika uitgezonden. Dat zag er wel goed uit. Meteen ook veel informatie over wat er allemaal aan de hand is.
Gaat over een groepje terroristen/vrijheidsstrijders die ter dood veroordeeld zijn in het jaar 2077 maar terug in de tijd ontsnappen naar 2012. Helaas voor hun komt er per ongeluk ook een agente mee die ze gaat proberen op te sporen. Zij heeft het voordeel dat ze oogimplantaten heeft waarmee ze bijvoorbeeld in kan zoomen en infrarood kan zien. Ook heeft ze een bodysuit die kogelwerend is en nog wat leuke SF dingen kan.
De terroristen beginnen meteen een oorlog tegen de politie om aan wapens te komen, en zo hun zaak voort te kunnen zetten. Of vroegtijdig te beginnen.
Ergens in de toekomst gaan alle grote landen failliet en nemen grote bedrijven de wereldregering over. Hier strijdt de groepering Liber8 tegen.
Ik had meteen zin in de tweede aflevering.
Tsja, hetzelfde zou je kunnen zeggen over de originele productie-partij. Hoe dan ook, waarschijnlijk heeft RTL er weinig voor hoeven betalen, en proberen ze met de dikke promoties de reclame zo prijzig mogelijk te verkopen en zo erop te verdienen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef ems. het volgende:
Ik vind het toch leuk dat ze deze rommel zo breed aan het adverteren zijn op tv terwijl ze weten dat het na het eerste seizoen al is afgelopen
Vergeet de Vis niet ooooooow de Vis!quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:59 schreef Stickertje het volgende:
hadden ze niet bij deze serie een waterpistool zwart geverfd dat een ver geavanceerd wapen moest voorstellen?
![]()
enigste goede aan deze serie is de muziek, jammer dat ze hetzelfde riedeltje steeds blijven herhalen..
quote:De Amerikaanse serie Terra Nova is donderdag met bovengemiddelde cijfers van start gegaan op RTL 5. De dubbele aflevering was goed voor 350.000 en 466.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De in Australië opgenomen serie werd mede geproduceerd door de beroemde Steven Spielberg. De serie was zelfs voor Amerikaanse begrippen kostbaar om op te nemen. De kijkcijfers compenseerden de hoge kosten niet en daarom stopte de reeks al na één seizoen.
Bron
Het slot is ook best aardig. Het is ook overduidelijk dat dat afleveringen zijn waar alles in is gegaan. Derest is prut.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:31 schreef ems. het volgende:
De eerste aflevering scoort over het algemeen beter dan de rest. Ik ben benieuwd naar de kijkcijfers van aflevering 2+
Dat was ook een beetje mijn probleem. De eerste aflevering was mwa, maar wist in ieder geval nog een beetje mijn interesse te wekken. Aflevering 2 heb ik halverwege afgezet en sindsdien niet meer naar de serie omgekekenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:23 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Het slot is ook best aardig. Het is ook overduidelijk dat dat afleveringen zijn waar alles in is gegaan. Derest is prut.
Dat doen ze altijd bij RTL, series opkopen die in US gefaald zijn hier de zomer mee opvullenquote:
Zie TT....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:51 schreef TheClown1 het volgende:
Gisteravond de laatste aflevering van het seizoen gezien en ik vond het vermakelijk. Uiteraard, zoals iedereen ook zegt, is de CGI niet echt goed maar over het algemeen is het prima. Ik hoop op seizoen 2 eigenlijk....
Ja ik heb het gelezen maar toch, ik blijf hopen....quote:
De CGI maakt me nog niet heel erg uit, maar de flinterdunne verhaaltjes en het slechte acteren wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:51 schreef TheClown1 het volgende:
Gisteravond de laatste aflevering van het seizoen gezien en ik vond het vermakelijk. Uiteraard, zoals iedereen ook zegt, is de CGI niet echt goed maar over het algemeen is het prima. Ik hoop op seizoen 2 eigenlijk....
En voor een zomerserie: kijk Continuum.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:30 schreef Kremers het volgende:
Dan mag je blijven hopen, FOX heeft geprobeerd om de serie te verkopen aan Netflix maar dat is niet doorgegaan en verder heeft niemand zich gemeld. Over en uit dus.
Prima zomerserie omdat er verder niets op tv is, maar in het reguliere seizoen zou ik er niet naar gekeken hebben..
Suitsquote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:32 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
En voor een zomerserie: kijk Continuum.
Ik vind het ook geen prima zomerserie. Als ik geweten had dat het gewoon het hele seizoen zo klote zou zijn, had ik het nooit gekeken. Een hele hoop veel betere series zal ik nooit kijken, omdat het me gewoon niet trekt. Terra Nova verdient derhalve die kijkers niet. Dit soort projecten moet gewoon keihard doodbloeden, zodat producenten en schrijvers nooit met dit soort troep komen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:30 schreef Kremers het volgende:
Dan mag je blijven hopen, FOX heeft geprobeerd om de serie te verkopen aan Netflix maar dat is niet doorgegaan en verder heeft niemand zich gemeld. Over en uit dus.
Prima zomerserie omdat er verder niets op tv is, maar in het reguliere seizoen zou ik er niet naar gekeken hebben..
Suits is een prima serie, maar loopt natuurlijk al effe. Als zomerserie kun je op deze manier alle goede series wel noemen die nu lopen. Daar hoort een Breaking Bad of Damages ook bij, die toch wel een paar klassen boven Suits staan. En dan heb je ook nog series als Burn Notice en White Collar die ongeveer van gelijk niveau zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smaken verschillen natuurlijk maar ik begrijp echt niet waarom veel mensen zo negatief zijn.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 05-08-2012 21:10:27 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Logisch, want op zich was de promo natuurlijk wel intressant en iets wat je wel eens wilt kijken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:19 schreef Karina het volgende:
En de kijkcijfers vielen blijkbaar niet tegen (al vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zoveel):
[..]
Dat hangt ook sterk van het seizoen, de concurrentie en de omroep af. Het is dus moeilijk om hier een uitspraak over te doen maar ik vind het wat weinig als je weet dat goed scorende programma's van de publieke omroep (DWDD bijvoorbeeld) meer kijkers trekken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:19 schreef Karina het volgende:
En de kijkcijfers vielen blijkbaar niet tegen (al vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zoveel):
[..]
Ach, de exposéfase is vaak wat saaier maar het is wel nodig om de karakters goed te introduceren zodat het later interessanter wordt. Voor iedereen van jullie die de laatste afleveringen nog niet heeft gezien, ik raad zeker aan om te kijken. Ze zijn interessant. Het einde is specatculair.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:15 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Logisch, want op zich was de promo natuurlijk wel intressant en iets wat je wel eens wilt kijken.
Aflevering 2 zal inderdaad minder zijn, zoals ems. al zei.
De promo was niets mis mee, maar je weet (neem ik aan) dat het gecancelled is, dan zou ik eigenlijk al niet meer kijken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:15 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Logisch, want op zich was de promo natuurlijk wel intressant en iets wat je wel eens wilt kijken.
Aflevering 2 zal inderdaad minder zijn, zoals ems. al zei.
Tuurlijk speelt dat zeker mee, de meeste mensen die het wilde kijken hebben het al lang gezien.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hangt ook sterk van het seizoen, de concurrentie en de omroep af. Het is dus moeilijk om hier een uitspraak over te doen maar ik vind het wat weinig als je weet dat goed scorende programma's van de publieke omroep (DWDD bijvoorbeeld) meer kijkers trekken.
Verder speelt misschien ook nog wel mee dat je zo'n serie gemakkelijk en snel kan downloaden?
Dat is volgens mij dan ook het dilemma. Met een sterke opbouw krijg je een des te interessanter verhaal na die opbouw maar tegen die tijd zijn mensen al ontevreden, zonder die opbouw komt het minder op gang maar mensen zijn direct tevreden. Deze serie verdient het om nu de vruchten te plukken van die investering maar dat zal helaas niet gaan gebeuren, als TN een volgende seizoen krijgt bij een andere omroep dan gaat het sowieso een veel lager budget krijgen. Dat moeten we ook niet willen. Ik ben blij dat ze dit experiment (een serie maken met het budget en de ambitie die ze bij A-films hebben) hebben aangedurfd. Liever alleen dit eerste seizoen dan geen seizoen. Het is voor mij zeker de moeite waard geweest.quote:En nog even ingaande op de laatste opmerking van Bram in de post hiervoor: daarom vond ik het jammer dat het was gecancelled, op het eind werd het interessant. Deed me een beetje aan Planet of the Apes denken.
OK maar wel waarquote:Op zondag 5 augustus 2012 21:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat was een beetje een retorische vraag.
Ik vond ze werkelijk niets bijzonders.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb net de laatste aflevering van Terra Nova gezien. Ik vond het in het algemeen een goede serie.
- goede acteurs (in het bijzonder Stephen Lang)
Totaal niet origineel. De slimme dochter, ebelse zoon, van zelfvertrouwen overlopende ex-politieagent/militair, vrouw als dokter, slimme tienerdochter, onschuldige jongste die de werkelijkheid niet altijd begrijpt, etc.quote:- goede karakters (op een enkele uitzondering na)
Mwa, niet echt de norm ontspringendquote:- goede muziek
Totaal niet mee eens. Afgezien van de eerste en laatste twee afleveringen was bijna alles een filler, met om de zoveel afleveringen zo hier en daar een momentje dat over een doorlopend verhaal ging.quote:- interessante verhaallijnen.
decor zag er prima uit. de visuele effecten waren ronduit ruk.quote:- prachtige decors en mooie visuele effecten
Ik vond het helemaal niets. Zeer typisch, verre van origineel.quote:- goede sfeer
Heb je de oude topics een beetje doorgelezen? De kritiek was gewoon terecht, en Terra Nova is een zeer zwakke serie. Ik heb weinig series gezien waarvan het zo terecht is dat deze gecancelled wordt.quote:Al met al een goede serie die naar mijn mening te weinig krediet krijgt.
Ik heb de hele eerste seizoen al een half jaar geleden gezien. Het einde was zeker goed, en zat genoeg stof in voor een 2de seizoen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, de exposéfase is vaak wat saaier maar het is wel nodig om de karakters goed te introduceren zodat het later interessanter wordt. Voor iedereen van jullie die de laatste afleveringen nog niet heeft gezien, ik raad zeker aan om te kijken. Ze zijn interessant. Het einde is specatculair.
De kijkcijfers waren toch hoger dan verwacht? Daarom zei ik ook dat de promo interessant was dat er daarom veel mensen gekeken hebben bij de eerste aflevering.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:18 schreef Karina het volgende:
[..]
De promo was niets mis mee, maar je weet (neem ik aan) dat het gecancelled is, dan zou ik eigenlijk al niet meer kijken.
[..]
Tuurlijk speelt dat zeker mee, de meeste mensen die het wilde kijken hebben het al lang gezien.
En nog even ingaande op de laatste opmerking van Bram in de post hiervoor: daarom vond ik het jammer dat het was gecancelled, op het eind werd het interessant. Deed me een beetje aan Planet of the Apes denken.
Wat ik eerder postte: ik vond het helemaal niet zo hoog, maar ik heb geen idee wat series normaliter scoren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:45 schreef RubenSosa het volgende:
De kijkcijfers waren toch hoger dan verwacht? Daarom zei ik ook dat de promo interessant was dat er daarom veel mensen gekeken hebben bij de eerste aflevering.
Ja daar heb je gelijk in. Eerlijk gezegd zou ik me dan wel een beetje bekocht voelen, wat ik ook had toen ik de laatste aflevering had gezien.quote:Weet dat hij gecanceld is, maar er zijn genoeg mensen die nu voor het eerst in aanraking komen met deze serie en helemaal niet weten dat het al gestopt is. Er is een hele grote groep mensen die wel op internet zit maar niks qua series ofzo bijhoudt.
En een van de weinige projecten waarbij Spielberg zich ervoor moet schamen dat zijn naam eraan is verbonden.quote:Heb je de oude topics een beetje doorgelezen? De kritiek was gewoon terecht, en Terra Nova is een zeer zwakke serie. Ik heb weinig series gezien waarvan het zo terecht is dat deze gecancelled wordt.
Bijzonder gaat wat ver (dan denk ik aan een briljante acteur als Hugh Laurie die duidelijk bijna in zijn eentje een serie kan dragen) maar het was gewoon degelijk. Niets mis mee.quote:
Ik ben het met je eens dat de verhoudingen binnen dat gezin (slimme vrouwen, rebelse mannen) wat cliché waren, dat begint een afgezaagd verhaaltje te worden in Amerikaanse films en series. Nog niet zo erg als de Ivy Poison (leaves of three, let it be) maar het scheelt weinig.quote:Totaal niet origineel. De slimme dochter, ebelse zoon, van zelfvertrouwen overlopende ex-politieagent/militair, vrouw als dokter, slimme tienerdochter, onschuldige jongste die de werkelijkheid niet altijd begrijpt, etc.
Dat ben ik niet met je eens. Het haalde misschien niet het niveau van Lost maar het was beter dan bij de meeste series. Ik heb het over de muziek tijdens de afleveringen, niet bij de opening of iets dergelijks. Maar goed, het is ook maar net waar je van houdt. Bij Alias bijv. (fantastische eerste twee seizoenen) was de muziek meesterlijk maar het waren wel allemaal bestaande nummers die werden gedraaid, ze hadden echter wel steeds de nummers uitgezocht die qua sfeer naadloos aansloten bij het verhaal. Dat is weer en ander uiterste maar ook erg leuk en interessant, en veel goedkoper (JJ ging flink over het budget heen door al die stunts).quote:Mwa, niet echt de norm ontspringend
Ik vond de afleveringen in het midden ook wat saaier (met name 3 en 4), de eerste twee afleveringen en de laatste 3 of 4 afleveringen waren top. Ik begrijp heel goed waarom je een hekel hebt aan fillers, ik heb daar zelf ook meestal een hekel aan omdat ik het in het algemeen interessanter vind wanneer een verhaallijn wordt gevolgd. Ik denk ook vaak "fuck de incidentele kijkers" (eeuwig dilemma in verband met de reclame-inkomsten). Anderzijds is het toch niet zo vreemd dat ze een paar afleveringen lang wilden demonstreren hoe gevaarlijk het is om midden in de prehistorische jungle te wonen (ziektes, dieren) en hoe belanrijk die nederzetting is?quote:Totaal niet mee eens. Afgezien van de eerste en laatste twee afleveringen was bijna alles een filler, met om de zoveel afleveringen zo hier en daar een momentje dat over een doorlopend verhaal ging.
Ik vond die poort en de omgeving daarvan in de twee-entwintigste eeuw toch best wel mooi.quote:decor zag er prima uit. de visuele effecten waren ronduit ruk.
De mensen die de aarde hebben verpest, het krijgen van een nieuwe kans 48 miljoen jaar geleden in een andere tijdslijn, een privaat bedrijf wat die planeet wil opofferen om in de twee-entwintigste eeuw luxe te kunnen leven op een stervende planeet, ...quote:Ik vond het helemaal niets. Zeer typisch, verre van origineel.
Nee, ik reageer liever eerst onbeïnvloed.quote:Heb je de oude topics een beetje doorgelezen?
Ik bestrijd niet dat het op onderdelen beter kon maar het was naar mijn mening niet zo zwak als dat sommigen vertellen, ik heb de indruk dat op de een of andere manier de serie vogelvrij werd verklaard en dat nu een hoop mensen zoeken naar punten om het af te zeiken. Er zijn natuurlijk meer goede series die onterecht zijn stopgezet, ik denk dan bijvoorbeeld aan Dollhouse wat zeker een vervolg verdiende. Er zijn ook slechtere series die veel meer seizoenen hebben gehaald. Gek genoeg blijken juist die series die erg formulaïsch (afgeleid van het Engelse formulaic) zijn lang te draaien. Denk bijvoorbeeld aan CSI. Geef mij dan maar eens een serie waarbij ze wat risico durven te nemen.quote:De kritiek was gewoon terecht, en Terra Nova is een zeer zwakke serie. Ik heb weinig series gezien waarvan het zo terecht is dat deze gecancelled wordt.
Zo'n beetje alle standaard networks gaan over op het elke-aflevering-een-los-verhaal-concept.quote:Ik bestrijd niet dat het op onderdelen beter kon maar het was naar mijn mening niet zo zwak als dat sommigen vertellen, ik heb de indruk dat op de een of andere manier de serie vogelvrij werd verklaard en dat nu een hoop mensen zoeken naar punten om het af te zeiken. Er zijn natuurlijk meer goede series die onterecht zijn stopgezet, ik denk dan bijvoorbeeld aan Dollhouse wat zeker een vervolg verdiende. Er zijn ook slechtere series die veel meer seizoenen hebben gehaald. Gek genoeg blijken juist die series die erg formulaïsch (afgeleid van het Engelse formulaic) zijn lang te draaien. Denk bijvoorbeeld aan CSI. Geef mij dan maar eens een serie waarbij ze wat risico durven te nemen.
Die kerel met dat grijze haar, al die tieners en politieagent/vader kwamen gewoon ontzettend nep over. Van die acteurs die je normaal geproken alleen maar in van die direct-to-tv B-films ziet die alleen op de late avond als tijdsopvulling worden uitgezonden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bijzonder gaat wat ver (dan denk ik aan een briljante acteur als Hugh Laurie die duidelijk bijna in zijn eentje een serie kan dragen) maar het was gewoon degelijk. Niets mis mee.
Bestaande nummers maakt niet uit. Het gaat om de sfeer en hoe ze uitgekozen worden. Bij Alias is dat inderdaad erg goed gedaan. Lost ook en zelfs Sons of Anarchy wordt het wel aardig gedaan. Bij Terra Nova viel het me niet eens op.quote:Dat ben ik niet met je eens. Het haalde misschien niet het niveau van Lost maar het was beter dan bij de meeste series. Ik heb het over de muziek tijdens de afleveringen, niet bij de opening of iets dergelijks. Maar goed, het is ook maar net waar je van houdt. Bij Alias bijv. (fantastische eerste twee seizoenen) was de muziek meesterlijk maar het waren wel allemaal bestaande nummers die werden gedraaid, ze hadden echter wel steeds de nummers uitgezocht die qua sfeer naadloos aansloten bij het verhaal. Dat is weer en ander uiterste maar ook erg leuk en interessant, en veel goedkoper (JJ ging flink over het budget heen door al die stunts).
Dat zag er inderdaad netjes uit. Maar dat was ook vooral in de eerste twee en laatste twee afleveringen. Tussendoor kwam dat niet terug. En de effecten waar het vooral om moet gaan, zijn die dino's, en die zagen er gewoon crap uit. Bijna 20 jaar geleden hebben we Jurassic Park gezien, iets later Godzilla. Zagen er beiden veel beter uit. De CGI is gewoon ontzettend slecht gedaan.quote:Ik vond die poort en de omgeving daarvan in de twee-entwintigste eeuw toch best wel mooi.
Het ligt er aan hoe het vorm wordt gegeven. Het 'de aarde is verpest in de toekomst'-scenario is al tientallen keren gedaan.quote:De mensen die de aarde hebben verpest, het krijgen van een nieuwe kans 48 miljoen jaar geleden in een andere tijdslijn, een privaat bedrijf wat die planeet wil opofferen om in de twee-entwintigste eeuw luxe te kunnen leven op een stervende planeet, ...
Dat vind ik een interessante verhaallijn.
Het gaat erom dat in die topics de argumenten tegen deze serie uitgebreid gegeven zijn.quote:Nee, ik reageer liever eerst onbeïnvloed.
BIj Terra Nova nemen ze totaal geen risico. Het was een slechte 13 in een dozijn serie waar door het seizoen heen weinig interessants gebeurt, en we niets zien wat niet al vele malen eerder is gedaan, zij het in een anders jasje gezien het decor.quote:Denk bijvoorbeeld aan CSI. Geef mij dan maar eens een serie waarbij ze wat risico durven te nemen.
Die commander vind ik best een interessante acteur, misschien is hij wat eenzijdig maar dat geldt voor verreweg de meeste acteurs die je in series ziet. Dat gold bijvoorbeeld ook voor de broers in Prison Break, toch keken veel mensen graag naar die Lincoln Burrows.quote:Die kerel met dat grijze haar, al die tieners en politieagent/vader kwamen gewoon ontzettend nep over.
In Jurassic Park zagen de Dino's er echter uit, dat ben ik met je eens. Ik weet echter niet of dat dat een eerlijke vergelijking is gezien het verschil in budget en het feit dat heel het doel van JP was om dino's af te beelden. Ja, de hardware en software zijn sterk verbeterd maar het blijft verdomd lastig om met CGI levende wezens realistisch af te beelden.quote:En de effecten waar het vooral om moet gaan, zijn die dino's, en die zagen er gewoon crap uit. Bijna 20 jaar geleden hebben we Jurassic Park gezien, iets later Godzilla. Zagen er beiden veel beter uit. De CGI is gewoon ontzettend slecht gedaan.
Daar zit wat in.quote:Het succes achter CSI is dat het wel steeds redelijk geschreven afleveringen zijn waarin een bepaalde ontwikkeling zit, en daarnaast super goed geproduceerd is. Afleveringen staan op zich, en hebben dus niets met fillers te maken.
Niet over het hele seizoen nee, in het begin en aan het einde zag je echter wel de potentie die de serie heeft. Ik zie graag een tweede seizoen als ze voldoende budget krijgen. Ik vrees echter dat het niet gaat gebeuren.quote:Terra Nova deed alsof het een doorlopende serie zou worden, wat het niet bleek te zijn.
De vergelijking met Prison Break en Lost vind ik nergens op slaan, als ik eerlijk ben. Eenzijdig vond ik ze ook niet echt. Niet zo eenzijdig als de TN-characters. Die middelste dochter vond je interessant zeg je. Hoe vaak zien we dat wel niet, de slimme middelste dochter? Modern Family en the Simpsons schieten mij al te binnen. De doet verder niets, en ontwikkelt zich ook amper. Hetzelfde geldt voor alle andere characters uit die serie. Dat was in Lost wel anders, net als PB. Sowieso het idee van een architect die zich bewust laat veroordelen was gewoon erg origineel. Plus ging het in PB niet alleen om de characters, maar vooral om de gebeurtenissen. In TN gebeurt er bar weinig.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die commander vind ik best een interessante acteur, misschien is hij wat eenzijdig maar dat geldt voor verreweg de meeste acteurs die je in series ziet. Dat gold bijvoorbeeld ook voor de broers in Prison Break, toch keken veel mensen graag naar die Lincoln Burrows.
Lost zat ook vol met eenzijdige acteurs, verschillende eenzijdige acteurs gecombineerd kan echter best een leuk effect geven.
Die middelste dochter en Sky vond ik ook wel aardig. Voor de vader had ik een ander iemand in gedachte die ik geknipt vind voor deze rol: Colin Ferguson.
Je moet je ook bedenken dat het veel ouder is. Het budget dat tegenwoordig nodig is voor effecten, is minder. Het is een kwestie van goed kunnen omgaan met de suggestie. Zeker met CGI zijn ze hier helemaal verkeerd omgegaan. CGI wordt namelijk snel oud (zie bijv. LotR, de nieuwe Starwars films en eigenlijk ook JP zag er tegen de tijd dat het op TV kwam er al gedateerd uit). Wanneer het dan zo slecht is gedaan als in TN, ziet het er na een jaar of 2, 3 er al helemaal niet meer uit.quote:In Jurassic Park zagen de Dino's er echter uit, dat ben ik met je eens. Ik weet echter niet of dat dat een eerlijke vergelijking is gezien het verschil in budget en het feit dat heel het doel van JP was om dino's af te beelden. Ja, de hardware en software zijn sterk verbeterd maar het blijft verdomd lastig om met CGI levende wezens realistisch af te beelden.
Niet over het hele seizoen nee, in het begin en aan het einde zag je echter wel de potentie die de serie heeft. Ik zie graag een tweede seizoen als ze voldoende budget krijgen. Ik vrees echter dat het niet gaat gebeuren.
Je gaat me toch niet vertellen dat dat stuk voor stuk briljante acteurs waren die veel verschillende gemoedstoestanden goed konden portretteren en veel verschillende rollen konden spelen. Ik was een fan van beide series en ja, ze hadden ook acteurs die wel veelzijdig waren, maar ook bij dat soort series zijn de meeste acteurs vrij eenzijdig. Zeker voor die broers van Prison Break gold dat.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:53 schreef Kenju het volgende:
[..]
De vergelijking met Prison Break en Lost vind ik nergens op slaan, als ik eerlijk ben.
Ik had het over het acteren, niet over het karakter. Die twee zaken staan volledig los van elkaar.quote:Die middelste dochter vond je interessant zeg je. Hoe vaak zien we dat wel niet, de slimme middelste dochter? Modern Family en the Simpsons schieten mij al te binnen. De doet verder niets, en ontwikkelt zich ook amper.
Idem, ik had het over de acteurs, niet over de karakters. De mix van karakters was interessanter in Lost maar daar had ik het niet over.quote:Hetzelfde geldt voor alle andere characters uit die serie. Dat was in Lost wel anders, net als PB.
Dat klopt, bij PB werd steeds een zeer hoge spanningsboog opgebouwd, dat was het succes van die serie. Het prachtige decor van een echte gevangenis hielp wellicht ook?quote:Plus ging het in PB niet alleen om de characters, maar vooral om de gebeurtenissen.
Dat vind ik wel meevallen, het probleem is eerder dat datgene wat er gebeurt te weinig in verband staat met hetgeen in eerdere en latere afleveringen gebeurt. De eerste twee afleveringen waren, top de laatste paar afleveringen ook (sowieso de laatste 2 maar ik denk dat je de 2 afleveringen daarvoor ook mag meerekenen. Het probleem zat in het midden. De aflevering waarin ze ziek werden was voor mij het dieptepunt. De laatste afleveringen tonen aan dat ze de problemen die er waren hadden opgelost. Laat ze dus maar verder gaan onder de voorwaarde dat ze een voldoende groot budget krijgen. Ik weet niet of dat die 4 miljoen Dollar per aflevering nu zoveel is, wetende dat een aflevering van Friends vele jaren geleden al minstens zo'n 6 miljoen Dollar per aflevering kostte voor enkel de hoofdacteurs. Goed, de omzet was er ook naar.quote:In TN gebeurt er bar weinig.
Uiteraard. Daarnaast kan je je afvragen of dat oldschool soms niet beter werkt. Zelfs als dat beter werkt dan nog zouden ze voor CGI kiezen omdat het goedkoper is.quote:Je moet je ook bedenken dat het veel ouder is. Het budget dat tegenwoordig nodig is voor effecten, is minder. Het is een kwestie van goed kunnen omgaan met de suggestie. Zeker met CGI zijn ze hier helemaal verkeerd omgegaan. CGI wordt namelijk snel oud (zie bijv. LotR, de nieuwe Starwars films en eigenlijk ook JP zag er tegen de tijd dat het op TV kwam er al gedateerd uit). Wanneer het dan zo slecht is gedaan als in TN, ziet het er na een jaar of 2, 3 er al helemaal niet meer uit.
Ik weet het, ik vrees daarom ook voor het einde van deze serie.quote:Immers komt het geld pas binnen wanneer de serie verkocht is aan andere zenders.
Daar hadden ze inderdaad meer mee kunnen doen, misschien deden ze dat niet omdat het een familieshow was?quote:'The Sixers' hadden nog iets interessants kunnen brengen (al is het idee wat bekend van o.m. Lost), maar daar hebben ze maar weinig mee gedaan.
O, op die manier. Nee, dan geef ik je zeker gelijk. Het gebruiken van goede acteurs is ook meer iets van de latere jaren, na de periode van Heroes, Lost en PB. Daar werd inderdaad gebruik gemaakt van 'minderwaardige' acteurs. De betere acteurs waren destijds ook niet te porren voor series.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat dat stuk voor stuk briljante acteurs waren die veel verschillende gemoedstoestanden goed konden portretteren en veel verschillende rollen konden spelen. Ik was een fan van beide series en ja, ze hadden ook acteurs die wel veelzijdig waren, maar ook bij dat soort series zijn de meeste acteurs vrij eenzijdig. Zeker voor die broers van Prison Break gold dat.
Ik heb het nu over de acteurs die one trick ponies zijn, niet over de karakters. Er zijn maar erg weinig acteurs die veel verschillende gemoedstoestanden overtuigend brengen.
In America is er een generale naam voor, en heb je als architect verschillende richtingen, ook op engineersniveau. Structural engineering is er een van.quote:Terzijde, het karakter Michael Scofield was geen architect. Hopelijk hebben de ondertitelaars dat er toch niet van gemaakt? Hij was een structural engineer.
Klopt. Hoewel dat ook best interessant had kunnen zijn. Maar de manier waarop ze het nu deden had gewoon te weinig om het lijf. Het was veel te weinig om de serie te kunnen dragen.quote:Dat vind ik wel meevallen, het probleem is eerder dat datgene wat er gebeurt te weinig in verband staat met hetgeen in eerdere en latere afleveringen gebeurt.
Was natuurlijk niet vergelijkbaar, aangezien de acteurs inderdaad het salaris er keihard hadden bij onderhandeld. Dat konden ze, doordat ze die (ontzettend succesvolle) serie droegen. Met de serie zelf of hun acteerkwaliteiten had het niets te maken. Puur en alleen de situatie zoals die er toen was, waarin ze zo populair waren dat er maar twee mogelijkheden waren: akkoord gaan, of kappen met de serie. Het was ook maar een sitcom, geen scify-serie die veel duurder zijn om te maken, en uitgebreidere verhaallijnen nodig hebben (niet dat het makkelijker is om een leuke sitcom te schrijven, maar er is een reden dat er meer succesvolle sitvcoms dan scify-series zijn, en dat verschil wordt groter wanneer je de scify-series wegneemt die gebaseerd zijn op iets dat er al lag (boeken, comics, films, andere series, remakes).quote:wetende dat een aflevering van Friends vele jaren geleden al minstens zo'n 6 miljoen Dollar per aflevering kostte voor enkel de hoofdacteurs. Goed, de omzet was er ook naar.
Klopt. Die poppen in de eerste Starwars-films blijven vandaag de dag veel beter overeind dan hun CGI-alternatieven van nu. En wanneer je kijkt naar de T-Rex in JP, is dat gewoon nog alijd vrij realistisch. Maar goed CGI kan wel. Dat bewezen ze in TN zelf notabene. Die T-Rex in de latere afleveringen zag er wel prima uit.quote:Uiteraard. Daarnaast kan je je afvragen of dat oldschool soms niet beter werkt. Zelfs als dat beter werkt dan nog zouden ze voor CGI kiezen omdat het goedkoper is.
Ik weet niet precies hoe dat werkt. Ik vind dat het totaal plaatje van die afleveringen ook veel beter was. Het decor was ook beter en gevarieerder, het verhaal was spannender, etc. Ik denk dat daar ook gewoon andere schrijvers achter zaten. Zelfs binnen budgettaire beperkingen kan ik me niet voorstellen dat als je met zoiets aankomt in het begint, je daarna de boel opvult met dit soort troep. Of het waren schrijvers die gespecialiseerd waren in scify-actie die family-shit moeten maken.quote:Misschien hebben ze zoveel geld besteed aan die poort zelf (eerste en laatste afleveringen) dat ze daarom niet meer genoeg geld hadden om de dino's op en top te maken.
Of misschien was het probleem niet zo zeer het budget en het vakmanschap maar het schema. Ik weet niet hoeveel tijd er zat tussen het filmen (niet de pilot zelf!) en het uitzenden.
Had ik ook. Waarbij ik opmerk dat de sixers niet eens echt bij het kamp van de mensen die met militair materieel uit de toekomst hoorden.quote:Ik had sowieso direct dat Lostgevoel bij heel de serie: mensen die ineens op een eiland vol gevaar met een kleine populatie moeten overleven en dat met twee kampen.
Robinson Cruise en Lost vergelijken omdat ze beiden op een 'onbewoond' eiland zich afspelen, vind ik te makkelijk. Lost had daarvoor teveel eigen zaken. Hoewel het Robinson Cruise-verhaal inderdaad wel de credits verdient van de eerste (naar mijn weten) die zich op een onbewoond eiland afspeeld. Maar daar houd ieder verschil ook op.quote:zo'n grote cast en de combinatie van een onbewoond eiland (op zichzelf niet origineel, denk aan Robinson Cruise) en het mystieke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |