Niet stukje bij beetje. Het gros van de afleveringen is gewoon ruk; fillers met zo nu en dan een stukje relevant verhaal erdoor, en de laatste 2 afleveringen gaan weer helemaal over het verhaal zelf, waarbij de laatste dubbele aflevering duidelijk samen met de eerste dubbele aflevering, de afleveringen zijn waar een flink deel van het budget ingepompt is.quote:Op maandag 26 december 2011 01:34 schreef Rnie het volgende:
Na aflevering 4 ben ik afgehaakt.....aangezien ik lees dat de serie stukje bij beetje beter wordt toch maar weer checken dan!
Series als Lost waren zo geweldig omdat er zelden tot nooit fillers waren....ik had toch stiekem wel een beetje verwacht dat Terra Nova zo'n serie zou worden...maar helaas dusquote:Op maandag 26 december 2011 03:13 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Niet stukje bij beetje. Het gros van de afleveringen is gewoon ruk; fillers met zo nu en dan een stukje relevant verhaal erdoor, en de laatste 2 afleveringen gaan weer helemaal over het verhaal zelf, waarbij de laatste dubbele aflevering duidelijk samen met de eerste dubbele aflevering, de afleveringen zijn waar een flink deel van het budget ingepompt is.
Als je de laatste aflevering nou eerst eens kijkt voordat je dit soort dingen schrijft...quote:Op maandag 26 december 2011 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Series als Lost waren zo geweldig omdat er zelden tot nooit fillers waren....ik had toch stiekem wel een beetje verwacht dat Terra Nova zo'n serie zou worden...maar helaas dus
Dan doel je op de laatste aflevering.....ik heb het over de resterende 9 (Met uitzondering van de Pilot). Dat een seizoen eindigt met een cliffhanger is een must....dat weten we onderhand welquote:Op maandag 26 december 2011 19:25 schreef anoniemelurker het volgende:
[..]
Als je de laatste aflevering nou eerst eens kijkt voordat je dit soort dingen schrijft...
Neemt niet weg dat het bij Lost beter werd gedaan. En ik denk dat seizoen één en twee wel gewoon zoals het initieel bedoeld was, weergegeven zijn. Maar op een gegeven moment (gedurende seizoen 2 of 1, terwijl seizoen 2 al vastlag oid) werden er drie seizoen bij besteld, en moesten ze gaan klooien. Na het 2e seizoen ging Lost dan ook feitelijk als een nachtkaars uit, maar echt slecht werd het niet. En dat komt gewoon door knap schrijfwerk waarmee men het toch interessant wist te houden. Bij Terra Nova is er gewoon teveel op te merken, en dat ligt gewoon aan een minderwaardige staf.quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:45 schreef Kontiki het volgende:
Ik had bij 'Lost' juist het idee dat de schrijvers zelf niet eens wisten wat ze ermee aan moesten. Nieuwe raadsels stapelden zich op en het hing met moeite aan elkaar. De makers hebben ook uitgelegd dat ze op een gegeven moment er even goed voor moesten gaan zitten om alles uit te vogelen.
Ik hou ervan als alle afleveringen al zijn geschreven nog voordat de opnames zijn begonnen. Bij het eerste seizoen van 'Heroes' zie je dat goed terug: in de eerste afleveringen wordt al vooruit geblikt op latere ontwikkelingen.
Ok, dat wist ik niet over Heroes. Dat is inderdaad erg jammer dat ze dat niet hebben gedaan. Ergens ook wel begrijpelijk, omdat het commercieel aantrekkelijk is om een populaire cast te hebben. Maar met nieuwe mensen kun je gewoon nieuwe dingen doen. Hier hadden ze gewoon sterk moeten zijn en het concept moeten aanhouden. Dan waren er onwijs veel mogelijkheden geweest. Erg jammer dat ze dat niet gedaan hebben.quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:20 schreef anoniemelurker het volgende:
Bij Heroes was het voor zover ik weet de bedoeling dat er ieder seizoen een volledig nieuwe cast zou komen. Maar toen bleek de serie heel erg populair te zijn en wilden ze de bestaande cast houden en is de boel snel herschreven rond de oude verhaallijnen. Domste beslissing ooit.
En bij Terra Nova hadden ze alle creatievelingen die het een kinderserie wilden maken er meteen uit moeten gooien.
De schrijvers van Lost gingen bewust klooien omdat ABC juist géén duidelijke bestelling wilde doen. ABC wilde de serie lang rekken als het populair bleef en dan abrupt stoppen als de kijkers wegbleven. Toen hebben de schrijvers het begin van seizoen 3 gemaakt (dat iedereen in kooien opgesloten zat), met de boodschap: "dit is het soort doelloze afleveringen dat jullie gaan krijgen als jullie ons niet vertellen hoeveel seizoen we nog hebben om het verhaal af te maken."quote:Op dinsdag 27 december 2011 02:03 schreef Kenju het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het bij Lost beter werd gedaan. En ik denk dat seizoen één en twee wel gewoon zoals het initieel bedoeld was, weergegeven zijn. Maar op een gegeven moment (gedurende seizoen 2 of 1, terwijl seizoen 2 al vastlag oid) werden er drie seizoen bij besteld, en moesten ze gaan klooien. Na het 2e seizoen ging Lost dan ook feitelijk als een nachtkaars uit, maar echt slecht werd het niet..
Geeneen serie heeft een meerjarenplan. Ik had van de interviewers zelf gehoord bij Jimmy Kimmel dat ze geen volledig uitgedachte verhaallijn hadden. Battlestar Galactica had dat bijvoorbeeld ook niet.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:16 schreef Symer het volgende:
[..]
De schrijvers van Lost gingen bewust klooien omdat ABC juist géén duidelijke bestelling wilde doen. ABC wilde de serie lang rekken als het populair bleef en dan abrupt stoppen als de kijkers wegbleven. Toen hebben de schrijvers het begin van seizoen 3 gemaakt (dat iedereen in kooien opgesloten zat), met de boodschap: "dit is het soort doelloze afleveringen dat jullie gaan krijgen als jullie ons niet vertellen hoeveel seizoen we nog hebben om het verhaal af te maken."
ABC is door de knieën gegaan en heeft gevraagd hoeveel seizoenen ze nog nodig hadden.
Lost is dat opzicht uniek. Als er 1 serie is waar alle afleveringen vanaf de pilot tot aan de finale perfect aan elkaar rijgen en blijk geven van een overduidelijk meerjarenplan is het Lost wel.
Dat ging over de individuele afleveringen en de kleinere verhaallijnen. Natuurlijk ga je niet even 121 afleveringen schrijven nadat ABC besluit de pilot aan te kopen. Wat ze wel hebben gedaan na de pilot is het laatste kwartier van de finale schrijven en een globale verhaallijn opzetten om daar te komen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:46 schreef Mirel het volgende:
[..]
Geeneen serie heeft een meerjarenplan. Ik had van de interviewers zelf gehoord bij Jimmy Kimmel dat ze geen volledig uitgedachte verhaallijn hadden. Battlestar Galactica had dat bijvoorbeeld ook niet.
Daarbij ben ik ook niet altijd overtuigd van de oprechtheid van deze uitspraken van dergelijke mensen. Bij interviews achteraf werd ook gesteld dat Lost gewoon helemaal is, zoals men het zich voor ogen hadden. Yeah, right.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:04 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat ging over de individuele afleveringen en de kleinere verhaallijnen. Natuurlijk ga je niet even 121 afleveringen schrijven nadat ABC besluit de pilot aan te kopen. Wat ze wel hebben gedaan na de pilot is het laatste kwartier van de finale schrijven en een globale verhaallijn opzetten om daar te komen.
Lost was koningen, maar genoeg fillers hoor, meeer dan genoeg. How about die ep over Jacks Tattoo.quote:Op maandag 26 december 2011 16:19 schreef Rnie het volgende:
[..]
Series als Lost waren zo geweldig omdat er zelden tot nooit fillers waren....ik had toch stiekem wel een beetje verwacht dat Terra Nova zo'n serie zou worden...maar helaas dus
Battlestar Galactica heeft dezelfde problemen gekend die ook bij Lost de kop opstaken; onduidelijkheid over het aantal seizoenen (toevallig dat beide series er vrijwel gelijktijdig mee kampten).quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:12 schreef Cylon_nr13 het volgende:
Volgens mij was bij Battlestar Galactica ook al vanaf episode 1 bekend dat het 4 seizoenen ging duren. En zo "voelt" de serie voor mij ook, eigenlijk.
Bron?quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:48 schreef angel008 het volgende:
zo dat scheelt canceled zijn we hier ook weer vanaf
next!
quote:Season 2
FOX Broadcasting stated that no decision will be made until 2012 regarding the continuation of the series.
huh?quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:48 schreef angel008 het volgende:
zo dat scheelt canceled zijn we hier ook weer vanaf
next!
quote:Terra Nova: Key Contracts Extended; Good Sign for Season Two?
13 hours ago | TVSeriesFinale.com | See recent TVSeriesFinale news »
A decision about the fate of Terra Nova was expected by the end of the month -- at least in part because the options for the cast expire on December 31st. A high-level meeting was held on December 16th between execs from Fox and 20th Century Fox but no decision was reached and they won't decide what to do until at least January.
In the meantime, the show's producers are making moves to secure contract extensions on key actors Jason O'Mara and Stephen Lang. They're also looking to beef up the show's writing staff, searching for high-level writers to join executive producers Brannon Braga and Rene Echevarria.
Because of Terra Nova's extensive post-production work, Fox will have to decide on the TV show's fate before execs have a chance to see their development options for new shows. If they wait until late January, »
- TVSeriesFinale.com
Het geeft in ieder geval aan dat FOX binnenshuis de serie nog niet gecancelled heeft.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:51 schreef TheGeneral het volgende:
De 2 hoofdrolspelers hebben al verlengd, al weet ik niet of dat überhaupt iets zegt. Hier staat dat ze dus inderdaad op zijn vroegst in januari een beslissing gaan nemen.:
[..]
Wat deze shit word verlengt terwijl Caprica en Firefly gecanceld werden na een seizoen?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:51 schreef TheGeneral het volgende:
De 2 hoofdrolspelers hebben al verlengd, al weet ik niet of dat überhaupt iets zegt. Hier staat dat ze dus inderdaad op zijn vroegst in januari een beslissing gaan nemen.:
[..]
My thoughts exactly....Die Amerikanen zijn leip publiekquote:Op dinsdag 27 december 2011 22:13 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat deze shit word verlengt terwijl Caprica en Firefly gecanceld werden na een seizoen?
same here, al zaten er ook in de laatste 2 eps wel hele rare stukken, maar ik moet weten hoe het zit met dat schip en waarom dat leger meteen vertrok, Terra nova was/is toch een aardig modern kamp met relatief veel voorzieningen, dus waarom met het hele leger vertrekken en niet met een kleine expeditie? Als ze in s2 samen met de sixers in de jungle/bomen leven, dan is dat ook niet geloofwaardig dat ze zomaar het kamp opgaven... ze waren immers met 2x zoveel en beter bewapend dan tayler en zn jochiesquote:Op woensdag 28 december 2011 10:54 schreef remlof het volgende:
Ik heb best zin in nog een seizoen Terra Nova, vind de serie steeds beter worden en de season final was gewoon goed.
Ik wil niet veel zeggen maar de serie Babylon 5 was wel 1 van de eerste series die een meerjarenplan had.quote:Op dinsdag 27 december 2011 10:16 schreef Symer het volgende:
Lost is dat opzicht uniek. Als er 1 serie is waar alle afleveringen vanaf de pilot tot aan de finale perfect aan elkaar rijgen en blijk geven van een overduidelijk meerjarenplan is het Lost wel.
En daarom ben ik zo benieuwd naar seizoen 2quote:Op woensdag 28 december 2011 11:00 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
same here, al zaten er ook in de laatste 2 eps wel hele rare stukken, maar ik moet weten hoe het zit met dat schip en waarom dat leger meteen vertrok, Terra nova was/is toch een aardig modern kamp met relatief veel voorzieningen, dus waarom met het hele leger vertrekken en niet met een kleine expeditie? Als ze in s2 samen met de sixers in de jungle/bomen leven, dan is dat ook niet geloofwaardig dat ze zomaar het kamp opgaven... ze waren immers met 2x zoveel en beter bewapend dan tayler en zn jochies
en Lost niet, inderdaad.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:36 schreef Zaraoth het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen maar de serie Babylon 5 was wel 1 van de eerste series die een meerjarenplan had.
Ik vind van wel, iig de laatste 3 afleveringen zijn zeker de moeite waard. De rest weet ik niet meer precies.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:55 schreef Deceit het volgende:
Ik heb t t/m episode 5 bekeken, of 6.. is het de moeite waard om verder te kijken of niet?
ok.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:54 schreef ems. het volgende:
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en er is geen manier om mij de rest te laten kijken, zo slecht was het.
ok dan ga ik m kijken, want ik las dat ie verlengd werd dus wil t zienquote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:56 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Ik vind van wel, iig de laatste 3 afleveringen zijn zeker de moeite waard. De rest weet ik niet meer precies.
Nee.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 17:55 schreef Deceit het volgende:
Ik heb t t/m episode 5 bekeken, of 6.. is het de moeite waard om verder te kijken of niet?
Ja, het wordt steeds beter.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:02 schreef Deceit het volgende:
Ok 1-1 tussenstand of ik het verder na aflevering 6 moet kijken.. bij de 3 van wel of niet dan kijk ik t wel of niet! Dus moet ik kijken? :p
quote:
quote:
Alsjeblieft niet zegquote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:34 schreef maurisioo het volgende:
Het enige wat ik wat jammer vond is dat ze in het begin de wereld van 2149 (dacht ik) niet heel erg goed hebben laten zien. Ze hadden daar eigenlijk nog iets langer in moeten blijven denk ik. Maar ach wat maakt het nu nog uit.
Zielig voor je zeg.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 19:37 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
[..]
Alsjeblieft niet zeg
CGI deed pijn aan mijn ogen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |