Wanneer je het in één keer door kijkt, onthoud je de centrale verhaalelementen natuurlijk beter. De meesten hebben hier een keer per week kunnen kijken, en dan kun je het zoetsappige met slechte effecten beklede, stereotypische geboom niet negeren. Het was gewoon een slechte serie die al bij de 3e aflevering met fillers begon. Al het budget lijkt gezeten te hebben in het begin en het einde, en verhaaltechnisch was alleen het thema redelijk interessant, maar de uitwerking totaal niet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:32 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Heb in 3 avonden het hele 1e seizoen gekeken en ik hoop echt dat ze de serie voort kunnen zetten...
Ze kunnen er nog zoveel instoppen met de badlands en de phoenix groep...
En ik denk dat het budget wel omlaag kan want ze hoeven niet in elke aflevering CGI te gebruiken....
De serie deed me trouwens een beetje denken aan: A town called Eureka meets Lost meets Jurassic Park meets Stargate....
Heel veel potentie in ieder geval !
[..]
http://screenrant.com/terra-nova-canceled-season-2-aco-157895/
Ben ik het niet mee eens....quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:04 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wanneer je het in één keer door kijkt, onthoud je de centrale verhaalelementen natuurlijk beter. De meesten hebben hier een keer per week kunnen kijken, en dan kun je het zoetsappige met slechte effecten beklede, stereotypische geboom niet negeren. Het was gewoon een slechte serie die al bij de 3e aflevering met fillers begon. Al het budget lijkt gezeten te hebben in het begin en het einde, en verhaaltechnisch was alleen het thema redelijk interessant, maar de uitwerking totaal niet.
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:19 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens....
Ik heb me zeer goed vermaakt met de serie....
Ik wilde steeds weer doorkijken...
Na stargate, Stargate atlantis en Dr. Who was het weer eens een echt leuke serie vond ik....
quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....
Petje af. Halverwege de 2e aflevering bedacht ik me opeens dat ik wel gek moest zijn om deze drama verder te kijkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik heb alleen de eerste vijf of zes afleveringen met veel pijn en moeite gekeken. Het was gewoon zo verschrikkelijk slecht dat ik 't nog knap vind dat het een heel seizoen heeft geduurd.
Ik zeg alleen dat wanneer je het in één keer kijkt, die tergende elementen van de serie gewoon minder zijn, omdat je makkelijker de centrale elementen als handvatten kan vastpakken als een centraal verhaal. Ik heb de serie vanaf het begin iedere week gekeken, en dan mis je die centrale elementen regelmatig. Behalve de zwakke spoilers en het gebrek aan de frequentie waarmee er iets met de centrale verhaallijn wordt gedaan, ga je je dan ook ergeren aan alle andere zaken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:19 schreef Dopekoe het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens....
Ik heb me zeer goed vermaakt met de serie....
Ik wilde steeds weer doorkijken...
Na stargate, Stargate atlantis en Dr. Who was het weer eens een echt leuke serie vond ik....
dat is eveneens gecancelledquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:34 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Alcatraz heeft eigenlijk precies hetzelfde gehad, en daar is S2 ook nog niet zeker van (nja dat ik weet dan)
Wellicht, maar goed dat smaken verschillen....quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Platina het volgende:
[..]
Zegt denk ik meer over jou dan de serie....
Ik heb de pilot ook gekeken, er zat een goed tempo in. Al ging het al bijna té snel ;-) (Met die situatie op het politiebureau.)quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:55 schreef Salamander het volgende:
Van de week is de eerst aflevering Continuum in Amerika uitgezonden. Dat zag er wel goed uit. Meteen ook veel informatie over wat er allemaal aan de hand is.
Gaat over een groepje terroristen/vrijheidsstrijders die ter dood veroordeeld zijn in het jaar 2077 maar terug in de tijd ontsnappen naar 2012. Helaas voor hun komt er per ongeluk ook een agente mee die ze gaat proberen op te sporen. Zij heeft het voordeel dat ze oogimplantaten heeft waarmee ze bijvoorbeeld in kan zoomen en infrarood kan zien. Ook heeft ze een bodysuit die kogelwerend is en nog wat leuke SF dingen kan.
De terroristen beginnen meteen een oorlog tegen de politie om aan wapens te komen, en zo hun zaak voort te kunnen zetten. Of vroegtijdig te beginnen.
Ergens in de toekomst gaan alle grote landen failliet en nemen grote bedrijven de wereldregering over. Hier strijdt de groepering Liber8 tegen.
Ik had meteen zin in de tweede aflevering.
IMDB is geen graadmeter voor series; hoog fanboy gehalte.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:08 schreef Kenju het volgende:
Zag het inderdaad ook. Scoort erg hoog p imdb.
Mwa, als er genoeg stemmen zijn dan valt dat meestal wel mee.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
IMDB is geen graadmeter voor series; hoog fanboy gehalte.
True that.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:39 schreef planethugo het volgende:
ze hadden gewoon wat fatsoenlijke schrijvers van HBO of Showtime op Terra Nova moeten zetten, dan was het wel goed gekomen met de kwaliteit ipv al die clichés die zich opstapelde en het oninteressant drama dat pijn deed aan de ogen
Het is wel degelijk een graadmeter dus, mede dankzij de fanboysquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Series krijgen over het algemeen sowieso hoge cijfers vind ik, vergeleken met films. Dus gewoon 1 punt eraf halen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is wel degelijk een graadmeter dus, mede dankzij de fanboys
Maar dat betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn verder. Dexter scoort ook redelijk hoog ondanks dat ik die serie middelmatig at best vind.
Ik vind Dexter wel goed, maar dat heb je sowieso wel met IMDB. Films in verschillende segmenten lopen ook meer gevaar op overwaardering, zeker op de korte termijn. Dat zag je ook bij die Transformers-rommel in het begin.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat je het er altijd mee eens moet zijn verder. Dexter scoort ook redelijk hoog ondanks dat ik die serie middelmatig at best vind.
Mwah, in de regel vind ik het altijd wel een goede weergave van de werkelijkheid hoor. Bij films is het wel eens wat anders, maar voor series is het gewoon in orde. Al hoeft een hoge rating natuurlijk niet te betekenen dat het ook leuk is. Verder wordt namate een serie langer loopt, de rating amper beïnvloed, waardoor series als Prison Break, gewoon hoog blijven staan. Maar dan nog, het is zonde wanneer je de eerste twee seizoenen van PB niet ziet. Dus derhalve blijft het iets waar je van uit kan gaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen in hoeverre dat überhaupt een optie was, Misschien zijn ze wel gevraagd en zeiden ze dat ze het een kansloos project vonden en er dus geen zin in hadden. Het is niet zo dat de effecten of de acteurs wel geweldig waren, dus er was kwa productie wel meer mis met die serie.quote:
Klopt deels wel. Maar ik zie het niet echt als een waardering van welke de beste is, maar meer of iets wel of geen aanrader is. Verder moeten we niet vergeten dat we de afgelopen jaren wel erg verwend zijn. Al die achten zijn echt wel terecht. Er zijn gewoon een hoop goede series. Een beetje onzin om het af te waarderen omdat de norm tegenwoordig zo hoog ligt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:11 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Series krijgen over het algemeen sowieso hoge cijfers vind ik, vergeleken met films. Dus gewoon 1 punt eraf halen.
Dexter is gewoon een fantastische serie. En die mening deel ik met velen. Er zijn maar weinig mensen die het kijken die het niet goed vinden. Het afgelopen seizoen was wat minder in termen van schrijfwerk, maar nog altijd vermakelijk. Alles wat daarvoor was, was gewoon super en staat op hetzelfde niveau als de Heroes, 24's, Prison Break, Lost (de vier andere grote series die niet echt genre specifiek zijn en dus bij een zeer groot, breed publiek wisten te scoren) in hun beste seizoenen. Misschien niet zo spannend, maar dat maakt het niet minder goed.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef ems. het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |