abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:29:51 #251
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106641524
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kun je dan vast onderbouwen met gedegen onderzoeken. Ik ben benieuwd.
Ik ga gasten als Stapel niet quoten. Dat is zelfmoord.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_106641555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:27 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Ik kijk ook graag naar Youp en Herman Finkers, 2 die mij te links zijn op sociaal vlak. Ik kijk enkel niet zo bekrompen naar een persoon. Een mens heeft meer facetten.
Fair enough, maar het is wel opvallend.

quote:
Lijkt me duidelijk.
De grotere problemen met die rotzooi overschaduwen die paar recreanten.
"Die rotzooi". Dat doet vermoeden dat je zelf nooit andere drugs dan alcohol gebruikt heb.

En welke grote problemen dan toch?

En hoeveel alcoholdoden vallen er jaarlijks?
En tabak?

Verbieden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_106641582
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- heb jij deze 3 middelen al eens geprobeerd?
- heb jij wel eens tussen (andere) spacers gestaan? En wel eens een drankje van een ander omgestoten? "Ah nee, joh, geeft niks, we zijn allemaal onhandig nu, geniet van je space!"
- heb jij statistieken voorhanden van criminaliteit door personen onder invloed van een van deze 3 veelgebruikte genotsmiddelen?
Ik heb aan de persoonlijk ervaringen van en met mijn zwager meer dan genoeg.

Ik lees hier datgene wat hij ook zei toen hij nog gebruikte.

Ontkenning , marginalisering etc.

Heel herkenbaar.
pi_106641625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:14 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kunnen mensen die bewerig over de schadelijkheid van alcohol nu eens eindelijk onderbouwen? Ik snap niet waar dat fabeltje vandaan komt. Om verslaafd te raken aan alcohol (wat dan inderdaad een heftige lichamelijke verslaving wordt) moet je er erg regelmatig erg veel van drinken. Het overgrote deel van de gebruikers doet dat niet. Mensen kunnen kennelijk niet het onderscheid zien tussen hoe heftig een daadwerkelijke verslaving is (die is heftig bij alcohol), en hoe snel je verslaafd raakt (dat is bij alcohol gewoon minder snel). Je raakt sneller verslaafd aan koffie, alleen is het afkicken daar weer een stuk minder heftig. Er zijn relatief t.o.v. het aantal gebruikers gewoon HEEL weinig alcoholverslaafden.
Het gaat niet om verslaving. Er is weinig alcohol voor nodig om maatschappelijke schade te veroorzaken; met een paar glaasjes teveel heb je een verkeersongeluk en met nog wat glaasjes zijn ieder weekend MEers nodig om het gepeupel in bedwang te houden.

En de maatschappelijke schade van qat? Een Somalische vrouw die de NOS vertelt dat haar man zo'n luie flikker is dat hij zijn kinderen niet opvoedt. Tjonge :')
pi_106641627
Sorry hoor, maar je zwager is waarschijnlijk gewoon iemand geweest die psychische problemen had... Waarom zou je één iemand als voorbeeld nemen?
pi_106641638
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:31 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik lees hier datgene wat hij ook zei toen hij nog gebruikte.

Ontkenning , marginalisering etc.

Heel herkenbaar.
Ik ken mensen die op hun 13e de Etos "leegjatten". Toch zijn het nu brave burgers zonder criminele feiten op hun naam. Gek eigenlijk.

Een incident uitlichten en projecteren op een hele groep werkt nu eenmaal niet zo sterk. Zeker niet bij zoiets als drugs, waar een heel scala aan verschillende middelen onder vallen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

† In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:33:55 #257
341203 3-voud
pi_106641678
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken mensen die op hun 13e de Etos "leegjatten". Toch zijn het nu brave burgers zonder criminele feiten op hun naam. Gek eigenlijk.

Inderdaad heel gek, aangezien je daarvoor nog zei dat ze vroeger al gejat hadden.
pi_106641692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:31 schreef DrMabuse het volgende:

Ik heb in een studentenhuis gewoond met 10 mensen waarbij ik 2 mensen alcoholist heb zien worden. Maar wat hebben we aan zulke exemplarische voorbeelden, het gaat om het grote plaatje en dat is allemaal in de marge, vooral de alcoholisten als ik sommige hier mag geloven. _O-
pi_106641697
Inderdaad heel gek, aangezien je daarvoor nog zei dat ze vroeger al gejat hadden.

---

Misschien niet opgepakt hé ;)
pi_106641714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:34 schreef TheHappyPrince het volgende:

---

Dat. En onder de 16 krijg je sowieso geen strafblad volgens mij.

† In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:35:25 #261
341203 3-voud
pi_106641732
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:34 schreef TheHappyPrince het volgende:

---

Maar wel crimineel feitje op hun naam.
Je kunt ook doorslaan met je pappen en nathouden.
pi_106641735
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:29 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik ga gasten als Stapel niet quoten. Dat is zelfmoord.
Je kunt vast wel een ander niet gecorrumpeerd onderzoek vinden die je stelling kan onderbouwen. :')
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:35:43 #263
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106641743
De overlast bestaat uit geparkeerde auto's :D _O-

http://www.nu.nl/binnenla(...)j-met-qatverbod.html

quote:
Volgens de burgemeester zorgen de qatklanten en -handelaars voor veel overlast op het terrein, maar ook in de omringende wijken. ''Soms staan er 200 auto's geparkeerd.''
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_106641745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb in een studentenhuis gewoond met 10 mensen waarbij ik 2 mensen alcoholist heb zien worden. Maar wat hebben we aan zulke exemplarische voorbeelden, het gaat om het grote plaatje en dat is allemaal in de marge, vooral de alcoholisten als ik sommige hier mag geloven. _O-
Ik heb van zeer dichtbij mee "mogen" maken hoe de legale en zelfs overal gepromote drugs alcohol en tabak iemand en de omgeving volledig kapot kunnen maken.

Dan liever eens in de zoveel tijd lekker vaag staan spacen op een feest.

† In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:36:17 #265
341203 3-voud
pi_106641765
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je kunt vast wel een ander niet gecorrumpeerd onderzoek vinden die je stelling kan onderbouwen. :')
Vast. Ken jjij de integriteit van alle wetenschappers? Vooralsnog hebben ze het flink tegen zitten.
pi_106641807
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vast. Ken jjij de integriteit van alle wetenschappers? Vooralsnog hebben ze het flink tegen zitten.
Nigga please. :{w
pi_106641834
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:27 schreef 3-voud het volgende:
De grotere problemen met die rotzooi overschaduwen die paar recreanten.
Wat zijn de problemen van qat dan precies? En dan bedoel ik die hier in NL, niet die op de plek waar het verbouwd wordt, want die zijn evident (voor kweek veel water nodig op plaatsen waar dat schaars is. Niet dat een verbod daar iets aan zou doen trouwens)
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:39:08 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_106641845
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:35 schreef t-8one het volgende:
De overlast bestaat uit geparkeerde auto's :D _O-

http://www.nu.nl/binnenla(...)j-met-qatverbod.html

[..]

Tis toch niet voor mijn deur, dus is het ook gewoon niet erg _O-.

Typisch, dingen lekker makkelijk goedpraten, JIJ hebt er toch geen last van, dus is er geen overlast _O-.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:39:33 #269
341203 3-voud
pi_106641859
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nigga please. :{w
Die moet je eens ff uitleggen. Snap het verband niet.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:14 #270
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_106641885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tis toch niet voor mijn deur, dus is het ook gewoon niet erg _O-.

Typisch, dingen lekker makkelijk goedpraten, JIJ hebt er toch geen last van, dus is er geen overlast _O-.
komop, er zijn zoveel dingen waar ik last van heb, maar om dat nou allemaal te gaan verbieden. :')
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:17 #271
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106641886
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:24 schreef El_Matador het volgende:
Zet dat tegenover alcohol. -O-
:')

Of je agressief bent ligt aan jezelf. En grappig dat je er nu weer hele specifieke drugs uitlicht, van speed kun je weldegelijk agressiever worden. Het overgrote deel van de mensen wordt van alcohol gewoon wat ongeremder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:17 schreef Xa1pt het volgende:
Van het RIVM.
RIVM is geen bron, dan kun je beter naar het trimbosinstituut kijken.

quote:
Ja, het RIVM zit te slapen. :O
Ik geloof best dat er een hoop mensen zijn met alcoholproblemen. Volgens het trimbosinstituut waren er ongeveer 35000 mensen met alcoholproblemen opgenomen in 2009, tegenover zo'n 14000 met problemen met opiaten (bron). maar ook staat daar dat zo'n 90% van de bevolking alcohol gebruikt. En ik geloof echt niet dat 45% van de bevolking regelmatig opiaten gebruikt, volgens het trimbosinstituur is dat zo'n 0.1% Dit bewijst wel dat er relatief veel meer gebruikers van opiaten verslavingsproblemen krijgen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 14:40:24 #272
341203 3-voud
pi_106641890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:38 schreef Scribent het volgende:

[..]

Wat zijn de problemen van qat dan precies? En dan bedoel ik die hier in NL,
pi_106641924
Nee joh er is niks aan het handje met gebruik van drugs.

Allemaal overdreven.

Ervaringen uit persoonlijke kring laten meetellen. Hoe haal ik het in mijn hoofd?

M'n zwager was
quote:
waarschijnlijk gewoon iemand geweest die psychische problemen had
En relatie met drugs en geweld - criminaliteit bestaat helemaal niet.

quote:
Op XTC, wiet of paddo's zul je geen mensen gaan aanvallen. Agressie komt simpelweg niet in je op.
Gewoon fijn blijven gebruiken.

Sterkte ermee.
pi_106642078
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

:')

Of je agressief bent ligt aan jezelf.
Of je staat te knuffelen of keihard te stampen evenzo. Drugs versterken bepaalde emoties bij mensen, die dus al aanwezig zijn. Alcohol verlaagt ook de drempel tot geweld. Je dénkt niet eens aan geweld bij de drugs die ik noemde.

quote:
En grappig dat je er nu weer hele specifieke drugs uitlicht,
Dat is niet grappig, dat is een antwoord op de tegenstanders van drugs. Alcohol is net zo goed een heel specifieke drugs. En die "heel specifieke" drugs zijn in Nederland 'toevallig' de meest gebruikte.

quote:
van speed kun je weldegelijk agressiever worden.
Klopt, van coke ook.

Vind ik beide dan ook mindere drugs die ik niet meer zal aanraken (beide 1 keer geprobeerd).

quote:
Het overgrote deel van de mensen wordt van alcohol gewoon wat ongeremder.
In alles ja. Gewone huisvaders die veranderen in dronken monsters. Zegt je dat iets?

Ik ben niet voor een alcoholverbod, maar het is op zijn minst vreemd te noemen dat een drug met veel meer schadelijke (bij-)effecten als alcohol gepromoot wordt en drugs die veel minder schade opleveren verboden zijn.

Dat heeft met rationaliteit niets te maken.

dinsdag 10 januari 2012 @ 14:46:28 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106642092
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

90% van de Qat-gebruikers functioneert ook normaal. Hoorde ik net nog op de radio. Van iemand van Trimbos als ik me goed herinner.
Ik hoorde juist dat 90% van de Somaliers een uitkering had. Dat is volgens de definitie van het Trimbos misschien goed functioneren, maar naar mijn mening niet.

Verder over alcohol: natuurlijk veroorzaakt alcohol absoluut gezien meer schade, maar relatief gezien niet. Misschien dat 1% van het alcoholgebruik tot schade leidt (en 99% tot accijnsinkomsten), maar bij qat gebruik is dat 90% (niet deelnemen aan de maatschappij als schade ziende)
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')