de puntentelling is 3 jaar terug of zo veranderd. Het is ongeveer precies het dubbele geworden als vroeger. Een deel van Federer en alles daarvoor is nog met de oude telling. Federer had destijds bijvoorbeeld ook een gigantisch aantal van 7000 punten ofzo, wat omgerekend dus iets van 14000 is en vergelijkbaar met dat van Djokokoning. Sampras had waarschijnlijk in de orde van 5000/6000 punten ofzoquote:Op maandag 30 januari 2012 14:42 schreef Teego het volgende:
Djokovic heeft 13.680 punten op de ATP-ranking. Klopt het dat dit veel hoger ligt dan tien jaar geleden? En ligt dat aan het feit dat we tegenwoordig een smallere wereldtop hebben? Of is er iets veranderd in de telling in de tussentijd. Mij staat bij dat Sampras bijvoorbeeld nooit zoveel punten had in de tijd dat hij nummer 1 stond.
Dank voor je snelle antwoord!quote:Op maandag 30 januari 2012 14:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
de puntentelling is 3 jaar terug of zo veranderd. Het is ongeveer precies het dubbele geworden als vroeger. Een deel van Federer en alles daarvoor is nog met de oude telling. Federer had destijds bijvoorbeeld ook een gigantisch aantal van 7000 punten ofzo, wat omgerekend dus iets van 14000 is en vergelijkbaar met dat van Djokokoning. Sampras had waarschijnlijk in de orde van 5000/6000 punten ofzo
Ik hoef toch alleen maar te werken hierquote:
Dit soort posts maakt me altijd weer blij. Hulde.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:31 schreef Norrage het volgende:
Ik zie Nadal gewoon weer RG winnen. En iets zegt me dat hij sterker uit deze finale komt dan Djoko. Ik zie Djoko in ieder geval niet weer IW en Miami winnen en zo'n streak neerzetten als vorig jaar. Denk dat Murray, Nadal en Delpo meer tegenstand gaan bieden dan vorig jaar terwijl Djoko minder ovoertuigend is.
Oké, maar is de stuit op RG niet hoger, waardoor Nadals crosscourtforehand hoger opspringt op de backhand van Djokovic?quote:Op maandag 30 januari 2012 22:54 schreef TheGeneral het volgende:
Ik zie Nadal niet gewoon Roland Garros winnen. Mochten die 2 in de finale elkaar weer tegenkomen ga ik ervan uit dat Djoko de overwinning pakt. De Australian Open is toch bijna zo traag als Roland Garros, dus daar heeft Nadal ook niet veel voordeel mee.
Sinds wanneer woon jij op Antartica?quote:Op maandag 30 januari 2012 22:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit soort posts maakt me altijd weer blij. Hulde.
En een dag na de Australian Open heb ik vandaag gespeeld in de Antarctica Open:
[ afbeelding ]
Daar heeft Djoko niet zo veel last van met zijn 2 handige backhand. Daarnaast kan hij Nadal zijn ballen gewoon vroeg nemen.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, maar is de stuit op RG niet hoger, waardoor Nadals crosscourtforehand hoger opspringt op de backhand van Djokovic?
2003,quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:39 schreef Salamando het volgende:
Ik wil dit jaar een nieuw iemand een GS zien winnen, een Murray, Tsonga of Ferrer. Doe mij maar iets als
Roland Garros: Ferrer
Wimbledon: Federer
US Open: Murray
Hoe lang is het geleden dat uberhaupt alle GS'en door verschillende mensen gewonnen werden?
Nee, da's waar. Lijkt me niks voor Nadal als hij ook daar nog van Djokovic verliest. Ik moet zeggen dat ik het niet eens erg vind als het gebeurt, zolang het maar niet komt doordat Nadal het mentaal laat afweten. Als Djokovic beter is, is hij beter en dan heb ik er wel vrede mee. Dan heeft Nadal zichzelf ook niks te verwijten.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 00:58 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Daar heeft Djoko niet zo veel last van met zijn 2 handige backhand. Daarnaast kan hij Nadal zijn ballen gewoon vroeg nemen.
quote:Let's do this scientific, shall we?
193 to 176 points
369 total points and 30 seconds in between points (avg.)
About 3 hours spent between points.
1 min 30 sec. for every changeover, 32 changeovers, 48 minutes of changeovers, plus a 12 minute rain delay
So 4 hour spent no playing points, actual time the ball was in play would be around 1 hr 53 minutes, the average point lasting around 20 seconds.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:40 schreef TheGeneral het volgende:
Over de werkelijke speeltijd van de finale op de AO, van MTF:
[..]
Dat vind ik nog steeds best veel.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:40 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nog steeds best veel en langer dan de meeste partijen. Maar een partij van 6 uur waarvan er 4 uur gewoon niks gebeurd is wel heel erg veel.quote:
Ik ga maandagavond, woensdagavond, donderdagdag en avond. En ik betaal alleen voor de woensdag. Als ik nu geen Federer zie!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:39 schreef BobW het volgende:
Net kaarten gekocht voor ATP Rotterdam om topspelers zoals Robin Haase en Thiemo de Bakker te zien!
Ik ga op woensdagavond, de ideale avond om Federer in te plannen, toch?
Dan moet ie alleen op dinsdag spelen en verliest iequote:Op woensdag 1 februari 2012 00:25 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Ik ga maandagavond, woensdagavond, donderdagdag en avond. En ik betaal alleen voor de woensdag. Als ik nu geen Federer zie!
quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:43 schreef Salamando het volgende:
[..]
Dan moet ie alleen op dinsdag spelen en verliest ie.
Kan toch?quote:
Gaat niet gebeurenquote:
Klopt niet helemaal, in een game van 6 punten zitten 5 pauzes tussen punten, niet 6. Dus het laatste punt voor een kant wissel moet niet mee gerekend worden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:40 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ik ga a.s. zaterdag, maandagavond, dinsdagavond, woensdag hele dag, donderdagavond..quote:Op woensdag 1 februari 2012 00:25 schreef detennismaster het volgende:
[..]
Ik ga maandagavond, woensdagavond, donderdagdag en avond. En ik betaal alleen voor de woensdag. Als ik nu geen Federer zie!
Iets wat ik mij al een tijdje afvroeg: Hoeveel training krijgen die ballen kinderen daar nou voor? 1 middagje ofzo?quote:Op maandag 6 februari 2012 16:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik ga a.s. zaterdag, maandagavond, dinsdagavond, woensdag hele dag, donderdagavond..
Alleen dinsdag betalen, de rest van de week is zoonlief ballenjongen. Grote kans lijkt me, dat hij Fed z'n ballen aan gaat geven
Overigens mag zoonlief ook naar de finale maar ik nietEn aangezien ik niet heen en weer ga rijden naar Rotterdam, zal ik de finale niet eens kunnen zien
![]()
Enige reden om kinderen te hebbenquote:Op maandag 6 februari 2012 16:34 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik ga a.s. zaterdag, maandagavond, dinsdagavond, woensdag hele dag, donderdagavond..
Alleen dinsdag betalen, de rest van de week is zoonlief ballenjongen. Grote kans lijkt me, dat hij Fed z'n ballen aan gaat geven
Overigens mag zoonlief ook naar de finale maar ik nietEn aangezien ik niet heen en weer ga rijden naar Rotterdam, zal ik de finale niet eens kunnen zien
![]()
Het verbaasde mij enorm maar niet eensquote:Op maandag 6 februari 2012 17:38 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Iets wat ik mij al een tijdje afvroeg: Hoeveel training krijgen die ballen kinderen daar nou voor? 1 middagje ofzo?
Dat zou wel verklaren waarom mensen hun kinderen zo pushen wanneer het op tennis aan komtquote:Op maandag 6 februari 2012 17:38 schreef Salamando het volgende:
[..]
Enige reden om kinderen te hebben![]()
.
quote:Op maandag 6 februari 2012 19:43 schreef .C het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan hier echt uren naar kijken.
quote:Op maandag 6 februari 2012 19:43 schreef .C het volgende:
[ afbeelding ]
Jojo in een cel zetten en verplicht hier naar laten kijkenquote:
Ik zie nu de stand pasquote:Op maandag 6 februari 2012 19:43 schreef .C het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je de wedstrijd niet gezien?quote:
Tuurlijk wel! Maar ik heb 5 min zitten kijken voor ik de opmerking van chris doorhad.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb je de wedstrijd niet gezien?
Dit was hét moment van de pot
(samen met een misschien wel net zo grote kans van Djoko in de 4e set om op een beslissende break te komen)
Ik weet nu niet of ik hier serieus op moet ingaan of niet, iemand die me kan helpen bij het maken van deze beslissing?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 13:54 schreef Federer-fan het volgende:
Ze hebben blijkbaar gestemd over wie de GOAT is. Zie http://www.rogerfederer.c(...)zeiten-gewaehlt.html. Beetje gaar, want Federer werd daar 1, Nadal 2, Sampras 3 en Laver 4. Wat voor criteria hanteren die mensen dan?
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:42 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik weet nu niet of ik hier serieus op moet ingaan of niet, iemand die me kan helpen bij het maken van deze beslissing?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |