ja. De Waypoints zijn punten waar je overheen moet rijden. Als je er dichtbij bent dan krijg je de route er naar toe. Mis je ze dan krijg je straftijd.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 15:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Moet men bij een CP niet stempelen, terwijl een WP een elektronische controle is?
Juist jaquote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
vrachtwagens starten vandaag tussen de auto's. Gerard de Rooy start tussen Huzink en Al-Attiyah in
Had hij bij de start maar 1 minuut gewacht en samen met Knuiman gereden.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:54 schreef Yreal het volgende:
verhoeven helaas achter cyril en marc aangereden schijnbaar
Heb het idee dat de tijdwaarneming bij punt 5 gewoon niet klopte..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:16 schreef Yreal het volgende:
coma heeft gewoon weer 15 minuten goed gemaakt
Teamgenoot Biassion zelfs 10 minuten.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
De Rooy heeft blijkbaar even stilgestaan, 7 minuten achterstand ineens
Ik hoop gewoon iritrack kapot..quote:Op zaterdag 7 januari 2012 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Wevers gaat vandaag veel tijd verliezen
Ja ik vind het ook maar een onduidelijk verhaal. Zou er wel meer van willen weten.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:10 schreef jpjedi het volgende:
Wat ik niet snap eigenlijk is op welke grond van Deijne naar huis is gestuurd. Die electronische vonkversterker is standaard op de auto, auto is goedgekeurd en later toch afgekeurd.
Waarom zou dat standaard ding er niet op mogen zitten en waarom is dat niet bij de keuring gebleken?
Pfff dat werd echt krom uitgelegd zojuistquote:Op zondag 8 januari 2012 23:12 schreef densmee het volgende:
Uit de strijd genomen
In het bivak in San Rafael werd door de monteurs geconstateerd dat er geen sprake was van fatale motorschade. Met behulp van de computer werd uitgelezen dat de vonkversterker kapot was. Dit is een elektronisch deel dat de ontstekingsvonk verhoogt. Na vervanging van dit deel, een reparatie van slechts enkele minuten, bleek de motor weer te starten en mooi rond te lopen.
Door het missen van een te groot aantal waypoints werden Tonnie en Jac door de organisatie uit de strijd genomen. Bovendien staat op het slepen door derden en het niet over de finish komen ook de definitieve straf van uitsluiting.
http://www.deijnedakar.nl(...)TwR6pBD--lY.facebook
Ja het kwam over dat de organisatie de auto had uitgelezen en had gevonden dat er zo'n vonkversterker inzat en dat daardoor van Deijne niet verder mocht.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Pfff dat werd echt krom uitgelegd zojuist
Ook zo'n verhaal inderdaad. Maar blijkt dus ook aan rtl te liggen merk ik uit eigen ervaring met het de Deijne verhaal. Kromme halfslachtige reportages.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Beetje krom ja. Maar ik snap geen hol van de regels. Als je te veel waypoints mist mag je niet meer door, maar er werd net ook verteld dat sommigen een complete etappe hadden gemist, en die mogen wel door?
Dat je niet verder mag als je niet finisht en waypoints mist vind ik logisch, maar de draai die RTL er aan gaf, was wel tenenkrommend idd. Loststaand daarvan zijn de straffen van de organisatie natuurlijk nog steeds willekeurig en had Van Deijne gewoon de verkeerde mensen op het verkeerde tijdstip tegenover zich.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Beetje krom ja. Maar ik snap geen hol van de regels. Als je te veel waypoints mist mag je niet meer door, maar er werd net ook verteld dat sommigen een complete etappe hadden gemist, en die mogen wel door?
dat Wevers vroeg start zal wel te maken hebben met een verzoek aan de organisatie. Hebben Verhoeven en Knuiman ook met succes gedaan voor de vorige etappe. Hierdoor konden ze verder naar voren starten en zo hoefden ze met het oog op de dagklassementen minder deelnemers in te halen en konden ze een goed resultaat behalen.quote:Op maandag 9 januari 2012 06:55 schreef jpjedi het volgende:
Hanse/Mulder staat niet op de startlijst vandaag, Wevers start als 21e? Vaag allemaal...
Ja dat kan het zijn inderdaad! Maar ASO schept wel precedent op deze manier imo. Echt weer op zijn Fransquote:Op maandag 9 januari 2012 10:18 schreef Richard_ het volgende:
Hanse/Mulder zijn eruit,teveel waypoints gemist
Ik weet iig dat Van Veenendaal een etappe overgeslagen heeft omdat hij van de organisatie niet mocht starten en meteen doorgestuurd is naar de finish van de volgende etappe. Wel vreemd ja.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Beetje krom ja. Maar ik snap geen hol van de regels. Als je te veel waypoints mist mag je niet meer door, maar er werd net ook verteld dat sommigen een complete etappe hadden gemist, en die mogen wel door?
plek 6quote:Op maandag 9 januari 2012 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie start van Verhoeven met P3.
Despres verliest nu al ruim tien minuten op Coma
Is Despres nu CP1 al voorbij?quote:Op maandag 9 januari 2012 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie start van Verhoeven met P3.
Despres verliest nu al ruim tien minuten op Coma
op dezelfde site als jij. Gewoon bij rijders even ipv 15 nummer 2 intikken, dan zie je despres ookquote:
Despres heeft vastgezeten in de modder aan het begin van de stagequote:Op maandag 9 januari 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op WP1 op 12 minuten van Coma
Gordon moet gewoon voor eigen kansen gaan en Al-Attiyah voor etappezeges.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:44 schreef theclansman het volgende:
10 300 AL-ATTIYAH (QAT), CRUZ (ESP) HUMMER 000:56:14 00:18:39 00:00:00 hij rijd weer nu dus 18 plus 7 is 25 minuten goed maken
dat is al een uurtje of 2quote:Op maandag 9 januari 2012 16:35 schreef jpjedi het volgende:
Damn wat is die Despres aan het jagen! op 15 mins nu..
Balen is dat. Als hij goed materiaal heeft moet hij minimaal met de top 5 mee kunnen.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vleermuis het volgende:
Frans Verhoeven had vandaag weer problemen met zijn motor. Hij was weer flink boos na de etappe. Tijdens de 7e etappe verloor hij al drie keer zijn zadel en zijn rechtertank. Vandaag ging het in de laatste 30 kilometer weer mis. Verhoeven: "De motor is geweldig, maar alles wat er aan preparatie omheen zit slaat helemaal nergens op."
Oh, en in de categorie van badassheid:quote:Motorcycles' times adjusted
The times posted by the first motorcyclists to hit the course this morning have been rectified by the race officials after several riders got stuck in the mud near km 10. Given that the route of the special was changed after the seventh motorcycle went through (in order to prevent the entire caravan from getting stuck in the muddy río), the race directors decided to deduct the time lost by Coma, Despres, Gonçalves, Rodrigues, Farrés Güell, Ullevalseter and Casteu from their final times. As a result, Marc Coma seized the lead with a 1'26" margin over Cyril Despres. Behind them, the last podium step is still up for grabs, with Hélder Rodrigues in third place, 20'51" ahead of David Casteu, who today climbed to the fourth place. Paulo Gonçalves now sits fifth, 2'19" behind the Frenchman.
Robby say: Gang is alles, remmen is angst. En wij hebben ginnen bangquote:Op maandag 9 januari 2012 22:30 schreef Dekatria het volgende:
Van dakar.com:
[..]
Oh, en in de categorie van badassheid:
quote:Frans Verhoeven heeft er weer een dagje McGyveren opzitten in de Dakar 2012. In de achtste etappe verloor hij eerst zijn zadel en vervolgens kwam de hele opbouw naar beneden. Met tiewraps, tape, het hoesje van zijn Leatherman en uiteindelijk met één hand alles vasthoudend wist Verhoeven met de veertiende tijd de finish in Antofagasta te bereiken.
Eenmaal over de streep brak Verhoeven. Het moest er even allemaal uit. De wanhoopstranen stroomden over zijn wangen. Zijn goede vriend Willie van Wessel, voormalig motorcrosser, ving Verhoeven op. ,,Ik zat er helemaal doorheen,'' vertelde Verhoeven. ,,Ik werk me de hele dag te barsten. Ik lag zesde en er zat meer in. En toen flikkerde alles eraf, 35 kilometer voor de finish. Ik weet het niet meer. Ik kan zo niet rijden voor een topklassering.''
Van Wessel sprak zijn bewondering uit voor Verhoeven: ,,Ieder ander had die motor al lang op de bezemwagen gezet en gezegd: 'Bekijk het maar'. Hij gaat door, of het nu kan of niet. Ik weet niet of ik zo sterk in mijn schoenen zou staan als Frans.''
Verhoeven vindt dat hij niet anders kan. ,,Ik heb verplichtingen naar mijn sponsors en vooral naar mezelf. Ik heb een groot eergevoel. Opgeven komt niet in mijn woordenboek voor. Al moet ik met een halve motor rijden, dan moet dat maar. Ik vind het dieptriest. Aan Sherco ligt het niet; de motor is prima. Het blok loopt uitstekend, het rijwielgedeelte is goed. Het is alleen alles eromheen dat eraf valt. Elke dag iets anders. Het komt de sfeer binnen het team bepaald niet ten goede en dat is doodzonde.''
Na het eerste stuk van de proef van 477 kilometer door de Atacama in Chili verloor Verhoeven zijn zadel. ,,Op een lang recht stuk. Niet mijn terrein, maar ik kon mijn positie goed vasthouden. Ik lag achtste.'' Met tiewraps prutste hij zijn zadel weer vast.
Daarna volgde een technisch stuk. Wel het terrein van Verhoeven en dus ging hij vol in de aanval. Viladoms wist hij los te rijden en hij klom naar de zesde plaats. ,,Het zag er heel goed uit, maar toen begon de opbouw te schudden. Daarop zitten onder meer mijn ico's (afstandsmeters, red.), mijn roadbook en de gps. Ik keek of de ondersteun misschien los zat, maar dat was niet het geval. Op een heel slecht stuk vol gaten en sporen klapte ineens alles eraf. Inclusief de bedrading dus de hele motor stopte ermee. Ik heb de zekering gewisseld, maar de draadjes van het contact waren ook afgebroken. Die heb ik met tape geplakt en vervolgens met de hoes van mijn Leatherman bij elkaar gebonden.''
De laatste 30 kilometer reed Verhoeven met één hand om gas te geven. Met zijn linkerelleboog steunend in de handkap kon hij de opbouw vasthouden. ,,Er zitten zoveel belangrijke kabeltjes in. Dat moest blijven zitten. Maar met één hand mijn motor onder controle houden in die stenen, was geen sinecure. Ik heb een paar klappen gemaakt waarbij ik dacht: 'Nu gaan we'. Maar ik kon 'm net houden.''
Met zijn handen open van de blaren hobbelde Verhoeven naar de finish, zo goed en zo kwaad als het ging. Daar stond Van Wessel te wachten.
En hoe nu verder, met nog zes dagen te gaan? ,,Het zijn niet de kinderachtigste proeven die nog moeten komen, maar ik ga vol gas verder. Van dik hout zaagt men planken. Ik ga ervoor.''
Wow... dat is nog eens een echte manquote:
Inderdaad, respect. Ieder ander had allang gekapt en die monteur bij aankomst terug in bivak een rotschop verkocht. Verhoeven doet dat ook, maar dan met een motor onder z'n kontquote:Op maandag 9 januari 2012 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wow... dat is nog eens een echte man![]()
![]()
Gewoon je motor bij elkaar houden met tie wraps en met 1 hand de fucking dakar rijden .
Wat een eindbaasquote:Op maandag 9 januari 2012 22:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Inderdaad, respect. Ieder ander had allang gekapt en die monteur bij aankomst terug in bivak een rotschop verkocht. Verhoeven doet dat ook, maar dan met een motor onder z'n kont
De neuk ?quote:
ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...quote:Op maandag 9 januari 2012 23:24 schreef tralalala het volgende:
Wat een onzin dat kwijtschelden van tijd.
punt was meer dat het halve deelnemersveld daar dreigde te stranden en dat wordt een onveilige puinhoop. Ze moesten dus omleiden en de pechvogels compenseren.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...
Oh dat had ik niet mee gekregen.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...
Een midibike is zeker geen kinderspeelgoed!quote:
mijn brommer gaat harder...quote:Op maandag 9 januari 2012 23:55 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Een midibike is zeker geen kinderspeelgoed!
Die dingen lopen makkelijk 60km/h en trekken door de kleine wieltjes een gemiddelde auto er makkelijk uit.
Het is ook gewoon een prutsmerk al vind ik Verhoeven wel erg gewaagd met zijn uitspraken over zijn sponsor. Het is typisch zuid Europees, het rijdt geweldig maar valt uit elkaar waar je bij staat. Doe daar nog een portie onervarenheid bij en je hebt een voorspelbaar rampscenario. Echter dit had Frans ook kunnen bedenken imo want de kwaliteitsproblemen zijn echt niet nieuw.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 09:57 schreef PeeJay1980 het volgende:
Die monteur van Verhoeven zal ook wel met de handen in het haar zitten. Die loopt vast en zeker ,voordat Verhoeven weggaat, die machine tig keer na of echt alles vastzit, en dan valt er halverwege de proef toch weer vanalles af.
Kan mij niet voorstellen dat die monteurs die machine nog steeds niet goed nalopen.
Nouja, de machines zelf zijn niet slecht volgens mij. Ik kan mij voorstellen dat als je geen ervaring hebt met rally-motoren, dat er qua design zwakheden inzitten, die nu ook door een monteur niet op te lossen zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:03 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een prutsmerk al vind ik Verhoeven wel erg gewaagd met zijn uitspraken over zijn sponsor. Het is typisch zuid Europees, het rijdt geweldig maar valt uit elkaar waar je bij staat. Doe daar nog een portie onervarenheid bij en je hebt een voorspelbaar rampscenario. Echter dit had Frans ook kunnen bedenken imo want de kwaliteitsproblemen zijn echt niet nieuw.
Kan mij haast niet voorstellen dat hij daar geen schade heeft opgelopen. Zou wel een beetje verklaren waarom hij de rest van de etappe tijd verloren heeft. Alhoewel het ook door pijn gekomen kan zijn. Een stuur of iets dergelijks in je ribben is niet lekker. Ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:11 schreef Yreal het volgende:
kijk ik nu weer dat modder filmpje, maar cyril maakt wel echt een harde klap hoorDat ie uberhaupt nog zover terug heeft geknokt
Hij is natuurlijk ook ingehaald door veel andere coureurs die hij allemaal weer terug moest inhalen door het stof. Dat kost ook tijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 10:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Kan mij haast niet voorstellen dat hij daar geen schade heeft opgelopen. Zou wel een beetje verklaren waarom hij de rest van de etappe tijd verloren heeft. Alhoewel het ook door pijn gekomen kan zijn. Een stuur of iets dergelijks in je ribben is niet lekker. Ik spreek uit ervaring
na wp1 lag hij 70ste idd, dan is 15de toch best behoorlijk na zo´n klapquote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:04 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk ook ingehaald door veel andere coureurs die hij allemaal weer terug moest inhalen door het stof. Dat kost ook tijd.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 11:29 schreef Quyxz_ het volgende:
En de uitleg van hoe een roadbook werkt van Frans:
quote:Succes morgen met je roadbook.
....Als hij er op blijft zitten.![]()
Gewoon terugkijken?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 13:04 schreef Mikkie het volgende:
Klotezooi... gisteren niets kunnen zien en waarschijnlijk vanavond ook niet. En dat nu juist met de mooie etappe van gisteren!
Er zal wel een foutje in het systeem zitten.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:13 schreef Yreal het volgende:
is nou serieus iedereen wp3 voorbij gereden???
jaaaa despresquote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:33 schreef PeeJay1980 het volgende:
Despres is aan het gasgeven. Bijna 4 minuten voor op Coma
Starten tegelijk. Kijk maar naar de starttijden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:48 schreef Waffle het volgende:
Hebben die trucks nu al zoveel auto's ingehaald of starten ze door elkaar heen?
volgens mij een foutje van het systeem en imo is WP3 gelijk aan CP2 waar wel tijden staan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 14:31 schreef Yreal het volgende:
toch 6 man wel door wp3, de rest meteen op 4.. ik ben heel benieuwd
Lijkt er wel op.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:18 schreef theclansman het volgende:
en zo te zien problemen voor verhoeven
Dat gaat over WP4 toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:18 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Lijkt er wel op.
Edit: Hier staat overigens dat hij wel als 9de voorbij is gekomen: http://www.fransverhoeven.com/2009/ Hopelijk dus een foutje van de tijdwaarneming!
Nee CP4. Ik weet niet waar dat is, maar het zou goed kunnen dat dat gelijk is aan WP5.quote:
nee gaat over wp 5 daar is verhoeven nog niet bekend en op 6 ook nietquote:Op dinsdag 10 januari 2012 15:25 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nee CP4. Ik weet niet waar dat is, maar het zou goed kunnen dat dat gelijk is aan WP5.
De achterstand van Frans die er wordt aangegeven is iig niet gelijk aan die van WP4. En als ik de tijden van Coma en Despres bekijk, lijken die ondanks 1 typfoutje (?) op die van WP5.
Dit is de mijnequote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]ik heb een nieuwe bureaubladachtergrond!
Nu.nl meldt het al wel. Helaasquote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Van Woerkum is het voorbij.
Al-Attiyah heeft volgens mij nog niet officieel opgegeven
Staat te lezen op de FB pagina van Planet Robby. Officiëel dus nuquote:
Klopt ja, met dat hele modderverhaal. Despres heeft hier wel z'n excuses voor aangeboden.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:44 schreef Yreal het volgende:
Er is schijnbaar best wel een rel om cyril despres...
Dat hij schijnbaar congalves niet terug heeft geholpen
mooi kut dat de woerk het heeft moeten opgeven,quote:Op dinsdag 10 januari 2012 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Van Woerkum is het voorbij.
Al-Attiyah heeft volgens mij nog niet officieel opgegeven
Mmmm... had een beetje het idee dat congalves zoiets zou hebben gezegd van : rij jij maar, jij loopt toch voor.. hij zat er immers toch niet zo diep in.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klopt ja, met dat hele modderverhaal. Despres heeft hier wel z'n excuses voor aangeboden.
Dat verklaart het één en ander, dat Team de Rooy nu 1-2-3 staat.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Loprais zou op de verbinding tussen de twee delen van de etappe op zijn dak liggen ...
Dat is lekker tijd pakken voor de royquote:Op dinsdag 10 januari 2012 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
Loprais zou op de verbinding tussen de twee delen van de etappe op zijn dak/zij liggen ...
Vooral dat laatste.quote:A two-part stage will keep the competitors busy who continue the climb to the north of the continent, between oceans and mountains. Two sections separated by a neutralization are on the agenda with varied features and landscapes. At the beginning of the day, the competitors will pass through canyons, drive on clean tracks and sink in the fesh fesh! The second special stage will call upon the drivers' and co-drivers' navigational talents, who will have to make a decision based on the very limited landmarks, while remaining focused on the WPM. To reward them for this intensive endeavour, they will drive down the steep descent to Iquique, already featured on the 2010 Dakar route, to the shores of the Pacific Ocean.
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:08 schreef Dekatria het volgende:
Als je knippert met je ogen mis je het...
hij ligt er ook uit. Vleesboek van Robbie Gordon bevestigt hetquote:
op zijn dak zelfs jaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:15 schreef jpjedi het volgende:
Loprais ligt op zijn kant in een neutralisatie zone?
Foto op vorige paginaquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:15 schreef jpjedi het volgende:
Loprais ligt op zijn kant in een neutralisatie zone?
Hoe komt hij daar bij zeg... Deed hij een Wuf'je?quote:
Had die foto nog niet helemaal goed bekeken, maar de het lijkt bijna op een asbreuk ...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Foto op vorige paginahebben zo te zien zware crash gehad.
Hier:
[ afbeelding ]
lijkt mij sterk bij een tatra met hun onafhankelijke ophanging.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had die foto nog niet helemaal goed bekeken, maar de het lijkt bijna op een asbreuk ...
Mist wel wat wielen zo te zienquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:26 schreef densmee het volgende:
[..]
lijkt mij sterk bij een tatra met hun onafhankelijke ophanging.
Van Loon moet nu toch binnen komen anders gaat het niet goed
hmm. Het is iig opvallend dat er geen voorwielen meer op zitten ...quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:26 schreef densmee het volgende:
[..]
lijkt mij sterk bij een tatra met hun onafhankelijke ophanging.
De hele tijd de Sentinel indrukkenquote:De Rooy speelt psychologisch spelletje
Een psychologisch spelletje is de politiek correcte vertaling van 'Loprais een beetje opnaaien'. Dat is wat Gerard de Rooy deed in de achtste etappe van de Dakar 2012. De Rooy wist dat hij een beetje tijd moest toegeven op de Tsjech met zijn Tatra, maar dat weerhield hem er niet van Ales Loprais, die de etappe won, wat te pesten. ,,Ik ben kort achter hem blijven rijden en heb voortdurend de sentinel ingedrukt. Elke keer als hij in zijn spiegels keek, zag hij mij. Daar kreeg hij flink de zenuwen van.''
De proef over 477 kilometer van Copiapo naar Antofagasta was een zeer snelle, maar verraderlijke. ,,Een verre van gemakkelijke etappe,'' oordeelde De Rooy, die ruim twee minuten verloor op zijn achtervolger Loprais in het klassement. ,,Ik moest wel behoudend rijden om geen lekke banden te rijden. Maar ik wilde wel de schade beperkt houden qua tijd. Je kon hier meer verliezen dan winnen. Honderden kilometers plankgas is niets voor mij.''
Pas kort voor het einde van de proef kon De Rooy voorbij aan Loprais door een ander pad tussen de heuvels te kiezen. ,,Dat vond hij natuurlijk niet fijn. Maar we zijn hier niet om vriendjes te worden. Ik wil gewoon winnen en als ik Loprais daarvoor af en toe een beetje moet zieken, doe ik dat met alle plezier.''
Hans Stacey vond achteraf dat hij iets te voorzichtig had gereden. ,,We hoorden een knal en waren bang dat er een nop van de band was geschoten. Even later hoorden we er nog een. Toen zijn we gestopt om voor de zekerheid een band te wisselen. Achteraf gezien was dat niet nodig geweest. Ome Jan (de Rooy, red.) vond ook dat ik beter had kunnen doorrijden. Maar ik ben zuinig op het materiaal en ik wil niet van de regen in de drup belanden door lek te rijden. Ik wist dat ik de krachten over 477 kilometer moest verdelen.'' Stacey consolideerde zijn derde plaats in het klassement, maar verloor iets op Ales Loprais. In de etappe werd Stacey vijfde.
Miki Biasion zette de derde tijd neer en passeerde in het klassement Hans Bekx. De rally is voor Biasion totaal anders geworden sinds hij zaterdag veel tijd verloor door een kapotte koppeling in de duinen. ,,Mijn doel en mijn rol zijn veranderd. Ik had het liever anders gezien, maar ik kan leven met een ondersteunende rol als dat betekent dat er een Iveco wint.''
Biasion reed voorzichtig, met als belangrijkste doelen niet lek rijden en De Rooy uit de wind houden. ,,Dat bleek de juiste tactiek.'' Toch had de Italiaan geen fijne dag. ,,Ik heb 200 kilometer in het stof van een Kamaz gezeten. Pas toen ik er voorbij kon, schoot het een beetje op.''
Pep Vila werd zevende, Jo Adua twintigste.
www.dakar-DeRooy.com
Mijne ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Loprais was na de Nederlanders mijn favoriete truck.
Gelukkig wel ja. Moet een hele klap geweest zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
volgens de organisatie gelukkig alleen kneuzingen en blauwe plekken
Gelukkigquote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
volgens de organisatie gelukkig alleen kneuzingen en blauwe plekken
De Rooy heeft wel aardig gas terug genomen de laatste km's zeg!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:53 schreef Dekatria het volgende:
Team de Rooy binnen, allemaal binnen een minuut van elkaar. Biasion 1, Stacey 2 (op 20 seconden), De Rooy 3 (op 54 seconden).
Ahá!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:12 schreef TheOneAndOnly het volgende:
De rooy heeft schade, zijn door een gat gereden...
Kan me herinneren dat ik het eind jaren '80 live keek maar geen idee meer hoe dat verder ging.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:41 schreef splendor het volgende:
Zijn er hier mensen die in de jaren 80 ook Dakar keken? Ik kan me vaag herinneren dat het toentertijd wel live werd uitgezonden.. waarom is dat tegenwoordig niet meer? RTL7 doet het leuk hoor.. maar eigenlijk zie je maar heel erg weinig beelden van de race zelf.
Die draaide er niet om heen inderdaad. Nu hoeft Nasr zich niet druk te maken om een stoeltje met z'n sjeiks die hem ondersteunen.quote:
Wat ontzettend vet was datquote:
Nadeel is dat hij best slim is, IQ tegen de 130 geloof ik. Maar dit zal wel 't idee zijn van één of andere idioot bij RTL.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Cyril Despres![]()
Nooit geweten dat Dennis van der Geest zo'n simpele zwakzinnige is.Ga me steeds meer ergeren aan die gast.
Beetje jammer inderdaadquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:30 schreef Quyxz_ het volgende:
WTF, geen enkel beeld van de afdaling van de duin richting zee.
Matig ja. Alleen Gordon zag je stuiteren geloof ik.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:30 schreef Quyxz_ het volgende:
WTF, geen enkel beeld van de afdaling van de duin richting zee.
Bij Despres eventjesquote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:30 schreef Quyxz_ het volgende:
WTF, geen enkel beeld van de afdaling van de duin richting zee.
Echt? Dan is het eigenlijk helemaal triest dat hij zich zo neer laat zetten. Hij komt echt niet intelligent over.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nadeel is dat hij best slim is, IQ tegen de 130 geloof ik. Maar dit zal wel 't idee zijn van één of andere idioot bij RTL.
Heb 't even opgezocht en heb lichtelijk overdreven: hij heeft bij de BNN IQ-test van een paar jaar terug een score van 115 behaald. Iets bovengemiddeld dus. Nu is die IQ-test wel ruk, maar 't geeft wel aan dat hij geen domme mongool is. Zonde dat ie er dus zo in mee gaat.quote:Op woensdag 11 januari 2012 00:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt? Dan is het eigenlijk helemaal triest dat hij zich zo neer laat zetten. Hij komt echt niet intelligent over.
Klopt ja, dat berichten Tsjechische media ook.quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:21 schreef Peterselieman het volgende:
nog even over Loprais: RTL weet te melden dat er een gerucht is dat degene die de truck van Loprais bestuurde onderweg mogelijk in slaap is gevallen.
http://www.rtl.nl/%28/spo(...)ais_uit_de_rally.xml
Loprais heeft 2 wervels gebroken en Petr Almasi een hersenschudding. Michal Ernst is ongedeerd.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
volgens de organisatie gelukkig alleen kneuzingen en blauwe plekken
quote:Op dinsdag 10 januari 2012 22:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat ik het eind jaren '80 live keek maar geen idee meer hoe dat verder ging.
Het is jaren erg schraal geweest omdat er ook weinig NL deelnemers waren en gelukkig is het nu opgepikt maar het is erg minimaal inderdaad wat je te zien krijgt. Op youtube vind je eigenlijk nog de meeste wedstrijd beelden.
Twitter is eigenlijk mijn live link met af en toe wat foto's.
Tnx, zal Eurosport eens wat meer in de gaten gaan houden dan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:06 schreef Wolve000 het volgende:
Eurosport heeft soms korte live-utizendingen. Maar niet elke dag. Dat lijkt redelijk random te zijn. Is meestal om een uur of 8, maar erg veel live is er ook weer niet. En ze duren ook maar een half uur als ze het al doen.
Na 23 uurquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:23 schreef splendor het volgende:
Volgens mij rijden er een paar motoren de verkeerde kant op? Die zijn al bij WP3, terwijl Coma en Deprès nog niet eens bij CP2 zijn.
Dat zijn waarschijnlijk motoren die het spoor onderweg naar de start al bijster warenquote:Op woensdag 11 januari 2012 12:23 schreef splendor het volgende:
Volgens mij rijden er een paar motoren de verkeerde kant op? Die zijn al bij WP3, terwijl Coma en Deprès nog niet eens bij CP2 zijn.
2 gebroken rugwervels voor Loprais...quote:Op woensdag 11 januari 2012 14:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Gelukkig zijn Loprais en z'n teamgenoten er redelijk goed van afgekomen.
Laten we het hopen.quote:14.45 WP 5 ligt al een tijdje achter ons en we zien één verrassing..... Paolo Concalves is er niet meer bij ! Althans niet op de Iritrack, en dat wil nogal wel eens helemaal niks zeggen. Dat hebben we gisteren allemaal uit eerste hand kunnen ervaren toen Frans enkele blieps mistte op het rotding. We zouden het jammer vinden als Paolo ons moet verlaten maar ook dat is Dakar, naarmate het einde nadert wordt er meer en meer geschift in de gelederen, zeker bij de motoren. De lange dagen en de vele uren concentratie beginnen door te wegen.
Frans Verhoeven laat naar traditie weer een stukje tijd liggen in deze snelle proef, maar nu komen de langzamere en meer technische stukken er hopelijk aan zodat hij wellicht nog enkele plaatsjes kan opschuiven in de dagstand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |