Ja ik vind het ook maar een onduidelijk verhaal. Zou er wel meer van willen weten.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:10 schreef jpjedi het volgende:
Wat ik niet snap eigenlijk is op welke grond van Deijne naar huis is gestuurd. Die electronische vonkversterker is standaard op de auto, auto is goedgekeurd en later toch afgekeurd.
Waarom zou dat standaard ding er niet op mogen zitten en waarom is dat niet bij de keuring gebleken?
Pfff dat werd echt krom uitgelegd zojuistquote:Op zondag 8 januari 2012 23:12 schreef densmee het volgende:
Uit de strijd genomen
In het bivak in San Rafael werd door de monteurs geconstateerd dat er geen sprake was van fatale motorschade. Met behulp van de computer werd uitgelezen dat de vonkversterker kapot was. Dit is een elektronisch deel dat de ontstekingsvonk verhoogt. Na vervanging van dit deel, een reparatie van slechts enkele minuten, bleek de motor weer te starten en mooi rond te lopen.
Door het missen van een te groot aantal waypoints werden Tonnie en Jac door de organisatie uit de strijd genomen. Bovendien staat op het slepen door derden en het niet over de finish komen ook de definitieve straf van uitsluiting.
http://www.deijnedakar.nl(...)TwR6pBD--lY.facebook
Ja het kwam over dat de organisatie de auto had uitgelezen en had gevonden dat er zo'n vonkversterker inzat en dat daardoor van Deijne niet verder mocht.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:17 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Pfff dat werd echt krom uitgelegd zojuist
Ook zo'n verhaal inderdaad. Maar blijkt dus ook aan rtl te liggen merk ik uit eigen ervaring met het de Deijne verhaal. Kromme halfslachtige reportages.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Beetje krom ja. Maar ik snap geen hol van de regels. Als je te veel waypoints mist mag je niet meer door, maar er werd net ook verteld dat sommigen een complete etappe hadden gemist, en die mogen wel door?
Dat je niet verder mag als je niet finisht en waypoints mist vind ik logisch, maar de draai die RTL er aan gaf, was wel tenenkrommend idd. Loststaand daarvan zijn de straffen van de organisatie natuurlijk nog steeds willekeurig en had Van Deijne gewoon de verkeerde mensen op het verkeerde tijdstip tegenover zich.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Beetje krom ja. Maar ik snap geen hol van de regels. Als je te veel waypoints mist mag je niet meer door, maar er werd net ook verteld dat sommigen een complete etappe hadden gemist, en die mogen wel door?
dat Wevers vroeg start zal wel te maken hebben met een verzoek aan de organisatie. Hebben Verhoeven en Knuiman ook met succes gedaan voor de vorige etappe. Hierdoor konden ze verder naar voren starten en zo hoefden ze met het oog op de dagklassementen minder deelnemers in te halen en konden ze een goed resultaat behalen.quote:Op maandag 9 januari 2012 06:55 schreef jpjedi het volgende:
Hanse/Mulder staat niet op de startlijst vandaag, Wevers start als 21e? Vaag allemaal...
Ja dat kan het zijn inderdaad! Maar ASO schept wel precedent op deze manier imo. Echt weer op zijn Fransquote:Op maandag 9 januari 2012 10:18 schreef Richard_ het volgende:
Hanse/Mulder zijn eruit,teveel waypoints gemist
Ik weet iig dat Van Veenendaal een etappe overgeslagen heeft omdat hij van de organisatie niet mocht starten en meteen doorgestuurd is naar de finish van de volgende etappe. Wel vreemd ja.quote:Op zondag 8 januari 2012 23:44 schreef Mikkie het volgende:
Beetje krom ja. Maar ik snap geen hol van de regels. Als je te veel waypoints mist mag je niet meer door, maar er werd net ook verteld dat sommigen een complete etappe hadden gemist, en die mogen wel door?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |