plek 6quote:Op maandag 9 januari 2012 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie start van Verhoeven met P3.
Despres verliest nu al ruim tien minuten op Coma
Is Despres nu CP1 al voorbij?quote:Op maandag 9 januari 2012 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie start van Verhoeven met P3.
Despres verliest nu al ruim tien minuten op Coma
op dezelfde site als jij. Gewoon bij rijders even ipv 15 nummer 2 intikken, dan zie je despres ookquote:
Despres heeft vastgezeten in de modder aan het begin van de stagequote:Op maandag 9 januari 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op WP1 op 12 minuten van Coma
Gordon moet gewoon voor eigen kansen gaan en Al-Attiyah voor etappezeges.quote:Op maandag 9 januari 2012 15:44 schreef theclansman het volgende:
10 300 AL-ATTIYAH (QAT), CRUZ (ESP) HUMMER 000:56:14 00:18:39 00:00:00 hij rijd weer nu dus 18 plus 7 is 25 minuten goed maken
dat is al een uurtje of 2quote:Op maandag 9 januari 2012 16:35 schreef jpjedi het volgende:
Damn wat is die Despres aan het jagen! op 15 mins nu..
Balen is dat. Als hij goed materiaal heeft moet hij minimaal met de top 5 mee kunnen.quote:Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vleermuis het volgende:
Frans Verhoeven had vandaag weer problemen met zijn motor. Hij was weer flink boos na de etappe. Tijdens de 7e etappe verloor hij al drie keer zijn zadel en zijn rechtertank. Vandaag ging het in de laatste 30 kilometer weer mis. Verhoeven: "De motor is geweldig, maar alles wat er aan preparatie omheen zit slaat helemaal nergens op."
Oh, en in de categorie van badassheid:quote:Motorcycles' times adjusted
The times posted by the first motorcyclists to hit the course this morning have been rectified by the race officials after several riders got stuck in the mud near km 10. Given that the route of the special was changed after the seventh motorcycle went through (in order to prevent the entire caravan from getting stuck in the muddy río), the race directors decided to deduct the time lost by Coma, Despres, Gonçalves, Rodrigues, Farrés Güell, Ullevalseter and Casteu from their final times. As a result, Marc Coma seized the lead with a 1'26" margin over Cyril Despres. Behind them, the last podium step is still up for grabs, with Hélder Rodrigues in third place, 20'51" ahead of David Casteu, who today climbed to the fourth place. Paulo Gonçalves now sits fifth, 2'19" behind the Frenchman.
Robby say: Gang is alles, remmen is angst. En wij hebben ginnen bangquote:Op maandag 9 januari 2012 22:30 schreef Dekatria het volgende:
Van dakar.com:
[..]
Oh, en in de categorie van badassheid:
quote:Frans Verhoeven heeft er weer een dagje McGyveren opzitten in de Dakar 2012. In de achtste etappe verloor hij eerst zijn zadel en vervolgens kwam de hele opbouw naar beneden. Met tiewraps, tape, het hoesje van zijn Leatherman en uiteindelijk met één hand alles vasthoudend wist Verhoeven met de veertiende tijd de finish in Antofagasta te bereiken.
Eenmaal over de streep brak Verhoeven. Het moest er even allemaal uit. De wanhoopstranen stroomden over zijn wangen. Zijn goede vriend Willie van Wessel, voormalig motorcrosser, ving Verhoeven op. ,,Ik zat er helemaal doorheen,'' vertelde Verhoeven. ,,Ik werk me de hele dag te barsten. Ik lag zesde en er zat meer in. En toen flikkerde alles eraf, 35 kilometer voor de finish. Ik weet het niet meer. Ik kan zo niet rijden voor een topklassering.''
Van Wessel sprak zijn bewondering uit voor Verhoeven: ,,Ieder ander had die motor al lang op de bezemwagen gezet en gezegd: 'Bekijk het maar'. Hij gaat door, of het nu kan of niet. Ik weet niet of ik zo sterk in mijn schoenen zou staan als Frans.''
Verhoeven vindt dat hij niet anders kan. ,,Ik heb verplichtingen naar mijn sponsors en vooral naar mezelf. Ik heb een groot eergevoel. Opgeven komt niet in mijn woordenboek voor. Al moet ik met een halve motor rijden, dan moet dat maar. Ik vind het dieptriest. Aan Sherco ligt het niet; de motor is prima. Het blok loopt uitstekend, het rijwielgedeelte is goed. Het is alleen alles eromheen dat eraf valt. Elke dag iets anders. Het komt de sfeer binnen het team bepaald niet ten goede en dat is doodzonde.''
Na het eerste stuk van de proef van 477 kilometer door de Atacama in Chili verloor Verhoeven zijn zadel. ,,Op een lang recht stuk. Niet mijn terrein, maar ik kon mijn positie goed vasthouden. Ik lag achtste.'' Met tiewraps prutste hij zijn zadel weer vast.
Daarna volgde een technisch stuk. Wel het terrein van Verhoeven en dus ging hij vol in de aanval. Viladoms wist hij los te rijden en hij klom naar de zesde plaats. ,,Het zag er heel goed uit, maar toen begon de opbouw te schudden. Daarop zitten onder meer mijn ico's (afstandsmeters, red.), mijn roadbook en de gps. Ik keek of de ondersteun misschien los zat, maar dat was niet het geval. Op een heel slecht stuk vol gaten en sporen klapte ineens alles eraf. Inclusief de bedrading dus de hele motor stopte ermee. Ik heb de zekering gewisseld, maar de draadjes van het contact waren ook afgebroken. Die heb ik met tape geplakt en vervolgens met de hoes van mijn Leatherman bij elkaar gebonden.''
De laatste 30 kilometer reed Verhoeven met één hand om gas te geven. Met zijn linkerelleboog steunend in de handkap kon hij de opbouw vasthouden. ,,Er zitten zoveel belangrijke kabeltjes in. Dat moest blijven zitten. Maar met één hand mijn motor onder controle houden in die stenen, was geen sinecure. Ik heb een paar klappen gemaakt waarbij ik dacht: 'Nu gaan we'. Maar ik kon 'm net houden.''
Met zijn handen open van de blaren hobbelde Verhoeven naar de finish, zo goed en zo kwaad als het ging. Daar stond Van Wessel te wachten.
En hoe nu verder, met nog zes dagen te gaan? ,,Het zijn niet de kinderachtigste proeven die nog moeten komen, maar ik ga vol gas verder. Van dik hout zaagt men planken. Ik ga ervoor.''
Wow... dat is nog eens een echte manquote:
Inderdaad, respect. Ieder ander had allang gekapt en die monteur bij aankomst terug in bivak een rotschop verkocht. Verhoeven doet dat ook, maar dan met een motor onder z'n kontquote:Op maandag 9 januari 2012 22:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wow... dat is nog eens een echte man![]()
![]()
Gewoon je motor bij elkaar houden met tie wraps en met 1 hand de fucking dakar rijden .
Wat een eindbaasquote:Op maandag 9 januari 2012 22:54 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Inderdaad, respect. Ieder ander had allang gekapt en die monteur bij aankomst terug in bivak een rotschop verkocht. Verhoeven doet dat ook, maar dan met een motor onder z'n kont
De neuk ?quote:
ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...quote:Op maandag 9 januari 2012 23:24 schreef tralalala het volgende:
Wat een onzin dat kwijtschelden van tijd.
punt was meer dat het halve deelnemersveld daar dreigde te stranden en dat wordt een onveilige puinhoop. Ze moesten dus omleiden en de pechvogels compenseren.quote:Op maandag 9 januari 2012 23:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |