abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106606429
Bij cp2 niet meer...
  maandag 9 januari 2012 @ 19:28:00 #127
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_106611668
Gordon pakt 5 minuten op Peterhansel, en 2 minuten op Holowczyc _O_
  maandag 9 januari 2012 @ 20:15:44 #128
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_106614580
Erik van Loon is binnen. Hij komt als voorlopig 14e over de finish. Zijn achterstand op etappewinnaar Nani Roma: 36 minuten en 3 seconden.
  maandag 9 januari 2012 @ 20:16:09 #129
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_106614602
Frans Verhoeven had vandaag weer problemen met zijn motor. Hij was weer flink boos na de etappe. Tijdens de 7e etappe verloor hij al drie keer zijn zadel en zijn rechtertank. Vandaag ging het in de laatste 30 kilometer weer mis. Verhoeven: "De motor is geweldig, maar alles wat er aan preparatie omheen zit slaat helemaal nergens op."
  maandag 9 januari 2012 @ 20:17:17 #130
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_106614668
Loprais en Gerard de Rooy zijn binnen. De Tsjech gaat de etappe winnen, want hij is 1 minuut en 31 seconden sneller dan De Rooy.
pi_106615482
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 20:16 schreef Vleermuis het volgende:
Frans Verhoeven had vandaag weer problemen met zijn motor. Hij was weer flink boos na de etappe. Tijdens de 7e etappe verloor hij al drie keer zijn zadel en zijn rechtertank. Vandaag ging het in de laatste 30 kilometer weer mis. Verhoeven: "De motor is geweldig, maar alles wat er aan preparatie omheen zit slaat helemaal nergens op."
Balen is dat. Als hij goed materiaal heeft moet hij minimaal met de top 5 mee kunnen.
  maandag 9 januari 2012 @ 22:21:25 #132
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_106621943
Zo te horen een controverse omtrend Despres en Coma (en dan met name laatstgenoemde). Iets met gecompenseerd worden voor het vastzitten in modder?
pi_106622110
There was a torrent of mud between the inspection of the reconnaissance car two days ago and today. Therefore, it did not appear in the road book and I was the first to fall into the trap. There was no way I could have avoided it. I am awaiting the organisers' decision: after Ullevalseter, Gonçalves and a few others had gone through, they took a detour, otherwise there would have been 200 vehicles trapped in the mud. So I fail to see why I and the others should be the only ones to pay the price. But I do not think we will let this be.

Cyril despres
  maandag 9 januari 2012 @ 22:30:18 #134
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_106622462
Van dakar.com:

quote:
Motorcycles' times adjusted

The times posted by the first motorcyclists to hit the course this morning have been rectified by the race officials after several riders got stuck in the mud near km 10. Given that the route of the special was changed after the seventh motorcycle went through (in order to prevent the entire caravan from getting stuck in the muddy río), the race directors decided to deduct the time lost by Coma, Despres, Gonçalves, Rodrigues, Farrés Güell, Ullevalseter and Casteu from their final times. As a result, Marc Coma seized the lead with a 1'26" margin over Cyril Despres. Behind them, the last podium step is still up for grabs, with Hélder Rodrigues in third place, 20'51" ahead of David Casteu, who today climbed to the fourth place. Paulo Gonçalves now sits fifth, 2'19" behind the Frenchman.
Oh, en in de categorie van badassheid:

pi_106623049
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:30 schreef Dekatria het volgende:
Van dakar.com:

[..]

Oh, en in de categorie van badassheid:

Robby say: Gang is alles, remmen is angst. En wij hebben ginnen bang ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 9 januari 2012 @ 22:46:11 #136
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_106623322
quote:
Frans Verhoeven heeft er weer een dagje McGyveren opzitten in de Dakar 2012. In de achtste etappe verloor hij eerst zijn zadel en vervolgens kwam de hele opbouw naar beneden. Met tiewraps, tape, het hoesje van zijn Leatherman en uiteindelijk met één hand alles vasthoudend wist Verhoeven met de veertiende tijd de finish in Antofagasta te bereiken.

Eenmaal over de streep brak Verhoeven. Het moest er even allemaal uit. De wanhoopstranen stroomden over zijn wangen. Zijn goede vriend Willie van Wessel, voormalig motorcrosser, ving Verhoeven op. ,,Ik zat er helemaal doorheen,'' vertelde Verhoeven. ,,Ik werk me de hele dag te barsten. Ik lag zesde en er zat meer in. En toen flikkerde alles eraf, 35 kilometer voor de finish. Ik weet het niet meer. Ik kan zo niet rijden voor een topklassering.''

Van Wessel sprak zijn bewondering uit voor Verhoeven: ,,Ieder ander had die motor al lang op de bezemwagen gezet en gezegd: 'Bekijk het maar'. Hij gaat door, of het nu kan of niet. Ik weet niet of ik zo sterk in mijn schoenen zou staan als Frans.''
Verhoeven vindt dat hij niet anders kan. ,,Ik heb verplichtingen naar mijn sponsors en vooral naar mezelf. Ik heb een groot eergevoel. Opgeven komt niet in mijn woordenboek voor. Al moet ik met een halve motor rijden, dan moet dat maar. Ik vind het dieptriest. Aan Sherco ligt het niet; de motor is prima. Het blok loopt uitstekend, het rijwielgedeelte is goed. Het is alleen alles eromheen dat eraf valt. Elke dag iets anders. Het komt de sfeer binnen het team bepaald niet ten goede en dat is doodzonde.''

Na het eerste stuk van de proef van 477 kilometer door de Atacama in Chili verloor Verhoeven zijn zadel. ,,Op een lang recht stuk. Niet mijn terrein, maar ik kon mijn positie goed vasthouden. Ik lag achtste.'' Met tiewraps prutste hij zijn zadel weer vast.
Daarna volgde een technisch stuk. Wel het terrein van Verhoeven en dus ging hij vol in de aanval. Viladoms wist hij los te rijden en hij klom naar de zesde plaats. ,,Het zag er heel goed uit, maar toen begon de opbouw te schudden. Daarop zitten onder meer mijn ico's (afstandsmeters, red.), mijn roadbook en de gps. Ik keek of de ondersteun misschien los zat, maar dat was niet het geval. Op een heel slecht stuk vol gaten en sporen klapte ineens alles eraf. Inclusief de bedrading dus de hele motor stopte ermee. Ik heb de zekering gewisseld, maar de draadjes van het contact waren ook afgebroken. Die heb ik met tape geplakt en vervolgens met de hoes van mijn Leatherman bij elkaar gebonden.''

De laatste 30 kilometer reed Verhoeven met één hand om gas te geven. Met zijn linkerelleboog steunend in de handkap kon hij de opbouw vasthouden. ,,Er zitten zoveel belangrijke kabeltjes in. Dat moest blijven zitten. Maar met één hand mijn motor onder controle houden in die stenen, was geen sinecure. Ik heb een paar klappen gemaakt waarbij ik dacht: 'Nu gaan we'. Maar ik kon 'm net houden.''
Met zijn handen open van de blaren hobbelde Verhoeven naar de finish, zo goed en zo kwaad als het ging. Daar stond Van Wessel te wachten.

En hoe nu verder, met nog zes dagen te gaan? ,,Het zijn niet de kinderachtigste proeven die nog moeten komen, maar ik ga vol gas verder. Van dik hout zaagt men planken. Ik ga ervoor.''
pi_106623485
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Wow... dat is nog eens een echte man _O_ _O_

Gewoon je motor bij elkaar houden met tie wraps en met 1 hand de fucking dakar rijden . _O_
  maandag 9 januari 2012 @ 22:54:49 #138
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_106623743
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wow... dat is nog eens een echte man _O_ _O_

Gewoon je motor bij elkaar houden met tie wraps en met 1 hand de fucking dakar rijden . _O_
Inderdaad, respect. Ieder ander had allang gekapt en die monteur bij aankomst terug in bivak een rotschop verkocht. Verhoeven doet dat ook, maar dan met een motor onder z'n kont _O_
  maandag 9 januari 2012 @ 22:56:27 #139
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_106623825
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 22:54 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Inderdaad, respect. Ieder ander had allang gekapt en die monteur bij aankomst terug in bivak een rotschop verkocht. Verhoeven doet dat ook, maar dan met een motor onder z'n kont _O_
Wat een eindbaas
_O_ _O_

Cyril en de rest die vast hebben gezeten in de modder hebben inderdaad aftrek gekregen vanwege de modder
pi_106623944
quote:
De neuk ? :o Was dat nou despres die even een faceplanter maakte? Holly shit gek..

Dat ze elkaar dan niet even helpen om uit die prut te komen.. liggen ze met ze alle vast, dan doe je die motoren toch even stuk voor stuk... :?
pi_106624089
Wow, dat beeld van die motorrijder die dan helemaal alleen in de middle of fucking nowhere staat (je en de heli... :') )

Dan moet je sterk in je schoenen staan hoor :o
pi_106624331
Wat een respect heb ik voor Frans Verhoeven. _O_ Nu al sportman van het jaar voor mij. :+

En dan niet eens op 1 staan bij de Autodroplul verkiezing... Maar dat wil je dan ook niet. :')
gr gr
pi_106624454
Je hebt toch een driemiljoen-sterrenhotel, want euh... Je ligt buiten. :')
gr gr
pi_106625089
Die modder :')
pi_106625117
In ieder geval een zachte landing :')
pi_106625156
Wat een onzin dat kwijtschelden van tijd. :{w
pi_106625460
Wel een interessant stukje met Mirjam Pol. :Y
gr gr
pi_106625807
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:24 schreef tralalala het volgende:
Wat een onzin dat kwijtschelden van tijd. :{w
ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...
pi_106625935
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2012 23:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja, maar als je na 8 motoren wel gaat omleiden is dat nogal oneerlijk...
punt was meer dat het halve deelnemersveld daar dreigde te stranden en dat wordt een onveilige puinhoop. Ze moesten dus omleiden en de pechvogels compenseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')