Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 04:39 |
Je kent ze wel, die verhalen op verjaardagsfeestjes die zo ongeloofwaardig zijn dat je ze sowieso niet gelooft. Temeer omdat je altijd diverse varianten hoort. Als iemand een verhaal kan bevestigen of ontkennen, graag. Twee voorbeeldjes: Je mag tot 2 maanden na het verlopen van je apk nog naar de garage rijden. Als je dronken op een fiets wordt staandegehouden moet je je rijbewijs inleveren. | |
Dawnbreaker | donderdag 5 januari 2012 @ 04:44 |
Artikel 164 1. Op eerste vordering van in artikel 159 onderdelen a en b bedoelde personen is bestuurder van motorrijtuig tegen wie door van die personen proces-verbaal wordt opgemaakt ter zake van overtreding van bij of krachtens deze wet vastgesteld voorschrift verplicht tot overgifte van hem afgegeven rijbewijs dan wel hem door daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en indien hem daar internationaal rijbewijs is afgegeven dat bewijs. | |
Stokstaart | donderdag 5 januari 2012 @ 04:47 |
Dat 2e voorbeeld is toch wel eens voorgekomen? http://www.telegraaf.nl/b(...)ingenomen.html?p=3,1 | |
Dawnbreaker | donderdag 5 januari 2012 @ 04:49 |
komt vaker voor volgens mij, maar als je bezwaar maakt krijg je het ook weer gewoon terug, omdat agenten zelf niet weten dat het niet mag | |
silenthill | donderdag 5 januari 2012 @ 07:08 |
Dat Japan een auto heeft uitgevonden die op gewoon kraanwater rijd. Als je dan naar de datum kijkt op de filmpjes op youtube, dan is dat opgenomen in 2009. Als je het internet afstruind, zie je veel verhalen over auto's op water, maar nergens bewijs of exacte uitleg over hoe dat mogelijk zou zijn. | |
koekjestrommel1 | donderdag 5 januari 2012 @ 08:02 |
![]() Kan wel. | |
DubbelZout | donderdag 5 januari 2012 @ 09:38 |
+1 | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 11:07 |
Nee. Wel kun je een rijverbod opgelegd krijgen dat uiteraard óók voor gemotoriseerde voertuigen geldt. | |
jitzzzze | donderdag 5 januari 2012 @ 11:09 |
![]() | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 11:11 |
Oh, ook een leuke: "De knipperende waarschuwingen *70* en *50* boven de snelweg veroorzaken files." Lulkoek. Dat is een volledig geautomatiseerd systeem dat juist pas wordt geactiveerd wanneer de snelheid van het verkeer onder een kritieke waarde daalt. | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 11:12 |
verweiderd [ Bericht 84% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:28:50 ] | |
Barcaconia | donderdag 5 januari 2012 @ 11:26 |
Goed topic ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 11:58 |
Van die mensen die dan zien wat ik rijd en vragen 'Oh dan hoef je geen belasting te betalen hè?' 'Dat is wel lekker goedkoop!'. Alsof ik oldtimers rijd omdat het goedkoop is ![]() | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 12:07 |
die had ik ook gehoord, en dat de oliemaatschappijen de blauwdrukken voor een paar miljoen hadden gekocht en vervolgens vernietigd werden. | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 12:11 |
"Ik draag geen gordel, want dan zit je vast na een ongeluk. Als je er dan niet uitkunt, dan heb je een probleem. Stel je voor dat je ondersteboven in een sloot rijdt". En dan is het heel makkelijk googlen om bewijs te leveren dat je helemaal geen gordel om hoeft: http://axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=13&t=7443 | |
silenthill | donderdag 5 januari 2012 @ 12:14 |
@ ZwartmetSuiker Herkenbaar, ik heb zelf ook een oldtimer. Wat zeldzamer model. Als ik dan mensen uitleg dat ik hem niet alleen door de apk sleep ieder jaar, maar veelal ook preventief onderhoud doe en dat ie 1 op 9 a 10 km rijd ( 600 kilo 1 liter blok ) "Maar je betaald toch geen belasting?" ![]() Nee, maar ik laat er wel 3 a 4 keer per jaar van alles aan laten vervangen. heb er een andere niet oldtimer als daily erbij voor woonwerk. | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 12:35 |
En de variant: "dat zijn toch adviessnelheden?" (Nee, al sinds 1860 niet meer) | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 12:40 |
Ja en alsof die twee tientjes per maand ook maar iets uitmaken ![]() | |
T42 | donderdag 5 januari 2012 @ 12:43 |
paar auto's die ik heb zijn gewoon legaal gordelloos ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 12:45 |
De krachtigste bom ooit gemaakt was van waterstof en waterstof is nog steeds zeer explosief. Dus kom niet aan met illimunatie gezever. En ga eens terug naar school?
[ Bericht 14% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:23:48 ] | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 12:49 |
Er zijn inderdaad motoren die 300 kilometer kunnen rijden op een liter brandstof. En waarom deze niet nu in de produktie worden genomen ? Elke diesel vanaf 1996 kan ook op slaolie of andere uit de supermarkt(staande olie soorten) rijden daarom zijn deze zonnebloem en sla olieën ook in 1996 duurder in de supermarkt geworden. | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 12:55 |
Maar kan een moderne diesel uit bijvoorbeeld 2008 er ook op rijden? ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 12:56 |
Auto op waterstof BMW? [ Bericht 95% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 13:41:00 ] | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:00 |
Ga het opzoeken op wikipedia . Ik rij op benzine lekker scheuren met extra power en geen stank van diesel of biodiesel of sla- olie? [ Bericht 0% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 13:42:25 ] | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 13:01 |
Ik rijdt? ![]() | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 13:07 |
powder? | |
Catch22- | donderdag 5 januari 2012 @ 13:09 |
Ik betaal wel belasting, maar heb een youngtimerverzekering en dat kost me haast niets, 50 euro per maand aan WB+verzekering. Dus lekker goedkoop is het wel. Onderhoud is minimaal. | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:09 |
Verweiderd [ Bericht 97% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 13:43:21 ] | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 13:10 |
?? ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:11 |
Sorry ga gewoon verder. [ Bericht 58% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:25:45 ] | |
vosss | donderdag 5 januari 2012 @ 13:12 |
Hey kut, dat heeft niets met PTA-broodje-aaps te maken ![]() Hier worden verhalen bedoeld als "ow een Alfa Romeo? Die roest al in de folder!!!" Of kreten als "Met een Lancia sta je meer in de garage als dat je er mee rijdt!!!" Dus rot lekker een eind op met je offtopic geneuzel ![]() | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 13:15 |
Ow, in dat geval: Ik rij een Fiat. Kom maar op met de verhalen | |
vosss | donderdag 5 januari 2012 @ 13:16 |
Fiasco In Auto Techniek | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:17 |
Volgens mij over urban legends. | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:18 |
Waar of niet waar verhalen. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 13:18 |
Ohja en kilometerstanden, altijd leuk. Ik koop zonder twijfel een auto met 2 ton, als deze verder goed is. Sommige mensen denken echt dat elke auto boven de 160.000 kilometer een compleet afgeschreven wrak is. Naïeve mensen ![]() | |
vosss | donderdag 5 januari 2012 @ 13:19 |
Nee het gaat over PTA (Planes, Trains & Automobiles) gerelateerde Broodjes Aap verhalen. Daarom staat het topic ook in PTA. Ik moet verdomme ook alles uitleggen ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:19 |
- doe eens een beetje normaal joh - [ Bericht 69% gewijzigd door Sounddragon op 05-01-2012 13:29:54 ] | |
Catch22- | donderdag 5 januari 2012 @ 13:19 |
als het geen BMW is, vaak wel hoor | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 13:21 |
Für Italiener ausreichende Technik maar ik heb er nooit problemen mee ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:21 |
verweiderd [ Bericht 84% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:27:46 ] | |
vosss | donderdag 5 januari 2012 @ 13:23 |
Ik ben semi FiaT rijder. Eerst een flinke tijd Lancia gereden en daarna een Alfa 156. Ik wil nu een Lybra kopen en dat is ook weer Fiat ![]() | |
Sounddragon | donderdag 5 januari 2012 @ 13:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:28 |
verweiderd [ Bericht 96% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:26:44 ] | |
FalleNk810i | donderdag 5 januari 2012 @ 13:30 |
![]() ![]() ![]() | |
allesbeterweter | donderdag 5 januari 2012 @ 13:31 |
Verweiderd. [ Bericht 88% gewijzigd door allesbeterweter op 05-01-2012 14:27:13 ] | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 13:32 |
Het had zo'n leuk topic kunnen worden... | |
vosss | donderdag 5 januari 2012 @ 13:32 |
Inderdaad. Jammer dat die allesbeterweter het verkloot ![]() | |
Sounddragon | donderdag 5 januari 2012 @ 13:36 |
Kewl, dan gaan wij dit topic weer leuk maken, iemand nog een tof broodje aap? ik heb mosterd ![]() | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 13:38 |
Oke, ik trap af: De Volkswagen Golf 3/4. Succes ![]() | |
vosss | donderdag 5 januari 2012 @ 13:41 |
Dat is geen broodje aap; het zijn echt alleen maar petjes die daar in rijden ![]() | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 13:42 |
VW heeft per ongeluk niet voorzien dat hun auto's meer dan 3 ton zouden meegaan, daarom dat de teller na 299999 weer op nul springt. | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 13:42 |
En "nieuwe Nederlanders" die nog geen Mercedes kunnen betalen. | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 13:44 |
True, in de buurt is al weer een tegen de bomen geknald ![]() | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 13:45 |
Deze niet te vergeten: "In de file begint de uitvoegstrook voor de volgende afrit al op het punt waar je héél in de verte het 1200-meter-bord kunt zien staan". | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 13:47 |
Die had ik nog niet gehoord. Zeker weer zo'n doorrijder die de regeltjes naar zijn voordeel oprekt. | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 13:52 |
Ik vermoed inderdaad dat zo'n persoon ook meent dat rode kruizen als kerstversiering dienen. | |
Sounddragon | donderdag 5 januari 2012 @ 13:58 |
"ik ben een betere chauffeur omdat ik wel 50.000 km per jaar rijd, dus ik mag wel bellen achter het stuur" | |
silenthill | donderdag 5 januari 2012 @ 14:02 |
Zo'n raceluchtfilter en race demper geeft wel 15 a 20 pk meer vermogen. ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 5 januari 2012 @ 14:03 |
"Ik mag links rijden omdat ik toch met 140 ga, zelfs als de rechterbaan leeg is" | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 14:06 |
Over een auto op gas: "blabla......kop krom...blabla...kleppen verbranden...meer dan 2 ton...babla...sloop" | |
Ridocar | donderdag 5 januari 2012 @ 14:08 |
Over een dieselauto: "je mag gewoon op slaolie rijden" Het is evengoed belastingontduiking. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 14:09 |
En koprevisie om de halve ton hè | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 14:09 |
Gas auto's halen ook nooit meer dan 1,5 ton, uiteraard. Troep, ontploffingsgevaar. | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 14:10 |
En met een Frans logo op de kap zit er standaard gare electronica in. | |
Gokhan03 | donderdag 5 januari 2012 @ 14:10 |
"Is je auto nou alweer kapot? Hij zit elke keer weer in de garage" Domme kut, jaarlijkse APK moet iedereen ondergaan ![]() | |
silenthill | donderdag 5 januari 2012 @ 14:24 |
Ja die auto die ik ga kopen heeft 1 vol jaar APK, dus dan moet hij helemaal veilig en technisch in orde zijn, toch? ![]() | |
jitzzzze | donderdag 5 januari 2012 @ 14:25 |
Huh, mijn rem is stuk ![]() ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 5 januari 2012 @ 14:26 |
Ik: Zoo na een paar maanden sparen heb ik eindelijk een bmw 523i kunnen kopen Klasgenoot: Zo, heb je m nieuw? ik: ![]() ik: Uit 1996 Klasgenoot: Zo oud? Waarom kocht je geen nieuwe? ik: ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 14:31 |
Dit topic ging om broodje aap verhalen. | |
Gokhan03 | donderdag 5 januari 2012 @ 14:38 |
Dat dacht ik ook ja. Een mooie: "De spitsstrook heeft een doorgetrokken lijn dus je mag niet van baan wisselen" | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 14:39 |
Goeden grap man. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 14:51 |
Inkoppertje. Al moet ik nog steeds lachen om Laguna's. | |
JDude | donderdag 5 januari 2012 @ 16:28 |
Oké, true. | |
Sounddragon | donderdag 5 januari 2012 @ 16:47 |
Dat zijn die dingen achterop bergingsauto's toch? ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 5 januari 2012 @ 16:50 |
Als ze rijden dan doen lampen het vaak niet of weten de bestuurders niet dat de knipperlichten via de ECC gaan. | |
T42 | donderdag 5 januari 2012 @ 17:06 |
moderne juist moeilijker.. oudjes kunnen gewoon op gefilterde frituurvet lopen | |
T42 | donderdag 5 januari 2012 @ 17:19 |
vroeger wasdat in die jare 80 ![]() das geen onzin ![]() echt niet ![]() dat is wel de standaard gedachte... APK is geen garantie!!! zie nog wel eens een topic staan hier in pta ![]() ook mooie oldtimers zijn 100x vervuilender dan moderne auto's.... | |
Dromer | donderdag 5 januari 2012 @ 19:56 |
"There's no substitute for cubic inches" | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 5 januari 2012 @ 20:02 |
![]() ![]() ![]() | |
.Neovo. | donderdag 5 januari 2012 @ 22:00 |
Sommige oldtimers zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een moderne auto... | |
Gokhan03 | donderdag 5 januari 2012 @ 22:11 |
Sommige moderne auto's zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een oldtimer. | |
2cv | donderdag 5 januari 2012 @ 22:24 |
"Jij rijdt in zo'n auto die omhoog komt als je hem start he ? Nou, kijk maar uit dat je niets met de hydroliek of de veerballen krijgt, dat is heel duur om te repareren ! " | |
Biogarde | vrijdag 6 januari 2012 @ 01:32 |
Wou je zeggen dat dat goedkoop is dan? En er dan vanuit gaan dat ze nieuw worden gemonteerd door een garagist. Niet door een beun uit Hoekekutterhielkema. | |
vosss | vrijdag 6 januari 2012 @ 08:42 |
Ligt dat naast Schubbekutteveen? ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 6 januari 2012 @ 11:04 |
Oja: een heel vaak gehoorde: "Als je xenon achteraf inbouwt kom je niet meer door de APK." | |
Gokhan03 | vrijdag 6 januari 2012 @ 11:54 |
"Voor xenon moet je meteen nieuwe bekabeling aanleggen omdat ze veel stroom verbruiken" | |
Gokhan03 | vrijdag 6 januari 2012 @ 11:56 |
"Tank bij de witte pomp, is lekker goedkoop" | |
Catch22- | vrijdag 6 januari 2012 @ 12:01 |
Een BMW is haske duur Een BMW rijdt niet lekker Een BMW is niet het beste merk ooit allemaal onzin | |
Gokhan03 | vrijdag 6 januari 2012 @ 12:04 |
EenBMW zuipt veel Een BMW gaat vaak stuk | |
fathank | vrijdag 6 januari 2012 @ 12:08 |
Hangt van je bouwjaar af toch? Auto's van na 200zoveel mogen achteraf geen xenon meer hebben, tenzij automatische niveauregeling en een wis/was installatie? Of | |
Barcaconia | vrijdag 6 januari 2012 @ 12:16 |
Tja, vanaf een bepaald bouwjaar moeten auto's met xenon ook niveauregeling en wis/was hebben, maar dat is algemeen bepaald en heeft niets met origineel of achteraf inbouw te maken. Achteraf inbouw xenon in goede of verkeerde armaturen is helemaal geen APK punt. | |
PeeJay1980 | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:11 |
"Horsepower sells cars, torque wins races." | |
#ANONIEM | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:14 |
"Een trekhaak zorgt voor minder schade bij een aanrijding van achteren" | |
Sounddragon | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:16 |
Fixed ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:16 |
Ja,duh..het ging toch om een broodje aap. Edit,en je eigen kofferbakbodem/chassisbalk. [ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2012 16:18:07 ] | |
silenthill | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:41 |
2 seconden afstand is ruim voldoende. In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat. In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten. Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden. ![]() met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo ) | |
FransDeens | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:43 |
Ik heb ook eens gehoord: Het is beter voor je remmen om op het laatste moment heel hard te remmen, dan geleidelijk ver van tevoren. | |
PeeJay1980 | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:50 |
Als je voorganger maximaal vertraagt, dan heb je na 1 seconde ongeveer 5 meter meer afgelegd. In die seconde zit je er in elk geval niet achterin als de afstand meer dan 5 meter is. Beter voor wat? Slijtage? Kort en hard remmen zorgt er op het circuit wel voor dat je remmen minder snel aan de kook raken. | |
Sounddragon | vrijdag 6 januari 2012 @ 17:22 |
Huh? wut? 5 meter in een seconde? waar haal je dat vandaan? 120 km/u is nog steeds 33 meter per seconde ![]() 2 seconden op de snelweg @ 120 is lang zat, als je scherp bent en op zit te letten. 2 seconden is aan de krappe kant als je voorganger vol in een stilstaande file klapt, maar dan zit je zelf ook wel een beetje te snurken ![]() Het enige verschil wat je op moet vangen in die 2 seconden (65 - 70 meter) is je reaktietijd en eventueel het verschil in vertraging tov je voorganger, en dat moet makkelijk lukken als je niet als een zombie achter het stuur van een auto uit 1965 met rondom trommelremmen zit ![]() | |
PeeJay1980 | vrijdag 6 januari 2012 @ 17:34 |
Die snelheid kan je alleen gebruiken als je voorganger tegen een betonnen muur aanrijdt. Niet met gewoon afremmen. Na de eerste seconde voluit remmen is de snelheid van je voorganer 23 meter per seconde en heeft hij 5 meter minder afgelegd dan jij. Mee eens uiteraard. | |
.Neovo. | vrijdag 6 januari 2012 @ 17:39 |
Ik rij ook altijd 50 in de 4. Mijn auto heeft er geen moeite mee. | |
blup | vrijdag 6 januari 2012 @ 18:00 |
Zolang je van 50 in zijn 4 of 5 niet plankgas gaat heeft het blok er niet veel moeite mee. Nog een: Duitse degelijkheid. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
powerflux | vrijdag 6 januari 2012 @ 18:10 |
ik kon een tijdje terug ruim 50 in z'n 5. stationair. hij was een beetje rijk afgesteld ![]() anyway, ik vind 50 wel een 3e versnelling waard. de auto is een stuk responsiever indien nodig, remt beter af op de motor. dat soort dingen. het broodje aap van dit topic is voor mijdat oldtimers per definitie goedkoop zijn om te rijden, en ook per definitie viezer dan een nieuwe auto. ohja, en de genoemde dat APK een garantie voor een degelijke auto is. En de bullshit om alles maar bij de dealer te halen en te laten doen. | |
Gokhan03 | vrijdag 6 januari 2012 @ 18:17 |
Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3 | |
.Neovo. | vrijdag 6 januari 2012 @ 18:55 |
50 in de 5 is bij net genoeg om net niet te gaan "bokken" ![]() | |
.Neovo. | vrijdag 6 januari 2012 @ 18:57 |
Zijn de automaten al langs geweest? | |
Gokhan03 | vrijdag 6 januari 2012 @ 19:00 |
"Een automaat hoef je niet te onderhouden omdat je geen koppelling hebt" | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 6 januari 2012 @ 19:03 |
Ahnee joh wat erg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
classpc | vrijdag 6 januari 2012 @ 19:13 |
Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap. Het is niet slecht voor je motorblok om 50 in z'n 4 of 5 te rijden. Zolang je maar niet bij 30 al overschakelt naar z'n 5. Als jij normaal optrekt tot 50 en dan overschakelt naar de 5 dan is er echt niks aan de hand. Het kost veel minder kracht om de auto op snelheid te houden dan om die snelheid te bereiken, dus er is niks mis om dan in z'n 5 te rijden. Dat soort dingen staan zelfs in de handleiding van mijn Astra F dat je vroeg moet overschakelen en de motor laag in de toeren moet houden. En daar zit een blok in dat vrijwel identiek is aan die van een Kadett. | |
Barcaconia | vrijdag 6 januari 2012 @ 19:22 |
Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit. Aangezien je oliepomp ook maar op halve toeren draait heb je minder smering dan bij het normale werkgebied van je toerenbereik. Hoge belasting en minder smering is meer slijtage. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 6 januari 2012 @ 19:27 |
Daarbij is die extra belasting ook niet heel goed voor de interne onderdelen zoals de drijfstangen enzo, los van de mindere smering. Vergelijk het maar met het optrekken in de zwaarste versnelling van je fiets; je moet dan veel kracht op de trappers zetten. | |
2cv | vrijdag 6 januari 2012 @ 20:00 |
Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor. En de 'beun' die die prijzen rekent werkt bij D&O Services. Schokbrekers laten vervangen is duurder en vaak ingewikkelder. *Morgen ga ik er heen en dan rekenen ze die prijzen. Wellicht zijn het aangepaste actieprijzen, maar het blijft goedkoper dan schokdempers laten vervangen. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 6 januari 2012 @ 21:56 |
je moet ook niet optrekken in zijn 50 naar de 50 toe, dat gaat niet eens werken. als je eenmaal 50 rijdt is er relatief weinig energie nodig om die snelheid aan te houden. dan kun je bij veel auto's ook zo ongeveer naar de 5 zonder dat ie gaat 'bokken'. en minder toeren = minder slijtage. | |
silenthill | vrijdag 6 januari 2012 @ 22:30 |
Mijn "kamperbak" fluitend door de APK ![]() Audi 80 uit 1981 Gekocht met een vol jaar APK, voor een appel en een ei. ![]() Overal waar je tegenaan schopte of met je vingers drukte, prikte je door het plaatwerk. De bodem was net zo erg. Heeft 30 jaar aan de kust gestaan ( Lekker zoute lucht ) 3 jaar geleden door de ANWB op autoambulance naar de sloop gebracht, omdat ik door mijn achteras was gezakt, toen ik een oprit stapvoets nam. Zie hem nu nog regelmatig rondrijden in de buurt van mijn werk. In plaats van piepen, kraakte hij onder het rijden. APK, hoezo veilig ![]() | |
T42 | vrijdag 6 januari 2012 @ 22:52 |
jah dat klopt maar een moderne auto stoot per jaar toch meer de lucht in dan een gemiddelde oldtimer.. waarom? omdat oldtimers meestal niet veel rijden... maar dat snappen de meeste mensen niet ![]() als ze nu alle 2 maar 5000km in 1 jaar rijden jah dan is een nieuwe schoner. maar de meeste rijden toch wel iets meer perjaar ![]() | |
T42 | vrijdag 6 januari 2012 @ 22:55 |
wasdat maar zo! | |
T42 | vrijdag 6 januari 2012 @ 22:58 |
klopt heb een koppeling mogen vervangen ooit... zocht nog een donor motor ![]() | |
silenthill | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:27 |
@T42 Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard. KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid. Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen. ![]() | |
Dromer | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:34 |
Sommige mensen moet de definitie van 'broodje aap' nodig worden uitgelegd. | |
Biogarde | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:46 |
Hooguit dat hij aangeeft dat mensen denken dat een goedgekeurde auto 100% goed/veilig/technisch in orde is. Wat niet zo is. 80% van de mensen denken dat wel. Als het niet meer is. | |
Biogarde | vrijdag 6 januari 2012 @ 23:48 |
Ja, NU, voor een ouwe Citroen. NU kost dat 'niks' meer. Toen wel. Een normaal denkend mens koopt geen BX (of weet ik veel wat uit die tijd) meer voor hun dagelijkse 300km woon~werk. Sure, er zijn uitzonderingen, maar die zijn op 1 zagerijhand te tellen. | |
2cv | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:00 |
Ja, DAT zei je er niet bij. Los daarvan: alleen de bollen waren vroeger duurder. Ze zaten op dezelfde manier vast. Hoewel ... Ze zullen wat minder vastgerot gezeten hebben. | |
Biogarde | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:04 |
Mensen die roepen op een verjaardag dat die bollen duur zijn (laten we het bollen noemen), zijn de mensen die die auto's de fabriek uit hebben zien rollen en ze hebben zien staan in showrooms. Die hebben dan via via opgevangen dat het een duur grapje is. Wat ook zo is. In 1989. Dat zijn de mensen die roepen dat het duur is. In de tijd dat ze net zoveel rondreden als de AstraCorsa/Golf/Polo NU. Anno 2012 een enkeling die blijft volhouden dat het duur is, maar die is van nature altijd zo stijf. | |
2cv | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:06 |
Dus het is inmiddels een broodje-aap verhaal. | |
Biogarde | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:09 |
Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands. | |
Biogarde | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:11 |
Dus op zich snap ik wel waar het vandaan komt en waarom die gedachte blijft bestaan. Als gematigd autoliefhebber vind ik het wel geinig dat je geld in zo'n auto steekt. | |
Sjeen | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:12 |
Nou nee ![]() | |
2cv | zaterdag 7 januari 2012 @ 00:20 |
Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ? | |
Biogarde | zaterdag 7 januari 2012 @ 01:08 |
Lekker makkelijk lullen ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 01:30 |
De 'verhouding' lijkt me de kostprijs van de reparatie in verhouding tot de huidige dagwaarde van het voertuig in kwestie; topics zat te vinden hier en op het net van mensen die zich afvragen of een bepaalde reparatie nog wel de moeite waard is omdat de dagwaarde volgens hen de reparatie niet rechtvaardigt. Uiteraard is die 'waarde' natuurlijk afhankelijk van de relatie die de eigenaar met het voertuig heeft; iemand die met een oude Micra zijn woon- werk kilometers maakt, zal minder snel een reparatie van 50% van de dagwaarde uit (laten) voeren als een Citrofiel of eender welke andere auto- of motorliefhebber ![]() hence: Afscheid nemen van mijn Peugeot 306? | |
2cv | zaterdag 7 januari 2012 @ 01:47 |
Jij ook, jij komt plotseling met 'vroeger' aanzetten. | |
Faxie | zaterdag 7 januari 2012 @ 03:22 |
Wankelmotoren kosten veel aan onderhoud, en zo nog een paar ![]() | |
vosss | zaterdag 7 januari 2012 @ 08:20 |
Ja hoi. Zet hem dan in zn 2 zou ik zeggen. Doei! | |
Dromer | zaterdag 7 januari 2012 @ 11:28 |
Is 'Citroens zijn duur in onderhoud' een broodje aap? (en dan heb ik het dus niet over mensen die voor de liefhebberij rondrijden in auto's van voor hun tijd) | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 12:16 |
In geval van een nieuwe Citroën is zo'n ding niet duurder in het onderhoud als elke andere nieuwe auto; ja dus.. broodje aap ![]() | |
Barcaconia | zaterdag 7 januari 2012 @ 12:24 |
Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn. | |
powerflux | zaterdag 7 januari 2012 @ 12:51 |
Hoi, mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms. oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed. tjeetje, wat een keuzes allemaal ![]() Groetjes! | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 12:56 |
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas. | |
powerflux | zaterdag 7 januari 2012 @ 13:00 |
Thnx, maar niet te serieus hè? ik zat vosss een beetje te klieren ![]() terug ontopic? er zijn ook nogal wat verkeersregelmythes.. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 13:09 |
Ach nog een leuke. Iemand vroeg mij bij hoeveel toeren ik schakelde normaal. Ik zeg meestal tussen de 3500 en 4000 toeren, maargoed dat ligt er ook aan in welke auto en mijn bui. Hij helemaal verbaast: "Maar dat is toch helemaal niet zuinig?!". Ik rijd in de auto van mijn ouders zuiniger dan mijn vader, ik rijd overal vlot door en hij het tegenover gestelde. Gewoon veel uit laten rollen als het kan, dat scheelt pas (ook voor je remmen). Doe ik in mijn eigen auto's ook. | |
valek | zaterdag 7 januari 2012 @ 13:13 |
Ik hoorde gisteren een verhaal van mijn collega. Bij het bedrijf waar hij eerst werkt was een man die altijd sterke verhalen vertelde en het zelf ook nog geloofde. Hij reed een keer langs een akker waar een tractor vast zat in de modder. Hij heeft met zijn auto die tractor uit de modder getrokken. ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 7 januari 2012 @ 13:19 |
Net als "80 in zn 5" Nee maar het is gewoon afhankelijk van de auto. Ik vind het zelf ook vreemd dat mijn auto 50 in zn 5 zonder moeite rijdt. Het lijkt alleen alsof ik net een 6e versnelling mis voor als ik 120 ga. Nu gaat hij met 3500 toeren 120. Met mn vorige auto had ik hetzelfde blok maar dan automaat en reed ik 120 mte 2500 toeren. Doet me denken aan dit: Denken dat de truck helemaal vast zat ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 13:36 |
Dan heb je wel een bazenfilmpje van je Impry ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 7 januari 2012 @ 13:45 |
ik heb het bij verschillende auto's getest, maar 50 / 60 in zijn 5 is altijd zuiniger dan in zijn 3. | |
jitzzzze | zaterdag 7 januari 2012 @ 14:34 |
Maar hoe zit het nou met bandenspanning? Kan je die controleren door een trap tegen het wiel te geven? ![]() | |
fathank | zaterdag 7 januari 2012 @ 15:10 |
Heb jij geen manometer in je schoen dan? | |
vosss | zaterdag 7 januari 2012 @ 15:26 |
Hoi! Ja lastig allemaal. Succes met je keuze ![]() grgr! | |
Hyperdude | zaterdag 7 januari 2012 @ 16:26 |
Ik zag gisteren een Reliant Robin rijden op de A1(iig. omgeving Gooi/Amsterdam). Top Gear/Mr. Bean broodje aap verhaal, dat ze allemaal omvallen en hun bestuurders vermoorden is dus onjuist. Nb. Is zo'n mongoloïde 3-wieler van Trabantoplastic. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 16:33 |
Wàt?! Top Gear loog? OH NOES! | |
jitzzzze | zaterdag 7 januari 2012 @ 16:46 |
Nee, alleen in mijn oor ![]() | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 16:56 |
Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 7 januari 2012 @ 16:58 |
eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:02 |
Tuurlijk, maar dat is iets anders. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:07 |
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat? | |
Gokhan03 | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:34 |
"Ja ik heb mn auto gechipt en nu heeft hij 20 pk meer" | |
jitzzzze | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:36 |
Spuit haarlak op je kentekenplaat en je kan niet meer geflitst worden ![]() ![]() | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:37 |
Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas. ![]() | |
classpc | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:41 |
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:42 |
goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:43 |
Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:50 |
Jep, volgens mij pa zit een olietemperatuurmeter er vroeger (bijna) standaard in en kwam een koelvloeistoftemperatuurmeter zo goed als nooit voor. Doe mij maar beiden. | |
Gokhan03 | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:52 |
Voor een normaal rijgedrag in het verkeer heb je geen olietempmeter nodig. Je gaat niet constant op volle toeren rijden want daarvoor heb je de versnellingen voor. Ik denk dat de kvstempmeter er is omdat deze het snelst opwarmt en je snel kan zien als je motor overhit raakt. Zelfs als hij op 90 graden zou staan betekent niet dat je olie ook 90 graden is ![]() Maar dat terzijde, tegenwoordig heb je auto's waar ook geen kvstempmeter op zit. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 17:55 |
Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter. | |
silenthill | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:00 |
Oliedrukmeter zag je vroeger ook nog. Geef mij maar metertjes i.p.v. blauw\ rood lampje voor koelvloeistof. Rood lampje is erg, maar geeft niet exact de temperatuur aan. Vooruitgang is dus niet altijd beter. | |
Gokhan03 | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:00 |
Dat snap ik. Een tijd terug reed ik in een honda uit rond 2005 en die had geen temp meter ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:02 |
Hiervoor had ik een bmw E39 en die had een verborgen boordmenu. Daar kon ik de accuspanning, kvstemp(in graden) en het aantal liters benzine ook zien. Een digitale benzinemeter is echt chiller omdat je precies weet hoeveel er in zit. Lampje gaat aan, dan heb ik nog wel mn resterend aantal kms maar ik kon toen ook zien dat er bijvoorbeeld 8 liter in zat toen het lampje net aan ging ![]() | |
classpc | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:04 |
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt. Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:07 |
Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes. | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:08 |
ze willen ook niet dat je zelf lampjes vervangt. liever naar de garage, daarom zijn de lampjes tegenwoordig vaak onmogelijk om snel te vervangen. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:09 |
Toch ben ik erg blij met mijn oliedrukmeter, speciaal ingebouwd maar wel origineel. | |
Faxie | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:12 |
As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje. | |
classpc | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:13 |
Ben ik helemaal met je eens. Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid. | |
classpc | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:14 |
Regulier onderhoud is bij alle auto's vaak het sleutelwoord. | |
fathank | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:17 |
Dat voel je al na 2 seconden of je in de goeie versnelling zit. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:19 |
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter. | |
Ridocar | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:19 |
'Iedere aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden.' Of nog leuker: 'ja, maar deze aanhanger is leeg, dus mag ik ermee rijden.' Of: 'waar is dat rijbewijs BE voor nodig? Ik kan dat toch wel....' [ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 07-01-2012 18:26:07 ] | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:20 |
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is? | |
classpc | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:20 |
![]() | |
CafeRoker | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:24 |
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd' BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is. | |
Ridocar | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:35 |
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen. Allemaal. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:36 |
Wat is nu het broodje aap? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 7 januari 2012 @ 18:47 |
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor. | |
vosss | zaterdag 7 januari 2012 @ 19:30 |
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig ![]() | |
Ridocar | zaterdag 7 januari 2012 @ 19:37 |
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking. Al die andere dingen komen daar nog achteraan. | |
CafeRoker | zaterdag 7 januari 2012 @ 20:50 |
ik heb het bij twee verschillende verzekeraars nagevraagd en bevestigd gekregen. Een van de twee was zelfs schriftelijk. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 20:53 |
Dat wilde ik ook typen, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. No way dat die gaan uitkeren voor een niet apk gekeurde auto. Ik kan het mij gewoon bijna niet voorstellen, maar wat niet kan. Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100. Maar ik volg Jeremy Clarkson en hij zegt dat het wel waar is. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 21:26 |
B.u.l.l.s.h.i.t. De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 21:28 |
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90. | |
T42 | zaterdag 7 januari 2012 @ 21:33 |
zo 1 zoek ik dus ![]() ik heb een auto die maar 2 versnellingen heeft ![]() | |
T42 | zaterdag 7 januari 2012 @ 21:39 |
dat doe je in de racerij sinds de jaren 50 zetten ze in veel auto's streepjes in de km teller. die geven de maximale snelheid aan + voor welke versnelling ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 7 januari 2012 @ 21:39 |
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik. | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 22:09 |
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt ![]() Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u ![]() Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 ![]() | |
T42 | zaterdag 7 januari 2012 @ 22:39 |
na een brug als ze naar beneden rijden ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 22:50 |
Of als ze er van af donderen ![]() | |
Ridocar | zaterdag 7 januari 2012 @ 23:01 |
Van een brug naar beneden is een uitzondering, maar dat is een technische tekortkoming van de begrenzer. Zo'n ding stopt bij 90 gewoon met gasgeven, maar remmen doet 'ie ook niet. | |
RichardHammond | zaterdag 7 januari 2012 @ 23:15 |
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald. | |
Dromer | zaterdag 7 januari 2012 @ 23:30 |
Geldt dat allemaal ook voor de oostblokkers? De regels vast wel, maar worden die ook zo netjes gekeurd? Ik lees regelmatig dat ze aan de kant worden gezet voor van alles en nog wat. (als ze al niet zelf op de vluchtstrook stilstaan om te gaan slapen) | |
Sounddragon | zaterdag 7 januari 2012 @ 23:39 |
Een cardan vervangen heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een hoop werk om elk jaar te doen, maargoed, het zou kunnen. Burger-GPS is ook niet helemaal zaligmakend, ik heb op mijn TT ook wel eens gezien dat hij kortstondig 94 aangaf, terwijl ik net onder de 90 zat op de teller, maar 10 minuten later gaf hij bij dezelfde snelheid weer netjes 90 aan. Er zullen er vast wel een paar stout zijn, maar mijn ervaring op basis van mijn eigen Tacho, is dat de overgrote meerderheid van de vrachtwagens ergens rond de 85 zit; meestal 84, want dat is de 'prent-grens'. Een enkele container of bloemenboer wil er nog wel eens langsfladderen, maar het gros rijdt netjes binnen die grens. | |
2cv | zondag 8 januari 2012 @ 01:26 |
Je hebt BE nodig wanneer het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger meer is dan het leeg gewicht van de auto. En een aanhanger zonder eigen kenteken mag je rijbewijstechnisch altijd trekken. Je moet dan alleen nog even kijken of de auto het mag trekken ... | |
Barcaconia | zondag 8 januari 2012 @ 08:58 |
Even een cardan vervangen?? ![]() Nee, ik denk dat jouw reply prima in dit topic past. | |
Kentekenplaat | zondag 8 januari 2012 @ 09:25 |
![]() ![]() En wat ik ook zei: hij bleef voet bij stuk houden. Tot hij van meer mensen hetzelfde verhaal hoorde. | |
Kentekenplaat | zondag 8 januari 2012 @ 09:27 |
Geloof me, als er één beroepsgroep goed is in sterke verhalen dan zijn het wel de chauffeurs. ![]() | |
Ridocar | zondag 8 januari 2012 @ 10:41 |
Het is trouwens niet ijken. Ijken gebeurt alleen bij het NMI. Tacho's worden bijgesteld. Het mag geen 'ijken' heten, anders zou een schijf van een vrachtauto net zoveel waarde hebben als de apparatuur die de politie heeft. Politieauto's en flitsapparatuur worden namelijk wel door het NMI geijkt | |
Sounddragon | zondag 8 januari 2012 @ 11:18 |
*zucht* ijken -> • [ov] door meting van bekende standaarden de meting met een instrument op een juiste schaal brengen. http://traiser.nl/tachograaf-ijken.html Hier kun je als monteur het cursusje doen : http://www.tachograaftraining.nl/training/werkplaats_training.php En nu stoppen met bullshit verkopen alsjeblieft; ook jij doet dit topic wel eer aan ![]() | |
.Neovo. | zondag 8 januari 2012 @ 13:06 |
"Een Prius is vééél schoner dan een benzineslurpende V8" | |
Sounddragon | zondag 8 januari 2012 @ 13:33 |
In B4 dat debiele Hummer-verhaal ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 8 januari 2012 @ 13:39 |
Ken ik niet? | |
RichardHammond | zondag 8 januari 2012 @ 13:41 |
Heb je al gezocht op Google voordat je iets af doet als onzin? Je verkondigd jouw eigen mening met enige stelligheid, beetje jammer dat je het bij het verkeerde einde hebt. En 7000 euro zegt natuurlijk niks, mits je het door een dergelijke investering weer makkelijk terug verdiend.
Bron Meer resultaten. | |
Sounddragon | zondag 8 januari 2012 @ 15:20 |
Vroeger; als in: 15 jaar geleden ![]() Tegenwoordig krijg je op basis van je digitacho 4 weken na dato en 5 landen verderop nog een prent van 1500¤ omdat je tijdens een rustpauze je auto 50 meter bij het laaddock vandaan hebt gereden op een afgesloten privé-terrein. | |
Barcaconia | zondag 8 januari 2012 @ 16:08 |
Een buscardan ingezet bedoelen ze affabriek mee, zodat hij harder kan lopen als je de zekering van de begrenzer trekt. Niet bij voor en na het ijken even een cardan wisselen. Daarnaast is het niet mijn mening, ik werk dagelijks tussen de bedrijfsautogarages en zit dus dagelijks tussen de monteurs en chauffeurs. En ondanks dat ik al heel veel methodes gehoord heb om de tacho ijking te omzeilen is jouw voorbeeld er niet een van. | |
sijs | zondag 8 januari 2012 @ 16:54 |
cardanas vervangen is zinloos.waarschijnlijk wordt bedoelt het vervangen van het differentieel, Door de tandwielverhouding te wijzigen gaat hij idd wel harder lopen, ook als je wielen/banden met een grotere diameter -bandomtrek- monteerd loopt hij ook iets harder bij gelijkblijvend motortoerental voor beide geldt wel dat hij dan wel langzamer op snelheid komt | |
ZwartmetSuiker | zondag 8 januari 2012 @ 16:57 |
Ook een leuke; bij meer dan 10mm afwijking qua ET rijdt je meteen je wiellagers enzo kapot, evenals bij verlagen. Alsof dat zo snel gaat ![]() | |
Barcaconia | zondag 8 januari 2012 @ 16:59 |
Een cardan is nog geen cardanas. Een ander woord voor differentieel is cardanklok (in de volksmond cardan) en dat bedoelt hij ook. | |
.Neovo. | zondag 8 januari 2012 @ 17:06 |
0:15 | |
powerflux | zondag 8 januari 2012 @ 17:26 |
het hardnekkige broodje aap dat daarom priussen slecht zijn voor het milieu. zo'n piepklein benzinemotortje maximaal uitleven.. natuurlijk is dat onzuinig. ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 januari 2012 @ 17:31 |
ow en die speciale benzineuitvoeringen dat die iets uitmaken voor je motor. ook broodje aap. | |
.Neovo. | zondag 8 januari 2012 @ 17:37 |
Indd, bij de witte pomp zie ik gewoon tankauto's van texaco, dus dan zal de brandstof ook wel goed zijn ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 8 januari 2012 @ 17:37 |
Qua octaangehaalte wel. | |
jitzzzze | zondag 8 januari 2012 @ 17:39 |
En verbruik toch ook wel; althans, dat vind ik. | |
RichardHammond | zondag 8 januari 2012 @ 17:50 |
Ik dacht dat bij diesels het enige nadeel is dat ze nog niet weten wat het fijnstof gaat doen of wat het veroorzaakt, maar dat wanneer je dat wegcijfert diesel minder vervuilend is dan benzine. Jep, zelfde ervaring hier. Shell rijdt bij ons zuiniger dan van de onbemande pomp en diesel uit Luxemburg. Volgens veel mensen gelul, maar keer op keer blijkt bij ons weer dat er wel degelijk wel verschil in zit. | |
jitzzzze | zondag 8 januari 2012 @ 17:51 |
Dat vind ik ook, Shell Express is een stuk zuiniger dan de Tinq, om maar een voorbeeld te noemen van een B-merk. | |
2cv | zondag 8 januari 2012 @ 17:58 |
Om nog even op die veerbollen terug te komen: gister heb ik 5 van die dingen laten controleren. Kosten ? ¤0,-. Als er te weinig stikstof in had gezeten dan had het me ¤5,- per bol gekost om dat bij te laten vullen. Was wel een speciale actie, normaal kost het ¤10,- per bol. Schokdempers kan je niet vullen, die moet je vervangen. Dat is dus (flink) duurder. | |
Panzerknacker666 | zondag 8 januari 2012 @ 18:23 |
Octaangetal. | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 januari 2012 @ 18:24 |
bij kvw hebben ze geloof ik eens onderzocht hoe en wat. het is dezelfde benzine, maar op 1 volle tankauto gooien ze er dan 1 liter van een goedje bij wat het verschil zou moeten maken. zoiets. gewoon marketing. | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 januari 2012 @ 18:25 |
ook onzin. alle benzine komt van dezelfde depots. daar zit nagenoeg geen verschil tussen, behalve dan wat toevoegingen die een weinig zullen verschillen. | |
2cv | zondag 8 januari 2012 @ 18:30 |
Je hebt maar heel weinig aceton nodig om benzine/diesel te verbeteren. Dat kan ook gelden voor andere stofjes. Ja, die toevoegingen gooien ze er voor de lol door ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 januari 2012 @ 18:32 |
bewijs maar dat er daadwerkelijk verschillen zitten tussen die benzines mbt behoud motor / meer energie die je eruithaalt. wetenschappelijke artikelen publicaties voldoen ![]() | |
RichardHammond | zondag 8 januari 2012 @ 18:44 |
Dat "zogenaamde wetenschappelijke" onderzoek van Kassa wordt door veel mensen ook onderuit gehaald. Terwijl dat altijd wordt aangedragen als het "onderzoek" op dit vlak. | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 januari 2012 @ 18:46 |
genoeg indicaties die zeggen dat als het al iets verschilt het dusdanig marginaal is dat het nergens over gaat. keuringsdienst van waarde bedoelde ik, moet je maar eens terugkijken. | |
RichardHammond | zondag 8 januari 2012 @ 18:55 |
Praktijktesten maken het verschil en wij merken absoluut verschil tussen merkloos en Shell. Uiteraard heeft het geen enkele zin om eenmalig de tank vol te tanken met Shell en dan verwachten dat je 200 km verder rijdt, maar al je het langdurig doet is er zeker verschil te merken. Op een tank diesel is 50 à 60 km verder geen raar verschijnsel. Wij houden het al gedurende een lange periode bij, maar er is absoluut verschil. Ik merk zelfs het verschil met een spartamet.... | |
jitzzzze | zondag 8 januari 2012 @ 19:00 |
Dat is mijn ervaring. Leuk dat de onderzoeken anders beweren, maar mijn ervaring is dat B-merken benzine resulteren in een hoger verbruik. | |
FkTwkGs2012 | zondag 8 januari 2012 @ 19:30 |
als je het gaat bijhouden en weet dat je duurder tankt dan kan je daardoor ook bewuster omgaan met rijden. zo indirect zou het kunnen helpen. | |
vosss | zondag 8 januari 2012 @ 19:34 |
Het octaangetal maakt wel degelijk verschil. Mijn Delta turbo pingelde als ik 95 tankte. Met 98 deed ie dat niet. | |
Gokhan03 | zondag 8 januari 2012 @ 23:41 |
"Mijn auto heeft 0% uitstoot" In before de fotos van de gebieden waar dat accu zuur vandaan wordt gehaald. | |
RichardHammond | zondag 8 januari 2012 @ 23:54 |
Technisch gezien hebben ze wel gelijk. | |
ZwartmetSuiker | maandag 9 januari 2012 @ 00:16 |
Oh zeker, absoluut. Uiteindelijk verplaats je alleen het probleem. | |
Captain_Ghost | maandag 9 januari 2012 @ 00:19 |
je kunt ze ook in elektrische ombouwen. | |
RichardHammond | maandag 9 januari 2012 @ 00:27 |
Jep, daarom zelf waterstof maken met zonnepanelen op het dak. ![]() | |
Gokhan03 | maandag 9 januari 2012 @ 08:41 |
Hoe zou Koos hierover nadenken? | |
ZwartmetSuiker | maandag 9 januari 2012 @ 09:28 |
Rijdende bommen? Geen probleem joh. | |
vosss | maandag 9 januari 2012 @ 09:55 |
Zo ken ik er nog wel 1. Een auto met een LPG tank is levensgevaarlijk als je daar een ongeluk mee krijgt want die kan ontploffen!!!! | |
PeeJay1980 | maandag 9 januari 2012 @ 09:56 |
Nee, komt het niet. De premiumversies van Shell en BP komen van eigen depots. De andere soorten komen wel van dezelfde depots inderdaad. Nog een leuke die je op verjaardagen hoort: "De Marechaussee mag jou toch niet bekeuren.". | |
Catch22- | maandag 9 januari 2012 @ 09:58 |
Al komen ze van hetzelfde depot; per tankwagen worden er aparte additieven toegevoegd. Coca Cola en Fanta zijn toch ook niet hetzelfde omdat ze uit dezelfde fabriek komen? | |
Casos | maandag 9 januari 2012 @ 10:04 |
Jij leest de Donald Duck ![]() | |
PeeJay1980 | maandag 9 januari 2012 @ 10:05 |
Dat ook uiteraard. Vrijwel alles in de bovenste helft van Nederland komt bij de BP terminal in Amsterdam vandaan. Vanwege transportkosten. Wel begreep ik dat Shell V-Power alleen bij Shell in Rotterdam vandaan komt, maar dat kan inmiddels gewijzigd zijn. Maar dat was de situatie enkele jaren geleden in elk geval. | |
ZwartmetSuiker | maandag 9 januari 2012 @ 10:08 |
Ja en da's een leuke ![]() | |
T42 | maandag 9 januari 2012 @ 10:12 |
en bij brand gaat de tank afblazen | |
vosss | maandag 9 januari 2012 @ 10:17 |
Zou best kunnen; geen idee. Ik weet wel nog een aantal jaren geleden toen ik een Audi 80 had die op gas liep en toen ik van benzine overschakelde naar gas dat ineens de gehele inhoud van de gastank door het ventilatierooster aan de bijrijderskant naar binnen spoot dat ik als de sodemieter die sigaret uit het raam flikkerde ![]() ![]() Bleek achteraf iets met de gasklok te zijn geloof ik. Was wel ff schrikken ![]() | |
Gokhan03 | maandag 9 januari 2012 @ 10:24 |
Zoo over LPG begonnen, ik was bij de BP bij Spaarnwoude daarzo. Zat met mn meid in de auto een ijsje te eten. Kwam iemand met een gas tank en ging deze vullen bij de LPG. Plotseling hoorde ik een knal en zag je de lpg pistool rondvliegen terwijl hij spoot en zijn gastank spoot ook. Toen poepte ik m echt omdat hij ongeveer 15 meter voor me stond. Hij draaide heel snel de gaskraan van zn gastank dicht. | |
.Neovo. | maandag 9 januari 2012 @ 10:26 |
Had ie alsnog moeten betalen voor de LPG? ![]() | |
Gokhan03 | maandag 9 januari 2012 @ 10:29 |
Dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik meteen mijn auto startte en in zijn achteruit gooide. Gelukkig was het leeg achter me want ik keek ook niet. | |
ZwartmetSuiker | maandag 9 januari 2012 @ 10:40 |
Gasklok? | |
vosss | maandag 9 januari 2012 @ 10:41 |
Klep dan. Verdamper dinges, weet ik veel ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 9 januari 2012 @ 10:43 |
Dan schrik je je inderdaad ook echt kapot, of het nou brandbaar is of niet ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 9 januari 2012 @ 13:04 |
Yep. maar ook LPG heeft zuurstof nodig om te fikken... en als je meng verhouding verkeerd is zal het ook niets zoveel doen.. en probeer maar eens een plasje benzine met een peuk aan te krijgen ![]() | |
RichardHammond | maandag 9 januari 2012 @ 13:46 |
Hoezo? | |
#ANONIEM | dinsdag 10 januari 2012 @ 18:32 |
dat is dus een BROODJEAAP! LPG tanken gaat alleen bij indrukken knop. Niet handje op knop, geen druk in de slang, geen LPG en kraan van tank dichtdraaien? heeft een LPG-tank dan een kraan waar je bij kan onder het tanken? | |
PeeJay1980 | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:01 |
Zoals ik het lees, kwam er iemand met een losse tank en wilde hij die bij de pomp vullen. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:39 |
Wat voor losse tank? | |
Gokhan03 | dinsdag 10 januari 2012 @ 23:00 |
Was geen auto lpg tank maar een grote losse tank:) | |
densmee | dinsdag 10 januari 2012 @ 23:06 |
en toch heb ik al verschillende keren gezien dat mensen knutselen met spinnen en stokken om die knop maar niet te hoeven indrukken | |
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2012 @ 07:28 |
Hebben die dan dezelfde aansluiting? | |
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2012 @ 07:29 |
Zoals wat. Bij de Shell in Den Haag werd hij gelijk uitgezet als iemand iets verkeerds deed | |
Sounddragon | woensdag 11 januari 2012 @ 07:39 |
Njet, in een propaan- of butaanfles kun je ook LPG gooien, als je maar de goede vulnippel hebt ![]() Blijkbaar brak bij hem zijn (waarschijnlijk zelf gelaste) nippel, en dan komt het restje gas nog uit de slang, en de rest dus uit de fles, tot je hem dichtdraait ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2012 @ 08:10 |
Op die manier zou het eventueel kunnen Maar A. Dan let er op dat tankstation niemand op, dit mag namelijk niet B. dan knalt de slang er af, maar de druk erin is zo weg, dus een rondslingerende slang lijkt mij dan ook overdreven | |
Sounddragon | woensdag 11 januari 2012 @ 08:37 |
A: klopt, maar je kunt dat heel sneaky achter(in) je auto doen. B: klopt ook, zwaar spuitende gasslangen is een beetje over the top idd, het lijkt me logisch dat je meteen die knop loslaat ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 januari 2012 @ 08:42 |
of niet ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2012 08:42:56 ] | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 10:10 |
Nu je dat zegt, hij kwam ook met een serviceauto en vulde de gasfles terwijl hij alleen de deuren open had, zonder dat hij de fles naar buiten sjouwde. | |
CafeRoker | woensdag 11 januari 2012 @ 11:14 |
Is dat gepruts met butaanflessen nu ook de reden dat er overal van die flessenvul bordjes hangen? Ofwel, als iedereen officiele LPG flessen zou gebruiken (duur!) was er geen probleem? | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 12:23 |
Zo n fles koop je eenmaal en kan je wisselen voor een volle zonder dat je hoeft te vullen. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 11 januari 2012 @ 12:34 |
powerflux | woensdag 11 januari 2012 @ 15:19 |
het kan ook. water omzetten in waterstof en verbranden. of de andere manier: onder fucking hoge druk in een tank opslaan en dan die druk gebruiken. maar dan kom je echt niet ver.. | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 15:30 |
Even zonder dollen, dan zou je ook in feite kunnen rijden met je pis. Als je zonder brandstof zit dan pis je in je tank en vervolgens zou je weer door kunnen. Of heb ik het nou verkeerd? ![]() | |
junkiexp | woensdag 11 januari 2012 @ 15:36 |
Leuk topic! ''Automaten zijn voor luie mensen en een handbak is ten alle tijde sneller'' ''Diesel zijn achterhaald en supertraag man, dat moet je echt niet gaan rijden'' ''Bij de witte pompen moet je niet gaan tanken hoor ![]() ![]() Zomaar een greep van wat ik wel eens heb gehoord ![]() Edit, het gaat dan over huidige, nieuwe auto's he! [ Bericht 1% gewijzigd door junkiexp op 11-01-2012 15:50:31 ] | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 15:48 |
Oudere automaten dan bijvoorbeeld 2005 zijn inderdaad trager. Hoe het nu zit weet ik niet precies. Geen broodje aap dus. Een diesel zonder turbo is idd traag als dikke stront ![]() Als je geen pingelsensor heb dan maakt het geen reet uit wat je tankt. Ik weet niet hoe het zit met de restjes of vuil maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik minder km's maak met dezelfde aantal liters vergeleken met de shell. Ik heb het dan over euro95. Tevens is de Shell meestal goedkoper dan de witte pomp ![]() Nofi hoor | |
junkiexp | woensdag 11 januari 2012 @ 15:50 |
Het gaat over de huidige, nieuwe auto's. Maar even een edit gemaakt ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 11 januari 2012 @ 15:50 |
Qua schakeltijden kan je van een moderne automaat nooit winnen. Qua acceleratietijden is het afhankelijk van hoeveel extra gewicht de automaat toevoegt, waardoor je mogelijk toch kan winnen op de 0-100 met je handbak. | |
Biogarde | woensdag 11 januari 2012 @ 15:51 |
Ik heb hier nog een MK7 Escort staan met een automaatbak. 1800 blok. Ik ben al weg als jij nog naar je pook zoekt. | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 15:52 |
Heheh hoeveel traps? Meer info aub ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 11 januari 2012 @ 15:54 |
Que? Volgens mij zijn er maar 5 edities geweest. Welk jaar bedoel je? En daarbij is een Escort met een 1.8 voor zover ik weet nooit met een automaat geleverd. | |
classpc | woensdag 11 januari 2012 @ 15:58 |
[edit] http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort#Escort_.2795_.28Mk7.29 | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 15:59 |
Mijn GTi uit 2005 met DSG trekt sneller op dan de handbak (0-100). Niet veel, maar het scheelt wel. ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 16:05 |
Vandaar dat hij eerder weg is dan mijn auto ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 11 januari 2012 @ 16:06 |
![]() ![]() | |
PeeJay1980 | woensdag 11 januari 2012 @ 16:26 |
Ah, ik had als Mk3 als Mk1 genomen. Nooit meer gedacht aan de heel oudjes. Maargoed, blijft wel staan dat de 1800 alleen met handbak was. Kan zijn dat er een motorblokje gewisseld is, maar origineel is het dan niet. Vandaar ook 'mogelijk', aangezien je veel types automaten hebt ![]() | |
Fiorano | woensdag 11 januari 2012 @ 16:41 |
DSG etc is natuurlijk geen echte automaat. Dat zijn automatische Handbakken... | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 16:51 |
![]() Je bedoeld natuurlijk een gerobotiseerde handbak. Maar dan is het gewoon per definitie een automaat... | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:04 |
Dat komt toch op hetzelfde neer? | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:06 |
Nee, een automatische handbak wil zeggen dat je niets handmatig kunt doen. Een gerobotiseerde handbak kun je automatisch laten schakelen, maar ook handmatig bedienen. ![]() | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:10 |
Dus jij wil zeggen dat een automaat maar 1 versnelling heeft? ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:12 |
Nee, maar daar kun je verder weinig aan handmatig bedienen. ![]() Want die 2, 3, 4 enz bij de pook op zo een automaatbak, heeft weinig met de versnellingen te maken. ![]() | |
blup | woensdag 11 januari 2012 @ 17:15 |
Handbakken - Handbak - Sequentiële versnellingsbak (wel handschakelen niet ontkoppelen) Halfautomaat - Hydraulische versnellingsbak (de ouderwetse automaat) - Dubbelekoppelingversnellingsbak (DSG) Automatische versnellingsbak Tiptronic (automatische handbak) Continu variabele transmissie (CVT) | |
.Neovo. | woensdag 11 januari 2012 @ 17:17 |
![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 11 januari 2012 @ 17:18 |
Ik vind dit trouwens een goed topic. | |
Gokhan03 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:24 |
Een soort Mythbusters maar dan op fok in topic vorm ! | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:24 |
| |
FkTwkGs2012 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:24 |
een automaat zal altijd trager zijn dan een optimaal geschakelde handbak in verder status quo omstandigheden. | |
RealBizkit666 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:24 |
Nee. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 11 januari 2012 @ 17:26 |
Vroeger wel, nu niet meer. | |
FkTwkGs2012 | woensdag 11 januari 2012 @ 17:26 |
proof it. |