abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106490812
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Huh? wut? 5 meter in een seconde? waar haal je dat vandaan? 120 km/u is nog steeds 33 meter per seconde :?

Die snelheid kan je alleen gebruiken als je voorganger tegen een betonnen muur aanrijdt. Niet met gewoon afremmen. Na de eerste seconde voluit remmen is de snelheid van je voorganer 23 meter per seconde en heeft hij 5 meter minder afgelegd dan jij.

quote:
2 seconden op de snelweg @ 120 is lang zat, als je scherp bent en op zit te letten. 2 seconden is aan de krappe kant als je voorganger vol in een stilstaande file klapt, maar dan zit je zelf ook wel een beetje te snurken :)

Het enige verschil wat je op moet vangen in die 2 seconden (65 - 70 meter) is je reaktietijd en eventueel het verschil in vertraging tov je voorganger, en dat moet makkelijk lukken als je niet als een zombie achter het stuur van een auto uit 1965 met rondom trommelremmen zit ;)
Mee eens uiteraard.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 17:39:35 #102
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106491017
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.

In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten.

Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden. |:(
met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo )
Ik rij ook altijd 50 in de 4. Mijn auto heeft er geen moeite mee.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:00:53 #103
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_106491849
Zolang je van 50 in zijn 4 of 5 niet plankgas gaat heeft het blok er niet veel moeite mee.


Nog een: Duitse degelijkheid. :D _O- _O- _O-
pi_106492201
ik kon een tijdje terug ruim 50 in z'n 5. stationair. hij was een beetje rijk afgesteld :P

anyway, ik vind 50 wel een 3e versnelling waard. de auto is een stuk responsiever indien nodig, remt beter af op de motor. dat soort dingen.

het broodje aap van dit topic is voor mijdat oldtimers per definitie goedkoop zijn om te rijden, en ook per definitie viezer dan een nieuwe auto. ohja, en de genoemde dat APK een garantie voor een degelijke auto is. En de bullshit om alles maar bij de dealer te halen en te laten doen.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_106492484
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:00 schreef blup het volgende:
Zolang je van 50 in zijn 4 of 5 niet plankgas gaat heeft het blok er niet veel moeite mee.

Nog een: Duitse degelijkheid. :D _O- _O- _O-
Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:55:33 #106
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106493936
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
50 in de 5 is bij net genoeg om net niet te gaan "bokken" :P Maar ik doe het meestal in de 4. Rijdt ook lekker rustig
  vrijdag 6 januari 2012 @ 18:57:21 #107
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_106494016
Zijn de automaten al langs geweest?
pi_106494141
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:57 schreef .Neovo. het volgende:
Zijn de automaten al langs geweest?
"Een automaat hoef je niet te onderhouden omdat je geen koppelling hebt"
pi_106494279
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 18:17 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik rij regelmatig 50 in zn 5. Met 1100 toeren maar ik trek sneller op dan een gemiddelde auto in zn 3
Ahnee joh wat erg :') :') :') dat soort mensen :') :') :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:13:00 #110
78498 classpc
I don't like change
pi_106494651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 16:41 schreef silenthill het volgende:
2 seconden afstand is ruim voldoende.
In die 1 seconde reactietijd, zit je al achterin je voorganger als die vol in zijn ankers gaat.

In de spits kun je vaak niet anders, maar anders hou ik meer afstand en dat heeft geholpen. Waardoor ik niet vol in de remmen hoefde en zelfs 1 keer naar de vluchtstrook kunnen uitwijken, terwijl voor mij er 4 op elkaar zaten.

Het nieuwe rijden, nog zo eentje. mensen die 50 in zijn 4 of 5 rijden. |:(
met 1700 toeren, lekker voor je blok ( druk op lagers enzo )
Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap.

Het is niet slecht voor je motorblok om 50 in z'n 4 of 5 te rijden. Zolang je maar niet bij 30 al overschakelt naar z'n 5. Als jij normaal optrekt tot 50 en dan overschakelt naar de 5 dan is er echt niks aan de hand. Het kost veel minder kracht om de auto op snelheid te houden dan om die snelheid te bereiken, dus er is niks mis om dan in z'n 5 te rijden.

Dat soort dingen staan zelfs in de handleiding van mijn Astra F dat je vroeg moet overschakelen en de motor laag in de toeren moet houden. En daar zit een blok in dat vrijwel identiek is aan die van een Kadett.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 19:22:14 #111
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106495010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Dat van die druk op lagers is inderdaad een broodje aap.

Het is niet slecht voor je motorblok om 50 in z'n 4 of 5 te rijden. Zolang je maar niet bij 30 al overschakelt naar z'n 5. Als jij normaal optrekt tot 50 en dan overschakelt naar de 5 dan is er echt niks aan de hand. Het kost veel minder kracht om de auto op snelheid te houden dan om die snelheid te bereiken, dus er is niks mis om dan in z'n 5 te rijden.

Dat soort dingen staan zelfs in de handleiding van mijn Astra F dat je vroeg moet overschakelen en de motor laag in de toeren moet houden. En daar zit een blok in dat vrijwel identiek is aan die van een Kadett.
Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit.
Aangezien je oliepomp ook maar op halve toeren draait heb je minder smering dan bij het normale werkgebied van je toerenbereik. Hoge belasting en minder smering is meer slijtage.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106495257
Daarbij is die extra belasting ook niet heel goed voor de interne onderdelen zoals de drijfstangen enzo, los van de mindere smering. Vergelijk het maar met het optrekken in de zwaarste versnelling van je fiets; je moet dan veel kracht op de trappers zetten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2012 @ 20:00:39 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106496950
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 01:32 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Wou je zeggen dat dat goedkoop is dan? En er dan vanuit gaan dat ze nieuw worden gemonteerd door een garagist. Niet door een beun uit Hoekekutterhielkema.
Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor.

En de 'beun' die die prijzen rekent werkt bij D&O Services.

Schokbrekers laten vervangen is duurder en vaak ingewikkelder.

*Morgen ga ik er heen en dan rekenen ze die prijzen. Wellicht zijn het aangepaste actieprijzen, maar het blijft goedkoper dan schokdempers laten vervangen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106503600
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij is die extra belasting ook niet heel goed voor de interne onderdelen zoals de drijfstangen enzo, los van de mindere smering. Vergelijk het maar met het optrekken in de zwaarste versnelling van je fiets; je moet dan veel kracht op de trappers zetten.
je moet ook niet optrekken in zijn 50 naar de 50 toe, dat gaat niet eens werken. als je eenmaal 50 rijdt is er relatief weinig energie nodig om die snelheid aan te houden. dan kun je bij veel auto's ook zo ongeveer naar de 5 zonder dat ie gaat 'bokken'. en minder toeren = minder slijtage.
pi_106505561
Mijn "kamperbak" fluitend door de APK |:(
Audi 80 uit 1981

Gekocht met een vol jaar APK, voor een appel en een ei.



Overal waar je tegenaan schopte of met je vingers drukte, prikte je door het plaatwerk.
De bodem was net zo erg. Heeft 30 jaar aan de kust gestaan ( Lekker zoute lucht )

3 jaar geleden door de ANWB op autoambulance naar de sloop gebracht, omdat ik door mijn achteras was gezakt, toen ik een oprit stapvoets nam.

Zie hem nu nog regelmatig rondrijden in de buurt van mijn werk. In plaats van piepen, kraakte hij onder het rijden.

APK, hoezo veilig :)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:52:07 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106506682
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:00 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Sommige oldtimers zijn inderdaad behoorlijk vervuilender dan een moderne auto...
jah dat klopt maar een moderne auto stoot per jaar toch meer de lucht in dan een gemiddelde oldtimer..
waarom? omdat oldtimers meestal niet veel rijden... maar dat snappen de meeste mensen niet :')
als ze nu alle 2 maar 5000km in 1 jaar rijden jah dan is een nieuwe schoner. maar de meeste rijden toch wel iets meer perjaar ;)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:55:10 #117
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106506836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 11:04 schreef Barcaconia het volgende:
Oja: een heel vaak gehoorde:

"Als je xenon achteraf inbouwt kom je niet meer door de APK."
wasdat maar zo!
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:58:00 #118
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106506986
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:00 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

"Een automaat hoef je niet te onderhouden omdat je geen koppelling hebt"
klopt heb een koppeling mogen vervangen ooit...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:30 schreef silenthill het volgende:
Mijn "kamperbak" fluitend door de APK |:(
Audi 80 uit 1981

Gekocht met een vol jaar APK, voor een appel en een ei.

[ afbeelding ]

Overal waar je tegenaan schopte of met je vingers drukte, prikte je door het plaatwerk.
De bodem was net zo erg. Heeft 30 jaar aan de kust gestaan ( Lekker zoute lucht )

3 jaar geleden door de ANWB op autoambulance naar de sloop gebracht, omdat ik door mijn achteras was gezakt, toen ik een oprit stapvoets nam.

Zie hem nu nog regelmatig rondrijden in de buurt van mijn werk. In plaats van piepen, kraakte hij onder het rijden.

APK, hoezo veilig :)
zocht nog een donor motor :P voor mijn passat
pi_106508372
@T42

Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen. :P
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:34:49 #120
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106508777
Sommige mensen moet de definitie van 'broodje aap' nodig worden uitgelegd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:46:10 #121
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106509404
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:34 schreef Dromer het volgende:
Sommige mensen moet de definitie van 'broodje aap' nodig worden uitgelegd.
Hooguit dat hij aangeeft dat mensen denken dat een goedgekeurde auto 100% goed/veilig/technisch in orde is. Wat niet zo is. 80% van de mensen denken dat wel. Als het niet meer is.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:48:59 #122
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106509549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 20:00 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ja, een bol kost ¤30,-/¤40,- (4 bollen van ¤30,- en 1 van ¤40,-) en de monteur vraagt ¤27,50* per uur. Om de bollen aan de voorkant los te halen moet je de motorkap openen, een boutje losdraaien (om het system drukloos te maken) en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Om de bollen aan de achterkant los te halen moet je de auto op een brug rijden en met een hamer en beitel de bollen er af 'slaan'. Soms zitten die bollen erg vast, maar aangezien die lui dat dagelijks doen hebben ze daar ook vast truucjes voor.

En de 'beun' die die prijzen rekent werkt bij D&O Services.

Schokbrekers laten vervangen is duurder en vaak ingewikkelder.

*Morgen ga ik er heen en dan rekenen ze die prijzen. Wellicht zijn het aangepaste actieprijzen, maar het blijft goedkoper dan schokdempers laten vervangen.
Ja, NU, voor een ouwe Citroen. NU kost dat 'niks' meer. Toen wel. Een normaal denkend mens koopt geen BX (of weet ik veel wat uit die tijd) meer voor hun dagelijkse 300km woon~werk. Sure, er zijn uitzonderingen, maar die zijn op 1 zagerijhand te tellen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 00:00:04 #123
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106510113
Ja, DAT zei je er niet bij. Los daarvan: alleen de bollen waren vroeger duurder. Ze zaten op dezelfde manier vast. Hoewel ... Ze zullen wat minder vastgerot gezeten hebben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:04:00 #124
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106510310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:00 schreef 2cv het volgende:
Ja, DAT zei je er niet bij. Los daarvan: alleen de bollen waren vroeger duurder. Ze zaten op dezelfde manier vast. Hoewel ... Ze zullen wat minder vastgerot gezeten hebben.
Mensen die roepen op een verjaardag dat die bollen duur zijn (laten we het bollen noemen), zijn de mensen die die auto's de fabriek uit hebben zien rollen en ze hebben zien staan in showrooms. Die hebben dan via via opgevangen dat het een duur grapje is. Wat ook zo is. In 1989. Dat zijn de mensen die roepen dat het duur is. In de tijd dat ze net zoveel rondreden als de AstraCorsa/Golf/Polo NU.

Anno 2012 een enkeling die blijft volhouden dat het duur is, maar die is van nature altijd zo stijf.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 00:06:23 #125
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106510413
Dus het is inmiddels een broodje-aap verhaal.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:09:07 #126
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106510536
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:06 schreef 2cv het volgende:
Dus het is inmiddels een broodje-aap verhaal.
Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 00:11:27 #127
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106510657
Dus op zich snap ik wel waar het vandaan komt en waarom die gedachte blijft bestaan.

Als gematigd autoliefhebber vind ik het wel geinig dat je geld in zo'n auto steekt.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 7 januari 2012 @ 00:12:24 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106510697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:10 schreef Gokhan03 het volgende:
"Is je auto nou alweer kapot? Hij zit elke keer weer in de garage"

Domme kut, jaarlijkse APK moet iedereen ondergaan :')
Nou nee :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 00:20:40 #129
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106511064
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:09 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Inmiddels. Al zijn de kosten zonder dat je precies weet waar je het halen moet (leek) en laten doen, nog steeds niet in verhouding met de waarde van een gemiddelde Citroen uit die tijd. Of hij moet in concoursstaat zijn. Maar dan koop je er nog steeds in waarde geen Fiat 500 voor. 2e hands.
Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:08:47 #130
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_106512893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 00:20 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je dingen halen moet is alles duur. En in verhouding ? Wie bepaalt of iets in verhouding is ?
Lekker makkelijk lullen :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 01:30:23 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106513676
De 'verhouding' lijkt me de kostprijs van de reparatie in verhouding tot de huidige dagwaarde van het voertuig in kwestie; topics zat te vinden hier en op het net van mensen die zich afvragen of een bepaalde reparatie nog wel de moeite waard is omdat de dagwaarde volgens hen de reparatie niet rechtvaardigt.
Uiteraard is die 'waarde' natuurlijk afhankelijk van de relatie die de eigenaar met het voertuig heeft; iemand die met een oude Micra zijn woon- werk kilometers maakt, zal minder snel een reparatie van 50% van de dagwaarde uit (laten) voeren als een Citrofiel of eender welke andere auto- of motorliefhebber :)

hence: Afscheid nemen van mijn Peugeot 306?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zaterdag 7 januari 2012 @ 01:47:01 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106514202
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 01:08 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Lekker makkelijk lullen :')
Jij ook, jij komt plotseling met 'vroeger' aanzetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_106516779
Wankelmotoren kosten veel aan onderhoud, en zo nog een paar :')
pi_106517640
quote:
anyway, ik vind 50 wel een 3e versnelling waard. de auto is een stuk responsiever indien nodig, remt beter af op de motor. dat soort dingen.
Ja hoi.

Zet hem dan in zn 2 zou ik zeggen.

Doei!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 11:28:20 #135
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106519451
Is 'Citroens zijn duur in onderhoud' een broodje aap?
(en dan heb ik het dus niet over mensen die voor de liefhebberij rondrijden in auto's van voor hun tijd)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:16:11 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106520477
In geval van een nieuwe Citroën is zo'n ding niet duurder in het onderhoud als elke andere nieuwe auto; ja dus.. broodje aap :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 12:24:24 #137
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_106520664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 03:22 schreef Faxie het volgende:
Wankelmotoren kosten veel aan onderhoud, en zo nog een paar :')
Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_106521261
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 08:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja hoi.

Zet hem dan in zn 2 zou ik zeggen.

Doei!
Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_106521397
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106521503
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
Thnx, maar niet te serieus hè? ik zat vosss een beetje te klieren ;)
terug ontopic? er zijn ook nogal wat verkeersregelmythes..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_106521685
Ach nog een leuke. Iemand vroeg mij bij hoeveel toeren ik schakelde normaal. Ik zeg meestal tussen de 3500 en 4000 toeren, maargoed dat ligt er ook aan in welke auto en mijn bui. Hij helemaal verbaast: "Maar dat is toch helemaal niet zuinig?!".

Ik rijd in de auto van mijn ouders zuiniger dan mijn vader, ik rijd overal vlot door en hij het tegenover gestelde. Gewoon veel uit laten rollen als het kan, dat scheelt pas (ook voor je remmen). Doe ik in mijn eigen auto's ook.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106521777
Ik hoorde gisteren een verhaal van mijn collega. Bij het bedrijf waar hij eerst werkt was een man die altijd sterke verhalen vertelde en het zelf ook nog geloofde. Hij reed een keer langs een akker waar een tractor vast zat in de modder. Hij heeft met zijn auto die tractor uit de modder getrokken. :')
History became legend, legend became myth.
pi_106521970
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:09 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ach nog een leuke. Iemand vroeg mij bij hoeveel toeren ik schakelde normaal. Ik zeg meestal tussen de 3500 en 4000 toeren, maargoed dat ligt er ook aan in welke auto en mijn bui. Hij helemaal verbaast: "Maar dat is toch helemaal niet zuinig?!".

Ik rijd in de auto van mijn ouders zuiniger dan mijn vader, ik rijd overal vlot door en hij het tegenover gestelde. Gewoon veel uit laten rollen als het kan, dat scheelt pas (ook voor je remmen). Doe ik in mijn eigen auto's ook.
Net als "80 in zn 5"

Nee maar het is gewoon afhankelijk van de auto. Ik vind het zelf ook vreemd dat mijn auto 50 in zn 5 zonder moeite rijdt. Het lijkt alleen alsof ik net een 6e versnelling mis voor als ik 120 ga. Nu gaat hij met 3500 toeren 120.
Met mn vorige auto had ik hetzelfde blok maar dan automaat en reed ik 120 mte 2500 toeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:13 schreef valek het volgende:
Ik hoorde gisteren een verhaal van mijn collega. Bij het bedrijf waar hij eerst werkt was een man die altijd sterke verhalen vertelde en het zelf ook nog geloofde. Hij reed een keer langs een akker waar een tractor vast zat in de modder. Hij heeft met zijn auto die tractor uit de modder getrokken. :')
Doet me denken aan dit:
Denken dat de truck helemaal vast zat :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:36:38 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106522435
Dan heb je wel een bazenfilmpje van je Impry ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106522727
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon 50 in z'n 3, dan loopt de motor lekker, is 'ie zuinig en kun je goed afremmen op de motor en optrekken. Zuinigheid zit 'm in de constantheid van je gas.
ik heb het bij verschillende auto's getest, maar 50 / 60 in zijn 5 is altijd zuiniger dan in zijn 3.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 14:34:20 #146
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 7 januari 2012 @ 15:10:20 #147
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106525077
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:34 schreef jitzzzze het volgende:
Maar hoe zit het nou met bandenspanning? Kan je die controleren door een trap tegen het wiel te geven? :')
Heb jij geen manometer in je schoen dan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_106525552
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:

[..]

Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
Hoi!

Ja lastig allemaal.

Succes met je keuze :)

grgr!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:26:19 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_106527420
Ik zag gisteren een Reliant Robin rijden op de A1(iig. omgeving Gooi/Amsterdam).
Top Gear/Mr. Bean broodje aap verhaal, dat ze allemaal omvallen en hun bestuurders vermoorden is dus onjuist.

Nb. Is zo'n mongoloïde 3-wieler van Trabantoplastic.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_106527653
Wàt?! Top Gear loog? OH NOES!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 16:46:29 #151
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 7 januari 2012 @ 16:56:54 #152
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106528344
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 19:22 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Heel simpel verhaal: Je auto levert bij weinig toeren weinig kracht maar moet wel de hele auto voortduwen. De belasting is dus hoger dan wanneer je in het werkgebied van je toerenbereik zit.
Aangezien je oliepomp ook maar op halve toeren draait heb je minder smering dan bij het normale werkgebied van je toerenbereik. Hoge belasting en minder smering is meer slijtage.
Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt.
pi_106528387
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:56 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat van die oliepomp en smering schijnt volgens onze monteur onzin te zijn. Volgens hem maakt het ook geen bal uit of je de auto 's morgens 10 minuten laat draaien. Volgens sommigen schijnt het blok dan ook minder te smeren. Hij wist mij te vertellen dat dat vooral een probleem was van oude motorblokken, maar dat het met moderne blokken geen bal meer uitmaakt.
eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:02:52 #154
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106528499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 16:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

eerst warm rijden voor volle belasting. telt nog wel volgens mijn instructieboekje.
Tuurlijk, maar dat is iets anders.
pi_106528605
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106529450
"Ja ik heb mn auto gechipt en nu heeft hij 20 pk meer"
  Moderator zaterdag 7 januari 2012 @ 17:36:54 #157
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:37:54 #158
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106529552
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
OHja, ook een leuke; hij is toch warm wanneer de koelvloeistoftemperatuur omhoog gaat?
Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas. _O-
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:41:56 #159
78498 classpc
I don't like change
pi_106529668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:37 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dit. Loerend op het metertje en op het moment dat de 90 wordt aangetikt vol op het gas. _O-
Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106529681
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens?
pi_106529716
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:50:18 #162
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106529905
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

goeie vraag. vroeger had je dat volgens mij nog wel eens?
Jep, volgens mij pa zit een olietemperatuurmeter er vroeger (bijna) standaard in en kwam een koelvloeistoftemperatuurmeter zo goed als nooit voor. Doe mij maar beiden.
pi_106529988
Voor een normaal rijgedrag in het verkeer heb je geen olietempmeter nodig. Je gaat niet constant op volle toeren rijden want daarvoor heb je de versnellingen voor.

Ik denk dat de kvstempmeter er is omdat deze het snelst opwarmt en je snel kan zien als je motor overhit raakt.
Zelfs als hij op 90 graden zou staan betekent niet dat je olie ook 90 graden is :)

Maar dat terzijde, tegenwoordig heb je auto's waar ook geen kvstempmeter op zit.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 17:55:38 #164
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530060
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:52 schreef Gokhan03 het volgende:
Voor een normaal rijgedrag in het verkeer heb je geen olietempmeter nodig. Je gaat niet constant op volle toeren rijden want daarvoor heb je de versnellingen voor.

Ik denk dat de kvstempmeter er is omdat deze het snelst opwarmt en je snel kan zien als je motor overhit raakt.
Zelfs als hij op 90 graden zou staan betekent niet dat je olie ook 90 graden is :)

Maar dat terzijde, tegenwoordig heb je auto's waar ook geen kvstempmeter op zit.
Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter.
pi_106530201
Oliedrukmeter zag je vroeger ook nog.

Geef mij maar metertjes i.p.v. blauw\ rood lampje voor koelvloeistof.
Rood lampje is erg, maar geeft niet exact de temperatuur aan.

Vooruitgang is dus niet altijd beter.
pi_106530205
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:55 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Olie doet er drie tot vier keer langer over om op te warmen dan water. Lijkt een meter mij geen overbodige luxe, verder houd ik van metertjes, geven toch een soort van veiligheidsgevoel. De water- en olietemperatuurmeter zouden evt. ook wel gecombineerd kunnen worden in één meter.
Dat snap ik. Een tijd terug reed ik in een honda uit rond 2005 en die had geen temp meter :) Alleen een lampje voor als hij overhit zou raken.
pi_106530289
Hiervoor had ik een bmw E39 en die had een verborgen boordmenu. Daar kon ik de accuspanning, kvstemp(in graden) en het aantal liters benzine ook zien.
Een digitale benzinemeter is echt chiller omdat je precies weet hoeveel er in zit. Lampje gaat aan, dan heb ik nog wel mn resterend aantal kms maar ik kon toen ook zien dat er bijvoorbeeld 8 liter in zat toen het lampje net aan ging :)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:04:46 #168
78498 classpc
I don't like change
pi_106530359
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Koelvloeistof is voor gewone mensen belangrijker, als dat te warm wordt dan heb je een probleem. Plus dat je dan nóg een metertje hebt.
Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:07:57 #169
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530457
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes.
pi_106530470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
ze willen ook niet dat je zelf lampjes vervangt. liever naar de garage, daarom zijn de lampjes tegenwoordig vaak onmogelijk om snel te vervangen.
pi_106530499
Toch ben ik erg blij met mijn oliedrukmeter, speciaal ingebouwd maar wel origineel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106530631
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:24 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Is dat niet zo dan? Tenminste, op de langere termijn.
As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:13:53 #173
78498 classpc
I don't like change
pi_106530672
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:07 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Veel auto's zijn tegenwoordig zo stil dat je het motorgeluid zo goed als niet meer hoort of als je harde muziek draait. Doe mij maar gewoon metertjes.
Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:14:27 #174
78498 classpc
I don't like change
pi_106530690
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:12 schreef Faxie het volgende:

[..]

As je er goed mee omgaat gaan ze tegenwoordig best lang mee. Regulier onderhoud is een lachertje.
Regulier onderhoud is bij alle auto's vaak het sleutelwoord.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:17:51 #175
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106530835
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Dat voel je al na 2 seconden of je in de goeie versnelling zit.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:19:19 #176
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106530893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:13 schreef classpc het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens.

Al weet je op een gegeven moment wel ongeveer in welke versnelling je moet zitten op een bepaalde snelheid.
Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
pi_106530899
'Iedere aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden.'
Of nog leuker: 'ja, maar deze aanhanger is leeg, dus mag ik ermee rijden.'
Of: 'waar is dat rijbewijs BE voor nodig? Ik kan dat toch wel....'

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 07-01-2012 18:26:07 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106530938
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:20:25 #179
78498 classpc
I don't like change
pi_106530942
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:19 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar ik wil gewoon die meters, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Voor mij is minder niet altijd beter.
:Y .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106531111
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'

BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
pi_106531472
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:36:40 #182
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106531506
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Wat is nu het broodje aap?
pi_106531846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:24 schreef CafeRoker het volgende:
'als je apk verlopen is ben je automatisch niet meer verzekerd'

BS. tenzij je een ongeluk dat aan achterstallig onderhoud te wijten is.
Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_106533534
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:35 schreef Ridocar het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs rijden slingerend met 100, al rukkend, met het pornoboekje in de hand, laptop opengeklapt op het dashboard en radio hollandio op 10 op de snelwegen.
Allemaal.
Als ik de verhalen van mijn buurman mag geloven die internationaal rijdt dan klopt dat aardig :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_106533754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:36 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Wat is nu het broodje aap?
dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106536883
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
ik heb het bij twee verschillende verzekeraars nagevraagd en bevestigd gekregen. Een van de twee was zelfs schriftelijk.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 20:53:03 #187
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106536994
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Meeste verzekeraars hebben dat in de polisvoorwaarden geregeld hoor.
Dat wilde ik ook typen, want dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. No way dat die gaan uitkeren voor een niet apk gekeurde auto. Ik kan het mij gewoon bijna niet voorstellen, maar wat niet kan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 19:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

dat die begrenzer op minstens 100 staat afgesteld. Meestal vastgesteld door mensen in een auto met een enorme tellerafwijking.
Al die andere dingen komen daar nog achteraan.
Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.

Maar ik volg Jeremy Clarkson en hij zegt dat het wel waar is. :')
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:26:01 #188
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106538384
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:53 schreef RichardHammond het volgende:

Oh. Zonder lading lopen die wel behoorlijk richting de 100.

B.u.l.l.s.h.i.t.

De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:28:08 #189
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106538482
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

B.u.l.l.s.h.i.t.

De begrenzer werkt op de tachograaf, en dat is een geëikt instrument. Dingen zijn afgesteld op 89.9 km/u en geen meter harder. Als jij erachter rijdt en je teller geeft 100 aan, kun je er vergif op innemen dat jóuw teller 10 km te veel aangeeft.
Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:33:27 #190
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106538727
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 23:27 schreef silenthill het volgende:
@T42

Was het bekende 1600 dieselblok van Audi, zonder turbo uiteraard.
KM stand stond op 350.000, waarvan de teller zeker wat was teruggedraaid.
Blok liep heel netjes en altijd starten en lopen. :P
zo 1 zoek ik dus :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 12:51 schreef powerflux het volgende:

[..]

Hoi,

mag de 4 ook voor gewoon cruisen in de 50? want dat doe ik soms.
oh, en 90 in z'n 2 kan 'ie trouwens ook. zegt de fabriek. maar ik vond 85 al wel goed.

tjeetje, wat een keuzes allemaal -O-

Groetjes!
ik heb een auto die maar 2 versnellingen heeft ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:39:19 #191
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106538939
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:41 schreef classpc het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af waarom ze er dan niet een metertje voor de olie bij in zetten. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt me.
dat doe je in de racerij
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:04 schreef classpc het volgende:

[..]

Ja maar je hoeft de gebruiker van je product ook niet dom te houden. Het lijkt net alsof dat tegenwoordig veel meer gedaan wordt. Alles achter kappen stoppen en minder makkelijk bereikbaar maken... Alsof ze niet willen dat je zelf de standaard klusjes doet of iets simpels vervangt.

Dat is net zoals dat de meest simpele modellen ook geen toerenteller hebben. Die heb je in principe ook niet nodig omdat je prima op het motorgeluid kunt rijden, maar het is nog steeds wel handig om te kunnen zien.
sinds de jaren 50 zetten ze in veel auto's streepjes in de km teller. die geven de maximale snelheid aan + voor welke versnelling ;)
pi_106538943
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:09:31 #193
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106540188
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:28 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Mijn kameraad zegt het, als chauffeur zijnde, zelf. Het zal geen 100 wezen, maar absoluut harder dan 90.
Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt :)

Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u :+ , maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:39:52 #194
53151 T42
Pinball Wizard
pi_106541523
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik rij wel eens achter vrachtwagens maar de bulk rijdt rond de 90 volgens gps. enkele keer zie je er die 100 rijden maar die zullen wel gepriegeld hebben aan hun begrenzer gok ik.
na een brug als ze naar beneden rijden ;)
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:50:50 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106542026
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:39 schreef T42 het volgende:

[..]

na een brug als ze naar beneden rijden ;)
Of als ze er van af donderen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106542576
Van een brug naar beneden is een uitzondering, maar dat is een technische tekortkoming van de begrenzer. Zo'n ding stopt bij 90 gewoon met gasgeven, maar remmen doet 'ie ook niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:15:10 #197
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_106543216
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ben ook chauffeur, en ik zeg dat je kameraad bierpraat verkoopt :)

Rijdende werktuigen zóuden harder kunnen lopen omdat die wel de begrenzerplicht, maar niet de keuringsplicht erbij hebben, dus die kunnen afwijken na een aantal jaren. Ik kon in mijn mobiele kraan bijvoorbeeld het ding uitzetten dmv een schakelaar om een aanloopje voor een brug of het uitklimmen van een tunnel te kunnen doen met meer dan 35 km/u :+ , maar vrachtwaggels hebben stuk voor stuk een gekeurde en geëikte begrenzer, en die lopen geen spat harder als wat ik al aangaf, is wettelijk verplicht, hem uitschekelen is een economisch delict, te beboeten met boetes ter hoogte van een maandsalaris voor de chauffeur, en enkele keren dat bedrag voor het bedrijf.
Wat wél kan, en dat flikken vooral bloemenboeren wel eens, is dat de auto na de keuring voorzien wordt van een afwijkende bandenmaat, en dat kan een paar km schelen, maar geen 10 :N
Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:30:26 #198
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106543918
Geldt dat allemaal ook voor de oostblokkers? De regels vast wel, maar worden die ook zo netjes gekeurd? Ik lees regelmatig dat ze aan de kant worden gezet voor van alles en nog wat. (als ze al niet zelf op de vluchtstrook stilstaan om te gaan slapen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:39:09 #199
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106544275
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:15 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Dat verhaal over die bloemenboeren heb ik ook wel gehoord, daarvan werd de cardan vervangen door een buscardan. Banden vervangen heeft zo goed als geen zin. Maar dan mag jij mij uitleggen hoe het kan dat wanneer ik de auto 90 km per uur laat rijden volgens de gps en op de CC, ik alsnog word ingehaald.
Een cardan vervangen heb ik nog niet gehoord, lijkt me wel een hoop werk om elk jaar te doen, maargoed, het zou kunnen.

Burger-GPS is ook niet helemaal zaligmakend, ik heb op mijn TT ook wel eens gezien dat hij kortstondig 94 aangaf, terwijl ik net onder de 90 zat op de teller, maar 10 minuten later gaf hij bij dezelfde snelheid weer netjes 90 aan. Er zullen er vast wel een paar stout zijn, maar mijn ervaring op basis van mijn eigen Tacho, is dat de overgrote meerderheid van de vrachtwagens ergens rond de 85 zit; meestal 84, want dat is de 'prent-grens'. Een enkele container of bloemenboer wil er nog wel eens langsfladderen, maar het gros rijdt netjes binnen die grens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 8 januari 2012 @ 01:26:34 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_106548148
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Aanhanger met eigen kenteken mag je alleen met BE rijden omdat een eigen kenteken pas vanaf 750kg (of iets anders) is?
Je hebt BE nodig wanneer het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger meer is dan het leeg gewicht van de auto. En een aanhanger zonder eigen kenteken mag je rijbewijstechnisch altijd trekken. Je moet dan alleen nog even kijken of de auto het mag trekken ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')