Exact, maar niet al die religies kunnen tegelijkertijd in lijn zijn met de realiteit. De vraag is dus hoe je beoordeelt welke dat wel is en welke niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is genoeg bewijs dat er inderdaad een God is!
Welke?
Kijk simpelweg naar Gods woord. Voor de christenen is het woord van God de Bijbel.
Voor een moslim de Koran. Is de Bijbel waar dan is het dus Jehovah God.
Is de Koran waar dan is het dus Allah.
Kun je nu eens concreet zeggen wát er hóé bewezen is? Het liefst met bronnen. Begin een beetje zat te worden van het feit dat je maar over bewijs blijft schreeuwen zonder het te tonen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
God is bewezen en de Bijbel. Concreet zat.
Joh het is net als met Waarheid toentertijd: argumenten zijn voor deze lui niet interessant.Ze komen met drogredenen en noemen dat de waarheid.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
God is bewezen en de Bijbel. Concreet zat.
En dat zegt iemand die tegen mij zei:
[..]
Rot lekker eind op troll
Wellicht is de waarheid te hard voor je. Zo teleurgesteld in de kerk ofzo?
Goddomme Camel daar heb je m mooi te pakkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom. Pak die bijbel van je en sla er een paar keer mee tegen je hoofd. Kom gewoon eens met een tasbaar bewijs op de proppen dat god bestaat. Een telefoonnummer waar hij op te bereiken is is ook goed.
Welk bewijs dan ? En wie zegt dat de bijbel waar is?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is genoeg bewijs dat er inderdaad een God is!
Welke?
Kijk simpelweg naar Gods woord. Voor de christenen is het woord van God de Bijbel.
Voor een moslim de Koran. Is de Bijbel waar dan is het dus Jehovah God.
Is de Koran waar dan is het dus Allah.
Helaas weten we het antwoord ook al wat meneer ons gaat geven.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:44 schreef 46 het volgende:
[..]
Goddomme Camel daar heb je m mooi te pakken
Uw naam worde geheiligd idd, maar hoe blijkt daaruit (2e deel van mijn vraag) dat het anders vermelden van God's naam vermeden moet worden? (even los van hoe die naam dient uitgesproken te worden)quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bv uit de bergrede, het modelgebed: Uw naam worde geheiligd.
Dat is niet helemaal een antwoord op mijn vraag,mijn vraag is de volgende:quote:De vertaling is daar hetzelfde hoor, behalve dat het een andere taal is.
Wie dat bepaald? De oorspronkelijke tekst die via mensen handen geschreven is door God.
Ps 20:1 staat ook: ''Moge de naam van de God van Jakob u beschermen''
Mt 28:19 ''Hen dopende in de naam van de Vader''
Openb 14:1 ''en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen''
Deut 12:5 ''om daar zijn naam te vestigen, om die daar te doen verblijven''
Dat iemand het niet met jou eens is betekent niet dat zij daarmee gelijk ongelijk hebben.quote:Nee het enige wat Elemo aantoond is dat hij en vele mensen niet langer kijken dan hun neus lang is!! Nogmaals: Door bemiddeling van Jezus zijn alle dingen geschapen. Zoiets staat er.
Bij ons zijn alle [andere] dingen geschapen.
Die andere is dus duidelijkmakend, want anders zou Jezus zichzelf en God hebben geschapen.
Dat kan simpelweg niet.
De Bijbel is geen boek dat je per vers bekijkt, de gehele Bijbel staat met elkaar in verband en soms heb je andere verzen nodig om iets duidelijk te maken.
Volharding in domheid valt idd niets tegen te doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Joh het is net als met Waarheid toentertijd: argumenten zijn voor deze lui niet interessant.Ze komen met drogredenen en noemen dat de waarheid.
Tegen volharding in domheid kun je niet op. Echt niet.
Zucht....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Exact, maar niet al die religies kunnen tegelijkertijd in lijn zijn met de realiteit. De vraag is dus hoe je beoordeelt welke dat wel is en welke niet.
Serieus zeg, dat mensen zo weinig onderricht kunnen zijn in de Bijbel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:46 schreef TheTalker12 het volgende:
[..]
Welk bewijs dan ? En wie zegt dat de bijbel waar is?
Ik als onwetende kan bekeerd worden dat is toch wat jullie jehova's doen! Ik daag je uit overtuig mij, laat mij zien dat god bestaat.
En waar zie je het verschil tussen allah en god ? behalve dat de naam ''allah'' niet in de bijbel staat wil niet zeggen dat hij een andere godmoet zijn.
Vandaar ook dat je consequent weigert die zogenaamde bewijzen te tonen... over kansloos gesproken.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volharding in domheid valt idd niets tegen te doen.
Daarom zijn evolutionisten ook gewoon een kansloze doelgroep.
Argumenten zijn voor christenen absoluut belangrijk hoor.
Geloof is grotendeels ook gevoel, maar een onmisbaar deel is wel de bewijzvoering.
Gelukkig ben ik bevoorrecht om dit wel te hebben kunnen onderzoeken.
Iets wat velen hier nog voor zichzelf moeten uitvinden.
[..]
Zucht....
Door te kijken welke strookt met de waarheid. De Bijbel in dit geval dus.
De vele evenementen in de Bijbel zijn door de archeologie bewezen, waaronder vele profetienen die honderden jaren ervoor opgeschreven zijn tot in details en precies zo uitkwamen.
Dat wijst op Goddelijke invloed, niet iets menselijks.
Vandaar dus dat ik al bv de voorspelling van de val van Babylon genoemd heb.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:37 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Vandaar ook dat je consequent weigert die zogenaamde bewijzen te tonen... over kansloos gesproken.
Zucht.... http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jerichoquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:
Zucht....
Door te kijken welke strookt met de waarheid. De Bijbel in dit geval dus.
De vele evenementen in de Bijbel zijn door de archeologie bewezen, waaronder vele profetienen die honderden jaren ervoor opgeschreven zijn tot in details en precies zo uitkwamen.
Dat wijst op Goddelijke invloed, niet iets menselijks.
Het zijn de woorden van Jezus. Dat is wat van belang is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wie heeft die bergrede (woord-voor-woord) opgetekend?
Blah blah blah. Weer zo'n gek die denkt alles te weten maar nergens naar luistert.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef CamelNLD het volgende:
Lul toch niet zo dom. Pak die bijbel van je en sla er een paar keer mee tegen je hoofd. Kom gewoon eens met een tasbaar bewijs op de proppen dat god bestaat. Een telefoonnummer waar hij op te bereiken is is ook goed.
Vertel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar dus dat ik al bv de voorspelling van de val van Babylon genoemd heb.
Die je verder weer niet onderbouwd hebt en daarmee wederom aantoont ook niks te willen onderbouwen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bianconeri klikt link aan (vraag me af of dat uberhaupt al gebeurd).quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:39 schreef ATON het volgende:
[..]
Zucht.... http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho
Ik vraag me anders ook af hoe Elemo zo'n artikel leest?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:44 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bianconeri klikt link aan (vraag me af of dat uberhaupt al gebeurd).
Bianconeri leest tekst, onderwijl in het hoofd van bianconeri; "onzin, wat een onzin, leugen, leugens, dat is gewoon niet waar, leugens, onzin, bijbel is volledig bewezen, wat hier staat klopt gewoon niet. lalalalalala, ik heb gelijk."
Ben ik ook benieuwd naar ja. Maar ik vind hem iig nog net iets meer in de realiteit lijken te staan dan bianconeri die echt beyond help is natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:05 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik vraag me anders ook af hoe Elemo zo'n artikel leest?
Speciaal voor je opgezocht:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
quote:
Oh ja vandaar dat ik dat al verteld heb. Beetje opletten slaapkoppen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Die je verder weer niet onderbouwd hebt en daarmee wederom aantoont ook niks te willen onderbouwen.
Er staat niet bijster veel in dat boek hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:44 schreef UltraR het volgende:
[..]
Bianconeri klikt link aan (vraag me af of dat uberhaupt al gebeurd).
Bianconeri leest tekst, onderwijl in het hoofd van bianconeri; "onzin, wat een onzin, leugen, leugens, dat is gewoon niet waar, leugens, onzin, bijbel is volledig bewezen, wat hier staat klopt gewoon niet. lalalalalala, ik heb gelijk."
Haha big fail.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Speciaal voor je opgezocht:
"For thus saith the Lord God; Behold, I will bring upon Tyrus Nebuchadrezzar king of Babylon, a king of kings, from the north, with horses, and with chariots, and with horsemen, and companies, and much people. He shall slay with the sword thy daughters in the field: and he shall make a fort against thee, and cast a mount against thee, and lift up the buckler against thee. And he shall set engines of war against thy walls, and with his axes he shall break down thy towers. By reason of the abundance of his horses their dust shall cover thee: thy walls shall shake at the noise of the horsemen, and of the wheels, and of the chariots, when he shall enter into thy gates, as men enter into a city wherein is made a breach."
—Ezekiel 26:7-10
Again, this is a false prophecy. Nebuchadnezzar did indeed besiege Tyre for many years - but, as any history book will tell you, he failed to conquer it. (Tyre is a city on an island just offshore, with suburbs on the mainlands. Nebuchadnezzar conquered those, but failed to break into the island city.) Alexander the Great did conquer it later, but he was not the object of Ezekiel's prophecy.
But now comes the real howler:
God also said in Ezekiel 26:14, "And I will make thee like the top of a rock: thou shalt be a place to spread nets upon; thou shalt be built no more: for I the Lord have spoken it, saith the Lord God." The site of ancient Tyre is quite suitable for habitation, but the prophecy has stood fulfilled now for over 2, 000 years, and Tyre has never been rebuilt.
This is completely wrong. Tyre exists to this day, and plenty of people still live there. Here's some modern satellite imagery of this supposedly non-existent, never-rebuilt city:
http://www.earthspots.com/ExploreEarthSpot.php?NID=1211&MT=1
http://www.daylightatheis(...)blical-prophecy.html
Er staat wel in de Bijbel dat de aarde rond is hoor?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:00 schreef UltraR het volgende:
Die voorspellingen in de bijbel is idd ook zoiets.
Als God alwetend is en voorspellingen doet, volgens mensen als bianconeri blijkbaar om zijn bestaan en grootsheid aan te tonen, waarom staat dan nergens dat de aarde rond is? Dat de aarde slechts 1 van miljarden planeten is? Dat de mens zich zover zal ontwikkelen dat we onze eigen bouwstenen, dna, zullen ontdekken?
Kijk, dat zou overtuigend bewijs zijn.
Niet dat er een stad aangevallen zal worden (zie overigens ook niets over 9/11 in de bijbel) of dat er een kind genaamd Jezus geboren zal worden.
Dat neemt niet weg dat de bijbel het op dat vlak compleet mis had misterknowitall.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Haha big fail.
Ik zei toch de val van Babylon! Niet de val van Tyre.
En wij weten ook wel dat het niet Babylon was maar Alexander. Toevallig zeer kort geleden nog gehad op de vergadering.
Klopt, maar er staat ook:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er staat wel in de Bijbel dat de aarde rond is hoor?
Uhm, beg to differ...quote:Ook staat er in de Bijbel dat er myriaden aan sterren zijn, dat geeft de grootsheid al weer.
Waarom zou er in moeten staan over dna rommel enzo? Dat is toch niet interessant.
Zeker wel, alleen het was geen wereldmacht. Hooguit een regionale macht.quote:Een grote wereldmacht dat valt is geen belangrijke zaak?
Yup, dat zijn wel wereldmachten, maar goh, voorspellingen van die orde over deze tijd staan niet in de bijbel.quote:Dat is net alsof iemand zou voorspellen hoe de VS of China zou vallen.
"1 Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. 2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. Keer je af van zulke mensen. "quote:Wel worden de moeilijkheden van tegenwoordig uitgelegd door het neerwerpen van Satan.
En bv 2 tim 3:1-5 waarin heel specifiek kenmerken van tegenwoordig genoemd worden.
Ja als je dan ziet dat Tyrus vandaag de dag nog bestaat zou je inderdaad kunnen zeggen dat die voorspelling niet vervuld is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef TerryStone het volgende:
[..]
"For thus saith the Lord God; Behold, I will bring upon Tyrus Nebuchadrezzar king of Babylon, a king of kings, from the north, with horses, and with chariots, and with horsemen, and companies, and much people. He shall slay with the sword thy daughters in the field: and he shall make a fort against thee, and cast a mount against thee, and lift up the buckler against thee. And he shall set engines of war against thy walls, and with his axes he shall break down thy towers. By reason of the abundance of his horses their dust shall cover thee: thy walls shall shake at the noise of the horsemen, and of the wheels, and of the chariots, when he shall enter into thy gates, as men enter into a city wherein is made a breach."
Again, this is a false prophecy. Nebuchadnezzar did indeed besiege Tyre for many years - but, as any history book will tell you, he failed to conquer it. (Tyre is a city on an island just offshore, with suburbs on the mainlands. Nebuchadnezzar conquered those, but failed to break into the island city.) Alexander the Great did conquer it later, but he was not the object of Ezekiel's prophecy.
God also said in Ezekiel 26:14, "And I will make thee like the top of a rock: thou shalt be a place to spread nets upon; thou shalt be built no more: for I the Lord have spoken it, saith the Lord God." The site of ancient Tyre is quite suitable for habitation, but the prophecy has stood fulfilled now for over 2, 000 years, and Tyre has never been rebuilt.
This is completely wrong. Tyre exists to this day, and plenty of people still live there. Here's some modern satellite imagery of this supposedly non-existent, never-rebuilt city:
Ik niet. Ik vind die Godsvraag niet zo interessant, eigenlijk. Ik probeer het vanuit bijbels perspectief te bekijken, en te begrijpen hoe men God ervoer en ervaartquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:19 schreef Loppe het volgende:
Dus God, die allesomvattend is, leg jij buiten de mens?
Dan snap ik niet hoe je bij je uitspraken over wetenschap komt, want die zijn van een beschamend laag niveauquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niets met onderbuikgevoelens maar met koppie koppie.
Ik was altijd anti-geloof, dus reken maar dat ik daar echt wel zo onderzoek naar heb ingesteld hoor. En wetenschappelijke programma's bv hou ik juist van.
Behalve de domme inkoppers die ze vaak maken.
Vergeet ook niet dat voorspellingen hierover an sich ook waardeloos zijn. Ik voorspel bij dezen dat zowel wereldmacht VS als China zullen vallen.. ooit. Tijd is praktisch oneindig dus de kans dat ik ooit gelijk krijg is enorm en als de aarde vergaat voordat ik gelijk krijg is er niemand om aan te wijzen dat ik geen gelijk kreeg.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:24 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yup, dat zijn wel wereldmachten, maar goh, voorspellingen van die orde over deze tijd staan niet in de bijbel.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:32 schreef Elemo het volgende:
[..]
Ja als je dan ziet dat Tyrus vandaag de dag nog bestaat zou je inderdaad kunnen zeggen dat die voorspelling niet vervuld is.
Het probleem hiermee is alleen dat de originele stad niet meer bestaat, en zich ook niet op het eiland bevond maar op het vasteland. Het Tyrus wat genoemd wordt in Ezechiel, ook wel "Oud-Tyrus" genoemd, is toen vernietigd. Het Tyrus wat nu nog bestaat en in het nieuwe testament genoemd wordt bevindt zich inderdaad op het eilandje vlak voor de kust van Libanon.
Ook was het niet alleen Nebuchadnesar waarvan gezegd werd dat hij Tyrus zou bestormen, hij was slechts de eerste, in Ezechiel 26:3 staat "Zie, Ik zal u, Tyrus! Ik zal vele heidenvolken tegen u laten opkomen, zoals de zee zijn golven laat opkomen."
Vele heidenvolken, en dat klopte wel want uiteindelijk heeft Alexander de Grote het "werk" afgemaakt en later zelfs van het materiaal van de oude stad Tyrus zijn beroemde brug gemaakt naar het eilandje waarop de stad Tyrus staat die we nu kennen.
Zijn bouwmateriaal voor de brug wordt zelfs omschreven als materiaal van "Palae-Tyros" oftewel de overblijfselen van Oud-Tyrus.
Hiermee wordt juist de voorspelling heel letterlijk vervuld, zoals in Ezechiel 26:12 staat
"En zij zullen uw vermogen roven, en uw koopmanswaren plunderen, en uw muren afbreken, en uw kostelijke huizen omwerpen; en uw stenen, en uw hout, en uw stof zullen zij in het midden der wateren werpen."
en nog geen bewijs.. .en waarom scheld je me nu uit voor gek?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het zijn de woorden van Jezus. Dat is wat van belang is.
[..]
Blah blah blah. Weer zo'n gek die denkt alles te weten maar nergens naar luistert.
Er zijn genoeg boeken beschikbaar, een heel boek hier neerknallen heeft geen nut.
Al veel eerder noemde ik bv de val van Babylon ivm de profetie.
Aanrader is bv: The Bible—God’s Word or Man’s?
Tekenend om dat te lezen van iemand die dingen post alsquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:41 schreef bianconeri het volgende:
Blah blah blah. Weer zo'n gek die denkt alles te weten maar nergens naar luistert.
over wetenschap. Jammerquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
good bye en bedankt voor de inbreng die er niet was.![]()
Het is ook maar een theorie en er is geen missing link gevonden.
Terwijl als je alleen al op google zoekt naar evolutie je een lijst met 100 onderwerpen krijgt tegen evolutie.
Ja idd nog complexer dan lego!! Dus nog moeilijker.
Gooi jij ook maar honderden miljarden jaren achter elkaar met dat lego.
Zal je nooit lukken hoor, bespaar je de moeite.
Kortgezegd: Ja.quote:
Hier wel, het oude Tyrus was een enorme havenstad en machtig op de zee en dat is precies wat in dit vers bedoeld wordt, vandaar dat ook een paar verzen ervoor de metafoor met zee en golven gebruikt wordt als symbool voor vernietiging:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef TerryStone het volgende:
Ezekiel 26:17 "… O city renowned, that was mighty on the sea …"
Not by the sea. That this is not simply referring to Tyre's fleet is made clear in other passages.
Dit gaat puur om de grens van het oude Tyrus met de zee, met de enorme havenmond waar het als grote havenstad om bekend stond. Weer wordt die hoogmoed hier benadrukt door de gouden handel die gedreven werd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef TerryStone het volgende:
Ezekiel 27:3-4 "… O Tyre, you have said 'I am perfect in beauty.'
4) Your borders are in the heart of the seas; …"
Er staat: 25 "De schepen van Tarsis zongen van u, vanwege den onderlingen koophandel met u; en gij waart vervuld, en zeer verheerlijkt in het hart der zeeen. "quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef TerryStone het volgende:
Ezekiel 27:25 "… 'So you were filled and heavily laden [with riches]
in the heart of the seas." A mainland city would hardly be in the "heart" of the seas.
Het Tyrus van nu inderdaad. Oud-Tyrus is vernietigd door Alexander de Grote, en gebruikt als bouwmateriaal voor zijn brug om het hedendaagse Tyrus binnen te vallen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef TerryStone het volgende:
Tyre is in the midst of the sea, not on the mainland. Furthermore, its early ruins lie not at the bottom of the sea but underneath the present island city, beneath layers of debris from Tyre's long history.
Speltip 1: Weet waar je kansen liggen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:33 schreef Aneurysma het volgende:
Elemo, wil je op zijn minst toegeven dat de 'voorspelling' op deze manier dermate multi-interpretabel is dat de kansen op vervulling enorm vergroot worden?
Tip vanuit rationaliteit; Baseer je manier van denken als het om theologie en de waarheid aankomt niet op goktips.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:40 schreef Elemo het volgende:
[..]
Speltip 1: Weet waar je kansen liggen.
Maar multi-interpretabel in welk opzicht? De oude stad Tyrus is vernietigd, daar ging het om.
Dat was niet serieus...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef Aneurysma het volgende:
Tip vanuit rationaliteit; Baseer je manier van denken als het om theologie en de waarheid aankomt niet op goktips.
Nou steek van wal, ik ben heel benieuwd hoe je dat wilt doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef Aneurysma het volgende:
Wat ik bedoel is dat je dingen aanneemt (dit en dit vers zál wel zo bedoeld zijn) zodat ze in lijn staan met wat jij wilt dat ze betekenen. Laat ik het zo zeggen; als je deze bijbelteksten zo zou willen interpreteren dat ze niet de voorspelling van de oude stad Tyrus voorspelden dan zou je dat kunnen.
Dat is al gedaan, right? Er zijn atheïsten die beweren dat de voorspelling niet is uitgekomen omdat ze de teksten anders interpreteren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:45 schreef Elemo het volgende:
[..]
Nou steek van wal, ik ben heel benieuwd hoe je dat wilt doen.
Dan haal ik hem nogmaals voor je aan.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar hoe wil je uit de tekst halen dat die voorspelling niet over Tyrus gaat?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:48 schreef Aneurysma het volgende:
Dat is al gedaan, right? Er zijn atheïsten die beweren dat de voorspelling niet is uitgekomen omdat ze de teksten anders interpreteren.
Gek genoeg waren de voorspellingen in de Bijbel wel een hele boel specifieker dan dat hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:18 schreef Aneurysma het volgende:
Vergeet ook niet dat voorspellingen hierover an sich ook waardeloos zijn. Ik voorspel bij dezen dat zowel wereldmacht VS als China zullen vallen.. ooit. Tijd is praktisch oneindig dus de kans dat ik ooit gelijk krijg is enorm en als de aarde vergaat voordat ik gelijk krijg is er niemand om aan te wijzen dat ik geen gelijk kreeg.
Dit interpreteer je inderdaad verkeerd. Het oorspronkelijke woord heeft meerdere kanttekeningen. zo is dit woord ook een vertaling voor windstreken. De 4 windstreken, 4 hoeken vd wereld.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:24 schreef UltraR het volgende:
[quote]Klopt, maar er staat ook:
Opb 7:1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde, die de vier winden van de aarde vasthielden, opdat er geen wind zou waaien over de aarde, noch over de zee, noch over enige boom.
Opb 20:8 en hij zal uitgaan om de naties te misleiden die aan de vier hoeken van de aarde zijn, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand van de zee.
Vier hoeken? He? Een bol heeft helemaal geen hoeken. hoe kan de bijbel zichzelf nou tegenspreken?
Maar goed, dit zal ik vast wel verkeerd interpreteren. En jij zult vast wel de enige juiste interpretatie aan mij kunnen meedelen...
Dat verklaart helemaal niets! Dna ontdekking enzo heel interessant en belangrijk.quote:Dat verklaart gelijk waarom je religie boven wetenschap verkiest, als je de ontdekking van dna als 'niet interessant' betiteld.
Babylon was de wereldmacht van dat moment hoorquote:Zeker wel, alleen het was geen wereldmacht. Hooguit een regionale macht.
Nee idd van deze tijd niet specifiek(alhoewel Vs/GB en VN wel genoemd worden).quote:Yup, dat zijn wel wereldmachten, maar goh, voorspellingen van die orde over deze tijd staan niet in de bijbel.
Beschamend laag omdat ik bv zeg Kijk eens uit het raam of de wereld is te complex??quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan snap ik niet hoe je bij je uitspraken over wetenschap komt, want die zijn van een beschamend laag niveau![]()
Je redenaties als "kijk es uit het raam" of "de wereld is te complex om zonder God ontstaan te zijn" (correct me if I'm wrong) zijn gebaseerd op onderbuikgevoelens. Niet zo gek overigens; men heeft dit eeuwenlang geloofd. Nu hebben we een natuurlijk mechanisme wat complexiteit kan verklaren zonder Goddelijke entiteit in te zetten. Een mechanisme wat overigens niet "puur toeval" is. Als je beweert dat natuurlijke selectie dat wel is, dan mag je nog wel es wat literatuur lezen
Lol dude...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef TerryStone het volgende:
Ezekiel 26:17 "… O city renowned, that was mighty on the sea …"
Not by the sea. That this is not simply referring to Tyre's fleet is made clear in other passages.
Ezekiel 27:3-4 "… O Tyre, you have said 'I am perfect in beauty.'
4) Your borders are in the heart of the seas; …"
Ezekiel 27:25 "… 'So you were filled and heavily laden [with riches]
in the heart of the seas."
A mainland city would hardly be in the "heart" of the seas.
Ezekiel 27:32 "… 'Who was ever destroyed like Tyre in the midst of the sea?"
Tyre is in the midst of the sea, not on the mainland. Furthermore, its early ruins lie not at the bottom of the sea but underneath the present island city, beneath layers of debris from Tyre's long history.
http://davematson.edwardtbabinski.us/prophecy_tyre.html
Lol?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 20:58 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Tip vanuit rationaliteit; Baseer je manier van denken als het om theologie en de waarheid aankomt niet op goktips.
Wat ik bedoel is dat je dingen aanneemt (dit en dit vers zál wel zo bedoeld zijn) zodat ze in lijn staan met wat jij wilt dat ze betekenen. Laat ik het zo zeggen; als je deze bijbelteksten zo zou willen interpreteren dat ze niet de voorspelling van de oude stad Tyrus voorspelden dan zou je dat kunnen.
Huh? Ik wil überhaupt niets uit die tekst halen. Ik vind die tekst, op vrouwen na, het minst interessante ding ter wereld. Maar dat neemt niet weg dat hij (samen met de rest van de bijbel) op meerdere manieren te interpreteren is. Also; ik heb überhaupt niet beweerd dat uit de tekst te halen is dat het niet over Tyrus gaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 21:54 schreef Elemo het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar hoe wil je uit de tekst halen dat die voorspelling niet over Tyrus gaat?
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gek genoeg waren de voorspellingen in de Bijbel wel een hele boel specifieker dan dat hoor.
Of kun jij voorspellen door wie?(land en persoon) en op welke manier die landen zouden vallen?
Zijn dingen die bv over Babylon geprofeteerd zijn in de Bijbel en ook zo uitkwamen.
Sorry* ik praat niet meer met jou. Ik heb iemand gevonden die wel bereid is om inhoudelijk op mijn posts te reageren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lol?
Er staat bijvoorbeeld heel specifiek dat alle rotzooi in de zee gegooid zou worden.
Gebeurd bv ook precies. Dat zijn nou niet echt multi mogelijke interpretaties.
Er staat toch heel duidelijk over welke stad het ging, dat het in 2 aanvallen gebeurde waarvan bij 1 duidelijk staat door wie en ander niet(Alexander). En precies hoe die landbrug kwam.
Nou ontzettend leuk voor je hoor. Maar heel spijtig genoeg voor je:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:07 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Huh? Ik wil überhaupt niets uit die tekst halen. Ik vind die tekst, op vrouwen na, het minst interessante ding ter wereld. Maar dat neemt niet weg dat hij (samen met de rest van de bijbel) op meerdere manieren te interpreteren is. Also; ik heb überhaupt niet beweerd dat uit de tekst te halen is dat het niet over Tyrus gaat.
[..]
Sorry ik praat niet meer met jou. Ik heb iemand gevonden die wel bereid is om inhoudelijk op mijn posts te reageren.
Okay ik geef het toe. Door jouw posts heb ik eindelijk de ultieme waarheid ingezien, ik ben nu een Christen. Door dit openlijk toe te geven zou ik echter gezichtsverlies lijden dus ik doe alsof ik niet meer met je wil praten vanwege je achterlijk (of beter; gebrek aan überhaupt een) discussiestijl. Laat me alsjeblieft vluchten zodat de rest van het forum niet ontdekt dat jij de ultieme waarheid in pacht hebt en ik maar een domme pion ben op God's schaakbord.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nou ontzettend leuk voor je hoor. Maar heel spijtig genoeg voor je:
Zelfs in die post die je van mij quote ga ik er inhoudelijk op in.
Dus wat zeur je nou buiten dat je gewoon een simpele excuus als uitweg zoekt?
Er zijn geen verschillende interpreties zoals ik net ook al ff zei.
Tis gewoon een hele duidelijke profetie.
Dus hou eens op met je zielige poging om een uitweg te zoeken.
Ik reageer duidelijk inhoudelijk op je posts en toch zeg je van niet?
Nou sorry hoor maar dan heb ik het ook wel met je gezien.
Ongelofelijk, waar zijn de mods als je ze nodig hebt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:12 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Okay ik geef het toe. Door jouw posts heb ik eindelijk de ultieme waarheid ingezien, ik ben nu een Christen. Door dit openlijk toe te geven zou ik echter gezichtsverlies lijden dus ik doe alsof ik niet meer met je wil praten vanwege je achterlijk (of beter; gebrek aan überhaupt een) discussiestijl. Laat me alsjeblieft vluchten zodat de rest van het forum niet ontdekt dat jij de ultieme waarheid in pacht hebt en ik maar een domme pion ben op God's schaakbord.
ONGELOFELIJK ROEP DE MODS VOOR DIT VERSCHRIKKELIJKE WANGEDRAG. EEN LID WEIGERT OP MIJN POSTS IN TE GAAN.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 22:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ongelofelijk, waar zijn de mods als je ze nodig hebt.
Weer zoek je door hele kansloze zielige opmerkingen een uitweg.
Ik reageerde inhoudelijk op je vragen en opmerking ivm Tyrus en de wereldmachten.
Iedereen kan dat zien(zelfs zij die me haten hier). Gewone nette inhoudelijke antwoorden.
En dan zeg jij dat ik dat niet doe? Terwijl in de post die je quote zelfs je tegendeel te zien was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |