abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:42:49 #101
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_106357906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er is genoeg bewijs dat er inderdaad een God is!

Welke?
Kijk simpelweg naar Gods woord. Voor de christenen is het woord van God de Bijbel.
Voor een moslim de Koran. Is de Bijbel waar dan is het dus Jehovah God.
Is de Koran waar dan is het dus Allah.
Exact, maar niet al die religies kunnen tegelijkertijd in lijn zijn met de realiteit. De vraag is dus hoe je beoordeelt welke dat wel is en welke niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

God is bewezen en de Bijbel. Concreet zat.
Kun je nu eens concreet zeggen wát er hóé bewezen is? Het liefst met bronnen. Begin een beetje zat te worden van het feit dat je maar over bewijs blijft schreeuwen zonder het te tonen.
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:43:50 #102
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_106357949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

God is bewezen en de Bijbel. Concreet zat.

En dat zegt iemand die tegen mij zei:

[..]

Rot lekker eind op troll

Wellicht is de waarheid te hard voor je. Zo teleurgesteld in de kerk ofzo?
Joh het is net als met Waarheid toentertijd: argumenten zijn voor deze lui niet interessant.Ze komen met drogredenen en noemen dat de waarheid.

Tegen volharding in domheid kun je niet op. Echt niet.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:44:34 #103
347535 46
Kent Farm.
pi_106357984
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom. Pak die bijbel van je en sla er een paar keer mee tegen je hoofd. Kom gewoon eens met een tasbaar bewijs op de proppen dat god bestaat. Een telefoonnummer waar hij op te bereiken is is ook goed.
Goddomme Camel daar heb je m mooi te pakken _O_
Wat een bakker met 40 broden verdient, verdient een hoer met 1 snee!
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:46:05 #104
362114 TheTalker12
MyWords, MyOpinion.
pi_106358052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er is genoeg bewijs dat er inderdaad een God is!

Welke?
Kijk simpelweg naar Gods woord. Voor de christenen is het woord van God de Bijbel.
Voor een moslim de Koran. Is de Bijbel waar dan is het dus Jehovah God.
Is de Koran waar dan is het dus Allah.
Welk bewijs dan ? En wie zegt dat de bijbel waar is?
Ik als onwetende kan bekeerd worden dat is toch wat jullie jehova's doen! Ik daag je uit overtuig mij, laat mij zien dat god bestaat.

En waar zie je het verschil tussen allah en god ? behalve dat de naam ''allah'' niet in de bijbel staat wil niet zeggen dat hij een andere godmoet zijn.
pi_106358057
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:44 schreef 46 het volgende:

[..]

Goddomme Camel daar heb je m mooi te pakken _O_
Helaas weten we het antwoord ook al wat meneer ons gaat geven.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:07:19 #107
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_106359145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bv uit de bergrede, het modelgebed: Uw naam worde geheiligd.
Uw naam worde geheiligd idd, maar hoe blijkt daaruit (2e deel van mijn vraag) dat het anders vermelden van God's naam vermeden moet worden? (even los van hoe die naam dient uitgesproken te worden)

quote:
De vertaling is daar hetzelfde hoor, behalve dat het een andere taal is.
Wie dat bepaald? De oorspronkelijke tekst die via mensen handen geschreven is door God.

Ps 20:1 staat ook: ''Moge de naam van de God van Jakob u beschermen''
Mt 28:19 ''Hen dopende in de naam van de Vader''
Openb 14:1 ''en de naam van zijn Vader op hun voorhoofd geschreven droegen''
Deut 12:5 ''om daar zijn naam te vestigen, om die daar te doen verblijven''
Dat is niet helemaal een antwoord op mijn vraag,mijn vraag is de volgende:
Jij geeft aan dat de nieuwe wereldvertaling de enige juiste vertaling is (reactie 12:22), ik vraag mij af hoe dat dan zit met landen waar die nieuwe wereldvertaling niet beschikbaar is (angola).

Wat je onder veel oud gereformeerden veel tegenkomt is dat zij zeer sterk vasthouden aan de statenvertaling, voor hen de enige juiste vertaling. De vraag die bij mij dan reist is als dat de enige juiste vertaling is, welke vertaling mensen uit angola, timboektoe, en waar dan ook moeten gebruiken.

quote:
Nee het enige wat Elemo aantoond is dat hij en vele mensen niet langer kijken dan hun neus lang is!! Nogmaals: Door bemiddeling van Jezus zijn alle dingen geschapen. Zoiets staat er.
Bij ons zijn alle [andere] dingen geschapen.
Die andere is dus duidelijkmakend, want anders zou Jezus zichzelf en God hebben geschapen.
Dat kan simpelweg niet.

De Bijbel is geen boek dat je per vers bekijkt, de gehele Bijbel staat met elkaar in verband en soms heb je andere verzen nodig om iets duidelijk te maken.
Dat iemand het niet met jou eens is betekent niet dat zij daarmee gelijk ongelijk hebben.

Ook dat laatste doet hij, hij trekt verbanden tussen verschillende teksten door de bijbel heen. Het kan dan ook geen argument zijn waarom jij gelijk hebt. (de verbanden mag je van mij wel wat duidelijker specificeren).
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_106360466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Joh het is net als met Waarheid toentertijd: argumenten zijn voor deze lui niet interessant.Ze komen met drogredenen en noemen dat de waarheid.

Tegen volharding in domheid kun je niet op. Echt niet.
Volharding in domheid valt idd niets tegen te doen.
Daarom zijn evolutionisten ook gewoon een kansloze doelgroep.

Argumenten zijn voor christenen absoluut belangrijk hoor.
Geloof is grotendeels ook gevoel, maar een onmisbaar deel is wel de bewijzvoering.
Gelukkig ben ik bevoorrecht om dit wel te hebben kunnen onderzoeken.
Iets wat velen hier nog voor zichzelf moeten uitvinden.

quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Exact, maar niet al die religies kunnen tegelijkertijd in lijn zijn met de realiteit. De vraag is dus hoe je beoordeelt welke dat wel is en welke niet.

Zucht....
Door te kijken welke strookt met de waarheid. De Bijbel in dit geval dus.
De vele evenementen in de Bijbel zijn door de archeologie bewezen, waaronder vele profetienen die honderden jaren ervoor opgeschreven zijn tot in details en precies zo uitkwamen.
Dat wijst op Goddelijke invloed, niet iets menselijks.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:46 schreef TheTalker12 het volgende:

[..]

Welk bewijs dan ? En wie zegt dat de bijbel waar is?
Ik als onwetende kan bekeerd worden dat is toch wat jullie jehova's doen! Ik daag je uit overtuig mij, laat mij zien dat god bestaat.

En waar zie je het verschil tussen allah en god ? behalve dat de naam ''allah'' niet in de bijbel staat wil niet zeggen dat hij een andere godmoet zijn.
Serieus zeg, dat mensen zo weinig onderricht kunnen zijn in de Bijbel.
Jehovah is de naam van God, als je ons dus Jehovah's noemt noem je ons God.

Neem gewoon eens een boekje, kijk op de website.
The BibleGods Word or Mans? Echt een boek om aan te raden hoor!
Mensen hier zijn niet serieus genoeg en dagen alleen maar uit.
Daar doe ik niet aan mee hoor
pi_106360526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Volharding in domheid valt idd niets tegen te doen.
Daarom zijn evolutionisten ook gewoon een kansloze doelgroep.

Argumenten zijn voor christenen absoluut belangrijk hoor.
Geloof is grotendeels ook gevoel, maar een onmisbaar deel is wel de bewijzvoering.
Gelukkig ben ik bevoorrecht om dit wel te hebben kunnen onderzoeken.
Iets wat velen hier nog voor zichzelf moeten uitvinden.

[..]

Zucht....
De vele evenementen in de Bijbel zijn door de archeologie bewezen, waaronder vele profetienen die honderden jaren ervoor opgeschreven zijn tot in details en precies zo uitkwamen.
Vandaar ook dat je consequent weigert die zogenaamde bewijzen te tonen... over kansloos gesproken.
pi_106360570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:37 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Vandaar ook dat je consequent weigert die zogenaamde bewijzen te tonen... over kansloos gesproken.
Vandaar dus dat ik al bv de voorspelling van de val van Babylon genoemd heb.
pi_106360617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:36 schreef bianconeri het volgende:
Zucht....
Zucht.... http://skepp.be/artikels/(...)-de-muur-van-jericho
pi_106360715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wie heeft die bergrede (woord-voor-woord) opgetekend?
Het zijn de woorden van Jezus. Dat is wat van belang is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:42 schreef CamelNLD het volgende:

Lul toch niet zo dom. Pak die bijbel van je en sla er een paar keer mee tegen je hoofd. Kom gewoon eens met een tasbaar bewijs op de proppen dat god bestaat. Een telefoonnummer waar hij op te bereiken is is ook goed.
Blah blah blah. Weer zo'n gek die denkt alles te weten maar nergens naar luistert.
Er zijn genoeg boeken beschikbaar, een heel boek hier neerknallen heeft geen nut.
Al veel eerder noemde ik bv de val van Babylon ivm de profetie.

Aanrader is bv: The Bible—God’s Word or Man’s?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:42:20 #113
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_106360734
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Vertel.
Jij bent geil
pi_106360752
quote:

[..]

Die je verder weer niet onderbouwd hebt en daarmee wederom aantoont ook niks te willen onderbouwen.
pi_106360812
quote:
Bianconeri klikt link aan (vraag me af of dat uberhaupt al gebeurd).
Bianconeri leest tekst, onderwijl in het hoofd van bianconeri; "onzin, wat een onzin, leugen, leugens, dat is gewoon niet waar, leugens, onzin, bijbel is volledig bewezen, wat hier staat klopt gewoon niet. lalalalalala, ik heb gelijk."
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_106361128
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 16:56:34 #117
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_106361413
Ezechiël 29:10-14
Het Boek (HTB)

10 Omdat u zei: 'De Nijl is van mij! Ik heb hem gemaakt!
11 Veertig jaar lang zal er niemand doorheen trekken, mens noch dier. Het zal volledig onbewoond zijn.
12 Ik zal Egypte tot een verwoest land temidden van verwoeste landen maken. Haar steden zullen er veertig jaar lang als ruïnes bijliggen. De inwoners zal Ik naar andere landen verbannen.

Ezechiël 29:19-20
Het Boek (HTB)

19 Daarom, zegt de Oppermachtige HERE, zal Ik Egypte aan koning Nebukadnezar van Babel geven. Hij zal haar rijkdommen wegslepen en haar volledig uitplunderen om zijn leger te kunnen betalen.
20 Ja, Ik heb hem het land Egypte als loon gegeven, omdat hij de afgelopen dertien jaar voor Mij bij Tyrus heeft gewerkt, (a) zegt de HERE.

Deze Bijbelse voorspellingen zijn niet uitgekomen dus dat is bewijs dat God niet bestaat. :)!
Jij bent geil
pi_106361760
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:44 schreef UltraR het volgende:

[..]

Bianconeri leest tekst, onderwijl in het hoofd van bianconeri; "onzin, wat een onzin, leugen, leugens, dat is gewoon niet waar, leugens, onzin, bijbel is volledig bewezen, wat hier staat klopt gewoon niet. lalalalalala, ik heb gelijk."
Ik vraag me anders ook af hoe Elemo zo'n artikel leest?
Alpha kenny one
pi_106361805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:05 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ik vraag me anders ook af hoe Elemo zo'n artikel leest?
Ben ik ook benieuwd naar ja. Maar ik vind hem iig nog net iets meer in de realiteit lijken te staan dan bianconeri die echt beyond help is natuurlijk.
pi_106362089
quote:

[..]

Speciaal voor je opgezocht:

"For thus saith the Lord God; Behold, I will bring upon Tyrus Nebuchadrezzar king of Babylon, a king of kings, from the north, with horses, and with chariots, and with horsemen, and companies, and much people. He shall slay with the sword thy daughters in the field: and he shall make a fort against thee, and cast a mount against thee, and lift up the buckler against thee. And he shall set engines of war against thy walls, and with his axes he shall break down thy towers. By reason of the abundance of his horses their dust shall cover thee: thy walls shall shake at the noise of the horsemen, and of the wheels, and of the chariots, when he shall enter into thy gates, as men enter into a city wherein is made a breach."

—Ezekiel 26:7-10

Again, this is a false prophecy. Nebuchadnezzar did indeed besiege Tyre for many years - but, as any history book will tell you, he failed to conquer it. (Tyre is a city on an island just offshore, with suburbs on the mainlands. Nebuchadnezzar conquered those, but failed to break into the island city.) Alexander the Great did conquer it later, but he was not the object of Ezekiel's prophecy.

But now comes the real howler:

God also said in Ezekiel 26:14, "And I will make thee like the top of a rock: thou shalt be a place to spread nets upon; thou shalt be built no more: for I the Lord have spoken it, saith the Lord God." The site of ancient Tyre is quite suitable for habitation, but the prophecy has stood fulfilled now for over 2, 000 years, and Tyre has never been rebuilt.

This is completely wrong. Tyre exists to this day, and plenty of people still live there. Here's some modern satellite imagery of this supposedly non-existent, never-rebuilt city:

http://www.earthspots.com/ExploreEarthSpot.php?NID=1211&MT=1

http://www.daylightatheis(...)blical-prophecy.html
pi_106363767
Die voorspellingen in de bijbel is idd ook zoiets.

Als God alwetend is en voorspellingen doet, volgens mensen als bianconeri blijkbaar om zijn bestaan en grootsheid aan te tonen, waarom staat dan nergens dat de aarde rond is? Dat de aarde slechts 1 van miljarden planeten is? Dat de mens zich zover zal ontwikkelen dat we onze eigen bouwstenen, dna, zullen ontdekken?

Kijk, dat zou overtuigend bewijs zijn.
Niet dat er een stad aangevallen zal worden (zie overigens ook niets over 9/11 in de bijbel) of dat er een kind genaamd Jezus geboren zal worden. :')
pi_106363863
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:42 schreef Aneurysma het volgende:

[..]

Vertel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Die je verder weer niet onderbouwd hebt en daarmee wederom aantoont ook niks te willen onderbouwen.
Oh ja vandaar dat ik dat al verteld heb. Beetje opletten slaapkoppen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:44 schreef UltraR het volgende:

[..]

Er staat niet bijster veel in dat boek hoor.

1. Patriarchen tijd. Wordt helemaal niets gezegd, alleen wat geschat over een datum.
2.Uittocht Egypte. Zelfde, hoop gelul weinig interessants. Komt niet voor in Egyptische documenten, tja dat verbaast toch ook niets aangezien het vernederend was.
3. Verovering. Lachwekkend, Jericho wordt afgedaan als iets niet bestaands? Hallo zeg, je hoeft alleen maar te googlen en je vindt al genoeg.
4. Canaatische steden. Nogmaals niet veel schokkends.
5. Oorsprong israelieten. Hoop menen weinig echte aanvoeringen
6. Koninkrijk zonder naam, ze vinden wel dingen(potten) maar toch bestaat het niet. Rare conclusie. Israel en Juda stonden ook tegenover elkaar in bepaalde tijden.
7. Jehovah. Dus omdat er teksten zijn met 2 goden betekend het dat Israel ook die 2 goden had?
pi_106363904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Speciaal voor je opgezocht:

"For thus saith the Lord God; Behold, I will bring upon Tyrus Nebuchadrezzar king of Babylon, a king of kings, from the north, with horses, and with chariots, and with horsemen, and companies, and much people. He shall slay with the sword thy daughters in the field: and he shall make a fort against thee, and cast a mount against thee, and lift up the buckler against thee. And he shall set engines of war against thy walls, and with his axes he shall break down thy towers. By reason of the abundance of his horses their dust shall cover thee: thy walls shall shake at the noise of the horsemen, and of the wheels, and of the chariots, when he shall enter into thy gates, as men enter into a city wherein is made a breach."

—Ezekiel 26:7-10

Again, this is a false prophecy. Nebuchadnezzar did indeed besiege Tyre for many years - but, as any history book will tell you, he failed to conquer it. (Tyre is a city on an island just offshore, with suburbs on the mainlands. Nebuchadnezzar conquered those, but failed to break into the island city.) Alexander the Great did conquer it later, but he was not the object of Ezekiel's prophecy.

But now comes the real howler:

God also said in Ezekiel 26:14, "And I will make thee like the top of a rock: thou shalt be a place to spread nets upon; thou shalt be built no more: for I the Lord have spoken it, saith the Lord God." The site of ancient Tyre is quite suitable for habitation, but the prophecy has stood fulfilled now for over 2, 000 years, and Tyre has never been rebuilt.

This is completely wrong. Tyre exists to this day, and plenty of people still live there. Here's some modern satellite imagery of this supposedly non-existent, never-rebuilt city:

http://www.earthspots.com/ExploreEarthSpot.php?NID=1211&MT=1

http://www.daylightatheis(...)blical-prophecy.html
Haha big fail.
Ik zei toch de val van Babylon! Niet de val van Tyre.
En wij weten ook wel dat het niet Babylon was maar Alexander. Toevallig zeer kort geleden nog gehad op de vergadering.
pi_106363976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:00 schreef UltraR het volgende:
Die voorspellingen in de bijbel is idd ook zoiets.

Als God alwetend is en voorspellingen doet, volgens mensen als bianconeri blijkbaar om zijn bestaan en grootsheid aan te tonen, waarom staat dan nergens dat de aarde rond is? Dat de aarde slechts 1 van miljarden planeten is? Dat de mens zich zover zal ontwikkelen dat we onze eigen bouwstenen, dna, zullen ontdekken?

Kijk, dat zou overtuigend bewijs zijn.
Niet dat er een stad aangevallen zal worden (zie overigens ook niets over 9/11 in de bijbel) of dat er een kind genaamd Jezus geboren zal worden. :')
Er staat wel in de Bijbel dat de aarde rond is hoor?
Ook staat er in de Bijbel dat er myriaden aan sterren zijn, dat geeft de grootsheid al weer.
Waarom zou er in moeten staan over dna rommel enzo? Dat is toch niet interessant.

Een grote wereldmacht dat valt is geen belangrijke zaak? Dat is net alsof iemand zou voorspellen hoe de VS of China zou vallen. En ook nog zo precies voorzegt en zelfs door wie!!
Iets wat niemand kon weten natuurlijk honderden jaren daarvoor.

9/11 niet rechtstreeks nee, doet er ook niet toe.
Wel worden de moeilijkheden van tegenwoordig uitgelegd door het neerwerpen van Satan.
En bv 2 tim 3:1-5 waarin heel specifiek kenmerken van tegenwoordig genoemd worden.
pi_106364186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha big fail.
Ik zei toch de val van Babylon! Niet de val van Tyre.
En wij weten ook wel dat het niet Babylon was maar Alexander. Toevallig zeer kort geleden nog gehad op de vergadering.
Dat neemt niet weg dat de bijbel het op dat vlak compleet mis had misterknowitall.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')