Oh? Er is je in de diverse topics al vanalles uitgelegd met uitgebreide onderbouwing en bronnen om dit te staven, maar ja dat negeren is natuurlijk veel makkelijker niet waar.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dan wil jij niet lezen wat evolutionisten altijd zeggen.
Oh google maar ff op walvis, oh kijk maar ff blah blah.
Ik kan je zo nog wel tal van voorbeelden geven, maar ik vrees dat dat verder niet veel gaat uithalen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:53 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
WRONNNGGGG.
Het woord theorie in die zin betekent iets anders dan in jouw dagelijkse gebruik van het woord 'theorie'.
the·o·ry;
a coherent group of tested general propositions, commonly regarded as correct, that can be used as principles of explanation and prediction for a class of phenomena: Einstein's theory of relativity. Synonyms: principle, law, doctrine.
http://dictionary.reference.com/browse/theory
Er is dan ook wel een wet van evolutie. Net zoals er een wet van de zwaartekracht en een theorie van de zwaartekracht is. Een wet beschrijft wát er gebeurt en een theorie beschrijft wáárom dat gebeurt. De evolutietheorie is dus wel bewezen.
http://notjustatheory.com/
Hey, het onderwerp is bianconeri, bianconeri zegt dat hij de ultieme waarheid in pacht heeft en bianconeri schrijft dat hij van ongelovige naar JG is gegaan dus dan is dat automatisch waar!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:51 schreef Aneurysma het volgende:
Ik geloof trouwens niet in een anti-theïst die door middel van het bestuderen van aanwezige informatie een fundamentalistisch Christen wordt. Dat maakt Pastoor Googlehetmaar behalve dom ook nog een leugenaar/troll.
nogmaals:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Ik heb al eerder eens gezegd dat ik inderdaad heel erg recht door zee ben, ik draai niet om dingen heen en zeg direct waar het op staat. Echter doe ik dit wel met argumenten en niet met loze dingen!
Zo ben ik nou eenmaal en wellicht komt dat aggresief over voor sommigen, maar je kent de volgende woorden ongetwijfeld: De waarheid is hard.
2. Ik ben niet vrij in wat ik geloof! (niet verkeerd opvatten) Ik geloof in wat waar is, ik geloof alleen in iets waar duidelijkheid en bewijs voor is.
3. Nee ik weet het zelf niet beter, iedereen doet juist net of het allemaal super slimme bijbelgeleerden zijn die echt alles begrijpen en alles.
Terwijl bv Elemo met dat [andere] al toont er niets van te snappen.
En nog anderen die door weet ik veel hoeveel bronnen ongelijk wordt getoond.
Ze komen telkens met zaken aanzetten die al zo oud zijn en allang aangetoond onjuist.
Nou sorry maar op den duur word ik daar geirriteerd over.
Deels uit verdriet hoe erg Satan mensen kan verblinden, dat vind ik echt triest.
4. Bij punt 1 al even aangehaald: Ik ben gewoon recht door zee, ik zeg waar het op staat en draai daar niet omheen. Het zal mij ook een worst zijn wat een ander over me denkt, maar ik ga niet om dingen geniepig heen draaien. Of leugens vertellen om vrienden te maken.
Dit werkt tegen me dat weet ik, nu gaat iedereen achter Elemo staan terwijl hij aantoonbaar fout zit(wat ook al aangetoond is). Maar ja dat zal mij een worst wezen als al die mensen in een leugen willen leven.
Ik vertel gewoon de waarheid aan de hand van de Bijbel, het is niet aan ons of dat in iemand komt en groeit. God zorgt daar wel voor. Als ze het willen afwijzen dan wijzen ze God af en niet mij.
Hardheid komt ook deels door de vele discussies die ik al gevoerd heb overal en nergens.
Het zijn altijd precies dezelfde punten die mensen aanhalen tegen ons(bv die foute vertaling van onze Bijbel terwijl die aantoonbaar wel juist is). en elke keer leg ik weer uit hoe het zit.
Of op bijbelse onderwerpen waarin ik de Bijbel gebruik om dingen te laten zien en rustig reageer op hun tegenversjes.
Maar elke keer is de reactie weer hetzelfde en ook hier. Ze worden boos als je hun vertrouwen in zichzelf of hun kerk omlaag haalt(gek genoeg beweren ze dat nu over mij).
Je kunt ze 100 verzen laten zien en alle tegen versjes omlaag halen en toch blijven ze zo blind als wat.
Op den duur heb je dan geen zin meer om daar veel tijd aan te besteden en zeg je gewoon rechtstreeks waar het op staat.
bewijs? Wel bewijs bedoel je?quote:ik geloof alleen in iets waar duidelijkheid en bewijs voor is.
HURR DURR. Kijk naar buiten daar zie je een boom. Ik weet niet hoe die boom tot stand is gekomen als het niet door God is gebeurd en dat bewijst dat God bestaat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:14 schreef hoatzin het volgende:
[..]
bewijs? Wel bewijs bedoel je?
En je komt wel heel erg arrogant over in je veroordelingen van anderen.
Je draait het nu glashard om en dat vind ik kwalijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:48 schreef bianconeri het volgende:
Elemo is die discussie nooit aangegaan. Het enige wat hij 100x gezegd heeft is hetzelfde als wat jij nu weer zegt.
Dat is allang gebeurd, de vraag is wat jij ermee gaat doen. Je hebt het steeds over "satan die de wereld verblindt" maar je zou je eens af moeten vragen waarom jij jezelf verblindt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:48 schreef bianconeri het volgende:
Als ik fout zit dan zit ik fout, maar toon dat eerst maar aan.
Ik zal alvast de reactie van bianconeri geven in een notendop:quote:
....en gaat meneer even doodleuk voorbij aan:quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:51 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik zal alvast de reactie van bianconeri geven in een notendop:
Ergens in de toekomst, en in het verleden, schreef bianconeri het volgende:
"hahaha, wat een een onzin. Ik heb alles onderzocht. Ik heb niets speciaals met de mensen van JG. Ik zit er alleen maar bij omdat het de waarheid is. Wie ben ik om me van de waarheid af te keren?
Jij bent degene die de feiten negeert. Alles wat je zegt slaat nergens op en dan wordt ik hier door jou, en een heleboel anderen, als de onwetende neergezet. Daar zie je duidelijk het werk van Satan in die jullie allemaal verblind van de fantastische onweerlegbare waarheid die ik jullie hier aanbied."
Omdat religie het niet meer helemaal voor het zeggen heeft.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef CamelNLD het volgende:
Maar waarom stenigen we eigenlijk niet meer?
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef CamelNLD het volgende:
Als je leeft volgens het oude testament wordt je opgepakt en in de gevangenis gegooid.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:29 schreef CamelNLD het volgende:
Vind versie 2 het beste, ja.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
[..]
Als je leeft volgens het oude testament wordt je opgepakt en in de gevangenis gegooid.
Als je leeft volgens het nieuwe testament wordt je opgepakt en opgesloten in een inrichting.
Dat versie 2 beter is..?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:35 schreef CamelNLD het volgende:
Zeg dat maar eens tegen die islamitische landen.
Bv uit de bergrede, het modelgebed: Uw naam worde geheiligd.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:52 schreef Murvgeslagen het volgende:
Uit welke tekst zie jij de belangrijkheid van God's naam, en op welke manier blijkt daaruit dat het anders vermelden van de naam van God altijd vermeden moet worden?
De vertaling is daar hetzelfde hoor, behalve dat het een andere taal is.quote:Sterkere en/of duidelijkere vertaling is gedeeltelijk subjectief, je kan het niet gebruiken om bepaalde vertalingen af te wijzen lijkt mij? Stel je woont in angola heb je met een hele andere vertaling te maken dan hier gebruikelijk is. En dan nog, wie bepaalt wat een juiste vertaling is?
Nee het enige wat Elemo aantoond is dat hij en vele mensen niet langer kijken dan hun neus lang is!! Nogmaals: Door bemiddeling van Jezus zijn alle dingen geschapen. Zoiets staat er.quote:Goed dat je het daar mee eens bent! Alleen wil het feit dat Elemo een aantal keer heel duidelijk heeft uitgewerkt waar hij voor staat, hij kan absoluut zijn mening onderbouwen op basis van tekstkritisch denken en weet daarmee ook mensen te overtuigen.
Dit punt wilde ik ook nog maken inderdaad. Hoe maak je als """"weldenkend"""" theïst het onderscheid tussen alle religies, waarom is het zien van een boom bewijs voor jouw God maar niet voor andermans God?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:36 schreef TheTalker12 het volgende:
Waarom zou god wel bestaan en allah niet? waarom zou jezus de bemiddelaar zijn en niet mohamed?
Omdat de Bijbel overduidelijk waar is, is een historisch boek. En tja Allah komt niet uit de Bijbel he en die Mohammed vent ook niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:36 schreef TheTalker12 het volgende:
Waarom zou god wel bestaan en allah niet? waarom zou jezus de bemiddelaar zijn en niet mohamed?
Arrogant? Heb je vorige topic wel meegekregen dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:14 schreef hoatzin het volgende:
En je komt wel heel erg arrogant over in je veroordelingen van anderen.
Kun je nu eens concreet zeggen wát er hóé bewezen is? Het liefst met bronnen. Begin een beetje zat te worden van het feit dat je maar over bewijs blijft schreeuwen zonder het te tonen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omdat de Bijbel overduidelijk waar is, is een historisch boek. En tja Allah komt niet uit de Bijbel he en die Mohammed vent ook niet.
De Bijbel is iets bewezens, Koran niet.
Er is genoeg bewijs dat er inderdaad een God is!quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:38 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Dit punt wilde ik ook nog maken inderdaad. Hoe maak je als """"weldenkend"""" theïst het onderscheid tussen alle religies, waarom is het zien van een boom bewijs voor jouw God maar niet voor andermans God?
God is bewezen en de Bijbel. Concreet zat.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:39 schreef Aneurysma het volgende:
[..]
Kun je nu eens concreet zeggen wát er hóé bewezen is? Het liefst met bronnen. Begin een beetje zat te worden van het feit dat je maar over bewijs blijft schreeuwen zonder het te tonen.
Rot lekker eind op trollquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:51 schreef Aneurysma het volgende:
Ik geloof trouwens niet in een anti-theïst die door middel van het bestuderen van aanwezige informatie een fundamentalistisch Christen wordt. Dat maakt Pastoor Googlehetmaar behalve dom ook nog een leugenaar/troll.
Wie heeft die bergrede (woord-voor-woord) opgetekend?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bv uit de bergrede, het modelgebed: Uw naam worde geheiligd.
Lul toch niet zo dom. Pak die bijbel van je en sla er een paar keer mee tegen je hoofd. Kom gewoon eens met een tasbaar bewijs op de proppen dat god bestaat. Een telefoonnummer waar hij op te bereiken is is ook goed.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is genoeg bewijs dat er inderdaad een God is!
Welke?
Kijk simpelweg naar Gods woord. Voor de christenen is het woord van God de Bijbel.
Voor een moslim de Koran. Is de Bijbel waar dan is het dus Jehovah God.
Is de Koran waar dan is het dus Allah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |