Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 12:20 |
Aanschouw hier; het 76e autorij topic. ![]() De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. | |
house_is_a_feeling | maandag 26 december 2011 @ 12:48 |
Op klopt al een tijdje niet meer voor mij trouwens ![]() | |
mirelia | maandag 26 december 2011 @ 13:06 |
Iemand nog interesse in een Clio uit 2000? | |
gateway | maandag 26 december 2011 @ 13:26 |
Touran weegt 1610 KG inderdaad.... En ik ben ook geen vertegenwoordiger of 50, en heb ook geen kinderen ![]() | |
kaasplankje | maandag 26 december 2011 @ 14:15 |
Hoi, Ik droom er van om een BMW 750 van ongeveer 1998-1999 te kopen. Misschien doe ik dit pas over 2 jaar en koop dan een 2 jaar jongere, maar eigenlijk vind ik de oudere mooier om te zien. Goed idee of niet? Hoge onderhoudskosten zijn een nadeel vrees ik, brandstof zal wel meevallen aangezien ik ze toch niet vaak gebruik. Iemand ervaring met een dergelijke auto van 11/12 jaar oud? | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 14:21 |
Ik heb nu 130pk op net 1200kg in m'n golfje, en ik wil er qua pk/gewichtsverhouding niet op achteruit gaan ![]() Overigens ben ik op internet eens aan het kijken, de eerste de beste 330D met een paar leuke opties kost al 27000, en dan komt er nog een klap BPM bij ook ![]() De BPM op een 320 is al een stuk beter te behapstukken want minder CO2 uitstoot, maar evengoed staat zo'n ding pas te koop voor 23000 euries. En als de 330 dan toch afvalt, is de vergelijking tussen de 170pk Passat en de 320D natuurlijk lastiger. Beide geen raket op wielen (helaas) maar toch beide voor- en nadelen voor ongeveer dezelfde prijs, ongeveer hetzelfde gewicht en ongeveer dezelfde pk's ![]() | |
kaasplankje | maandag 26 december 2011 @ 14:39 |
http://link.marktplaats.nl/506529543 mooi | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 18:05 |
Ok, na even wat zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat een 330D er niet in zit financieel. Of ik moet een kale uitvoering hebben, en dat dat wil ik niet. Dan liever wat minder PK's en meer luxe. Dat gezegd hebbende gaat de vergelijking dus tussen een 320D, een Passat 170pk en een Mondeo 2.0TDCI. De BMW: ![]() Pro's: - Vette bak ![]() - Achterwielaandrijving ![]() - Vast ingebouwd navigatiesysteem - Snelste van de drie Con's: - Mag maar 1600kg trekken - Duurste van de 3, ook tweedehands - Kleinste kofferbak De VW: ![]() Pro's: - Eveneens vette bak ![]() - DSG-automaat - Slechts marginaal langzamer dan de BMW - Spelonk van een kofferbak - 1800kg aanhangergewicht Con's: - RSN510 is een mooi systeem maar ontzettend diefstalgevoelig, en die wil ik dus eigenlijk niet. - Minder testosterongehalte dan de BMW - Heeft op papier een iets hoger brandstofverbruik De Ford: ![]() Pro's: - Whopping 2000kg aanhangergewicht - Heeft menige autovergelijkingstest gewonnen op punten als comfort, ruimte en weggedrag - Op papier zuiniger dan de andere twee Con's - Heeft 10 resp. 17pk minder dan de andere twee, en is wat zwaarder, waardoor duidelijk trager dan de andere twee - Grijze muis - Automaat schijnt wat houterig te schakelen???? - Geen idee over het navigatisysteem Eventuele andere opties zouden een Benz C-klasse zijn (te duur, te ouwelullenbak en Benz ![]() ![]() En nu ![]() Harder dan 120 130 mag je in Nederland toch niet, brandstof wordt alleen maar duurder en met 2+ uur per dag in de auto is een beetje comfort niet weg. Voor de toekomstige hond ruimte zat. Aanhangers trekken komt met enige regelmaat voor en is voor deze auto geen enkel probleem, dus de Mondeo is een serieuze kandidaat. But it won't get me laid ![]() Harder dan 130 is wel leuk, en je bent jong en je wilt wat. De BMW gaat het hardst van de drie en ademt het meest testosteron. De achterwielaandrijving is natuurlijk fungarantie, qua weggedrag en zitcomfort heeft BMW een naam hoog te houden en hij is zuiniger dan de VW. Maar de kofferbak is vooral niet bijzonder groot (evengoed groot genoeg voor een hond, daar niet van) en hij mag maar 1600kg trekken. Nu verwacht ik eigenlijk dat in praktijk dit de beste trekauto is door de achterwielaandrijving, maar helaas heeft oom agent daar niet zo veel mee op. Nou ben ik niet bang aangelegd, maar ik hou wel wel graag ook een beetje bij het fatsoenlijke als dat kan. Ohja. Duur issie ook ![]() De VW is eigenlijk het mooiste compromis tussen de twee. Met 1800kg aanhangergewicht kan ik leven, kofferbak is huge, en de DSG versnellingsbak is vermaard en bovendien oersterk. Dat zet ook meteen de deur tot het chiptunen open, mocht die 170pk me nog niet genoeg zijn ![]() Qua comfort zit het bij VW ook wel goed, maar het ding heeft ook een in mijn ogen groot nadeel en dat is de RSN510 unit. Die wil ik eigenlijk niet, want ik zit niet te wachten op ingeslagen ruiten, vernielde dashboards en geruïneerde bekleding. Been there, got the t-shirt. Evengoed wil ik eigenlijk wel graag een fabrieksradio, het uitgebreide boxenpakket en uiteraard de telefoonvoorbereiding. Ohja. Bijna even duur als de BMW ![]() Kom maar op met de gedachtengangen, tips, adviezen, alternatieven en dingen waar ik niet aan gedacht heb ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Bartholomeus op 26-12-2011 18:27:47 ] | |
Kriegel | maandag 26 december 2011 @ 18:49 |
Kun je die Passat niet bestellen zonder navigatie? Als dat nou het enige nadeel is... | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 18:55 |
Ik koop hem sowieso tweedehands, er valt dus niet veel te bestellen ![]() ![]() Edit: en eigenlijk wil ik dus een fabrieksradio ![]() | |
Purdey | maandag 26 december 2011 @ 20:38 |
Een vrouw koopt een auto toch anders. Die denkt gewoon 'Ja, die is mooi! Hoeveel kost ie?' En daarna wordt de beslissing genomen. | |
Kriegel | maandag 26 december 2011 @ 20:46 |
En daarom zit de wereld opgescheept met de Ford Ka. | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 20:58 |
Aygo/107/C1. 'Aaaaaaaaaaaah wat lieeeeeev ![]() ![]() | |
gateway | maandag 26 december 2011 @ 21:12 |
ruilen met mijn RNS300 ? Gewoon normale radio, met een CD speler (geen MP3) ![]() | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 21:14 |
Ik zie net een knalblauwe 320 voorbij komen, en daar krijg ik stiekem best wel een hele grote plasser van ![]() Dat is nou het hele verschil, vrouwen kopen auto's met hun hart, mannen met hun lul ![]() | |
Mikkie | dinsdag 27 december 2011 @ 00:51 |
Ik zou gewoon voor de 330d gaan. Fuck die kofferbak als ie toch groot genoeg is. Belangrijk is dat ie aan jouw voorwaarden voldoet en dat is zo. Verder is het gewoon een heerlijke kar en die RWD is erg prettig. Overigens: carbase van autoweek geeft voor de 330d een trekgewicht van 1.800kg op, zowel handbak als automaat? Het argument van 130 klopt wel, maar je weet net zo goed als elke andere liefhebber dat je af en toe best eens doortrapt. Dan maakt dat vermogen en de kick de meerprijs meteen goed! | |
L0we | dinsdag 27 december 2011 @ 09:56 |
En daarnaast, het vermogen vertaalt zich ook niet alleen in een hogere topsnelheid. Daar heb je met elke snelheid plezier van, of je nu optrekt bij het stoplicht, of even invoegt op de snelweg, een beetje vermogen is nooit verkeerd ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 11:31 |
De 320 mag 1600kg trekken, de 330 1800kg inderdaad. Alleen is een 330 met vergelijkbare opties leeftijd en kilometerstand nogal wat duurder, en ook de BPM die er bij komt is niet grappig meer. Wat dat betreft is budget een bitch. Nu gaat dit pas in het voorjaar/zomer volgend jaar spelen, dus we zullen zien wat er nog te rekken valt ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 11:36 |
Staat wel een hoger verbruik tegenover, en ondanks de extra fun tikt dat met 40.000km per jaar toch lekker door. En iets met budget dus enzo ![]() Maar tóch.... ![]() | |
Geelman | dinsdag 27 december 2011 @ 12:28 |
Vrouwen zijn irrationeel. Ik zou graag een Jaguar XJ willen. Eentje uit begin jaren '90 is spotgoedkoop, en je krijgt een onmeunig dikke bak met dito onderhoudskosten... | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 12:34 |
Goed, ik heb eens wat zitten rekenen, en ik kom tot de conclusie dat het rijden in een 330D ten opzichte van een 320D ruim ¤500,- duurder is.Dus byebye 330, welkom 320 ![]() Hoe goed kan zo'n steptronic automaat tegen chippen? ![]() | |
L0we | dinsdag 27 december 2011 @ 12:55 |
Ieps! Dat zijn nog eens verschillen. Dan is het vrij logisch om voor een 320D te gaan ja ![]() | |
Mikkie | dinsdag 27 december 2011 @ 14:15 |
500 euro per maand? De tering! Waar zit 'm dat vooral in dan? Want ik vind het erg veel geld, lijkt me wat zwaar gerekend. Overigens kun je ook voor een handbak gaan, die kunnen over het algemeen beter tegen wat hogere aantallen Nm's. Ik heb mijn 320d (E46-2001) ook gechipt en ben er tot nu toe alleen maar heel erg tevreden over. Toch ruim 25pk en 80Nm erbij! | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 14:42 |
Nouja, dat is waar autoweek mee kwam. We hebben het over 40.000km per jaar, en nja, lala brandstof enzo ![]() Overigens is datzelfde aantal kilometers de reden dat ik absoluut een automaat wil. Ik sta bijna iedere dag een poosje in de file, en ik ben dat intrappen van die koppeling echt helemaal zat ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 27 december 2011 @ 14:45 |
6 cilinder is natuurlijk vetter, maar een verschil van 500 euro is natuurlijk best veel. Een 320 is rap zat. Ik heb zelf ook een 320i model uit 2010 met automaat en dat gaat rap genoeg. Wat voor opties wil jij er persee op hebben? Ik vind eigenlijk xenon en naviagtie een must. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 15:24 |
Ik zit eens na te rekenen, en ik snap eigenlijk niet zo goed hoe Autoweek bij dat bizarre verschil komt. Verzekering en belasting is tientjeswerk, brandstof scheelt ongeveer ¤100,- in de maand. Mwah ![]() Ohja, de opties. Ik wil automatische airco, volledige af fabriek navigatie, telefoonvoorbereiding, Xenon, leer, stoelverwarming en een automaat. Leer (en daarom stoelverwarming) in verband met m'n werk, stof laat zich moeilijker schoonhouden ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 27 december 2011 @ 15:55 |
Vind het ook een beetje vreemd. Informeer anders even bij je verzekeraar die kan het je vast vertellen. Ik denk dat je met brandstof aardig in de richting komt en belasting idem.![]() | |
Kriegel | dinsdag 27 december 2011 @ 15:56 |
Misschien is het onderhoud op een zescylinder wel tijdrovender, dus duurder. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 16:09 |
Vergelijkingssites zat, als ik het zelf nareken kom ik hooguit op 150 euro per maand verschil. Tegenwoordig is alles optie, niet alleen bij BMW. Ook bij de andere Duitse merken, de VAG merken en zelfs Fiat is de basisversie zo kaal als een luis. Sja, alles om die vanafprijs maar zo laag mogelijk te krijgen he, marketing is alles ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 16:09 |
Volgens autoweek is het verschil in onderhoud per maand gemiddeld maar een fractie duurder. Tientjeswerk per jaar zelfs ![]() | |
Kriegel | dinsdag 27 december 2011 @ 16:15 |
Dan weet ik het ook niet meer. Dan zou je wellicht toch de 330 kunnen nemen als je het kostenverschil er voor over hebt, een BMW met een lijn-6 is toch gewoon net even wat leuker. ![]() | |
Kadooosh | dinsdag 27 december 2011 @ 16:18 |
Mijn tank van mijn polo lekt als ik hem meer dan 1/2 vol doe, heb nog niet goed gekeken(morgen ff wiel eraf halen) maar het lijkt niet vanaf de vulhals te komen maar meer onderaan. Zou het een slangetje ofzo kunnen zijn? Schijnt een bekend probleem te zijn bij polos een roestende vulhals maar ik zie daar helemaal geen roest en het lijkt dus alsof het van beneden komt. | |
dester_martijn | dinsdag 27 december 2011 @ 16:26 |
Als je het kan betalen, zou ik zeggen waarom niet, een 330 is veel meer fun maar als je op het tandvlees maar net alles uitkomt zou ik voor een 320 gaan. Zeker als de 330 wat luxe opties mist. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 16:32 |
Op het tandvlees is wat anders, ruim overhouden evengoed ook. En inleveren op opties ga ik niet doen ![]() ![]() Het valt me trouwens op dat er in Nederland hooguit 325's te koop staan. Een 330 voor een redelijke prijs vind je niet. En als je dan toch een 3-liter 6-cylinder onder de kap hebt met practisch identiek verbruik, waarom dan die laatste 40pk laten liggen ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 27 december 2011 @ 16:44 |
Goeie vraag, maar er zijn inderdaad verhoudingsgewijs minder 330 dan 325 op de markt. Misschien toch de hogere meerprijs die niet in verhouding staat met het aantal meer pk's. I Er staan bijvoorbeeld meer 335 dan 330's te koop als ik mij goed kan herrineren een paar maanden geleden. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 16:48 |
Klopt, de 330 is ondervertegenwoordigd. Een 335 is meteen ook niet te betalen, zowel qua aanschaf als qua rijdend houden ![]() | |
dester_martijn | dinsdag 27 december 2011 @ 16:54 |
Ga tzt eens naar de bmw dealer en ga proefrijden in een 330 en in een 320, pas dan kun jij overwegen of je extra geld die je uitgeeft waard vind. Iemand trouwens deze week naar de preview van de nieuwe 3 in Rijswijk? | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 17:02 |
Dat was de bedoeling inderdaad ![]() | |
JDude | dinsdag 27 december 2011 @ 17:20 |
Zeg, er was al een BMW-topic, toch? ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 17:31 |
Sorry ![]() | |
D. | dinsdag 27 december 2011 @ 20:20 |
*meedroomt | |
Mikkie | dinsdag 27 december 2011 @ 21:01 |
150 euro verschil is serieus geld, toch 1.800 euro per jaar. En goede kans dat je met een 320d ook prima uit de voeten kan. Maar ja, welke prijs heeft rijgenot en die glimlach op je knar? ![]() En is een 325 geen optie dan, als er daar zo veel van te krijgen zijn? Overigens snap ik maar een deel van je opties. Aftermarket xenon is kut, maar stoelverwarming en leer zou voor mij niet per se hoeven. Liever een regensensor. Dat vond ik altijd ruk maar laatst weer eens in een auto met zo'n ding gereden, en 't is toch wel handig! | |
Rene | dinsdag 27 december 2011 @ 21:13 |
Heeeeeeerlijk rustig vanochtend ![]() ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 21:14 |
Die 150 komt voor 2/3 tot stand door brandstofkosten. Als ik minder ga rijden, en dat zit er door een aanstaande verhuizing wel in, zal ook dat verschil kleiner worden. Verder wil ik alle opties af fabriek, dus ook de Xenon. Leer wil ik graag omdat ik werk in een bedrijf waar je wel eens stoffige kleren kunt oplopen en dat stof zich uit een stoffen bekleding slecht laat verwijderen. Stoelverwarming wil ik dan weer omdat dat leer zo allejezus koud aan je reet is in de winter ![]() Een 325 heeft hetzelfde gewicht, hetzelfde verbruik en minder PK's, dus minder bang for the buck. Lijkt me een vrij valide argument ![]() Bij de oosterburen staan er 330's zat, dus dat komt echt wel goed ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 21:34 |
Zou je eerder aanraden om een van de laatste bouwjaren te kopen i.p.v. een nieuwe uit een van de eerste bouwjaren, de eerstgenoemde hebben over het algemeen de kinderziektes eruit terwijl de eerste jaren daar nog wel eens last van willen hebben. En ik zou dan voor een 740i gaan, die heeft 4-cylinders minder en scheel daardoor heel wat aan centjes (verzekering, verbruik, belasting). | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 21:38 |
Heb het pas vanaf hier gevolgd, van welk jaar moet de auto zijn? Gaat het hierbij om een BMW 320d of een 320d efficient dynamics (gunstiger verbruik en uitstoot, daarom eventueel iets goedkoper dan de standaard 320d?). | |
kaasplankje | dinsdag 27 december 2011 @ 21:42 |
Achterwielaandrijving, dat is wel handig als het gesneeuwd heeft. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 21:42 |
Iets met budget en BPM zeggen 2008. Inmiddels is ook een 330D weer in beeld ![]() Wees eerlijk, je moet trots op me zijn ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 21:43 |
Nee voorwielaandrijving is handig in de sneeuw ![]() Als je dan wat wilt moet je vierwielaandrijving hebben. Voor die drie keer per jaar dat het werkelijk keihard sneeuwt doe ik wel wat voorzichtiger, dat is me het way extra brandstofverbruik niet waard ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 21:44 |
Kosten voor de verzekering? Lagere aanschafprijs? Minder waardeverlies, daardoor goedkoper in de lease? | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 21:45 |
Uiteraard vind ik het een uitstekende keuze van je, de 320d (facelift) is een geweldige auto. ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 21:50 |
Mensen die in de sneeuw niet met achterwielaandrijving kunnen omgaan zijn klapjosti's, ik ben met een BMW 320i (uit 2009) in dat jaar (2009) in de hevige sneeuwval vanuit Luxemburg naar Sittard gereden, heb een vriend opgepikt en ben weer teruggereden naar Luxemburg stad waar behoorlijke hellingen zijn. Door de Ardennen in hevige sneeuwval, met winterbanden geen probleem. Evenals een paar dagen erop vanuit Luxemburg naar Nederland rijden, Eindhoven ---> Rotterdam -----> Nijmegen ------> Deventer en bij thuiskomst bleek de ANWB af te raden om de weg op te gaan. Zoals gezegd, geen centje pijn gehad met achterwielaandrijving. ![]() BMW, ook in de sneeuw. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 22:01 |
Waarom staan er dan wel een stel 335D's? Vooralsnog wordt het dus een 330D ![]() Kan paps met z'n Q5 mooi fijnstof happen ![]() | |
Kriegel | dinsdag 27 december 2011 @ 22:01 |
Achterwielaandrijving en sneeuw, en het al dan niet goed rijden van die combinatie hangen vermoed ik deels af van het vermogen op die achterwielen, samen met de gewichtsverdeling van de auto. Zo sprak ik laatst een Amerikaan die met z'n nieuwe Mustang GT (400+ pk) totaal niet op een verantwoorde manier vooruitkwam in de sneeuw van Colorado (toegegeven, dat is behoorlijke sneeuw), waar het met een Mustang V6 (305 pk) nog best lukte. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 22:03 |
De mate van beheersing van dat vermogen doet natuurlijk ook een hoop. Als je alleen als een klapjostie het gas in kan trappen dan zal het met minder vermogen vanzelf gemakkelijker gaan ja ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 22:03 |
Omdat de mensen die wél budget voor een 330d de kleine kostensprong naar de 335d voor lief nemen. In Duitsland heb je hetzelfde gezien met de 330i motor, die viel tussen wal (325i) en schip (330i). Nog beter. ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 22:06 |
Dus de 325 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en de 330 voor rationelen ![]() | |
Kriegel | dinsdag 27 december 2011 @ 22:08 |
Vanzelfsprekend. Maar op een bepaald punt is het vermogen zo groot dat er gewoon niet voorzichtig genoeg te doseren valt, bovendien wordt de auto met de V8 zwaarder en dus verder de sneeuw ingedrukt. Althans, zo stel ik het me voor. | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 22:09 |
Mwah, wil ik niet zeggen, bij de 325d krijg je wél de voordelen van een 6-cylinder maar je legt er er minder voor neer. De 335d is natuurlijk voor mooie bazen, mits voorzien van een terughoudend en net uiterlijk. Niets leukers om jongetjes in gepimpte auto's te laten zien wat echt snel is. | |
Kriegel | dinsdag 27 december 2011 @ 22:11 |
Nee, de 320 is voor wannabe's, de 335 voor proleten en drugsrunners, de 330 voor gladde zakenmannen en de 325 voor domkoppen die niet snappen dat de 330 veel meer biedt voor bijna hetzelfde geld. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 22:12 |
Dat vond ik ook de charme van de 330 inderdaad. Gewoon netjes 2 pijpjes aan 1 kant, geen bizarre spoilers of sideskirts of wat dan ook, echt een wolf in schaapskleren. Hier tegenover woont een jong die met een Opel Corsa rijd. Volgens mij is het een 1.4 benzine, een oudje al. Kachelpijp als uitlaat, folie op de ramen en een subwoofer waar een discotheek jaloers op is. Muhahahahahaha ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 22:13 |
I'll settle for that ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 23:50 |
Klacht: alle 3-series zijn grijs of zwart ![]() En ik wil een montegoblauwe ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 23:53 |
Tiefseeblau is anders ook niet verkeerd. | |
Bartholomeus | dinsdag 27 december 2011 @ 23:57 |
Evengoed, ze zijn godnondeju allemaal zwart of grijs ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 27 december 2011 @ 23:58 |
Kijk je alleen in Nederland of ook in Duitsland? | |
Bartholomeus | woensdag 28 december 2011 @ 00:14 |
Ook in Duitsland. En voor wat ik nog een schappelijke prijs vind natuurlijk. Had 1 knalrode gezien, en verder alles grijs of zwart ![]() Nouja, dan maar een zwarte ![]() | |
Mikkie | woensdag 28 december 2011 @ 00:53 |
Hier een een blauwe met alcantarabekleding. Supermooi, vind ik, maar of dat net zo makkelijk schoon te houden is? Of een zwarte met 'normaal' leer. En eentje met licht interieur, ook erg mooi. | |
house_is_a_feeling | woensdag 28 december 2011 @ 19:51 |
BMW dit, BMW dat. Ik heb mijn moeder volgens mij aan een Spark geholpen. | |
Bartholomeus | donderdag 29 december 2011 @ 12:24 |
De eerste is de goeie kleur, maar heeft een ton te veel gelopen. De tweede eveneens teveel kilometers, de derde zou een serieuze kandidaat zijn maar staat in f*cking Berlijn ![]() ![]() ![]() Pruus: die facelift is toch vanaf 2008? | |
Purdey | donderdag 29 december 2011 @ 13:53 |
Ik zat ook eens voor een andere auto te kijken, en ik kwam tot mijn grote hilariteit en verbazing deze tegen: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=waxescygje43 Je bent toch benieuwd naar het verhaal achter deze auto. Zo te zien is er iemand achterop gereden. Waarom heeft de eigenaar van de auto de schade dan niet gewoon verhaald op de partij die achterop gereden is?! En waarom dacht die garage: Oh ja hoor, kom maar op met die kar, die verkopen we wel.' Als ik de RDW moet geloven, is dat ding voor het laatste in maart 2011 op naam gezet. Onbegrijpelijk iets. | |
dester_martijn | donderdag 29 december 2011 @ 17:02 |
Facelift is geloof ik vanaf oktober 2008. Ga je nou voor de facelift of niet. De voorbeelden die aangehaald worden zijn allemaal van voor de facelift. | |
Piles | donderdag 29 december 2011 @ 17:09 |
Total loss? | |
Purdey | donderdag 29 december 2011 @ 18:11 |
Mwah, denk je? Die eerste foto, vanaf de zijkant/voorkant, daar is gewoon een goeie auto op te zien. Vroeg me in eerste instantie ook af waarom dat ding zo goedkoop was. Normaal betaal je rond de 4000,- voor deze staat. Denk dat je voor het maken van deze auto al snel 2500,- tot 3000,- kwijt bent. | |
Piles | donderdag 29 december 2011 @ 18:24 |
Tussen 3000 en 4000 zit niet zoveel verschil, dus total loss is aannemelijk toch ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 december 2011 @ 19:22 |
En er is een Spark besteld, eentje in Coconut Champagne. | |
Marco001 | donderdag 29 december 2011 @ 19:35 |
waarom een Spark? | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 december 2011 @ 19:50 |
Moeder is de 206 helemaal zat. De btw actie nu icm de lpg tank komt financieel heel voordelig uit. Mooi interieur ook! | |
Purdey | donderdag 29 december 2011 @ 19:58 |
Helemaal niet mijn smaak en kleur ook, maar tof! Lijkt me een heel fijn gevoel, een hele nieuwe auto te kunnen kopen waar je alles zelf aan kunt bepalen ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 december 2011 @ 20:20 |
Ik vind zelf de auto wel tof, al is die iets te krap voor mij. Veel te kiezen viel er niet, maar de twee bifuel uitrustingen zijn uit zichzelf redelijk compleet. Ze heeft voor de duurdere gekozen, net iets mooiere afwerking en kleine luxe dingetjes. | |
Piles | donderdag 29 december 2011 @ 20:24 |
Dat lijkt me echt geweldig, een luxe auto kiezen en dan alle opties kunnen kiezen enzo ![]() Gaat waarschijnlijk nooit gebeuren hier, vind het ook weer zonde van het geld, een helemaal nieuwe auto ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 29 december 2011 @ 20:30 |
Kwam vandaag op stage, stond een mooie Landcruiser 73 die schijnbaar voor de verkoop is ![]() ![]() | |
Purdey | donderdag 29 december 2011 @ 20:50 |
Ik zou zelf ook nooit een nieuwe kopen, hoe geweldig ook. Zeker de eerste zes á twaalf maanden gaat er een hoop waarde verloren. Ik zoek momenteel een goede Ford Fiesta van ongeveer 2002/2003. En daar wil ik eigenlijk wel centrale vergrendeling op hebben, en elek ramen. Simpelweg omdat ik dat nu ook heb. Wel fijn dat je bij bijv Autotrack zulke criteria kunt aanvinken ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 29 december 2011 @ 21:55 |
Als het ff kan facelift ja, duh ![]() Edit: waar kan ik trouwens het verschil aan zien? Want een echt verschil is me zo snel nog nieteens opgevallen ![]() Ik zoek zelf ook vanaf 2008 trouwens, misschien dat het me daardoor niet opgevallen is ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Bartholomeus op 29-12-2011 22:10:19 ] | |
Bartholomeus | donderdag 29 december 2011 @ 22:11 |
En airco. Zelfs Bultje heeft airco ![]() | |
dester_martijn | donderdag 29 december 2011 @ 22:54 |
Facelift heeft geen "snorretje" boven de nieren dat hebben de pre-facelifts wel. Koplampunits zijn iets anders en verder zijn de achterlicht units anders. Als je erop gaat letten kun je heel wat verschillen ontdekken. Verder is het Idrive systeem van de pre facelift niet zo uitgebreid en kun je alleen via een sneltoets naar het menu, terwijl je met het LCI model meteen naar het betreffende menu kan gaan (en nog andere knoppen). Deze recente Idrive systeem is verrekte handig, want je weet blindelings de menu's te vinden, zoals bellen. Zeer groot pluspunt als je veel kilometers rijd. Zullen we verder over dit onderwerp praten in het bmw topic, want ik denk dat ze hier gek van ons worden. | |
Purdey | donderdag 29 december 2011 @ 22:56 |
Ahw ja, Bultje ![]() Ergens doet het pijn. Het blijft toch m'n eerste autootje. Wat ik laatst al zei: De dag dat iemand anders met de Micra weg zal rijden, zal aanvoelen alsof je moet toekijken hoe een ander wijf aan je eigen lief zit. | |
gateway | vrijdag 30 december 2011 @ 10:31 |
hehe leuke vergelijking | |
Marco001 | vrijdag 30 december 2011 @ 11:29 |
dat is waar, maar bedenk dan wel dat 9 v/d 10 keer er iets beters/luxers voor in de plaats komt.... (zit zelf ook regelmatig stiekem te kijken... wil heel graag een Nissan S14/S15.... Alleen nu nog niet zo handig i.v.m. brandstofverbruik e.d(2 liter motoren, met slurbo...) | |
Sjoegerd | vrijdag 30 december 2011 @ 18:13 |
Puntje toegevoegd aan mijn lijstje voor het onderhoud.. Word lange to do list zo. | |
gateway | zaterdag 31 december 2011 @ 08:41 |
als in; bijna een nieuwe? | |
von_Preussen | zaterdag 31 december 2011 @ 09:20 |
De facelift is idd in augustus / september 2008 op de markt gekomen. Let we'll, toen werd de auto nog we'll met de oude iDrive software geleverd maar met de nieuwe knoppen, pas ergens in 2009 werd ook de nieuwe software meegeleverd. | |
von_Preussen | zaterdag 31 december 2011 @ 09:26 |
Oja, advies is om ook naar een exemplaar met USB-aansluiting te zoeken, dan kan je meteen je telefoon aansluiten en de muziek via het iDrive aansturen, terwijl je telefoon ook nogg eens aan het opladen is. Gisteren een dag lang met een nieuwe 1-serie in het oranje door Frankfurt kunnen rijden, hoewel ik de auto eerst niet zo geweldig vond (design een beetje raar) ben ik er nu helemaal weg van. ![]() En onderweg terug naar Nederland tussen Frankfurt en Keulen echt enorm veel Nederlanders gezien. | |
Sjoegerd | zaterdag 31 december 2011 @ 10:34 |
Nou dat niet, maar eigenlijk alles wat valt te servicen staat op het lijstje geloof ik ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 31 december 2011 @ 12:03 |
Ik denk dat een auto uit 2009 financieel niet haalbaar wordt. Althans, geen 330. Die software is niet te updaten ofzo? Zit de USB dinges niet standaard gewoon in de middenarmsteun? Evengoed, voor m'n telefoon heb ik een steuntje met oplader waar ik 'm carkit achtig in kan knikkeren. De bluetooth doet de rest ![]() Edit: en ik luister toch over het algemeen naar de radio ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Bartholomeus op 31-12-2011 12:13:21 ] | |
von_Preussen | zaterdag 31 december 2011 @ 12:41 |
_SB-poort is niet standaard. Dde software is naar mijn weten niet te upddaten, aangezien de oude navi geen vaste harde schijf heeft waar de nieuwe software op draait. | |
Bartholomeus | zaterdag 31 december 2011 @ 12:50 |
Ik heb al wel gevonden dat de software van de idrive versie met de nieuwe knoppen niet draait op de versie met de oude knoppen. Maar zijn er dan 3 versies van die software? Want als er 2 zijn zou dus de nieuwe software op de versie met de nieuwe knoppen moeten kunnen draaien. De hardware is namelijk bij de facelift veranderd, zo begrijp ik links en rechts. Maar daar kan ik ook naast zitten natuurlijk ![]() | |
Purdey | zaterdag 31 december 2011 @ 19:03 |
En nu wil ik weer een VW Fox. Want die zijn ook zo tof, en ik blijf een zwak houden voor VW. Buiten dat is de verhouding prijs/km-stand ook aantrekkelijker dan bij een Polo of Golf. Als je voor mijn budget (4000-4500) daar naar gaat kijken, zit je al snel op 200.000 km en hoger. Nog éven doorsparen, en de micra verkopen ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 31 december 2011 @ 21:32 |
Er zijn twee software type's. Oude software en oude knoppen Oude software en nieuwe knoppen (maar die mist de harde schijf) Niewe software en nieuwe knoppen | |
Bartholomeus | zondag 1 januari 2012 @ 16:00 |
Goed, dan is dus de volgende vraag hoe ik het verschil in de software zie ![]() ![]() | |
von_Preussen | zondag 1 januari 2012 @ 18:01 |
Het oude systeem ziet er zo uit: ![]() Het nieuwe systeem ziet er zo uit: ![]() Staat het beeldscherm echter niet aan en is de auto een twijfelgeval (nieuwe knoppen, maar qua bouwjaar net in het overgangsgebied) dan is het echter gissen. | |
Bartholomeus | zondag 1 januari 2012 @ 22:07 |
Thanks! ![]() | |
Sjoegerd | zaterdag 7 januari 2012 @ 23:38 |
Serieus, distributieset + waterpomp à 90 euro? De rest heb ik voor 35 euro aan filters enzo ![]() | |
L0we | zaterdag 7 januari 2012 @ 23:45 |
kost allemaal niets he? ![]() | |
Sjoegerd | zondag 8 januari 2012 @ 00:26 |
Die distributieset tikt t anders aardig aan ![]() ![]() ![]() | |
Bartholomeus | zondag 8 januari 2012 @ 16:13 |
Goed, dan de laatste statusupdate wat betreft de Bartmobile MK3: het wordt géén 330d maar een 320d. Lachen gieren brullen natuurlijk met 245pk, maar aan de pomp is het huilen. Alleen de laatste week al is diesel 6 cent de liter duurder geworden ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 8 januari 2012 @ 16:18 |
Da's ook al geen straf inderdaad. Jammer dat automobiel plezier zo langzamerhand onbetaalbaar wordt inderdaad. Ik ben al blij als ik 1.000km haal op een tank, maar godverju zeg, de brandstofprijzen gaan door het dak de laatste tijd. Ik zag de diesel hier bij de lokale pomp al op 1.409 staan gisteren, terwijl ie vorige week nog op 1.329 stond! ![]() | |
Sjoegerd | zondag 8 januari 2012 @ 16:22 |
Maar toch blijven we rijden. | |
Bartholomeus | zondag 8 januari 2012 @ 16:23 |
Natuurlijk blijven we rijden. Het OV is immers in 9 van de 10 gevallen geen serieus alternatief ![]() | |
Mikkie | zondag 8 januari 2012 @ 16:49 |
En of we blijven rijden. Het OV brengt je van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet wil zijn. En vaak ook nog eens op een tijd die je niet uitkomt. No thanks ![]() Mooi voorbeeld: Als ik vroeg moet werken, kan ik niet op tijd komen. Het OV is er simpelweg dan nog niet. De eerste mogelijkheid brengt me er twintig minuten te laat, en dan ben ik ruim anderhalf uur onderweg. Met de auto is het op dat tijdstip zo'n 30 à 35 minuten rijden. Als ik laat moet werken, kan ik niet meer naar huis. Als ik een half uur voor einde werktijd stop, kan ik nog net naar huis maar is de reistijd twee uur en een kwartier, ipv 30-35 minuten. De OV een goed alternatief voor de auto? Ja. Maar dan alleen als op of rond kantoortijden werkt en centraal woont. Anders is het gewoon een waardeloos product. | |
vannelle | zondag 8 januari 2012 @ 17:08 |
Heb ooit in een dorp gewoond waar wel 2 bussen per dag langs kwamen. Waar je alleen profijt van had als je het er voor over had om een half uur naar de bushalte te lopen die het dichtstbij was. | |
Sjoegerd | zondag 8 januari 2012 @ 17:12 |
Student zijn is dan toch best lekker ![]() | |
Marco001 | zondag 8 januari 2012 @ 19:57 |
ach, ik tank 1.5-2 keer per week, voor in totaal (op dit moment) 70,- a 75,- per week... Krijg echter wel zo'n 100,- aan kmvergoeding.. ![]() Mij hoor je niet klagen... nouja, tís 4 cent duurder geworden, maar da's s'winters altijd zo.. | |
von_Preussen | zondag 8 januari 2012 @ 19:58 |
177pk, alleen de nieuwste (sinds 2010) hebben 184pk. Nog steeds ruim voldoende hoor, uitstekende motor en nog beter verbruik. ![]() | |
Sjoegerd | zondag 8 januari 2012 @ 20:00 |
Denk ook niet dat t AXje er zo vrolijk van word om dagelijks 100+ kilometers te maken. Dan zou een dieseltje wel uit kunnen ![]() | |
Marco001 | zondag 8 januari 2012 @ 20:05 |
Zijn AX'jes inderdaad niet echt op gebouwd dunkt me... doe op dit moment sowieso 120 km/dag, wellicht 2 dagen in de week zelfs 200 km/dag... Op dit moment ben ik nog blij met mijn G3-installatie, maar mocht hij stuk gaan, zou diesel denk ik ook een goede optie zijn, en dan een leuke A4 ofzo... Barth, veel plezier met je bartmobiel v3.. ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 10:52 |
Andere auto..vorige was het repareren niet meer waard ![]() Tegenwoordig schaar ik me onder de Volvo-rijders ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 10:59 |
Interessant! Vertel, wat voor Volvo? ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:00 |
Woensdag misschien/waarschijnlijk autootje kopen ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:03 |
Een 1991 960 3.0 6-in-lijn. Ik wilde eigenlijk al best wel lang zo'n type uit die vroege serie dus was wel leuk dat ik net een goeie tegen kwam ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:03 |
Oeh watvoor een? | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:04 |
Nog een echte ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:04 |
Peugeot 107, tweedehandsje ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:05 |
Volgens mij ben ik zo langzamerhand degene met de brakste auto ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:06 |
@Cherry: Als je van compact houdt zijn ze best leuk denk ik ![]() @ Sjoegerd: wat rij jij dan? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:08 |
Citroën AX 1.1 uit '92.. Van de week over de 217.000 km gereden ![]() ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:10 |
Hoe rijdt zoiets eigenlijk? ![]() ![]() En heeel zuinig wss ofniet? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:14 |
Hoe het rijd, overhellen in de bochten en veel lawaai. Verder kun je prima meekomen maar snelweg vind ik niet zo geweldig in t hokje ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:14 |
Zuinig, ligt er aan. Varieert tussen de 1 op 11 en de 1 op 16/17. Meestal bij mij meer richting de 1 op 11 ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:15 |
Haha je trapt 'm flink op z'n staart dan? ![]() Snelweg kan me voorstellen dat 120-130 niet zo comfortabel meer is ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:17 |
Ik vond de Aygo er eigenlijk leuker uitzien, maar die zijn waardevaster oid. Ik heb in de Citroen C1, de Aygo en de Peugeot 107 gezeten. We vermoeden dat er een keer een kleine update in die wagens is geweest, want ik heb in veel autootjes gezeten en in de modellen die nog geen drie jaar oud waren kon ik m'n benen wel kwijt: in de C1 van 2008 knalde ik steeds tegen het stuur of het stuurkolom aan en moest ik de auto zowat in- en uitkruipen, en bij een van de Peugeots ook. De nieuwere versies hadden dat niet. | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:17 |
Maar bij 165 houd het wel op ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:19 |
Ik vind de 107 wel het leukste van het stel eigenlijk:P. Lekker zakelijk vergeleken met de overige 2 ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:19 |
Je hebt het echt geprobeerd? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:20 |
Regelmatig. Schiet het tenminste een beetje op naar huis vanaf school ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:21 |
Ja das waar ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:23 |
Alleen rij ik meestal niet met de auto naar school. Trein is toch goedkoper ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:24 |
Ik fiets altijd naar school ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 11:26 |
Auto is handig naar stage/werk ![]() ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:29 |
Ja m'n stufie helpt ookxD Was wel geinig dat toen ik voor het eerst ging tanken met deze auto bleef die pomp maar doorgaan ![]() ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:31 |
Wat had jij voor je AX dan eigenlijk? ![]() | |
L0we | maandag 9 januari 2012 @ 11:32 |
Onzin, daarmee kun je prima lange afstanden rijden! ![]() Tsja, definieer brak ![]() ![]() Afgelopen krappe 4 maanden 17.000 kilometer gereden, zonder problemen ![]() Binnenkort ga ik dr cruise control inbouwen, dat lijkt me toch wel erg relaxed voor op de snelweg! | |
Mirgeam | maandag 9 januari 2012 @ 11:50 |
De 107 van een kennis zat veel te krap, de 107 die ik later zelf kocht zit prima, eentje uit 2008. Geen idee waarom de stoelrail in die andere zo kort was ![]() ![]() ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:52 |
Het lag dus niet aan ons ![]() ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 11:53 |
Maar je gaat toch ook niet met benen wijd autorijden ![]() ![]() ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:55 |
Je hebt soms van die sjonnies die in de auto achter het stuur liggen, die liggen met de knieën aan de zijkant. Ik zit echt rechtop, achter m'n bureau, op de fiets en in de auto ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:56 |
Maargoed, ik ben benieuwd hoe zo'n gebakje rijdt op de snelweg. Ik zal er niet mee naar Berlijn rijden denk ik, maar ik moet wel wat meer rekening houden met scherpe bochten en harde wind ![]() | |
JDude | maandag 9 januari 2012 @ 11:57 |
Ik heb een keer een 107'tje als huurauto gehad. Op de snelweg gaat vooral het lawaai van de driecilinder grasmaaiermotor vervelen na een tijdje ![]() | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 11:59 |
Ja, voor dat parkeren doe ik het ![]() Er stond ook nog een Kia Venga tweedehands ![]() Weten jullie hoe je een TomTom kunt upgraden en wat zoiets kost? Ik heb die van m'n vader gekregen maar die stamt uit 2005 of 2006 ofzo. | |
JDude | maandag 9 januari 2012 @ 12:01 |
Via internet, door 'm aan je computer te hangen. Tenminste, zo werkt het bij die van ons uit 2008. Is overigens nog best prijzig geloof ik. | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 12:03 |
Dan kan ik onderhand zeker gewoon een nieuwe kopen die wat uitgebreider is? ![]() | |
JDude | maandag 9 januari 2012 @ 12:04 |
https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/mapupdateservice/ Hier kun je kijken wat er voor jouw type mogelijk is. Eén jaar kaartupdate kost 75 euro, nu is er wel een aanbieding voor 56. Voor een paar tientjes meer heb je inderdaad een nieuwe. | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 17:07 |
Zou alleen wat meer geluidsisolatie willen.. Dat is de grootste ergernis op de snelweg van de AX. | |
gateway | maandag 9 januari 2012 @ 19:08 |
en volgens mij moet je voor een kaartupdate eerst de actuele kaart hebben, dus das nog een keer 60 euro.... al was er laatst een aanbieding waar dat niet bij stond.... | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 19:33 |
Of je koopt gewoon een dikke auto! of een ouderwetse knaken amazon, net als ik | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 19:35 |
Zoals ik al zovaak heb gezegd.. Betaal jij het voor me? ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 19:35 |
Geld zat jij! | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 19:37 |
Mijn droomauto is en blijft toch wel de ford mustang mach 1 uit 1969 ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 19:42 |
Ik heb van die zeikouders zeg maar ![]() | |
gateway | maandag 9 januari 2012 @ 19:55 |
Voor 95 euro: heb je een helemaal nieuwe ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:07 |
Mag je geen auto kopen dan ofzo? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:08 |
Die hebben zoiets van, blijf maar in dit hok rijden tot die uit elkaar valt of tot je vast werk hebt ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:09 |
Het duurde al een flinke tijd tot ik überhaupt een auto erdoor had ![]() En heb ook geen flauw idee wat ik zou moeten kopen.. Er is zoveel leuks ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:12 |
Was het zo lastig ![]() ![]() Er is inderdaad wel zoveel leuksxD te moeilijk soms ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:14 |
De AX is de eerste ja ![]() En de keuzelijst is bij mij enorm. Zelfs voor een budget tot 2500 al ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:15 |
Eerste is altijd wel speciaal ![]() Wat zou je dan bijv. graag willen? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:17 |
De lijst varieert van verschillende Volvo's tot 4x4's.. Maar aan de andere kant kan een klein pittig autootje als een Saxo met 1.6-16v motor me ook wel bekoren. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:19 |
Dat is nogal verschillend inderdaad:P..welke volvo zat je te denken? | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:21 |
740, 850, 940, S40.. Allemaal wel best ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:21 |
Maar een belastingvrije 240 vind ik ook wel gaaf ![]() ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:24 |
Ja vermogen is altijd leuk ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:25 |
Alleen de maandelijkse lasten van de bovengenoemde auto's vind ik gewoon een hoop geld. Kan dan wel een belastingvrije 740 op de kop tikken maar dan ben je zoveel kwijt qua aanschaf. In verhouding kun je dan net zo goed een belastingplichtige kopen voor een paar honderd euro. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:25 |
Die 850 en 940 zijn inderdaad wel mooi trouwens, maar waarom geen 960 dan? ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:27 |
Ja dat is wel een punt idd. Voor een leuke auto moet je vaak gewoon veel aftikken per maand ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:27 |
Slurpende 6 cylinder.. 940 2.0T kun je tenminste nog relatief makkelijk motorisch aan peuteren ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:28 |
En een 850 T-5 blijft gewoon een koningsauto ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 20:28 |
350km heen, 350km terug, zonder problemen ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:29 |
Zoals het hoort. | |
von_Preussen | maandag 9 januari 2012 @ 20:29 |
En die zijn rap, moest ik een jaar geleden eens vaststellen, sta je dan met je spiksplinternieuwe Audi A6 3.0 TDI. Ja, het zit mij emotioneel nog erg diep. ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:30 |
Dàt is waar ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:30 |
![]() ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 20:31 |
Precies. Zelfs de bergen gingen weer zonder problemen ![]() | |
von_Preussen | maandag 9 januari 2012 @ 20:32 |
Hmmmm, zijn die gechipped of zijn er ook technische veranderingen aan gedaan? Met chippen zou ik altijd voorzichtig zijn, automaatbak en turbo willen er nog wel eens aan onderdoor gaan, dus erg duur. | |
CherryLips | maandag 9 januari 2012 @ 20:32 |
Dat wordt dus een nieuwe ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:35 |
Vaak ook technische veranderingen. En meeste zijn met die vermogens wel handbakken ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:36 |
Mijn hartje gaat toch altijd wat sneller kloppen als ik over een 850 praat ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:37 |
Merk het, misschien moet je er dan toch maar 1 kopen ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:40 |
Gaat mijn portemonnee leuk vinden zo'n T5 voor de deur ![]() ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:41 |
Dat is inderdaad minder voor je bankrekening, maar ach hobby mag wel geld kosten toch? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:42 |
Ja maar zoveel ![]() ![]() | |
von_Preussen | maandag 9 januari 2012 @ 20:42 |
Dat doe je 1 of 2 keer en dan is de spanning daar ook wel van af hoor. ![]() Maar kan je een T5 op LPG laten lopen? Dan valt het met de kosten wel weer mee, maar zie zo een auto als iemand van jonger dan 25 maar eens verzekerd te krijgen. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:43 |
Dat is waar, koop anders een S40? Die is wel iets vriendelijker voor je bankrekening denk ik? | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:45 |
T5 op LPG kan ja, maar ik rij niet zoveel dat het voor mij een voordeel is. Sowieso vind ik die auto voor mijn inkomsten momenteel nog veel te duur. Niet als je een T4 koopt ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:45 |
Ik vermoedde al dat je over die T4 zou gaan beginnen inderdaad ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:47 |
Tja zo'n 1.8 is wel leuk.. Maar bij wijze van stroomt er een beetje motorolie door mijn aderen. Wil dus wel wat leukers ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:49 |
En de gewone 2.0? Of is dat eigenlijk ook net te weinig? ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:50 |
Ik heb ook een S40! Met veeel te grote banden ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:50 |
Wtvoor een heb jij dan? | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:51 |
merk je daar nog verschil mee in vergelijking met de 1.8? | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 20:51 |
En Comic-Sans-Banden ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:51 |
Kan opzich wel.. Maar toch ![]() | |
Bartholomeus | maandag 9 januari 2012 @ 20:51 |
Nouja, dan 177 ![]() Ach, misschien worden de occasions wel wat minder waard nu in februari het nieuwe type in de showrooms beland. Wie weet alsnog een 330 ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:51 |
Haha ![]() ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 20:54 |
Vredestein-banden zijn niet eens zo duur viel me laatst op ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:54 |
Oh en het verschil tussen een 1.8 en een 2.0 vind ik wel te verwaarlozen als ik de specificaties bekijk. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:54 |
Zou het niet weten eerlijk gezegd, heb zelf nooit S40 gereden | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:54 |
Ja dat klopt het scheelt niet zo heel veel, maar misschien voelt ie dan wel een stuk vlotter ofzo ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:57 |
![]() en nog een amazon ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:57 |
niet wanneer je een dikke gastank achterin hebt wss. | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 20:57 |
He, daar is die eens schoon ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:57 |
Nice, die S40 ziet er echt heeeeel fraai uit. En da's de 1.8? | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:58 |
joah, shined harder dan gordon. | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 20:58 |
ja. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 20:59 |
Mooie auto. Rijdt fijn? 1.8 lijk me altijd zo ondergemotoriseerd maar dat valt wel mee dan? ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:00 |
als een zonnetje ![]() Alleen door die banden die te groot zijn (door mijn fout aan de garage de verkeerde maat ofzo doorgegeven) moet je er niet met meer dan 2 man inzitten ![]() En sowieso is de achterbank een beetje krap als iedereen rond de 1.90 is. Maar als student zijnde heb ik toch niet te klagen. | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 21:02 |
Welke maat heb je er onder liggen dan? ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 21:02 |
En ik wil geen S40 want dan ben ik nummer 3 in de groep die er één heeft ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:02 |
geen idee, net 1 te groot. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:05 |
Tof! Ik vind mijn Volvo tot nu toe ook erg fijn rijden. Fijner dan mijn Lancia die ik hiervoor had ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:06 |
hiervoor had ik een 440, maar die heb ik weggedaan omdat ie toch teveel kleine dingetjes had die teveel kostten. maar die had wel heerlijke stoelen | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:08 |
Hmm ja daar hoor ik inderdaad ook vaak positieve verhalen over. Maar denk dat zo'n S40 overall toch wel fijner is of niet? | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 21:09 |
Phase 2 S40 roest wat minder ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:11 |
zeker ![]() ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 21:12 |
En als je er met teveel mensen in zit? Is het niet een beetje service van de garage als die ze omwisselt? | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 21:13 |
Had ie al veel eerder mee moeten komen ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:13 |
Heb je handbak of aut. eigenlijk? | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:14 |
ja, hadden ze wel gezegd ja. Alleen had ik er zelf ook eerst last van in mn 1tje. totdat ik dus hele sterke veren eronder liet zetten, toen had ik er geen last van (alleen wanneer ik drempels te hard pakte) en een maandje of 2 later kwam ik er achter toen ik ineens allemaal maten in de auto moest meenemen. toen vond ik het wel een beetje aso om dan nog terug te gaan nadat ik al 10k km ermee had gereden ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:14 |
dat dus ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:15 |
handgeschakeld. | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:15 |
Hoelang heb je die foute banden al dan?xD | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:16 |
erhm halfjaar nu ![]() Misschien als ze slijten dat ik er dan geen last meer van heb ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 21:17 |
Ja, dat is zo. ![]() Maar wel lekker handig, zo hoef je nooit veel mensen mee te nemen. ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 21:18 |
Zeker te hoge hoogtemaat? | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:18 |
Ohja dan ben je wel een beetje te laat ja ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:18 |
tja ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:18 |
ja zoiets, niet in de breedte iig. | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 21:19 |
Ja zegt die idioot: "Als wij twee dan in de S40 gaan, kunnen jullie 5 in de AX".. ![]() | |
Bartholomeus | maandag 9 januari 2012 @ 21:20 |
Ik had die banden er echt zó hard onderuit geskupt ![]() Dat rijd toch voor geen meter man ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:20 |
Lekker knus ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:21 |
rijdt perfect ![]() Alleen niet met 3/4 man erin ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:21 |
![]() Hier zie je het wat beter ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 21:21 |
Of aardig wat bagage. ![]() | |
Goddelijker | maandag 9 januari 2012 @ 21:21 |
Wat een ballonnen. ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:22 |
Klopt niet helemaal inderdaad ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:22 |
![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:23 |
Al zat daar dan wel heel veel bier al in de auto ![]() | |
H-D | maandag 9 januari 2012 @ 21:23 |
Wel heel veel dan idd ![]() | |
Bartholomeus | maandag 9 januari 2012 @ 21:24 |
Dat zeg ik ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:25 |
ach, die 1% dat ik er met 3 of meer man inrijd dat kan me aan mn kont oxideren. | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:26 |
Ik zit trouwens te twijfelen over de kleur waarin ik mn amazon wil overspuiten! jullie ideeën? | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 21:26 |
Kwam vorige week leuke dikke veertjes tegen in het magazijn op stage ![]() ![]() ![]() | |
Hyman | maandag 9 januari 2012 @ 21:29 |
bakstenen geven nog meer mee volgens mij ![]() | |
Sjoegerd | maandag 9 januari 2012 @ 21:30 |
Ze wogen ook flink wat ![]() ![]() | |
CherryLips | woensdag 11 januari 2012 @ 21:10 |
Vanaf zaterdag mogen jullie uitkijken voor een donkergrijze Peugeot 107 ![]() ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 21:16 |
3 pitters moet je aardig doorjanken ![]() | |
CherryLips | woensdag 11 januari 2012 @ 21:29 |
De Picanto heb ik de 1.3 gereden, maar die werd me gewoon te duur. | |
H-D | woensdag 11 januari 2012 @ 21:31 |
Verbruikt die zoveel dan?:O | |
Hyman | woensdag 11 januari 2012 @ 21:31 |
Verbruikt dat zoveel dan? zo'n 1.3. | |
Hyman | woensdag 11 januari 2012 @ 21:32 |
Ja dat dus ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 21:33 |
Loopt wel een stuk soepeler dan de 1.0 vind ik zelf. Maar is wel een stukje duurder ja ![]() Klasgenoot linkte me vandaag een Volvo 480 Turbo... Interessant ![]() | |
CherryLips | woensdag 11 januari 2012 @ 21:36 |
In aanschaf ![]() | |
Hyman | woensdag 11 januari 2012 @ 21:38 |
Huh, daar snap ik iets niet ![]() | |
Hyman | woensdag 11 januari 2012 @ 21:39 |
of heeft dat te maken met afschrijving ofzo? Daarom zijn mijn auto's in aanschaf ook een stuk goedkoper. | |
H-D | woensdag 11 januari 2012 @ 21:48 |
Ja die van mij zal ook wel iets van 1:8 doen ofzo:P | |
H-D | woensdag 11 januari 2012 @ 21:48 |
Maar die Picanto kan ook 2e hands toch? | |
Goddelijker | woensdag 11 januari 2012 @ 21:49 |
Ojee. ![]() | |
CherryLips | woensdag 11 januari 2012 @ 22:00 |
De nieuwe is van april 2011 dus die is dan nog vrij zeldzaam. | |
CherryLips | woensdag 11 januari 2012 @ 22:01 |
![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 22:26 |
LINK![]() ![]() | |
Goddelijker | woensdag 11 januari 2012 @ 22:28 |
Airco?! ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 22:30 |
Het kan in een 480 zitten ja ![]() | |
H-D | woensdag 11 januari 2012 @ 22:31 |
Nice!:P | |
Goddelijker | woensdag 11 januari 2012 @ 22:32 |
Tof ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 22:33 |
Wel interessant deze iig ![]() ![]() | |
Goddelijker | woensdag 11 januari 2012 @ 22:34 |
Anders een keer poetsen | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 22:35 |
Ik en poetsen? ![]() | |
Hyman | woensdag 11 januari 2012 @ 22:35 |
Jij en je poetsfetisj ![]() | |
Goddelijker | woensdag 11 januari 2012 @ 22:39 |
Je wilt niet zien hoe vies 'ie nu is. Zowel van binnen als van buiten. ![]() | |
L0we | woensdag 11 januari 2012 @ 22:40 |
Vandaag nog getankt, 1:19.2 ![]() | |
Goddelijker | woensdag 11 januari 2012 @ 22:44 |
Damn. Ik tankte van de week voor 1.511 per liter ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 22:48 |
Ik gooi binnenkort denk ik de auto door de wasstraat.. In de buurt een aanbieding, basiswasbeurt voor 2,50 ![]() | |
Hyman | woensdag 11 januari 2012 @ 23:03 |
Dan gaat ik mee ![]() | |
L0we | woensdag 11 januari 2012 @ 23:11 |
Ik vandaag voor 1.389... Diesel wordt duur ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 11 januari 2012 @ 23:20 |
In Putjebroek, bij de Formido in de buurt ![]() | |
H-D | donderdag 12 januari 2012 @ 05:53 |
Wat een verschil Xd. | |
H-D | donderdag 12 januari 2012 @ 10:59 |
Oooh had niet door dat je de nieuwe Picanto wilde ![]() | |
CherryLips | donderdag 12 januari 2012 @ 10:59 |
Nee, die vind ik niet mooi ![]() | |
H-D | donderdag 12 januari 2012 @ 11:00 |
Dus je wilt/wilde wel die oude? ![]() | |
CherryLips | donderdag 12 januari 2012 @ 11:02 |
Sorry, had te snel gereageerd, ik wilde de nieuwe, vind te oude niet mooi. | |
H-D | donderdag 12 januari 2012 @ 11:03 |
Aah nu snap ik je verhaal ![]() | |
gateway | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:10 |
vandaag ff met de bedrijfsauto door de wasstraat geweest ![]() | |
Martijn93 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:35 |
Net als ze weer dat smerige zout gaan strooien. Helaas, maar de auto moet er natuurlijk wel een beetje schoon uit zien. | |
Sjoegerd | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:28 |
Mijne is al maanden niet gewassen ![]() ![]() ![]() | |
gateway | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:39 |
naja, bedrijfsauto's zijn visitekaartje voor de zaak he, dus ja.... En we mogen 1x per maand doro de wasstraat op kosten van de baas, dusja ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 13 januari 2012 @ 20:43 |
Mijne staat ook 3 dagen in de week voor het pand van stage.. Zo ongeveer naast de voordeur ![]() | |
Mikkie | zaterdag 14 januari 2012 @ 00:20 |
Jazeker. Gisteren ruim 80 euro voor een volle tank, en dan had ik 'm niet eens helemaal leeg gereden! ![]() | |
gateway | zaterdag 14 januari 2012 @ 09:23 |
mjah das je priveauto neem ik aan? en niet van de zaak? | |
Hyman | zaterdag 14 januari 2012 @ 09:33 |
Hah ![]() ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 14 januari 2012 @ 15:27 |
Cherry gefeliciteerd met je ride ![]() ![]() En veel veilige KM's gewenst uiteraard ![]() Edit: en we willen nu natuurlijk wel een fotoreeks van een schaarsgeklede Cherry die bevallig op d'r eigen motorkap ligt ![]() | |
vannelle | zaterdag 14 januari 2012 @ 15:32 |
ghighi, een Nissan Cherry | |
Sjoegerd | zaterdag 14 januari 2012 @ 15:32 |
Kreeg ik maar een dikke Landcruiser van de zaak ![]() |