abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 14:35:20 #1
359051 J.D.Morrison
C'mon baby light my fire!
pi_105867033
Ik zit er aan te denken om te gaan watervasten.
Om te beginnen wil ik mijn eetpatroon (vanaf rond 4 januari) langzaam afbouwen tot alleen broodnodige stoffen, en dat voor een week.

Hieropvolgend wil ik 10-30 dagen (afhankelijk van de reactie van mijn lichaam) vasten door alleen (2 liter) water te drinken.

Het moeilijkste voor mij wordt denk ik mijn ouders overtuigen, omdat het natuurlijk gevaarlijk klinkt, 15 dagen op water leven. Uiteraard ga ik ook langs een diëtiste om wat meer informatie te krijgen. Ik moet natuurlijk goed weten bij welke sypmptomen ik écht moet stoppen.

Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:

- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)

- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.

Na het dieet zul je op een gegeven avond een glas (grapefruit)sap drinken. De volgende ochtend neem je een bakje yoghurt en eet je (langzaam) een appel. tijdens de middag kun je weer rustig gaan eten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29 Ketose
http://drbenkim.com/fasting.html
http://www.ehow.com/how_2032961_do-water-fast.html
http://www.fitnessthroughfasting.com/waterfasting.html
http://www.wikihow.com/Perform-a-Water-Fast

Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?

[ Bericht 1% gewijzigd door J.D.Morrison op 21-12-2011 16:49:12 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 14:36:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105867096
Waarom?
pi_105867123
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_105867165
Ik kan me niet voorstellen dat er een dietiste is die hier achter staat. Of een arts.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105867172
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Cheiron het volgende:
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder ;)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_105867188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder ;)
:')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 december 2011 @ 14:40:58 #7
359051 J.D.Morrison
pi_105867263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
pi_105867281
Het is alleen niet gezond :) Je idee van gezond is krom.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 december 2011 @ 14:42:16 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105867305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_105867313
Ga gewoon normaal eten en sporten man. Dit slaat echt nergens op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105867328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
pi_105867349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef mvdejong het volgende:

Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
pi_105867441
En een hoop vitamine tekort.
pi_105867536
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
  woensdag 21 december 2011 @ 14:53:03 #15
359051 J.D.Morrison
pi_105867697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen niet gezond :) Je idee van gezond is krom.
Ontzettende drogreden, maar: Roken is niet gezond, vet eten is niet gezond, weinig bewegen is niet gezond, kleurstoffen zijn niet gezond, smaakstoffen zijn niet gezond, aspartaam/zoetstoffen zijn niet gezond. Het enige verschil is, deze ongezonde dingen zijn ingeburgerd..

Wat ik hier vertel is nieuw, mensen kennen het niet en op het eerste gezicht klinkt het erg gevaarlijk. Bij elke vorm van dieet, afvallen zitten gevaren of risico's.
Die zul je altijd behouden. Het probleem is dat mensen bijvoorbeeld 4 liter in 2 uur gaan drinken, of gigantisch veel vreten na de periode.

Als je dit op een normale manier doet, en je elke 5 dagen laat controleren door een diëtiste, zal er niet veel gebeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.

quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Rustig man, dit soort vasten wordt heel vaak gedaan en al sowieso is je lichaam er op gemaakt 14 dagen zonder eten te kunnen. Laat staan als je wordt gecontroleert en als je schoon water drinkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
Dat is mijn grootste probleem nog niet, ik vind sporten leuk maar niet op deze manier (met teveel vet).
pi_105867909
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omdat mensen het associeren met 'lijden' en mensen denken dat het simpelste concept (minder en gezonder eten en meer bewegen) te simpel is om tot een goed resultaat te kunnen leiden. Terwijl alleen dát werkt op de lange termijn.

De beste manier om in gewicht aan te komen is overigens het volgen van crashdieten.

TS is te jong om zich dat te beseffen en zal me nu uitlachen.
pi_105867927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:53 schreef J.D.Morrison het volgende:

Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.

Was je maar zo vastberaden op sportgebied.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:00:04 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105867979
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.

Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.

Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105868016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.

Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.

Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
pi_105868022
Jo jo effect. En daarbij enorm ongezond. Sporten en gezond eten. Langer en gezonder resultaat
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 21 december 2011 @ 15:02:20 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105868072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je goed kijkt klinkt visuele cirkel zo slecht nog niet :')
pi_105868086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
Yep, idd :Y Dit is een garantie voor gewichtstoename *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 15:04:00 #23
359051 J.D.Morrison
pi_105868128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:

Je lichaam gaat juist niet spiermassa verbranden (uiteraard wel en deel) in die 15-30 dagen drink je 100% water, dat betekent 0 calorieën inname. Zoals je allemaal kon lezen in mijn bronnen gaat je lichaam vet omzetten in stoffen om je lichaam draaiende te houden. Dat deel over de noodsituatie heb je deels gelijk, je lichaam zal natuurlijk minder verbruiken.

Kijk ook maar filmpjes op youtube, het verschil is zichtbaar te zien en ook na het vasten blijven ze slank (zie de filmpjes van maanden na het vasten).

Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:08:15 #24
359051 J.D.Morrison
pi_105868286
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, idd :Y Dit is een garantie voor gewichtstoename *O*
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..

Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
pi_105868339
Te triest voor woorden :')

Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter ^O^
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_105868395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:08 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..

Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af? :')

Alsof het uberhaupt zo werkt. Please hoor.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:20:21 #27
359051 J.D.Morrison
pi_105868745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:

Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter ^O^

Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:

ACH BELACHELIJK MAN WTF DENK JE WEL NIET DIT IS ECHT DEBIEL. Dan komen er volledig ongegronde argumenten/voorbeelden bij. Ja jje krijgt jojo effect. (bronnen?: ja dat krijg je ook bij andere dieten). Alles wat ik net heb gestuurd heb ik bronnen van.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:10 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af? :')

Alsof het uberhaupt zo werkt. Please hoor.
Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:29:33 #28
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_105869078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:20 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:

ACH BELACHELIJK MAN WTF DENK JE WEL NIET DIT IS ECHT DEBIEL. Dan komen er volledig ongegronde argumenten/voorbeelden bij. Ja jje krijgt jojo effect. (bronnen?: ja dat krijg je ook bij andere dieten). Alles wat ik net heb gestuurd heb ik bronnen van.

[..]

Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.
okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.

Als ik jou was zou ik nog meer 'bronnen' zoeken die er ook tegenin gaan voordat je dit eigenwijs gaat doen :{
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 21 december 2011 @ 15:34:12 #29
359051 J.D.Morrison
pi_105869233
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:29 schreef The_Hives het volgende:

[..]

okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.

Als ik jou was zou ik nog meer 'bronnen' zoeken die er ook tegenin gaan voordat je dit eigenwijs gaat doen :{
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.

Ik heb al uren gezocht en gelezen op bronnen en ik heb bijna alle kennis er wel van vergaard. Ik ga nu een keer naar de diëtiste om daar meer te vragen.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:37:28 #30
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105869334
Als je de discipline hebt om dit te kunnen doen(wat ik betwijfel) kan je die tijd en moeite beter stoppen in andere manieren om af te vallen.

Ik zou het iig niet kunnen, als ik 4 uur lang niks eet knort m'n maag al.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_105869341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.

Ik heb al uren gezocht en gelezen op bronnen en ik heb bijna alle kennis er wel van vergaard. Ik ga nu een keer naar de diëtiste om daar meer te vragen.
Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.
pi_105869432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:

TS vraagt het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.

Inderdaad te triest voor woorden :')
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:42:26 #33
359051 J.D.Morrison
pi_105869504
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:37 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.
Het enige wat jij door dit topic heen hebt gedaan is op de man spelen en voorspellingen maken die nergens op gegrond zijn. Je insinueert dat 3-4 uur zoeken naar informatie gelijk staat aan afvallen en sporten en als ik iets doe wat jou niet aanstaat dat het verkeerd is.

Zoek dan eens op internet, kijk mijn bronnen na, zoek resultaten. Denk je dan nog steeds dat het zo slecht is? Ik heb je voorspelling dat je zo weer dik wordt na dit dieet allang weerlegd. Als je nou eens representatieve argumenten komt, neem ik je wat serieuzer.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:43:11 #34
50936 The_Hives
pi_105869535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

hmz, en wat is dit dan?

quote:
Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
spreek je jezelf een beetje tegen he.

quote:
Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebben :X
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_105869555
Is een citroensapkuur geen betere optie?
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:45:35 #36
50936 The_Hives
pi_105869622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.

Of ga fietsen, elke week verder of harder enz
Fok! Federatie
pi_105869834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:

[..]

nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.

Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.
Mijn motivaie was om het lichaam te ontgiften.
Is niks mis mee.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_105869917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:40 schreef wimjongil het volgende:

[..]

TS vraagt het volgende:

[..]

Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.

Inderdaad te triest voor woorden :')
Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.

Wil je echt serieus, gezond en blijvend afvallen? Lees burn the fat feed the muscle
  woensdag 21 december 2011 @ 15:53:19 #39
359051 J.D.Morrison
pi_105869927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef The_Hives het volgende:

[..]

hmz, en wat is dit dan?

[..]

spreek je jezelf een beetje tegen he.

[..]

je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebben :X
Ik moest het zo vaak herhalen dat ik geen zin had steeds weer goed op te schrijven, maar het komt er dus op neer dat je wel langzaam opbouwt met sporten én met eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
Dat is ook een prima optie, maar niet per definitie een beter optie.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:54:05 #40
359051 J.D.Morrison
pi_105869948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:

[..]

Is niks mis mee.
Vertel eens meer!
  woensdag 21 december 2011 @ 15:55:55 #41
50936 The_Hives
pi_105870006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

[..]

Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.
prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?
Fok! Federatie
  woensdag 21 december 2011 @ 16:01:16 #42
359051 J.D.Morrison
pi_105870216
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:55 schreef The_Hives het volgende:

[..]

prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?
Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?
  woensdag 21 december 2011 @ 16:02:56 #43
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105870274
Wat je vergeet te vertellen is wat de reden is dat je nu te zwaar bent en hoeveel te zwaar je bent.

Als je nu teveel calorien eet, zul je dus je eetpatroon, na je crashdieet blijvend moeten aanpassen, ben je dat met me eens?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105870331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:

Is niks mis mee.
'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.
pi_105870428
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.

Wil je echt serieus, gezond en blijvend afvallen? Lees burn the fat feed the muscle
Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:07:27 #46
359051 J.D.Morrison
pi_105870452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:02 schreef ioko het volgende:
Wat je vergeet te vertellen is wat de reden is dat je nu te zwaar bent en hoeveel te zwaar je bent.

Als je nu teveel calorien eet, zul je dus je eetpatroon, na je crashdieet blijvend moeten aanpassen, ben je dat met me eens?
Uiteraard en dat ben ik ook van plan.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:07:45 #47
50936 The_Hives
pi_105870463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?
:') het zal je leeftijd zijn :) .

Ik weet 'iets' meer dan jij hoe het menselijk lichaam werkt. Ik heb je nergens afgezeken (behalve in mijn laatste post) of onzin uit gekraamd. Ik ben juist normaal op je posts ingegaan, maar jij wilt ze niet goed lezen. Want jouw mening klopt met je fantastische bronnen en alle anderen hebben ongelijk.

Ik ben zelf jaren geleden 20 kilo afgevallen dus weet echt wel wat wel en wat niet verstandig is. Wat ik ermee probeer te bereiken is dat je niet zo'n dom besluit neemt dat je dit gaat doen. Maar gelukkig als je ouders enig verstand hebben zullen ze je er van weerhouden :) En ga vooral naar een diëtiste. Als ze/hij enig beroepsethiek heeft zal die hier ook niet aan mee werken :)
Fok! Federatie
pi_105870580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:

Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?

Overigens is die vitamine-redenatie van jou, want jij hebt ze niet nodig voor een goede werking van je lichaam want op water alleen doet je lijf het prima.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:16:22 #49
359051 J.D.Morrison
pi_105870786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?

Overigens is die vitamine-redenatie van jou, want jij hebt ze niet nodig voor een goede werking van je lichaam want op water alleen doet je lijf het prima.
Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.
pi_105870903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef The_Hives het volgende:

[..]

:') het zal je leeftijd zijn :) .

Ik weet 'iets' meer dan jij hoe het menselijk lichaam werkt.
Ik heb je nergens afgezeken (behalve in mijn laatste post) of onzin uit gekraamd. Ik ben juist normaal op je posts ingegaan, maar jij wilt ze niet goed lezen. Want jouw mening klopt met je fantastische bronnen en alle anderen hebben ongelijk.

Ik ben zelf jaren geleden 20 kilo afgevallen dus weet echt wel wat wel en wat niet verstandig is. Wat ik ermee probeer te bereiken is dat je niet zo'n dom besluit neemt dat je dit gaat doen. Maar gelukkig als je ouders enig verstand hebben zullen ze je er van weerhouden :) En ga vooral naar een diëtiste. Als ze/hij enig beroepsethiek heeft zal die hier ook niet aan mee werken :)
Ik geloof je direct!

Overigens heb je TS inderdaad niet heel erg afgezeken, maar heel nuttig was jouw bijdrage ook niet... Ik snap best dat TS nu hij dik is niet wil/kan sporten. Met zo'n waterdiëet achter de rug kan ik begrijpen dat je dat als nieuwe start ziet, waardoor je meer motivatie krijgt om te sporten/gezond te leven.
pi_105870939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:16 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.
Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?
  woensdag 21 december 2011 @ 16:20:05 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105870959
Je kunt ook gewoon nu beginnen met meer bewegen en gezond te eten. Zonder dit soort rare fratsen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:21:08 #53
359051 J.D.Morrison
pi_105871006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:19 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:20 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt ook gewoon nu beginnen met meer bewegen en gezond te eten. Zonder dit soort rare fratsen.
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindt :') .
pi_105871079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.

[..]

Oh sawry, dacht toch heel even dat jij je zelf profileerde als expert.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

pi_105871105
Ik heb 3 maanden op 3 appels per dag geleefd, daarna anderhalf jaar ziek geweest.
Kan me dus echt niet voorstellen dat enkel op water leven wel veel goeds voor je lichaam doet, naast afvallen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 21 december 2011 @ 16:23:28 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105871116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:24:51 #57
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105871174
Heb je al eerder geprobeerd om af te vallen?
Zo ja, hoe?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_105871178
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.
Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:25:37 #59
359051 J.D.Morrison
pi_105871205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb 3 maanden op 3 appels per dag geleefd, daarna anderhalf jaar ziek geweest.
Kan me dus echt niet voorstellen dat enkel op water leven wel veel goeds voor je lichaam doet, naast afvallen.
Drogreden #853252: Ik heb elke dag 3 uur hardgelopen en daar ben ik mee afgevallen, dus met een half uur wandelen per week moet dat ook wel lukken.

1. Je doet dit 15-30 dagen in plaats van een belachelijke 100 dagen.
2. Je zorgt dat je lichaam de voedingstoffen zelf gaat creëren in plaats van dat je je lichaam afhankelijk van 3 appels maakt.
pi_105871263
Wapen je overigens maar alvast voor orthostatische hypotensie en bradycardie is ook niet zo jofel.
Om over je humeur maar niet te spreken.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:27:13 #61
359051 J.D.Morrison
pi_105871264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Heb je al eerder geprobeerd om af te vallen?
Zo ja, hoe?
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
pi_105871308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.
Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...
  woensdag 21 december 2011 @ 16:28:47 #63
359051 J.D.Morrison
pi_105871335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Wapen je overigens maar alvast voor orthostatische hypotensie en bradycardie is ook niet zo jofel.
Om over je humeur maar niet te spreken.
Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:
- Wat een stom idee.
- Dit gaat nooit lukken want ik vind het maar raar.
- TS is eigenwijs want hij luistert niet naar mijn methode die totaal geen alternatief is.

Eén grote opsomming van valse vergelijkingen, onjuiste oorzaak-gevolg relaties, op de man spelen, valse dilemma's...
  woensdag 21 december 2011 @ 16:29:00 #64
206580 Luxuria
pi_105871338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.
Als ik wel eens 's ochtends op een nuchtere maag ging rennen, was ik veel sneller uitgeput.

Ben wel benieuwd wat je diëtist gaat zeggen :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:29:07 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105871347
Ik zou een sherrykuur willen aanraden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 21 december 2011 @ 16:29:41 #66
359051 J.D.Morrison
pi_105871372
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.
Als ik wel eens 's ochtends op een nuchtere maag ging rennen, was ik veel sneller uitgeput.
Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.
pi_105871380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef J.D.Morrison het volgende:

Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:
- Wat een stom idee.
- Dit gaat nooit lukken want ik vind het maar raar.
- TS is eigenwijs want hij luistert niet naar mijn methode dat totaal geen alternatief is.

Eén grote opsomming van valse vergelijkingen, onjuiste oorzaak-gevolg relaties, op de man spelen, valse dilemma's...
Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:31:52 #68
206580 Luxuria
pi_105871459
  woensdag 21 december 2011 @ 16:32:03 #69
359051 J.D.Morrison
pi_105871462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.
Formuleer dan nog één keer zonder al die drogredenen jouw mening hierover? Je lichaam heeft inderdaad voedingsstoffen nodig, maar je beschadigt je lichaam niet permanent of wat dan ook door 15-30 dagen alleen water te drinken... "Elk voordeel heb ze nadeel", maar de wilskracht, het zelfvertrouwen en het gewichtsverlies wat uit deze methode voortkomt vind ik beter dan de nadelen (hoofdpijntjes, hongergevoel in het begin).

Verklaar dus nou eens wat hier nu verkeerd aan is in een goede zin met goede argumenten.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:34:31 #70
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105871559
Wat een haters hier zeg, lol.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 21 december 2011 @ 16:34:34 #71
359051 J.D.Morrison
pi_105871563
quote:
Die bron is toch helemaal niet representatief? Het is onvolledig geschreven. Ik heb nooit gezegd dat mijn manier gezond is, het is echter wel zeer effectief om vet te verliezen. De nadelen zijn de afname in spiermassa en hongergevoel aan het begin en aan het eind.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:36:17 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105871645
pi_105871676
Ik zit nu op mijn werk, maar mocht ik vanavond nog zin hebben dan zal ik eens wat voor je uitzoeken.
pi_105871757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...
Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.

Verder praat je onzin, graag niet zo kinderachtig doen, ktnxkusje ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:39:55 #75
206580 Luxuria
pi_105871776
quote:
Dit is heel gevaarlijk wanneer je niet voldoende calorieën binnenkrijgt; het leidt tot oververmoeidheid en dehydratie.
http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/

Maarja, ben benieuwd. Ik wil je over een halfjaar nog wel eens horen :)
Wanneer begin je?
pi_105871942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.

Verder praat je onzin, graag niet zo kinderachtig doen, ktnxkusje ;)
Uit de OP:

quote:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Vanaf dan zal je lichaam ketose maken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken.
De andere nadelen die hier geroepen worden zijn: 1) het is slecht en 2) je komt na afloop weer een hoop aan. Die tafel waar het onder geschoven wordt is verdwenen! :o
  woensdag 21 december 2011 @ 16:45:33 #77
359051 J.D.Morrison
pi_105872019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/

Maarja, ben benieuwd. Ik wil je over een halfjaar nog wel eens horen :)
Wanneer begin je?
Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.

Dit is een goede bron, het is een arts met kennis.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:45:38 #78
206580 Luxuria
pi_105872025
Waarom is die hoofdpijn eigenlijk goed?
Lijkt me juist toch een teken dat er iets niet goed is.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:46:36 #79
359051 J.D.Morrison
pi_105872059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef Luxuria het volgende:
Waarom is die hoofdpijn eigenlijk goed? Pijn is nooit goed.
Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:47:21 #80
206580 Luxuria
pi_105872087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:46 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.
Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.
Waarom is dat een goed teken? Lijkt me eerder een slecht teken.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:47:45 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872104
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.

Dit is een goede bron, het is een arts met kennis.
Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:48:33 #82
359051 J.D.Morrison
pi_105872156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.
Waarom is dat een goed teken? Lijkt me eerder een slecht teken.
Ooh dat bedoel je, sorry. Hoofdpijn an sich is vervelend maar het is een goed teken, omdat dit betekent dat je lichaam in ketosinemodus gaat (wat betekent dat je dus vet gaat verbranden).
pi_105872208
Lijkt me raar als je in ketose wil komen dat je dan vervolgens vruchtensap gaat drinken waar juist suikers in zitten.
pi_105872269
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Sjeen het volgende:

Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.

Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypass :{ Die updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:51:15 #85
359051 J.D.Morrison
pi_105872279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:49 schreef Elco.. het volgende:
Lijkt me raar als je in ketose wil komen dat je dan vervolgens vruchtensap gaat drinken waar juist suikers in zitten.
Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:52:20 #86
359051 J.D.Morrison
pi_105872321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.

Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypass :{ Die updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.
pi_105872339
Hoewel 14 dagen niets eten wel erg extreem klinkt, is het helemaal niet zo gek om eens goed te overwegen waar we nou eigenlijk mee bezig zijn met het standaardadvies van tegenwoordig om 6 of 7 maaltijden per dag te eten: dat is hartstikke tegennatuurlijk en waarschijnlijk helpt het mee met het versterken van de overgewicht en diabetes epidemieen (naast de anti-vet hysterie van de laatste 30 jaar).

Interessante blogpost die toevallig vandaag voorbij kwam:
Grazen is voor koeien
  woensdag 21 december 2011 @ 16:53:58 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105872388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.
Die vrouw at trouwens nog wel.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:54:58 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik doe vandaag aan naïef positief Isa ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:55:05 #90
359051 J.D.Morrison
pi_105872429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die vrouw at trouwens nog wel.
Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!
pi_105872545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:51 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)
Dus hoeveel denk je te gaan verliezen door de ketosis? Als je daarna weer koolhydraten gaat eten komt dat er net zo hard aan.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:58:12 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105872569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:55 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!
http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.html

Je hebt het toch over dit voorbeeld, of niet?

En ik was dat niet van die appels, hoor.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:58:27 #93
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105872579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.
Whut? Wat is dit nu voor onzin, om energie te verbranden heb je spieren nodig, jij gaat juist naar beneden in spiermassa.

1 kilo spieren verbrand in rust al 50 kcal per dag.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:58:59 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef anboni het volgende:
Hoewel 14 dagen niets eten wel erg extreem klinkt, is het helemaal niet zo gek om eens goed te overwegen waar we nou eigenlijk mee bezig zijn met het standaardadvies van tegenwoordig om 6 of 7 maaltijden per dag te eten: dat is hartstikke tegennatuurlijk en waarschijnlijk helpt het mee met het versterken van de overgewicht en diabetes epidemieen (naast de anti-vet hysterie van de laatste 30 jaar).

Interessante blogpost die toevallig vandaag voorbij kwam:
Grazen is voor koeien
Wat grappig, ik ben een jaar lang vrij intensief in de gaten gehouden op leverwaarden, waaronder de triglyceriden waarvan in dit onderzoek gezegd wordt dat ze vreselijk te hoog zouden zijn door grazen. Bij mij waren ze structureel zelf aan de lage kant.
pi_105872630
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:58 schreef Lienekien het volgende:

http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.html

Je hebt het toch over dit voorbeeld, of niet?
En deze:
quote:
On 15 September 1987 at 9.30 a.m at the Nallur Murugan Temple, Thileepan began his fast. His main objective was to bring awareness and action to a list of public demands made by himself and the Tamil Tigers, considered to be a terrorist group.

Although several groups requested Thileepan as well as the local IPKF administration to intervene and stop the fast, Thileepan died on the 26th of September 1987.
Dat is na 11 dagen :o
  woensdag 21 december 2011 @ 17:02:09 #96
359051 J.D.Morrison
pi_105872775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En deze:

[..]

Dat is na 11 dagen :o
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 17:03:07 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?
  woensdag 21 december 2011 @ 17:03:34 #98
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105872843
Huisarts en diëtist met een beetje beroepsethiek doen hier lekker niet aan mee.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_105872867
quote:

[..]

Ja daar is de huisarts voor: dikke jongetjes die te beroerd zijn een gezond eet/beweegpatroon aan te nemen. :') :N
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 21 december 2011 @ 17:04:13 #100
359051 J.D.Morrison
pi_105872874
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?
Dat ben ik nog van plan ja.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:06:44 #101
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_105872971
TS, hoeveel weeg je nu, hoe lang ben je en hoeveel wil je afvallen eigenlijk?
pi_105873045
TS, volgens mij is het eerder verstandiger om over te stappen naar een low carb voedingspatroon dan te gaan watervasten.
  woensdag 21 december 2011 @ 17:10:49 #103
359051 J.D.Morrison
pi_105873130
1,84
95
5-15kg afvallen
pi_105873260
Dit las ik in jouw eigen Wiki-linkje.

quote:
Sommige artsen beschouwen ketose als een gevaarlijke en potentieel levensbedreigende toestand die de lever overbelast en afbraak van spierweefsel veroorzaakt.[5][6][7] Ketogenese, zoals hierboven besproken, breekt geen spieren af. Ketogenese kan alleen voorkomen als gevolg van het bijproduct van vetafbraak: acetyl-CoA.
De anti-ketose standpunten zijn aangevochten door een aantal artsen en aanhangers van koolhydraatarme diëten, die ketose al een normaal metabool proces zien om aan energie te komen door opgeslagen vet te verbranden. Dit opgeslagen vet zou waarschijnlijk grotendeels gevormd zijn op momenten dat er veel koolhydraten waren, waardoor deze omgezet zijn in vet voor koolhydraatarmere momenten.[8][9][10] Daarnaast zijn deze diëten koolhydraatarm, maar juist wel eiwitrijk en sommige ook vetrijk, waardoor er voldoende alternatieve energie is om geen spieren te hoeven afbreken. Er wordt betoogd dat er niet alleen groepen jagers waren die duizenden jaren voornamelijk in ketogene staat leefden, maar dat er ook vele gedocumenteerde gevallen zijn van bevolkingsgroepen (bijvoorbeeld eskimo's) die met name van vetten en eiwitten leven. In het verleden waren de grote hoeveelheden koolhydraten die we in de westerse samenleving gebruiken, niet voorhanden. Hoewel sommigen geloven dat voor langdurig intensief sporten koolhydraatinname nodig is om de uitputtende glycogeenvoorraden aan te vullen, hebben studies aangetoond dat na een aanpassingsperiode van twee tot vier weken fysiek uithoudingsvermogen niet wordt beïnvloed door ketose[11].
Jij krijgt dus ook nog eens geen eiwitten of vet binnen, dus ik zou niet al te hard juichen over ketose.
pi_105873351
quote:
Ik zit er aan te denken om te gaan watervasten.
Om te beginnen wil ik mijn eetpatroon (vanaf rond 4 januari) langzaam afbouwen tot alleen broodnodige stoffen, en dat voor een week.

Hieropvolgend wil ik 10-30 dagen (afhankelijk van de reactie van mijn lichaam) vasten door alleen (2 liter) water te drinken.

Het moeilijkste voor mij wordt denk ik mijn ouders overtuigen, omdat het natuurlijk gevaarlijk klinkt, 15 dagen op water leven. Uiteraard ga ik ook langs een diëtiste om wat meer informatie te krijgen. Ik moet natuurlijk goed weten bij welke sypmptomen ik écht moet stoppen.

- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)

Na het dieet zul je op een gegeven avond een glas (grapefruit)sap drinken. De volgende ochtend neem je een bakje yoghurt en eet je (langzaam) een appel. tijdens de middag kun je weer rustig gaan eten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29 Ketose
http://www.ehow.com/how_2032961_do-water-fast.html
http://www.fitnessthroughfasting.com/waterfasting.html
http://www.wikihow.com/Perform-a-Water-Fast

Dan kan je dus ook 10 tot 30 dagen niet schijten he!
Dat je het weet.....
Life is sweet, life is bitter...
  woensdag 21 december 2011 @ 17:17:50 #106
359051 J.D.Morrison
pi_105873395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:14 schreef Dauntl3ss het volgende:
Dit las ik in jouw eigen Wiki-linkje.

[..]

Jij krijgt dus ook nog eens geen eiwitten of vet binnen, dus ik zou niet al te hard juichen over ketose.
Lekker relevant, ik neem 0 eiwitten binnen met watervasten dus er is wel 100% ketose. Over dat eerste deel, alles is gevaarlijk en alles moet je in context zien. Misschien is het alleen gevaarlijk als je veel gaat sporten, of als je lichaam 3 maand op ketose werkt?
  woensdag 21 december 2011 @ 17:21:14 #107
20720 brother52
Dus..........
pi_105873524
Hoe groot is die plaat die je voor je kop hebt?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_105873535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:17 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Lekker relevant, ik neem 0 eiwitten binnen met watervasten dus er is wel 100% ketose. Over dat eerste deel, alles is gevaarlijk en alles moet je in context zien. Misschien is het alleen gevaarlijk als je veel gaat sporten, of als je lichaam 3 maand op ketose werkt?
Daarom zeg ik dus ook, ik zou er niet te hard over juichen.. :{

Maar oké, dan krijg je bronnen en ga je het lekker kapot zitten nuanceren. Wat jij wil. |:(
pi_105873608
quote:

[..]

Ah, daar komen de hoge kosten van de gezondheidszorg dus vandaan. Mensen die hun eigen lichaam moedwillig naar de rand van het normale brengen, maar wel willen dat de huisarts hun handje vasthoudt. Hij (of zij) zal blij met je zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 21 december 2011 @ 17:24:17 #110
50936 The_Hives
pi_105873640
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:10 schreef J.D.Morrison het volgende:
1,84
95
5-15kg afvallen
de tering. En dan kan je niet sporten? :D ik woog hetzelfde en ben 7 cm korter. 5 keer per week sporten was geen probleem.
Fok! Federatie
pi_105873706
Ja ja we weten nu allemaal wel dat het niet zo slim is om dit uit te gaan voeren.

TS neem anders eens een kijkje op www.reddit.com/r/keto
pi_105873944
Zelfs als het niet ongezond zou zijn.

Waarom vind je het niet erg om in verhouding zoveel spiermassa kwijt te raken tov vetmassa? Daar wordt het na het dieet sporten ook niet makkelijker van.

Als je gewoon normaal zou gaan eten en sporten(2-3x per week een uur hardlopen is wsl al genoeg als je niet heel veel vreet) zit je binnen 6 maanden op een goed gewicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 17:32:05 ]
pi_105874791
Domste wat ik in me hele levend gelezen heb.

Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt he? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?

Je weet dat je er hierna zo lelijk als de tering uitziet? Je weet dat je hierna weer moet trainen om spiermassa bij te komen en zodoende boven je onderhoud moet eten en je weer lichtelijk aankomt?

Weet je dit?

Toch ben ik nog de slechtste niet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 21-12-2011 18:12:24 ]
If not now, then when.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 17:56:31 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105874868
Yuri O+
  woensdag 21 december 2011 @ 17:59:28 #115
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_105874965
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt het? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?

Je weet dat je er hierna zo lelijk als de tering uitziet? Je weet dat je hierna weer moet trainen om spiermassa bij te komen en zodoende boven je onderhoud moet eten en je weer lichtelijk aankomt?

Weet je dit?

Toch ben ik nog de slechtste niet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeten.
Dacht hier net zelf aan. :)

Al is het maar de eerste 40-50 bladzijden om in te zien hoe oer- en oerdom zo'n 'vasten' dieet is.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_105875407
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt het? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?

Weet je dit?

Toch ben ik nog de slechtste iniet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeteon.
Klaar. Amen. Over en uit.
pi_105875495
Owja en dan heb ik het niet eens gehad over hoe slecht je zal gaan functioneren in het dagelijkse leven en de niet genoemde bijkomende klachten bij dit soort dingen.
If not now, then when.
pi_105875614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:06 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.
Lees het boek. Staat genoeg wetenschappenlijke onderbouwing in om jou hier weer terug te zien met het schaamrood op je kaken. :W
pi_105876140
Ik doe het zelf ook ieder jaar. Ideaal om zo een paar kilotjes af te vallen van al het lekkere eten met de kerst enzo. :)
  woensdag 21 december 2011 @ 18:37:56 #120
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105876337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:32 schreef Jahr00n het volgende:
Ik doe het zelf ook ieder jaar. Ideaal om zo een paar kilotjes af te vallen van al het lekkere eten met de kerst enzo. :)
:') :') :')

Hey Jahr00n... :')
Trotse Belg.
pi_105876341
Als je per se een ketose dieet wilt volgen, waarom niet zónder alleen op water te leven? Gewoon alle koolhydraten uitsluiten uit je dieet, dan gaat je lichaam ook over in ketosis.

De enige koolhydraten die je wel mag binnen krijgen dan zijn uit (groente) groenten. Gewoon 2 ons groene groenten per dag eten, verder leven op proteinen en vetten. Alleen maar vlees en vis eten dus. Is beter dan compleet niet eten en je zal denk ik ook wat minder spiermassa verliezen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat helemaal niet eten ook maar een klein beetje gezond kan zijn...
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 18:47:06 #122
359051 J.D.Morrison
pi_105876728
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:38 schreef Luchtkoker het volgende:
Als je per se een ketose dieet wilt volgen, waarom niet zónder alleen op water te leven? Gewoon alle koolhydraten uitsluiten uit je dieet, dan gaat je lichaam ook over in ketosis.

De enige koolhydraten die je wel mag binnen krijgen dan zijn uit (groente) groenten. Gewoon 2 ons groene groenten per dag eten, verder leven op proteinen en vetten. Alleen maar vlees en vis eten dus. Is beter dan compleet niet eten en je zal denk ik ook wat minder spiermassa verliezen.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat helemaal niet eten ook maar een klein beetje gezond kan zijn...
Kun je eens wat beter uitleggen?

Elke dag 2 ons groente 2 ons fruit en een stuk vlees eten? En dan als vocht natuurlijk 1,5-2 liter water per dag.
pi_105876825
Waarom ben je er zo stellig van overtuigd dat een ketose dieet de oplossing voor jou is?
pi_105876840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:47 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Elke dag 2 ons groente 2 ons fruit en een stuk vlees eten? En dan als vocht natuurlijk 1,5-2 liter water per dag.
Wat snap je niet aan geen koolhydraten eten?

Alleen pro bodybuilders volgen ketose diëten.
pi_105877367
Ledje uit elkaar gehaald, alle elektronica zit al in net ledje, dus tussen de 3 en de 6 volt er op, go![/youtube]
pi_105877686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:47 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Wat Jahr00n zegt dus, hoe moet ik het nog verder uitleggen? Gewoon geen koolhydraten innemen. Je lichaam zal in een staat van ketosis gaan op het moment dat er niet genoeg koolhydraten naar binnen komen om om te zetten in glucose. Als er een constant gebrek aan glycogeen is in je lichaam zullen je hersenen op een gegeven moment een andere energiebron gaan zoeken. Deze 'alternatieve energie'-stand is ketosis. Hierbij wordt er voornamelijk vet (en spier) aangesproken. Dit is waarom je zo snel afvalt in ketosis.

Het is echter heel lastig om compleet koolhydraten te vermijden omdat ze bijna overal in zitten. Alle suikers enz zijn koolhydraten, maar verder bevatten ook pasta, brood, etc etc (noem het maar op) koolhydraten.

Maar goed, zoals Ruigbaard al zegt, waarom wil je zo graag een ketose dieet volgen? Het verlies van spiermassa is erg zonde, verder is het een erg lastig dieet om te volgen omdat 1) het overschakelen naar ketonen als energiebron is iets waar je hersenen echt aan moeten wennen en je zal dit ook erg merken in het dagelijkse leven. Je zal sneller chagrijnig worden, je functioneert veel slechter, je zal je minder goed kunnen concentreren, noem het maar op, en 2) je zoekt een makkelijke, magische manier om af te vallen. Die is er niet. Ketose klinkt leuk, maar het is echt heel zwaar.

Waarom verdiep je je niet in voeding (macronutriënten, calorie balans) en ga je ernaast sporten, bijvoorbeeld krachttrainen? Je zult, al helemaal als beginner, kunnen afvallen op een steady rate (crashdiëten zorgen vaak voor een jo-jo effect), je zult een hoop kennis opdoen over het onderwerp wat je in het vervolg weer kan toepassen om de staat van je lichaam te beïnvloeden (als je precies weet wat er gaande is en hoe alles in elkaar zit is het echt een stuk makkelijker en leuker), je zult er ook nog spiermassa bij krijgen wat je esthetiek alleen maar bevorderd... En je zult meteen leren sporten. Je gaf op de eerste pagina aan dat 'als je was afgevallen je makkelijker kon gaan sporten'. Dit is echt bullshit. Het enige goede moment om te beginnen met sporten is nu. Altijd 'nu'. Niet 'in de toekomst'. Niet 'als ik ben afgevallen'. Nu.

Hoe verwacht je ook dat nadat je je kilo's kwijt bent met een ketose dieet (laten we even stellen dat het zou lukken), je dit vast gaat houden en niet weer omhoog schiet? De kans dat dat gaat gebeuren is groot. Je metabolisme zal zich aanpassen en als je je levensstijl niet ook aanpast zal je weer dik worden.

Maar ach, doe maar wat je wilt :')
Of toch du vader?
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 19:40:16 #127
230491 Zith
pls tip
pi_105879078
Bij een keto-dieet (wat dus wel eten is, alleen dan vooral vlees, vis, ei, kaas, sommige noten, bladgroente) en in ketose gaat je lichaam alleen spiermassa aanspreken als je of te lang geen eiwit hebt gegeten (wat niet gebeurt omdat je dit veel/vaak eet) of 2) als je met hoge hardslag gaat trainen (dan schakelt je lichaam om naar spierconsumerend+vetconsumerend), of gewichten gaat heffen (je lichaam gaat spierglucose aanspreken die snel op zal zijn). Je kan trouwens prima net voor/na het sporten 20-30gr koolhydraten +eiwit eten waardoor je lichaam niet meer je spieren gaat aanspreken voor voeding. hier kan ik wetenschappelijke artikelen voor geven als het nodig is.

Maar eiwit eten is dus wel echt van belang als je geen spiermassa kwijt wilt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_105880023
Hoewel ik meen iets gelezen te hebben dat wanneer je téveel (voor ketose dieet begrippen) eiwitten eet, je lever hier wat van om zal zetten naar glucose, wat je in principe niet wilt. Maar wat je zegt klopt inderdaad. :)
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 20:11:52 #129
19479 Mr.J
pi_105880607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:49 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan geen koolhydraten eten?

Alleen pro bodybuilders volgen ketose diëten.
Wedstrijdatleten bedoel je. ;)

En dan nog is het ingaan van ketose nagenoeg het startsignaal om weer koolhydraten te laden om de 1+1=3 situatie te creeeren.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:13:20 #130
359051 J.D.Morrison
pi_105880680
Thx voor de onderbouwde informatie en daarmee kun je me ook overtuigen ja.. Ik ben niet eigenwijs, al die posts hiervoor waren gewoon kneuzen die een beetje lopen te schreeuwen dat het slecht is zonder goede informatie.

Kan ik het beste dan veel sporten/hardlopen en mijn eetpatroon naar fruit + groente + 1 stuk vlees doen?
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 20:16:03 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105880857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Thx voor de onderbouwde informatie en daarmee kun je me ook overtuigen ja.. Ik ben niet eigenwijs, al die posts hiervoor waren gewoon kneuzen die een beetje lopen te schreeuwen dat het slecht is zonder goede informatie.

Kan ik het beste dan veel sporten/hardlopen en mijn eetpatroon naar fruit + groente + 1 stuk vlees doen?
zo'n medische opleiding is inderdaad niks waard :')
pi_105881149
quote:

;(

Nee. Ga nou krachttrainen en goed eten kerel. Je zal er een stuk beter uit zien dan als je alleen nu zou afvallen, dan zou er echt niks meer van je overblijven.
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 20:28:01 #133
19479 Mr.J
pi_105881479
quote:

3x per week krachttraining gevolgd door 45 minuutjes cardio.

Daarbij even slim eten, dus snacken etc laten staan. Gewoon overdag je boterhammetjes. Alleen dan geen hagelslag maar rosbief/kip ofzo. Andere maaltijden kunnen bijv blikje tonijn met rauwkost zijn of een bakje kwark en handje noten. Niet teveel fruit. Probeer 5 a 6 per dag te eten, 3 liter water/thee te drinken en dan komt alles goed.
pi_105881563
quote:

Veel sporten is niet altijd goed, ligt er ook aan wat voor soort sport. Als je 3x per week krachttraining + HIIT doet en normaal eet zul je goed en blijvend afvallen.

Een crashdieet volgen heeft gewoon geen zin omdat je je levensstijl moet aanpassen als je blijvend wil afvallen, ik zie het zelf bij mijn eigen broer, hij gaat van crashdieet naar crashdieet om snel even wat kilos eraf te krijgen en dan ''normaal'' te gaan dieeten maar dat werkt gewoon voor geen meter.

Zelf heb ik mijn hele levensstijl omgegooid en ben gezond en normaal gaan eten + 3-4x in de week sporten en ik hoef geen honger te lijden en ben het sporten ook echt leuk gaan vinden.
En mijn lichaam ziet er nu een stuk beter uit, terwijl ik 8 kilo meer weeg dan 2 jaar geleden, omdat ik sport en gezond leef.

En zoals al eerder is gezegd: lees burn the fat, feed the muscle eens.
pi_105881566
quote:

Dus zij hadden het bij het juiste eind maar zijn "kneuzen" die een beetje "liepen te schreeuwen dat het slecht is, zonder goede informatie" terwijl jij het zelf mis had? Hoe zou jij je eigen houding in dit topic dan willen typeren? Serieus, daar ben ik erg benieuwd naar. Ook vraag ik me af of je wel eens van de term "common sense" gehoord hebt. :)

Daarbij ben ik benieuwd of je deze op het eerste gezicht "goede informatie" wel gecheckt hebt en zo ja, waarom je dit met je eerdere informatie dan niet hebt gedaan. Had je, je wel goed ingelezen dan had je het hier geposte immers zelf ook al geweten.

Oftewel je noemt anderen hier nu kneuzen omdat zij weigeren jouw research te doen. |:( :')

En dat brengt ons terug bij de essentie van dit topic: de schaamteloze luiheid van een dikkerdje.

Dit dieet is niet anders dan de talloze telsell producten die kopers een mooi lichaam beloven zonder enige noemenswaardige inspanning anders dan aanschaf.

Van gezond eten en afdoende bewegen val je af of kom je aan. Wil je aankomen dan eet je boven je onderhoudsbehoefte en dan vooral proteïnen, wil je afvallen dan ga je eronder zitten. Hulp bij nodig? Naar een dietiste of een forum, maar niet met een onzinwens als de jouwe. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_105882051
quote:

Post 38 riep ik al wat je moest doen.
Dat boek wat ik jou daar aanraadt om te lezen is de bijbel van de personen waarvan jij nu advies aanneemt. :')

Maar serieus, leer gewoon hoe je lichaam omgaat met voedsel en afvallen zal een stuk makkelijker gaan.
pi_105882093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

3x per week krachttraining gevolgd door 45 minuutjes cardio.

Daarbij even slim eten, dus snacken etc laten staan. Gewoon overdag je boterhammetjes. Alleen dan geen hagelslag maar rosbief/kip ofzo. Andere maaltijden kunnen bijv blikje tonijn met rauwkost zijn of een bakje kwark en handje noten. Niet teveel fruit. Probeer 5 a 6 per dag te eten, 3 liter water/thee te drinken en dan komt alles goed.
Kwark met Noten!!!!
Elke dag weer:-)
pi_105882190
Oh en ga op voetbal.
Dan hoef je je benen niet te trainen.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:43:02 #139
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105882405
quote:

Weet je wat jij moet doen? Lekker 4 weken alleen op water gaan leven. Dat lijkt me echt het beste. :W
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105882838
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh en ga op voetbal.
:') 14.gif
Of toch du vader?
pi_105883472
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh en ga op voetbal.
:'( ;(
pi_105884106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:58 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

:'( ;(
Maak je niet druk. Hij had z'n PI verkeerd ingesteld. Hij bedoelde eigenlijk 7.gif.
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 22:04:29 #143
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105888415
TS. Ga langs je huisarts en dietist en luister naar wat ze zeggen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_105888751
4 weken vasten om blijvend gewicht te verliezen.. tsja.
Dit gaat nooit werken: je gaat spieren verbranden, dus na afloop is je rustverbranding nog lager dan nu waardoor je op de lange termijn minder kunt gaan eten. Wil je dan op gewicht blijven en niet weer aankomen dan zul je dus minder kunnen eten dan wat je nu doet.
Dus nu kun je bijvoorbeeld 2500 kcal per dag eten en daarmee blijf je op gewicht, na het vasten is dat nog maar 2000 bijvoorbeeld.
Waarom zou je dan nu geen 2000 gaan eten ipv 2500? Dan kun je dat hele vasten overslaan en begin je gelijk af te vallen en je verliest niet zoveel spieren.
En ik ben zelf er ook mee bezig: ik ben van 95+kg naar 82kg gegaan en ik ben nog bezig. Dat duurt wel al ruim een jaar. Niet door extreme dieten te doen, maar door mijn levensstijl te veranderen. Verander je je levensstijl niet, dan kun je binnen een jaar weer een nieuw topic starten om opnieuw af te vallen. Je hebt er lang over gedaan om het gewicht eraan te vreten, het gaat je ook lang duren om het blijvend van je lichaam af te sporten..
  woensdag 21 december 2011 @ 22:52:05 #145
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105892313
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv). En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Dat doen mensen al eeuwen als ritueel gebruik en als je dat eens per jaar maximaal 4-5 dagen doet dan hou je daar echt niks aan over.

Maar dat is een andere motivatie dan TS heeft en vooral een andere duratie. 15 dagen alleen water is érg lang. Dat dient ook geen ander doel meer dan uithongeren en dan ga je idd spieren verbranden etc. Je zal misschien niet dood gaan maar het slaat nergens op en geen arts zal het aanraden.

Als je perse een kickstart wil ga dan 5 dagen sapvasten en ga aanlsuitend je levensstijl en eetpatroon structureel aanpassen. Met sapvasten krijg je tenminste gewoon vitamines en voedingsstoffen binnen en zo is het allemaal nét wat verstandiger.
  woensdag 21 december 2011 @ 23:01:10 #146
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105892949
Oh, en lees dit even:

http://nl.wikipedia.org/w(...)an_een_hongerstaking

Wat er in je lichaam gebeurt bij niet eten, wel drinken.korte samenvatting:

1 tot 4 weken na de laatste voedselconsumptie is het gewicht aanzienlijk afgenomen. Men krijgt duizeligheid en hoofdpijn door orthostatische hypotensie en bradycardie. Men is doorlopend moe en lichamelijke inspanning is niet meer mogelijk. Zelfs praten is dermate vermoeiend dat de hongerstaker dit beperkt tot een absoluut minimum. Door concentratiestoornissen is lezen eveneens niet meer mogelijk. De lichaamstemperatuur daalt door de verlaagde stofwisseling. Het lichaam 'rantsoeneert' de beschikbare energie met betrekking tot de verschillende organen. Soms is nu al ziekenhuisopname noodzakelijk.Na ongeveer 4 weken is het lichaamsvet op en begint het lichaam aan de consumptie van de interne organen ('starvation mode').De dodelijk aflopende hongerstakingen eindigen na 42 tot 79 dagen

oh ja en:Wanneer de hongerstaking drie weken of langer heeft geduurd, kan het herstel langdurig zijn. Men moet rekenen op ten minste drie maanden.

Na 42 dagen gaat de eerste dood dus. En jij wil tot 30 dagen gaan, 12 dagen voor je mogelijke dood wil je pas weer gaan eten... enig idee hoe bizar dit is?
pi_105894443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:52 schreef Vandaag... het volgende:
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv). En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Dat doen mensen al eeuwen als ritueel gebruik en als je dat eens per jaar maximaal 4-5 dagen doet dan hou je daar echt niks aan over.

Maar dat is een andere motivatie dan TS heeft en vooral een andere duratie. 15 dagen alleen water is érg lang. Dat dient ook geen ander doel meer dan uithongeren en dan ga je idd spieren verbranden etc. Je zal misschien niet dood gaan maar het slaat nergens op en geen arts zal het aanraden.

Als je perse een kickstart wil ga dan 5 dagen sapvasten en ga aanlsuitend je levensstijl en eetpatroon structureel aanpassen. Met sapvasten krijg je tenminste gewoon vitamines en voedingsstoffen binnen en zo is het allemaal nét wat verstandiger.
Sapvasten :') En dan zeker gewoon van die vruchtensapjes drinken met een shitload aan toegevoegde suikers etc.
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 23:47:58 #148
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105896461
euh nee... zoek het maar op. Beetje raar trouwens om 1 zin uit twee lange posts van mij te pakken waarin ik TS juist probeer duidelijk te maken dat wat hij wil helemaal niet verstandig is... Ik probeer nog een alternatief aan te reiken.
pi_105898144
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:47 schreef Vandaag... het volgende:
euh nee... zoek het maar op. Beetje raar trouwens om 1 zin uit twee lange posts van mij te pakken waarin ik TS juist probeer duidelijk te maken dat wat hij wil helemaal niet verstandig is... Ik probeer nog een alternatief aan te reiken.
Oh sorry, omdat je het verder wel bij het juiste eind had mocht ik geen opmerking maken over een suggestie waar ik het niet mee eens ben? Ik wist niet dat het zo werkte in deze maatschappij. Shit, wat zal ik falen.
Of toch du vader?
pi_105899131
dus je drinkt alleen water omdat je wilt afvallen...

* Kip, vlees, soortgelijk = proteine
* Proteine + sporten (met name krachttrainen) = spiergroei
* Spiergroei = opname proteine, verbranden van vet (al dan op de juiste manier en niet gevaarlijk)
1+2+3= afvallen, goed uitzien, en niet als een zielig mager ventje

daarnaast ben je 17-18 jaar (raar dat je dat niet eens weet..) en je hebt al je bouwstoffen nog nodig. Als je dit soort dingen nu al gaat doen ga je een kort en ongezond leven tegemoet.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_105899510
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lees het boek. Staat genoeg wetenschappenlijke onderbouwing in om jou hier weer terug te zien met het schaamrood op je kaken. :W
Mij schamen? Omdat ik iets niet weet? Ik ben geen diëtist of wat dan ook. Ik ben altijd in om nieuwe dingen te leren. Maar als jij stelselmatig mijn vragen ontwijkt, kom ik misschien wat minder leuk over. Het siert je dat jij uiteindelijk zelf toch nog met iets op de proppen komt. Oh wacht, dat was jij niet zelf.
  donderdag 22 december 2011 @ 00:45:02 #152
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105899629
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:17 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Oh sorry, omdat je het verder wel bij het juiste eind had mocht ik geen opmerking maken over een suggestie waar ik het niet mee eens ben? Ik wist niet dat het zo werkte in deze maatschappij. Shit, wat zal ik falen.
Niet mee eens terwijl je er blijkbaar niks van weet :?
Zo maar even je eet en sportpatroon omgooien is niet makkelijk. Een paar dagen vasten kan daarbij heel goed helpen en met sapvasten krijg je dan nog wel vitaminen en mineralen binnen (nee, geen vruchtensapjes). Gezien TS toch blijkbaar op zoek is naar een "break" met zijn oude lichaam/patroon leek het mij een aardig alternatief voor zijn eigen dwaze plan.

Maar als jij het daar "niet mee eens" bent dan zal ik dat noteren :P
  donderdag 22 december 2011 @ 05:17:24 #153
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105904717
Oh ja, Burn the Fat, Feed the Muscle 8-)
  donderdag 22 december 2011 @ 05:19:26 #154
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105904731
Ik heb al eens 72 uur niet gegeten en gedronken. Het is moeilijk maar haalbaar.
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
pi_105906015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:42 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Mij schamen? Omdat ik iets niet weet? Ik ben geen diëtist of wat dan ook. Ik ben altijd in om nieuwe dingen te leren. Maar als jij stelselmatig mijn vragen ontwijkt, kom ik misschien wat minder leuk over. Het siert je dat jij uiteindelijk zelf toch nog met iets op de proppen komt. Oh wacht, dat was jij niet zelf.
Waar denk je waar die anderen dat advies vandaan halen Einstein?
Niks weten is een. Iets als flauwekul afdoen terwijl je er niks van weet is gewoon een beetje dom.

En over welke vragen van jou heb je het precies?
pi_105906145
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:52 schreef Vandaag... het volgende:
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv).
Suikers zijn niet per definitie slecht. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om te functioneren.

quote:
En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Noem het vernaggeld van je metabolisme maar niks.

quote:
Eens

quote:
Waarom eerst 5 dagen gaan sapvasten om vervolgens je levensstijl en eetpatroon te gaan veranderen? Waar niet gewoon beginnen met alles direct goed te doen. Om het geheel een kickstart te geven? Motivatie. Motivatie. Motivatie. Dat is je kickstart.
pi_105908485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waar denk je waar die anderen dat advies vandaan halen Einstein?
Niks weten is een. Iets als flauwekul afdoen terwijl je er niks van weet is gewoon een beetje dom.

En over welke vragen van jou heb je het precies?
Uit de duim gezogen, onderbuikgevoel, you name it. Maar jij zou dus alles geloven wat een of andere FOK!er zegt over een gebied waar hij/zij zogenaamd verstand van heeft? Ik neem zulke dingen pas aan als ze hard gemaakt kunnen worden.

Mijn vragen wat betreft wetenschappelijke onderbouwing dat het slecht voor je is, naast de nadelen reeds in de OP genoemd.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 december 2011 @ 10:36:39 #158
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105908541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Uit de duim gezogen, onderbuikgevoel, you name it. Maar jij zou dus alles geloven wat een of andere FOK!er zegt over een gebied waar hij/zij zogenaamd verstand van heeft? Ik neem zulke dingen pas aan als ze hard gemaakt kunnen worden.

Mijn vragen wat betreft wetenschappelijke onderbouwing dat het slecht voor je is, naast de nadelen reeds in de OP genoemd.
De linkjes die inmiddels gegeven zijn, zijn voor jou niet duidelijk/overtuigend genoeg?
pi_105908938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Nee dat doe ik zeker niet. Maar wel als ik weet dat hij of zij gewoon gelijk heeft. Goed, niet iedereen weet alles. Maar om dan direct een boek wat ik andraag om te lezen te betitellen als sprookjesboek terwijl jijzelf er blijkbaar 0,0% verstand van hebt is gewoon een beetje dom.

quote:
quote:
The Starvation Response

You can survive for months without food. You’ve probably heard stories about
people getting lost in the mountains or wilderness for months with no food at all (only
water), or being confined in a prisoner of war camp for years with only tiny amounts of
food. What makes surviving under these conditions possible is your body’s remarkable
ability to slow down its rate of calorie burning.
When your body senses calorie deprivation it says to itself, “It looks like this is all
the food we’re going to be getting for a while, so we’d better stop burning so many
calories and start saving our energy. This way we’ll be able to survive longer on the little
amount of food we have.”

The starvation response developed largely from exposure to adverse
environmental conditions like droughts, natural disasters and food shortages.
Furthermore, there were no supermarkets ten thousand years ago - if people wanted to eat,
they had to either grow their food or kill it. It’s likely that at times, ancient man didn’t
know when the next meal was coming and may have only eaten once or twice a week.
The starvation response evolved in humans to ensure the survival of the species.

Your body can’t tell the difference between dieting and starvation
This wonderful feature of human evolution is a blessing if you’re stranded out in
the wilderness with no food. During periods of starvation, the body slowly begins to feed
off itself, burning fat stores, muscle and even internal organs for energy. If you continued
to burn calories at your normal rate, your limited reserves of stored energy would be
exhausted quickly and you would die very soon after you food supply was cut off. The
starvation response keeps you alive longer.

Unfortunately, this same life-preserving mechanism can work against you when
you’re trying to lose weight because your body can’t tell the difference between dieting
and starvation!
Severe calorie cutting always sends your body into “starvation mode.” There’s
nothing you can

7 Reasons why you should stay away from very low calorie diets.

The consequences of low calorie dieting are automatic and unavoidable. The
responses are metabolic, hormonal, and psychological in nature, and include: Decreased
metabolism, loss of muscle, increased activity of fat-storing enzymes and hormones,
decreased activity of fat-burning enzymes and hormones, decreased thyroid output,
increased appetite, increased chance of regaining weight, and decreased energy and work
capacity. Let’s take a quick look at each.

1. Very low calorie diets slow down your metabolic rate
The first thing that occurs during a severe calorie shortage is a decrease in your
metabolic rate. The lower your calories, the slower your metabolism becomes. Simply
put; when you eat less, your body burns less. When you eat more, your body burns more.
In the book, “Everything you need to know about fat loss,” Bodybuilding
nutritionist Chris Aceto uses a great analogy to describe the way this mechanism works:
He wrote, “If you’re earning $4000 a month, but your boss suddenly cuts your pay to
$2500 a month, you will try to live the same lifestyle on $2500 a month as you did on
$4000 a month. After a while, you have to adjust and save money, and change your
lifestyle. The same is true with a calorie intake that is simply too low. When calories are
cut below basal metabolic needs, the body will accommodate and slow its metabolism, so
it becomes difficult to lose fat even on low calories.”
This metabolic slowdown is well documented. When calories are restricted, your
metabolism decreases by at least 20-30%. With severe calorie restriction, some studies
have shown that resting metabolism can become depressed by as much as 45%! That’s
the equivalent of having your daily energy expenditure drop from 3000 calories per day to
only 1650 calories per day! This is why, after prolonged low calorie dieting, you can eat
very little food and still not lose weight. This also explains why it is so difficult to lose
those last 10 or 20 pounds.

2. Very low calorie diets make you lose muscle
The most devastating effect of the low calorie diet is the loss of muscle tissue.
Once the starvation alarm is triggered, your body begins looking for ways to conserve
energy. Muscle is metabolically active tissue. Getting rid of it is the body’s way of
decreasing energy expenditure. It’s easy for your body to use muscle for energy. This
process is known Gluconeogenesis – converting muscle into glucose. This includes
skeletal muscles, and internal organs, even your heart muscle!
Study after study has shown that very low calorie diets without exercise will
always cause 40 - 50% of the weight loss to come from lean tissue. Many diets, especially
those that are low in carbohydrates, cause large losses in water weight. Between the loss
of water, glycogen and muscle, fully 75% of the weight you lose on such plans is not fat!
The initial weight loss on most diets is very deceiving, giving you only the illusion of
success. Even with exercise, if a diet is too restrictive, much of the weight loss will still
be lean tissue.

3. Very low calorie diets increase activity of fat-storing enzymes and decrease the
activity of fat burning enzymes
The chief fat storing enzyme is called Lipoprotein Lipase (LPL). When you drop
your calories too low, your body will produce more LPL and less fat burning enzymes. In
other words, when you don’t eat enough, your body changes its chemistry to make it
easier to store fat in the future.

4. Very low calorie diets decrease output of thyroid hormone.
The Thyroid gland is largely responsible for the regulation of your basal metabolic
rate (the rate at which you burn calories at rest). When your body senses a severe
reduction in calories, there is a corresponding reduction in the output of active thyroid
hormone (T3). The result is a decrease in your metabolic rate and fewer calories burned.

5. Very Low calorie dieting increases the chance of rebound weight gain
Almost everyone loses weight initially on a very low calorie diet, but it never
takes long before the body catches on and starts conserving energy. That’s when you hit a
plateau. Once you hit the plateau, it becomes much harder to keep losing weight even if
your calories are extremely low.

This lack of continued results, combined with gnawing hunger pangs and
insatiable craving, usually causes people to give up out of sheer frustration. They go off
their diet, the weight creeps back on and their body fat ends up back where they started -
only now they have less muscle and a slower metabolism.
With a slower metabolism, what used to be a maintenance level now becomes a
surplus, and the weight comes right back on. Most people gain back all the weight they
lost– and some gain back even more, leaving them fatter than when they started. This up
and down pattern of weight loss and weight re-gain is commonly known as the “yo-yo
cycle”, and it often continues for years or even for an entire lifetime.
With each repeated bout of dieting, your metabolism becomes less and less
efficient and you can actually become progressively fatter while eating less food.

6. Very low calorie diets increase appetite and cravings.
When your body goes into starvation mode, this triggers increased appetite and
cravings in an attempt to get you to eat more food. The hunger and cravings can be so
strong that you become ravenous. It’s virtually impossible stay on a diet when you are
voraciously hungry and all you can think about is food. Few people have that much
willpower.

7. Very low calorie diets decrease your energy and work capacity
Low calorie diets leave you tired, lethargic and unable to sustain high levels of
activity or intense workouts. Dr. Lawrence Lamb, author of “The Weighting Game: The
truth about weight control” points out that “The first sign of under nutrition is the loss of
energy and the inability to sustain prolonged physical work. There is a direct relationship
between calories consumed and the physical work a person can do.”
If you have no energy to work out, you’re going to feel lousy and seriously
compromise your results. The ability to train hard aerobically and with weights is critical
for your long-term success at fat loss.
quote:
"Dieting is not effective in controlling weight. You can get a temporary weight loss
with a diet, but each scheme ultimately gives way to weight gain, and subsequent losses
become increasingly difficult. Worst of all, you get progressively fatter on less food.
Dieting actually makes you fatter!”

-Dr. Lawrence Lamb, Author of "The Weighting Game: The truth about weight control.”

"Cutting calories backfires. The more you cut, the more your body fights to hold onto
its fat stores as reducing calories signals the “starvation response” where the body tries
to “survive” and hold onto its calorie reservoir known as fat.”

- Chris Aceto, author of “Everything you need to know about fat loss.”
pi_105911551
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:45 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Niet mee eens terwijl je er blijkbaar niks van weet :?
Zo maar even je eet en sportpatroon omgooien is niet makkelijk. Een paar dagen vasten kan daarbij heel goed helpen en met sapvasten krijg je dan nog wel vitaminen en mineralen binnen (nee, geen vruchtensapjes). Gezien TS toch blijkbaar op zoek is naar een "break" met zijn oude lichaam/patroon leek het mij een aardig alternatief voor zijn eigen dwaze plan.

Maar als jij het daar "niet mee eens" bent dan zal ik dat noteren :P
Beter is hij gewoon geen pussy en voert hij geen enkel extreem plan uit, maar gooit hij gewoon zijn voedingspatroon om. Desnoods geleidelijk.

Maar TS wilt wat hij ziet in de reclames: "10kg afgevallen in 10 dagen!!!! Voor maar 3 makkelijke betalingen van ¤19,95 per maand.".
Of toch du vader?
  donderdag 22 december 2011 @ 12:20:12 #161
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105911852
Dat gezegd hebbende, wat onze lieve FOK!kers hier allemaal zeggen.

Ik vind het heel erg knap van TS als hij al de discipline heeft om 3 dagen achtereenvolgens niks te eten.

Weet maar dat je je beroerd gaat voelen. Laat staan voor een :') maand :')

Ik denk dat ik na 2 dagen geen vreten al helemaal gek zou worden
  donderdag 22 december 2011 @ 12:33:40 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105912305
En ik denk ook niet dat je daar wilskracht mee kweekt. Ik denk dat je uitgeput raakt en geen energie overhoudt voor wilskracht.

Je moet je dieet/lifestyle-verandering eigenlijk zo inrichten dat het niet te veel aankomt op wilskracht, want wilskracht vraagt energie en die is eindig.

Mij moet je tegen het avondeten ook niet tegenover een zak borrelnoten zetten, want die gaat geheid op. Dus geen borrelnoten in huis halen en zorgen dat je je avondeten al hebt ingekocht en dat het binnen een half uurtje klaar is. Om maar even een voorbeeld te noemen.
pi_105913755
Dit lijkt me meer een manier om enorm veel spieren kwijt te kunnen raken.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 22 december 2011 @ 16:45:21 #164
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_105921747
Beter doe je een fotolog bijhouden om het ongelijk van alle fokkers hier te bewijzen.

Before en after pics. En over een half jaar weer pics.

Ik wil wel eens zien wat voor 'n resultaten je gaat boeken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_105940333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Suikers zijn niet per definitie slecht. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om te functioneren.
Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren, wel (een klein beetje) glucose. De makkelijkst beschikbare (en daarmee eigenlijk ook gewoon schadelijke) glucose komt uit koolhydraten, maar je lichaam is prima in staat om de benodigde glucose uit eiwitten te halen (bij voorkeur eiwitten die je eet, indien noodzakelijk spieren en organen).

De oermensen van zeg 'n 50k jaar geleden aten overwegend dierlijke eiwitten en vetten en, afhankelijk van de streek en het seizoen, niet veel tot heel erg weinig koolhydraten. In de herfst was allerlei fruit rijp, dus als dat gegeten werd (met veel minder suikers dan het fruit wat we tegenwoordig beschikbaar hebben) was dat voor het lichaam een signaal om vet op te gaan slaan voor de aankomende schaarse winter.

quote:
Noem het vernaggeld van je metabolisme maar niks.
Als er iets vernaggeld is aan het metabolisme van veel mensen, is het wel de noodzaak om 6 of 7 keer per dag te eten omdat ze anders staan te trillen op hun benen (of hoofdpijn krijgen of slaperig worden, noem maar op). Als mensen gewoon een gezond eetpatroon zouden volgen van een redelijke hoeveelheid eiwitten en vooral veel vetten, dan zouden ze daar allemaal geen last van hebben en al met al een heel stuk gezonder en fitter worden.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:55:55 #166
206580 Luxuria
pi_105944990
Volgens mij is TS erachter gekomen dat het grote onzin is en durft hij zich hier niet meer te vertonen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 05:31:36 #167
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_105951327
Mijn nicht heeft eens een appeldieet gedaan, dus die kreeg iets meer binnen dan jij, na 2 weken viel ze bewusteloos en moest ze naar het ziekenhuis, haar lichaam was kapot, kon de druk niet meer aan.

Pica van je kapotte lichaam na afloop 14.gif
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_105952413
Na overleg ga ik meedoen TS! Niet puur om water maar 10 dagen op eiwitshakes en smorgens 10 ei-eiwitten om toch nog iets binnen te krijgen. Dan 4 dagen aansluitend op alleen water.
Wel zullen de nodige vitaminen supplementen aangeschaft worden...
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:22:22 #169
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_105952841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 05:17 schreef jcdragon het volgende:
Oh ja, Burn the Fat, Feed the Muscle 8-)
Inderdaad :) ben ik ook mee bezig ;)
pi_105956349
Mijn hemel wat kansloos om dit in je puberteit te overwegen zeg :')
Waarom niet gezond afvallen, als je dit dieet kan aanhouden dan zou je toch ook een fatsoenlijk gezond eetpatroon kunnen krijgen en wat cardio. Je klinkt als een loser die de 'makkelijkste' uitweg wil kiezen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_105957800
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:45 schreef fathank het volgende:
Beter doe je een fotolog bijhouden om het ongelijk van alle fokkers hier te bewijzen.

pi_105958229
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:45 schreef fathank het volgende:

Ik denk dat meneer geen after pics zal kunnen posten. :+
If not now, then when.
pi_105958275
Zit te denken aan watervasten voor m'n volgende cut.
pi_105958721
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:32 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel wat kansloos om dit in je puberteit te overwegen zeg :')
Waarom niet gezond afvallen, als je dit dieet kan aanhouden dan zou je toch ook een fatsoenlijk gezond eetpatroon kunnen krijgen en wat cardio. Je klinkt als een loser die de 'makkelijkste' uitweg wil kiezen.
Helemaal mee eens, dit zei ik ook al inderdaad _O_
Of toch du vader?
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:23:40 #175
157922 fathank
pi_105960135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef anboni het volgende:

[..]

Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren, wel (een klein beetje) glucose. De makkelijkst beschikbare (en daarmee eigenlijk ook gewoon schadelijke) glucose komt uit koolhydraten, maar je lichaam is prima in staat om de benodigde glucose uit eiwitten te halen (bij voorkeur eiwitten die je eet, indien noodzakelijk spieren en organen).

De oermensen van zeg 'n 50k jaar geleden aten overwegend dierlijke eiwitten en vetten en, afhankelijk van de streek en het seizoen, niet veel tot heel erg weinig koolhydraten. In de herfst was allerlei fruit rijp, dus als dat gegeten werd (met veel minder suikers dan het fruit wat we tegenwoordig beschikbaar hebben) was dat voor het lichaam een signaal om vet op te gaan slaan voor de aankomende schaarse winter.

[..]

Als er iets vernaggeld is aan het metabolisme van veel mensen, is het wel de noodzaak om 6 of 7 keer per dag te eten omdat ze anders staan te trillen op hun benen (of hoofdpijn krijgen of slaperig worden, noem maar op). Als mensen gewoon een gezond eetpatroon zouden volgen van een redelijke hoeveelheid eiwitten en vooral veel vetten, dan zouden ze daar allemaal geen last van hebben en al met al een heel stuk gezonder en fitter worden.
Lekker relevant, de eetgewoonten van de mens 50.000 jaar geleden.
pi_105961427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef anboni het volgende:

[..]

Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren,
Hier stopte ik al met lezen. :')
pi_105961892
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Lekker relevant, de eetgewoonten van de mens 50.000 jaar geleden.
Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling? :')
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:07:19 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105961959
Hoe gezond was de oermens?
pi_105961979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hier stopte ik al met lezen. :')
Da's toch jammer, je zou jezelf zoveel vooruit kunnen helpen door je te verdiepen in wat de wetenschap echt zegt in plaats van hoe het geinterpreteerd wordt partijen met allerlei financiele belangen.
pi_105962089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Hoe gezond was de oermens?
Ik durf te stellen: gezonder dan de mens van tegenwoordig. Ja, de gemiddelde leeftijd was een stuk lager, vooral door een hele hoge kindersterfte en domweg omdat zaken als peniciline en antibiotica er niet waren (en het helpt ook niet dat je avondeten terugvecht en 4x zo zwaar is als jij). De maximaal haalbare leeftijd was waarschijnlijk niet ver onder de huidige.
pi_105966112
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:05 schreef anboni het volgende:

[..]

Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling? :')
Je mag trouwens ook best naar 10,000 jaar geleden kijken hoor, toen at de mens in grote lijnen nog steeds precies hetzelfde als waarschijnlijk miljoenen jaren dat we al op deze aardkloot rondlopen. Pas zo'n 7,000 tot 10,000 jaar geleden (afhankelijk van de streek) zijn we begonnen met landbouw bedrijven en dat is ook goed terug te zien aan de skeletten die uit die periodes zijn teruggevonden: gelijk met de opkomst van de landbouw (en dus graanconsumptie en dus grotere inname van koolhydraten) was er duidelijk sporen in de skeletten te zien van botontkalking en tandbederf, om er maar wat effecten te noemen.

Bah, was bedoeld als edit op de post die ik quote, niet als reply... verkeerde knopje :@
pi_105969109
Ik snap wel wat Anboni bedoeld. Sinds de opkomst van landbouw 6-8000 jaar geleden, zijn we ineens veel meer koolhydraten gaan eten. Toen de mens nog jager/verzamelaar was, kwamen ze niet ineens een veld met granen of rijst tegen. Af en toe een plukje, veel minder dan we nu consumeren.
Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe snel evolutionair onze stofwisseling kan zijn veranderd. Ik eet ook niet enorm veel koolhydraten, maar met 7 boterhammen per dag en een kleine portie aardappelen/rijst/pasta en 2 stuks fruit zit ik toch al op 50% koolhydraten van mijn totale energie. Ik zorg wel dat ik verder geen producten eet met toegevoegde suiker.
pi_105971583
We eten teveel koolhydraten en tekort vet.

En je kunt alleen vet opslaan als er veel van het hormoon insuline in je bloed circuleert. Insuline is een ‘pakhuishormoon’. Je hebt heel kleine beetjes insuline nodig, maar als je voortdurend meelproducten en suiker eet, of suiker drinkt in de vorm van frisdrank, pompt je alvleesklier voortdurend insuline in de bloedbaan. Dat is niet gezond. Een van de onvermijdelijke gevolgen is abnormale gewichtstoename. Al die insuline zet de sluisdeuren naar de vetcellen in één richting open. Het vet kan erin, maar er niet meer uit.’’\
pi_105976601
Hihi nou TS veel plezier op school, en wel goed opletten he! oh nee wacht :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:21:01 #185
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106020175
Hoe gaat het nu met TS en het watervasten ?
  zondag 25 december 2011 @ 17:37:10 #186
157922 fathank
pi_106034565
Misschien issie wel verdronken.
pi_106044919
mensen die denken dat je uberhaupt iets anders nodig hebt dan water :')
  maandag 26 december 2011 @ 01:44:14 #188
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106047781
Ik ben verslaafd aan frisdrank :@

Er gaat toch niets boven wat cranberry sap, verse jus of dubbeldrank ananas en guave?!?!? :@
pi_106047952
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 01:44 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben verslaafd aan frisdrank :@

Er gaat toch niets boven wat cranberry sap, verse jus of dubbeldrank ananas en guave?!?!? :@
Ja hoor heel veel. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106050003
De evolutionaire afgang begon eigenlijk voor het grootste deel toen er snacks en mcdonalds kwam, vele suikers en vele slechte vetten (transvetzuren) die inmiddels verboden zijn in de meeste landen.
If not now, then when.
pi_106050153
Ga dan liever de dunkan-dieet doen :p
pi_106050225
TS is toch begonnen met watervasten en het kost hem teveel energie de knop van de computer in te drukken.

OT: 95 kilo met jouw lengte is niet overdreven ofzo. Ik neem aan dat je er niet zo uit ziet

Ik krijg het idee dat dat "makkelijker sporten als ik minder weeg"-gedachte niet een lichamelijk maar psychische reden is. Als je echt wil afvallen moet je schijt hebben aan wat mensen van je denken en je niet laten intimideren door de spierbundels die in de gym rondlopen. Houd gewoon je doel voor ogen.

[ Bericht 73% gewijzigd door stijn_ op 26-12-2011 05:36:35 ]
pi_106058350
quote:

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al eerder gezegd.
In het stuk hierboven zeg je dat de hoofdpijn niet erg is, omdat je lichaam dan ketose aanmaakt.
Je ziet dit als positief. In principe is ketogenese niet schadelijk, MAAR in dit geval wel. (zie onderstaande uitleg)

'Een keton wordt ook wel een ketonzuur genoemd, omdat deze stoffen zich in oplossing splitsen, waarbij een waterstofion vrijkomt. Daardoor vormt het ontstaan van ketonen een bedreiging voor de pH van het bloedplasma, die niet te veel mag afwijken. Tijdens langdurig vasten blijft de concentratie ketonen stijgen. Uiteindelijk wordt de buffercapaciteit van het bloed overschreden en daalt de pH tot een gevaarlijk niveau. Deze verzuring van het bloed wordt ketoacidose genoemd. Bij ernstige ketoacidose kan de pH dalen tot onder 7.05, zo laag dat de normale weefselfuncties worden verstoord. Dit kan leiden tot coma, hartritmestoornissen en zelfs tot de dood.'

Lees eerst echte wetenschappelijke literatuur, voordat je allerlei (verkeerde) aannames maakt.
Fari argentum aurum tacere ("Spreken is zilver, zwijgen is goud")
Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is
pi_106062783
Toch maar effe tvp. :)
pi_106062838
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Fusionfreak het volgende:
Toch maar effe tvp. :)
Als ik jou was zou ik maar niet gaan watervasten (of welke vorm van vasten dan ook!). Jij was al flink dun, of eigenlijk te dun!
pi_106073099
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:18 schreef LunaAurea het volgende:
Lees eerst echte wetenschappelijke literatuur, voordat je allerlei (verkeerde) aannames maakt.
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)
pi_106073204
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:49 schreef anboni het volgende:

[..]

Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)
bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.
pi_106073526
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.
Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
pi_106073580
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:58 schreef anboni het volgende:

[..]

Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.
pi_106073814
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.
De wetenschap zegt wat anders. Dit is een aardige uiteenzetting van wat we er zoal van weten intussen.
pi_106073960
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:05 schreef anboni het volgende:

[..]

De wetenschap zegt wat anders. Dit is een aardige uiteenzetting van wat we er zoal van weten intussen.
suggestieve nare gesponsorde site. beter ga je ff pubmed links geven want die site is geen serieuze bron.
pi_106074281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

suggestieve nare gesponsorde site. beter ga je ff pubmed links geven want die site is geen serieuze bron.
Ja, poeh hee, wat naar en suggestief. Alle "sponsoring" die op die site staat is reclame voor producten van de schrijver van die blog, big deal. Als je nou gewoon eens de moeite neemt om de site op inhoud te beoordelen, in plaats van alleen maar op oppervlakkigheden, dan steek je misschien nog eens iets op.
pi_106074942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:19 schreef anboni het volgende:

[..]

Ja, poeh hee, wat naar en suggestief. Alle "sponsoring" die op die site staat is reclame voor producten van de schrijver van die blog, big deal. Als je nou gewoon eens de moeite neemt om de site op inhoud te beoordelen, in plaats van alleen maar op oppervlakkigheden, dan steek je misschien nog eens iets op.
ok de schrijver heeft dus belangen in het onderwerp. ik zie er geen links naar wetenschappelijke publicaties. jij gelooft gewoon alles wat je leest klakkeloos ofzo?
pi_106075136
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:49 schreef anboni het volgende:

[..]

Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde
Diabetische ketoacidose is de meest voorkomende vorm, maar niet de enige vorm. Ik heb er ook bijgezet dat normaal ketose niet gevaarlijk is, maar in dit geval, langdurig vasten, wel omdat er grote hoeveelheden ketonen vrijkomen.
pi_106075150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ok de schrijver heeft dus belangen in het onderwerp. ik zie er geen links naar wetenschappelijke publicaties. jij gelooft gewoon alles wat je leest klakkeloos ofzo?
Het is een van de zoveel artikelen en boeken die ik erover heb gelezen. Dit is de makkelijkst op te diepen (want erg recent) en goed geschreven.
pi_106075216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef LunaAurea het volgende:

[..]

Diabetische ketoacidose is de meest voorkomende vorm, maar niet de enige vorm. Ik heb er ook bijgezet dat normaal ketose niet gevaarlijk is, maar in dit geval, langdurig vasten, wel omdat er grote hoeveelheden ketonen vrijkomen.
Oops, stukje boven het dikgedrukte in jouw post niet heel goed gelezen :@
pi_106075499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef anboni het volgende:

[..]

Het is een van de zoveel artikelen en boeken die ik erover heb gelezen. Dit is de makkelijkst op te diepen (want erg recent) en goed geschreven.
Maar kan je het ook nog ondersteunen met credible research?
Of toch du vader?
pi_106076396
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef anboni het volgende:

[..]

Interessant... Heb je titels van boeken/artikelen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:44 schreef anboni het volgende:

[..]

Oops, stukje boven het dikgedrukte in jouw post niet heel goed gelezen :@
Kan gebeuren
pi_106076867
Ga gewoon gezonder eten , 3 maaltijden per dag en probeer niet te snoepen en gewoon lekker gaan sporten , want dit is nou niet echt een ideale methode
Ehmm
pi_106077828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 01:42 schreef Photomorti het volgende:
Ga gewoon gezonder eten , 3 maaltijden per dag en probeer niet te snoepen en gewoon lekker gaan sporten , want dit is nou niet echt een ideale methode
Ja, luister naar de man hierboven want die is vast een Ripped Bodybuilder, die alles weet van voeding.
Photomorti ze noemen hem ook wel de Dutch Zyzz.
pi_106077848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 03:41 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ja, luister naar de man hierboven want die is vast een Ripped Bodybuilder, die alles weet van voeding.
Photomorti ze noemen hem ook wel de Dutch Zyzz.
Waaruit maak jij op dat TS 'Ripped Bodybuilder' wil worden? Hoewel het een standaard advies is, is het altijd nog beter dan jouw nutteloze commentaar. Niet Zyzz-waardig..
pi_106077897
Zyzz hield van een goede troll, dus dat zit wel goed.
Ik heb mijn advies al gegeven,.. en dat was niet "probeer niet te snoepen".. Je moet gewoon niet snoepen, punt.

Gezonder eten, nee je moet gewoon altijd gezond eten.
3 maaltijden per dag is niet echt ideaal, geen idee waarop dat advies gebaseerd is.

Kortom net zo nutteloos, van iemand die zo te lezen geen verstand van voeding heeft.
Wellicht zelfs een diëtiste, want alleen die komen met dit soort zachte hartverwarmende adviezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2011 04:00:42 ]
pi_106077921
Gevarieerd en licht verteerbaar voedsel eten, veel water drinken en veel bewegen (cardio, zoals hardlopen en fietsen). Daarmee val je wel af. De motor in het lichaam (de stofwisseling) moet altijd blijven draaien, gezien dat voor afbraak van de vetten en voedsel zorgt.

Dat van het watervasten lijkt mij op klinkklare onzin. Tenzij je jezelf inbeeldt als een zwaar ondervoed gratenpakhuis en dit de werkelijkheid wil laten worden, moet je het vooral doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Metalfrost op 27-12-2011 06:39:09 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_106077938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 03:58 schreef ZetaOS het volgende:
3 maaltijden per dag is niet echt ideaal, geen idee waarop dat advies gebaseerd is.
Wat vind jij ideaal?
pi_106078021
Ja ik ken iemand die ging watervasten.
Hij is nu dood.
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 09:29:29 #216
230491 Zith
pls tip
pi_106078954
quote:

[..]

Ik zie:

Katzenburg MA (2008) Stable isotope analysis: a tool for studying past diet, demography, and life history. In Katzenburg MA, Saunders SR (eds) Biological Anthropology of the Human Skeleton. (Hoboken, Wiley-Liss) 2nd Edition pp 413-441

Schoeninger MJ, DeNiro M (1984) Nitrogen and carbon isotopic composition of bone collagen from marine and terrestrial animals. Geochim Cosmochim Acta 48:635-639.

Schoeninger MJ (1995) Stable isotope studies in human evolution. Evolutionary Anthropology 4(3): 83-98.

van der Merwe, NJ (1982) Carbon isotopes, photosynthesis, and archeology. American Scientist 70: 596-606.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 09:48:52 #217
230491 Zith
pls tip
pi_106079140
quote:

[..]

Met een zoektoch vind ik (publicaties die noemen dat vlees het belangrijkste was voor homo sapiens):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 09:57:28 #218
20720 brother52
Dus..........
pi_106079240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 09:48 schreef Zith het volgende:

[..]

Met een zoektoch vind ik (publicaties die noemen dat vlees het belangrijkste was voor homo sapiens):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar gaat het over het dieet van de neanderthaler. De neanderthalers zijn geen voorouders van de homo sapiens.
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106079962
Veel succes TS, ik heb dit een keer 53 dagen lang volgehouden en heb toch echt ruim 11 kg vet omgezet in spieren, de rest is gewoon gebruikt als brandstof en ben ik dus afgevallen. Het is echt de moeite waard maar wel keihard lijden, de hunkering naar eten gaat door merg en been. Je kunt het proces versnellen door tweemaal daags pindakaas aan te brengen over je gehele lichaamsoppervlakte, dit drijft vet af en zorgt ervoor dat het water beter opgenomen wordt. Luister goed naar je lichaam, wanneer je blackouts krijgt enzo moet je stoppen. (was voor mij ook de reden)
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 12:15:22 #220
230491 Zith
pls tip
pi_106082043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 09:57 schreef brother52 het volgende:

[..]

Daar gaat het over het dieet van de neanderthaler. De neanderthalers zijn geen voorouders van de homo sapiens.
Één van de 5 artikelen gaat inderdaad over de Neanderthalers. Als de neandertaler echt een ander dieet had, heb je daar een bron voor? Maar ok, nog meer studies over de mens:
SPOILER
De hele discussie komt van iemand die stelde :

quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:58 schreef anboni het volgende:

[..]

De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
De artikelen die ik noem laten dit allemaal zien.
pi_106082293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:15 schreef Zith het volgende:

[..]

Één van de 5 artikelen gaat inderdaad over de Neanderthalers. Als de neandertaler echt een ander dieet had, heb je daar een bron voor? Maar ok, nog meer studies over de mens:
SPOILER
De hele discussie komt van iemand die stelde :

[..]

De artikelen die ik noem laten dit allemaal zien.
nou mooi, even aangenomen dat we van origine vooral vlees aten. heb je een onderzoek waarin mensen zijn gevolgd die enkel vlees aten hun hele leven lang? het boeit me namelijk niet zo wat we vroeger voornamelijk aten, vroeger werd je met veel geluk 15.
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 12:39:04 #222
230491 Zith
pls tip
pi_106082620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou mooi, even aangenomen dat we van origine vooral vlees aten. heb je een onderzoek waarin mensen zijn gevolgd die enkel vlees aten hun hele leven lang? het boeit me namelijk niet zo wat we vroeger voornamelijk aten, vroeger werd je met veel geluk 15.
En dat boeit mij weer weinig. Jij had een standpunt, dat standpunt was wmb fout, dat zie jij nu ook in. Prima.
pi_106082706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

heb je een onderzoek waarin mensen zijn gevolgd die enkel vlees aten hun hele leven lang? het boeit me namelijk niet zo wat we vroeger voornamelijk aten, vroeger werd je met veel geluk 15.
Enuit/Eskimo's
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2011 @ 12:47:39 #224
230491 Zith
pls tip
pi_106082872
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Enuit/Eskimo's
Worden die wel ouder dan 15? :s
pi_106083163
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:47 schreef Zith het volgende:

Worden die wel ouder dan 15? :s
ja, maar hoe gezond ze nou echt zijn is een bron van discussie.
http://www.diseaseproof.c(...)e-inuit-healthy.html
pi_106083214
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:39 schreef Zith het volgende:

[..]

En dat boeit mij weer weinig. Jij had een standpunt, dat standpunt was wmb fout, dat zie jij nu ook in. Prima.
wat ik gelezen heb zijn hypotheses welke al dan niet waarschijnlijk worden geacht. allemaal verleden en onduidelijk, 1e onderzoek spreekt andere onderzoek tegen. boeiend. belangrijk is de relevantie binnen de actuele stand van zaken van de mensch; is alleen vlees een dieet waar je gezond oud mee wordt?
pi_106083222
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 12:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Enuit/Eskimo's
die worden niet extreem oud dacht ik
pi_106083273
ow en verse vis enzo (vooral vette) is wel gezond met betrekking tot omega 3 vetten. eet gevarieerd en matig is nog steeds het slimste advies wat ze bedacht hebben mbt gezond eten.
pi_106093510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Na overleg ga ik meedoen TS! Niet puur om water maar 10 dagen op eiwitshakes en smorgens 10 ei-eiwitten om toch nog iets binnen te krijgen. Dan 4 dagen aansluitend op alleen water.
Wel zullen de nodige vitaminen supplementen aangeschaft worden...
Vandaag begonnen. Toch maar eerst een testrun doen tot nieuwjaar. Oudjaarsdag hervat ik de vaste voeding wel weer om 12:00 uur omdat er nogal wat alcohol in zal gaan.

5 x per dag mijn eiwitshake om de schade te beperken. Shakes zijn verdunt met 1 liter water en bevatten 70 gram eiwit per shake.

Ondersteund door:
http://www.bodyenfitshop.(...)ds/adam_ingredienten
Om toch aan mijn vitaminen te komen...

BF is 18.1%
Gewicht is 77.2KG
pi_106095600
Ik zou gewoon gaan watervasten.
Beste optie.
pi_106095613
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 27 december 2011 17:52 schreef Hydrogeny het

5 x per dag mijn eiwitshake om de schade te beperken. Shakes zijn verdunt met 1 liter water en bevatten 70 gram eiwit per shake.

Ondersteund door:
Denk je ook aan zout? 5 liter vocht is echt heel veel
pi_106095887
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:52 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Vandaag begonnen. Toch maar eerst een testrun doen tot nieuwjaar. Oudjaarsdag hervat ik de vaste voeding wel weer om 12:00 uur omdat er nogal wat alcohol in zal gaan.

Ondersteund door:

BF is 18.1%
Gewicht is 77.2KG
77 kg 8% en dan 350 gram eiwit per dag? :') Overkill, dure carbs. Daarnaast is zo'n scoop whey echt geen 100% eiwit en krijg je nog steeds genoeg carbs binnen uit zoet- en vulstoffen. Dure grap, en van een alleen-eiwit dieet is dus geen sprake. Waarom doe je dit?
pi_106098298
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

77 kg 8% en dan 350 gram eiwit per dag? :') Overkill, dure carbs. Daarnaast is zo'n scoop whey echt geen 100% eiwit en krijg je nog steeds genoeg carbs binnen uit zoet- en vulstoffen. Dure grap, en van een alleen-eiwit dieet is dus geen sprake. Waarom doe je dit?
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.
De shakes zijn trouwens van Isopure en heb hier de Low Carb versie van genomen. Ze hebben ook nog een Zero Carb versie maar ben ook op advies toch voor de low carb gegaan zodat ik in ieder geval nog iets binnen krijg. Zout krijg ik overigens genoeg binnen bij mijn eitjes...Met dit "dieet" zit kom ik 1700 kcal lager uit dan dat ik nu binnenkrijg.
pi_106105365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.
De shakes zijn trouwens van Isopure en heb hier de Low Carb versie van genomen. Ze hebben ook nog een Zero Carb versie maar ben ook op advies toch voor de low carb gegaan zodat ik in ieder geval nog iets binnen krijg. Zout krijg ik overigens genoeg binnen bij mijn eitjes...Met dit "dieet" zit kom ik 1700 kcal lager uit dan dat ik nu binnenkrijg.
beter gewoon watervasten, dat is het beste zegt mijn tante.
En zij kan het weten
pi_106105474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Een energiedeficientie van 1700 kcal? Harde cut maatje. Maar mijn punt is, waarom zou je al dat eiwit als dure carbs willen gebruiken? Schroef het eiwit gewoon naar beneden, 2 gram per kg lichaamsgewicht is meer dan voldoende, zoek de studies maar op. Je boekt meer resultaat met meer rust en beter trainen, dan met onnodig veel eiwit eten. Energie kun je ook gewoon uit goedkopere carbs halen. :)
pi_106198900
Ik heb besloten toch even 18 uur eerder te stoppen en weer vaste voeding te hervatten...

Gedachtegang gisteren:
Laatste shake gisteren ging er moeizaam in (alsof het niet meer past). Volgens mij wil mijn lichaam niet functioneren hierop. Steeds de neiging tot overgeven welke weer opgeheft wordt door het idee dat ik iets van voedingsstoffen moet binnenkrijgen.

Vandaag:
Ging weer goed met de ei-eiwitten vanmorgen, ook met de shake niets aan de hand.
2e shake heb ik maar 25% leeg gekregen, vol gevoel.
3e shake gaat al niet meer. Wel halve liter water gedronken en nu aan de 2e halve liter bezig.

Ik stop er vanavond mee om 18:00 uur. Ik wil weer goed op vast voer zitten morgen. Denk het niet te redden om binnen 12 uur tijd fit te gaan drinken...

Dag 1 en 2 waren dus goed te doen. Geen last gehad van een hongergevoel (wel zin in eten, maar geen echte honger). Dag 3 en 4 was het 's morgens zwaar, je staat half dood op! Uurtje na ontbijt en vitaminen gaat het dan wel weer.
Makkelijker is het waarschijnlijk om over te stappen op alleen water en 30 ei-eiwitten per dag. Puur om de stofwisseling aan de gang te houden.

10 dagen lijkt me zo goed als niet te doen zonder goede begeleiding...

Morgen pas vetmeting welke nogal zal afwijken aangezien er vanavond weer normaal gegeten wordt. Wil eigenlijk nog even een paar sets BP maar denk dat ik dan huilend oudejaarsavond in ga... (sporten is de afgelopen dagen niet mogelijk geweest)

Misschien volgend jaar :P maar eens deze onzin proberen en dan weer terug op eigen schema's: Raw food
pi_106199783
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:10 schreef Hydrogeny het volgende:
Dag 3 en 4 was het 's morgens zwaar, je staat half dood op!
Dat is omdat je lichaam dan aan het "afkicken" is van het structureel teveel koolhydraten binnenkrijgen. Je spijsvertering moet andere enzymen aanmaken en je cellen zijn "gewend" om glucose te verbranden, terwijl ze nu moeten omschakelen naar vetten. De meeste low-carb dieeten (Atkins, Protein Power, etc) waarschuwen hier ook voor in de eerste paar dagen (Atkins heeft geloof ik ook wat tips om die effecten zoveel mogelijk te verminderen).
pi_106200013
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef anboni het volgende:

[..]

Dat is omdat je lichaam dan aan het "afkicken" is van het structureel teveel koolhydraten binnenkrijgen. Je spijsvertering moet andere enzymen aanmaken en je cellen zijn "gewend" om glucose te verbranden, terwijl ze nu moeten omschakelen naar vetten. De meeste low-carb dieeten (Atkins, Protein Power, etc) waarschuwen hier ook voor in de eerste paar dagen (Atkins heeft geloof ik ook wat tips om die effecten zoveel mogelijk te verminderen).
Ja had zoethout al als tip gekregen en Atkins raad (suikervrije) kauwgom aan. Door al het kauwen en slikken krijg je alleen maar meer honger dus was voor mij niet ideaal... denk dat je hier "gewoon" even doorheen moet bijten. Alhoewel ik me niet kan indenken dat ik dit langer dan 3 a 4 dagen zou kunnen.
pi_106200395
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:43 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Ja had zoethout al als tip gekregen en Atkins raad (suikervrije) kauwgom aan. Door al het kauwen en slikken krijg je alleen maar meer honger dus was voor mij niet ideaal... denk dat je hier "gewoon" even doorheen moet bijten. Alhoewel ik me niet kan indenken dat ik dit langer dan 3 a 4 dagen zou kunnen.
Jij doet het zo te lezen ook wel heel extreem met alleen maar eiwitten en (heel veel) water :) Ik heb een tijdje geleden ook zo'n "kuur" gedaan, dat waren 2 a 3 eiwitshakes per dag met 2 eetlepels kokosmelk erdoor en daarnaast 1 normale (low-carb) maaltijd per dag. Dat was nog redelijk vol te houden voor die twee weken (maar daarna had ik het ook wel gehad met die eiwitshakes, had nog wat eiwitpoeder over, dus ik dacht af en toe nog eens te ontbijten met zo'n ding. heb het in de maanden daarna nog 1 keer gedaan :) )
pi_106241245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 12:53 schreef anboni het volgende:

[..]

Jij doet het zo te lezen ook wel heel extreem met alleen maar eiwitten en (heel veel) water :) Ik heb een tijdje geleden ook zo'n "kuur" gedaan, dat waren 2 a 3 eiwitshakes per dag met 2 eetlepels kokosmelk erdoor en daarnaast 1 normale (low-carb) maaltijd per dag. Dat was nog redelijk vol te houden voor die twee weken (maar daarna had ik het ook wel gehad met die eiwitshakes, had nog wat eiwitpoeder over, dus ik dacht af en toe nog eens te ontbijten met zo'n ding. heb het in de maanden daarna nog 1 keer gedaan :) )
pas maar op met die shake kuurtjes
  zaterdag 31 december 2011 @ 14:36:58 #241
157922 fathank
pi_106247336
Enige goeie shake die ik ken is de shake weight.

Check deze man zn fysiek, en dat allemaal dankzij 5 minuten shaken per dag.

pi_106250262
watervasten man. het klinkt levensgevaarlijk en daarbij lijkt het jojo effect me onvermijdelijk. als je zo graag wilt afvallen ga dan naar je huisarts ofzo, of neem een ander dieet. niets eten is echt de slechtste manier om op lange termijn een goed gewicht te houden.
  zaterdag 31 december 2011 @ 20:05:20 #243
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106261168
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:36 schreef fathank het volgende:
Enige goeie shake die ik ken is de shake weight.

Check deze man zn fysiek, en dat allemaal dankzij 5 minuten shaken per dag.

[ afbeelding ]
  zondag 1 januari 2012 @ 13:18:41 #245
19479 Mr.J
pi_106274618
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
watervasten man. het klinkt levensgevaarlijk en daarbij lijkt het jojo effect me onvermijdelijk. als je zo graag wilt afvallen ga dan naar je huisarts ofzo, of neem een ander dieet. niets eten is echt de slechtste manier om op lange termijn een goed gewicht te houden.
Dat wilt men niet horen.

Ze vreten zich jaren lang de tyfus in totdat ze zo moddervet zijn om daarna te denken dat er een quick fix voor is. Zelfs als daarna goed wordt uitgelegd dat hetgeen ze gaan doen een zeer slechte benadering is gaan ze toch door daarmee.

Triest om te zijn hoe ze na hun dieet er uiteindelijk veel slechter voorstaan dan voorheen.

En dan maar weer gaan zoeken naar die ene magic quick fix.
pi_106275566
quote:
2s.gif Op zondag 1 januari 2012 13:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat wilt men niet horen.

Ze vreten zich jaren lang de tyfus in totdat ze zo moddervet zijn om daarna te denken dat er een quick fix voor is. Zelfs als daarna goed wordt uitgelegd dat hetgeen ze gaan doen een zeer slechte benadering is gaan ze toch door daarmee.

Triest om te zijn hoe ze na hun dieet er uiteindelijk veel slechter voorstaan dan voorheen.

En dan maar weer gaan zoeken naar die ene magic quick fix.
wel een interessante economische markt though :7
  woensdag 11 januari 2012 @ 22:31:25 #247
206580 Luxuria
pi_106704870
En hoe gaat het met het watervasten TS??
pi_106773120
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 72% gewijzigd door Mylene op 13-01-2012 19:37:44 ]
pi_106775047
Is TS al dood?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_106860682
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 20:20 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Is TS al dood?
Ja, vedronken.
pi_106902513
Ik ben enorm aan het watervasten.
Mag dus alles eten, alleen geen water, thee, koffie of andere sap meer drinken.

Moet zeggen de kilo's vliegen er af!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2012 09:47:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')