Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donderquote:Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Cheiron het volgende:
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef mvdejong het volgende:
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Ontzettende drogreden, maar: Roken is niet gezond, vet eten is niet gezond, weinig bewegen is niet gezond, kleurstoffen zijn niet gezond, smaakstoffen zijn niet gezond, aspartaam/zoetstoffen zijn niet gezond. Het enige verschil is, deze ongezonde dingen zijn ingeburgerd..quote:Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen niet gezondJe idee van gezond is krom.
Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
Rustig man, dit soort vasten wordt heel vaak gedaan en al sowieso is je lichaam er op gemaakt 14 dagen zonder eten te kunnen. Laat staan als je wordt gecontroleert en als je schoon water drinkt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Dat is mijn grootste probleem nog niet, ik vind sporten leuk maar niet op deze manier (met teveel vet).quote:Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
Omdat mensen het associeren met 'lijden' en mensen denken dat het simpelste concept (minder en gezonder eten en meer bewegen) te simpel is om tot een goed resultaat te kunnen leiden. Terwijl alleen dát werkt op de lange termijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Was je maar zo vastberaden op sportgebied.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:53 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.
Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.
Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Als je goed kijkt klinkt visuele cirkel zo slecht nog nietquote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
Yep, iddquote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
Je lichaam gaat juist niet spiermassa verbranden (uiteraard wel en deel) in die 15-30 dagen drink je 100% water, dat betekent 0 calorieën inname. Zoals je allemaal kon lezen in mijn bronnen gaat je lichaam vet omzetten in stoffen om je lichaam draaiende te houden. Dat deel over de noodsituatie heb je deels gelijk, je lichaam zal natuurlijk minder verbruiken.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.
Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.
Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..quote:Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, iddDit is een garantie voor gewichtstoename
Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:08 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..
Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:quote:Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:
Te triest voor woorden![]()
Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter
Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:10 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af?![]()
Alsof het uberhaupt zo werkt. Please hoor.
okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:20 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:
ACH BELACHELIJK MAN WTF DENK JE WEL NIET DIT IS ECHT DEBIEL. Dan komen er volledig ongegronde argumenten/voorbeelden bij. Ja jje krijgt jojo effect. (bronnen?: ja dat krijg je ook bij andere dieten). Alles wat ik net heb gestuurd heb ik bronnen van.
[..]
Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:29 schreef The_Hives het volgende:
[..]
okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.
Als ik jou was zou ik nog meer 'bronnen' zoeken die er ook tegenin gaan voordat je dit eigenwijs gaat doen
Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.
Ik heb al uren gezocht en gelezen op bronnen en ik heb bijna alle kennis er wel van vergaard. Ik ga nu een keer naar de diëtiste om daar meer te vragen.
TS vraagt het volgende:quote:Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:
Te triest voor woorden![]()
Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter
Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?
Het enige wat jij door dit topic heen hebt gedaan is op de man spelen en voorspellingen maken die nergens op gegrond zijn. Je insinueert dat 3-4 uur zoeken naar informatie gelijk staat aan afvallen en sporten en als ik iets doe wat jou niet aanstaat dat het verkeerd is.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:37 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.
hmz, en wat is dit dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.
spreek je jezelf een beetje tegen he.quote:Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebbenquote:Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
Is een citroensapkuur geen betere optie?
Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.
Of ga fietsen, elke week verder of harder enz
Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:40 schreef wimjongil het volgende:
[..]
TS vraagt het volgende:
[..]
Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.
Inderdaad te triest voor woorden
Ik moest het zo vaak herhalen dat ik geen zin had steeds weer goed op te schrijven, maar het komt er dus op neer dat je wel langzaam opbouwt met sporten én met eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hmz, en wat is dit dan?
[..]
spreek je jezelf een beetje tegen he.
[..]
je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebben
Dat is ook een prima optie, maar niet per definitie een beter optie.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
Is een citroensapkuur geen betere optie?
Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.
Of ga fietsen, elke week verder of harder enz
Vertel eens meer!quote:Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:
[..]
Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.
Mijn motivaie was om het lichaam te ontgiften.
Is niks mis mee.
prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
[..]
Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.
Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:55 schreef The_Hives het volgende:
[..]
prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?
'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:
Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.
Mijn motivaie was om het lichaam te ontgiften.
Is niks mis mee.
Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.
Wil je echt serieus, gezond en blijvend afvallen? Lees burn the fat feed the muscle
Uiteraard en dat ben ik ook van plan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:02 schreef ioko het volgende:
Wat je vergeet te vertellen is wat de reden is dat je nu te zwaar bent en hoeveel te zwaar je bent.
Als je nu teveel calorien eet, zul je dus je eetpatroon, na je crashdieet blijvend moeten aanpassen, ben je dat met me eens?
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?
Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?
Overigens is die vitamine-redenatie van jou, want jij hebt ze niet nodig voor een goede werking van je lichaam want op water alleen doet je lijf het prima.
Ik geloof je direct!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]het zal je leeftijd zijn
.
Ik weet 'iets' meer dan jij hoe het menselijk lichaam werkt. Ik heb je nergens afgezeken (behalve in mijn laatste post) of onzin uit gekraamd. Ik ben juist normaal op je posts ingegaan, maar jij wilt ze niet goed lezen. Want jouw mening klopt met je fantastische bronnen en alle anderen hebben ongelijk.
Ik ben zelf jaren geleden 20 kilo afgevallen dus weet echt wel wat wel en wat niet verstandig is. Wat ik ermee probeer te bereiken is dat je niet zo'n dom besluit neemt dat je dit gaat doen. Maar gelukkig als je ouders enig verstand hebben zullen ze je er van weerhoudenEn ga vooral naar een diëtiste. Als ze/hij enig beroepsethiek heeft zal die hier ook niet aan mee werken
Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:16 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:19 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindtquote:Op woensdag 21 december 2011 16:20 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt ook gewoon nu beginnen met meer bewegen en gezond te eten. Zonder dit soort rare fratsen.
Oh sawry, dacht toch heel even dat jij je zelf profileerde als expert.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.
[..]
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindt.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.
[..]
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindt.
Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.
Drogreden #853252: Ik heb elke dag 3 uur hardgelopen en daar ben ik mee afgevallen, dus met een half uur wandelen per week moet dat ook wel lukken.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb 3 maanden op 3 appels per dag geleefd, daarna anderhalf jaar ziek geweest.
Kan me dus echt niet voorstellen dat enkel op water leven wel veel goeds voor je lichaam doet, naast afvallen.
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Heb je al eerder geprobeerd om af te vallen?
Zo ja, hoe?
Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.
Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:quote:Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Wapen je overigens maar alvast voor orthostatische hypotensie en bradycardie is ook niet zo jofel.
Om over je humeur maar niet te spreken.
Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.
Als ik wel eens 's ochtends op een nuchtere maag ging rennen, was ik veel sneller uitgeput.
Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef J.D.Morrison het volgende:
Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:
- Wat een stom idee.
- Dit gaat nooit lukken want ik vind het maar raar.
- TS is eigenwijs want hij luistert niet naar mijn methode dat totaal geen alternatief is.
Eén grote opsomming van valse vergelijkingen, onjuiste oorzaak-gevolg relaties, op de man spelen, valse dilemma's...
Formuleer dan nog één keer zonder al die drogredenen jouw mening hierover? Je lichaam heeft inderdaad voedingsstoffen nodig, maar je beschadigt je lichaam niet permanent of wat dan ook door 15-30 dagen alleen water te drinken... "Elk voordeel heb ze nadeel", maar de wilskracht, het zelfvertrouwen en het gewichtsverlies wat uit deze methode voortkomt vind ik beter dan de nadelen (hoofdpijntjes, hongergevoel in het begin).quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.
Die bron is toch helemaal niet representatief? Het is onvolledig geschreven. Ik heb nooit gezegd dat mijn manier gezond is, het is echter wel zeer effectief om vet te verliezen. De nadelen zijn de afname in spiermassa en hongergevoel aan het begin en aan het eind.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:31 schreef Luxuria het volgende:
Hier een bron
Vasten: waarom extreem niet goed is
Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...
http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/quote:Dit is heel gevaarlijk wanneer je niet voldoende calorieën binnenkrijgt; het leidt tot oververmoeidheid en dehydratie.
Uit de OP:quote:Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.
Verder praat je onzin, graag niet zo kinderachtig doen, ktnxkusje
De andere nadelen die hier geroepen worden zijn: 1) het is slecht en 2) je komt na afloop weer een hoop aan. Die tafel waar het onder geschoven wordt is verdwenen!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Vanaf dan zal je lichaam ketose maken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken.
- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.
Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/
Maarja, ben benieuwd. Ik wil je over een halfjaar nog wel eens horen
Wanneer begin je?
Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef Luxuria het volgende:
Waarom is die hoofdpijn eigenlijk goed? Pijn is nooit goed.
Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:46 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.
Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.
http://drbenkim.com/fasting.html
Dit is een goede bron, het is een arts met kennis.
Ooh dat bedoel je, sorry. Hoofdpijn an sich is vervelend maar het is een goed teken, omdat dit betekent dat je lichaam in ketosinemodus gaat (wat betekent dat je dus vet gaat verbranden).quote:Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.
Waarom is dat een goed teken? Lijkt me eerder een slecht teken.
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Sjeen het volgende:
Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.
Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)quote:Op woensdag 21 december 2011 16:49 schreef Elco.. het volgende:
Lijkt me raar als je in ketose wil komen dat je dan vervolgens vruchtensap gaat drinken waar juist suikers in zitten.
Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.
Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypassDie updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
Die vrouw at trouwens nog wel.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.
Ik doe vandaag aan naïef positief Isaquote:Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.
Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypassDie updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die vrouw at trouwens nog wel.
Dus hoeveel denk je te gaan verliezen door de ketosis? Als je daarna weer koolhydraten gaat eten komt dat er net zo hard aan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:51 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)
http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.htmlquote:Op woensdag 21 december 2011 16:55 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
Whut? Wat is dit nu voor onzin, om energie te verbranden heb je spieren nodig, jij gaat juist naar beneden in spiermassa.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.
Wat grappig, ik ben een jaar lang vrij intensief in de gaten gehouden op leverwaarden, waaronder de triglyceriden waarvan in dit onderzoek gezegd wordt dat ze vreselijk te hoog zouden zijn door grazen. Bij mij waren ze structureel zelf aan de lage kant.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef anboni het volgende:
Hoewel 14 dagen niets eten wel erg extreem klinkt, is het helemaal niet zo gek om eens goed te overwegen waar we nou eigenlijk mee bezig zijn met het standaardadvies van tegenwoordig om 6 of 7 maaltijden per dag te eten: dat is hartstikke tegennatuurlijk en waarschijnlijk helpt het mee met het versterken van de overgewicht en diabetes epidemieen (naast de anti-vet hysterie van de laatste 30 jaar).
Interessante blogpost die toevallig vandaag voorbij kwam:
Grazen is voor koeien
En deze:quote:Op woensdag 21 december 2011 16:58 schreef Lienekien het volgende:
http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.html
Je hebt het toch over dit voorbeeld, of niet?
Dat is na 11 dagenquote:On 15 September 1987 at 9.30 a.m at the Nallur Murugan Temple, Thileepan began his fast. His main objective was to bring awareness and action to a list of public demands made by himself and the Tamil Tigers, considered to be a terrorist group.
Although several groups requested Thileepan as well as the local IPKF administration to intervene and stop the fast, Thileepan died on the 26th of September 1987.
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.quote:
Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
Ja daar is de huisarts voor: dikke jongetjes die te beroerd zijn een gezond eet/beweegpatroon aan te nemen.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
Dat ben ik nog van plan ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?
Jij krijgt dus ook nog eens geen eiwitten of vet binnen, dus ik zou niet al te hard juichen over ketose.quote:Sommige artsen beschouwen ketose als een gevaarlijke en potentieel levensbedreigende toestand die de lever overbelast en afbraak van spierweefsel veroorzaakt.[5][6][7] Ketogenese, zoals hierboven besproken, breekt geen spieren af. Ketogenese kan alleen voorkomen als gevolg van het bijproduct van vetafbraak: acetyl-CoA.
De anti-ketose standpunten zijn aangevochten door een aantal artsen en aanhangers van koolhydraatarme diëten, die ketose al een normaal metabool proces zien om aan energie te komen door opgeslagen vet te verbranden. Dit opgeslagen vet zou waarschijnlijk grotendeels gevormd zijn op momenten dat er veel koolhydraten waren, waardoor deze omgezet zijn in vet voor koolhydraatarmere momenten.[8][9][10] Daarnaast zijn deze diëten koolhydraatarm, maar juist wel eiwitrijk en sommige ook vetrijk, waardoor er voldoende alternatieve energie is om geen spieren te hoeven afbreken. Er wordt betoogd dat er niet alleen groepen jagers waren die duizenden jaren voornamelijk in ketogene staat leefden, maar dat er ook vele gedocumenteerde gevallen zijn van bevolkingsgroepen (bijvoorbeeld eskimo's) die met name van vetten en eiwitten leven. In het verleden waren de grote hoeveelheden koolhydraten die we in de westerse samenleving gebruiken, niet voorhanden. Hoewel sommigen geloven dat voor langdurig intensief sporten koolhydraatinname nodig is om de uitputtende glycogeenvoorraden aan te vullen, hebben studies aangetoond dat na een aanpassingsperiode van twee tot vier weken fysiek uithoudingsvermogen niet wordt beïnvloed door ketose[11].
Dan kan je dus ook 10 tot 30 dagen niet schijten he!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik zit er aan te denken om te gaan watervasten.
Om te beginnen wil ik mijn eetpatroon (vanaf rond 4 januari) langzaam afbouwen tot alleen broodnodige stoffen, en dat voor een week.
Hieropvolgend wil ik 10-30 dagen (afhankelijk van de reactie van mijn lichaam) vasten door alleen (2 liter) water te drinken.
Het moeilijkste voor mij wordt denk ik mijn ouders overtuigen, omdat het natuurlijk gevaarlijk klinkt, 15 dagen op water leven. Uiteraard ga ik ook langs een diëtiste om wat meer informatie te krijgen. Ik moet natuurlijk goed weten bij welke sypmptomen ik écht moet stoppen.
Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.
Na het dieet zul je op een gegeven avond een glas (grapefruit)sap drinken. De volgende ochtend neem je een bakje yoghurt en eet je (langzaam) een appel. tijdens de middag kun je weer rustig gaan eten.
Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29 Ketose
http://drbenkim.com/fasting.html
http://www.ehow.com/how_2032961_do-water-fast.html
http://www.fitnessthroughfasting.com/waterfasting.html
http://www.wikihow.com/Perform-a-Water-Fast
Lekker relevant, ik neem 0 eiwitten binnen met watervasten dus er is wel 100% ketose. Over dat eerste deel, alles is gevaarlijk en alles moet je in context zien. Misschien is het alleen gevaarlijk als je veel gaat sporten, of als je lichaam 3 maand op ketose werkt?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:14 schreef Dauntl3ss het volgende:
Dit las ik in jouw eigen Wiki-linkje.
[..]
Jij krijgt dus ook nog eens geen eiwitten of vet binnen, dus ik zou niet al te hard juichen over ketose.
Daarom zeg ik dus ook, ik zou er niet te hard over juichen..quote:Op woensdag 21 december 2011 17:17 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Lekker relevant, ik neem 0 eiwitten binnen met watervasten dus er is wel 100% ketose. Over dat eerste deel, alles is gevaarlijk en alles moet je in context zien. Misschien is het alleen gevaarlijk als je veel gaat sporten, of als je lichaam 3 maand op ketose werkt?
Ah, daar komen de hoge kosten van de gezondheidszorg dus vandaan. Mensen die hun eigen lichaam moedwillig naar de rand van het normale brengen, maar wel willen dat de huisarts hun handje vasthoudt. Hij (of zij) zal blij met je zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
de tering. En dan kan je niet sporten?quote:
Dacht hier net zelf aan.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Domste wat ik in me hele levend gelezen heb.
Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt het? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?
Je weet dat je er hierna zo lelijk als de tering uitziet? Je weet dat je hierna weer moet trainen om spiermassa bij te komen en zodoende boven je onderhoud moet eten en je weer lichtelijk aankomt?
Weet je dit?
Toch ben ik nog de slechtste niet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeten.
Klaar. Amen. Over en uit.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Domste wat ik in me hele levend gelezen heb.
Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt het? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?
Je weet dat je er hierna zo lelijk als de tering uitziet? Je weet dat je hierna weer moet trainen om spiermassa bij te komen en zodoende boven je onderhoud moet eten en je weer lichtelijk aankomt?
Weet je dit?
Toch ben ik nog de slechtste iniet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeteon.
Lees het boek. Staat genoeg wetenschappenlijke onderbouwing in om jou hier weer terug te zien met het schaamrood op je kaken.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:06 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 18:32 schreef Jahr00n het volgende:
Ik doe het zelf ook ieder jaar. Ideaal om zo een paar kilotjes af te vallen van al het lekkere eten met de kerst enzo.
Kun je eens wat beter uitleggen?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:38 schreef Luchtkoker het volgende:
Als je per se een ketose dieet wilt volgen, waarom niet zónder alleen op water te leven? Gewoon alle koolhydraten uitsluiten uit je dieet, dan gaat je lichaam ook over in ketosis.
De enige koolhydraten die je wel mag binnen krijgen dan zijn uit (groente) groenten. Gewoon 2 ons groene groenten per dag eten, verder leven op proteinen en vetten. Alleen maar vlees en vis eten dus. Is beter dan compleet niet eten en je zal denk ik ook wat minder spiermassa verliezen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat helemaal niet eten ook maar een klein beetje gezond kan zijn...
Wat snap je niet aan geen koolhydraten eten?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:47 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Kun je eens wat beter uitleggen?
Elke dag 2 ons groente 2 ons fruit en een stuk vlees eten? En dan als vocht natuurlijk 1,5-2 liter water per dag.
Wat Jahr00n zegt dus, hoe moet ik het nog verder uitleggen? Gewoon geen koolhydraten innemen. Je lichaam zal in een staat van ketosis gaan op het moment dat er niet genoeg koolhydraten naar binnen komen om om te zetten in glucose. Als er een constant gebrek aan glycogeen is in je lichaam zullen je hersenen op een gegeven moment een andere energiebron gaan zoeken. Deze 'alternatieve energie'-stand is ketosis. Hierbij wordt er voornamelijk vet (en spier) aangesproken. Dit is waarom je zo snel afvalt in ketosis.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:47 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Kun je eens wat beter uitleggen?
Elke dag 2 ons groente 2 ons fruit en een stuk vlees eten? En dan als vocht natuurlijk 1,5-2 liter water per dag.
Wedstrijdatleten bedoel je.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:49 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan geen koolhydraten eten?
Alleen pro bodybuilders volgen ketose diëten.
zo'n medische opleiding is inderdaad niks waardquote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Thx voor de onderbouwde informatie en daarmee kun je me ook overtuigen ja.. Ik ben niet eigenwijs, al die posts hiervoor waren gewoon kneuzen die een beetje lopen te schreeuwen dat het slecht is zonder goede informatie.
Kan ik het beste dan veel sporten/hardlopen en mijn eetpatroon naar fruit + groente + 1 stuk vlees doen?
quote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Thx voor de onderbouwde informatie en daarmee kun je me ook overtuigen ja.. Ik ben niet eigenwijs, al die posts hiervoor waren gewoon kneuzen die een beetje lopen te schreeuwen dat het slecht is zonder goede informatie.
Kan ik het beste dan veel sporten/hardlopen en mijn eetpatroon naar fruit + groente + 1 stuk vlees doen?
3x per week krachttraining gevolgd door 45 minuutjes cardio.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Veel sporten is niet altijd goed, ligt er ook aan wat voor soort sport. Als je 3x per week krachttraining + HIIT doet en normaal eet zul je goed en blijvend afvallen.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Dus zij hadden het bij het juiste eind maar zijn "kneuzen" die een beetje "liepen te schreeuwen dat het slecht is, zonder goede informatie" terwijl jij het zelf mis had? Hoe zou jij je eigen houding in dit topic dan willen typeren? Serieus, daar ben ik erg benieuwd naar. Ook vraag ik me af of je wel eens van de term "common sense" gehoord hebt.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Post 38 riep ik al wat je moest doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Kwark met Noten!!!!quote:Op woensdag 21 december 2011 20:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
3x per week krachttraining gevolgd door 45 minuutjes cardio.
Daarbij even slim eten, dus snacken etc laten staan. Gewoon overdag je boterhammetjes. Alleen dan geen hagelslag maar rosbief/kip ofzo. Andere maaltijden kunnen bijv blikje tonijn met rauwkost zijn of een bakje kwark en handje noten. Niet teveel fruit. Probeer 5 a 6 per dag te eten, 3 liter water/thee te drinken en dan komt alles goed.
Weet je wat jij moet doen? Lekker 4 weken alleen op water gaan leven. Dat lijkt me echt het beste.quote:Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh en ga op voetbal.
Dan hoef je je benen niet te trainen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh en ga op voetbal.
Dan hoef je je benen niet te trainen.
Maak je niet druk. Hij had z'n PI verkeerd ingesteld. Hij bedoelde eigenlijkquote:
Sapvastenquote:Op woensdag 21 december 2011 22:52 schreef Vandaag... het volgende:
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv). En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Dat doen mensen al eeuwen als ritueel gebruik en als je dat eens per jaar maximaal 4-5 dagen doet dan hou je daar echt niks aan over.
Maar dat is een andere motivatie dan TS heeft en vooral een andere duratie. 15 dagen alleen water is érg lang. Dat dient ook geen ander doel meer dan uithongeren en dan ga je idd spieren verbranden etc. Je zal misschien niet dood gaan maar het slaat nergens op en geen arts zal het aanraden.
Als je perse een kickstart wil ga dan 5 dagen sapvasten en ga aanlsuitend je levensstijl en eetpatroon structureel aanpassen. Met sapvasten krijg je tenminste gewoon vitamines en voedingsstoffen binnen en zo is het allemaal nét wat verstandiger.
Oh sorry, omdat je het verder wel bij het juiste eind had mocht ik geen opmerking maken over een suggestie waar ik het niet mee eens ben? Ik wist niet dat het zo werkte in deze maatschappij. Shit, wat zal ik falen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:47 schreef Vandaag... het volgende:
euh nee... zoek het maar op. Beetje raar trouwens om 1 zin uit twee lange posts van mij te pakken waarin ik TS juist probeer duidelijk te maken dat wat hij wil helemaal niet verstandig is... Ik probeer nog een alternatief aan te reiken.
Mij schamen? Omdat ik iets niet weet? Ik ben geen diëtist of wat dan ook. Ik ben altijd in om nieuwe dingen te leren. Maar als jij stelselmatig mijn vragen ontwijkt, kom ik misschien wat minder leuk over. Het siert je dat jij uiteindelijk zelf toch nog met iets op de proppen komt. Oh wacht, dat was jij niet zelf.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lees het boek. Staat genoeg wetenschappenlijke onderbouwing in om jou hier weer terug te zien met het schaamrood op je kaken.
Niet mee eens terwijl je er blijkbaar niks van weetquote:Op donderdag 22 december 2011 00:17 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Oh sorry, omdat je het verder wel bij het juiste eind had mocht ik geen opmerking maken over een suggestie waar ik het niet mee eens ben? Ik wist niet dat het zo werkte in deze maatschappij. Shit, wat zal ik falen.
Waar denk je waar die anderen dat advies vandaan halen Einstein?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:42 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mij schamen? Omdat ik iets niet weet? Ik ben geen diëtist of wat dan ook. Ik ben altijd in om nieuwe dingen te leren. Maar als jij stelselmatig mijn vragen ontwijkt, kom ik misschien wat minder leuk over. Het siert je dat jij uiteindelijk zelf toch nog met iets op de proppen komt. Oh wacht, dat was jij niet zelf.
Suikers zijn niet per definitie slecht. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om te functioneren.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:52 schreef Vandaag... het volgende:
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv).
Noem het vernaggeld van je metabolisme maar niks.quote:En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Dat doen mensen al eeuwen als ritueel gebruik en als je dat eens per jaar maximaal 4-5 dagen doet dan hou je daar echt niks aan over.
Eensquote:Maar dat is een andere motivatie dan TS heeft en vooral een andere duratie. 15 dagen alleen water is érg lang. Dat dient ook geen ander doel meer dan uithongeren en dan ga je idd spieren verbranden etc. Je zal misschien niet dood gaan maar het slaat nergens op en geen arts zal het aanraden.
Waarom eerst 5 dagen gaan sapvasten om vervolgens je levensstijl en eetpatroon te gaan veranderen? Waar niet gewoon beginnen met alles direct goed te doen. Om het geheel een kickstart te geven? Motivatie. Motivatie. Motivatie. Dat is je kickstart.quote:Als je perse een kickstart wil ga dan 5 dagen sapvasten en ga aanlsuitend je levensstijl en eetpatroon structureel aanpassen. Met sapvasten krijg je tenminste gewoon vitamines en voedingsstoffen binnen en zo is het allemaal nét wat verstandiger.
Uit de duim gezogen, onderbuikgevoel, you name it. Maar jij zou dus alles geloven wat een of andere FOK!er zegt over een gebied waar hij/zij zogenaamd verstand van heeft? Ik neem zulke dingen pas aan als ze hard gemaakt kunnen worden.quote:Op donderdag 22 december 2011 08:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar denk je waar die anderen dat advies vandaan halen Einstein?
Niks weten is een. Iets als flauwekul afdoen terwijl je er niks van weet is gewoon een beetje dom.
En over welke vragen van jou heb je het precies?
De linkjes die inmiddels gegeven zijn, zijn voor jou niet duidelijk/overtuigend genoeg?quote:Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Uit de duim gezogen, onderbuikgevoel, you name it. Maar jij zou dus alles geloven wat een of andere FOK!er zegt over een gebied waar hij/zij zogenaamd verstand van heeft? Ik neem zulke dingen pas aan als ze hard gemaakt kunnen worden.
Mijn vragen wat betreft wetenschappelijke onderbouwing dat het slecht voor je is, naast de nadelen reeds in de OP genoemd.
Nee dat doe ik zeker niet. Maar wel als ik weet dat hij of zij gewoon gelijk heeft. Goed, niet iedereen weet alles. Maar om dan direct een boek wat ik andraag om te lezen te betitellen als sprookjesboek terwijl jijzelf er blijkbaar 0,0% verstand van hebt is gewoon een beetje dom.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:33 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Uit de duim gezogen, onderbuikgevoel, you name it. Maar jij zou dus alles geloven wat een of andere FOK!er zegt over een gebied waar hij/zij zogenaamd verstand van heeft? Ik neem zulke dingen pas aan als ze hard gemaakt kunnen worden.
quote:Mijn vragen wat betreft wetenschappelijke onderbouwing dat het slecht voor je is, naast de nadelen reeds in de OP genoemd.
quote:The Starvation Response
You can survive for months without food. You’ve probably heard stories about
people getting lost in the mountains or wilderness for months with no food at all (only
water), or being confined in a prisoner of war camp for years with only tiny amounts of
food. What makes surviving under these conditions possible is your body’s remarkable
ability to slow down its rate of calorie burning.
When your body senses calorie deprivation it says to itself, “It looks like this is all
the food we’re going to be getting for a while, so we’d better stop burning so many
calories and start saving our energy. This way we’ll be able to survive longer on the little
amount of food we have.”
The starvation response developed largely from exposure to adverse
environmental conditions like droughts, natural disasters and food shortages.
Furthermore, there were no supermarkets ten thousand years ago - if people wanted to eat,
they had to either grow their food or kill it. It’s likely that at times, ancient man didn’t
know when the next meal was coming and may have only eaten once or twice a week.
The starvation response evolved in humans to ensure the survival of the species.
Your body can’t tell the difference between dieting and starvation
This wonderful feature of human evolution is a blessing if you’re stranded out in
the wilderness with no food. During periods of starvation, the body slowly begins to feed
off itself, burning fat stores, muscle and even internal organs for energy. If you continued
to burn calories at your normal rate, your limited reserves of stored energy would be
exhausted quickly and you would die very soon after you food supply was cut off. The
starvation response keeps you alive longer.
Unfortunately, this same life-preserving mechanism can work against you when
you’re trying to lose weight because your body can’t tell the difference between dieting
and starvation!
Severe calorie cutting always sends your body into “starvation mode.” There’s
nothing you can
7 Reasons why you should stay away from very low calorie diets.
The consequences of low calorie dieting are automatic and unavoidable. The
responses are metabolic, hormonal, and psychological in nature, and include: Decreased
metabolism, loss of muscle, increased activity of fat-storing enzymes and hormones,
decreased activity of fat-burning enzymes and hormones, decreased thyroid output,
increased appetite, increased chance of regaining weight, and decreased energy and work
capacity. Let’s take a quick look at each.
1. Very low calorie diets slow down your metabolic rate
The first thing that occurs during a severe calorie shortage is a decrease in your
metabolic rate. The lower your calories, the slower your metabolism becomes. Simply
put; when you eat less, your body burns less. When you eat more, your body burns more.
In the book, “Everything you need to know about fat loss,” Bodybuilding
nutritionist Chris Aceto uses a great analogy to describe the way this mechanism works:
He wrote, “If you’re earning $4000 a month, but your boss suddenly cuts your pay to
$2500 a month, you will try to live the same lifestyle on $2500 a month as you did on
$4000 a month. After a while, you have to adjust and save money, and change your
lifestyle. The same is true with a calorie intake that is simply too low. When calories are
cut below basal metabolic needs, the body will accommodate and slow its metabolism, so
it becomes difficult to lose fat even on low calories.”
This metabolic slowdown is well documented. When calories are restricted, your
metabolism decreases by at least 20-30%. With severe calorie restriction, some studies
have shown that resting metabolism can become depressed by as much as 45%! That’s
the equivalent of having your daily energy expenditure drop from 3000 calories per day to
only 1650 calories per day! This is why, after prolonged low calorie dieting, you can eat
very little food and still not lose weight. This also explains why it is so difficult to lose
those last 10 or 20 pounds.
2. Very low calorie diets make you lose muscle
The most devastating effect of the low calorie diet is the loss of muscle tissue.
Once the starvation alarm is triggered, your body begins looking for ways to conserve
energy. Muscle is metabolically active tissue. Getting rid of it is the body’s way of
decreasing energy expenditure. It’s easy for your body to use muscle for energy. This
process is known Gluconeogenesis – converting muscle into glucose. This includes
skeletal muscles, and internal organs, even your heart muscle!
Study after study has shown that very low calorie diets without exercise will
always cause 40 - 50% of the weight loss to come from lean tissue. Many diets, especially
those that are low in carbohydrates, cause large losses in water weight. Between the loss
of water, glycogen and muscle, fully 75% of the weight you lose on such plans is not fat!
The initial weight loss on most diets is very deceiving, giving you only the illusion of
success. Even with exercise, if a diet is too restrictive, much of the weight loss will still
be lean tissue.
3. Very low calorie diets increase activity of fat-storing enzymes and decrease the
activity of fat burning enzymes
The chief fat storing enzyme is called Lipoprotein Lipase (LPL). When you drop
your calories too low, your body will produce more LPL and less fat burning enzymes. In
other words, when you don’t eat enough, your body changes its chemistry to make it
easier to store fat in the future.
4. Very low calorie diets decrease output of thyroid hormone.
The Thyroid gland is largely responsible for the regulation of your basal metabolic
rate (the rate at which you burn calories at rest). When your body senses a severe
reduction in calories, there is a corresponding reduction in the output of active thyroid
hormone (T3). The result is a decrease in your metabolic rate and fewer calories burned.
5. Very Low calorie dieting increases the chance of rebound weight gain
Almost everyone loses weight initially on a very low calorie diet, but it never
takes long before the body catches on and starts conserving energy. That’s when you hit a
plateau. Once you hit the plateau, it becomes much harder to keep losing weight even if
your calories are extremely low.
This lack of continued results, combined with gnawing hunger pangs and
insatiable craving, usually causes people to give up out of sheer frustration. They go off
their diet, the weight creeps back on and their body fat ends up back where they started -
only now they have less muscle and a slower metabolism.
With a slower metabolism, what used to be a maintenance level now becomes a
surplus, and the weight comes right back on. Most people gain back all the weight they
lost– and some gain back even more, leaving them fatter than when they started. This up
and down pattern of weight loss and weight re-gain is commonly known as the “yo-yo
cycle”, and it often continues for years or even for an entire lifetime.
With each repeated bout of dieting, your metabolism becomes less and less
efficient and you can actually become progressively fatter while eating less food.
6. Very low calorie diets increase appetite and cravings.
When your body goes into starvation mode, this triggers increased appetite and
cravings in an attempt to get you to eat more food. The hunger and cravings can be so
strong that you become ravenous. It’s virtually impossible stay on a diet when you are
voraciously hungry and all you can think about is food. Few people have that much
willpower.
7. Very low calorie diets decrease your energy and work capacity
Low calorie diets leave you tired, lethargic and unable to sustain high levels of
activity or intense workouts. Dr. Lawrence Lamb, author of “The Weighting Game: The
truth about weight control” points out that “The first sign of under nutrition is the loss of
energy and the inability to sustain prolonged physical work. There is a direct relationship
between calories consumed and the physical work a person can do.”
If you have no energy to work out, you’re going to feel lousy and seriously
compromise your results. The ability to train hard aerobically and with weights is critical
for your long-term success at fat loss.
quote:"Dieting is not effective in controlling weight. You can get a temporary weight loss
with a diet, but each scheme ultimately gives way to weight gain, and subsequent losses
become increasingly difficult. Worst of all, you get progressively fatter on less food.
Dieting actually makes you fatter!”
-Dr. Lawrence Lamb, Author of "The Weighting Game: The truth about weight control.”
"Cutting calories backfires. The more you cut, the more your body fights to hold onto
its fat stores as reducing calories signals the “starvation response” where the body tries
to “survive” and hold onto its calorie reservoir known as fat.”
- Chris Aceto, author of “Everything you need to know about fat loss.”
Beter is hij gewoon geen pussy en voert hij geen enkel extreem plan uit, maar gooit hij gewoon zijn voedingspatroon om. Desnoods geleidelijk.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:45 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet mee eens terwijl je er blijkbaar niks van weet![]()
Zo maar even je eet en sportpatroon omgooien is niet makkelijk. Een paar dagen vasten kan daarbij heel goed helpen en met sapvasten krijg je dan nog wel vitaminen en mineralen binnen (nee, geen vruchtensapjes). Gezien TS toch blijkbaar op zoek is naar een "break" met zijn oude lichaam/patroon leek het mij een aardig alternatief voor zijn eigen dwaze plan.
Maar als jij het daar "niet mee eens" bent dan zal ik dat noteren
Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren, wel (een klein beetje) glucose. De makkelijkst beschikbare (en daarmee eigenlijk ook gewoon schadelijke) glucose komt uit koolhydraten, maar je lichaam is prima in staat om de benodigde glucose uit eiwitten te halen (bij voorkeur eiwitten die je eet, indien noodzakelijk spieren en organen).quote:Op donderdag 22 december 2011 08:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Suikers zijn niet per definitie slecht. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om te functioneren.
Als er iets vernaggeld is aan het metabolisme van veel mensen, is het wel de noodzaak om 6 of 7 keer per dag te eten omdat ze anders staan te trillen op hun benen (of hoofdpijn krijgen of slaperig worden, noem maar op). Als mensen gewoon een gezond eetpatroon zouden volgen van een redelijke hoeveelheid eiwitten en vooral veel vetten, dan zouden ze daar allemaal geen last van hebben en al met al een heel stuk gezonder en fitter worden.quote:Noem het vernaggeld van je metabolisme maar niks.
Inderdaadquote:Op donderdag 22 december 2011 05:17 schreef jcdragon het volgende:
Oh ja, Burn the Fat, Feed the Muscle
quote:Op donderdag 22 december 2011 16:45 schreef fathank het volgende:
Beter doe je een fotolog bijhouden om het ongelijk van alle fokkers hier te bewijzen.
Before en after pics. En over een half jaar weer pics.
Ik wil wel eens zien wat voor 'n resultaten je gaat boeken.
Ik denk dat meneer geen after pics zal kunnen posten.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:45 schreef fathank het volgende:
Beter doe je een fotolog bijhouden om het ongelijk van alle fokkers hier te bewijzen.
Before en after pics. En over een half jaar weer pics.
Ik wil wel eens zien wat voor 'n resultaten je gaat boeken.
Helemaal mee eens, dit zei ik ook al inderdaadquote:Op vrijdag 23 december 2011 11:32 schreef Seam het volgende:
Mijn hemel wat kansloos om dit in je puberteit te overwegen zeg![]()
Waarom niet gezond afvallen, als je dit dieet kan aanhouden dan zou je toch ook een fatsoenlijk gezond eetpatroon kunnen krijgen en wat cardio. Je klinkt als een loser die de 'makkelijkste' uitweg wil kiezen.
Lekker relevant, de eetgewoonten van de mens 50.000 jaar geleden.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef anboni het volgende:
[..]
Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren, wel (een klein beetje) glucose. De makkelijkst beschikbare (en daarmee eigenlijk ook gewoon schadelijke) glucose komt uit koolhydraten, maar je lichaam is prima in staat om de benodigde glucose uit eiwitten te halen (bij voorkeur eiwitten die je eet, indien noodzakelijk spieren en organen).
De oermensen van zeg 'n 50k jaar geleden aten overwegend dierlijke eiwitten en vetten en, afhankelijk van de streek en het seizoen, niet veel tot heel erg weinig koolhydraten. In de herfst was allerlei fruit rijp, dus als dat gegeten werd (met veel minder suikers dan het fruit wat we tegenwoordig beschikbaar hebben) was dat voor het lichaam een signaal om vet op te gaan slaan voor de aankomende schaarse winter.
[..]
Als er iets vernaggeld is aan het metabolisme van veel mensen, is het wel de noodzaak om 6 of 7 keer per dag te eten omdat ze anders staan te trillen op hun benen (of hoofdpijn krijgen of slaperig worden, noem maar op). Als mensen gewoon een gezond eetpatroon zouden volgen van een redelijke hoeveelheid eiwitten en vooral veel vetten, dan zouden ze daar allemaal geen last van hebben en al met al een heel stuk gezonder en fitter worden.
Hier stopte ik al met lezen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef anboni het volgende:
[..]
Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren,
Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker relevant, de eetgewoonten van de mens 50.000 jaar geleden.
Da's toch jammer, je zou jezelf zoveel vooruit kunnen helpen door je te verdiepen in wat de wetenschap echt zegt in plaats van hoe het geinterpreteerd wordt partijen met allerlei financiele belangen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hier stopte ik al met lezen.
Ik durf te stellen: gezonder dan de mens van tegenwoordig. Ja, de gemiddelde leeftijd was een stuk lager, vooral door een hele hoge kindersterfte en domweg omdat zaken als peniciline en antibiotica er niet waren (en het helpt ook niet dat je avondeten terugvecht en 4x zo zwaar is als jij). De maximaal haalbare leeftijd was waarschijnlijk niet ver onder de huidige.quote:
Je mag trouwens ook best naar 10,000 jaar geleden kijken hoor, toen at de mens in grote lijnen nog steeds precies hetzelfde als waarschijnlijk miljoenen jaren dat we al op deze aardkloot rondlopen. Pas zo'n 7,000 tot 10,000 jaar geleden (afhankelijk van de streek) zijn we begonnen met landbouw bedrijven en dat is ook goed terug te zien aan de skeletten die uit die periodes zijn teruggevonden: gelijk met de opkomst van de landbouw (en dus graanconsumptie en dus grotere inname van koolhydraten) was er duidelijk sporen in de skeletten te zien van botontkalking en tandbederf, om er maar wat effecten te noemen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:05 schreef anboni het volgende:
[..]
Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling?
Ja hoor heel veel.quote:Op maandag 26 december 2011 01:44 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben verslaafd aan frisdrank
Er gaat toch niets boven wat cranberry sap, verse jus of dubbeldrank ananas en guave?!?!?
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al eerder gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
Als ik jou was zou ik maar niet gaan watervasten (of welke vorm van vasten dan ook!). Jij was al flink dun, of eigenlijk te dun!quote:
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)quote:Op maandag 26 december 2011 15:18 schreef LunaAurea het volgende:
Lees eerst echte wetenschappelijke literatuur, voordat je allerlei (verkeerde) aannames maakt.
bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.quote:Op maandag 26 december 2011 23:49 schreef anboni het volgende:
[..]
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)
Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)quote:Op maandag 26 december 2011 23:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.
ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.quote:Op maandag 26 december 2011 23:58 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
De wetenschap zegt wat anders. Dit is een aardige uiteenzetting van wat we er zoal van weten intussen.quote:Op maandag 26 december 2011 23:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.
suggestieve nare gesponsorde site. beter ga je ff pubmed links geven want die site is geen serieuze bron.quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:05 schreef anboni het volgende:
[..]
De wetenschap zegt wat anders. Dit is een aardige uiteenzetting van wat we er zoal van weten intussen.
Ja, poeh hee, wat naar en suggestief. Alle "sponsoring" die op die site staat is reclame voor producten van de schrijver van die blog, big deal. Als je nou gewoon eens de moeite neemt om de site op inhoud te beoordelen, in plaats van alleen maar op oppervlakkigheden, dan steek je misschien nog eens iets op.quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
suggestieve nare gesponsorde site. beter ga je ff pubmed links geven want die site is geen serieuze bron.
ok de schrijver heeft dus belangen in het onderwerp. ik zie er geen links naar wetenschappelijke publicaties. jij gelooft gewoon alles wat je leest klakkeloos ofzo?quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:19 schreef anboni het volgende:
[..]
Ja, poeh hee, wat naar en suggestief. Alle "sponsoring" die op die site staat is reclame voor producten van de schrijver van die blog, big deal. Als je nou gewoon eens de moeite neemt om de site op inhoud te beoordelen, in plaats van alleen maar op oppervlakkigheden, dan steek je misschien nog eens iets op.
Diabetische ketoacidose is de meest voorkomende vorm, maar niet de enige vorm. Ik heb er ook bijgezet dat normaal ketose niet gevaarlijk is, maar in dit geval, langdurig vasten, wel omdat er grote hoeveelheden ketonen vrijkomen.quote:Op maandag 26 december 2011 23:49 schreef anboni het volgende:
[..]
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde
Het is een van de zoveel artikelen en boeken die ik erover heb gelezen. Dit is de makkelijkst op te diepen (want erg recent) en goed geschreven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok de schrijver heeft dus belangen in het onderwerp. ik zie er geen links naar wetenschappelijke publicaties. jij gelooft gewoon alles wat je leest klakkeloos ofzo?
Oops, stukje boven het dikgedrukte in jouw post niet heel goed gelezenquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef LunaAurea het volgende:
[..]
Diabetische ketoacidose is de meest voorkomende vorm, maar niet de enige vorm. Ik heb er ook bijgezet dat normaal ketose niet gevaarlijk is, maar in dit geval, langdurig vasten, wel omdat er grote hoeveelheden ketonen vrijkomen.
Maar kan je het ook nog ondersteunen met credible research?quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef anboni het volgende:
[..]
Het is een van de zoveel artikelen en boeken die ik erover heb gelezen. Dit is de makkelijkst op te diepen (want erg recent) en goed geschreven.
Interessant... Heb je titels van boeken/artikelen?quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:42 schreef anboni het volgende:
[..]
Het is een van de zoveel artikelen en boeken die ik erover heb gelezen. Dit is de makkelijkst op te diepen (want erg recent) en goed geschreven.
Kan gebeurenquote:Op dinsdag 27 december 2011 00:44 schreef anboni het volgende:
[..]
Oops, stukje boven het dikgedrukte in jouw post niet heel goed gelezen
Ja, luister naar de man hierboven want die is vast een Ripped Bodybuilder, die alles weet van voeding.quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:42 schreef Photomorti het volgende:
Ga gewoon gezonder eten , 3 maaltijden per dag en probeer niet te snoepen en gewoon lekker gaan sporten , want dit is nou niet echt een ideale methode
Waaruit maak jij op dat TS 'Ripped Bodybuilder' wil worden? Hoewel het een standaard advies is, is het altijd nog beter dan jouw nutteloze commentaar. Niet Zyzz-waardig..quote:Op dinsdag 27 december 2011 03:41 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, luister naar de man hierboven want die is vast een Ripped Bodybuilder, die alles weet van voeding.
Photomorti ze noemen hem ook wel de Dutch Zyzz.
Wat vind jij ideaal?quote:Op dinsdag 27 december 2011 03:58 schreef ZetaOS het volgende:
3 maaltijden per dag is niet echt ideaal, geen idee waarop dat advies gebaseerd is.
Ik zie:quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok de schrijver heeft dus belangen in het onderwerp. ik zie er geen links naar wetenschappelijke publicaties. jij gelooft gewoon alles wat je leest klakkeloos ofzo?
Met een zoektoch vind ik (publicaties die noemen dat vlees het belangrijkste was voor homo sapiens):quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:48 schreef Zith het volgende:
[..]
Met een zoektoch vind ik (publicaties die noemen dat vlees het belangrijkste was voor homo sapiens):Daar gaat het over het dieet van de neanderthaler. De neanderthalers zijn geen voorouders van de homo sapiens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
Één van de 5 artikelen gaat inderdaad over de Neanderthalers. Als de neandertaler echt een ander dieet had, heb je daar een bron voor? Maar ok, nog meer studies over de mens:quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Daar gaat het over het dieet van de neanderthaler. De neanderthalers zijn geen voorouders van de homo sapiens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hele discussie komt van iemand die stelde :De artikelen die ik noem laten dit allemaal zien.quote:Op maandag 26 december 2011 23:58 schreef anboni het volgende:
[..]
De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Één van de 5 artikelen gaat inderdaad over de Neanderthalers. Als de neandertaler echt een ander dieet had, heb je daar een bron voor? Maar ok, nog meer studies over de mens:nou mooi, even aangenomen dat we van origine vooral vlees aten. heb je een onderzoek waarin mensen zijn gevolgd die enkel vlees aten hun hele leven lang? het boeit me namelijk niet zo wat we vroeger voornamelijk aten, vroeger werd je met veel geluk 15.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hele discussie komt van iemand die stelde :
[..]
De artikelen die ik noem laten dit allemaal zien.
En dat boeit mij weer weinig. Jij had een standpunt, dat standpunt was wmb fout, dat zie jij nu ook in. Prima.quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou mooi, even aangenomen dat we van origine vooral vlees aten. heb je een onderzoek waarin mensen zijn gevolgd die enkel vlees aten hun hele leven lang? het boeit me namelijk niet zo wat we vroeger voornamelijk aten, vroeger werd je met veel geluk 15.
Enuit/Eskimo'squote:Op dinsdag 27 december 2011 12:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heb je een onderzoek waarin mensen zijn gevolgd die enkel vlees aten hun hele leven lang? het boeit me namelijk niet zo wat we vroeger voornamelijk aten, vroeger werd je met veel geluk 15.
Worden die wel ouder dan 15? :squote:
ja, maar hoe gezond ze nou echt zijn is een bron van discussie.quote:
wat ik gelezen heb zijn hypotheses welke al dan niet waarschijnlijk worden geacht. allemaal verleden en onduidelijk, 1e onderzoek spreekt andere onderzoek tegen. boeiend. belangrijk is de relevantie binnen de actuele stand van zaken van de mensch; is alleen vlees een dieet waar je gezond oud mee wordt?quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:39 schreef Zith het volgende:
[..]
En dat boeit mij weer weinig. Jij had een standpunt, dat standpunt was wmb fout, dat zie jij nu ook in. Prima.
Vandaag begonnen. Toch maar eerst een testrun doen tot nieuwjaar. Oudjaarsdag hervat ik de vaste voeding wel weer om 12:00 uur omdat er nogal wat alcohol in zal gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:58 schreef Hydrogeny het volgende:
Na overleg ga ik meedoen TS! Niet puur om water maar 10 dagen op eiwitshakes en smorgens 10 ei-eiwitten om toch nog iets binnen te krijgen. Dan 4 dagen aansluitend op alleen water.
Wel zullen de nodige vitaminen supplementen aangeschaft worden...
Denk je ook aan zout? 5 liter vocht is echt heel veelquote:[b]Op dinsdag 27 december 2011 17:52 schreef Hydrogeny het
5 x per dag mijn eiwitshake om de schade te beperken. Shakes zijn verdunt met 1 liter water en bevatten 70 gram eiwit per shake.
Ondersteund door:
http://www.bodyenfitshop.(...)ds/adam_ingredienten
Om toch aan mijn vitaminen te komen...
77 kg 8% en dan 350 gram eiwit per dag?quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:52 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Vandaag begonnen. Toch maar eerst een testrun doen tot nieuwjaar. Oudjaarsdag hervat ik de vaste voeding wel weer om 12:00 uur omdat er nogal wat alcohol in zal gaan.
5 x per dag mijn eiwitshake om de schade te beperken. Shakes zijn verdunt met 1 liter water en bevatten 70 gram eiwit per shake.
Ondersteund door:
http://www.bodyenfitshop.(...)ds/adam_ingredienten
Om toch aan mijn vitaminen te komen...
BF is 18.1%
Gewicht is 77.2KG
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
77 kg 8% en dan 350 gram eiwit per dag?Overkill, dure carbs. Daarnaast is zo'n scoop whey echt geen 100% eiwit en krijg je nog steeds genoeg carbs binnen uit zoet- en vulstoffen. Dure grap, en van een alleen-eiwit dieet is dus geen sprake. Waarom doe je dit?
beter gewoon watervasten, dat is het beste zegt mijn tante.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.
De shakes zijn trouwens van Isopure en heb hier de Low Carb versie van genomen. Ze hebben ook nog een Zero Carb versie maar ben ook op advies toch voor de low carb gegaan zodat ik in ieder geval nog iets binnen krijg. Zout krijg ik overigens genoeg binnen bij mijn eitjes...Met dit "dieet" zit kom ik 1700 kcal lager uit dan dat ik nu binnenkrijg.
Een energiedeficientie van 1700 kcal? Harde cut maatje. Maar mijn punt is, waarom zou je al dat eiwit als dure carbs willen gebruiken? Schroef het eiwit gewoon naar beneden, 2 gram per kg lichaamsgewicht is meer dan voldoende, zoek de studies maar op. Je boekt meer resultaat met meer rust en beter trainen, dan met onnodig veel eiwit eten. Energie kun je ook gewoon uit goedkopere carbs halen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:53 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Je lichaam haalt de benodigde energie ook uit eitwit. Eerst energievoorziening dan pas spiervoeding. 350 gram eiwit krijg ik nu ook binnen. Ik sport overigens veel (fitness). Zal veel massa verliezen zo maar wil dit wel eens proberen. Waarom? Omdat het kan, geen reden voor.
De shakes zijn trouwens van Isopure en heb hier de Low Carb versie van genomen. Ze hebben ook nog een Zero Carb versie maar ben ook op advies toch voor de low carb gegaan zodat ik in ieder geval nog iets binnen krijg. Zout krijg ik overigens genoeg binnen bij mijn eitjes...Met dit "dieet" zit kom ik 1700 kcal lager uit dan dat ik nu binnenkrijg.
Dat is omdat je lichaam dan aan het "afkicken" is van het structureel teveel koolhydraten binnenkrijgen. Je spijsvertering moet andere enzymen aanmaken en je cellen zijn "gewend" om glucose te verbranden, terwijl ze nu moeten omschakelen naar vetten. De meeste low-carb dieeten (Atkins, Protein Power, etc) waarschuwen hier ook voor in de eerste paar dagen (Atkins heeft geloof ik ook wat tips om die effecten zoveel mogelijk te verminderen).quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:10 schreef Hydrogeny het volgende:
Dag 3 en 4 was het 's morgens zwaar, je staat half dood op!
Ja had zoethout al als tip gekregen en Atkins raad (suikervrije) kauwgom aan. Door al het kauwen en slikken krijg je alleen maar meer honger dus was voor mij niet ideaal... denk dat je hier "gewoon" even doorheen moet bijten. Alhoewel ik me niet kan indenken dat ik dit langer dan 3 a 4 dagen zou kunnen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:37 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat is omdat je lichaam dan aan het "afkicken" is van het structureel teveel koolhydraten binnenkrijgen. Je spijsvertering moet andere enzymen aanmaken en je cellen zijn "gewend" om glucose te verbranden, terwijl ze nu moeten omschakelen naar vetten. De meeste low-carb dieeten (Atkins, Protein Power, etc) waarschuwen hier ook voor in de eerste paar dagen (Atkins heeft geloof ik ook wat tips om die effecten zoveel mogelijk te verminderen).
Jij doet het zo te lezen ook wel heel extreem met alleen maar eiwitten en (heel veel) waterquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:43 schreef Hydrogeny het volgende:
[..]
Ja had zoethout al als tip gekregen en Atkins raad (suikervrije) kauwgom aan. Door al het kauwen en slikken krijg je alleen maar meer honger dus was voor mij niet ideaal... denk dat je hier "gewoon" even doorheen moet bijten. Alhoewel ik me niet kan indenken dat ik dit langer dan 3 a 4 dagen zou kunnen.
pas maar op met die shake kuurtjesquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:53 schreef anboni het volgende:
[..]
Jij doet het zo te lezen ook wel heel extreem met alleen maar eiwitten en (heel veel) waterIk heb een tijdje geleden ook zo'n "kuur" gedaan, dat waren 2 a 3 eiwitshakes per dag met 2 eetlepels kokosmelk erdoor en daarnaast 1 normale (low-carb) maaltijd per dag. Dat was nog redelijk vol te houden voor die twee weken (maar daarna had ik het ook wel gehad met die eiwitshakes, had nog wat eiwitpoeder over, dus ik dacht af en toe nog eens te ontbijten met zo'n ding. heb het in de maanden daarna nog 1 keer gedaan
)
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:36 schreef fathank het volgende:
Enige goeie shake die ik ken is de shake weight.
Check deze man zn fysiek, en dat allemaal dankzij 5 minuten shaken per dag.
[ afbeelding ]
Dat wilt men niet horen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
watervasten man. het klinkt levensgevaarlijk en daarbij lijkt het jojo effect me onvermijdelijk. als je zo graag wilt afvallen ga dan naar je huisarts ofzo, of neem een ander dieet. niets eten is echt de slechtste manier om op lange termijn een goed gewicht te houden.
wel een interessante economische markt thoughquote:Op zondag 1 januari 2012 13:18 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat wilt men niet horen.
Ze vreten zich jaren lang de tyfus in totdat ze zo moddervet zijn om daarna te denken dat er een quick fix voor is. Zelfs als daarna goed wordt uitgelegd dat hetgeen ze gaan doen een zeer slechte benadering is gaan ze toch door daarmee.
Triest om te zijn hoe ze na hun dieet er uiteindelijk veel slechter voorstaan dan voorheen.
En dan maar weer gaan zoeken naar die ene magic quick fix.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |