Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donderquote:Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Cheiron het volgende:
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef mvdejong het volgende:
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Ontzettende drogreden, maar: Roken is niet gezond, vet eten is niet gezond, weinig bewegen is niet gezond, kleurstoffen zijn niet gezond, smaakstoffen zijn niet gezond, aspartaam/zoetstoffen zijn niet gezond. Het enige verschil is, deze ongezonde dingen zijn ingeburgerd..quote:Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen niet gezondJe idee van gezond is krom.
Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
Rustig man, dit soort vasten wordt heel vaak gedaan en al sowieso is je lichaam er op gemaakt 14 dagen zonder eten te kunnen. Laat staan als je wordt gecontroleert en als je schoon water drinkt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Dat is mijn grootste probleem nog niet, ik vind sporten leuk maar niet op deze manier (met teveel vet).quote:Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
Omdat mensen het associeren met 'lijden' en mensen denken dat het simpelste concept (minder en gezonder eten en meer bewegen) te simpel is om tot een goed resultaat te kunnen leiden. Terwijl alleen dát werkt op de lange termijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Was je maar zo vastberaden op sportgebied.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:53 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.
Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.
Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Als je goed kijkt klinkt visuele cirkel zo slecht nog nietquote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
Yep, iddquote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
Je lichaam gaat juist niet spiermassa verbranden (uiteraard wel en deel) in die 15-30 dagen drink je 100% water, dat betekent 0 calorieën inname. Zoals je allemaal kon lezen in mijn bronnen gaat je lichaam vet omzetten in stoffen om je lichaam draaiende te houden. Dat deel over de noodsituatie heb je deels gelijk, je lichaam zal natuurlijk minder verbruiken.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.
Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.
Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..quote:Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, iddDit is een garantie voor gewichtstoename
Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:08 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..
Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:quote:Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:
Te triest voor woorden![]()
Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter
Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:10 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af?![]()
Alsof het uberhaupt zo werkt. Please hoor.
okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:20 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:
ACH BELACHELIJK MAN WTF DENK JE WEL NIET DIT IS ECHT DEBIEL. Dan komen er volledig ongegronde argumenten/voorbeelden bij. Ja jje krijgt jojo effect. (bronnen?: ja dat krijg je ook bij andere dieten). Alles wat ik net heb gestuurd heb ik bronnen van.
[..]
Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:29 schreef The_Hives het volgende:
[..]
okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.
Als ik jou was zou ik nog meer 'bronnen' zoeken die er ook tegenin gaan voordat je dit eigenwijs gaat doen
Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.
Ik heb al uren gezocht en gelezen op bronnen en ik heb bijna alle kennis er wel van vergaard. Ik ga nu een keer naar de diëtiste om daar meer te vragen.
TS vraagt het volgende:quote:Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:
Te triest voor woorden![]()
Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter
Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?
Het enige wat jij door dit topic heen hebt gedaan is op de man spelen en voorspellingen maken die nergens op gegrond zijn. Je insinueert dat 3-4 uur zoeken naar informatie gelijk staat aan afvallen en sporten en als ik iets doe wat jou niet aanstaat dat het verkeerd is.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:37 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.
hmz, en wat is dit dan?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.
spreek je jezelf een beetje tegen he.quote:Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebbenquote:Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
Is een citroensapkuur geen betere optie?
Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.
Of ga fietsen, elke week verder of harder enz
Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:40 schreef wimjongil het volgende:
[..]
TS vraagt het volgende:
[..]
Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.
Inderdaad te triest voor woorden
Ik moest het zo vaak herhalen dat ik geen zin had steeds weer goed op te schrijven, maar het komt er dus op neer dat je wel langzaam opbouwt met sporten én met eten.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
hmz, en wat is dit dan?
[..]
spreek je jezelf een beetje tegen he.
[..]
je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebben
Dat is ook een prima optie, maar niet per definitie een beter optie.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
Is een citroensapkuur geen betere optie?
Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.
Of ga fietsen, elke week verder of harder enz
Vertel eens meer!quote:Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:
[..]
Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.
Mijn motivaie was om het lichaam te ontgiften.
Is niks mis mee.
prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
[..]
Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.
Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:55 schreef The_Hives het volgende:
[..]
prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?
'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:
Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.
Mijn motivaie was om het lichaam te ontgiften.
Is niks mis mee.
Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.
Wil je echt serieus, gezond en blijvend afvallen? Lees burn the fat feed the muscle
Uiteraard en dat ben ik ook van plan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:02 schreef ioko het volgende:
Wat je vergeet te vertellen is wat de reden is dat je nu te zwaar bent en hoeveel te zwaar je bent.
Als je nu teveel calorien eet, zul je dus je eetpatroon, na je crashdieet blijvend moeten aanpassen, ben je dat met me eens?
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?
Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?
Overigens is die vitamine-redenatie van jou, want jij hebt ze niet nodig voor een goede werking van je lichaam want op water alleen doet je lijf het prima.
Ik geloof je direct!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef The_Hives het volgende:
[..]het zal je leeftijd zijn
.
Ik weet 'iets' meer dan jij hoe het menselijk lichaam werkt. Ik heb je nergens afgezeken (behalve in mijn laatste post) of onzin uit gekraamd. Ik ben juist normaal op je posts ingegaan, maar jij wilt ze niet goed lezen. Want jouw mening klopt met je fantastische bronnen en alle anderen hebben ongelijk.
Ik ben zelf jaren geleden 20 kilo afgevallen dus weet echt wel wat wel en wat niet verstandig is. Wat ik ermee probeer te bereiken is dat je niet zo'n dom besluit neemt dat je dit gaat doen. Maar gelukkig als je ouders enig verstand hebben zullen ze je er van weerhoudenEn ga vooral naar een diëtiste. Als ze/hij enig beroepsethiek heeft zal die hier ook niet aan mee werken
Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?quote:Op woensdag 21 december 2011 16:16 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:19 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindtquote:Op woensdag 21 december 2011 16:20 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt ook gewoon nu beginnen met meer bewegen en gezond te eten. Zonder dit soort rare fratsen.
Oh sawry, dacht toch heel even dat jij je zelf profileerde als expert.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.
[..]
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindt.
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.
[..]
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindt.
Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.
Drogreden #853252: Ik heb elke dag 3 uur hardgelopen en daar ben ik mee afgevallen, dus met een half uur wandelen per week moet dat ook wel lukken.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb 3 maanden op 3 appels per dag geleefd, daarna anderhalf jaar ziek geweest.
Kan me dus echt niet voorstellen dat enkel op water leven wel veel goeds voor je lichaam doet, naast afvallen.
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Heb je al eerder geprobeerd om af te vallen?
Zo ja, hoe?
Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...quote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.
Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:quote:Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Wapen je overigens maar alvast voor orthostatische hypotensie en bradycardie is ook niet zo jofel.
Om over je humeur maar niet te spreken.
Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.
Als ik wel eens 's ochtends op een nuchtere maag ging rennen, was ik veel sneller uitgeput.
Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef J.D.Morrison het volgende:
Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:
- Wat een stom idee.
- Dit gaat nooit lukken want ik vind het maar raar.
- TS is eigenwijs want hij luistert niet naar mijn methode dat totaal geen alternatief is.
Eén grote opsomming van valse vergelijkingen, onjuiste oorzaak-gevolg relaties, op de man spelen, valse dilemma's...
Formuleer dan nog één keer zonder al die drogredenen jouw mening hierover? Je lichaam heeft inderdaad voedingsstoffen nodig, maar je beschadigt je lichaam niet permanent of wat dan ook door 15-30 dagen alleen water te drinken... "Elk voordeel heb ze nadeel", maar de wilskracht, het zelfvertrouwen en het gewichtsverlies wat uit deze methode voortkomt vind ik beter dan de nadelen (hoofdpijntjes, hongergevoel in het begin).quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.
Die bron is toch helemaal niet representatief? Het is onvolledig geschreven. Ik heb nooit gezegd dat mijn manier gezond is, het is echter wel zeer effectief om vet te verliezen. De nadelen zijn de afname in spiermassa en hongergevoel aan het begin en aan het eind.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:31 schreef Luxuria het volgende:
Hier een bron
Vasten: waarom extreem niet goed is
Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...
http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/quote:Dit is heel gevaarlijk wanneer je niet voldoende calorieën binnenkrijgt; het leidt tot oververmoeidheid en dehydratie.
Uit de OP:quote:Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.
Verder praat je onzin, graag niet zo kinderachtig doen, ktnxkusje
De andere nadelen die hier geroepen worden zijn: 1) het is slecht en 2) je komt na afloop weer een hoop aan. Die tafel waar het onder geschoven wordt is verdwenen!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Vanaf dan zal je lichaam ketose maken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken.
- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.
Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/
Maarja, ben benieuwd. Ik wil je over een halfjaar nog wel eens horen
Wanneer begin je?
Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef Luxuria het volgende:
Waarom is die hoofdpijn eigenlijk goed? Pijn is nooit goed.
Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:46 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.
Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.
http://drbenkim.com/fasting.html
Dit is een goede bron, het is een arts met kennis.
Ooh dat bedoel je, sorry. Hoofdpijn an sich is vervelend maar het is een goed teken, omdat dit betekent dat je lichaam in ketosinemodus gaat (wat betekent dat je dus vet gaat verbranden).quote:Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.
Waarom is dat een goed teken? Lijkt me eerder een slecht teken.
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Sjeen het volgende:
Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.
Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)quote:Op woensdag 21 december 2011 16:49 schreef Elco.. het volgende:
Lijkt me raar als je in ketose wil komen dat je dan vervolgens vruchtensap gaat drinken waar juist suikers in zitten.
Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.
Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypassDie updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
Die vrouw at trouwens nog wel.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.
Ik doe vandaag aan naïef positief Isaquote:Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.
Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypassDie updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die vrouw at trouwens nog wel.
Dus hoeveel denk je te gaan verliezen door de ketosis? Als je daarna weer koolhydraten gaat eten komt dat er net zo hard aan.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:51 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)
http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.htmlquote:Op woensdag 21 december 2011 16:55 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
Whut? Wat is dit nu voor onzin, om energie te verbranden heb je spieren nodig, jij gaat juist naar beneden in spiermassa.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.
Wat grappig, ik ben een jaar lang vrij intensief in de gaten gehouden op leverwaarden, waaronder de triglyceriden waarvan in dit onderzoek gezegd wordt dat ze vreselijk te hoog zouden zijn door grazen. Bij mij waren ze structureel zelf aan de lage kant.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef anboni het volgende:
Hoewel 14 dagen niets eten wel erg extreem klinkt, is het helemaal niet zo gek om eens goed te overwegen waar we nou eigenlijk mee bezig zijn met het standaardadvies van tegenwoordig om 6 of 7 maaltijden per dag te eten: dat is hartstikke tegennatuurlijk en waarschijnlijk helpt het mee met het versterken van de overgewicht en diabetes epidemieen (naast de anti-vet hysterie van de laatste 30 jaar).
Interessante blogpost die toevallig vandaag voorbij kwam:
Grazen is voor koeien
En deze:quote:Op woensdag 21 december 2011 16:58 schreef Lienekien het volgende:
http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.html
Je hebt het toch over dit voorbeeld, of niet?
Dat is na 11 dagenquote:On 15 September 1987 at 9.30 a.m at the Nallur Murugan Temple, Thileepan began his fast. His main objective was to bring awareness and action to a list of public demands made by himself and the Tamil Tigers, considered to be a terrorist group.
Although several groups requested Thileepan as well as the local IPKF administration to intervene and stop the fast, Thileepan died on the 26th of September 1987.
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.quote:
Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
Ja daar is de huisarts voor: dikke jongetjes die te beroerd zijn een gezond eet/beweegpatroon aan te nemen.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
Dat ben ik nog van plan ja.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |