abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 14:35:20 #1
359051 J.D.Morrison
C'mon baby light my fire!
pi_105867033
Ik zit er aan te denken om te gaan watervasten.
Om te beginnen wil ik mijn eetpatroon (vanaf rond 4 januari) langzaam afbouwen tot alleen broodnodige stoffen, en dat voor een week.

Hieropvolgend wil ik 10-30 dagen (afhankelijk van de reactie van mijn lichaam) vasten door alleen (2 liter) water te drinken.

Het moeilijkste voor mij wordt denk ik mijn ouders overtuigen, omdat het natuurlijk gevaarlijk klinkt, 15 dagen op water leven. Uiteraard ga ik ook langs een diëtiste om wat meer informatie te krijgen. Ik moet natuurlijk goed weten bij welke sypmptomen ik écht moet stoppen.

Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:

- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)

- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.

Na het dieet zul je op een gegeven avond een glas (grapefruit)sap drinken. De volgende ochtend neem je een bakje yoghurt en eet je (langzaam) een appel. tijdens de middag kun je weer rustig gaan eten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29 Ketose
http://drbenkim.com/fasting.html
http://www.ehow.com/how_2032961_do-water-fast.html
http://www.fitnessthroughfasting.com/waterfasting.html
http://www.wikihow.com/Perform-a-Water-Fast

Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?

[ Bericht 1% gewijzigd door J.D.Morrison op 21-12-2011 16:49:12 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 14:36:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105867096
Waarom?
pi_105867123
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_105867165
Ik kan me niet voorstellen dat er een dietiste is die hier achter staat. Of een arts.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105867172
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Cheiron het volgende:
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder ;)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_105867188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder ;)
:')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 december 2011 @ 14:40:58 #7
359051 J.D.Morrison
pi_105867263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
pi_105867281
Het is alleen niet gezond :) Je idee van gezond is krom.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 december 2011 @ 14:42:16 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105867305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_105867313
Ga gewoon normaal eten en sporten man. Dit slaat echt nergens op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105867328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
pi_105867349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef mvdejong het volgende:

Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
pi_105867441
En een hoop vitamine tekort.
pi_105867536
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
  woensdag 21 december 2011 @ 14:53:03 #15
359051 J.D.Morrison
pi_105867697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen niet gezond :) Je idee van gezond is krom.
Ontzettende drogreden, maar: Roken is niet gezond, vet eten is niet gezond, weinig bewegen is niet gezond, kleurstoffen zijn niet gezond, smaakstoffen zijn niet gezond, aspartaam/zoetstoffen zijn niet gezond. Het enige verschil is, deze ongezonde dingen zijn ingeburgerd..

Wat ik hier vertel is nieuw, mensen kennen het niet en op het eerste gezicht klinkt het erg gevaarlijk. Bij elke vorm van dieet, afvallen zitten gevaren of risico's.
Die zul je altijd behouden. Het probleem is dat mensen bijvoorbeeld 4 liter in 2 uur gaan drinken, of gigantisch veel vreten na de periode.

Als je dit op een normale manier doet, en je elke 5 dagen laat controleren door een diëtiste, zal er niet veel gebeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.

quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Rustig man, dit soort vasten wordt heel vaak gedaan en al sowieso is je lichaam er op gemaakt 14 dagen zonder eten te kunnen. Laat staan als je wordt gecontroleert en als je schoon water drinkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
Dat is mijn grootste probleem nog niet, ik vind sporten leuk maar niet op deze manier (met teveel vet).
pi_105867909
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omdat mensen het associeren met 'lijden' en mensen denken dat het simpelste concept (minder en gezonder eten en meer bewegen) te simpel is om tot een goed resultaat te kunnen leiden. Terwijl alleen dát werkt op de lange termijn.

De beste manier om in gewicht aan te komen is overigens het volgen van crashdieten.

TS is te jong om zich dat te beseffen en zal me nu uitlachen.
pi_105867927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:53 schreef J.D.Morrison het volgende:

Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.

Was je maar zo vastberaden op sportgebied.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:00:04 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105867979
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.

Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.

Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105868016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.

Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.

Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
pi_105868022
Jo jo effect. En daarbij enorm ongezond. Sporten en gezond eten. Langer en gezonder resultaat
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 21 december 2011 @ 15:02:20 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105868072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je goed kijkt klinkt visuele cirkel zo slecht nog niet :')
pi_105868086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
Yep, idd :Y Dit is een garantie voor gewichtstoename *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 15:04:00 #23
359051 J.D.Morrison
pi_105868128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:

Je lichaam gaat juist niet spiermassa verbranden (uiteraard wel en deel) in die 15-30 dagen drink je 100% water, dat betekent 0 calorieën inname. Zoals je allemaal kon lezen in mijn bronnen gaat je lichaam vet omzetten in stoffen om je lichaam draaiende te houden. Dat deel over de noodsituatie heb je deels gelijk, je lichaam zal natuurlijk minder verbruiken.

Kijk ook maar filmpjes op youtube, het verschil is zichtbaar te zien en ook na het vasten blijven ze slank (zie de filmpjes van maanden na het vasten).

Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:08:15 #24
359051 J.D.Morrison
pi_105868286
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, idd :Y Dit is een garantie voor gewichtstoename *O*
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..

Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
pi_105868339
Te triest voor woorden :')

Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter ^O^
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_105868395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:08 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..

Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af? :')

Alsof het uberhaupt zo werkt. Please hoor.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:20:21 #27
359051 J.D.Morrison
pi_105868745
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:

Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter ^O^

Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:

ACH BELACHELIJK MAN WTF DENK JE WEL NIET DIT IS ECHT DEBIEL. Dan komen er volledig ongegronde argumenten/voorbeelden bij. Ja jje krijgt jojo effect. (bronnen?: ja dat krijg je ook bij andere dieten). Alles wat ik net heb gestuurd heb ik bronnen van.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:10 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Oh oke, dus je zweert alle producten met >150 calorien voor de rest van je leven af? :')

Alsof het uberhaupt zo werkt. Please hoor.
Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:29:33 #28
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_105869078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:20 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Nee, al die reacties zijn te triest voor woorden. Het enige wat hier te vinden is:

ACH BELACHELIJK MAN WTF DENK JE WEL NIET DIT IS ECHT DEBIEL. Dan komen er volledig ongegronde argumenten/voorbeelden bij. Ja jje krijgt jojo effect. (bronnen?: ja dat krijg je ook bij andere dieten). Alles wat ik net heb gestuurd heb ik bronnen van.

[..]

Het jojo-effect komt alleen voor vlak na een dieet. De bedoeling is natuurlijk langzaam opbouwen. Dag 1 tot dag 5, beetje yoghurt en vruchten, en dan gedurende de volgende dagen steeds wat meer eten.
okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.

Als ik jou was zou ik nog meer 'bronnen' zoeken die er ook tegenin gaan voordat je dit eigenwijs gaat doen :{
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 21 december 2011 @ 15:34:12 #29
359051 J.D.Morrison
pi_105869233
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:29 schreef The_Hives het volgende:

[..]

okay, stel je gaat dit doen. Na dat waterzooi gedoe ga je het eten langzaam opbouwen met daarnaast heel veel sporten. Sure, wat je dan binnen krijgt verbrand je ruimschoots. Maar denk je dan echt dat je energie over houdt om überhaupt te kunnen sporten? Laat staan heel intensief. En door veel te sporten met nog niet eens genoeg voedingsstoffen kan je ook nog steeds je spieren verbranden.

Als ik jou was zou ik nog meer 'bronnen' zoeken die er ook tegenin gaan voordat je dit eigenwijs gaat doen :{
Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.

Ik heb al uren gezocht en gelezen op bronnen en ik heb bijna alle kennis er wel van vergaard. Ik ga nu een keer naar de diëtiste om daar meer te vragen.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:37:28 #30
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105869334
Als je de discipline hebt om dit te kunnen doen(wat ik betwijfel) kan je die tijd en moeite beter stoppen in andere manieren om af te vallen.

Ik zou het iig niet kunnen, als ik 4 uur lang niks eet knort m'n maag al.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_105869341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Opbouwen is het toverwoord, zoals ik niet 500gram spareribs ga vreten na dit dieet, ga ik ook geen marathon lopen na dit dieet.

Ik heb al uren gezocht en gelezen op bronnen en ik heb bijna alle kennis er wel van vergaard. Ik ga nu een keer naar de diëtiste om daar meer te vragen.
Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.
pi_105869432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:09 schreef Speedfight het volgende:

TS vraagt het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?
Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.

Inderdaad te triest voor woorden :')
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:42:26 #33
359051 J.D.Morrison
pi_105869504
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:37 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Had je al die tijd maar gestoken in sporten en een gezond voedingsschema aanleggen.
Het enige wat jij door dit topic heen hebt gedaan is op de man spelen en voorspellingen maken die nergens op gegrond zijn. Je insinueert dat 3-4 uur zoeken naar informatie gelijk staat aan afvallen en sporten en als ik iets doe wat jou niet aanstaat dat het verkeerd is.

Zoek dan eens op internet, kijk mijn bronnen na, zoek resultaten. Denk je dan nog steeds dat het zo slecht is? Ik heb je voorspelling dat je zo weer dik wordt na dit dieet allang weerlegd. Als je nou eens representatieve argumenten komt, neem ik je wat serieuzer.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:43:11 #34
50936 The_Hives
pi_105869535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:34 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

hmz, en wat is dit dan?

quote:
Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
spreek je jezelf een beetje tegen he.

quote:
Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebben :X
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_105869555
Is een citroensapkuur geen betere optie?
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:45:35 #36
50936 The_Hives
pi_105869622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.

Of ga fietsen, elke week verder of harder enz
Fok! Federatie
pi_105869834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:

[..]

nee, gewoon verstandig eten en bewegen. Hij heeft te veel vet om te sporten? Begin dan met elke avond wandelen en ga zo steeds een stapje verder.

Ik heb een 10 daagse citroensapkuur gedaan icm sporten bijna elke dag.
Mijn motivaie was om het lichaam te ontgiften.
Is niks mis mee.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_105869917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:40 schreef wimjongil het volgende:

[..]

TS vraagt het volgende:

[..]

Niemand in dit topic heeft er van gehoord, laat staan zelf geprobeerd. Maar toch weet iedereen dat het hartstikke slecht is, en dat allemaal zonder bronnen/wetenschappelijke onderbouwing. Knap hoor! De enige die iets uitlegt is ioko, maar die heeft ook geen bronnen voor zijn uitspraken.

Inderdaad te triest voor woorden :')
Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.

Wil je echt serieus, gezond en blijvend afvallen? Lees burn the fat feed the muscle
  woensdag 21 december 2011 @ 15:53:19 #39
359051 J.D.Morrison
pi_105869927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef The_Hives het volgende:

[..]

hmz, en wat is dit dan?

[..]

spreek je jezelf een beetje tegen he.

[..]

je bronnen vermelden niet dat je juist ook goede vetten nodig hebt? Je moet dus juist niet een minimale vet inname hebben :X
Ik moest het zo vaak herhalen dat ik geen zin had steeds weer goed op te schrijven, maar het komt er dus op neer dat je wel langzaam opbouwt met sporten én met eten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:43 schreef dekilo het volgende:
Dat is ook een prima optie, maar niet per definitie een beter optie.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:45 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:54:05 #40
359051 J.D.Morrison
pi_105869948
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:

[..]

Is niks mis mee.
Vertel eens meer!
  woensdag 21 december 2011 @ 15:55:55 #41
50936 The_Hives
pi_105870006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

[..]

Wat een geweldige argumentatie weer: Is dit geen optie? Nee, gewoon op mijn manier omdat.
prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?
Fok! Federatie
  woensdag 21 december 2011 @ 16:01:16 #42
359051 J.D.Morrison
pi_105870216
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:55 schreef The_Hives het volgende:

[..]

prima gast. Als je al zo overtuigd bent, waarom vraag je er dan naar op een forum. Kom je niet janken als je volgend jaar rond dit tijdstip 200 kilo weegt en aan je laptop en bank gekluisterd bent?
Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?
  woensdag 21 december 2011 @ 16:02:56 #43
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105870274
Wat je vergeet te vertellen is wat de reden is dat je nu te zwaar bent en hoeveel te zwaar je bent.

Als je nu teveel calorien eet, zul je dus je eetpatroon, na je crashdieet blijvend moeten aanpassen, ben je dat met me eens?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105870331
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:50 schreef dekilo het volgende:

Is niks mis mee.
'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.
pi_105870428
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Begin eens te lezen hoe het metabolisme van een mens werkt. Dan kom je zelf al snel tot de conclusie dat dit een slecht idee is. Afvallen is geen rocketscience. Wondermiddeltjes en dieten bestaan niet. Als die wel zouden bestaan dan was iedereen slank.

Wil je echt serieus, gezond en blijvend afvallen? Lees burn the fat feed the muscle
Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:07:27 #46
359051 J.D.Morrison
pi_105870452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:02 schreef ioko het volgende:
Wat je vergeet te vertellen is wat de reden is dat je nu te zwaar bent en hoeveel te zwaar je bent.

Als je nu teveel calorien eet, zul je dus je eetpatroon, na je crashdieet blijvend moeten aanpassen, ben je dat met me eens?
Uiteraard en dat ben ik ook van plan.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

'Ontgiften'... wel eens verdiept in de werking van het menselijk lichaam? Ontgiften doet je lijf de hele dag door (nieren, lever, longen, huid) en daar heeft het geen hulp bij nodig van citroensap.
Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:07:45 #47
50936 The_Hives
pi_105870463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:01 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ik kom vragen naar mensen die er meer van weten of mensen die dit hebben gedaan. Dat ben jij dus niet. Als je dan met een mening komt, dan verwacht ik dat je er meer van weet en niet onzin loopt uit te kramen. Het enige wat jij nu hebt gedaan is aannemen dat dit geen goed dieet is en mij afzeiken. Echt een goede bijdrage en nu voel je je voldaan, of wat probeer je hiermee te bereiken?
:') het zal je leeftijd zijn :) .

Ik weet 'iets' meer dan jij hoe het menselijk lichaam werkt. Ik heb je nergens afgezeken (behalve in mijn laatste post) of onzin uit gekraamd. Ik ben juist normaal op je posts ingegaan, maar jij wilt ze niet goed lezen. Want jouw mening klopt met je fantastische bronnen en alle anderen hebben ongelijk.

Ik ben zelf jaren geleden 20 kilo afgevallen dus weet echt wel wat wel en wat niet verstandig is. Wat ik ermee probeer te bereiken is dat je niet zo'n dom besluit neemt dat je dit gaat doen. Maar gelukkig als je ouders enig verstand hebben zullen ze je er van weerhouden :) En ga vooral naar een diëtiste. Als ze/hij enig beroepsethiek heeft zal die hier ook niet aan mee werken :)
Fok! Federatie
pi_105870580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:

Als jij je verdiept in die citroenkuur zul je ook vinden dat dat de werking van die ontgiftiging alleen maar bevordert. Jouw redenatie: Vitamines zijn niet nodig want je lichaam zorgt al voor goede werking van alles.
Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?

Overigens is die vitamine-redenatie van jou, want jij hebt ze niet nodig voor een goede werking van je lichaam want op water alleen doet je lijf het prima.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:16:22 #49
359051 J.D.Morrison
pi_105870786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Welk stofje in citroensap helpt mijn lichaam bij de werking van mijn nieren en lever (belangrijkste ontgifters). En hoe precies?

Overigens is die vitamine-redenatie van jou, want jij hebt ze niet nodig voor een goede werking van je lichaam want op water alleen doet je lijf het prima.
Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.
pi_105870903
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef The_Hives het volgende:

[..]

:') het zal je leeftijd zijn :) .

Ik weet 'iets' meer dan jij hoe het menselijk lichaam werkt.
Ik heb je nergens afgezeken (behalve in mijn laatste post) of onzin uit gekraamd. Ik ben juist normaal op je posts ingegaan, maar jij wilt ze niet goed lezen. Want jouw mening klopt met je fantastische bronnen en alle anderen hebben ongelijk.

Ik ben zelf jaren geleden 20 kilo afgevallen dus weet echt wel wat wel en wat niet verstandig is. Wat ik ermee probeer te bereiken is dat je niet zo'n dom besluit neemt dat je dit gaat doen. Maar gelukkig als je ouders enig verstand hebben zullen ze je er van weerhouden :) En ga vooral naar een diëtiste. Als ze/hij enig beroepsethiek heeft zal die hier ook niet aan mee werken :)
Ik geloof je direct!

Overigens heb je TS inderdaad niet heel erg afgezeken, maar heel nuttig was jouw bijdrage ook niet... Ik snap best dat TS nu hij dik is niet wil/kan sporten. Met zo'n waterdiëet achter de rug kan ik begrijpen dat je dat als nieuwe start ziet, waardoor je meer motivatie krijgt om te sporten/gezond te leven.
pi_105870939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:16 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ioko zal daar vast veel over kunnen vertellen, of je kunt voor de verandering eens wat googlen.
Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?
  woensdag 21 december 2011 @ 16:20:05 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105870959
Je kunt ook gewoon nu beginnen met meer bewegen en gezond te eten. Zonder dit soort rare fratsen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:21:08 #53
359051 J.D.Morrison
pi_105871006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:19 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Hahaha, maar jij neemt niets van een ander aan zonder bronvermelding en biografie van de auteur?
Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:20 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt ook gewoon nu beginnen met meer bewegen en gezond te eten. Zonder dit soort rare fratsen.
Brr nieuw voor me, wat raar... Lees nou eens voordat je iets raar vindt :') .
pi_105871079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ergo: Jij geeft geen vermelding dus ik hoef dat ook niet. Ik ging er vanuit dat ioko wel bronnen zou hebben wanneer hij meer erover vertelt.

[..]

Oh sawry, dacht toch heel even dat jij je zelf profileerde als expert.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:07 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

pi_105871105
Ik heb 3 maanden op 3 appels per dag geleefd, daarna anderhalf jaar ziek geweest.
Kan me dus echt niet voorstellen dat enkel op water leven wel veel goeds voor je lichaam doet, naast afvallen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 21 december 2011 @ 16:23:28 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105871116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:21 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:24:51 #57
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_105871174
Heb je al eerder geprobeerd om af te vallen?
Zo ja, hoe?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_105871178
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen. Je lichaam moedwillig voor lange tijd noodzakelijke bouwstoffen onthouden, noem ik rare fratsen. Het komt straks toch weer helemaal aan op het langdurig kunnen volhouden van een gezonde levensstijl. Als je daar gewoon nu mee zou beginnen, geef ik je meer kans om op de langere termijn te behouden wat je wilt.
Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:25:37 #59
359051 J.D.Morrison
pi_105871205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb 3 maanden op 3 appels per dag geleefd, daarna anderhalf jaar ziek geweest.
Kan me dus echt niet voorstellen dat enkel op water leven wel veel goeds voor je lichaam doet, naast afvallen.
Drogreden #853252: Ik heb elke dag 3 uur hardgelopen en daar ben ik mee afgevallen, dus met een half uur wandelen per week moet dat ook wel lukken.

1. Je doet dit 15-30 dagen in plaats van een belachelijke 100 dagen.
2. Je zorgt dat je lichaam de voedingstoffen zelf gaat creëren in plaats van dat je je lichaam afhankelijk van 3 appels maakt.
pi_105871263
Wapen je overigens maar alvast voor orthostatische hypotensie en bradycardie is ook niet zo jofel.
Om over je humeur maar niet te spreken.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:27:13 #61
359051 J.D.Morrison
pi_105871264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Luxuria het volgende:
Heb je al eerder geprobeerd om af te vallen?
Zo ja, hoe?
Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
pi_105871308
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Dat verbaast mij ook, dat TS na die kuur magischerwijs wilskracht denkt verkregen te hebben.
Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...
  woensdag 21 december 2011 @ 16:28:47 #63
359051 J.D.Morrison
pi_105871335
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef Isabeau het volgende:
Wapen je overigens maar alvast voor orthostatische hypotensie en bradycardie is ook niet zo jofel.
Om over je humeur maar niet te spreken.
Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:
- Wat een stom idee.
- Dit gaat nooit lukken want ik vind het maar raar.
- TS is eigenwijs want hij luistert niet naar mijn methode die totaal geen alternatief is.

Eén grote opsomming van valse vergelijkingen, onjuiste oorzaak-gevolg relaties, op de man spelen, valse dilemma's...
  woensdag 21 december 2011 @ 16:29:00 #64
206580 Luxuria
pi_105871338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ongezonde tussendoortjes volledig skippen in combinatie met hardlopen en krachttraining. Ik moet elke dag een uur hardlopen om een klein beetje af te vallen. Als ik waterdieet doe, dan is het makkelijker om te gaan sporten, je komt verder met hardlopen omdat je meer energie overhoudt per kilometer etc.
Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.
Als ik wel eens 's ochtends op een nuchtere maag ging rennen, was ik veel sneller uitgeput.

Ben wel benieuwd wat je diëtist gaat zeggen :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:29:07 #65
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105871347
Ik zou een sherrykuur willen aanraden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 21 december 2011 @ 16:29:41 #66
359051 J.D.Morrison
pi_105871372
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Denk je echt dat je meer energie krijgt met deze methode? Dat lijkt me sterk.
Als ik wel eens 's ochtends op een nuchtere maag ging rennen, was ik veel sneller uitgeput.
Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.
pi_105871380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef J.D.Morrison het volgende:

Je kunt niet begrijpen dat ik een beetje moe word van 3 pagina's aan deze reacties:
- Wat een stom idee.
- Dit gaat nooit lukken want ik vind het maar raar.
- TS is eigenwijs want hij luistert niet naar mijn methode dat totaal geen alternatief is.

Eén grote opsomming van valse vergelijkingen, onjuiste oorzaak-gevolg relaties, op de man spelen, valse dilemma's...
Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:31:52 #68
206580 Luxuria
pi_105871459
  woensdag 21 december 2011 @ 16:32:03 #69
359051 J.D.Morrison
pi_105871462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb iets langer dan 3-4 uur het menselijk lichaam bestudeerd.
Formuleer dan nog één keer zonder al die drogredenen jouw mening hierover? Je lichaam heeft inderdaad voedingsstoffen nodig, maar je beschadigt je lichaam niet permanent of wat dan ook door 15-30 dagen alleen water te drinken... "Elk voordeel heb ze nadeel", maar de wilskracht, het zelfvertrouwen en het gewichtsverlies wat uit deze methode voortkomt vind ik beter dan de nadelen (hoofdpijntjes, hongergevoel in het begin).

Verklaar dus nou eens wat hier nu verkeerd aan is in een goede zin met goede argumenten.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:34:31 #70
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_105871559
Wat een haters hier zeg, lol.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 21 december 2011 @ 16:34:34 #71
359051 J.D.Morrison
pi_105871563
quote:
Die bron is toch helemaal niet representatief? Het is onvolledig geschreven. Ik heb nooit gezegd dat mijn manier gezond is, het is echter wel zeer effectief om vet te verliezen. De nadelen zijn de afname in spiermassa en hongergevoel aan het begin en aan het eind.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:36:17 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105871645
pi_105871676
Ik zit nu op mijn werk, maar mocht ik vanavond nog zin hebben dan zal ik eens wat voor je uitzoeken.
pi_105871757
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:28 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Die kuur kost wilskracht. Het afronden ervan is een bevestiging van wilskracht (die je misschien niet eerder kende in jezelf). Maar jij denkt dat je na een studie ook niet opeens 'magischerwijs' kennis vergaard hebt? Weet je überhaupt wat dat is, studeren? Aangezien jij alles van iedereen aanneemt...
Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.

Verder praat je onzin, graag niet zo kinderachtig doen, ktnxkusje ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:39:55 #75
206580 Luxuria
pi_105871776
quote:
Dit is heel gevaarlijk wanneer je niet voldoende calorieën binnenkrijgt; het leidt tot oververmoeidheid en dehydratie.
http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/

Maarja, ben benieuwd. Ik wil je over een halfjaar nog wel eens horen :)
Wanneer begin je?
pi_105871942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Dauntl3ss het volgende:

[..]

Die kuur is een shortcut met grote nadelen die TS en jij onder tafel proberen te schuiven.

Verder praat je onzin, graag niet zo kinderachtig doen, ktnxkusje ;)
Uit de OP:

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Vanaf dan zal je lichaam ketose maken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken.
- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.
De andere nadelen die hier geroepen worden zijn: 1) het is slecht en 2) je komt na afloop weer een hoop aan. Die tafel waar het onder geschoven wordt is verdwenen! :o
  woensdag 21 december 2011 @ 16:45:33 #77
359051 J.D.Morrison
pi_105872019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:39 schreef Luxuria het volgende:

[..]

http://www.snel-afvallen.(...)er-de-schone-schijn/

Maarja, ben benieuwd. Ik wil je over een halfjaar nog wel eens horen :)
Wanneer begin je?
Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.

Dit is een goede bron, het is een arts met kennis.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:45:38 #78
206580 Luxuria
pi_105872025
Waarom is die hoofdpijn eigenlijk goed?
Lijkt me juist toch een teken dat er iets niet goed is.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:46:36 #79
359051 J.D.Morrison
pi_105872059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef Luxuria het volgende:
Waarom is die hoofdpijn eigenlijk goed? Pijn is nooit goed.
Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:47:21 #80
206580 Luxuria
pi_105872087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:46 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Heb ik dat ooit gezegd? De effectiviteit van deze manier vind ik zo goed dat ik de pijn en nadelen voor lief neem.
Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.
Waarom is dat een goed teken? Lijkt me eerder een slecht teken.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:47:45 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872104
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:45 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Okee, leuk die link van je maar iedereen kan zo'n tekst schrijven. Het is slecht voor je, punt. Compleet geen onderbouwing.

Dit is een goede bron, het is een arts met kennis.
Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:48:33 #82
359051 J.D.Morrison
pi_105872156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Het staat in je OP dat hoofdpijn een goed teken is.
Waarom is dat een goed teken? Lijkt me eerder een slecht teken.
Ooh dat bedoel je, sorry. Hoofdpijn an sich is vervelend maar het is een goed teken, omdat dit betekent dat je lichaam in ketosinemodus gaat (wat betekent dat je dus vet gaat verbranden).
pi_105872208
Lijkt me raar als je in ketose wil komen dat je dan vervolgens vruchtensap gaat drinken waar juist suikers in zitten.
pi_105872269
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:47 schreef Sjeen het volgende:

Heel veel succes, graag zou ik middels dit topic door je op de hoogte gehouden worden van je vorderingen. Ook die over een jaar en die over vijf jaar.
Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.

Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypass :{ Die updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:51:15 #85
359051 J.D.Morrison
pi_105872279
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:49 schreef Elco.. het volgende:
Lijkt me raar als je in ketose wil komen dat je dan vervolgens vruchtensap gaat drinken waar juist suikers in zitten.
Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:52:20 #86
359051 J.D.Morrison
pi_105872321
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, weet je dat na meer dan 10 jaar fok nou nog niet? Die updates krijg je niet.

Kan me nog een jubel-topic van een bekende fokster herinneren die echt helemaal enthousiast was over haar crashdieet. Eigenlijk kwam het er op neer dat iedereen het moest gaan volgen. Ze riep ook iets van 'nooit weer meer dan 100 kilo!'. Ze was een aantal jaar later dusdanig zwaar dat ze in aanmerking kwam voor een gastric bypass :{ Die updates verschenen overigens nooit in dat jubel crashdieettopic, dus mensen die dat naar boven halen zien alleen haar enthousiasme.
Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.
pi_105872339
Hoewel 14 dagen niets eten wel erg extreem klinkt, is het helemaal niet zo gek om eens goed te overwegen waar we nou eigenlijk mee bezig zijn met het standaardadvies van tegenwoordig om 6 of 7 maaltijden per dag te eten: dat is hartstikke tegennatuurlijk en waarschijnlijk helpt het mee met het versterken van de overgewicht en diabetes epidemieen (naast de anti-vet hysterie van de laatste 30 jaar).

Interessante blogpost die toevallig vandaag voorbij kwam:
Grazen is voor koeien
  woensdag 21 december 2011 @ 16:53:58 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105872388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Klinkt gevaarlijk, ik las ook dat een vrouw dood was gegaan aan dit dieet. Maar zonder context zegt dit natuurlijk helemaal niks. Die vrouw had namelijk 4 liter water in 2 uur opgedronken en iedereen weet dat je dan grote kans hebt dood te gaan.
Die vrouw at trouwens nog wel.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:54:58 #89
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872423
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik doe vandaag aan naïef positief Isa ;)
  woensdag 21 december 2011 @ 16:55:05 #90
359051 J.D.Morrison
pi_105872429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die vrouw at trouwens nog wel.
Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!
pi_105872545
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:51 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Neen, je blijft dan water drinken en na 15-30 dagen ga je langzaam opbouwen tot een gezond en normaal eetpatroon (dwz ontbijt-fruit-lunch-fruit-avondeten)
Dus hoeveel denk je te gaan verliezen door de ketosis? Als je daarna weer koolhydraten gaat eten komt dat er net zo hard aan.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:58:12 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105872569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:55 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Iets meer context graag, net als een post terug: Ik at 3 maanden lang 3 appels per dag en ik ben 1,5 jaar ziek geweest. Natuurlijk word je daar ziek van, 3 maanden lang houdt je lichaam dat ook niet uit. Ik heb het over "maar" 15-30 dagen!
http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.html

Je hebt het toch over dit voorbeeld, of niet?

En ik was dat niet van die appels, hoor.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:58:27 #93
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105872579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:27 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Na deze kuur weeg je een stuk meer en na het opbouwen ben je lichter dus kost inspanning minder energie.
Whut? Wat is dit nu voor onzin, om energie te verbranden heb je spieren nodig, jij gaat juist naar beneden in spiermassa.

1 kilo spieren verbrand in rust al 50 kcal per dag.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 16:58:59 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef anboni het volgende:
Hoewel 14 dagen niets eten wel erg extreem klinkt, is het helemaal niet zo gek om eens goed te overwegen waar we nou eigenlijk mee bezig zijn met het standaardadvies van tegenwoordig om 6 of 7 maaltijden per dag te eten: dat is hartstikke tegennatuurlijk en waarschijnlijk helpt het mee met het versterken van de overgewicht en diabetes epidemieen (naast de anti-vet hysterie van de laatste 30 jaar).

Interessante blogpost die toevallig vandaag voorbij kwam:
Grazen is voor koeien
Wat grappig, ik ben een jaar lang vrij intensief in de gaten gehouden op leverwaarden, waaronder de triglyceriden waarvan in dit onderzoek gezegd wordt dat ze vreselijk te hoog zouden zijn door grazen. Bij mij waren ze structureel zelf aan de lage kant.
pi_105872630
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:58 schreef Lienekien het volgende:

http://www.vetvrij.com/vrouw-sterft-door-waterdieet.html

Je hebt het toch over dit voorbeeld, of niet?
En deze:
quote:
On 15 September 1987 at 9.30 a.m at the Nallur Murugan Temple, Thileepan began his fast. His main objective was to bring awareness and action to a list of public demands made by himself and the Tamil Tigers, considered to be a terrorist group.

Although several groups requested Thileepan as well as the local IPKF administration to intervene and stop the fast, Thileepan died on the 26th of September 1987.
Dat is na 11 dagen :o
  woensdag 21 december 2011 @ 17:02:09 #96
359051 J.D.Morrison
pi_105872775
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En deze:

[..]

Dat is na 11 dagen :o
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 17:03:07 #97
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105872814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?
  woensdag 21 december 2011 @ 17:03:34 #98
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_105872843
Huisarts en diëtist met een beetje beroepsethiek doen hier lekker niet aan mee.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_105872867
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Ja daar is de huisarts voor: dikke jongetjes die te beroerd zijn een gezond eet/beweegpatroon aan te nemen. :') :N
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 21 december 2011 @ 17:04:13 #100
359051 J.D.Morrison
pi_105872874
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 17:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heb je je voornemen ook al met huisarts gesproken eigenlijk?
Dat ben ik nog van plan ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')