abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 14:35:20 #1
359051 J.D.Morrison
C'mon baby light my fire!
pi_105867033
Ik zit er aan te denken om te gaan watervasten.
Om te beginnen wil ik mijn eetpatroon (vanaf rond 4 januari) langzaam afbouwen tot alleen broodnodige stoffen, en dat voor een week.

Hieropvolgend wil ik 10-30 dagen (afhankelijk van de reactie van mijn lichaam) vasten door alleen (2 liter) water te drinken.

Het moeilijkste voor mij wordt denk ik mijn ouders overtuigen, omdat het natuurlijk gevaarlijk klinkt, 15 dagen op water leven. Uiteraard ga ik ook langs een diëtiste om wat meer informatie te krijgen. Ik moet natuurlijk goed weten bij welke sypmptomen ik écht moet stoppen.

Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:

- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)

- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.

Na het dieet zul je op een gegeven avond een glas (grapefruit)sap drinken. De volgende ochtend neem je een bakje yoghurt en eet je (langzaam) een appel. tijdens de middag kun je weer rustig gaan eten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29 Ketose
http://drbenkim.com/fasting.html
http://www.ehow.com/how_2032961_do-water-fast.html
http://www.fitnessthroughfasting.com/waterfasting.html
http://www.wikihow.com/Perform-a-Water-Fast

Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?

[ Bericht 1% gewijzigd door J.D.Morrison op 21-12-2011 16:49:12 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 14:36:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105867096
Waarom?
pi_105867123
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_105867165
Ik kan me niet voorstellen dat er een dietiste is die hier achter staat. Of een arts.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105867172
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Cheiron het volgende:
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder ;)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_105867188
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder ;)
:')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 21 december 2011 @ 14:40:58 #7
359051 J.D.Morrison
pi_105867263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
pi_105867281
Het is alleen niet gezond :) Je idee van gezond is krom.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 december 2011 @ 14:42:16 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105867305
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_105867313
Ga gewoon normaal eten en sporten man. Dit slaat echt nergens op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105867328
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
pi_105867349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef mvdejong het volgende:

Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
pi_105867441
En een hoop vitamine tekort.
pi_105867536
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 21 december 2011 @ 14:53:03 #15
359051 J.D.Morrison
pi_105867697
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen niet gezond :) Je idee van gezond is krom.
Ontzettende drogreden, maar: Roken is niet gezond, vet eten is niet gezond, weinig bewegen is niet gezond, kleurstoffen zijn niet gezond, smaakstoffen zijn niet gezond, aspartaam/zoetstoffen zijn niet gezond. Het enige verschil is, deze ongezonde dingen zijn ingeburgerd..

Wat ik hier vertel is nieuw, mensen kennen het niet en op het eerste gezicht klinkt het erg gevaarlijk. Bij elke vorm van dieet, afvallen zitten gevaren of risico's.
Die zul je altijd behouden. Het probleem is dat mensen bijvoorbeeld 4 liter in 2 uur gaan drinken, of gigantisch veel vreten na de periode.

Als je dit op een normale manier doet, en je elke 5 dagen laat controleren door een diëtiste, zal er niet veel gebeuren.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.

Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.

quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Rustig man, dit soort vasten wordt heel vaak gedaan en al sowieso is je lichaam er op gemaakt 14 dagen zonder eten te kunnen. Laat staan als je wordt gecontroleert en als je schoon water drinkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
Dat is mijn grootste probleem nog niet, ik vind sporten leuk maar niet op deze manier (met teveel vet).
pi_105867909
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Omdat mensen het associeren met 'lijden' en mensen denken dat het simpelste concept (minder en gezonder eten en meer bewegen) te simpel is om tot een goed resultaat te kunnen leiden. Terwijl alleen dát werkt op de lange termijn.

De beste manier om in gewicht aan te komen is overigens het volgen van crashdieten.

TS is te jong om zich dat te beseffen en zal me nu uitlachen.
pi_105867927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:53 schreef J.D.Morrison het volgende:

Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.

Was je maar zo vastberaden op sportgebied.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:00:04 #18
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105867979
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.

Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.

Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105868016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.

Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.

Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
pi_105868022
Jo jo effect. En daarbij enorm ongezond. Sporten en gezond eten. Langer en gezonder resultaat
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 21 december 2011 @ 15:02:20 #21
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_105868072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:

[..]

Als je goed kijkt klinkt visuele cirkel zo slecht nog niet :')
pi_105868086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
Yep, idd :Y Dit is een garantie voor gewichtstoename *O*
  woensdag 21 december 2011 @ 15:04:00 #23
359051 J.D.Morrison
pi_105868128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:

Je lichaam gaat juist niet spiermassa verbranden (uiteraard wel en deel) in die 15-30 dagen drink je 100% water, dat betekent 0 calorieën inname. Zoals je allemaal kon lezen in mijn bronnen gaat je lichaam vet omzetten in stoffen om je lichaam draaiende te houden. Dat deel over de noodsituatie heb je deels gelijk, je lichaam zal natuurlijk minder verbruiken.

Kijk ook maar filmpjes op youtube, het verschil is zichtbaar te zien en ook na het vasten blijven ze slank (zie de filmpjes van maanden na het vasten).

Er is ook geen sprake van jojo-effect omdat je na het vasten heel rustig opbouwt en meteen veel sport.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:08:15 #24
359051 J.D.Morrison
pi_105868286
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, idd :Y Dit is een garantie voor gewichtstoename *O*
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..

Bij het watervasten zal het "jojo-effect" meer gewichtstoename zijn omdat al je organen weer reserves gaan opbouwen (in de vorm van voedingsstoffen die je in het begin van het vasten op hebt gemaakt) er zal dus geen vet aangemaakt worden. Door stoffen als yoghurt, fruit etc. te eten krijg je minimaal vet binnen maar wel voedingsstoffen. Op die manier kun je goed sporten en is er geen sprake van een vettoename-jojo-effect.
pi_105868339
Te triest voor woorden :')

Maar je bent toch te eigenwijs om ook maar naar één reactie in dit topic te luisteren, dus heel veel succes en je komt er wel achter ^O^
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')