Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donderquote:Op woensdag 21 december 2011 14:37 schreef Cheiron het volgende:
Klinkt nogal extreem zeg.
En deze zin klinkt dan ook meten onheilspellend: "Als je die ochtend wakker wordt.."
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:38 schreef spierbal het volgende:
[..]
Hahaha die viel mij ook om. Maar waarom, na dit dieet zal je toch weer terug vallen op je oude gewoontes dus vroeg of laat bereik je weer het zelfde gewicht als nu, en kan je weer op nieuw beginnen. Gewoon een visuele cirkel lijkt mij. Als je wilt afvallen ga je maar sporten luie donder
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:40 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een vicieuze cirkel? Ik denk juist van niet, als ik namelijk 5-15 kilo ben kwijt geraakt, zal ik makkelijker kunnen sporten en zie ik duidelijk wat het resultaat is van "gezond" leven.
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef mvdejong het volgende:
Als je dit dieet gevolgd hebt, zul je voorlopig niet in staat zijn enige vorm van sport te bedrijven op een niveau dat ook maar in de buurt komt van je huidige niveau.
Ontzettende drogreden, maar: Roken is niet gezond, vet eten is niet gezond, weinig bewegen is niet gezond, kleurstoffen zijn niet gezond, smaakstoffen zijn niet gezond, aspartaam/zoetstoffen zijn niet gezond. Het enige verschil is, deze ongezonde dingen zijn ingeburgerd..quote:Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Isabeau het volgende:
Het is alleen niet gezondJe idee van gezond is krom.
Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
Rustig man, dit soort vasten wordt heel vaak gedaan en al sowieso is je lichaam er op gemaakt 14 dagen zonder eten te kunnen. Laat staan als je wordt gecontroleert en als je schoon water drinkt.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Dat is mijn grootste probleem nog niet, ik vind sporten leuk maar niet op deze manier (met teveel vet).quote:Op woensdag 21 december 2011 14:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daarbij vliegt zijn basaalmetabolisme omlaag (minder spieren) en daar moet je flink voor werken om dat weer op het huidige niveau te krijgen.
Omdat mensen het associeren met 'lijden' en mensen denken dat het simpelste concept (minder en gezonder eten en meer bewegen) te simpel is om tot een goed resultaat te kunnen leiden. Terwijl alleen dát werkt op de lange termijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Echt hoe komt men in het algemeen toch aan zo'n debiel denkbeeld over afvallen?
Was je maar zo vastberaden op sportgebied.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:53 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik ben 17-18 jaar dus ik regel het huishouden niet. Dit scheelt daarom al heel veel in verleiding, maar ik laat me (zoals ik al zei) niet snel verleiden. Als ik voor dit vasten ga, dan doe ik het ook.
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.
Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.
Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Als je goed kijkt klinkt visuele cirkel zo slecht nog nietquote:Op woensdag 21 december 2011 14:42 schreef spierbal het volgende:
[..]
Als je mentaal sterk genoeg bent natuurlijk. Maar in de supermarkt liggen er zoveel luxe producten en alles is zo lekker, dat het voor veel mensen moeilijk is om er vanaf te blijven. Maar als je dat kan weerstaan is dit een prima opstapje om de overtollige kilo's kwijt te raken.
Ik bedoelde inderdaad vicieuze cirkel.
Yep, iddquote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
Ofwel je gaat aankomen als een mofo en je stofwisseling wordt gigantisch verneukt. Veel plezier met je nieuwe, 'gezonde' leven.
Je lichaam gaat juist niet spiermassa verbranden (uiteraard wel en deel) in die 15-30 dagen drink je 100% water, dat betekent 0 calorieën inname. Zoals je allemaal kon lezen in mijn bronnen gaat je lichaam vet omzetten in stoffen om je lichaam draaiende te houden. Dat deel over de noodsituatie heb je deels gelijk, je lichaam zal natuurlijk minder verbruiken.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:00 schreef ioko het volgende:
Volgens mij heb je een in jou ogen makkelijke manier gevonden om af te vallen. Je zult waarschijnlijk zien dat het je niet gaat helpen.
Je lichaam gaat compleet in de noodstand in deze 14 dagen, je verteert je eigen spiermassa en je verliest inderdaad vet, echter: na deze 14 dagen zal je lichaam:
1) Minder spiermassa hebben, en daardoor minder energie verbranden.
2) Totaal in de spaarstand gaan, alle calorien die je binnenkrijgt worden meteen opgeslagen voor de volgende noodsituatie. Je vetcellen heb je namelijk nog steeds.
Mijn advies, ga naar een dietist en ga sporten en goed eten. Ik denk dat je geen dietist kunt vinden die dit gaat goedkeuren.
Het jojo-effect kan trouwens 2 dingen betekenen he..quote:Op woensdag 21 december 2011 15:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, iddDit is een garantie voor gewichtstoename
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |