abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105877686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:47 schreef J.D.Morrison het volgende:

[..]

Kun je eens wat beter uitleggen?

Elke dag 2 ons groente 2 ons fruit en een stuk vlees eten? En dan als vocht natuurlijk 1,5-2 liter water per dag.
Wat Jahr00n zegt dus, hoe moet ik het nog verder uitleggen? Gewoon geen koolhydraten innemen. Je lichaam zal in een staat van ketosis gaan op het moment dat er niet genoeg koolhydraten naar binnen komen om om te zetten in glucose. Als er een constant gebrek aan glycogeen is in je lichaam zullen je hersenen op een gegeven moment een andere energiebron gaan zoeken. Deze 'alternatieve energie'-stand is ketosis. Hierbij wordt er voornamelijk vet (en spier) aangesproken. Dit is waarom je zo snel afvalt in ketosis.

Het is echter heel lastig om compleet koolhydraten te vermijden omdat ze bijna overal in zitten. Alle suikers enz zijn koolhydraten, maar verder bevatten ook pasta, brood, etc etc (noem het maar op) koolhydraten.

Maar goed, zoals Ruigbaard al zegt, waarom wil je zo graag een ketose dieet volgen? Het verlies van spiermassa is erg zonde, verder is het een erg lastig dieet om te volgen omdat 1) het overschakelen naar ketonen als energiebron is iets waar je hersenen echt aan moeten wennen en je zal dit ook erg merken in het dagelijkse leven. Je zal sneller chagrijnig worden, je functioneert veel slechter, je zal je minder goed kunnen concentreren, noem het maar op, en 2) je zoekt een makkelijke, magische manier om af te vallen. Die is er niet. Ketose klinkt leuk, maar het is echt heel zwaar.

Waarom verdiep je je niet in voeding (macronutriënten, calorie balans) en ga je ernaast sporten, bijvoorbeeld krachttrainen? Je zult, al helemaal als beginner, kunnen afvallen op een steady rate (crashdiëten zorgen vaak voor een jo-jo effect), je zult een hoop kennis opdoen over het onderwerp wat je in het vervolg weer kan toepassen om de staat van je lichaam te beïnvloeden (als je precies weet wat er gaande is en hoe alles in elkaar zit is het echt een stuk makkelijker en leuker), je zult er ook nog spiermassa bij krijgen wat je esthetiek alleen maar bevorderd... En je zult meteen leren sporten. Je gaf op de eerste pagina aan dat 'als je was afgevallen je makkelijker kon gaan sporten'. Dit is echt bullshit. Het enige goede moment om te beginnen met sporten is nu. Altijd 'nu'. Niet 'in de toekomst'. Niet 'als ik ben afgevallen'. Nu.

Hoe verwacht je ook dat nadat je je kilo's kwijt bent met een ketose dieet (laten we even stellen dat het zou lukken), je dit vast gaat houden en niet weer omhoog schiet? De kans dat dat gaat gebeuren is groot. Je metabolisme zal zich aanpassen en als je je levensstijl niet ook aanpast zal je weer dik worden.

Maar ach, doe maar wat je wilt :')
Of toch du vader?
  † In Memoriam † woensdag 21 december 2011 @ 19:40:16 #127
230491 Zith
pls tip
pi_105879078
Bij een keto-dieet (wat dus wel eten is, alleen dan vooral vlees, vis, ei, kaas, sommige noten, bladgroente) en in ketose gaat je lichaam alleen spiermassa aanspreken als je of te lang geen eiwit hebt gegeten (wat niet gebeurt omdat je dit veel/vaak eet) of 2) als je met hoge hardslag gaat trainen (dan schakelt je lichaam om naar spierconsumerend+vetconsumerend), of gewichten gaat heffen (je lichaam gaat spierglucose aanspreken die snel op zal zijn). Je kan trouwens prima net voor/na het sporten 20-30gr koolhydraten +eiwit eten waardoor je lichaam niet meer je spieren gaat aanspreken voor voeding. hier kan ik wetenschappelijke artikelen voor geven als het nodig is.

Maar eiwit eten is dus wel echt van belang als je geen spiermassa kwijt wilt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_105880023
Hoewel ik meen iets gelezen te hebben dat wanneer je téveel (voor ketose dieet begrippen) eiwitten eet, je lever hier wat van om zal zetten naar glucose, wat je in principe niet wilt. Maar wat je zegt klopt inderdaad. :)
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 20:11:52 #129
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_105880607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:49 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan geen koolhydraten eten?

Alleen pro bodybuilders volgen ketose diëten.
Wedstrijdatleten bedoel je. ;)

En dan nog is het ingaan van ketose nagenoeg het startsignaal om weer koolhydraten te laden om de 1+1=3 situatie te creeeren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 21 december 2011 @ 20:13:20 #130
359051 J.D.Morrison
C'mon baby light my fire!
pi_105880680
Thx voor de onderbouwde informatie en daarmee kun je me ook overtuigen ja.. Ik ben niet eigenwijs, al die posts hiervoor waren gewoon kneuzen die een beetje lopen te schreeuwen dat het slecht is zonder goede informatie.

Kan ik het beste dan veel sporten/hardlopen en mijn eetpatroon naar fruit + groente + 1 stuk vlees doen?
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 december 2011 @ 20:16:03 #131
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105880857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:13 schreef J.D.Morrison het volgende:
Thx voor de onderbouwde informatie en daarmee kun je me ook overtuigen ja.. Ik ben niet eigenwijs, al die posts hiervoor waren gewoon kneuzen die een beetje lopen te schreeuwen dat het slecht is zonder goede informatie.

Kan ik het beste dan veel sporten/hardlopen en mijn eetpatroon naar fruit + groente + 1 stuk vlees doen?
zo'n medische opleiding is inderdaad niks waard :')
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105881149
quote:

;(

Nee. Ga nou krachttrainen en goed eten kerel. Je zal er een stuk beter uit zien dan als je alleen nu zou afvallen, dan zou er echt niks meer van je overblijven.
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 20:28:01 #133
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_105881479
quote:

3x per week krachttraining gevolgd door 45 minuutjes cardio.

Daarbij even slim eten, dus snacken etc laten staan. Gewoon overdag je boterhammetjes. Alleen dan geen hagelslag maar rosbief/kip ofzo. Andere maaltijden kunnen bijv blikje tonijn met rauwkost zijn of een bakje kwark en handje noten. Niet teveel fruit. Probeer 5 a 6 per dag te eten, 3 liter water/thee te drinken en dan komt alles goed.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_105881563
quote:

Veel sporten is niet altijd goed, ligt er ook aan wat voor soort sport. Als je 3x per week krachttraining + HIIT doet en normaal eet zul je goed en blijvend afvallen.

Een crashdieet volgen heeft gewoon geen zin omdat je je levensstijl moet aanpassen als je blijvend wil afvallen, ik zie het zelf bij mijn eigen broer, hij gaat van crashdieet naar crashdieet om snel even wat kilos eraf te krijgen en dan ''normaal'' te gaan dieeten maar dat werkt gewoon voor geen meter.

Zelf heb ik mijn hele levensstijl omgegooid en ben gezond en normaal gaan eten + 3-4x in de week sporten en ik hoef geen honger te lijden en ben het sporten ook echt leuk gaan vinden.
En mijn lichaam ziet er nu een stuk beter uit, terwijl ik 8 kilo meer weeg dan 2 jaar geleden, omdat ik sport en gezond leef.

En zoals al eerder is gezegd: lees burn the fat, feed the muscle eens.
pi_105881566
quote:

Dus zij hadden het bij het juiste eind maar zijn "kneuzen" die een beetje "liepen te schreeuwen dat het slecht is, zonder goede informatie" terwijl jij het zelf mis had? Hoe zou jij je eigen houding in dit topic dan willen typeren? Serieus, daar ben ik erg benieuwd naar. Ook vraag ik me af of je wel eens van de term "common sense" gehoord hebt. :)

Daarbij ben ik benieuwd of je deze op het eerste gezicht "goede informatie" wel gecheckt hebt en zo ja, waarom je dit met je eerdere informatie dan niet hebt gedaan. Had je, je wel goed ingelezen dan had je het hier geposte immers zelf ook al geweten.

Oftewel je noemt anderen hier nu kneuzen omdat zij weigeren jouw research te doen. |:( :')

En dat brengt ons terug bij de essentie van dit topic: de schaamteloze luiheid van een dikkerdje.

Dit dieet is niet anders dan de talloze telsell producten die kopers een mooi lichaam beloven zonder enige noemenswaardige inspanning anders dan aanschaf.

Van gezond eten en afdoende bewegen val je af of kom je aan. Wil je aankomen dan eet je boven je onderhoudsbehoefte en dan vooral proteïnen, wil je afvallen dan ga je eronder zitten. Hulp bij nodig? Naar een dietiste of een forum, maar niet met een onzinwens als de jouwe. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_105882051
quote:

Post 38 riep ik al wat je moest doen.
Dat boek wat ik jou daar aanraadt om te lezen is de bijbel van de personen waarvan jij nu advies aanneemt. :')

Maar serieus, leer gewoon hoe je lichaam omgaat met voedsel en afvallen zal een stuk makkelijker gaan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105882093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

3x per week krachttraining gevolgd door 45 minuutjes cardio.

Daarbij even slim eten, dus snacken etc laten staan. Gewoon overdag je boterhammetjes. Alleen dan geen hagelslag maar rosbief/kip ofzo. Andere maaltijden kunnen bijv blikje tonijn met rauwkost zijn of een bakje kwark en handje noten. Niet teveel fruit. Probeer 5 a 6 per dag te eten, 3 liter water/thee te drinken en dan komt alles goed.
Kwark met Noten!!!!
Elke dag weer:-)
pi_105882190
Oh en ga op voetbal.
Dan hoef je je benen niet te trainen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 21 december 2011 @ 20:43:02 #139
85962 ioko
I Appear Missing
pi_105882405
quote:

Weet je wat jij moet doen? Lekker 4 weken alleen op water gaan leven. Dat lijkt me echt het beste. :W
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_105882838
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh en ga op voetbal.
:') 14.gif
Of toch du vader?
pi_105883472
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh en ga op voetbal.
:'( ;(
pi_105884106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:58 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

:'( ;(
Maak je niet druk. Hij had z'n PI verkeerd ingesteld. Hij bedoelde eigenlijk 7.gif.
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 22:04:29 #143
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_105888415
TS. Ga langs je huisarts en dietist en luister naar wat ze zeggen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_105888751
4 weken vasten om blijvend gewicht te verliezen.. tsja.
Dit gaat nooit werken: je gaat spieren verbranden, dus na afloop is je rustverbranding nog lager dan nu waardoor je op de lange termijn minder kunt gaan eten. Wil je dan op gewicht blijven en niet weer aankomen dan zul je dus minder kunnen eten dan wat je nu doet.
Dus nu kun je bijvoorbeeld 2500 kcal per dag eten en daarmee blijf je op gewicht, na het vasten is dat nog maar 2000 bijvoorbeeld.
Waarom zou je dan nu geen 2000 gaan eten ipv 2500? Dan kun je dat hele vasten overslaan en begin je gelijk af te vallen en je verliest niet zoveel spieren.
En ik ben zelf er ook mee bezig: ik ben van 95+kg naar 82kg gegaan en ik ben nog bezig. Dat duurt wel al ruim een jaar. Niet door extreme dieten te doen, maar door mijn levensstijl te veranderen. Verander je je levensstijl niet, dan kun je binnen een jaar weer een nieuw topic starten om opnieuw af te vallen. Je hebt er lang over gedaan om het gewicht eraan te vreten, het gaat je ook lang duren om het blijvend van je lichaam af te sporten..
  woensdag 21 december 2011 @ 22:52:05 #145
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105892313
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv). En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Dat doen mensen al eeuwen als ritueel gebruik en als je dat eens per jaar maximaal 4-5 dagen doet dan hou je daar echt niks aan over.

Maar dat is een andere motivatie dan TS heeft en vooral een andere duratie. 15 dagen alleen water is érg lang. Dat dient ook geen ander doel meer dan uithongeren en dan ga je idd spieren verbranden etc. Je zal misschien niet dood gaan maar het slaat nergens op en geen arts zal het aanraden.

Als je perse een kickstart wil ga dan 5 dagen sapvasten en ga aanlsuitend je levensstijl en eetpatroon structureel aanpassen. Met sapvasten krijg je tenminste gewoon vitamines en voedingsstoffen binnen en zo is het allemaal nét wat verstandiger.
  woensdag 21 december 2011 @ 23:01:10 #146
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105892949
Oh, en lees dit even:

http://nl.wikipedia.org/w(...)an_een_hongerstaking

Wat er in je lichaam gebeurt bij niet eten, wel drinken.korte samenvatting:

1 tot 4 weken na de laatste voedselconsumptie is het gewicht aanzienlijk afgenomen. Men krijgt duizeligheid en hoofdpijn door orthostatische hypotensie en bradycardie. Men is doorlopend moe en lichamelijke inspanning is niet meer mogelijk. Zelfs praten is dermate vermoeiend dat de hongerstaker dit beperkt tot een absoluut minimum. Door concentratiestoornissen is lezen eveneens niet meer mogelijk. De lichaamstemperatuur daalt door de verlaagde stofwisseling. Het lichaam 'rantsoeneert' de beschikbare energie met betrekking tot de verschillende organen. Soms is nu al ziekenhuisopname noodzakelijk.Na ongeveer 4 weken is het lichaamsvet op en begint het lichaam aan de consumptie van de interne organen ('starvation mode').De dodelijk aflopende hongerstakingen eindigen na 42 tot 79 dagen

oh ja en:Wanneer de hongerstaking drie weken of langer heeft geduurd, kan het herstel langdurig zijn. Men moet rekenen op ten minste drie maanden.

Na 42 dagen gaat de eerste dood dus. En jij wil tot 30 dagen gaan, 12 dagen voor je mogelijke dood wil je pas weer gaan eten... enig idee hoe bizar dit is?
pi_105894443
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:52 schreef Vandaag... het volgende:
Niks mis met een keer vasten. Het kan een hele goede kickstart zijn om een ander leefpatroon te starten (afkicken van suikers bijv). En om eens fysiek en mentaal stil te staan bij wat je normaal gesproken in je mond stopt.
Dat doen mensen al eeuwen als ritueel gebruik en als je dat eens per jaar maximaal 4-5 dagen doet dan hou je daar echt niks aan over.

Maar dat is een andere motivatie dan TS heeft en vooral een andere duratie. 15 dagen alleen water is érg lang. Dat dient ook geen ander doel meer dan uithongeren en dan ga je idd spieren verbranden etc. Je zal misschien niet dood gaan maar het slaat nergens op en geen arts zal het aanraden.

Als je perse een kickstart wil ga dan 5 dagen sapvasten en ga aanlsuitend je levensstijl en eetpatroon structureel aanpassen. Met sapvasten krijg je tenminste gewoon vitamines en voedingsstoffen binnen en zo is het allemaal nét wat verstandiger.
Sapvasten :') En dan zeker gewoon van die vruchtensapjes drinken met een shitload aan toegevoegde suikers etc.
Of toch du vader?
  woensdag 21 december 2011 @ 23:47:58 #148
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105896461
euh nee... zoek het maar op. Beetje raar trouwens om 1 zin uit twee lange posts van mij te pakken waarin ik TS juist probeer duidelijk te maken dat wat hij wil helemaal niet verstandig is... Ik probeer nog een alternatief aan te reiken.
pi_105898144
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:47 schreef Vandaag... het volgende:
euh nee... zoek het maar op. Beetje raar trouwens om 1 zin uit twee lange posts van mij te pakken waarin ik TS juist probeer duidelijk te maken dat wat hij wil helemaal niet verstandig is... Ik probeer nog een alternatief aan te reiken.
Oh sorry, omdat je het verder wel bij het juiste eind had mocht ik geen opmerking maken over een suggestie waar ik het niet mee eens ben? Ik wist niet dat het zo werkte in deze maatschappij. Shit, wat zal ik falen.
Of toch du vader?
pi_105899131
dus je drinkt alleen water omdat je wilt afvallen...

* Kip, vlees, soortgelijk = proteine
* Proteine + sporten (met name krachttrainen) = spiergroei
* Spiergroei = opname proteine, verbranden van vet (al dan op de juiste manier en niet gevaarlijk)
1+2+3= afvallen, goed uitzien, en niet als een zielig mager ventje

daarnaast ben je 17-18 jaar (raar dat je dat niet eens weet..) en je hebt al je bouwstoffen nog nodig. Als je dit soort dingen nu al gaat doen ga je een kort en ongezond leven tegemoet.
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')