Jij krijgt dus ook nog eens geen eiwitten of vet binnen, dus ik zou niet al te hard juichen over ketose.quote:Sommige artsen beschouwen ketose als een gevaarlijke en potentieel levensbedreigende toestand die de lever overbelast en afbraak van spierweefsel veroorzaakt.[5][6][7] Ketogenese, zoals hierboven besproken, breekt geen spieren af. Ketogenese kan alleen voorkomen als gevolg van het bijproduct van vetafbraak: acetyl-CoA.
De anti-ketose standpunten zijn aangevochten door een aantal artsen en aanhangers van koolhydraatarme diëten, die ketose al een normaal metabool proces zien om aan energie te komen door opgeslagen vet te verbranden. Dit opgeslagen vet zou waarschijnlijk grotendeels gevormd zijn op momenten dat er veel koolhydraten waren, waardoor deze omgezet zijn in vet voor koolhydraatarmere momenten.[8][9][10] Daarnaast zijn deze diëten koolhydraatarm, maar juist wel eiwitrijk en sommige ook vetrijk, waardoor er voldoende alternatieve energie is om geen spieren te hoeven afbreken. Er wordt betoogd dat er niet alleen groepen jagers waren die duizenden jaren voornamelijk in ketogene staat leefden, maar dat er ook vele gedocumenteerde gevallen zijn van bevolkingsgroepen (bijvoorbeeld eskimo's) die met name van vetten en eiwitten leven. In het verleden waren de grote hoeveelheden koolhydraten die we in de westerse samenleving gebruiken, niet voorhanden. Hoewel sommigen geloven dat voor langdurig intensief sporten koolhydraatinname nodig is om de uitputtende glycogeenvoorraden aan te vullen, hebben studies aangetoond dat na een aanpassingsperiode van twee tot vier weken fysiek uithoudingsvermogen niet wordt beïnvloed door ketose[11].
Dan kan je dus ook 10 tot 30 dagen niet schijten he!quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Ik zit er aan te denken om te gaan watervasten.
Om te beginnen wil ik mijn eetpatroon (vanaf rond 4 januari) langzaam afbouwen tot alleen broodnodige stoffen, en dat voor een week.
Hieropvolgend wil ik 10-30 dagen (afhankelijk van de reactie van mijn lichaam) vasten door alleen (2 liter) water te drinken.
Het moeilijkste voor mij wordt denk ik mijn ouders overtuigen, omdat het natuurlijk gevaarlijk klinkt, 15 dagen op water leven. Uiteraard ga ik ook langs een diëtiste om wat meer informatie te krijgen. Ik moet natuurlijk goed weten bij welke sypmptomen ik écht moet stoppen.
Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
- Je spiermassa neemt ongeveer 1 à 2 kilo af.
- Je verliest ongeveer 300-600 gram vet per dag.
Na het dieet zul je op een gegeven avond een glas (grapefruit)sap drinken. De volgende ochtend neem je een bakje yoghurt en eet je (langzaam) een appel. tijdens de middag kun je weer rustig gaan eten.
Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29 Ketose
http://drbenkim.com/fasting.html
http://www.ehow.com/how_2032961_do-water-fast.html
http://www.fitnessthroughfasting.com/waterfasting.html
http://www.wikihow.com/Perform-a-Water-Fast
Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?
Lekker relevant, ik neem 0 eiwitten binnen met watervasten dus er is wel 100% ketose. Over dat eerste deel, alles is gevaarlijk en alles moet je in context zien. Misschien is het alleen gevaarlijk als je veel gaat sporten, of als je lichaam 3 maand op ketose werkt?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:14 schreef Dauntl3ss het volgende:
Dit las ik in jouw eigen Wiki-linkje.
[..]
Jij krijgt dus ook nog eens geen eiwitten of vet binnen, dus ik zou niet al te hard juichen over ketose.
Daarom zeg ik dus ook, ik zou er niet te hard over juichen..quote:Op woensdag 21 december 2011 17:17 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Lekker relevant, ik neem 0 eiwitten binnen met watervasten dus er is wel 100% ketose. Over dat eerste deel, alles is gevaarlijk en alles moet je in context zien. Misschien is het alleen gevaarlijk als je veel gaat sporten, of als je lichaam 3 maand op ketose werkt?
Ah, daar komen de hoge kosten van de gezondheidszorg dus vandaan. Mensen die hun eigen lichaam moedwillig naar de rand van het normale brengen, maar wel willen dat de huisarts hun handje vasthoudt. Hij (of zij) zal blij met je zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:02 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat hij pats-boem dood gaat? Zoals ik al in mijn OP heb gezet wil ik me om de 5 dagen laten checken door de huisarts en meteen stoppen als de symptomen serieus worden.
de tering. En dan kan je niet sporten?quote:
Dacht hier net zelf aan.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Domste wat ik in me hele levend gelezen heb.
Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt het? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?
Je weet dat je er hierna zo lelijk als de tering uitziet? Je weet dat je hierna weer moet trainen om spiermassa bij te komen en zodoende boven je onderhoud moet eten en je weer lichtelijk aankomt?
Weet je dit?
Toch ben ik nog de slechtste niet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeten.
Klaar. Amen. Over en uit.quote:Op woensdag 21 december 2011 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Domste wat ik in me hele levend gelezen heb.
Je weet dat je lichaam slimmer is dan je denkt het? Je weet ook dat je lichaam op een gegeven moment zelfs organen kan opnemen in plaats van vet? Je weet ook dat je niet zo veel vet gaat verliezen maar voornamelijk spiermassa en vocht?
Je weet dat je er hierna zo lelijk als de tering uitziet? Je weet dat je hierna weer moet trainen om spiermassa bij te komen en zodoende boven je onderhoud moet eten en je weer lichtelijk aankomt?
Weet je dit?
Toch ben ik nog de slechtste iniet en raad ik je het boek "Burn the fat, feed the muscle" aan als je echt serieus wilt afvallen. Niet met één of andere halve bullshit dieeteon.
Lees het boek. Staat genoeg wetenschappenlijke onderbouwing in om jou hier weer terug te zien met het schaamrood op je kaken.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:06 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik ken ook zo'n argument: lees Jip en Janneke eens, dan kom je er vanzelf achter dat het wél een goed idee is. Evenveel autoriteit als jouw argument... Plemp hier gewoon een link neer die onaanvechtbaar bewijst dat TS' idee slecht is. Bovendien is dit geen wondermiddel: je verbrandt de eerste paar dagen spieren en je hebt gedurende je waterdiëet weinig energie. Bovendien moet je oppassen met opbouwen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 18:32 schreef Jahr00n het volgende:
Ik doe het zelf ook ieder jaar. Ideaal om zo een paar kilotjes af te vallen van al het lekkere eten met de kerst enzo.
Kun je eens wat beter uitleggen?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:38 schreef Luchtkoker het volgende:
Als je per se een ketose dieet wilt volgen, waarom niet zónder alleen op water te leven? Gewoon alle koolhydraten uitsluiten uit je dieet, dan gaat je lichaam ook over in ketosis.
De enige koolhydraten die je wel mag binnen krijgen dan zijn uit (groente) groenten. Gewoon 2 ons groene groenten per dag eten, verder leven op proteinen en vetten. Alleen maar vlees en vis eten dus. Is beter dan compleet niet eten en je zal denk ik ook wat minder spiermassa verliezen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat helemaal niet eten ook maar een klein beetje gezond kan zijn...
Wat snap je niet aan geen koolhydraten eten?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:47 schreef J.D.Morrison het volgende:
[..]
Kun je eens wat beter uitleggen?
Elke dag 2 ons groente 2 ons fruit en een stuk vlees eten? En dan als vocht natuurlijk 1,5-2 liter water per dag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |