Hier stopte ik al met lezen.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef anboni het volgende:
[..]
Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren,
Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker relevant, de eetgewoonten van de mens 50.000 jaar geleden.
Da's toch jammer, je zou jezelf zoveel vooruit kunnen helpen door je te verdiepen in wat de wetenschap echt zegt in plaats van hoe het geinterpreteerd wordt partijen met allerlei financiele belangen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hier stopte ik al met lezen.
Ik durf te stellen: gezonder dan de mens van tegenwoordig. Ja, de gemiddelde leeftijd was een stuk lager, vooral door een hele hoge kindersterfte en domweg omdat zaken als peniciline en antibiotica er niet waren (en het helpt ook niet dat je avondeten terugvecht en 4x zo zwaar is als jij). De maximaal haalbare leeftijd was waarschijnlijk niet ver onder de huidige.quote:
Je mag trouwens ook best naar 10,000 jaar geleden kijken hoor, toen at de mens in grote lijnen nog steeds precies hetzelfde als waarschijnlijk miljoenen jaren dat we al op deze aardkloot rondlopen. Pas zo'n 7,000 tot 10,000 jaar geleden (afhankelijk van de streek) zijn we begonnen met landbouw bedrijven en dat is ook goed terug te zien aan de skeletten die uit die periodes zijn teruggevonden: gelijk met de opkomst van de landbouw (en dus graanconsumptie en dus grotere inname van koolhydraten) was er duidelijk sporen in de skeletten te zien van botontkalking en tandbederf, om er maar wat effecten te noemen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:05 schreef anboni het volgende:
[..]
Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling?
Ja hoor heel veel.quote:Op maandag 26 december 2011 01:44 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben verslaafd aan frisdrank
Er gaat toch niets boven wat cranberry sap, verse jus of dubbeldrank ananas en guave?!?!?
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al eerder gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:
Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:
- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)
Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?
Als ik jou was zou ik maar niet gaan watervasten (of welke vorm van vasten dan ook!). Jij was al flink dun, of eigenlijk te dun!quote:
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)quote:Op maandag 26 december 2011 15:18 schreef LunaAurea het volgende:
Lees eerst echte wetenschappelijke literatuur, voordat je allerlei (verkeerde) aannames maakt.
bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.quote:Op maandag 26 december 2011 23:49 schreef anboni het volgende:
[..]
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)
Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)quote:Op maandag 26 december 2011 23:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.
ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.quote:Op maandag 26 december 2011 23:58 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
De wetenschap zegt wat anders. Dit is een aardige uiteenzetting van wat we er zoal van weten intussen.quote:Op maandag 26 december 2011 23:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |