abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105961427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:44 schreef anboni het volgende:

[..]

Je lichaam heeft absoluut geen koolhydraten nodig om te functioneren,
Hier stopte ik al met lezen. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105961892
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Lekker relevant, de eetgewoonten van de mens 50.000 jaar geleden.
Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling? :')
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:07:19 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105961959
Hoe gezond was de oermens?
The love you take is equal to the love you make.
pi_105961979
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hier stopte ik al met lezen. :')
Da's toch jammer, je zou jezelf zoveel vooruit kunnen helpen door je te verdiepen in wat de wetenschap echt zegt in plaats van hoe het geinterpreteerd wordt partijen met allerlei financiele belangen.
pi_105962089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Hoe gezond was de oermens?
Ik durf te stellen: gezonder dan de mens van tegenwoordig. Ja, de gemiddelde leeftijd was een stuk lager, vooral door een hele hoge kindersterfte en domweg omdat zaken als peniciline en antibiotica er niet waren (en het helpt ook niet dat je avondeten terugvecht en 4x zo zwaar is als jij). De maximaal haalbare leeftijd was waarschijnlijk niet ver onder de huidige.
pi_105966112
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:05 schreef anboni het volgende:

[..]

Jij denkt dat evolutie op een periode van 50,000 jaar significante wijzigingen aanbrengt in onze stofwisseling? :')
Je mag trouwens ook best naar 10,000 jaar geleden kijken hoor, toen at de mens in grote lijnen nog steeds precies hetzelfde als waarschijnlijk miljoenen jaren dat we al op deze aardkloot rondlopen. Pas zo'n 7,000 tot 10,000 jaar geleden (afhankelijk van de streek) zijn we begonnen met landbouw bedrijven en dat is ook goed terug te zien aan de skeletten die uit die periodes zijn teruggevonden: gelijk met de opkomst van de landbouw (en dus graanconsumptie en dus grotere inname van koolhydraten) was er duidelijk sporen in de skeletten te zien van botontkalking en tandbederf, om er maar wat effecten te noemen.

Bah, was bedoeld als edit op de post die ik quote, niet als reply... verkeerde knopje :@
pi_105969109
Ik snap wel wat Anboni bedoeld. Sinds de opkomst van landbouw 6-8000 jaar geleden, zijn we ineens veel meer koolhydraten gaan eten. Toen de mens nog jager/verzamelaar was, kwamen ze niet ineens een veld met granen of rijst tegen. Af en toe een plukje, veel minder dan we nu consumeren.
Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe snel evolutionair onze stofwisseling kan zijn veranderd. Ik eet ook niet enorm veel koolhydraten, maar met 7 boterhammen per dag en een kleine portie aardappelen/rijst/pasta en 2 stuks fruit zit ik toch al op 50% koolhydraten van mijn totale energie. Ik zorg wel dat ik verder geen producten eet met toegevoegde suiker.
pi_105971583
We eten teveel koolhydraten en tekort vet.

En je kunt alleen vet opslaan als er veel van het hormoon insuline in je bloed circuleert. Insuline is een ‘pakhuishormoon’. Je hebt heel kleine beetjes insuline nodig, maar als je voortdurend meelproducten en suiker eet, of suiker drinkt in de vorm van frisdrank, pompt je alvleesklier voortdurend insuline in de bloedbaan. Dat is niet gezond. Een van de onvermijdelijke gevolgen is abnormale gewichtstoename. Al die insuline zet de sluisdeuren naar de vetcellen in één richting open. Het vet kan erin, maar er niet meer uit.’’\
pi_105976601
Hihi nou TS veel plezier op school, en wel goed opletten he! oh nee wacht :')
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:21:01 #185
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106020175
Hoe gaat het nu met TS en het watervasten ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 25 december 2011 @ 17:37:10 #186
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106034565
Misschien issie wel verdronken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_106044919
mensen die denken dat je uberhaupt iets anders nodig hebt dan water :')
  maandag 26 december 2011 @ 01:44:14 #188
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_106047781
Ik ben verslaafd aan frisdrank :@

Er gaat toch niets boven wat cranberry sap, verse jus of dubbeldrank ananas en guave?!?!? :@
pi_106047952
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 01:44 schreef RickoKun het volgende:
Ik ben verslaafd aan frisdrank :@

Er gaat toch niets boven wat cranberry sap, verse jus of dubbeldrank ananas en guave?!?!? :@
Ja hoor heel veel. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106050003
De evolutionaire afgang begon eigenlijk voor het grootste deel toen er snacks en mcdonalds kwam, vele suikers en vele slechte vetten (transvetzuren) die inmiddels verboden zijn in de meeste landen.
If not now, then when.
pi_106050153
Ga dan liever de dunkan-dieet doen :p
pi_106050225
TS is toch begonnen met watervasten en het kost hem teveel energie de knop van de computer in te drukken.

OT: 95 kilo met jouw lengte is niet overdreven ofzo. Ik neem aan dat je er niet zo uit ziet

Ik krijg het idee dat dat "makkelijker sporten als ik minder weeg"-gedachte niet een lichamelijk maar psychische reden is. Als je echt wil afvallen moet je schijt hebben aan wat mensen van je denken en je niet laten intimideren door de spierbundels die in de gym rondlopen. Houd gewoon je doel voor ogen.

[ Bericht 73% gewijzigd door stijn_ op 26-12-2011 05:36:35 ]
pi_106058350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:35 schreef J.D.Morrison het volgende:

Alle informatie die ik op internet heb gevonden is dit:

- Je lichaam zal v:48, m:72 uur leven op de resten uit je lichaam en een deel spiermassa.
- Door de dagen heen zul je last krijgen van hoofdpijn door honger, maar dit is juist een goed teken, omdat:
- Vanaf dan je lichaam ketose zal aanmaken. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketose_%28metabolisme%29)

Zijn er FOK!kers die dit wel eens hebben geprobeerd of er meer over weten?
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het al eerder gezegd.
In het stuk hierboven zeg je dat de hoofdpijn niet erg is, omdat je lichaam dan ketose aanmaakt.
Je ziet dit als positief. In principe is ketogenese niet schadelijk, MAAR in dit geval wel. (zie onderstaande uitleg)

'Een keton wordt ook wel een ketonzuur genoemd, omdat deze stoffen zich in oplossing splitsen, waarbij een waterstofion vrijkomt. Daardoor vormt het ontstaan van ketonen een bedreiging voor de pH van het bloedplasma, die niet te veel mag afwijken. Tijdens langdurig vasten blijft de concentratie ketonen stijgen. Uiteindelijk wordt de buffercapaciteit van het bloed overschreden en daalt de pH tot een gevaarlijk niveau. Deze verzuring van het bloed wordt ketoacidose genoemd. Bij ernstige ketoacidose kan de pH dalen tot onder 7.05, zo laag dat de normale weefselfuncties worden verstoord. Dit kan leiden tot coma, hartritmestoornissen en zelfs tot de dood.'

Lees eerst echte wetenschappelijke literatuur, voordat je allerlei (verkeerde) aannames maakt.
Fari argentum aurum tacere ("Spreken is zilver, zwijgen is goud")
Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is
pi_106062783
Toch maar effe tvp. :)
pi_106062838
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 18:28 schreef Fusionfreak het volgende:
Toch maar effe tvp. :)
Als ik jou was zou ik maar niet gaan watervasten (of welke vorm van vasten dan ook!). Jij was al flink dun, of eigenlijk te dun!
pi_106073099
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 15:18 schreef LunaAurea het volgende:
Lees eerst echte wetenschappelijke literatuur, voordat je allerlei (verkeerde) aannames maakt.
Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)
pi_106073204
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:49 schreef anboni het volgende:

[..]

Als je het dan hebt over de wetenschappelijke literatuur lezen, dan moet je zelf natuurlijk ook het hele verhaal vertellen... Ketoacidose wordt veroorzaakt door een ernstig verstoorde glucose stofwisseling (onbehandelde diabetes type 1, over het algemeen, soms ook alcoholisme). Samen met die overvloed aan ketonen stijgt dan ook het glucoseniveau naar extreem schadelijke waarden. Gewone ketose is ongevaarlijk en vrijwel zeker de staat waar de oermens het grootste deel van de tijd in verkeerde (en waar onze lichamen dus in principe nog steeds optimaal voor ingericht zijn, als we de boel niet zo vreselijk hadden verpest met 6 keer per dag een lading koolhydraten)
bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.
pi_106073526
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bestudeer dieren in de natuur. die zoeken het grootste deel van de dag eten. jouw scenario en hypothese zijn onwaarschijnlijk en nergens op gestoeld.
Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
pi_106073580
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:58 schreef anboni het volgende:

[..]

Dat geldt voor planteneters ja, omdat plantaardig voedsel zo'n lage energiedichtheid heeft. Vleeseters besteden een klein deel van de tijd aan jacht en eten en doen de rest van de tijd weetikveelwat. De oermens was duidelijk een vleeseter (of eigenlijk alleseter met een heel sterk zwaartepunt op vlees)
ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.
pi_106073814
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb altijd geleerd dat de mens een alleseter is met juist een groot deel vegetarisch. vandaar dat onze darmen zo lang zijn tov bv een hond, die ook wel groentes nodig heeft maar vooral vlees eet.
De wetenschap zegt wat anders. Dit is een aardige uiteenzetting van wat we er zoal van weten intussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')