Ja, zelf een mening vormen, zolang die maar past bij wat de dominee zegt.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:28 schreef Franknfurter het volgende:
De methode zegt impliciet ''dat seksualiteit thuishoort in een huwelijksrelatie tussen een man en een vrouw'', zei Remmink. Volgens haar kunnen jongeren met de methode zelf een mening vormen over het thema.
"Hun fundi's mogen het ook, dan mogen onze fundi's het ook"?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ach....als de 'ene school' dingen mag ontkennen cq niet cq slecht behandelen...dan mogen christenfundi's dat ook.
Sowieso heb je die vrijheid nu ook al niet zo absoluut als je hem nu stelt. Er zijn legio beperkende voorwaarden te noemen die tegen deze kreet om absolute vrijheid ingaan. Wilsbekwaamheid, leeftijd van één van de twee, instemming van ouder(s)/voogd zijn er daar een paar van.quote:Iedereen is vrij om een (seksuele) relatie aan te gaan met wie dan ook, zolang het maar boven de 16 jaar is.
Dat kan heel goed en dat gebeurt nu ook al. Zie de punten die ik hierboven noemde. Bedenk ook dat alleen iets 'fout' noemen, niet per definitie betekend dat je het ook bestrijdt of verbiedt. Ik vind het in principe fout dat mijn dochter van 9 niet belt als ze niet direct uit school naar huis komt, maar verbiedt haar niet om nog even bij een vriendinnetje langs te gaan, voordat ze thuis komt.quote:Dan kun je toch niet in een voorlichting gaan verkondigen dat het fout is om seks te hebben met iemand waar je verliefd op bent of een relatie mee hebt?
Alle fundi's gelijke monniken/hoofddoeken/keppeltjes/kruisjes etc.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
"Hun fundi's mogen het ook, dan mogen onze fundi's het ook"?
Gelukkig niet!quote:Op woensdag 21 december 2011 10:39 schreef Hidz het volgende:
Schandalig dat religie en onderwijs uberhaubt nog steeds samen gaat. Maar zolang religie en politiek ook samen is zie ik dat helaas ook niet 1,2,3 veranderen.
Er zijn volgens jou maar twee mogelijkheden: Fundi-onderwijs of staatspropaganda?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:43 schreef ElectricEye het volgende:
Gelukkig niet!
De vrijheid en het zelfbeschikkingsrecht van ouders om hun kroost te laten scholen passend bij de eigen signatuur is een groot goed en geldt nu gelukkig nog voor al onze inwoners.
Streven naar staatsonderwijs waar de boodschap volledig 'de staat welgevoeglijk' wordt gemaakt, is meer een Chinees/Noord-Koreaans dingetje.
Beetje vreemde insteek. Persoonlijk ben ik voorstander van gepaste voorlichting voor alle fundi's. Jij slaat de weg in van onvolledige voorlichting voor alle fundi's.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ach....als de 'ene school' dingen mag ontkennen cq niet cq slecht behandelen...dan mogen christenfundi's dat ook.
Er is volgens jou maar één vorm religieus onderwijs: fundi-onderwijs?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er zijn volgens jou maar twee mogelijkheden: Fundi-onderwijs of staatspropaganda?
Godverdomme, wat een vooruitgang.quote:De methode, waarin homoseksualiteit niet expliciet wordt afgewezen, moet halverwege volgend jaar beschikbaar zijn voor christelijke scholen, schrijft uitgeverij Merweboek op haar website.
Je kunt je kinderen ook naar een normale school sturen. Onderdeel van diezelfde vrijheid. Mooi he?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:56 schreef Franknfurter het volgende:
electriceye, ik vind de opvoeding van jouw dochtertje een behoorlijk ander iets dan de voorbeeldfunctie die een school heeft. Vindt jij het prettig als jouw dochtertje over een paar jaar op een school zit waar men haar doodleuk vertelt dat ze naar de hel zag mocht ze ooit 'besluiten' lesbisch te worden? Ouders hebben misschien wat te maken met de seksualiteit van kinderen, niet de school. En willen de ouders hun kroost dan toch meegeven dat homoseksualiteit verkeerd is, dan staan zij daar vrij in.
En dus hebben we nu nog de vrijheid om een school te kiezen die op evenwichtige wijze (en niet zoals jij nu schetst) een lesmethode hanteert die VOLLEDIG aansluit bij die opvoeding. Dat bedoel ik te zeggen. Ik vind dat een goede zaak.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:56 schreef Franknfurter het volgende:
electriceye, ik vind de opvoeding van jouw dochtertje een behoorlijk ander iets dan de voorbeeldfunctie die een school heeft. Vindt jij het prettig als jouw dochtertje over een paar jaar op een school zit waar men haar doodleuk vertelt dat ze naar de hel zag mocht ze ooit 'besluiten' lesbisch te worden? Ouders hebben misschien wat te maken met de seksualiteit van kinderen, niet de school. En willen de ouders hun kroost dan toch meegeven dat homoseksualiteit verkeerd is, dan staan zij daar vrij in.
Dat is een afweging die je zelf (ouders zelf) maakt. En ja, dan moet je alle facetten tegen het licht houden en tegen elkaar afwegen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
de enige scholen die ik in de buurt had waren toch echt katholieke scholen. Ga toch zeker niet 30 km reizen voor een normale school?
De 'normaalheid' van de school bestaat toch vooral uit de personen die er werken.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
de enige scholen die ik in de buurt had waren toch echt katholieke scholen. Ga toch zeker niet 30 km reizen voor een normale school?
Ik kan me niet voorstellen dat de scholen waar we het hier over hebben Katholieke scholen zijn. En daarbij heb je natuurlijk Katholieke scholen en Katholieke scholen.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
Nee, ik bedoelde dus dat je als land prima niet-religieus onderwijs kan geven zonder dat het meteen Noord-Koreaanse taferelen worden. De openbare scholen doen dat nu toch ook al. Zo langzamerhand zijn we op een punt aan het belanden waarop je je mijns inziens terecht af kan vragen of het speciale onderwijs wel zo speciaal moet worden gehouden.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:53 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Er is volgens jou maar één vorm religieus onderwijs: fundi-onderwijs?
En ja, ingrijpen in de persoonlijk levenssfeer zoals die de laatste jaren voornamelijk door D66 en ook door GL wordt gepropageerd, is een vorm van staatsbemoeienis die mij letterlijk Noord-Koreaans aandoet, ja.
De oproep die je nu hier ook al leest "blanco opvoeding, bij 18 zelf kiezen" of "alle onderwijs hetzelfde" en nog erger "geloven doe je maar thuis" is voor mij een teken dat er in de komende jaren hard aan vrijheden gaat worden getrokken. Zowel linkse als rechtse partijen willen 'inbreken' in de overtuigingen en het denken van mensen om .... .... ja, om wat eigenlijk. Ze om te vormen tot volledig gelijkgestemde menselijke robots? Ik weet het niet, maar met vrijheid zoals we die hadden heeft het niets meer te maken. Ook onderling gunnen we onze medemens dergelijke vrijheden niet meer. En ja, ik zie dat dat steeds meer wederzijds wordt. Schadelijke ontwikkeling.
Bijzonder onderwijs-scholen mogen hun eigen visie aan leerlingen vertellen. Ze mogen niet zeggen dat iemand bijvoorbeeld minderwaardig is maar voor de rest zijn ze behoorlijk vrij. Als er alleen katholieke scholen in de buurt zijn is er blijkbaar geen of minder behoefte aan openbare scholen in die omgeving.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
Dus in een topic over Islamitische scholen zonder les over de holocaust, ga jij zeggen "Ach....als de 'ene school' homoseksualiteit mag ontkennen cq niet cq slecht behandelen...dan mogen moslimfundi's dat ook."quote:Op woensdag 21 december 2011 10:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alle fundi's gelijke monniken/hoofddoeken/keppeltjes/kruisjes etc.
Maar welke school is echt 100% objectief 'openbaar'? Er is altijd subjectieve vorming, al is het door de mening van de leerkracht in kwestie.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dus dat je als land prima niet-religieus onderwijs kan geven zonder dat het meteen Noord-Koreaanse taferelen worden. De openbare scholen doen dat nu toch ook al.
Allereerst vind ik het al vrij onbetamelijk en nodeloos stigmatiserend om religieus onderwijs als speciaal onderwijs af te schilderen.quote:Zo langzamerhand zijn we op een punt aan het belanden waarop je je mijns inziens terecht af an vragen of het speciale onderwijs wel zo speciaal moet worden gehouden.
Dat is jouw keuze als ouder natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
Niet echt natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze als ouder natuurlijk.
Als ik later in de bible-belt ga wonen ga ik ook niet klagen als er geen openbare basisscholen zijn. Als je het zo'n enorme ramp vindt dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten, dan moet je zelf initiatief nemen om te worden dat ze op een andere school terecht komen.quote:
Ik denk dat je in de praktijk wel heeeel principieel moet zijn dan.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik later in de bible-belt ga wonen ga ik ook niet klagen als er geen openbare basisscholen zijn. Als je het zo'n enorme ramp vindt dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten, dan moet je zelf initiatief nemen om te worden dat ze op een andere school terecht komen.
Uiteraard, maar anders zal je toch naar een minder religieuze omgeving moeten verhuizen of je erbij neerleggen dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de praktijk wel heeeel principieel moet zijn dan.
Tuurlijk beoordelen ze niet de mensen, maar het gedrag. Maar ze beoordelen wel het gedrag als niet goed.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:06 schreef error_404 het volgende:
[..]
Er wordt toch een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de mensen en hun handelen, dus dat is toch niet helemaal waar...
1) En wat hebben die zaken met homoseksualiteit te maken?quote:Als je kijkt naar de cijfers van tienerzwangerschappen, soa's en onvrijwillige sex onder jongeren, is het misschien niet zo'n slecht idee om een tegenhanger van de huidige media te hebben die een ander soort moraal verspreiden.
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat de meeste van deze Christenen nog nooit met een homo hebben gesproken. Het zijn net mensen, echt waar.
Ik ken er wel wat. Antoine Bodar, die priester, is ook zo homo als watquote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar.
Maar het onderwerp is tussen hen wel een taboe.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar.
bron?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Gewoon christelijke onderwijs afschaffen. Dan gaat het niveau ook automatisch omhoog.
integendeel...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Gewoon christelijke onderwijs afschaffen. Dan gaat het niveau ook automatisch omhoog.
Niveau van wat?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Eenheidsworstquote:Op woensdag 21 december 2011 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Mooi he, godsdienst vrijheid. Je zou eigenlijk iedereen een standaard opleiding moeten geven. Geen Christelijke scholen, geem Islamitische scholen, geen New Age vrije scholen, geen thuis onderwijs omdat er aspartaam aanwezig is in de school.
Gewoon allemaal dezelfde BIOS flash meekrijgen. Vanaf 16 (of 18) mag men gaan differentieren.
Daar is ook alles mee gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
begrijp je wel dat dit gewoon en lespakket is dat ontwikkeld is voor christelijke scholen....?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:28 schreef Franknfurter het volgende:
Ja wat is dit nou weer voor onzin?! Wanneer houden we eens op met dat beschermen van die christelijke huisjes in Nederland? Iedereen is vrij om een (seksuele) relatie aan te gaan met wie dan ook, zolang het maar boven de 16 jaar is. Dan kun je toch niet in een voorlichting gaan verkondigen dat het fout is om seks te hebben met iemand waar je verliefd op bent of een relatie mee hebt? Zo een school heeft een voorbeeldfunctie, en in dit geval is die erg onwenselijk.
Dus als er een opleiding zal zijn waarin de vrije meningsuiting van een vrouw wordt betwist is dat ook geen probleem?quote:ik zou niet willen dat mijn kind op zo'n manier les krijgt, maar daarom zou ik mijn kind ook niet naar zo'n school sturen, en dat is ook exact de oplossing die iedereen kan kiezen...
Minder tijd besteden aan sprookjesles, meer tijd voor vakken die wel relevant zijn.quote:
Ja... ook dàt is de vrije meningsuiting en mensen mogen gewoon open en vrij hun mening gevenen...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Dus als er een opleiding zal zijn waarin de vrije meningsuiting van een vrouw wordt betwist is dat ook geen probleem?
Dan heb ik ook nog wel een paar leuke ideeën voor scholenquote:Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja... ook dàt is de vrije meningsuiting en mensen mogen gewoon open en vrij hun mening gevenen...
Klopt. Altijd selectief lezen. Vooral als het gelovigen zelf betreft hoeven de regeltjes niet zo nauw te worden genomen. Was ik maar wat dommer en gelovigquote:Op woensdag 21 december 2011 13:28 schreef AbXorb het volgende:
Blijf me altijd verbazen om de manier waarop men binnen het (Christelijk) geloof selectief is in welke regeltjes er opgevolgd moeten worden.
Oude regels zoals het al dan niet eten van bepaald voedsel, het uitvoeren van bepaalde straffen op bepaalde 'vergrijpen' zoals overspel, het verbod om menstruerende vrouwen aan te raken, de verplichting om elkaar lief te hebben gelijk uzelf. Dat soort dingen wordt allemaal niet naar de letter uitgevoerd. Terwijl het toch echt in de Bijbel staat. Stond er ook niet ergens dat er niet getornd wordt aan het woord van God, dus dat mensen de regels niet mogen wijzigen?
Maar zodra het over homoseksualiteit gaat, kiest de Kerk ervoor om de regels uit de Bijbel precies zoals het er staat uit te voeren. Wees dan consistent. Nog storender - maar niet geheel onverwacht - vind ik de arrogante houding die er wordt aangenomen: we keuren homo's op zich niet af, zolang ze maar niet homoseksueel zijn.
Tl;dr: Religie______!
Inderdaad. Nog mooier, zodra ik gelovigen over homo's hoor - en zeker als het over trouwende of samenwonende homo's gaat - komen ze met het stokoude argument 'zo staat het nou eenmaal in de Bijbel: het kan en mag niet!quote:Op woensdag 21 december 2011 13:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Dan heb ik ook nog wel een paar leuke ideeën voor scholen
[..]
Klopt. Altijd selectief lezen. Vooral als het gelovigen zelf betreft hoeven de regeltjes niet zo nauw te worden genomen. Was ik maar wat dommer en gelovig
Er valt ook gewoon geen fatsoenlijke motivatie voor te bedenken.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:38 schreef AbXorb het volgende:
Nog mooier, zodra ik gelovigen over homo's hoor - en zeker als het over trouwende of samenwonende homo's gaat - komen ze met het stokoude argument 'zo staat het nou eenmaal in de Bijbel: het kan en mag niet!'
prima, immers dwing je niemand erheen te gaan en is het aan mensen vrij voor zulk een school te kiezen - of niet ....quote:Op woensdag 21 december 2011 13:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Dan heb ik ook nog wel een paar leuke ideeën voor scholen
nee hoor, als de christenen wérkelijk zouden doen wat de bijbel voorschrijft te doen met die 'sodomieten' komen ze in het gevang...quote:Op woensdag 21 december 2011 13:28 schreef AbXorb het volgende:
Maar zodra het over homoseksualiteit gaat, kiest de Kerk ervoor om de regels uit de Bijbel precies zoals het er staat uit te voeren.
wat dat betreft is het net zoals met al die 'regeltjes' die christenen al dan niet consequent toepassen, halfslachtig uitvoeren...quote:‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt,
hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood
gebracht te worden. Hun bloed is op hen.’ (Leviticus 20:13)
Ambigu. Voor het standpunt van de gelijke rechten van homo's of voor het argument van de Bijbel is geen motivatie te vinden?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er valt ook gewoon geen fatsoenlijke motivatie voor te bedenken.
Zelf een aanname doen over christenen en ze dan allemaal walgelijk noemen omdat ze volgens jou allemaal aan jouw aanname voldoen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:46 schreef Kikkeren het volgende:
En dan iets zeggen over de Islam![]()
Walgelijk volk allemaal
Met allemaal bedoel ik alle mensen die elkaar hun geloof opdringenquote:Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Zelf een aanname doen over christenen en ze dan allemaal walgelijk noemen omdat ze volgens jou allemaal aan jouw aanname voldoen.
Enig idee hoe hypocriet en bevooroordeeld je hierin zelf bent?
Wie ben jij om voor een ander te bepalen wat 'de waarheid' is?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef Big-Ern het volgende:
Het wordt tijd dat we enkel nog openbare scholen hebben. We willen toch niet dat kinderen onwaarheden leren?
Laten we dan het aanwezige bewijsmateriaal als leidraad nemen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:50 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Wie ben jij om voor een ander te bepalen wat 'de waarheid' is?
Nouja, godsdienstles is natuurlijk gewoon onzin en werkt alleen maar contra-productief. Het geloof is echter wel een plaag die over heel de wereld verspreid is, dus kan het helemaal geen kwaad om er in ieder geval wat informatie over te geven.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:48 schreef Big-Ern het volgende:
Het wordt tijd dat we enkel nog openbare scholen hebben. We willen toch niet dat kinderen onwaarheden leren?
Wordquote:Op woensdag 21 december 2011 13:51 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Laten we dan het aanwezige bewijsmateriaal als leidraad nemen.
Laat je dan niks opdringen, dan heb je er ook geen last van als iemand je een keer in een winkelstraat vraagt of je Jezus wilt aannemen als je redder, of wat dan ook.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:49 schreef Kikkeren het volgende:
[..]
Met allemaal bedoel ik alle mensen die elkaar hun geloof opdringen
Oke, maatschappijleer dus. Prima.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Nouja, godsdienstles is natuurlijk gewoon onzin en werkt alleen maar contra-productief. Het geloof is echter wel een plaag die over heel de wereld verspreid is, dus kan het helemaal geen kwaad om er in ieder geval wat informatie over te geven.
Maar dan dus in de informerende 'levensbeschouwing' les, als het even kan.
Geloof behoeft geen bewijs, dus is je vraag bij voorbaat scheef.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:51 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Laten we dan het aanwezige bewijsmateriaal als leidraad nemen.
Ik weet niet hoe maatschappijleer bij jou op school was maar hier was het bijna even nutteloos als godsdienst en had het verder niets te maken met levensbeschouwing.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:52 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Oke, maatschappijleer dus. Prima.
Kromme vergelijking, helaas. Je kan wetenschap niet vergelijken met geloofsfabels.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:54 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Geloof behoeft geen bewijs, dus is je vraag bij voorbaat scheef.
Ik weet dat het een veel gehoorde redenatie is, die je hier gebruikt, maar wetenschap is niet te geloven, geloof is niet te bewijzen.
Je vraagt een wetenschapper niet of hij de uitkomst van zijn jarenlange onderzoek, een volledig onderbouwde wetenschappelijke theorie, ook daadwerkelijk zelf geloofd. Dat is absurd.
Feitelijk is het dus net zo absurd om een gelovige te vragen om bewijs voor zijn vaste vertrouwen in zaken die men niet ziet, zoals een definitie van geloof immers luidt.
Voor het argument van de Bijbel uiteraard.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:46 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Ambigu. Voor het standpunt van de gelijke rechten van homo's of voor het argument van de Bijbel is geen motivatie te vinden?
Bron: SGP.nlquote:Homoseksualiteit
De SGP wil zich in alles laten leiden door de Bijbel. Daaruit volgt dat de homoseksuele praktijk als tegennatuurlijk en zondig wordt afgewezen. Deze afwijzing heeft echter geen betrekking op de geaardheid van betrokkenen. Homofile gevoelens moeten serieus worden genomen. Er dient ruimte te zijn om daarover in een open sfeer te kunnen spreken.
Het beleid van de overheid is gericht op volledige ruimte voor homofile gevoelens en voor de homoseksuele praktijk. Door de sterke homolobby staat de betreffende doelgroep vaak in de belangstelling. Ook met betrekking tot dit thema benadrukt de SGP de heilzame normen van de Bijbel. Een ‘huwelijk’ tussen personen van hetzelfde geslacht wordt dan ook afgewezen. Voor ambtenaren dient ruimte te blijven om met een beroep op hun geweten af te zien van het sluiten van ‘huwelijken’ tussen personen van hetzelfde geslacht.
Ergo: je bent niet in staat tot objectief discussiëren en benaderd alles vanuit de eigen stevig opgetrokken stellingen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:55 schreef ems. het volgende:
Kromme vergelijking, helaas. Je kan wetenschap niet vergelijken met geloofsfabels.
Je zou bijna denken dat ik christelijk wasquote:Op woensdag 21 december 2011 13:58 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ergo: je bent niet in staat tot objectief discussiëren en benaderd alles vanuit de eigen stevig opgetrokken stellingen.
Succes met je gesloten houding naar de rest van de wereld.
Eh .... nee?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:55 schreef Elfletterig het volgende:
Er is niks nieuws aan dit homo-standpunt uit christelijke hoek. Het komt vrijwel letterlijk overeen met het standpunt dat de SGP al jaren uitdraagt:
[..]
Bron: SGP.nl
Men brengt dus een onderscheid aan tussen alleen de gevoelens (gerichtheid) en het daadwerkelijk seksueel actief zijn (of relaties aangaan). Alsof het laatstgenoemde niet een volstrekt logisch gevolg is van het eerste.
quote:Op woensdag 21 december 2011 14:01 schreef ems. het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ik christelijk was
Ah ok.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Voor het argument van de Bijbel uiteraard.
Dus een wetenschapper hoeft geen gelijk te hebben als hij door empirisch bewijs een bepaalde theorie staaft? Omdat de Kerk en haar fanclub ook geen bewijs hoeven te tonen voor hun verhalen?quote:Op woensdag 21 december 2011 13:54 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Geloof behoeft geen bewijs, dus is je vraag bij voorbaat scheef.
Ik weet dat het een veel gehoorde redenatie is, die je hier gebruikt, maar wetenschap is niet te geloven, geloof is niet te bewijzen.
Je vraagt een wetenschapper niet of hij de uitkomst van zijn jarenlange onderzoek, een volledig onderbouwde wetenschappelijke theorie, ook daadwerkelijk zelf geloofd. Dat is absurd.
Feitelijk is het dus net zo absurd om een gelovige te vragen om bewijs voor zijn vaste vertrouwen in zaken die men niet ziet, zoals een definitie van geloof immers luidt.
Nee, dat bedoel ik in de verste verte niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:04 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Ah ok.Nou zo 'uiteraard' vond ik dat niet, kijk maar naar de argumenten die ElectricEye aandraagt.
<-- Winkwink, ironisch bedoeld deze opmerking!!! Voor ik weer gedoe over me heen krijg... Zoals:
[..]
Dus een wetenschapper hoeft geen gelijk te hebben als hij door empirisch bewijs een bepaalde theorie staaft? Omdat de Kerk en haar fanclub ook geen bewijs hoeven te tonen voor hun verhalen?Bedoel je dat nou?
impliceer je nou dat homoseksualiteit/filie gelijk staat aan pedoseksualiteit/filie?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:01 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Eh .... nee?
Als jij eens wist wat voor een gevoelens ik heb voor mijn buurvrouw.
Of wat voor een gevoelens Henk heeft voor zijn zusje.
Of Martijn voor zijn 5-jarige buurmeisje.
Dus .......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |