Dus in een topic over Islamitische scholen zonder les over de holocaust, ga jij zeggen "Ach....als de 'ene school' homoseksualiteit mag ontkennen cq niet cq slecht behandelen...dan mogen moslimfundi's dat ook."quote:Op woensdag 21 december 2011 10:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Alle fundi's gelijke monniken/hoofddoeken/keppeltjes/kruisjes etc.
Maar welke school is echt 100% objectief 'openbaar'? Er is altijd subjectieve vorming, al is het door de mening van de leerkracht in kwestie.quote:Op woensdag 21 december 2011 11:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde dus dat je als land prima niet-religieus onderwijs kan geven zonder dat het meteen Noord-Koreaanse taferelen worden. De openbare scholen doen dat nu toch ook al.
Allereerst vind ik het al vrij onbetamelijk en nodeloos stigmatiserend om religieus onderwijs als speciaal onderwijs af te schilderen.quote:Zo langzamerhand zijn we op een punt aan het belanden waarop je je mijns inziens terecht af an vragen of het speciale onderwijs wel zo speciaal moet worden gehouden.
Dat is jouw keuze als ouder natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
de enige scholen die ik in de buurt had waren toch echt katholieke scholen. Ga toch zeker niet 30 km reizen voor een normale school?
Niet echt natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze als ouder natuurlijk.
Als ik later in de bible-belt ga wonen ga ik ook niet klagen als er geen openbare basisscholen zijn. Als je het zo'n enorme ramp vindt dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten, dan moet je zelf initiatief nemen om te worden dat ze op een andere school terecht komen.quote:
Ik denk dat je in de praktijk wel heeeel principieel moet zijn dan.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik later in de bible-belt ga wonen ga ik ook niet klagen als er geen openbare basisscholen zijn. Als je het zo'n enorme ramp vindt dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten, dan moet je zelf initiatief nemen om te worden dat ze op een andere school terecht komen.
Uiteraard, maar anders zal je toch naar een minder religieuze omgeving moeten verhuizen of je erbij neerleggen dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de praktijk wel heeeel principieel moet zijn dan.
Tuurlijk beoordelen ze niet de mensen, maar het gedrag. Maar ze beoordelen wel het gedrag als niet goed.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:06 schreef error_404 het volgende:
[..]
Er wordt toch een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de mensen en hun handelen, dus dat is toch niet helemaal waar...
1) En wat hebben die zaken met homoseksualiteit te maken?quote:Als je kijkt naar de cijfers van tienerzwangerschappen, soa's en onvrijwillige sex onder jongeren, is het misschien niet zo'n slecht idee om een tegenhanger van de huidige media te hebben die een ander soort moraal verspreiden.
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat de meeste van deze Christenen nog nooit met een homo hebben gesproken. Het zijn net mensen, echt waar.
Ik ken er wel wat. Antoine Bodar, die priester, is ook zo homo als watquote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar.
Maar het onderwerp is tussen hen wel een taboe.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar.
bron?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Gewoon christelijke onderwijs afschaffen. Dan gaat het niveau ook automatisch omhoog.
integendeel...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Gewoon christelijke onderwijs afschaffen. Dan gaat het niveau ook automatisch omhoog.
Niveau van wat?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Eenheidsworstquote:Op woensdag 21 december 2011 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Mooi he, godsdienst vrijheid. Je zou eigenlijk iedereen een standaard opleiding moeten geven. Geen Christelijke scholen, geem Islamitische scholen, geen New Age vrije scholen, geen thuis onderwijs omdat er aspartaam aanwezig is in de school.
Gewoon allemaal dezelfde BIOS flash meekrijgen. Vanaf 16 (of 18) mag men gaan differentieren.
Daar is ook alles mee gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
begrijp je wel dat dit gewoon en lespakket is dat ontwikkeld is voor christelijke scholen....?quote:Op woensdag 21 december 2011 10:28 schreef Franknfurter het volgende:
Ja wat is dit nou weer voor onzin?! Wanneer houden we eens op met dat beschermen van die christelijke huisjes in Nederland? Iedereen is vrij om een (seksuele) relatie aan te gaan met wie dan ook, zolang het maar boven de 16 jaar is. Dan kun je toch niet in een voorlichting gaan verkondigen dat het fout is om seks te hebben met iemand waar je verliefd op bent of een relatie mee hebt? Zo een school heeft een voorbeeldfunctie, en in dit geval is die erg onwenselijk.
Dus als er een opleiding zal zijn waarin de vrije meningsuiting van een vrouw wordt betwist is dat ook geen probleem?quote:ik zou niet willen dat mijn kind op zo'n manier les krijgt, maar daarom zou ik mijn kind ook niet naar zo'n school sturen, en dat is ook exact de oplossing die iedereen kan kiezen...
Minder tijd besteden aan sprookjesles, meer tijd voor vakken die wel relevant zijn.quote:
Ja... ook dàt is de vrije meningsuiting en mensen mogen gewoon open en vrij hun mening gevenen...quote:Op woensdag 21 december 2011 12:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Dus als er een opleiding zal zijn waarin de vrije meningsuiting van een vrouw wordt betwist is dat ook geen probleem?
Dan heb ik ook nog wel een paar leuke ideeën voor scholenquote:Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja... ook dàt is de vrije meningsuiting en mensen mogen gewoon open en vrij hun mening gevenen...
Klopt. Altijd selectief lezen. Vooral als het gelovigen zelf betreft hoeven de regeltjes niet zo nauw te worden genomen. Was ik maar wat dommer en gelovigquote:Op woensdag 21 december 2011 13:28 schreef AbXorb het volgende:
Blijf me altijd verbazen om de manier waarop men binnen het (Christelijk) geloof selectief is in welke regeltjes er opgevolgd moeten worden.
Oude regels zoals het al dan niet eten van bepaald voedsel, het uitvoeren van bepaalde straffen op bepaalde 'vergrijpen' zoals overspel, het verbod om menstruerende vrouwen aan te raken, de verplichting om elkaar lief te hebben gelijk uzelf. Dat soort dingen wordt allemaal niet naar de letter uitgevoerd. Terwijl het toch echt in de Bijbel staat. Stond er ook niet ergens dat er niet getornd wordt aan het woord van God, dus dat mensen de regels niet mogen wijzigen?
Maar zodra het over homoseksualiteit gaat, kiest de Kerk ervoor om de regels uit de Bijbel precies zoals het er staat uit te voeren. Wees dan consistent. Nog storender - maar niet geheel onverwacht - vind ik de arrogante houding die er wordt aangenomen: we keuren homo's op zich niet af, zolang ze maar niet homoseksueel zijn.
Tl;dr: Religie______!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |