abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2011 @ 11:40:31 #26
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_105860339
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alle fundi's gelijke monniken/hoofddoeken/keppeltjes/kruisjes etc.
Dus in een topic over Islamitische scholen zonder les over de holocaust, ga jij zeggen "Ach....als de 'ene school' homoseksualiteit mag ontkennen cq niet cq slecht behandelen...dan mogen moslimfundi's dat ook."
Géén kloon van tvlxd!
pi_105860454
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 11:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde dus dat je als land prima niet-religieus onderwijs kan geven zonder dat het meteen Noord-Koreaanse taferelen worden. De openbare scholen doen dat nu toch ook al.
Maar welke school is echt 100% objectief 'openbaar'? Er is altijd subjectieve vorming, al is het door de mening van de leerkracht in kwestie.
quote:
Zo langzamerhand zijn we op een punt aan het belanden waarop je je mijns inziens terecht af an vragen of het speciale onderwijs wel zo speciaal moet worden gehouden.
Allereerst vind ik het al vrij onbetamelijk en nodeloos stigmatiserend om religieus onderwijs als speciaal onderwijs af te schilderen. :P

Maar goed, je bedoeld dus bijzonder onderwijs.
Ik zou die vraag met ja beantwoorden, omdat ik het onbetamelijker vind om als overheid een onderwijsnorm op te leggen die tegen de mening van de ouders ingaat, dan om ouders de vrijheid te bieden die wellicht verkeerd opgevat KAN worden.
Let wel: KAN worden. Want in het hele homoseksuelen MOET je accepteren / weigerambtenaren-drama heb ik nog geen orthodoxe christen horen roepen dat homo's ziek zijn en dat ze naar de hel gaan. Ik heb wel christenen horen zeggen dat God ook van homofielen houdt en dat ze homoSEKSUALITEIT op basis van hun overtuigingen (God schiep een vrouw voor de man - alleen man en vrouw samen zijn geschikt voor voortplanting - etc.) afkeuren en dat ze homo's het huwelijk niet kunnen ontzeggen, maar dat ze er op persoonlijke titel geen directe inbreng in willen hebben.

Noem mij maar gek, maar ik zie er geen discriminatie in, wel een hoop stemmingmakerij van de tegenpartijen.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_105861171
Wat ik op de FP er over zei:

Dit is gewoon een (logische) uitwerking van het verplicht les moeten geven over dit onderwerp. Als je scholen verplicht les te geven over homoseksualiteit en als ze zelf de invulling mogen bepalen, dan is het toch wel heel voorspelbaar dat sommige scholen een minder positieve draai aan het onderwerp geven? Dit hadden de initiatiefnemers van dit wetsvoorstel lijkt me ook wel voorzien, maar ik ben daarom wel benieuwd hoe ze hier op gaan reageren.
pi_105861240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:59 schreef Franknfurter het volgende:
de enige scholen die ik in de buurt had waren toch echt katholieke scholen. Ga toch zeker niet 30 km reizen voor een normale school?
Dat is jouw keuze als ouder natuurlijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 21 december 2011 @ 12:10:08 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105861242
Ik denk dat de meeste van deze Christenen nog nooit met een homo hebben gesproken. Het zijn net mensen, echt waar.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:10:31 #31
136343 BasEnAad
pi_105861257
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is jouw keuze als ouder natuurlijk.
Niet echt natuurlijk.
pi_105861345
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Niet echt natuurlijk.
Als ik later in de bible-belt ga wonen ga ik ook niet klagen als er geen openbare basisscholen zijn. Als je het zo'n enorme ramp vindt dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten, dan moet je zelf initiatief nemen om te worden dat ze op een andere school terecht komen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 21 december 2011 @ 12:14:50 #33
136343 BasEnAad
pi_105861382
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Als ik later in de bible-belt ga wonen ga ik ook niet klagen als er geen openbare basisscholen zijn. Als je het zo'n enorme ramp vindt dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten, dan moet je zelf initiatief nemen om te worden dat ze op een andere school terecht komen.
Ik denk dat je in de praktijk wel heeeel principieel moet zijn dan.
pi_105861402
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de praktijk wel heeeel principieel moet zijn dan.
Uiteraard, maar anders zal je toch naar een minder religieuze omgeving moeten verhuizen of je erbij neerleggen dat je kinderen naar een RK-basisschool moeten.
pi_105861432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:06 schreef error_404 het volgende:

[..]

Er wordt toch een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de mensen en hun handelen, dus dat is toch niet helemaal waar...
Tuurlijk beoordelen ze niet de mensen, maar het gedrag. Maar ze beoordelen wel het gedrag als niet goed.

quote:
Als je kijkt naar de cijfers van tienerzwangerschappen, soa's en onvrijwillige sex onder jongeren, is het misschien niet zo'n slecht idee om een tegenhanger van de huidige media te hebben die een ander soort moraal verspreiden.
1) En wat hebben die zaken met homoseksualiteit te maken?
2) Tuurlijk moet je de gevaren van beide moralen bespreken.

Tieners kunnen nu zwanger worden en de onthouding die de kerk zoveel mogelijk wilt promoten heeft ook zo zijn gevaren, kijk maar naar de 10.000 gelovigen die zich hebben vergrepen aan onschuldige kinderen.
pi_105861437
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat de meeste van deze Christenen nog nooit met een homo hebben gesproken. Het zijn net mensen, echt waar.
Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar. :')
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_105861477
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:16 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik denk dat homo's ook gewoon binnen de christelijk kerken voorkomen, echt waar. :')
Ik ken er wel wat. Antoine Bodar, die priester, is ook zo homo als wat :P
  woensdag 21 december 2011 @ 12:19:58 #38
136343 BasEnAad
pi_105861556
quote:

[..]

Maar het onderwerp is tussen hen wel een taboe.
Ik denk dat de meeste mensen zo om zijn als ze met een homo praten, je zegt een homo niet recht in het gezicht dat wat hij doet niet kan. Nu blijft het verwegstaand taboe, en onbekend maakt onbemind.
pi_105861657
Gewoon christelijke onderwijs afschaffen. Dan gaat het niveau ook automatisch omhoog.
Conscience do cost.
pi_105861724
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:23 schreef ems. het volgende:
Gewoon christelijke onderwijs afschaffen. Dan gaat het niveau ook automatisch omhoog.
bron?
  woensdag 21 december 2011 @ 12:27:30 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105861772
quote:
integendeel...
pi_105861902
quote:
Niveau van wat?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105862321
quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:41 schreef SicSicSics het volgende:
Mooi he, godsdienst vrijheid. Je zou eigenlijk iedereen een standaard opleiding moeten geven. Geen Christelijke scholen, geem Islamitische scholen, geen New Age vrije scholen, geen thuis onderwijs omdat er aspartaam aanwezig is in de school.

Gewoon allemaal dezelfde BIOS flash meekrijgen. Vanaf 16 (of 18) mag men gaan differentieren.
Eenheidsworst *O*

Ik ben juist blij dat we een divers aanbod hebben, voor ieder wat wils, al zou ik mijn kinderen toch het liefste op een openbare school hebben.
pi_105862435
quote:

[..]

Daar is ook alles mee gezegd.
pi_105862450
Waarom moeten scholen in vredesnaam seksuele voorlichting geven.
Scholen moeten de kinderen leren rekenen, taal, aardrijkskunde enz.
Scholen behoren feiten aan de kinderen te leren, geen meningen.
Dus.
Hiltler heeft 6 miljoen Joden in gaskamers vermoord. Atilla de Hun kwam maar tot 2 miljoen en Napoleon enz
Djakarta heette vroeger Batavia en is door Jan Pieterz Coen gesticht en ligt op Java....
Homo's voelen zich aangetrokken tot hetzelfde geslacht. Hetero's daarentegen...
Daar zit je lever, daar je hart en daar je scheenbeen.....
pi_105862558
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:28 schreef Franknfurter het volgende:

Ja wat is dit nou weer voor onzin?! Wanneer houden we eens op met dat beschermen van die christelijke huisjes in Nederland? Iedereen is vrij om een (seksuele) relatie aan te gaan met wie dan ook, zolang het maar boven de 16 jaar is. Dan kun je toch niet in een voorlichting gaan verkondigen dat het fout is om seks te hebben met iemand waar je verliefd op bent of een relatie mee hebt? Zo een school heeft een voorbeeldfunctie, en in dit geval is die erg onwenselijk.
begrijp je wel dat dit gewoon en lespakket is dat ontwikkeld is voor christelijke scholen....?
gewoon een commercieel lespakket dat die schlen kunnen aanschaffen en _als_ iemand zijn kind stuurt naar een christelijke school moet hij ook niet janken dat die school ook lesmateriaal uitkiest dat past bij hun 'levensbeschouwing'...

ik zou niet willen dat mijn kind op zo'n manier les krijgt, maar daarom zou ik mijn kind ook niet naar zo'n school sturen, en dat is ook exact de oplossing die iedereen kan kiezen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_105862706
quote:
ik zou niet willen dat mijn kind op zo'n manier les krijgt, maar daarom zou ik mijn kind ook niet naar zo'n school sturen, en dat is ook exact de oplossing die iedereen kan kiezen...
Dus als er een opleiding zal zijn waarin de vrije meningsuiting van een vrouw wordt betwist is dat ook geen probleem?

quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

bron?
Minder tijd besteden aan sprookjesles, meer tijd voor vakken die wel relevant zijn.
Conscience do cost.
pi_105862932
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:55 schreef ems. het volgende:

[..]

Dus als er een opleiding zal zijn waarin de vrije meningsuiting van een vrouw wordt betwist is dat ook geen probleem?
Ja... ook dàt is de vrije meningsuiting en mensen mogen gewoon open en vrij hun mening gevenen...
desnoods óf iemand van mening is dat vrouwen niet over alles mogen meepraten.
Oftewel , _als_ die school bv van mening is dat vrouwen een bepaalde rol in de samenleving hebben (bepaalde sterk gerefeormeerde gelovigen hebben dat heel erg), mogen ze dat vertellen.

Een school die bv statutair vrouwen weigert voor bestuurlijke functies, of bv vrouwelijke leerlingen inspraakrecht weigert zal daarmee wel een wet overtreden, (maar kan dat wel doen als ze 'gewoon' geen vrouwen daartoe aanwijzen).
maar dat is wat anders dan een mening over bv de rol van vrouwen uitten.

enkel... je hoeft je kinderen niet naar zo'n 'zwarte kousen' school te sturen... dat is gewoon een vrije keuze.
en het is aan de ouders gewoon hun vrije keuze hun kinderen naar en school te sturen die ofwel 'openbaar' is en dus geen specifieke levensbeschouwelijke inrichting qua 'inhoud' van lespakketten (wat overigens niet betekent dat ze niet ook bv lessen kunnen geven over geloof)

of een school die wel heel bewust opgericht is vanuit een levensbeschouwelijke visie...
En een school die die visie heeft zal ook het recht hebben hun vormgeving van lesinhoud sterk te beinvloedden, al kan de overheid wel richtlijnen opleggen qua onderwerpen die ze moeten leren en zald e Overheid bv diploma-regels 'opleggen' en moeten de kinderen uiteindelijk die diploma-voorwaarden voldoen (en als daarbij bv ook kennis over de evolutieleer hoort _moet_ die school kinderen opleiden dat ze een Examen daarover kunnen beantwoorden.. zelfs al 'geloft' die schoo in creationisme)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 21 december 2011 @ 13:28:16 #49
325683 AbXorb
Shoegazing forever.
pi_105863896
Blijf me altijd verbazen om de manier waarop men binnen het (Christelijk) geloof selectief is in welke regeltjes er opgevolgd moeten worden.

Oude regels zoals het al dan niet eten van bepaald voedsel, het uitvoeren van bepaalde straffen op bepaalde 'vergrijpen' zoals overspel, het verbod om menstruerende vrouwen aan te raken, de verplichting om elkaar lief te hebben gelijk uzelf. Dat soort dingen wordt allemaal niet naar de letter uitgevoerd. Terwijl het toch echt in de Bijbel staat. Stond er ook niet ergens dat er niet getornd wordt aan het woord van God, dus dat mensen de regels niet mogen wijzigen?

Maar zodra het over homoseksualiteit gaat, kiest de Kerk ervoor om de regels uit de Bijbel precies zoals het er staat uit te voeren. Wees dan consistent. Nog storender - maar niet geheel onverwacht - vind ik de arrogante houding die er wordt aangenomen: we keuren homo's op zich niet af, zolang ze maar niet homoseksueel zijn.

Tl;dr: Religie :')______!
I________have become. Comfortably numb.
pi_105864109
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja... ook dàt is de vrije meningsuiting en mensen mogen gewoon open en vrij hun mening gevenen...

Dan heb ik ook nog wel een paar leuke ideeën voor scholen :P

quote:
15s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:28 schreef AbXorb het volgende:
Blijf me altijd verbazen om de manier waarop men binnen het (Christelijk) geloof selectief is in welke regeltjes er opgevolgd moeten worden.

Oude regels zoals het al dan niet eten van bepaald voedsel, het uitvoeren van bepaalde straffen op bepaalde 'vergrijpen' zoals overspel, het verbod om menstruerende vrouwen aan te raken, de verplichting om elkaar lief te hebben gelijk uzelf. Dat soort dingen wordt allemaal niet naar de letter uitgevoerd. Terwijl het toch echt in de Bijbel staat. Stond er ook niet ergens dat er niet getornd wordt aan het woord van God, dus dat mensen de regels niet mogen wijzigen?

Maar zodra het over homoseksualiteit gaat, kiest de Kerk ervoor om de regels uit de Bijbel precies zoals het er staat uit te voeren. Wees dan consistent. Nog storender - maar niet geheel onverwacht - vind ik de arrogante houding die er wordt aangenomen: we keuren homo's op zich niet af, zolang ze maar niet homoseksueel zijn.

Tl;dr: Religie :')______!
Klopt. Altijd selectief lezen. Vooral als het gelovigen zelf betreft hoeven de regeltjes niet zo nauw te worden genomen. Was ik maar wat dommer en gelovig :')
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')