abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105860945
SLIEDRECHT - Het christelijk onderwijs krijgt een nieuwe lesmethode over homoseksualiteit.

De methode, waarin homoseksualiteit niet expliciet wordt afgewezen, moet halverwege volgend jaar beschikbaar zijn voor christelijke scholen, schrijft uitgeverij Merweboek op haar website.

''Wij kunnen een relatie afkeuren, maar mogen de mensen met hun geaardheid niet veroordelen'', aldus auteur Henrieke Remmink woensdag in het Nederlands Dagblad.

De methode zegt impliciet ''dat seksualiteit thuishoort in een huwelijksrelatie tussen een man en een vrouw'', zei Remmink. Volgens haar kunnen jongeren met de methode zelf een mening vormen over het thema.

Behoefte
Scholen hebben volgens haar behoefte aan de methode. Daarnaast heeft het kabinet onderwijs over homoseksualiteit verplicht.

In 2009 verscheen al de lesmethode 'Homo in de Klas', samengesteld door ContrariO (gereformeerde vereniging voor homo's en lesbiennes) en GRIP (het identiteitsplatform voor het gereformeerd voortgezet onderwijs).

Bron

quote:
''Wij kunnen een relatie afkeuren, maar mogen de mensen met hun geaardheid niet veroordelen'', aldus auteur Henrieke Remmink woensdag in het Nederlands Dagblad.
Nee, ze beoordelen het wel.

quote:
Scholen hebben volgens haar behoefte aan de methode. Daarnaast heeft het kabinet onderwijs over homoseksualiteit verplicht.
Persoonlijk denk ik dat als het kabinet het niet verplicht zou maken, ze niet zoveel moeite zouden doen.

quote:
De methode zegt impliciet ''dat seksualiteit thuishoort in een huwelijksrelatie tussen een man en een vrouw'', zei Remmink. Volgens haar kunnen jongeren met de methode zelf een mening vormen over het thema.
Tuurlijk moeten jongeren daar vrij en blij over praten en dat moet juist niet hervormd worden door het onderwijs.

Spijtig dat er in het artikel geen ruimte vrij is voor argumentatie waarom Remmink impliciet zegt waarom seksualiteit enkel in een man/vrouw relatie thuis hoort.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:01:37 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105861001
Ja homo's bestaan gewoon en ze worden zo geboren. Dat heeft hun God gedaan. Wie zijn scholen nu om anders met die mensen om te gaan?
pi_105861123
Wat ik er op de FP ook over zei:

Dit is gewoon een (logische) uitwerking van het verplicht les moeten geven over dit onderwerp. Als je scholen verplicht les te geven over homoseksualiteit en als ze zelf de invulling mogen bepalen, dan is het toch wel heel voorspelbaar dat sommige scholen een minder positieve draai aan het onderwerp geven? Dit hadden de initiatiefnemers van dit wetsvoorstel lijkt me ook wel voorzien, maar ik ben daarom wel benieuwd hoe ze hier op gaan reageren.
  woensdag 21 december 2011 @ 12:06:17 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_105861131
quote:
[..]

Nee, ze beoordelen het wel.
Er wordt toch een duidelijk onderscheid gemaakt tussen de mensen en hun handelen, dus dat is toch niet helemaal waar...
quote:
Tuurlijk moeten jongeren daar vrij en blij over praten en dat moet juist niet hervormd worden door het onderwijs.
Als je kijkt naar de cijfers van tienerzwangerschappen, soa's en onvrijwillige sex onder jongeren, is het misschien niet zo'n slecht idee om een tegenhanger van de huidige media te hebben die een ander soort moraal verspreiden.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 december 2011 @ 12:06:37 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_105861145
Christelijke scholen krijgen aangepaste homoseksualiteitvoorlichting
Sorry TS, is al een topic over.
Daar verder dus. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')