Van Klipnap geloof ik. Even terugzoeken.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:10 schreef Bakakame het volgende:
Waren er nog MALs oid die ik in de OP moest zetten?
Shit, het TTgezeur is al begonnenquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:11 schreef robin007bond het volgende:
Jammer van de TT.
Rated M, for Moe is leuker. Deze kan er ook wel mee door.
jaquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:10 schreef Bakakame het volgende:
quote:Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Klipnap het volgende:
http://myanimelist.net/profile/Papde hier is trouwens mijn lijstje![]()
Kan iemand hem in de OP zetten?
blijf van m'n mio af jaquote:
Die van mij kan wel toegevoegd worden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:10 schreef Bakakame het volgende:
das inderdaad geen topkaart..quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:52 schreef redboyke het volgende:
hey mschol ik heb blijkbaar de radeon 4330 volgens de passmark benchtool ding.
en dat fps behoorlijk laag is als het op DX10 (2,1FPS)staat dus goed om te weten.
heb nu wow op DX9 gezet
vond het al raar dat de drivers geinstalleerd werden van de 4300 seriesquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:54 schreef mschol het volgende:
[..]
das inderdaad geen topkaart..
en DX10 is inderdaad wat zwaar dan
naja gewoon op DX9, je mist niet zo heel erg veel
dat is opzich niet raar, 4330 zit in de 4300 seriequote:Op dinsdag 20 december 2011 00:56 schreef redboyke het volgende:
[..]
vond het al raar dat de drivers geinstalleerd werden van de 4300 series
Woo woo ff kijken voor ik ga slapenquote:Op dinsdag 20 december 2011 01:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Spannende mirai nikki aflevering.
Ik denk dat het gewoon als afsluiting van de episode is gebruiktquote:Op dinsdag 20 december 2011 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Was dat laatste fragment van geen receptie nou een teken dat de telefoons (diaries) het straks niet meer doen? Dat zou wat zijn.
je hebt de daily deals niet eens afgewacht?quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:39 schreef redboyke het volgende:
steam werkt heb voor 100 euro stuff gekocht
ik heb besloten die pas na een heleboel afleveringen weer te kijken, eigenlijk wil ik zelfs wachten tot ze klaar zijn, maar dat duurt wel erg lang..quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Mwoah, viel wel mee hoorquote:Op dinsdag 20 december 2011 01:16 schreef -Strawberry- het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar verder was het maar een saaie epSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
k'heb skyrim gekocht en de valve pack. denk niet dat skyrim veel goedkoper zou wordenquote:Op dinsdag 20 december 2011 02:02 schreef mschol het volgende:
[..]
je hebt de daily deals niet eens afgewacht?
Hij schijnt tussen de gifts te zitten, hé.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:44 schreef redboyke het volgende:
[..]
k'heb skyrim gekocht en de valve pack. denk niet dat skyrim veel goedkoper zou worden
Skyrimquote:Op dinsdag 20 december 2011 10:44 schreef redboyke het volgende:
k'heb skyrim gekocht en de valve pack. denk niet dat skyrim veel goedkoper zou worden
Auw!quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:50 schreef Chavez_ het volgende:
Hij schijnt tussen de gifts te zitten, hé.
ik heb nooit geluk met die dingen dus zal dat wel niet winnen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:50 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Hij schijnt tussen de gifts te zitten, hé.
quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:10 schreef Weakling het volgende:
[..]
Mwoah, viel wel mee hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar verder was het maar een saaie epSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb pas geleden ook vanalles gekocht bij steam.quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:39 schreef redboyke het volgende:
steam werkt heb voor 100 euro stuff gekocht
Daar krijg je geen spijt vanquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb pas geleden ook vanalles gekocht bij steam.
Zit er nog aan te denken om skyrim te kopen.
Ik zou wachten. Misschien win je 'm wel, zo niet, dan is er nog een kans dat hij tussen de daily deals komt, zo niet, dan kan je 'm nog altijd voor de standaard sales korting op de laatste dag kopen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En nog een pluspunt van Mirai Nikki 11 (ik vind het geen spoiler) ... geen pianogepingel in de OP!quote:
ik heb gister 2 items (portal 2 + orcs must die, waar die laaste geniaal isquote:Op dinsdag 20 december 2011 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die gaat vast wel voorbij komen met de lopende steam holiday sale ergens de komende dagen. Zelf vind ik Witcher 2 ook heel goed, maar toch minder dan Skyrim. Maar ieder zijn smaak.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:04 schreef mschol het volgende:
skyrim loop ik niet warm van...
ik wil wel the witcher 2 hebben, beter krijgt die een toffe daily deal..
Ik ook portal 2.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb gister 2 items (portal 2 + orcs must die, waar die laaste geniaal is) gekocht..
skyrim loop ik niet warm van...
Ja maar die hele hype is nu en tegen de tijd dat ik 'm dan heb zullen veel mensen al minder intensief spelen. Maar hoe moet je kans maken om m te winnen dan?quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:17 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ik zou wachten. Misschien win je 'm wel, zo niet, dan is er nog een kans dat hij tussen de daily deals komt, zo niet, dan kan je 'm nog altijd voor de standaard sales korting op de laatste dag kopen.
Die hype is al zeker een maand aan de gang, als je maximaal 10 dagen niet kan wachten dan moet je het zeker niet doen. Als je Skyrim specifiek wilt winnen dan hoef je sowieso niet mee te doen met de holiday sales event, want de kans is klein dat je precies die game in de wacht sleept, en niet een ander op de lijst. Je zou ook nog kunnen proberen de epic holiday giveaway te winnen, maarja, dat is aan jou hé.quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja maar die hele hype is nu en tegen de tijd dat ik 'm dan heb zullen veel mensen al minder intensief spelen. Maar hoe moet je kans maken om m te winnen dan?
Dankje voor de info. De hype is voor mij relevant omdat mensen er nu over praten, ook vrienden van me, en ik daar graag over mee wil kunnen praten. Naast dat het me een tof spel lijkt. Dus niks hipster achtigs of zoquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:01 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Die hype is al zeker een maand aan de gang, als je maximaal 10 dagen niet kan wachten dan moet je het zeker niet doen. Als je Skyrim specifiek wilt winnen dan hoef je sowieso niet mee te doen met de holiday sales event, want de kans is klein dat je precies die game in de wacht sleept, en niet een ander op de lijst. Je zou ook nog kunnen proberen de epic holiday giveaway te winnen, maarja, dat is aan jou hé.
En die genoemde hype... Ik begrijp niet waarom dat relevant is. Skyrim is niet multiplayer, je zal er een stuk minder last van hebben dan met, bijvoorbeeld, Borderlands, Portal 2, Duke Nukem Forever, CoD: Black Ops, en andere multiplayer games die al aan hun dalende lijn zijn begonnen.
Het is heel leukquote:Op dinsdag 20 december 2011 16:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje voor de info. De hype is voor mij relevant omdat mensen er nu over praten, ook vrienden van me, en ik daar graag over mee wil kunnen praten. Naast dat het me een tof spel lijkt. Dus niks hipster achtigs of zotien dagen kan ik wel wachten.
Ja, dat kan op zich wel. Als je steam zelf ook verplaatst.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:42 schreef redboyke het volgende:
ik zou nooit al die games willen van steam want heb er geen plaats voor.
kan je eigenlijk steam op externe installeren enzo want laptop is bijna vol.
Uw gebeden zijn verhoord: vandaag 40% korting op Witcher 2.quote:Op dinsdag 20 december 2011 14:04 schreef mschol het volgende:
Je snapt wel wat ik bedoel met die 10 dagen he? Tussen nu en 10 dagen loopt deze hele actie weer af, en je weet niet of hij in de daily deals komt, daarom is het gewoon afwachten, en komt hij niet, dan kan je op de laatste dag nog altijd tegen de 'gewone' holiday sales korting kopen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dankje voor de info. De hype is voor mij relevant omdat mensen er nu over praten, ook vrienden van me, en ik daar graag over mee wil kunnen praten. Naast dat het me een tof spel lijkt. Dus niks hipster achtigs of zotien dagen kan ik wel wachten.
welkom op steam ! ach als de game nu ook nog tegenvalt dan wordt dat een psychiaterquote:Op dinsdag 20 december 2011 20:23 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel met die 10 dagen he? Tussen nu en 10 dagen loopt deze hele actie weer af, en je weet niet of hij in de daily deals komt, daarom is het gewoon afwachten, en komt hij niet, dan kan je op de laatste dag nog altijd tegen de 'gewone' holiday sales korting kopen.
Tip van Gabe Newell zelf, "Always wait for the daily deals".
Ik kan het weten. Borderlands mét alle DLC voor ¤25,- gekocht en letterlijk een uur later was de GOTY edition (inc DLC) gewoon ¤7,50. Ik had het niet meer
en dan issie alsnog te duur met 24 euroquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:18 schreef Weakling het volgende:
[..]
Uw gebeden zijn verhoord: vandaag 40% korting op Witcher 2.
ik koop ook merendeel (zo niet alles) in salequote:Op dinsdag 20 december 2011 22:10 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
welkom op steam ! ach als de game nu ook nog tegenvalt dan wordt dat een psychiater
Ik heb eigenlijk bijna alles in de aanbieding gekocht daar wat ik heb
quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:16 schreef SleepSub het volgende:
Het was even dag en nacht opblijven voor beide SleepSub CEO's, maar het is zover!
SleepSub en de andere partij zijn eruit en hebben een deal gesloten! Welkom Licentie~![]()
Nu nog alleen wat dingen doen, zodat we de licentie daadwerkelijk in handen hebben, lol
alles in de uitverkoop kopen, soms zijn we net vrouwenquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:20 schreef mschol het volgende:
[..]
ik koop ook merendeel (zo niet alles) in sale
soms weekend deal, daily deal of idd de holiday sale..
Wooeeeh, vijf hele euro's voor een spel waar je een uur of tachtig plezier aan beleeft. Poeh.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:18 schreef mschol het volgende:
en dan issie alsnog te duur met 24 euroik had minimaal een prijs van 19 euro of minder verwacht..
probleem is dat het niet het enige spel is wat ik nog moet/wil spelen waar ik lang mee bezig ben..quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:24 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wooeeeh, vijf hele euro's voor een spel waar je een uur of tachtig plezier aan beleeft. Poeh.
ja als je dan kijkt naar hoeveel euro per uur plezier dat kostquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:24 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wooeeeh, vijf hele euro's voor een spel waar je een uur of tachtig plezier aan beleeft. Poeh.
Ik snap dat probleem ook niet zo. Zelfs lezen is over het algemeen een duurdere hobby.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:24 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Een doosje 50x9mm is iets van ¤7,50 en die heb je met een half uurtje echt wel verschoten, een kaartje voor de film is al gauw ¤12,- excl versnapering waarme je ook niet langer dan twee uur mee bezig bent, je kan natuurlijk ook die film huren of kopen voor een veel lagere prijs maar dan wacht je langer, een kaartje pretpark is niet goedkoop, brandstof is in prijs gestegen evenals verzekering, trollen op FOK is goedkoop dus de meeste bang for buck, noem maar op.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:28 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ja als je dan kijkt naar hoeveel euro per uur plezier dat kostdan zijn er niet veel goedkopere hobbies
jaja duur is relatief, pfft spelbrekerquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:40 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Een doosje 50x9mm is iets van ¤7,50 en die heb je met een half uurtje echt wel verschoten, een kaartje voor de film is al gauw ¤12,- excl versnapering waarme je ook niet langer dan twee uur mee bezig bent, je kan natuurlijk ook die film huren of kopen voor een veel lagere prijs maar dan wacht je langer, een kaartje pretpark is niet goedkoop, brandstof is in prijs gestegen evenals verzekering, trollen op FOK is goedkoop dus de meeste bang for buck, noem maar op.
Een licentie voor programma's als 3DSM, C4D en vooral Visual Studio liggen rond de paar duizend euro, dus zelf een game maken is ook niet goedkoop mocht je commercieel willen gaan en dezelfde kwaliteit krijgen als de huidige games.
Wat is duur, hé?
Visual Studioquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:40 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Een doosje 50x9mm is iets van ¤7,50 en die heb je met een half uurtje echt wel verschoten, een kaartje voor de film is al gauw ¤12,- excl versnapering waarme je ook niet langer dan twee uur mee bezig bent, je kan natuurlijk ook die film huren of kopen voor een veel lagere prijs maar dan wacht je langer, een kaartje pretpark is niet goedkoop, brandstof is in prijs gestegen evenals verzekering, trollen op FOK is goedkoop dus de meeste bang for buck, noem maar op.
Een licentie voor programma's als 3DSM, C4D en vooral Visual Studio liggen rond de paar duizend euro, dus zelf een game maken is ook niet goedkoop mocht je commercieel willen gaan en dezelfde kwaliteit krijgen als de huidige games.
Wat is duur, hé?
Blender? Je bedoelt die modeling software met puinbak GUI? Wat kutprogramma zeg, niet normaal.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Visual Studio
Gewoon die-hard je games maken in Blender en een open-source C++ IDE.
Voor een indie gamedeveloper zou het echt wel voldoen. Daarnaast is die interface een kwestie van wennen. Er zit zeker potentie en vooruitgang inquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:45 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Blender? Je bedoelt die modeling software met puinbak GUI? Wat een vuilnisbak is dat programma zeg, niet normaal.
Ik hoop niet dat er teveel mensen aan gaan wennen, want ze hebben zelf ook door dat 't voor geen meter werkt, de volgende major release krijgt namelijk wel een degelijke GUI.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor een indie gamedeveloper zou het echt wel voldoen. Daarnaast is die interface een kwestie van wennen. Er zit zeker potentie en vooruitgang in
Maar met VS2010 zijn je projecten windows-only. Dat is al een heel groot nadeel. OpenGL is ook krachtig genoeg en wordt in de grafische industrie ook veel gebruikt. Doom 3 werkt bijvoorbeeld ook al volledig op OpenGL.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:47 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er teveel mensen aan gaan wennen, want ze hebben zelf ook door dat 't voor geen meter werkt, de volgende major release krijgt namelijk wel een degelijke GUI.
Ik werk trouwens met een express versie van VS2010, en er komen geen 3D models in mijn project voor, dus dat scheelt ook alweer.
Leuk!quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:56 schreef .Cake. het volgende:
Fate/Zero 12 (eindelijk) op Animees!!
Was wat laat vanwege verhuizen. Enjoy!
Probleem is echter dat mijn tijd beperkt is, daarom zijn we nu met XNA bezig en die moeten we al verbouwen omdat het niet helemaal aan onze eisen voldoet (zo is de content backbone poep en heeft de renderer moeite een degelijke framerate te halen bij onze experimenten). Ondersteuning maakt me niet heel veel uit, een beetje serieuze gamer gaat écht voor Windows met DirectX.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar met VS2010 zijn je projecten windows-only. Dat is al een heel groot nadeel. OpenGL is ook krachtig genoeg en wordt in de grafische industrie ook veel gebruikt. Doom 3 werkt bijvoorbeeld ook al volledig op OpenGL.
Volgens mij is van Doom 3 ook al de source code verschenen. Kan je veel van leren en lekker mee knutselen.![]()
Hmm, dat snap ik. De DirectX-api is een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:57 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Probleem is echter dat mijn tijd beperkt is, daarom zijn we nu met XNA bezig en die moeten we al verbouwen omdat het niet helemaal aan onze eisen voldoet (zo is de content backbone poep en heeft de renderer moeite een degelijke framerate te halen bij onze experimenten). Ondersteuning maakt me niet heel veel uit, een beetje serieuze gamer gaat écht voor Windows met DirectX.
Of privé, SMS maar naar 9696, mijn boxnummer is...quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, dat snap ik. De DirectX-api is een stuk makkelijker.
Maar deze discussie kunnen we misschien beter een keer voortzetten in DIG.
Waar?quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:17 schreef Xaryna het volgende:
Iemand nog interesse om naar de game presentatie te komen van het spel dat we dit project gemaakt hebben ?
Tevens koop ik niks op Steam omdat mijn PC de meeste spellen toch niet aankan.
Oeh, wat voor spel is het?quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:17 schreef Xaryna het volgende:
Iemand nog interesse om naar de game presentatie te komen van het spel dat we dit project gemaakt hebben ?
Tevens koop ik niks op Steam omdat mijn PC de meeste spellen toch niet aankan.
Schoolproject, voor iPadquote:
quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:31 schreef NeeEcht het volgende:
Waar kom je vandaan? Kreeg een invite van iemand voor een Ipad presentatie game volgens mij op facebook :p Rainbow city ofzo? toch niet jouw spel?:p
quote:
Even paar euro's naar Japan overmaken, contracten, voorwaarden etc... etc... etc...quote:
Zijn jullie van plan om alleen puur nederlands te doen, of ook engels?quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:38 schreef SleepSub het volgende:
[..]
[..]
Even paar euro's naar Japan overmaken, contracten, voorwaarden etc... etc... etc...
Hoe en wanneer we bekendmaken om welk anime het gaat, gebeurd later![]()
Spannend!quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:38 schreef SleepSub het volgende:
[..]
[..]
Even paar euro's naar Japan overmaken, contracten, voorwaarden etc... etc... etc...
Hoe en wanneer we bekendmaken om welk anime het gaat, gebeurd later![]()
* Xaryna pretends nothing happened.quote:
Als er dvd's of BD's komen zou Engels ook wel heel prettig zijn, maar ik zou ze alsnog kopen, puur om de industrie te stimuleren.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:40 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Zijn jullie van plan om alleen puur nederlands te doen, of ook engels?
Momenteel nemen we alleen de Nederlands Gesproken 'landen'. Jup, dus Dutch Subs voor nu.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:40 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Zijn jullie van plan om alleen puur nederlands te doen, of ook engels?
Daarom ja. Legend of the Galactic Heroes is nooit buiten Japan gelicenseerd omdat de instap voor het publiek zo gigantisch is: weinig fans, 110 afleveringen zonder fillers dus een hoop DVD's, een hoop retouch werk omdat het niet de nieuwste serie is, etcetera.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als er dvd's of BD's komen zou Engels ook wel heel prettig zijn, maar ik zou ze alsnog kopen, puur om de industrie te stimuleren.
Vooral dat doel niet uit het oog verliezen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:50 schreef SleepSub het volgende:
Wat met SleepSub allemaal staat te gebeuren, zien we op een later tijdstip.
Voor nu zal SleepSub zich richten op de Nederlandse markt, omdat dit al voor 4 jaar lang ons hoofddoel was.
Nu hebben we de kans en is het aan ons allemaal (Wij van SleepSub en aan de fans) om er een succes van te maken
quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:50 schreef SleepSub het volgende:
Wat met SleepSub allemaal staat te gebeuren, zien we op een later tijdstip.
Voor nu zal SleepSub zich richten op de Nederlandse markt, omdat dit al voor 4 jaar lang ons hoofddoel was.
Nu hebben we de kans en is het aan ons allemaal (Wij van SleepSub en aan de fans) om er een succes van te maken
Damn, je moet wel heel blij zijnquote:Op woensdag 21 december 2011 12:40 schreef SleepSub het volgende:
Uguuu~
Als ik contract beetje doorspit, is het best nice... Zelfs ik vind het allemaal spannend![]()
Heb het contract nog niet doorgenomen, het zijn zoveel paginas, ben ik wel een dag mee bezig man...
Het is wel goed hoor, dat je het spannend houdt, dan raken we nog meer geïnteresseerd en nieuwsgierig!quote:Op woensdag 21 december 2011 12:58 schreef SleepSub het volgende:
Ik gun het voor SleepSub en voor de fans / Nederlanse anime fans ook.
En dat moet wel XarynaWe proberen het zo snel mogelijk te zeggen, maar dan ook op een manier waarbij we de meeste kunnen bereiken. Dus nog 'even' wachten
![]()
Zit btw in m'n pauze even contract door te nemen, zit nu op pagina 34, en moet nog wat, lol
Vanaf vrijdag stop ik gelukkig hiero met werken, kan ik heel men gedachte naar SleepSub smijten...
quote:Op woensdag 21 december 2011 12:59 schreef robin007bond het volgende:
Kun je niet in aanmerking komen voor een kunst en cultuursubsidie?
En terecht, al zou ik het Sleepsub heel erg gunnen.quote:
Dan ben je ook niet een heel klein beetje selectief, he?quote:Op woensdag 21 december 2011 15:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En terecht, al zou ik het Sleepsub heel erg gunnen.
Ik gun het ze wel, maar ik vind niet dat ze het zouden moeten krijgenquote:Op woensdag 21 december 2011 16:22 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Dan ben je ook niet een heel klein beetje selectief, he?
En nu ben je wel héél gemeen. Ik wil gaarne SleepSub even wijzen op deze post, waaruit blijkt wat jouw mening omtrend hun zaak isquote:Op woensdag 21 december 2011 16:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik gun het ze wel, maar ik vind niet dat ze het zouden moeten krijgen
quote:Op woensdag 21 december 2011 16:49 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
En nu ben je wel héél gemeen. Ik wil gaarne SleepSub even wijzen op deze post, waaruit blijkt wat jouw mening omtrend hun zaak is![]()
* Chavez_ gooit nog veel meer olie op het vuur
Puh, ik denk dat het even wennen is. Vergeet niet dat 99% van de Nederlanders niet beter weet en het juist eng vindt om het in Engelse subs te kijken.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:54 schreef mschol het volgende:
nederlands en anime, nah.. toch maar niet..
Daarom zou je hun subsidie intrekkenquote:Op woensdag 21 december 2011 16:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]`
Sleepsub weet dat ik hun werk heel erg waardeer
Ik vind dit een zeer beperkte beredenering. Waarom zou dit volgens jou niet kunnen werken? (lees: ik sta hier neutraal, doch zie wel graag een beetje onderbouwing)quote:Op woensdag 21 december 2011 16:54 schreef mschol het volgende:
Ik zou alle kunst en cultuursubsidies intrekken.quote:Op woensdag 21 december 2011 16:56 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Daarom zou je hun subsidie intrekken![]()
Ho-ho-ho, vrolijk kerstfeest naamgenoot![]()
Dan gaan we het maar dubben, want dat hebben mensen natuurlijk liever...quote:Op woensdag 21 december 2011 16:54 schreef mschol het volgende:
ga jij dan ook stemmen doen?quote:Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef SleepSub het volgende:
[..]
Dan gaan we het maar dubben, want dat hebben mensen natuurlijk liever...
Maar even alle gekheid op een stokkie, we zullen het beter presenteren, vertalen, checken, releasen etc... dan de illegale fansubs die we deden. Hiervoor hebben we geld uitgegeven, en hiervoor krijgen we ook geld. Dit is Serious Business...
You make Animees cry!quote:Op woensdag 21 december 2011 16:54 schreef mschol het volgende:
SPOILER: Mocht je dit schaamteloos vinden...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
Tuurlijk, ik en m'n andere CEO gaan alle karakters hoofdpersoonlijk inspreken.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:34 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ga jij dan ook stemmen doen?![]()
Nederlands maakt me niet uit, ik heb ooit queen of thorn van je gezien en toen realiseerde ik mij dat ik vanwege TV kijken nederlandse ondertitelingen zo gewend bent dat het me geeneens opvielen in de bios in amerika miste ik het zelfs (uberhaupt ondertiteling), gewoon omdat het soms minder goed te verstaan is. Dus ik zou zeggen, ga zo door!
Ik kan best goed de vieze man van Van Kooten & De Bie na doen. Mocht je daar ooit iemand voor nodig hebben.quote:Op woensdag 21 december 2011 19:03 schreef SleepSub het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik en m'n andere CEO gaan alle karakters hoofdpersoonlijk inspreken.
Hoe voel je je![]()
![]()
bedankt voor je positieve mening ofc![]()
Alles kan, want we hebben het hier tenslotte over SleepSub, lol...quote:Op woensdag 21 december 2011 19:12 schreef robin007bond het volgende:
Een gokje:
Ik denk dat het Fate/Zero, Mirai Nikki of Another (voor volgend seizoen) betreft. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, kan natuurlijk ook een hele oude serie zijn
Sarcasme? Nederlandse tekenfilms worden over het algemeen redelijk goed nagesynchroniseerd hoor, al zijn de meeste dubs Vlaamse import producten.quote:Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef SleepSub het volgende:
[..]
Dit klinkt goed! De ondertiteling die ik op de beeldbuis zie is nogal gebrekkig, voor mijn twaalfde levensjaar vielen mij al bepaalde fouten op in de vertalingen, dus ik hoop dat jullie ze vooral ook goed controleren voor publicatie en chapeau!quote:Maar even alle gekheid op een stokkie, we zullen het beter presenteren, vertalen, checken, releasen etc... dan de illegale fansubs die we deden. Hiervoor hebben we geld uitgegeven, en hiervoor krijgen we ook geld. Dit is Serious Business...
1) ik sprak vooral voor mijzelfquote:Op woensdag 21 december 2011 16:56 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Daarom zou je hun subsidie intrekken![]()
Ho-ho-ho, vrolijk kerstfeest naamgenoot![]()
[..]
Ik vind dit een zeer beperkte beredenering. Waarom zou dit volgens jou niet kunnen werken? (lees: ik sta hier neutraal, doch zie wel graag een beetje onderbouwing)
ik heb 2 versie's liggenquote:Op woensdag 21 december 2011 21:01 schreef Frag_adder het volgende:
weet iemand waar / heeft iemand van jullie nog itsudatte my santa 01?
Arigatou.Itsudatte.My.Santa!.01.[x264.AAC][B0B27916].mkvquote:Op woensdag 21 december 2011 21:01 schreef Frag_adder het volgende:
weet iemand waar / heeft iemand van jullie nog itsudatte my santa 01?
je zal vast prima werk afleveren, maar ik heb, zoals ik hierboven al schreef, een soort aversie gekregen tegen nederlandse subs onder niet engels materiaal..quote:Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef SleepSub het volgende:
[..]
Maar even alle gekheid op een stokkie, we zullen het beter presenteren, vertalen, checken, releasen etc... dan de illegale fansubs die we deden. Hiervoor hebben we geld uitgegeven, en hiervoor krijgen we ook geld. Dit is Serious Business...
Nederlands is met een goede reden geen wereldtaal. Waar engels veelal punctueel is, kunnen wij nederlanders graag bijwoorden gebruiken. Als je een nederlandse vertaling ziet die nogal kortaf of bot is, dan begrijp ik dat deze onsamenhangend over kan komen.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:02 schreef mschol het volgende:
[..]
1) ik sprak vooral voor mijzelf
2) nederlandse ondertiteling lees ik liever gewoon niet meer, ik weet niet precies waarom maar heb er een soort van aversie tegen gekregen bij spul dat niet engels ingesproken wordt..
het heeft vermoedelijk te maken met de (in 99% v/d gevallen) kromme, niet 'lopende' vertalingen..
Hardsub?quote:Op donderdag 22 december 2011 04:30 schreef Qunix het volgende:
Spannend Sleepsub. Mocht je nog wat hulp nodig hebben... Ben goed in audio editten en websites maken.
Btw... Je zou niet zulke mooie subs op tv kunnen krijgen. Dat werkt net even anders.
Dat niet alleen, het licentiemodel van TV series verschilt nogal met dat van DVD's. Je spreekt dan al meer van een contract/overdracht in plaats van een transactie.quote:
Hmm, dat is waar.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:43 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het licentiemodel van TV series verschilt nogal met dat van DVD's. Je spreekt dan al meer van een contract/overdracht in plaats van een transactie.
Steam is me trouwens keihard aan het trollen. Ik gift Mount & Blade: Warband aan een klasgenoot. Drie keer raden welk spel ik kado krijg bij het unlocken van een achievement 15 minuten later?
quote:Op donderdag 22 december 2011 10:43 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het licentiemodel van TV series verschilt nogal met dat van DVD's. Je spreekt dan al meer van een contract/overdracht in plaats van een transactie.
Steam is me trouwens keihard aan het trollen. Ik gift Mount & Blade: Warband aan een klasgenoot. Drie keer raden welk spel ik kado krijg bij het unlocken van een achievement 15 minuten later?
Nu zit jij te trollenquote:Op donderdag 22 december 2011 10:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, dat is waar.
En vertel
Ik zat inderdaad te trollenquote:Op donderdag 22 december 2011 10:57 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Nu zit jij te trollen
Zo niet, Mount & Blade: Warband![]()
Ik denk trouwens dat het geen gek idee is om SleepSub te vragen of ze die optie open kunnen houden, het verkopen van series aan TV zenders. Let wel, hier komt ook weer een ander contract bij kijken met de uitgevers dan hun huidige omtrend het uitbrengen op DVD.
Heb ik mogelijk wel verdient, nu ik er aan terug denk.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad te trollen
Payback time.quote:Op donderdag 22 december 2011 11:27 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Heb ik mogelijk wel verdient, nu ik er aan terug denk.
Heel herkenbaar.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:45 schreef mschol het volgende:
ik krijg alleen maar kortingsbonnen voor developers waar ik 99% (zo niet alle) v/d spellen al heb liggen
Nee... Andere licentie plus dat het apart afgeleverd moet worden en volgens standaarden niet gestyled mag worden zoals vele fansubs wel doen.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 17:34 schreef SunTzu het volgende:
Hehe 1 of ander meisje voegde me toe en wil afspreken nadat ze zag dat ik Death Note tussen mijn interesses heb staan op Facebook
quote:Op donderdag 22 december 2011 17:34 schreef SunTzu het volgende:
Hehe 1 of ander meisje voegde me toe en wil afspreken nadat ze zag dat ik Death Note tussen mijn interesses heb staan op Facebook
En je wou nog wel een serie kijken met je vriendinquote:Op donderdag 22 december 2011 19:53 schreef SunTzu het volgende:
Ze is niet lelijk en van mijn afkomst, over een tijdje ff kijken of het iets is
Ik ken het niet, maar ik krijg Ghost in the Shell vibesquote:Op donderdag 22 december 2011 21:00 schreef DJ_ het volgende:
mardock scramble![]()
nu wil ik de 2e film zien
Ik nietquote:Op donderdag 22 december 2011 21:18 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar ik krijg Ghost in the Shell vibes
ben niet echt overtuigdquote:Op donderdag 22 december 2011 21:00 schreef DJ_ het volgende:
mardock scramble![]()
nu wil ik de 2e film zien
Ik weet het, maar die is Nederlands en eigen cultuur enz. dus toch ff uit proberenquote:Op donderdag 22 december 2011 19:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En je wou nog wel een serie kijken met je vriendin
Ik heb geen idee wat je hiermee impliceert, herstructureer die zin a.u.b. eens voor mequote:Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik weet het, maar die is Nederlands en eigen cultuur enz. dus toch ff uit proberen
Dat mijn vriendin Nederlands is maar ik toch wel met die Aziatische chick wil daten een keertje om te kijken hoe dat is.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:45 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je hiermee impliceert, herstructureer die zin a.u.b. eens voor me
Okay dan. Ik maak hieruit op dat je momenteel niet tevreden bent met je huidige partner, of meer potentie ziet in het tot stand houden van een langdurige relatie met de tweede dame.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:49 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Dat mijn vriendin Nederlands is maar ik toch wel met die Aziatische chick wil daten een keertje om te kijken hoe dat is.
Ze is wel leuk maar soms zijn er verschillen in cultuur, we passen wel bij elkaar maar misschien match ik meer met die ander. Misschien ben ik wel fout bezig maarja ik kom er wel achterquote:Op donderdag 22 december 2011 22:51 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Okay dan. Ik maak hieruit op dat je momenteel niet tevreden bent met je huidige partner, of meer potentie ziet in het tot stand houden van een langdurige relatie met de tweede dame.
Jeugd vandaag de dag ook
Ik heb laatst nog een meisje afgewezen, maar nu heb ik spijt, omdat ik wel zin had in een potje neukenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:04 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ze is wel leuk maar soms zijn er verschillen in cultuur, we passen wel bij elkaar maar misschien match ik meer met die ander. Misschien ben ik wel fout bezig maarja ik kom er wel achter
Vandaag vertelde het meisje dat in de sportschool werkt me ook nog dat ze Modern Warfare 3 speelt op de PS3 dus ik heb haar nickname gekregenquote:Op donderdag 22 december 2011 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een meisje afgewezen, maar nu heb ik spijt, omdat ik wel zin had in een potje neuken
Post je het wel even, als ze beide je ineens de rug toe keren?quote:Op donderdag 22 december 2011 23:04 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ze is wel leuk maar soms zijn er verschillen in cultuur, we passen wel bij elkaar maar misschien match ik meer met die ander. Misschien ben ik wel fout bezig maarja ik kom er wel achter
Zet je swag aan dan.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog een meisje afgewezen, maar nu heb ik spijt, omdat ik wel zin had in een potje neuken
Dakimakura uitgezonderd.quote:
quote:Op donderdag 22 december 2011 23:50 schreef robin007bond het volgende:
Ik zou alleen een vrouw willen om haar in een dakimakura te stoppen, en vervolgens alleen een gat knippen rondom de vagina. Dan heb je tenminste nog een fatsoenlijke kut.
Garpje natuurlijk. Maar het kwam wel in me op![]()
...juist. Drankje op, jongen?quote:
Geen idee, 't liep redelijk totdat een narutard besloot dat hij het negatieve stereotyp van de man wel eens kon naspelen, en mijn naamgenoot is waarschijnlijk onder invloed van narcotische en/of alcoholhoudende middelen.quote:
waarom geloof ik er geen snars van...quote:Op vrijdag 23 december 2011 07:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik drink geen alcohol tot m'n 23e, heb ik mezelf beloofd.
Eerlijk waar!quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:49 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom geloof ik er geen snars van...
Het wordt tijd dat er weer eens een serie komt die echt door iedereen fanatiek gevolgd wordt. Dan krabbelt het topic ook wel weer op. Helaas is het Mirai Nikki niet gelukt om hier net zo'n hype te worden als Steins;Gate.quote:
Mirai Nikki is ook niet zo goed als Steins;Gate.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:51 schreef Weakling het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er weer eens een serie komt die echt door iedereen fanatiek gevolgd wordt. Dan krabbelt het topic ook wel weer op. Helaas is het Mirai Nikki niet gelukt om hier net zo'n hype te worden als Steins;Gate.
Da's waar, maar van de fall series was dit toch wel de gedoodverfde kandidaat (met Fate/Zero wellicht).quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:52 schreef robin007bond het volgende:
Mirai Nikki is ook niet zo goed als Steins;Gate.
Hmm, eens kijken wat dat is.quote:Ik heb hoop voor de nieuwe serie die gaat komen: Another. Steins;Gate gaf echt een heerlijk community gevoel![]()
Another ziet er zeker goed uit ja! Ook Nisemonogatari wordt een goeie, maar misschien dat daar minder fans van zijn aangezien niet iedereen hier Bakemonogatari leuk vond.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb hoop voor de nieuwe serie die gaat komen: Another. Steins;Gate gaf echt een heerlijk community gevoel![]()
Hier staat ie tussen, met alvast een bescheiden overzicht van het Winter seizoenquote:
Gehehequote:Op vrijdag 23 december 2011 14:23 schreef .Cake. het volgende:
Hier staat ie tussen, met alvast een bescheiden overzicht van het Winter seizoen
Heb je Bakemonogatari wel gezien dan? Zo niet dan kan ik het begrijpen, het is een serie met een geheel eigen stijl, zowel qua art als verhaal. Zelf verwacht ik er iig best veel vanquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:51 schreef Weakling het volgende:
[..]
GeheheZiet er leuk uit. Van de regisseur van Ika Musume?
Oh, en was bij de anime cliches "meisje met ooglapje" al eens genoemd?
Nisemonogatari kan ik niet helemaal plaatsen als ik de beschrijving lees en dan de clip er bij zie. Lijkt wel bijna of ze niet bijelkaar passen of zo. Maar dat maakt me wel nieuwsgierig.
Zelfde geldt ongeveer voor Kill Me Baby. Verwacht ik niet veel van, maar heb ooit eens wat afleveringen van de manga gelezen en begreep er werkelijk niks van. Ik miste steevast de clou of zo. Dus ben ik wel een beetje benieuwd hoe dat in een anime jasje gaat zijn.
"eigen stijl" vind ik zelfs nog een understatementquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:01 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Heb je Bakemonogatari wel gezien dan? Zo niet dan kan ik het begrijpen, het is een serie met een geheel eigen stijl, zowel qua art als verhaal. Zelf verwacht ik er iig best veel van
Je vergeet een belangrijkequote:Op vrijdag 23 december 2011 16:16 schreef wdn het volgende:
Het was een mooi anime jaar
Madoka
Deadman Wonderland
Mirai Nikki
Highschool of the Dead
Ai no Exorcist
Bleach
Fairy Tail
en nog wel wat meer anime
Ik heb me goed vermaakt dit jaar
Oh ik zeg niet dat de lijst compleet isquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je vergeet een belangrijke
Steins;Gate. Daarnaast kan je die shonenzooi wel doorstrepen, dan hou je alleen Madoka en Steins;Gate over. Valt me toch tegen
Oh en vergeet Mawaru Penguindrum niet.
shonenzooi is vetquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Steins;Gate. Daarnaast kan je die shonenzooi wel doorstrepen, dan hou je alleen Madoka en Steins;Gate over. Valt me toch tegen
quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:39 schreef DJ_ het volgende:
[..]
shonenzooi is vet
one piece![]()
![]()
naruto![]()
bleach![]()
fairy tail![]()
uiteraard mits geen fillers, maar die kijk ik vaak gewoon niet
Nicequote:Op vrijdag 23 december 2011 17:42 schreef .Cake. het volgende:
Guilty Crown 11 staat nu op Animees.nl!
Dan kom ik op hetzelfde lijstje uit ... bijna ... uhm, nou ja, bijna niet, maar okay ...quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:18 schreef robin007bond het volgende:
Nee, heb ik niet gezien. Nisemonogatari staat er verder los van toch?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:01 schreef .Cake. het volgende:
Heb je Bakemonogatari wel gezien dan? Zo niet dan kan ik het begrijpen, het is een serie met een geheel eigen stijl, zowel qua art als verhaal. Zelf verwacht ik er iig best veel van
Hmm, klinkt wel als een serie voor de doorgewinterde anime kijker en dat wil ik mezelf niet noemen. Niet dat het simpel moet zijn, anders had ik Steins nooit gekeken, maar toch.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:11 schreef wdn het volgende:
"eigen stijl" vind ik zelfs nog een understatement
Bakemonogatari heeft kenmerken die ik nog nooit eerder gezien had. Niet dat dat veel zegtOok de grappen met woorden die je pas begrijpt of achter kan komen door de anime stil te zetten en te gaan googlen. Was me nog nooit eerder gebeurd.
QFTquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:39 schreef robin007bond het volgende:
Nice![]()
Goed werk verrichten jullie.
fillers sla ik ook over, maar ik ben het hier gewoon mee eensquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:39 schreef DJ_ het volgende:
[..]
shonenzooi is vet
one piece![]()
![]()
fairy tail![]()
uiteraard mits geen fillers, maar die kijk ik vaak gewoon niet
Niet mee eens, ik vind mirai nikki niet erg onder doen voor steins gate. Steins gate begon niet zo sterk imo.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb hoop voor de nieuwe serie die gaat komen: Another. Steins;Gate gaf echt een heerlijk community gevoel![]()
ook niet via isohunt? (die cached de torrent volgens mij)quote:Op zaterdag 24 december 2011 03:11 schreef redboyke het volgende:
ik kan mirai nikki niet downloaden omdat nyaa.eu down is.
Je bent Fate/Zero vergeten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:35 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat er dit jaar aan Black Lagoon: Roberta's Blood Trail uitgekomen is was ook erg vet. Hanasaku Iroha blijft een van de meest vermakelijke series van het jaar en een van de echtste series die ik ooit zag. Persona 4: The Animation is wel grappig. Shakugan no Shana III (Final) doet het redelijk, maar het lijkt er niet op dat dit een gedenkwaardig afscheid voor de franchise gaat worden. Ik Heb Niet Veel Vrienden (Haganai) is ondanks de confronterende titel, die eigenlijk net zo goed Als Jij Dit Kijkt Heb Jij Weinig Vrienden had kunnen zijn, niet iets dat uit de box denkt van gebaande paden afwijkt of iets anders doet dan de massa's, het blijft desalniettemin vermakelijk. Mawaru Penguindrum is vaag en abstract en slaagt er elke week weer in nog meer gekkigheid te leveren. Kiss x Siss (de OVA's) hun reputatie spreekt voor zich. Carnival Phantasm was een zeer aangename verassing, die eigenlijk alleen onaangenaam was als ze me plaagden met het feit dat er geen Ilya route is en toen ik besefte dat er voorlopig geen nieuwe afleveringen zullen volgen. [C] The Money of Soul and Possibility Control had diepzinnig en actueel commentaar kunnen geven op de manier waarop onze economie werkt, maar zeg nu zelf Pokémon-achtige gevechten en een incest subplot zijn veel... OPEN DEAL ENGIRISCH IS FUNNY YOU HAVE LOSS. Ano Hi Mita Hana no Namae o Boku-tachi wa mada Shiranai is eigenlijk een, voor een naam irritant lange, toespeling op een vergeet-mij-niet-je, denk ik, de serie was gewoon de ene goedkope poging het publiek aan het huilen te maken na de andere. Hidan no Aria was gewoon... weet je, het is grappig hoeveel spirituele opvolgers Shakugan no Shana heeft. Steins; Gate behoeft in deze reeks geen commentaar. Fractale zou de animé industrie redden, Fractale kon zich zelf niet eens redden. Freezing, scholieren en hun "partners" vechten me- OMG ik zag zojuist borsten zo groot als meloenen! Dream Eater Merry de gevchten leken allemaal op elkaar en de droomwerelden hadden veel dromeriger gekund. Puella Magi Madoka Magica is ongetwijfeld een van de beste anime die dit jaar uitgekomen is. Kara no Kyoukai (Epiloog) zag er weer heel mooi uit. Mayo Chiki was ondanks de typetjes en het open einde zo nu en dan wel eens een vermakelijke komedie, baka. Towa no Quon heeft qua stijl wat weg van Cyborg 009 en de Skull Man maar, het verhaal is vooralsnog onduidelijk en de personages zijn saai. Guilty Crown is net een bloedmooi meisje met een 'mysterieuze allure' die eigenlijk stompzinnig en oppervlakkig is en de heldin is zelfs zo'n meisje!
tl;dr 2011 was best een goed anime jaar.
Maar de rest van de serie maakte dat weer helemaal goedquote:Op zaterdag 24 december 2011 02:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik vind mirai nikki niet erg onder doen voor steins gate. Steins gate begon niet zo sterk imo.
Nee, want de eerste 8 afleveringen waren kut, net als die fillers met datjongetje/meisje/jongetje.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar de rest van de serie maakte dat weer helemaal goed
Zo goed was Hanasuku Iroha toch ook weer niet? En de rest moet ik nog eens kijken danquote:Op vrijdag 23 december 2011 22:35 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat er dit jaar aan Black Lagoon: Roberta's Blood Trail uitgekomen is was ook erg vet. Hanasaku Iroha blijft een van de meest vermakelijke series van het jaar en een van de echtste series die ik ooit zag. Persona 4: The Animation is wel grappig. Shakugan no Shana III (Final) doet het redelijk, maar het lijkt er niet op dat dit een gedenkwaardig afscheid voor de franchise gaat worden. Ik Heb Niet Veel Vrienden (Haganai) is ondanks de confronterende titel, die eigenlijk net zo goed Als Jij Dit Kijkt Heb Jij Weinig Vrienden had kunnen zijn, niet iets dat uit de box denkt van gebaande paden afwijkt of iets anders doet dan de massa's, het blijft desalniettemin vermakelijk. Mawaru Penguindrum is vaag en abstract en slaagt er elke week weer in nog meer gekkigheid te leveren. Kiss x Siss (de OVA's) hun reputatie spreekt voor zich. Carnival Phantasm was een zeer aangename verassing, die eigenlijk alleen onaangenaam was als ze me plaagden met het feit dat er geen Ilya route is en toen ik besefte dat er voorlopig geen nieuwe afleveringen zullen volgen. [C] The Money of Soul and Possibility Control had diepzinnig en actueel commentaar kunnen geven op de manier waarop onze economie werkt, maar zeg nu zelf Pokémon-achtige gevechten en een incest subplot zijn veel... OPEN DEAL ENGIRISCH IS FUNNY YOU HAVE LOSS. Ano Hi Mita Hana no Namae o Boku-tachi wa mada Shiranai is eigenlijk een, voor een naam irritant lange, toespeling op een vergeet-mij-niet-je, denk ik, de serie was gewoon de ene goedkope poging het publiek aan het huilen te maken na de andere. Hidan no Aria was gewoon... weet je, het is grappig hoeveel spirituele opvolgers Shakugan no Shana heeft. Steins; Gate behoeft in deze reeks geen commentaar. Fractale zou de animé industrie redden, Fractale kon zich zelf niet eens redden. Freezing, scholieren en hun "partners" vechten me- OMG ik zag zojuist borsten zo groot als meloenen! Dream Eater Merry de gevchten leken allemaal op elkaar en de droomwerelden hadden veel dromeriger gekund. Puella Magi Madoka Magica is ongetwijfeld een van de beste anime die dit jaar uitgekomen is. Kara no Kyoukai (Epiloog) zag er weer heel mooi uit. Mayo Chiki was ondanks de typetjes en het open einde zo nu en dan wel eens een vermakelijke komedie, baka. Towa no Quon heeft qua stijl wat weg van Cyborg 009 en de Skull Man maar, het verhaal is vooralsnog onduidelijk en de personages zijn saai. Guilty Crown is net een bloedmooi meisje met een 'mysterieuze allure' die eigenlijk stompzinnig en oppervlakkig is en de heldin is zelfs zo'n meisje!
tl;dr 2011 was best een goed anime jaar.
Jawel. Voor een slice of life was dit erg goed gedaan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:45 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Zo goed was Hanasuku Iroha toch ook weer niet? En de rest moet ik nog eens kijken dan
Ow, helemaal vergeten te bedanken! Bedankt!quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nice![]()
Goed werk verrichten jullie.
De eerste afleveringen waren goede introducties.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:36 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Nee, want de eerste 8 afleveringen waren kut, net als die fillers met datjongetje/meisje/jongetje.
Die allereerste kan ik me nog voorstellen omdat het echt compleet lolwutwtfbbq is. Maar voor mij was dat juist de reden om verder te kijken, ik wou weten wat de fak er aan de hand is! En omdat er in de afleveringen daarna langzaam stukje bij beetje werd uitgelegd wat er aan de hand is denk ik dat veel mensen het tempo gewoon niet trekken. Denk ik.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De eerste afleveringen waren goede introducties.
Ik snap niet wat mensen tegen de eerste afleveringen hebben
ik heb de eerste 2 eps gezien, en die hadden ze prima mogen reduceren tot 1quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De eerste afleveringen waren goede introducties.
Precies hoe ik het ook beleefd heb!quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Die allereerste kan ik me nog voorstellen omdat het echt compleet lolwutwtfbbq is. Maar voor mij was dat juist de reden om verder te kijken, ik wou weten wat de fak er aan de hand is! En omdat er in de afleveringen daarna langzaam stukje bij beetje werd uitgelegd wat er aan de hand is denk ik dat veel mensen het tempo gewoon niet trekken. Denk ik.
Dat valt echt reuze mee.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:49 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb de eerste 2 eps gezien, en die hadden ze prima mogen reduceren tot 1
dat je niet te snel wil gaan: prima, maar te langzaam is ook een kunst ook
Het einde paste niet in de formule die de hele serie lang al gemiauwd werd:quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:03 schreef robin007bond het volgende:
Madoka Magica is trouwens niet de beste anime van 2011, daarvoor vind ik het einde te vanzelfsprekend.
De eerste afleveringen van Steins; Gate waren hilarisch. En ik weet dat ik een van de weinigen ben, maar ik vond de eerste helft net zo goed al dan niet beter dan de tweede helft.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De eerste afleveringen [van Steins; Gate] waren goede introducties.
Gomen.quote:
HnA was onopmerkelijk en vergeetbaar, ik kan me niet eens herinneren ik die serie nu leuk vond of niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:45 schreef Chavez_ het volgende:
Ik had niet verwacht dat iemand zo mild over HnA zou kon schrijven.
Kon niemand op FOK! je helpen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:51 schreef Repelsteeltju het volgende:
[...]
Mijn computer is trouwens gisteravond weer thuis bezorgd met een briefje waarop stond dat het een software-probleem was en ze het systeem gereset hebben, imho een behoorlijke anti-climax, vooral omdat ze hem duidelijk open gemaakt hebben... ik wou dat ik een schadevergoeding kreeg voor alle documenten, animé, foto's en de flinke portie van mijn audio-dagboek die ik kwijt ben. Maar wat kan het slechelen ik heb mijn lieve MAXI-REPEL terug!
Ik kon niet eens in Windows komen en dat ding was godverdomme nog maar 2½ maand oud dus ik had nog garantie.quote:
Naja, mocht je nog een dergelijk probleem hebben, er zijn bestwel wat FOK!kers die je verder kunnen helpen, ook zonder in Windows te komen. Zeker als je in de buurt woont. Ik heb over het algemeen slechte ervaringen met garantie afhandeling bij zaken die geassembleerde computers leveren zoals DELL en HP. Het enige bedrijf wat ik nog serieus neem is Lenovo.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:01 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik kon niet eens in Windows komen en dat ding was godverdomme nog maar 2½ maand oud dus ik had nog garantie.
Audio-dagboek? Je bent niet toevallig blind, loopt graag in strakke pakjes met een enorm oog als hoofddeksel en houdt van series als de Power Rangers?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:51 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn computer is trouwens gisteravond weer thuis bezorgd met een briefje waarop stond dat het een software-probleem was en ze het systeem gereset hebben, imho een behoorlijke anti-climax, vooral omdat ze hem duidelijk open gemaakt hebben... ik wou dat ik een schadevergoeding kreeg voor alle documenten, animé, foto's en de flinke portie van mijn audio-dagboek die ik kwijt ben. Maar wat kan het slechelen ik heb mijn lieve MAXI-REPEL terug!
Ik heb nog steeds maar 3 afleveringen gezien. Het boeit me gewoon geen zak wat er gebeurt. Ja, leuk, zo'n banaan. Maar niet boeiend. Er zit geen spanning in, er zit niks in dat mij trekt om verder te kijken, afgezien van Robin's onophoudelijke gepush om toch verder te kijken. Vooral die hoofdpersoon irriteert me mateloos.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Die allereerste kan ik me nog voorstellen omdat het echt compleet lolwutwtfbbq is. Maar voor mij was dat juist de reden om verder te kijken, ik wou weten wat de fak er aan de hand is! En omdat er in de afleveringen daarna langzaam stukje bij beetje werd uitgelegd wat er aan de hand is denk ik dat veel mensen het tempo gewoon niet trekken. Denk ik.
Je moet verder kijken!quote:Op zaterdag 24 december 2011 18:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds maar 3 afleveringen gezien. Het boeit me gewoon geen zak wat er gebeurt. Ja, leuk, zo'n banaan. Maar niet boeiend. Er zit geen spanning in, er zit niks in dat mij trekt om verder te kijken, afgezien van Robin's onophoudelijke gepush om toch verder te kijken. Vooral die hoofdpersoon irriteert me mateloos.
Weet ik, maar het is zo saai.quote:
amenquote:Op zaterdag 24 december 2011 18:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds maar 3 afleveringen gezien. Het boeit me gewoon geen zak wat er gebeurt. Ja, leuk, zo'n banaan. Maar niet boeiend. Er zit geen spanning in, er zit niks in dat mij trekt om verder te kijken, afgezien van Robin's onophoudelijke gepush om toch verder te kijken. Vooral die hoofdpersoon irriteert me mateloos.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 15:33 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Audio-dagboek? Je bent niet toevallig blind, loopt graag in strakke pakjes met een enorm oog als hoofddeksel en houdt van series als de Power Rangers?
arigatouquote:En welkom terug
Yang Wen-li en Reinhard von Müsel/Reichsflotte admiral Lohengramm groeten u, en de rest van 'Het grote anime/manga topic', gezond en wel de feestdagen tegemoet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 19:39 schreef Frag_adder het volgende:
vrolijk kerstman allemaal! Geniet ervan en laat het smaken
Neequote:Op zaterdag 24 december 2011 20:56 schreef mschol het volgende:
[..]
jawel..
mening van andere kan je niet echt waarderen he
Nee ik maak maar 'n grapjequote:
quote:Op zaterdag 24 december 2011 21:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
Merry Makise Krisumass!
vertel?quote:Op zondag 25 december 2011 00:45 schreef robin007bond het volgende:
Wat heb ik een leuke kerstavond gehad.
Ze kijkt een beetje retarded op dit plaatjequote:Op zaterdag 24 december 2011 21:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]
Merry Makise Krisumass!
de kerst avond is niet zo boeiend meer hierquote:Op zondag 25 december 2011 00:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gezellig met familie.
Oh en welcome back Repelsteeltju.
Wat is er nou eigenlijk boeiend aan kerstavond? Waarom wordt dat überhaupt gevierd?quote:Op zondag 25 december 2011 00:45 schreef robin007bond het volgende:
Wat heb ik een leuke kerstavond gehad.
Doet me denken aan m'n KLB-topicquote:Op zondag 25 december 2011 00:59 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat is er nou eigenlijk boeiend aan kerstavond? Waarom wordt dat überhaupt gevierd?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstavondquote:Op zondag 25 december 2011 00:59 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat is er nou eigenlijk boeiend aan kerstavond? Waarom wordt dat überhaupt gevierd?
kerst wordt denk ik door het merendeel van de (wereld)bevolking echt niet meer als iets religieus gezien..quote:Op zondag 25 december 2011 01:04 schreef gniffie het volgende:
Om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de kerk blijven binden
Bah, ze willen gewoon een 3e vrije dag. I'm on to them!quote:Op zondag 25 december 2011 01:01 schreef mschol het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstavond
Daar is 3e Kerstdag voorquote:Op zondag 25 december 2011 01:09 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Bah, ze willen gewoon een 3e vrije dag. I'm on to them!
Ik stel voor dat, uit tolerantie, alle moslim feestdagen ook vrij dagen worden.quote:Op zondag 25 december 2011 01:40 schreef mschol het volgende:
[..]
religiemaar we maken dankbaar gebruik van de vrije dagen die we daardoor hebben gekregen
Gewoon in Griekeland gaan wonen, daar is elke dag een feestdag: laat beginnen, vroeg naar huis, hoog salaris, betaald vakantie, etc. De enige reden dat mensen daar nog aan de arbeid zijn is omdat ze anders geen idee hebben wat ze met die vrije tijd moeten doenquote:Op zondag 25 december 2011 02:06 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik stel voor dat, uit tolerantie, alle moslim feestdagen ook vrij dagen worden.
heerlijk de eerste dag samen komen, cadeautjes uitpakken onder de kerstboom, denken aan de geboorte van de kerstman, kerstfilms kijken en samen uit liefde het zoetsappige afzeiken <3 kerstmis!quote:Op zondag 25 december 2011 00:59 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Is er!quote:Op zondag 25 december 2011 00:45 schreef mschol het volgende:
vandaag of morgen laatste ep van ben-to
ik zag het vannochtend iddquote:
dan wacht ik nog mooi met het kijken van season 1quote:
Hé.quote:Op zondag 25 december 2011 10:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
heerlijk de eerste dag samen komen, cadeautjes uitpakken onder de kerstboom, denken aan de geboorte van de kerstman, kerstfilms kijken en samen uit liefde het zoetsappige afzeiken <3 kerstmis!
Lucky Star vind ik een beetje saai.quote:Op zondag 25 december 2011 12:53 schreef Klipnap het volgende:
Gisteravond weer opnieuw begonnen aan Lucky Star, het blijft geniaal. Vijf minuten volmaken met een gesprek over hoe je vlees moet grillen en ijs moet eten
Dat we nog zo lang moeten wachtenquote:
Dat kan je inderdaad beter doenquote:Op zondag 25 december 2011 12:51 schreef DJ_ het volgende:
[..]
dan wacht ik nog mooi met het kijken van season 1
Dat is dus Eerste Kerstdag. Kerstavond is gewoon een vreemd aanhangsel, alsof je op de 30e al oudjaar gaat vieren.quote:Op zondag 25 december 2011 10:20 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
heerlijk de eerste dag samen komen, cadeautjes uitpakken onder de kerstboom, denken aan de geboorte van de kerstman, kerstfilms kijken en samen uit liefde het zoetsappige afzeiken <3 kerstmis!
In de Verenigde Staten van Amerika is het een feest waar een dikke oude bebaarde man in het rood als een zwarte piet door schoorstenen huizen binnendringt en oude kousen vult met snoep- en speelgoed. Ho, ho, ho!quote:Op zondag 25 december 2011 13:39 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat is dus Eerste Kerstdag. Kerstavond is gewoon een vreemd aanhangsel, alsof je op de 30e al oudjaar gaat vieren.
En 't is begonnen met de Noorse god Odin die cadeaus gaf aan de kinderen zodat ze zich niet verveelden thuis in de winter, die is namelijk stevig in Noorwegen (en zeker in die tijd) dus buiten spelen was er niet meer bij.quote:Op zondag 25 december 2011 13:51 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten van Amerika is het een feest waar een dikke oude bebaarde man in het rood als een zwarte piet door schoorstenen huizen binnendringt en oude kousen vult met snoep- en speelgoed. Ho, ho, ho!
In een comedyserie gisternacht zeiden ze even tussendoor 'did you know in the Netherlands Santa uses slaves to distribute the gifts?'quote:Op zondag 25 december 2011 13:51 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
In de Verenigde Staten van Amerika is het een feest waar een dikke oude bebaarde man in het rood als een zwarte piet door schoorstenen huizen binnendringt en oude kousen vult met snoep- en speelgoed. Ho, ho, ho!
quote:Op zondag 25 december 2011 14:21 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In een comedyserie gisternacht zeiden ze even tussendoor 'did you know in the Netherlands Santa uses slaves to distribute the gifts?'
quote:Op zondag 25 december 2011 14:28 schreef Chavez_ het volgende:
Ik heb daar ooit een klacht over gestart, en die is bij de politiek correcte(?) medemens niet goed gevallen.
Wat een geweldig topic was datquote:Op zondag 25 december 2011 14:28 schreef Chavez_ het volgende:
Ik heb daar ooit een klacht over gestart, en die is bij de politiek correcte(?) medemens niet goed gevallen.
Ik dacht even dat die hetzelfde was als de opening van Soul Eater, maar het is gewoon dezelfde zangeresquote:Op zondag 25 december 2011 14:12 schreef robin007bond het volgende:
Deze mag dus echt wel in het rijtje beste openings![]()
quote:Op zondag 25 december 2011 14:42 schreef Klipnap het volgende:
Echt alles uitgerekenddat ik die heb gemist >.<
quote:Op zondag 25 december 2011 14:41 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
quote:Op zondag 25 december 2011 14:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat een geweldig topic was dat
Dank u, dank u.quote:
Deze staat hopelijk ook in het lijstje?quote:Op zondag 25 december 2011 14:12 schreef robin007bond het volgende:
SPOILER: groot plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
quote:Op zondag 25 december 2011 23:23 schreef Xaryna het volgende:
SPOILER: groot plaatjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
De serie heb ik nog niet gezien. Alleen de film.quote:Op zondag 25 december 2011 21:02 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank u, dank u.
[..]
Deze staat hopelijk ook in het lijstje?
Maar het ging om de OPquote:Op zondag 25 december 2011 23:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De serie heb ik nog niet gezien. Alleen de film.
Maar die kijk ik pas alleen als ik de serie ook kijk, hoe gek het ook klinkt. Vaak is de OP beter als je de serie zelf kijkt, omdat je dan ook echt begrijpt wat er aan de hand is. Maar ik was sowieso van plan die nog te kijken, na Gundam 00 en Legend of the Galactic Heroes.quote:
De OPs en EDs gezongen door Kei Ogura zijn héél sterk. De rest van de muziek komen van zoveel componistenquote:Op maandag 26 december 2011 00:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Maar die kijk ik pas alleen als ik de serie ook kijk, hoe gek het ook klinkt. Vaak is de OP beter als je de serie zelf kijkt, omdat je dan ook echt begrijpt wat er aan de hand is. Maar ik was sowieso van plan die nog te kijken, na Gundam 00 en Legend of the Galactic Heroes.
Wat een OST heeft Legend of the Galactic Heroes trouwens
Asjemenou. Als ik die queue zo zie...quote:Op maandag 26 december 2011 00:34 schreef Qunix het volgende:
/Desktop patrick$ ls *.torrent
Doki_Iblard_Jikan_1280x720_Hi10P_BD_FLAC_30701448.mkv.torrent
[A-Destiny] Toriko - 37 (1280x720 h264 AAC) [2D96B7A5].mkv.torrent
[Ayako-Himatsubushi] Seitokai Yakuindomo OVA - 02 [DVD][480p][84FDC487].mkv.torrent
[CoalGuys] Toradora! - OVA [1B6B6AC1].mkv.torrent
[GotWoot]_Mirai_Nikki_10_[10-bit][19655BEA].mkv.torrent
[GotWoot]_Mirai_Nikki_11_[8-bit][1B624582].mkv.torrent
[Hadena] Hidan no Aria OVA [BD 1920x1080 H264 FLAC][E988E586].mkv.torrent
[HorribleSubs] Hunter X Hunter - 12 [720p].mkv.torrent
[HorribleSubs] Hunter X Hunter - 13 [720p].mkv.torrent
[HorribleSubs] Naruto Shippuuden - 240 [720p].mkv.torrent
[HorribleSubs] Naruto Shippuuden - 241 [720p].mkv.torrent
[HorribleSubs] Working!! - 13 [720p].mkv.torrent
[SFW-sage]_Bakuman_S2_-_12_[720p][471CF6AF].mkv.torrent
[Yonkou]_One_Piece_528_[HD][D0A0BC75].mkv.torrent
[sage]_Mobile_Suit_Gundam_AGE_-_11_[720p][10bit][E4F18F5F].mkv.torrent
Dit moet ik downloaden en het dubbele moet ik kijken. Ga ik morgen mee beginnen.
One Piecequote:Op maandag 26 december 2011 00:36 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Asjemenou. Als ik die queue zo zie...
De OP's en ED's waren mij ook al opgevallen. Erg mooi.quote:Op maandag 26 december 2011 00:28 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
De OPs en EDs gezongen door Kei Ogura zijn héél sterk. De rest van de muziek komen van zoveel componisten. Dvorak, Mahler, Gustav, Brückner. Mahler en Wagner worden het meest gebruikt, maar de totale lijst kan ik niet noemen. Ik heb alle OSTs gedownload, dat zijn in totaal 23 CD's. Er zit ook narration bij alleen kan ik die natuurlijk niet verstaan...
weinig mis mee imho, alleen die naruto en one piecequote:Op maandag 26 december 2011 00:36 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
Asjemenou. Als ik die queue zo zie...
Te weinig animo (see what I did there?). Ook vandaag de dag is het aantrekkelijker om standaard shounen als One Piece, Naruto, Bleach, Dragonball, Rurouni Kenshin, Black Cat, etc, over te vliegen naar Japan omdat het zeker is dat mensen daar naar gaan kijken. Een specifieke smaak, zeker op een hoger niveau als deze, heeft minder kans van slagen en valt dan al snel af als kandidaat in de lijst der import.quote:Op maandag 26 december 2011 00:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De OP's en ED's waren mij ook al opgevallen. Erg mooi.![]()
De klassieke muziek ook. 23 cd's is veel, maar de ruimte zeker waard.
Ik blijf het gek vinden, dat deze serie nooit naar het westen is gebracht.
Hidan no Aria? Ook wel bekend als de keiharde troll van JC.quote:Op maandag 26 december 2011 00:42 schreef mschol het volgende:
[..]
weinig mis mee imho, alleen die naruto en one piece
Wat betreft Gundam, mijn mening weet je nu wel. Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jij One Piece kan beoordelen als een 'zeer toffe anime'? De drie shounen volgen hetzelfde recept met hun eigen setting, wat maakt deze dan anders in jouw mening, en in wat voor vorm nodigt het jou uit tot kijken?quote:Op maandag 26 december 2011 00:40 schreef Qunix het volgende:
[..]
One Piece![]()
![]()
Zéér toffe anime
Mobile Suit Gundam AGE vind ik ook wel leuk.
En ja... Naruto weet ik niet... Automatisch download ik de torrent. Misschien ook maar verwijderen
Gundam Seed(Destiny) heeft veel betere OP'squote:Op zondag 25 december 2011 14:12 schreef robin007bond het volgende:
Kom opquote:Op maandag 26 december 2011 00:42 schreef mschol het volgende:
[..]
weinig mis mee imho, alleen die naruto en one piece
Maar waarom dan?quote:
Om te beginnen, ja het is een lange serie en je moet veel tijd hebben om bij te komen en het te gaan volgen.quote:Op maandag 26 december 2011 00:55 schreef Chavez_ het volgende:
Wat betreft Gundam, mijn mening weet je nu wel. Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jij One Piece kan beoordelen als een 'zeer toffe anime'? De drie shounen volgen hetzelfde recept met hun eigen setting, wat maakt deze dan anders in jouw mening, en in wat voor vorm nodigt het jou uit tot kijken?
Ik heb zelf helemaal niks met lange series, al is er wel een duidelijke uitzondering. Maar dat kan ook niet anders, Gineiden heeft geen fillers, en elke aflevering is gewoon een plot advancement. Ik heb bij de drie shounen altijd het idee dat er al lang geen plot meer is.
naruto is matigquote:Op maandag 26 december 2011 01:01 schreef Qunix het volgende:
[..]
Kom op
One Piece is tof![]()
Ik ben typen...
Jammer.quote:Op maandag 26 december 2011 01:39 schreef mschol het volgende:
en one piece is gewoon nog een 1-in-het-dozijn shounen..
ik hoopte dat het beter zou zijn, ondanks zijn lengte.. maar na zo'n 60 afleveringen was ik het wel zat...
De synposis van One Piece is mij bekend, ik heb deze nagelezen alvorens zelf te trachten deze serie X jaar geleden te volgen toen ik nog wel eens wat afleveringen van 'de drie shounen' wilde downloaden. Dus de rode draad in het verhaal is me niet onbekend, en tevens niet mijn uitgangspunt van de vraag. Zonder op details in te gaan wilde ik weten welke verschillen er waren, en wat het volgens jou beter maakte dan Bleach en Naruto. Dat zijn dus, ik citeer, de arcs (ook wel gaidens genoemd) die bepaalde karakters diepte geven.quote:Op maandag 26 december 2011 01:16 schreef Qunix het volgende:
[..]
Om te beginnen, ja het is een lange serie en je moet veel tijd hebben om bij te komen en het te gaan volgen.
De setting is uniek. Het gaat over piraten en er zijn 'devil fruits' aanwezig. Als je er eentje van eet krijg je speciale krachten. Wat One Piece ook speciaal maakt is dat ieder charater zijn eigen verhaal krijgt waar een hele arc over zou kunnen gaan. Zo zie je de geschiedenis van iedere personage en hoe zij bij het team zijn gekomen.
Wat ik tof vind aan de serie is het verhaal, de tekenstijl, de animaties en de sfeer die de makers van One Piece willen overbrengen. Ook heb ik gehoord dat de manga vet is, maar de anime mag er zeker wel zijn.
Het verhaal zeg ik niet veel over behalve dat het veel fantasie zonder een echt einde in zicht. De anime/manga zou jaren door kunnen gaan. Het gaat over de schat genaamd 'One Piece' wat Gol D Roger (Pirate King) heeft achtergelaten op een speciale plek in de Grand Line. Al komt dat niet veel te pas in de anime en manga. Het is puur de beleving van de charates.
De tekenstijl spreekt me erg aan. Ik heb best wel veel anime's gezien. Er zijn vele mooie, vele met echte anime stijl (grote ogen en veel gradients) en er zijn een paar die erg apart zijn zoals Kaiji bijvoorbeeld. One Piece heeft een mainstream tekenstijl en soms zie je dat een aflevering net iets meer aandacht heeft gekregen. Zo zijn ze net begonnen aan een arc onder water waarbij de tekenstijl echt zéér mooi is.
De animaties zijn ook erg mooi. Ja, de intro is sinds aflevering 350+ erg lang en de aflevering zelf iets verkort. Maar vergeleken met Naruto bevat het nauwelijks flashbacks en is het verhaal zeker niet zo traag als Dragonball Z.
Ik vind One Piece een aanrader en inderdaad is het een lange anime wat nog steeds loopt en niet snel zal stoppen.
Tevens heeft One Piece niet gek veel fillers, en als er fillers zijn, zijn ze nog leuk ook!
Smaken verschillen, maar als je het niet gezien hebt (en met zo'n lange serie als One Piece niet slechts 1 aflevering gezien te hebben) vind ik dat je hierover niet One Piece zwart mag maken.
Zo zonde, maak het dan van plastic, dan eet niemand het op en kan er ook geen schimmel op groeien. Niks voor mij overigens, zo'n moe moe anime meid. Doe me dan maar Reinhard von Lohengramm:quote:
Prima. Naruto bevat te veel fillers. Als er een moment is waar er geen fillers zijn is de anime wel leuk. Bleach volg ik al lang niet meer. Het begin was aardig maar er zat te veel herhaling in en tot aan een enorm grote filler periode heb ik het gevolgd. One Piece boeit me nog steeds.quote:Op maandag 26 december 2011 01:44 schreef Chavez_ het volgende:
[..]
De synposis van One Piece is mij bekend, ik heb deze nagelezen alvorens zelf te trachten deze serie X jaar geleden te volgen toen ik nog wel eens wat afleveringen van 'de drie shounen' wilde downloaden. Dus de rode draad in het verhaal is me niet onbekend, en tevens niet mijn uitgangspunt van de vraag. Zonder op details in te gaan wilde ik weten welke verschillen er waren, en wat het volgens jou beter maakte dan Bleach en Naruto. Dat zijn dus, ik citeer, de arcs (ook wel gaidens genoemd) die bepaalde karakters diepte geven.
Juist de animatie is hetgeen waar ik me het meest aan irriteerde, en ik was duidelijk niet de enige. Gedurende mijn periode van 1 tot 2 jaar forum moderatorship op MyAnimeList ben ik een hoop threads tegengekomen waaronder deze terugkerende klacht. Uiteraard heeft ieder zijn eigen mening, ik moet echter wel bekennen dat ik twijfel aan de production value als ik bijna elke twee maanden een thread mag gaan samenvoegen bij een grotere versie welke de klacht te lijf gaan. Dit ben ik nog niet tegengekomen bij Naruto en Bleach. Wel in het algemeen wegens het feit dat er zoveel te klagen is, maar bij nog geen een lopende serie heb ik deze klacht dermate vaak terug gezien.
Ik vind dat men niet mag klagen over hoe traag een verhaal loopt. Als het plot zich voortbeweegt in een vast ritme dan betekent dit in veel gevallen dat er veel details zijn om in je op te nemen. Het is echter niet te peilen of One Piece een vast ritme heeft omdat er geen einde in zicht is (wat ook een slecht punt is in mijn mening, maar dat is voor de volgende paragraaf). Zie het als een trajectmeting; je hebt een gedefiniëerd beginpunt en eindpunt nodig, zonder deze kan je niet bepalen of het verhaal op degelijke wijze in stukken aangeden wordt. Een goed voorbeeld van een serie die dit overduidelijk slecht doet is MaiHime, waar de protagonist tot aan de een na laatste aflevering aftakelt, maar in de 'episode du finale' het ineens voor elkaar krijgt om niet alleen de tegenstanders in het stof te laten bijten, maar ook de wereld red, alle gevallen bondgenoten tot leven wekt, de persoonlijke problemen van genoemde bondgenoten oplost en tevens het 'correcte' lot van de wereld weet vast te zetten. Dat is wel héél abrupt in een serie die 25 episodes besteed aan een lijdensweg.
Maar One Piece heeft geen einde, en dat maakt het naar mijn mening zo incompleet. Een plot bestaat uit een begin en een einde, er moet progressie in de serie zitten wil het überhaubt zin hebben voor de protagonist om de handen uit de mouwen te steken. Westerse series die dit ook niet hebben zijn: Soaps (As The World Turns?), real-life shows (Oh Oh Chemo?) en lopende documentaires (How it's made?). Nu ben ik niet zo goedkoop om die relatie gelijk te leggen, maar de reden dat ik de bovenstaande series niet volg is precies mijn irritatiefactor #1 om helemaal geen Shounen meer te volgen (al heb ik iets beters gevonden wat voor mij voorlopig afdoende is).
Ik heb naar mijn mening genoeg gezien van One Piece, klikt het niet dan klikt het niet. Tevens kan ik met zekerheid zeggen dat ik wel het een en ander weet. Nu ben ik geen anime moderator geweest, maar als je de hele dag (ook op school!) bezig bent met anime moderators, en in een week een kleine 200 tot 300 anime gerelateerde threads lurkt op mogelijke overtreding van de regelgeving, dan weet je ongeveer wel hoe dit in elkaar steekt. Hoogtepunt was dat ik Code Geass (beide seizoenen) van begin tot eind al kon navertellen zonder deze te hebben gezien. Ik kan je vertellen dat deze serie daarna ook niet meer zo boeiend was als dat 't zou zijn zonder al die gedetailleerde spoilers, maar dat hoort er bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |